Reklamace bot - jednotlivé případy
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od šíp » čtv kvě 12, 2011 19:10
mike píše:Nelibi se ti snad neco na tom poslednim?
Ale líbí. Plně se ztotožňuji se vším, cos napsal.
Rahab píše:Poznamka pod carou:
Ja si na letni treky vzdycky s sebou nosim jeste poradne trekove sandaly jako prezuvky, aby se noham ulovilo, kde muzu. Vim, pohora to neni, ale v pripade rozpadu se s tim da pomalu vicemene sejit i do udoli, koupit pohory novy
To já taky nosím sandály, ale z jiných důvodů: kvůli přechodu potoků a řek. Jenže terén mimo toto užití většinou bývá takový, že jít v nich trek by prostě nešlo. A není to dáno vysokohorským prostředím - v takovém se já nepohybuji
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od sobb » čtv kvě 12, 2011 20:44
Svoje nedala, jen maminčiny a Laďovy, u mých to bylo už zbytečné - shodou okolností jsme totiž po návratu měli ještě odjíždět do hor, kam se s lehkýma trekovkama nedalo a proto jsem si musela koupit botky nové, protože nebyl čas čekat měsíc až by přišly z Německa. A poté už to nemělo smysl, dvoje pevný boty nepotřebuju, zvlášť v případě, kdy u jedněch stopro vím, že se "kazí" i při nepoužívání. Krom toho to není za 1500, ale i s poštou to vyjde zhruba na dva tisíce.Rahab píše:Sobb> A dala sis je znova k Meindlovi opravit za 1500? Proto to ten vyrobce ten servis nabizi. Predpokladam, ze po oprave bys na nich mohla urco chodit jeste deset let.
Výrobce ten servis v prvé řadě nabízí po ošlapání podrážky, že se jim botky rozpadají se nikde nechlubí a přijde s tím až se člověk ptá co s rozpadlýma botama.
K druhým nebo náhradním botům - nenosím, je to pro mě zbytečná váha na hřbetě navíc.
trefa, za všechno může uživatel , neděláš ty nakonec pro Meindl nebo alespoň jejich zástupce Tilak?jonza píše:podle me je chyba v uzivatelich tech bot, proste vezmou na trek nevyzkousenou obuv (lezely buhvi jak dlouho ve skrini) Pokud by botu pouzivali neustale, nerozpadne se najednou, ale proste ji znici pouzivanim a davno by ji vymenil. Taky si nevezmes nove boty bez vyzkouseni, stejne tak boty co lezely dlouho. Vsem se rozpadly uz po ceste tam, takze te na zivote neohrozuji, maximalne ti znici dovolenou.
Boty byly rozšláplé, sem tam nošené, nebyl jakýkoliv důvod jim nedůvěřovat ... navíc ještě svoje Islandy jsem před odjezdem strčila na nošení mamince jako náhradu za ty její rozpadlé, takže mi je otestovala (anebo rozbila )
Pravda, na životě jsme ani při jednom z těch rozpadů ohroženi nebyli, ale zajímalo by mě, jestli by mi od Meindlů zaplatili vrtulníka z kopce.
- sobb
- Moderátor
- Příspěvky: 9261
- Registrován: stř bře 7, 2007 9:28
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od _Andy_ » pát kvě 13, 2011 7:44
Ten servis skoro za 2000 vychází full, tzn. i s novou vložkou a tak, jen podrážka je levnější. A nenabízí to v prvé řadě na ošlapání podrážky, ale i na vyšlapání a také se to tam názorně ukazuje jak jsem už řikal několikrát. Jde to vidět na tom starým modelu.
Navíc, většinou to není náhle. Stačí si před cestou tu podrážku dobře prohlédnout a náznaky tam jsou, v té šedé tlumící části.
PS: Šéf měl 6 let starý Islandy loni v Nepálu a lezl s nima na 6 000 horu, nosí je vlastně ob 14 dní a jsou stále v pohodě. Očekávám, že mi teď každý řekne, že určitě dostal nějaký speciální protekční kus .
Tímto už asi skončím, snažil jsem se to tu trošku vysvětlit i z druhé části jen...
- _Andy_
- nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: pon říj 5, 2009 20:43
- Bydliště: Hned vedle sousedů
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od šíp » pát kvě 13, 2011 8:46
_Andy_ píše:Achjo, já furt čekám, kdy mi někdo ukáže víc jak 6 let starý boty od jiný firmy. Nikdy jsem žádný neviděl...
Já taky ne, naopak jsem měla vždy trauma z toho, že mi boty vydrží tak krátce. Škoda, že konec svých pohor nemám nějak zdokumentovaný /Luboš mi je totiž vyhodil dřív, než jsem je vyfotila/.
_Andy_ píše:Navíc, většinou to není náhle. Stačí si před cestou tu podrážku dobře prohlédnout a náznaky tam jsou, v té šedé tlumící části.
Nemáš nějaké fotky? Navíc si nedovedu představit něco nepříjemnějšího, než před cestou prohlídnout boty a zjistit, že se rozpadají. To je pak otázka, co je míň nebezpečné, zda jet v botách, které se mohou rozpadnout, nebo zda jet v nových, nevyzkoušených
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od sobb » pát kvě 13, 2011 9:00
Vážně? Vždyť i přímo od Meindlů mi tvrdili, že by to do rozpadu mělo vydržet aspoň osm let Jinak samo mnohé dýl vydrží, pokud jsou méně nošené nebo v méně náročných terénech. Pro příklad nemusím chodit daleko, třeba Aku mého tatínka_Andy_ píše:Achjo, já furt čekám, kdy mi někdo ukáže víc jak 6 let starý boty od jiný firmy. Nikdy jsem žádný neviděl...
věř mi, že po předchozích zkušenostech jsem botky před odjezdem zkoumala opravdu důkladně - nebyl tam žádný náznak prasklinky, zkušební vrt jsem do nich nedělala ..._Andy_ píše:Navíc, většinou to není náhle. Stačí si před cestou tu podrážku dobře prohlédnout a náznaky tam jsou, v té šedé tlumící části.
- sobb
- Moderátor
- Příspěvky: 9261
- Registrován: stř bře 7, 2007 9:28
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pát kvě 13, 2011 16:36
By mne zajimalo, jak si to vlastne vyrobci predstavuji, takhle nejak? Fakt netusim, jak ma zakaznik/laik poznat, v jakem stavu ten PU blok je. Zaruka je jedna vec, ale tohle je casovana bomba, ktera si rika o pruser. Po nem to tam ve vlastnim zajmu psat zacnou, ale fakt je nutne na to cekat?
Andy, co kdybys tohle predal vyrobci jako feedback od zakazniku? Oni o tom samozrejme vedi, ale zrejme si jeste neuvedomili, ze v dobe Internetu muze jeden nastvany zakaznik odradit spoustu dalsich. A nastvani neni proto, ze se podrazky rozpadaji, ale proto, ze o tom vyrobce dostatecne neinformuje.
Co se tyce jinych bot, nikdo prece netvrdi, ze se taky takhle nerozpadaji. Proste tu mame konkretni priklad u Meindu a ty jine ne. Krome toho, pancelko on taky je dobre tak pro deti v materske skolce.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49663
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od šíp » pát kvě 13, 2011 16:49
mike píše:By mne zajimalo, jak si to vlastne vyrobci predstavuji, takhle nejak? Fakt netusim, jak ma zakaznik/laik poznat, v jakem stavu ten PU blok je. Zaruka je jedna vec, ale tohle je casovana bomba, ktera si rika o pruser. Po nem to tam ve vlastnim zajmu psat zacnou, ale fakt je nutne na to cekat?
Což je přesně to, co mě tak neskutečně vadí.
mike píše:Andy, co kdybys tohle predal vyrobci jako feedback od zakazniku? Oni o tom samozrejme vedi, ale zrejme si jeste neuvedomili, ze v dobe Internetu muze jeden nastvany zakaznik odradit spoustu dalsich. A nastvani neni proto, ze se podrazky rozpadaji, ale proto, ze o tom vyrobce dostatecne neinformuje.
Což se stalo, a to minimálně v jednom případě /mě to teda odradilo/.
mike píše:A nastvani neni proto, ze se podrazky rozpadaji, ale proto, ze o tom vyrobce dostatecne neinformuje.
Jo, přesně.
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od _Andy_ » pát kvě 13, 2011 16:58
Tam bych ještě poupravil to co jsem řikal, lépe řečeno dovysvětlil. Bavlněná ponožka způsobí to, že podšívka nevydrží tolik, co by mohla, což následně není možný reklamovat, protože je to prostě opotřebení (ty nitě samo neberu v potaz, to je v pořádku a taky bylo v pořádku, že Ti to vrátili). Doporučení jí tam nenosit zvyšuje životnost boty, ale není to pro zákazníka nutnost, jen se pak nemůže divit... Podobně je to s krémováním kůže a tak.
Opakuji, že jsem se ale tímto nikdy přímo nezabýval ani jsem k tomu nikdy neměl pravomoce atd., "oháním" se jen zkušeností, když jsem "byl u toho"... Tzn. může se to řešit i jinak a vždycky je lepší si dojít přímo tam, kde vám víc řekne člověk, co do toho ještě víc vidí . To znamená, neberte tedy prosím to co jsem zde napsal jako vyjádření prodejny nebo přímo firmy, protože na to samozřejmě nemám pravomoce ani postavení a tak .
- _Andy_
- nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: pon říj 5, 2009 20:43
- Bydliště: Hned vedle sousedů
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pát kvě 13, 2011 17:27
Co se tyce bavlnenych ponozek, jako doporuceni ke zvyseni zivotnosti mi to prijde v poradku. Reklamovat je samozrejme mozne cokoliv, pak zalezi na vyrobci a pripadne znaleckem posudku a v nejhorsim pripade soudech. Osobne bych prodrenou podsivku po pul roce normalniho noseni reklamoval, po roce a pul uz ne.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49663
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od seis » ned kvě 15, 2011 10:42
Na značku Salomon jsem nicméně nezanevřela, už v roce 2010 jsem zakoupila úplně stejný model, akorát s GTX. Boty používám úplně stejně a dodnes na nich není žádné opotřebení.
-
seis - nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř srp 17, 2005 21:35
- Bydliště: Čechy a Morava
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od zoul » ned kvě 15, 2011 15:00
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od seis » ned kvě 15, 2011 19:20
-
seis - nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř srp 17, 2005 21:35
- Bydliště: Čechy a Morava
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od marisha » čtv srp 18, 2011 19:37
Mam trekove sandale teva model Karnali wraptor. Maju rok aj par mesiacov a pouzivala som ich minule aj toto leto, maju nachodenych niekolko stovak km. Sluzili velmi dobre, az kym sa mi nedavno neodlepil a nevytiahol zadny popruh na pate (na oboch) a nezacala odlepovat podrazka na lednej sandale. Pokusala som sa reklamovat v Intersporte v BB, kde boli kupene, na co mi mlady muz vysvetlil, ze oni reklamacie tovaru starsieho ako 12 mesiacov neuznavaju, ale mozem si to nechat posudit, odkazal ma na skusobnu v Partizanskom. Moja otazka je len, ci na taketo nieco ma predajna pravo, vzhladom na to, ze zakonna lehota je 24 mesiacov. Spisal so mnou aj na mieste listok, s tym, ze predajna reklamaciu neuznava. Takze asi su kryti pred zakonom, kedze reklamacny listok spisali. Stretli ste sa s tymto? Je to ok?
Vdaka
- marisha
- nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte dub 5, 2011 18:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od vonkreuz » sob srp 20, 2011 6:21
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od marisha » ned srp 21, 2011 17:11
- marisha
- nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte dub 5, 2011 18:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od marisha » stř srp 24, 2011 10:11
Na základe Vášho listu, zo dňa 23.08.2011 zaslaného na I-SOI Banská Bystrica, v ktorom žiadate o radu pri uplatnení reklamácie na trekové sandále zn. Teva, v predajni Intersport v OC Európa Banská Bystrica uvádzame nasledovné:
- záručná doba je 24 mesiacov (ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na používanie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty; a predávajúci nemá právo obmedziť zákonom stanovenú lehotu a tým uprieť právo na uplatnenie reklamácie.
- ak spotrebiteľ podľa § 18 ods. 7 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa uplatní reklamáciu výrobku po 12 mesiacoch od kúpy (čo je Váš prípad) a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Súčasne Vás informujeme, že Slovenská obchodná inšpekcia ako orgán dozoru, zo zákona nemá oprávnenie posudzovať reklamovaný tovar ani vstupovať do vecného vybavovania reklamácie, pretože tieto vzťahy majú charakter občiansko-právneho vzťahu v zmysle ustanovení Občianskeho zákonníka. Prípadné spory, ktoré vzniknú v reklamačnom konaní, môže rozhodnúť jedine príslušný okresný súd v občianskoprávnom konaní, ak sa zmluvné strany dobrovoľne nedohodnú na riešení sporu.
S pozdravom
Právne oddelenie
SOI Banská Bystrica
Toto mi už skôr dáva zmysel. Ešte som zvedavá, či a ako ich prinútim, aby mi tie náklady aj preplatili.
- marisha
- nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte dub 5, 2011 18:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od pawn » stř srp 24, 2011 11:00
Pokud by opet odmitli zbozi prevzit, nebo by reklamaci zamitli a domnival bych se, ze neopravnene, konzultoval bych dalsi postup s nejakou spotrebitelskou organizaci - co jsem se na rychlo dival, tak u Vas funguji stranky "pravaspotrebitela.sk" i s nejakymi kontakty na regionalni centra. V kazdem pripade si vezmi ssebou na prodejnu ten dopis ze SOIky k podporeni argumentace.
Podotykam, ze je to jen muj navrh postupu a ten nemusi byt nutne spravny (nejsem pravnik)...
-
pawn - nováček
- Příspěvky: 179
- Registrován: stř pro 7, 2005 10:02
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od kaarkull » pát srp 26, 2011 8:26
Mam tam prave na reklamaciu Asics trailrunove boty a pomaly konci 30 dnova lehota, tak uz sa tesim co si nejaka pani predavacka vymyslela ako dovod zamietnutia
U tychto bot bol maly problem uz aby ich vobec vycistene prijali na reklamaciu - napriek polhodinovemu drhnutiu kartackom uz proste nevyzeraju ako nove, ale tak to podla mna nemozu cakat u bot urcenych na off-road beh v prachu, blate, trave... Ta cierna latka uz nikdy nebude ako z krabice a niektore zarezy na podrazke by som musela cistit snad ultrazvukom
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od zbuddy » čtv zář 1, 2011 11:38
-
zbuddy - Moderátor
- Příspěvky: 12351
- Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
- Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od zoul » čtv zář 1, 2011 12:22
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » čtv zář 1, 2011 17:49
Kazdopadne bych z toho nedelal vedu, clanek je dost bulvarni a komentare pod nim na zebliti. Kdyz uz si dam praci s tim, abych si sehnal odborny posudek a jsem rozhodnuty se soudit, tak mne petistovka navic neodradi.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49663
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pát zář 2, 2011 7:59
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16750
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pát zář 2, 2011 8:23
Ten stav, co na fotkach videt se objevil po druhem dny, po tretim uz byl jaky je - to jeste pred ledovci, dokonce pred destem. Navic se vevnitr u toho zvrasteni pekne nasbirala i podsivka.
Tento stav byl pouze na prave bote, druha nema ani naznak bocniho zvrasteni kuze. "Pouze" u obsazky to vypada takto:
Pri reklamaci se me nejdrive ptaly, co vlastne chci reklamovat , tak jsem se je zeptal jestli nevidi . Pry to mam uplne vysusenou botu, vubec neosetrenou. Tak jsem jim vysvetlil, ze na tu botu jsem uz vypotreboval 1,5 200 ml spraye a uz vice neprijala. Ale s tim souhlasim, ze vypada totalne vysusena. Na mesic starou botu (i kdyby na pousti pouzivanou) rozhodne. Proste kuze, jakoby byla malem sprachnivela.
Podle Vas je to normalni stav (u oslavovane boty renomovaneho vyrobce v cene malem 6000) a to jeste pouze u jedne?
Jeste dodvaam, ze ja jsem mel taky nove o pul tridy mene odolne nubuk boty Asolo Powermatic 100, absolvoval jsem to same, impregnoval o neco min a kuze je "cerstva" a bez problemu. A manzelka (to jsou jeji boty) mela uz dva pary ty same boty jenom v hnedem, kuze ani n a te prvni, sedm let pouzivane, pote sest let ve skrini, dokopy snad petkrat nastrikane nejakym obycejnym sprayem vypada uplne uzasne oproti teto. A na druhem paru se objevilo pricne zvraskaveni kuze u snurovani - ale cca po 4 letech... Velikost je samozrejme stejna jako u predesle boty.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16750
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od jonza » pát zář 2, 2011 8:42
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pát zář 2, 2011 8:52
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16750
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pát zář 2, 2011 14:14
apuka píše:Vzhledem k tomu, ze podle Obc. zak. a zakona o ochrane spotrebitele prodavajici musi uhradit VESKERE naklady bezprostredne souvisejici s reklamaci (tj. dokonce i cestovne do provozovny, postovne, znalecke posudky) - samozrejme v pripade uspesne reklamace a z apredpokladu, ze tyto naklady reklamujici predlozi a dolozi -, tak by to melo být automaticke.
Jenze tady se bavime o soudnich poplatcich a to je IMO neco jineho. Rekl bych, ze v praxi to tak dopadne, ale uplne jisty si nejsem.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49663
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pát zář 2, 2011 14:23
apuka píše:Proste vypada to, ze se jim nejaky kus kuze zrovna nepovedl.
Vypada to tak. Kdyby to delaly obe, tak by to mohlo byt i spatnou impregnaci (nektera kuzi vylozene skodi), ale tohle fakt vypada, ze se neco nepovedlo. Dej pak vedet, jak dopadla reklamace. BTW, pri zkouseni sis niceho nevsiml? Kdyz pises, ze jedna bota je znatelne mekci, nez ta druha.
jonza píše:podle me by vubec nemelo vadit mesic po koupi, ze jsi boty neimpregnoval. Musi proste prvni rok vydrzet samy, ne?
Oblibeny mytus sireny zvlaste p(r)odavaci Podle mych zkusenosti ani nahodou a Hanwag Alasky nebo Foresty nejsou impregnovane temer vubec. Kuze je osetrena necim, aby pri skladovani nevyschla a neztvrdla. Vyzkousel jsem si to s prvnima, jelikoz jsem p(r)odavaci uveril. Po prvnim poradnem desti byla kuze uplne nasakla a vysychala dva dny. Ono se to pozna, kdyz nove boty necim nastrikas. Kdyz kuze doslova saje, a to u Alasek sala, tak impregnovane nebyly.
Ono to dava smysl. Na osetrovani kuze se nazory ruzni (nekteri silenci na ni dokonce patlaji vosk ) a nema se to michat. Takze vyrobce nechava volbu na zakaznikovi.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49663
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od jonza » pát zář 2, 2011 15:05
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pát zář 2, 2011 15:08
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49663
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od deckardph » pát zář 2, 2011 15:17
-
deckardph - účastník
- Příspěvky: 783
- Registrován: stř říj 7, 2009 12:40
- Bydliště: Krutý Sever