Stížnost
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Stížnost
od pavproch » čtv čer 11, 2020 17:30
Neska sem si ale k mokrým kalhotům přidal i mokré triko, hned za chalupou sem rukou "promáchnul" po mokré haluzi abych ji odhrnul, netrefil ji a tím na sebe (tričko) setřepal "tuny" vody....
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28494
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
- User is Online!
Re: Stížnost
od mike » čtv čer 11, 2020 20:05
Prevlecne kalhoty muzes v praci sundat, ne? Ale kdyz te bavi sedet v mokrych trenkach...
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49658
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Stížnost
od pavproch » úte čer 23, 2020 15:54
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28494
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
- User is Online!
Re: Stížnost
od pavproch » úte čer 23, 2020 16:19
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28494
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
- User is Online!
Re: Stížnost
od pavproch » stř čer 24, 2020 12:23
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28494
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
- User is Online!
Re: Stížnost
od mike » stř čer 24, 2020 13:39
pavproch píše:je prý záskok a ten na obj. čas nebere ohledy.
To mi prijde jako slusna bezohlednost. Takova klasicky doktorska
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49658
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Stížnost
od Dromedaro » čtv čer 25, 2020 13:35
Navíc, když jsem jim sdělil, proč jsem se rozhodl zboží vrátit, tak to přesunuli do reklamací. Sem tam volal nasranej, že zboží vracím v zákonné lhůtě 14 dnů a nereklamuji ho. Že teď nebudu čekat na vyřízení reklamace, během které budou zadržovat moje peníze. To ať si vyřeší a prověří ten výrobek pak sami. Ale ta zákaznická linka, tam sedí zase člověk, který jen říká naučené fráze. To je jak mluvit s robotem. Z principu mě to štve. Protože ono to taky funguje tak, že sice vám strhnou deset procent, že jste zboží použil a tak ho nemůžou prodat jako nové, ale pak ho stejně jako nové za plnou cenou prodávají.
- Dromedaro
- inventář fóra
- Příspěvky: 4507
- Registrován: pát bře 27, 2020 8:20
Re: Stížnost
od pavproch » čtv čer 25, 2020 13:40
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28494
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
- User is Online!
Re: Stížnost
od dudy » čtv čer 25, 2020 13:56
Dělá to i Miele za šest litrů.
A za plnou palbu to nikdy neprodají, protože jim nevrátíš přelepy, drátky na kabely, krabice má porušený originál přelep...
Představa, že si e-shopy chovají pro tyhle případy miliony různých ochranných fólií, přelepek a jiných vychytávek je zcestná. To se jim to vyplatí prodat za 20% marže jako rozbalenku...
-
dudy - inventář fóra
- Příspěvky: 3966
- Registrován: úte pro 20, 2011 6:38
- Bydliště: HLMP
Re: Stížnost
od Dromedaro » čtv čer 25, 2020 14:29
P.S. Mají tam uvedenou tu citaci výše, že za snížení hodnoty zboží zákazník ... bla bla bla
- Dromedaro
- inventář fóra
- Příspěvky: 4507
- Registrován: pát bře 27, 2020 8:20
Re: Stížnost
od apuka » čtv čer 25, 2020 14:57
A zrovna u varne konvice, pokud jen jednou-dvakrat povaril trochu vody, poradne to vytrel a nechal vysusit, tak tam prakticky nezustane zadny naznak pouzivani. Eshop ma pravo vratit snizenou cenu pouze za nahradu na to, aby uvedl zbozi do puvodniho stavu - ale otevreny obal a prelepky u bezneho zbozi (neco jineho je napr. CD) tam nepatri.
@Dromedaro: Pokud jsi jim zbozi vratil, oni chteli slevu a nakonec jeste preradili vraceni do reklamace, tak je jednoduse nahlas COI, na jejich strankach je na to formular. Ta se tim bude zabyvat- Mozna az za par tydnu, ale bude.
Jeste je vhodne jim nejdrive poslat upozorneni, ze pokud trvaji na svem pozadavku a na zarazeni do reklamace bez Tveho souhlasu, tak pripad das na COI. To docela casto zabere, protoze si nechteji s COI moc zahravat, pokud vedi, ze delaji, co nemaji.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16746
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Stížnost
od mike » čtv čer 25, 2020 16:11
Dromedaro píše:Protože ono to taky funguje tak, že sice vám strhnou deset procent, že jste zboží použil a tak ho nemůžou prodat jako nové, ale pak ho stejně jako nové za plnou cenou prodávají.
Nekdo mozna jo, ale treba zminena Alza bezne prodava rozbalene zbozi se slevou. U elektroniky je znat, ze zbozi uz rozbalene bylo a u konvice myslim taky. Coz neznamena, ze ma prodejce automaticky narok na 10 % a v tomhle pripade bych rekl, ze nema.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49658
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Stížnost
od pavproch » čtv čer 25, 2020 17:29
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28494
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
- User is Online!
Re: Stížnost
od Dromedaro » čtv čer 25, 2020 18:37
Ano, Alza zlevněné rozbalené věci prodává, ale když jim to tam člověk vrací,tak mu vrátí plnou částku. Pokud teda nejeví známky opotřebení nebo nenese stopy použití, samozřejmě.
- Dromedaro
- inventář fóra
- Příspěvky: 4507
- Registrován: pát bře 27, 2020 8:20
Re: Stížnost
od mike » čtv čer 25, 2020 20:10
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49658
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Stížnost
od Dromedaro » čtv čer 25, 2020 22:01
Pavproch: Jsem si myslel, že výkon konvice je určující pro rychlost ohřevu.
- Dromedaro
- inventář fóra
- Příspěvky: 4507
- Registrován: pát bře 27, 2020 8:20
Re: Stížnost
od pavproch » pát čer 26, 2020 9:09
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28494
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
- User is Online!
Re: Stížnost
od apuka » pát čer 26, 2020 9:22
Ja Ti nevim, nepamatuji si, ze bych nekdy mel nejaky problem s vraceni zbozi a nevracenim plne ceny, at to bylo cokoliv. Krome jedine veci (klip na prichyceni fotaku na ramenny popruh batohu), ale tam to bylo kvuli tomu, ze nebylo jasne, kterou stranou se ma pricvakavat fotak - slo to z obou stran - a my jsme to parkrat pricvakly z druhe, jak se melo. A melo to za nasledek, ze na cerne barve klipu se udelala smoha, trochu se to sedrelo. To jsem ale zkousel vracet s tim, ze jsem o tom vedel a nedivil bych se, kdyby to nevzali a sam jsem je v kamennem obchodu na to upozornil. Chlapek se na to podival nadhodil sumu, o kterou by to snizil, ja jsem na to pristoupil. Dostal jsem penize a oni to potom prodavali jako mirne poskozene nove zbozi za cenu snizenou o tu castku.Dromedaro píše:to je také diskutabilní, protože ve výsledku to jinde vyjde na stejno nebo dráž, když ti v tom jiném eshopu poté nevrátí plnou částku nebo se s nimi dohaduješ skrze reklamace
Ja bych si jen tak snizit vracenou castku urcite nenechal "bez povsimnuti". Proto jsem radil se obratit na COI, bo toto neni reseni reklamace, ale prachobycejny podvod (z hladiska bezneho cloveka, pravnicky by se to kvalifikovalo asi jinak) a na reseni toho je COI primo urcena.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16746
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Stížnost
od Hafi » pát čer 26, 2020 14:24
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8452
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: Stížnost
od pavproch » pát čer 26, 2020 15:30
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28494
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
- User is Online!
Re: Stížnost
od Dromedaro » pát čer 26, 2020 16:06
apuka píše:Ja Ti nevim, nepamatuji si, ze bych nekdy mel nejaky problem s vraceni zbozi a nevracenim plne ceny, at to bylo cokoliv.
Myslel jsem to tak, že některé eshopy můžou začít dělat problémy a pak je to ve finále dražší. Takže je lepší to koupit třeba někde, kde je to sice dražší, ale při reklamaci nebo vrácení ve lhůtě 14 dnů nedělají problémy. Se snížením ceny jsem se potkal jednou. Tedy s tímto případem dvakrát. Poprvé jsem se s tím setkal při vracení fotoaparátu na prodejně, ale tam to bylo také diskutabilní. Když ho prodavač kontroloval, jestli je v pořádku, tak při kontrole displeje vzal micro hadřík a doslova s tím hadříkem začal ten displej drhnout. Než jsem stačil cokoliv říct, tak mi řekl, že na displeji jsou dvě tenké vlásečnice. Jsem mu oponoval, že je právě dost možná vytvořil tím, jak ten displej drhl. On na to, že má microhadřík na optiku a začal tam s ním mávat, jako s vítězným praporem. Jsem mu řekl, že to vůbec nevadí, že má micro hadřík, že ani s ním to nemůže takto drhnout, protože těmi drobnými smítkami nebo nečistotami ty vlásečnice také takto vytvoří. Že se to má ofouknout balonkem nebo omést štětečkem a pak když tak zlehka otřít. No, ale to bylo slovo proti slovu. Já jsem si úplně jistý nebyl, že jsem tam ty vlásečnice nezpůsobil, protože jsem to nějak důkladně nekontroloval, ale letmým pohledem jsem je tam neviděl. Tak mi to nakonec snížili o dvě stovky.
S reklamacemi mám u těch menších prodejen nebo shopů problém často, ale nakonec se mi to vždycky podařilo uhádat.
Každopádně mi už na moji stížnost kvůli té konvici odepsali, tak to sem večer dám, jak to dopadlo. No zajímavá reakce.
- Dromedaro
- inventář fóra
- Příspěvky: 4507
- Registrován: pát bře 27, 2020 8:20
Re: Stížnost
od dudy » pát čer 26, 2020 17:23
-
dudy - inventář fóra
- Příspěvky: 3966
- Registrován: úte pro 20, 2011 6:38
- Bydliště: HLMP
Re: Stížnost
od Dromedaro » pát čer 26, 2020 17:33
- Dromedaro
- inventář fóra
- Příspěvky: 4507
- Registrován: pát bře 27, 2020 8:20
Re: Stížnost
od Dromedaro » sob čer 27, 2020 2:36
Moje stížnost
Dobrý den,
obracím se na Vás se stížností na postup Vašeho eshopu při vracení zboží ( konvice Brewista Smart Pour - objednávka č. 531693 ) v zákonné lhůtě 14 dní od zakoupení. Bylo mi sděleno, že mi nevrátíte celou částku, ale sníženou o 10% z původní hodnoty a to z důvodu, že jsem zboží vyzkoušel. Mnou vrácené zboží bylo kompletní a nejevilo žádné známky použití ani poškození. Na svých webových stránkách Vy sami uvádíte následující:
Dle předpisu č. 363/2013 Sb. - nařízení vlády – odpovídá kupující pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
Je zcela samozřejmé, že zboží zakoupené přes eshop si zákazník vyzkouší a pokud mu jeho funkční vlastnosti nevyhovují, vrátí jej zpět, aniž by byla ponížena částka. Jak jinak jsem mohl přijít na některé charakteristiky této, konvice, než tím, že ji vyzkouším. Samozřejmě jsem ji při tom nijak neznehodnotil. Na můj dotaz, jak byla konvice znehodnocena, mi pracovnice zákaznické linky nebyla schopna odpovědět. I v kamenném obchodě je prodejce povinen mi zboží zabalené v krabici předvést a vyzkoušet jej. Když jsem pracovnici zákaznické linky sdělil své důvody, proč jsem se rozhodl konvici vrátit, bylo mé vrácení převedeno na reklamační oddělení, což je další nestandartní postup. Já jsem zboží nereklamoval, ale vracel v zákonné lhůtě 14dní. Z tohoto důvodu odmítám na snížení ceny přistoupit a požaduji vrácení plné částky, za kterou jsem konvici nakoupil. V opačném případě budu celou záležitost řešit přes ČOI, protože jednáte nejen v rozporu s nařízením vlády, ale i s vlastními obchodními podmínkami.
Odpověd obchodu
Děkuji za Váš e-mail. Pro začátek Vás informuji, že jsme Vám právě proplatili plnou částku ve výši 2 659,00 Kč na bankovní účet.
V druhé řadě Vám sděluji, že náš postup byl zcela legitimní a proplacení částky v plné výši je tak pouze vstřícným krokem. K podobné situaci se na svých webových stránkách vyjadřovala již samotná ČOI, kdy uvedla na pravou míru výklad zákona, kdy zákazník může zboží v rámci zákonné 14denní lhůty vyzkoušet pouze způsobem, jakým by jej mohl vyzkoušet na prodejně. A věřím, že mi dáte za pravdu, že není povinností žádného prodejce předvádět na prodejně zapnuté elektrospotřebiče "v akci".
Informací o podrobném několikahodinovém testování jste sám potvrdil, že jste výrobek užíval více, než bylo nutné pro základní seznámení se s jeho funkčností. Pokud byste zboží reklamoval, pak bychom možná došli k potvrzení některých Vámi uváděných závad a proplatili vrácené zboží v plné hodnotě, jelikož jste však zvolil cestu odstoupení od kupní smlouvy bez uvedení důvod, na nárokování snížení hodnoty zboží jsme měli nárok.
Věřím, že tímto můžeme záležitost považovat za vyřízenou.
- Dromedaro
- inventář fóra
- Příspěvky: 4507
- Registrován: pát bře 27, 2020 8:20
Re: Stížnost
od mike » sob čer 27, 2020 4:21
S tim vyzkousenim je to sporne. Apuka si rad prava a zakony vyklada dost extenzivne, zkus si nekde na prodejne rict, at ti konvici predvedou v chodu. Nejspis te slusne poslou nekam a nemyslim si, ze bys na to mel opravdu narok. Vybalit ti ji samozrejme vybali, na to narok mas.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49658
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Stížnost
od Dromedaro » sob čer 27, 2020 9:05
- Dromedaro
- inventář fóra
- Příspěvky: 4507
- Registrován: pát bře 27, 2020 8:20
Re: Stížnost
od Etheric » sob čer 27, 2020 9:20
Snad budou natolik rozumní, že pošlou nový kus, jak jsem požadoval.
-
Etheric - outdoor maniak
- Příspěvky: 8262
- Registrován: úte říj 23, 2018 6:53
Re: Stížnost
od apuka » sob čer 27, 2020 13:06
Podle noveho Obc. Zakoniku sicenje neco jineho "reklamace" do 6-ti mesicu, ale zda se mi, ze tam vypadla prakticky libovule zakzanika, jak chce vadu resit. Ted kdyz je to "mala vada" (nebo jak to nazyvaji), tak to muze prodejce opravit. Takze pripadna vymena je jen na dobre vuli. Jinanotazka je, co je "mala vada" a "zavazna vada" (ty presne nazvy jsou asi jine). Ale je to definovano nejak tak, ze ta "zavazna" je (i?)takove, kvuli ktere by zakaznik vec nekoupil,,kdyby o ni pri koupi vedel.
Ale ted jsi jim opraveny batoh poslal hned zpet s tim, ze oprava neni dobre udelana. Nezapomen, ted je dulezite, jak jsi to formuloval - jestli jsi napsal neco ve smyslu, ze reklamace nebyla vyresena, bo spatna oprava (pokud je to opravdu tak, nejsi povinny to prijat) nebo jsi reklamoval samotnou ooravu. V prvnim pripade Ti stale bezi mesicna lhuta na vyrizeni (od nahlaseni, resp prijeti vady), coz asi uz bude u konce. No a timpadem jednoduse reklamaci nevyridili v zakonne lhute. Na to se muzes odvolavat. A 31. Den je zadat o vraceni penez, za ktere si muzes koupit novy batoh.
Ve druhem pripade radeji im posli co nejdrive email, ze nemuzes prijat jejich opravu za vybaveni reklamace,, protoze ... a napis v cem je spatna oprava. A upozorni je, ze stale bezi zakonna lhuta na vyrizeni.
Pokud Ti ale neposlali zadne potvrzeni prijeti reklamace mailem, tak jim za to muzes taky vycinit, protoze by meli oznamit, kdy prijali Tvoji zasilku k reklamaci (rekneme tomu reklamacni protokol). Jinak to musis potvrzovat potvrzenim posty nebo jineho kuryra, kdy zasilku dodali.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16746
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Stížnost
od pavproch » sob čer 27, 2020 16:43
Sem ráno (když bylo chladněji než je tam fčíl) 3 hodky bajkoval proti kopcu a skopca a fčíl sem marný a marný budu zřejmě i zítra. Junior dopoledne cosyk dělal doma (kopal díry kolem vykřiveného plota, budeme ho rovnat) a po obědě ftym hicu/ďusnu vyrazil na bajku na Radhošť na jedno (nahoře na kopcu na chatě, desítka za 45, no nekupto), přijel dom, sprchnul se a .... de pařit na pouťovou na HBečvě.... chjo no.
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28494
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
- User is Online!