Reklamace bot - jednotlivé případy
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od krtenek » ned dub 21, 2019 9:21
Řešil někdo něco takového - reklamaci? Mam obavu, že jsem balík peněz spláchnul do záchoda.
-
krtenek - nadšenec
- Příspěvky: 1106
- Registrován: čtv dub 6, 2006 12:44
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pon dub 22, 2019 0:06
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49645
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pon dub 22, 2019 10:51
Neco podobneho jsem ataky zazil a nebylo to vlozkama - jednou u jednech pohorek, co jsem je doma zkuusel, tehdy mi to zacalo byt divne po par dnech, kazdy den tak hodinu na nohou (v obyvaku), potom jsem si to vsimal podrobneji a bylo to pocitove jako by podrazka byla o nejaky ten milimetrik "zkosena". Rozhodne to prijemne nebylo, byly tam i jine nedostatky, takze jsem boty vratil. Dalsi krat jsem mel neco podobneho s nizkyma botama, dvema. Na jednech to bylo na leve noze, na druhe na prave - ale u obou jsem problem citil uz v obchode.
Zkus co nejpodrobneji popsat, jak to citis, ze Ti to az znemoznuje pouzivani. Tento dopis priloz k reklamaci, i v obchode, pokud reklamujes tam.
@mike: zrovna toto je problem, ktery nevyfotis, teda pokud neni viditelne nepovedna podrazka a pri srovnani obou bot je okem viditelne na jedne strane vyssi. Problem muze byt i ve vyztuze, muze byt dana krive; podrazka muze mit vadu vevnitr, muze byt ujety "strih" boty, ... Tyto vady ale tezko vyfotis.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16744
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od krtenek » pon dub 22, 2019 13:54
-
krtenek - nadšenec
- Příspěvky: 1106
- Registrován: čtv dub 6, 2006 12:44
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pon dub 22, 2019 14:50
Stejne musis nejdrive reklamovat u prodejce a az po odmitnuti jdes na znalce.
Pokud alespon trochu se da problem videt na fotkach, rozhodne to odfot co nejlepe a fotky taky priloz k pruvodnimu dopisu.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16744
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Taurus » úte kvě 28, 2019 18:36
Nakonec mi byla uznáno odstoupení od smlouvy pro vysoký počet vad v době šesti měsíců od zakoupení.
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » úte kvě 28, 2019 20:04
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49645
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » úte kvě 28, 2019 21:27
Muzes prozradit, co byly ty vady ve vysokem poctu (tj. alespon 4)? Az o tolika zavad jsi nepsal.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16744
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Taurus » pát kvě 31, 2019 7:53
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Taurus » sob čer 1, 2019 7:27
" ... Česká obchodní inspekce obdržela Vaše podání, v němž žádáte o poskytnutí právních rad ve věci reklamace turistické obuvi. S ohledem na její zamítnutí s odůvodněním, že vada vznikla v důsledku nesprávného užívání, a cenu zakoupených bot se jako vhodný jeví postup cestou znaleckého posudku. Vyhotovení takového posudku přísluší soudnímu znalci, jenž je zapsán v seznamu znalců vedeném u krajského soudu, specializujícímu se pro konkrétní obor. Za předpokladu, že by posudek znalce potvrdil neoprávněnost zamítnutí reklamace, se lze domnívat, že by reklamace posléze uznána a kladně vyřízena byla. Nelze tak ale říci s jistotou, znalecký posudek je totiž nezávazný a posouzení reklamace nadále přísluší reklamačnímu oddělení prodejce. Navíc je zde rovněž nemalá možnost, že by posudek znalce, jehož cena se pohybuje v řádu tisíců korun, pouze potvrdil vyjádření reklamačního oddělení. Pojistkou pro takový případ je tzv. předběžné posouzení, které se na rozdíl od samotného posudku nehradí, a na základě něhož Vám znalec sdělí, zda se cestou posudku skutečně vydat či raději nikoliv. Seznam soudních znalců v jednotlivých oborech najdete na internetu, např. na stránkách http://www.justice.cz.
Další možností pak je zkontaktování advokáta a následné uplatnění nároku u soudu. Předně však máte ještě možnost využít tzv. mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Jedná se o nový alternativní postup, kdy pracovník České obchodní inspekce jako nezávislý prostředník povede strany sporu k jeho konciliaci (urovnání). Tento prostředník nemá právo ve věci závazně rozhodnout jako soud, ale může být stranám sporu nápomocný radou nebo názorem a výsledkem tohoto postupu by mělo být uzavření soukromoprávní dohody stran. Návrh Ize
podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel kontaktoval druhou stranu za účelem řešení sporu. Bližší informace o tomto způsobu řešení spotřebitelských sporů naleznete na http://www.adr.coi.cz. ... "
Jen jsem je teda nežádal o právní rady, ale domníval jsem se, že ČOI má nějakou váhu při řešení tohoto sporu a tudíž jsem očekával, že tu stížnost můžou nějak řešit přímo s prodejcem. Takto jsem čekal měsíc na jejich odpověď s informacemi, které si můžu běžně dohledat na internetu. Také moc nerozumím k čemu jsou soudní znalci, když se pak prodejce jejich vyjádřením nemusí řídit.
Dal jsem tedy na vaše rady a zkusil odstoupení od smlouvy kvůli většímu počtu vad. Z toho důvodu jsem ještě kontaktoval DTest, kde jsem si i stáhnul vzor, který mi tu byl doporučen pro sepsání odstoupení od smlouvy. Od nich mi přišla tato reakce. Jinak ta jejich stránka vasestiznosti.cz mi přijde jako zajímavá cesta v případě nesouhlasu s výsledkem reklamace:
" ... O každé reklamaci musí prodávající vydat potvrzení dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOS“), v němž musí mimojiné odůvodnit proč reklamaci zamítl. V případě, že se vada na zboží projeví v průběhu prvních šesti měsíců od převzetí, máte výhodnější postavení. Prodejce musí prokázat, že zboží nebylo vadné již při převzetí, když chce reklamaci zamítnout. To je prokázat, že jde o běžné opotřebení, nikoli o vadu. Dle rozsudku Městského soudu v Brně ze dne 29. 6. 2016, č. j. 36 C 240/2014 - 39, musí prodávající výše uvedené prokázat znaleckým posudkem či jiným odborným vyjádřeím. Doporučujeme Vám proto při reklamacích převzatých do 6 měsíců argumentovat tímto rozhodnutím. Musíme Vás však upozornit, že se jedná o rozhodnutí sodu I. stupně a vyšší soudy by mohly rozhodnout jiným způsobem.
Když prodávající odmítne znalecký posudek nebo jiné odborné vyjádření předložit, můžete se obrátit přímo na soud se žalobou. Oproti prodejci budete ve výhodnější pozici, protože je prodejce tím, kdo nese důkazní břemeno. Tzn. že prodejce musí prokázat, že o vadu nešlo. Pokud byste situaci nechtěl řešit rovnou soudně, je vhodné nechat si vypracovat vlastní znalecký posudek sám. Ceny posudků na boty se pohybují zhruba mezi 1200 - 4000 Kč, přičemž Vám doporučujeme kontaktovat více znalců a cenu posudku s nimi konzultovat. Této problematice se časopis dTest už věnoval v článku O znalcích (https://www.dtest.cz/clanek-1912/o-znalcich). Výhodou posouzení znalcem je to, že než znalec vypracuje posudek, většinou věc zběžně prohlédne. Za toto si neúčtuje nic, nebo pouze částky v řádech sta korun. Již po posouzení zjistíte, zda posudek bude ve Váš prospěch či nikoli. Pokud znalecký posudek vyzní ve Váš prospěch, uplatněte jej u prodávajícího. Pokud jej prodávající uzná, můžete nárokovat práva z vadného plnění a k tomu navíc i cenu znaleckého posudku dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“). Pokud prodávající ani znalecký posudek nebude respektovat, bude načase věc řešit před ADR ČOI (vizte níže) či před soudem.
Odstoupení od smlouvy je možné pouze za předpokladu, že prodejce Vaši reklamaci uzná. Jde o nárok, který budete uplatňovat v reklamačním řízení, jehož délka je omezena 30 dny. Tzn. prodejce Vám vrátí peníze pouze, pokud Vaši reklamaci uzná. Nyní Vám doporučujeme uplatnit odstoupení od smlouvy z důvodu většího počtu vad. Dle rozhodnutí NS 33 Cdo 1323/2013 se za větší počet vad považují 3 různé vady na věci najednou. Doporučujeme Vám proto reklamovat tímto způsobem i vadu, která byla poprvé zamítnuta. Pokud prodejce reklamaci zamítne doporučujeme argumentovat výše uvedeným rozsudkem Městského soudu, popřípadě si nechat vyhotovit vlastní znalecký posudek. V případě, že by se Vám spor s podnikatelem nepodařilo vyřešit smírně, doporučujeme věc řešit na stížnostním portálu VašeStížnosti.cz (na http://www.vasestiznosti.cz), kde dTest zdarma zprostředkovává dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, které by jinak hrozily eskalací do podoby soudní pře. Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení sporů (ADR) (http://www.coi.cz/informace-o-adr/).V obou případech se jedná o zprostředkování dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, a to za účelem předcházení finančně a časově náročných soudních pří. ADR České obchodní inspekce je zajišťováno ze zákona, ovšem řešení případu je neveřejné. Zatímco stížnostní služba VašeStížnosti.cz je provozována veřejně a není pod záštitou státu. Veřejnost zaručuje efektivní potrestání daného podnikatele zejména z hlediska veřejného mínění.Obě mimosoudní řízení jsou pro spotřebitele zdarma ... "
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » sob čer 1, 2019 22:02
Zajimava je ta zminka ohledne soudu v Brne, ze v prvnich sesti mesicich musi prodejce dokazovat vlastnim znaleckym posudkem. To jim teda nezavidim
Taurus píše:Také moc nerozumím k čemu jsou soudní znalci, když se pak prodejce jejich vyjádřením nemusí řídit.
Prave k tomu, aby udelali odborny posudek. Nemaji pravo rozhodovat spor, od toho jsou soudy, ale ty se pak jejich posudky ridi. Tady jde o to, ze kdyz si nechas posudek udelat, davas tim prodejci najevo, ze s tebou jen tak nezamete a ze jsi ochoten jit i do soudniho sporu. Pak je na nem, aby zvazil sve sance. Posudek v tvuj prospech mu velke sance nedava a naopak znamena, ze ho to bude stat dalsi cas a penize. Proto rozumny prodejce radej reklamaci uzna a to i kdyby si myslel, ze je v pravu.
No a jinak to mas pekne sepsane v tom clanku o znalcich na dTestu.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49645
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Taurus » sob čer 1, 2019 23:18
To dokazování v případě reklamace do šesti měsíců, to mě také zaujalo.
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Pierre111 » pon zář 2, 2019 12:17
- Pierre111
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: stř bře 4, 2015 13:56
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pon zář 2, 2019 14:42
Pierre111 píše:Ahoj rychlý dotaz, můžu uplatnit odstoupení od smlouvy do 6 měsíců i na zboží zakoupené v EU například v Německu ?
evropskyspotrebitel píše:Vyskytne-li se na věci rozpor s kupní smlouvou, může spotřebitel požadovat jeho odstranění bezplatnou opravou. V případě, že to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze požadovat výměnu za novou bezvad-nou věc nebo jen její součást. Pokud by varianta zvolená spotřebitelem nebyla možná, nebo by prodávající oprávněný požadavek nerealizoval v přiměřeném čase, mohl by spotřebitel od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz, popř. se dle svého uvážení domáhat přiměřené slevy.
Prodávající odpovídá za shodu věci s kupní smlouvou v okamžiku jejího předání (jakost při převzetí), objeví-li však spotřebitel vadu (např. projeví-li se vada) během prvních 6 měsíců od koupě, předpokládá se, že rozpor existoval již v okamžiku předání, pokud prodávající neprokáže opak
Bacha na to, tato moznost (vraceni penez/odstoupeni od smlouvy) uz neni automaticka ani v nasem obc. zakoniku a v evropskem pravu nebyla nikdy!!!
Muzes zadat opravu nebo vymenu pokud je vada vetsi (u pohorek by TI je nevymenili, kdybys mel jen na 1cm odlepenou obsazku v hloubce 2 mm), na vraceni penez mas narok az opravu nelze provest nebo by to trvalo prilis dlouho (u nas 30 dnu, jinde muze byt ruzne, az 6 tydnu.
Ale na druhe strane mozna v narodni legislative tam, kdes to koupil to muze byt jinak. To Ti ale nereknu, ani kdybych vedel, kde reklamujes, teda pokud to neni Slovensko.
No, ja prave doufam, ze syn vyreklamuje v GLobetrotteri sve Cuby vymenou a ne vracenim penez, i kdyby to trvalo trochu dele. Za ty prachy nove ted uz nesezene...
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16744
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Pierre111 » pon zář 2, 2019 15:57
- Pierre111
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: stř bře 4, 2015 13:56
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » úte zář 3, 2019 11:04
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16744
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Pierre111 » pát zář 6, 2019 8:10
- Pierre111
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: stř bře 4, 2015 13:56
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pát zář 6, 2019 8:25
Nase reklamace Cubu na Globetrotteri je ponekud zvlastni. Maji na strankach vyslovene, ze zadaji aby pred reklamaci se poslal popis vady i s fotkama aby to mohli predem posoudit (asi vyloucit blbosti, ktere nepatri do reklamaci), tak tam syn poslal vsechno. Prakticky obratem prisel email, ze ma reklamovane zbozi poslat na adresu Fenix Outdooru, tak potom poslou vyrobci na posouzeni. Za tu dobu nemohl nikdo stihnout fotky ani otevrit.
Ono totiz Fenix Outdoor se rozsiroval a nakoupil i sit Globetrotteru. Do doby nakupu byl GT jeden z nejlepe hodnocenych prodejcu ohledne zpracovani reklamaci. prakticky 5*, "kupodivu" po prevzeti FO skoro presne pochvalne recenze (nejenom na reklamace) se zmenily na stiznosti a hodnoceni kleslo nekam mezi 1-2*. Nejak se zda, ze kam FO vzstoupi, kvalita a ochota jde do haje (viz taky napr. HanWag), protlacuje "svoje" vyrobky a znacky a zacina se preferovat rychly zisk klidne na ukor kvality.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16744
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Pierre111 » pát říj 11, 2019 9:17
- Pierre111
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: stř bře 4, 2015 13:56
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Pierre111 » pát říj 11, 2019 9:54
- Pierre111
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: stř bře 4, 2015 13:56
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pát říj 11, 2019 11:04
Trochu vice (ale ne moc) rozepsane mas na strankach MPO hned v prvnim dotazu.Evropsyspotrebitel.cz píše:Ve většině zemí EU je stanoveno, že reklamace má být vyřízena v „přiměřené době“. Tento pojem je vykládán většinou jako lhůta mezi 4 až 6 týdny, především v Německu a Rakousku.
Takze jeste trochu si musis pockat.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16744
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Pierre111 » pát říj 11, 2019 11:54
- Pierre111
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: stř bře 4, 2015 13:56
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pát říj 11, 2019 15:03
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49645
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pát říj 11, 2019 15:16
Navic - sice je to blbe a nechci Pierre strasit - ale samotne odlepeni podrazky je "nepodstatna a lehce opravitelna zavada", kde ani podle EU predpisu (dokonce ani u nas) nemas moznost se sam rozhodovat zrusit kupni smlouvu. Nic s tim nenadela ani to, ze Ty kvuli tomu uz botam nebudes duverovat. Resp. u nas bys to asi vyhadal na to, ze bys boty nekoupil, kdybys o te zavade vedel. Blbeji se to dela v zahranici, tam mohou mit (i v souladu s celoevropskymi predpisy) odlisne podminky.
Takze je docela dulezite, jak se k tomu postavi vyrobce/dovozce.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16744
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pát říj 11, 2019 15:21
Pierre111 píše:Píšou, že reklamace je uznaná a že mi vrátí peníze nebo pošlou nové boty
Kdyz je reklamace uznana, tak proc by mel cekat na vyjadreni vyrobce?
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49645
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pát říj 11, 2019 17:45
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16744
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případ
od Pierre111 » pát říj 11, 2019 22:22
Mam ale podzreni, ze je chteji opravit a vratit mi je. A proto, ze uz to trva vic jak 30 dni, chci radeji vratit penize.
- Pierre111
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: stř bře 4, 2015 13:56
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pát říj 11, 2019 22:56
Klidne bych argumentoval tim, co psal apuka vyse. Ze reklamace ma byt vyrizena v primerene lhute, coz 30 dnu je, ale 30 + 30 dnu uz ne.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49645
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Pierre111 » pon říj 14, 2019 8:25
- Pierre111
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: stř bře 4, 2015 13:56