Reklamace bot - jednotlivé případy

zkušenosti, rady, dotazy

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Pierre111 » úte říj 15, 2019 8:09

Měl jsem to podobně. Výrobní zmetek, bud je to špatně přilepené nebo špatné lepidlo. To je jasná reklamace. A já osobně bych tedy nechtěl boty opravovat. Tohle zavání tím, že problém bude i na jiných místech a botám bych nevěřil. Vem si je pak na 14 dní někam "mimo civilizaci", 70km ujdeš i za 2-3dny. Je to sice neekologické, ale ty za to nemůžeš, je to vina výrobce.
Pierre111
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1241
Registrován: stř bře 4, 2015 13:56

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » úte říj 15, 2019 9:36

Ano, Pierre111 ma pravdu. Nekde ve vlakne najdes problemy manzelcinych LS Karakorum. Podobne, zacala se odlepovat podrazka na par mistech, zalepili, tam to drzelo ale za nejakou dobu se zacala odlepovat na vice mistech.
Problemem je, ze neodlepi a znovu neprilepi celou podrazku, vcetne odstraneni puvodniho lepidla ale jen natlaci do diry na odlepenem miste nove lepidlo. Cimz prave nastava situace, co psal Pierre111. Samozrejme, tady mohou opravit jinak, BOSP neznam, jak delaji reklamace.

Problemem je, jak se to reklamuje. Neznam plne slovensky obcansky zakonik, ale pokud je podobny ceskemu, tak se male (? ve Tvem pripadu se o tom "male" da silne polemizovat) odlepeni skoro jiste bere jako mala, nepodstatna zavada. Proto musis vyslovene reklamovat vicenasobnou zavadu (tri a vice zavad najednou se uz bere u nas v CR jako duvod ke zruseni kupni smlouvy a toto Ty splnene mas, na SK to asi bude podobne) a, jak jsem naznacil trochu vyse odvolavat se i na to, ze toto zavada o ktere kdybys vedel, boty nikdy nekoupis. Mel bys to ale vsechno vyslovne napsat do pruvodniho dopisu k reklamaci nebo pokud to reklamujes osobne, nechat to zapsat do reklamacniho protokolu a uvest Tebou navrhovany zpusob reseni (ruseni kupni smlouvy, vymena za novou botu nebo pokud bys vervomoci chtel, tak oprava).
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod nebulus » úte říj 15, 2019 15:13

Napísal som ráno výrobcovi mail + fotky, už mi volali a opravedlnovali sa že k takémuto nepodarku dochádza maximálne jednou za deset let :lol: . Dokonca zajtra pošlú kuriéra aby ich odviezol. Osobne by som najradšej mal nové boty, pretože sa inak javili celkom dobré , celokožené ( useň nie nubuk), Gore TeX, Vibram, pohodlné, dostatočne tuhé.

Apuka: Tá reklamácia je tu na SK tuším taká, že by sa jedna a tá istá vada musela objaviť 3x aby bol zákonný nárok na výmenu, alebo peniaze. Teda ak sa jedná o opravitelnu vadu.
nebulus
účastník
účastník
 
Příspěvky: 266
Registrován: úte bře 25, 2008 15:54
Bydliště: BA

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » úte říj 15, 2019 19:27

nebulus píše:reklamácia je tu na SK tuším taká, že by sa jedna a tá istá vada musela objaviť 3x aby bol zákonný nárok na výmenu, alebo peniaze. Teda ak sa jedná o opravitelnu vadu.
To je jenom jedna cast, celkem je to takto
Obciansky zakonnik píše:§ 623
(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
Konec koncu to mas napsane primo v reklamacnich podminkach BOSPu :wink:

Ale pokud jsi jinak s botou spokojeny, tak si klidne nech poslat uplne novou, fakt to muze byt pouzitim spatne varky lepidla.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod nebulus » úte říj 15, 2019 20:38

apuka: No uvidíme ako sa k tomu postaví výrobca :t:t
nebulus
účastník
účastník
 
Příspěvky: 266
Registrován: úte bře 25, 2008 15:54
Bydliště: BA

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » úte říj 15, 2019 21:58

Ehm, tu nejde o to jak se k tomu postavi vyrobce - TY mas pravo vyberu, pokud mas vice vad (a myslim, ze celoevropsky se tento pojem bere, kdyz mas alespon tri najednou). Ale Ty jej musis pozadat o vymenu. Vlastne mas to primo od vyrobce, takze i jemu je to vyhodnejsi, marze mu zustava.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » stř říj 16, 2019 9:52

Ta nase reklamace LS Trango Cubu u Globetrotteru asi speje k nejakemu reseni. Syn od nich dostal email o cca peti slovech, dost nejasny a nepochopitelny, neco ve smyslu, ze je to neopravitelne a ze muze odecist sumu z prilohy ze zasilky; v priloze je nejaky prikaz na -136 EUR bez vysvetleni.
Nic vic nepsali, syn zadnou zasilku od nich nema a neobjednaval, takze jsme usoudili, ze mysli, ze tu sumu muze pozit pri dalsim nakupu u nich. Jeste si to necha od nich vysvetlit a podkud to tak je, tak musim Fenix Outdooru vysvetlit, ze si zase delaji prdel nabidkou, ktera je primo v rozporu s evropskym narizenim na ochranu spotrebitele a pokud vim, tak vyslovne i proti nemeckemu zakonu. :twisted:
Ale mozna se jen ponekud nesikovne vyjadrili a vlastne tim chteli pozadat syna o cislo uctu pro poslani penez - i kdyz ani poslani penez ani cislo uctu nikde nespomenuli :D.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod nebulus » stř říj 16, 2019 12:14

apuka: No výrobca sa k tomu môže postaviť tak že to zalepí a hotovo :evil: . Ale do reklamačného protokolu som samozrejme uviedol že že obuv je na viacerých miestach rozlepená a zaškrtol voľbu že chcem tovar vymeniť. Práve si ich prevzal kuriér, takže potom dám vedieť ako som dopadol.
nebulus
účastník
účastník
 
Příspěvky: 266
Registrován: úte bře 25, 2008 15:54
Bydliště: BA

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Roxtidy » pát říj 18, 2019 20:06

Ahoj, dovolil bych si pridat svoji zkusenost, a to kdyz jsem reklamoval cyklysticke boty, kde se mi odlepila spicka a pri podani bezne reklamace mi to nejprve zamitli. Jak jinak nez kvuli mechanickemu poskozeni. Boty byly jako nove samozrejme. Takze jsem trochu zapatral a nasel jsem co jsem potreboval. Posilam text pruvodniho dopisu, ktery jsem pridal k opetovne reklamaci. Nasledne jsem dostal uplne nove boty, dokonce novy model pro nasledujici rok.

Dobrý den,
dovoluji si tímto vyjádřit nesouhlas se zamítnutím reklamace č. 22/2017 z důvodu mechanického poškození obuvi.
Obuv nenese žádné známky předešlého poškození, tzn. špička není okopaná, odřená či jinak jakkoliv mechanicky poškozená apod. Obuv byla použita rekreačně a za celou dobu jen několikrát, což dokazuje celkový stav obuvi, která viditelně nejeví známky opotřebení ani špatného zacházení (např. odřená, okopaná, prořízlá, roztržená či jinak mechanicky poškozena apod), je zde tedy důvodný předpoklad, že vzniklé rozlepení souvisí se špatnou kvalitou lepeného spoje. Navíc se vada vyskytuje v nártové části, kde by kvalitně provedený lepený spoj měl být schopen odolat největšímu zatížení obuvi.
Odlepení podešve od svršku obuvi patří mezi oprávněné reklamace způsobené vadou materiálu. (stejně tak jako rozlepení svršku a spodku obuvi, popraskané šití na svršku obuvi a prasklé podešve).
Dále je možné si povšimnout toho, že umístění švů mezi jednotlivými částmi svršku levé boty je odlišné od pravé boty. Je tu tedy důvodný předpoklad výrobní vady, která existovala již v době prodeje.
Vzhledem k tomu, že se vada na věci projevila do šesti měsíců od koupě, uplatňuji právo na dodání nové obuvi z důvodu nesplnění jakosti zboží při převzetí ve smyslu § 2161 ve spojení s § 2169 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů.
Z výše uvedených důvodů bych se chtěl rád domluvit na úspěšném vyřízení reklamace, tedy výměnou zboží.
V opačném případě budu nucen využít k uplatnění svých nároků právní prostředky, tedy vypracování soudního znaleckého posudku.


tahle cast je nejdulezitejsi:
Vzhledem k tomu, že se vada na věci projevila do šesti měsíců od koupě, uplatňuji právo na dodání nové obuvi z důvodu nesplnění jakosti zboží při převzetí ve smyslu § 2161 ve spojení s § 2169 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a to nejpozději v zákonné lhůtě 30 kalendářních dnů.

Samozrejme zalezi jak se k cele reklamaci postavi. Nejdrive samozrejme doporucuji se zkusit rozumne domluvit.
Roxtidy
nováček
nováček
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 6, 2019 15:14

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát říj 18, 2019 22:03

@Roxtidy: Obavam se, ze pokud jsi puvodni odmitnutou reklamaci podaval jako "beznou" reklamaci vady (nechce se mi ted dohledavat presne zneni), tak uz v dalsim rizeni nemuzes zmenit na "jakost zbozi pri prevzeti". Jsou to ruzne paragrafy, na ktere plati ponekud jina kriteria.
Takto to bylo pri pouziti predesleho Obc. zakoniku, takze predpokladam, ze to tak bude i ted.
Ale ... otakza, nakolik je si toho vedom prodejce :wink:.

Jinak davas pekny priklad duvodu, proc ja hned na zacatku k reklamaci pridavam svuj vlastni pruvodni dopis s popisem vad i s duvody vylucujici obvykle formulace prodejci pri zamitani reklamace (obcas asi bez shlednuti reklamovane veci).
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Roxtidy » pát říj 18, 2019 22:44

no tehdy jsem vubec o takovehle moznosti nevedel. Coz by nebylo nic divneho. Vubec ale o podobnem typu reklamace nevedel ani prodejce :-) Stejnou reklamaci jsme pak pouzili hned poprve i na kamosuv zanovni telefon a rovnez uspesne. Jen jeste dodam, ze nejsem vypocitavec a vzdy kdyz jsem musel reklamovat, tak to bylo objektivne vzato opravnene.
Roxtidy
nováček
nováček
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned led 6, 2019 15:14

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát říj 18, 2019 22:48

Jo, tohle je opravdu dobre vedet a tady to doporucujeme uz mozna tak 10 let ;-)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod nebulus » sob říj 26, 2019 9:57

Tak sa moje BOSP topánky vrátili za týždeň opravené. Ale ešte som ich nevidel, lebo som na dovolenke.
nebulus
účastník
účastník
 
Příspěvky: 266
Registrován: úte bře 25, 2008 15:54
Bydliště: BA

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Pierre111 » úte pro 10, 2019 9:21

Rychlý dotaz, Apuko ? :) Boty koupené v Anglii přes eshop, reklamace uznána ale nutí mi nějakou voucher/ poukázku na nákup u nich. Nevíte někdo zda se to dá odmítnout ( na základě nějakého zákona) a požadovat zpět peníze ? Díky.
Pierre111
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1241
Registrován: stř bře 4, 2015 13:56

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » úte pro 10, 2019 10:42

Samozřejmě, že to můžeš odmítnout. Ještě jsou v EU :wink:. Doporučuji Ti si rychle proletět tento leták (a kdybys s nima měl problémy, obrátit se na Evropské spotřebitelské centrumměli by Ti s tím pomoci). Zvlášť na toto, pokud se na ČR eshop zaměřuje:
Nakupuje-li český spotřebitel přes internet, telefonicky či jinými prostředky dálkové komunikace u obchodníka z jiné země EU, který se zaměřuje na český trh, může si být jist tím, že bude mít vždy minimálně stejná spotřebitelská práva jako při nákupu v České republice*. V případě přeshraničních smluv uzavřených „na dálku“ tedy bude mít alespoň 14denní lhůtu na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu, tak jak mu to zaručuje český právní řád. Taktéž bude apliková-na minimálně délka zákonné odpovědnosti prodávající-ho za vady, na niž je zvyklý z domova, tedy dva roky.
 * To na základě evropského nařízení Řím I, podle něhož zákonná práva, která spotřebiteli zaručuje jeho domovské právo, nemohou být zkrácena. Naopak pokud budou ve státě prodávajícího některá spotřebitelská práva ještě výhodnější než česká, můžete se jich také domáhat.
Pokud se nezaměřuje, budeš mít na vrácení peněz nárok na základě evropských předpisů taky, protože je to potom odstoupení od smlouvy.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod pomasko » úte črc 7, 2020 19:58

Ahojte, s botami sa mi celkom "darí" a chcel by som sa vás, zbehlejších v obore, spýtať na názor.

Minulý rok, v novembri, som kúpil v tomto e-shope, v dopredaji, pánsku verziu týchto topánok, no začal som v nich chodiť v podstate až toto leto. Dal som im vylepiť pätu brúsenou kožou, aby mi noha v nich trochu menej lietala. Odchodených majú asi 10-15 km, len v meste. Dnes som si všimol, že sa obe podrážky, na oboch stranách nepekne odliepajú v ohybe špičky.

Moja otázka znie, viem topánky reklamovať aj napriek tomu, že na nich bolo niečo robené (aj napriek tomu, že tento zásah nemohol mať na vzniknutú vadu žiaden vplyv)?
A ak ich viem reklamovať, môžem žiadať vrátenie peňazí? Po oprave by sa podľa mňa začala podrážka odliepať znova a nové už v ponuke nemajú.

Boli kupované 2 páry týchto topánok a odliepanie sa začína ukazovať aj na druhom páre...

Vďaka za vštky rady :wink:
Přílohy
DSC_7452.JPG
topanka c.1
DSC_7451.JPG
topanka c.1
DSC_7456.JPG
Uživatelský avatar
pomasko
nováček
nováček
 
Příspěvky: 49
Registrován: pon srp 14, 2017 16:16

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod pomasko » úte črc 7, 2020 19:59

Druhá topánka:
Přílohy
DSC_7454.JPG
topanka c.2
DSC_7453.JPG
topanka c.2
Uživatelský avatar
pomasko
nováček
nováček
 
Příspěvky: 49
Registrován: pon srp 14, 2017 16:16

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » stř črc 8, 2020 8:18

pomasko píše:Moja otázka znie, viem topánky reklamovať aj napriek tomu, že na nich bolo niečo robené (aj napriek tomu, že tento zásah nemohol mať na vzniknutú vadu žiaden vplyv)?
A ak ich viem reklamovať, môžem žiadať vrátenie peňazí? Po oprave by sa podľa mňa začala podrážka odliepať znova a nové už v ponuke nemajú.
Tak odpovede jsou docela jasne:
1) Neumim rict, jestli "vies", ale urcite muzes reklamovat, kdyz ta oprava byla delana odborne a nemohla mit vliv na vadu, ktera se projevila. Tj. v tomto pripade je to jasne.
2) Zadat vraceni penez muzes vzdy, protoze Ty muzes urcit Tebou preferovany zpusob vyreseni reklamace. Ale v tomto pripade narok na odstoupeni od smlouvy (vraceni penez) nemas, takze s tim radeji nepocitej. Az se Ti tretikrat objevi stejna vada (odlepeni), resp. ctvrta jakakoliv.
Duvod toho 2) muze byt mirne odlisny v ceskem a slovenskem zakone (ten tak podrobne neznam), ale rozhodne uz mas po prvnich 6-ti mesicich, tj. po vetsi ochrane a jednak je to "lehce odstranitelna" vada.

Zrovna u podobne zavady muze ale taky nemusi jit o velky problem - mne se u jednech nizkych bot po prilepeni uz nic podobneho neprojevilo a boty jsem za par let ochodil az k vyhozeni. Ale u jinych (to uz byly pohorky) se to projevilo tak, ze na miste prilepeni to drzelo, ale pred a za tim "puvodnim" odlepeni se odlepovalo dal, jakoby rozsireni puvodni "diry" - proste podrazka/obsazka nedrzela, asi pouzili nekvalitni lepidlo. Prilepili znovu, "rozsirovalo" se to dal. No a casem se odlepila podrazka fakt "skrz", dirou bylo videt az na druhou stranu. To uz jsem si nechal vratit penize.
Mohu Te ale upokojit, ze pokud u Tebe je to ten druhy pripad, tak se to po oprave projevi znovu docela rychle. Jen boty musis pouzivat.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát zář 3, 2021 20:51

Prispivam zase dalsimi zajimavymi zkusenostmi s pohorkami La Sportiva. Tentokrat Trango Alp.... Kupovane sice v lednu, ale kvuli covidu pouzivane celkem asi 10x, celkem neco 150-180 km ruznymi cestami na Schneebergu a potom na beznych stezkach v Jiznim Tyrolsku. Prestaly se pouzivat, jakmile syn zjistil diru 1).

Puvodne jsem chtel poslat na prodejce pouze dotaz, jestli je to "normalni", ale kdyz jsem se na to doma poradne podival, mne je jasne, ze normalni to byt nemuze.

1) Dira ve spicce na jedne bote siroka mirne vic nez 1 cm, asi zachyceni o neco, bo se natrhla i obsazka, takze jsem to puvodne vubec nebral jako neco na reklamaci. ALE - kraj pri spojeni kuze a latkoveho jazyka vypada, jakoby nekdo presne zarovno odrezal veskere nite, navic chyby cast latky. Podle mne s takto hladkym "rezem" se to pri zachyceni a roztrzeni o skalu nemuze stat. Ze syn nezaregistroval zadne "zachyceni nohy" je dalsi vec, pricemz podle nacati obsazky a chybejiciho materialu jazyka muselo byt trhnuti docela silne a pravdepodobne i bolestive. Ale toto je tezke tvrdit, clovek si ne vzdy vsechno pamatuje,
TrAlp1.jpg

2) Dira ve spicce na druhe bote, cca 3-4mm siroka, dlouha asi 4mm. Je to symetricky presne na stejnem miste jako ta druha dira. Tady to vypada spise na sedreni nez roztrzeni, ale pri moc blizkem zkoumani je videt (na fotce moc ne), ze zase ten kraj je "zarovnany", ale tady spise uplne vytazene vsechny vlakna niti. Obsazka je zde nedotcena. Podle mne tak mala dira po nejakem zachyceni o skalu se neda udelat a rozedrit (tj. opakovane drit) to na tom miste a na tak male plose pri bezne chuzi si neumim predstavit.
TrAlp2.jpg

3) No obou botach je dokola (vzadu specificky vedeny) takovy zluty pridany pas kuze, pravdepodobne na zpevneni konstrukce. Na obou stranach obou bot se na vice mistech sedrela zluta barva (to nic), jenze na vnitrni strane obou bot je uplne sedrena svchni vrstva te kuze na docela velkem prostoru, dokonce na nekterych mistech uplne predrena az do vrstvy tmave kuze boty pod tim pasem. Toto mi prijde naprosto silene, ze za tuto kilometraz nejaky takovy kozeny pas se predre. Navic podle popisu vyrobce se na boty pouziva kuze Perwanger, coz je jedna z nejodolnejsich. Co je nejlepsi je, ze na zakladni kozene vrstve bot ani na obsazke nejsou ani naznaku nejakeho souchani, dreni nebo jineho poskozeni.
Pokud je to fakt na vyztuzeni/zpevneni konstrukce, neni to jen esteticka vada, bo zrovna na miste fortky uz ta kuze prakticky neni... A i kdyby to bylo jen esteticke, vypada to teda docela hnusne, i to by byl duvod sam o sobe.
TrAlp3.jpg


Ty pohorky jsou vyrobcem urcene na "VHT a narocne treky s tezkym batohem", na rozhrani "techncal mountaineering a backpacking" a jeste se chvali, ze jsou idealni volbou "s dlouhotrvajicic odolnosti vuci opotrebeni". Vsechny cesty byly bezne alpske VHT stezky, zadne tezsi lezecke useky (do UIAA II, coz spada do VHT). Macky s botama se jeste nikdy nepouzily.
Nakonec jsem se nad tim vsim trochu zamyslel a prislo mi, ze bud zase syn narazil na nejaky nepovedeny par nebo je tam nepochopitelna konstrukcni vada - nebo jednoduse ty boty nejsou vhodne na pouziti jak to deklaruje vyrobce.

Mi prijde ujete, ze by pouzili na VHT, kde se pocita s castou chuzi v suti a skalach malo odolny material na jazyk. Navic syn pouzival dva pary Trango Cubu, ktere maji stejne kopyto jako Trango Alp a stejny jazyk ze stejneho materialu, snerovani i obsazka jsou prakticky stejne. Syn nemel predtim sebemensi naznaky jakychkoliv problemu na jazyku, i kdyz v nich chodil ve stejnem, nekdy i hnusnejsim VHT terenu. Stejne tak zadne podobne problemy nemel nikdy v zadnych jinych botach (ja taky ne).
S tim sedrenym kozenym pasem je asi kazdemu jasne, ze to ma vydrzet ponekud vice.

Blbe je, ze ani jedna z techto zavad neni rozumne (a ne moc viditelne) plnohodnotne opravitelna a pri pouziti se vsechny budou rychle zhorsovat. A co nejvice stve je stejna vec, jako u Cubu - jsou to skvele boty, chodi se v nich fajn, ale nesmi se pouzivat na to, na co je urcuje vyrobce.

Ted by me zajimalo, jestli jenom ja mam dojem, ze tyto veci jsou na reklamaci?

NTB, jak jsme se nekdy bavili nad tim, jestli v jazyku Cubu je nebo neni membrana a ze by nekdo mel rozkuchat jazyk, tak tady rozkuchany je, sice na Trango Alpech, ale tam je to stejna konstrukce - a jazyk pozustava z dvou vrstev takneho softshellu a mezitim tenkeho platu nejake peny, co GTX urcite neni (je to porovite).
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát zář 3, 2021 21:19

Hmm, nebylo to tady uz pred casem? Mam silny pocit, ze tyhle fotky i popis vad uz jsem jednou videl. Akorat to nemuzu najit.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát zář 3, 2021 22:22

Jo, taky se mi zdalo, ze jsem o tom uz psal - a ted jsem to nasel, bylo to presne pred mesicem tady.

Ale nechavam to tu, bo boty jdou na reklamaci, zkoumal jsem je trochu vice a jsou nove fotky (ne vzdy lepsi) az po ocisteni bot (cimz se ta mensi dira mirne zvetsila pri jemnem kartacovani :roll: - a to ne ryzakem :evil:). Alespon dam potom report, jak se k tomu postavi prodejce.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát zář 3, 2021 23:38

:D a ted to muze nekdo porovnat a najit 10 rozdilu, ale ne ja ;-)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » sob zář 4, 2021 16:56

Nejvetsi rozdil najdes v tom, ze jsem ted vice popsal sedreni te kozene "vyztuze".

Ale byl bych mnohem radeji, kdybys Ty (i vsichni ostatni) spise vyjadrili k jadru problemu a jestli jen ja vidim veci blbe nebo to opravdu pri te kilometraz, resp. s urcenim vyuziti bot to neni v poradku.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » sob zář 4, 2021 20:15

Hmm, co na to chces rict? Na mne to pusobi jako vnejsi poskozeni. Skrtnuti nebo trhnuti o neco ostreho, kamen, kov. Je to na hrane latky a kuze, protoze kuze vydrzi, sjede to po ni a latka se trhne. Navic se to za ni zachytne a zpusobi vetsi poskozeni. Zrovna ta mala dirka na starsi fotce vypada naprosto typicky. Zachytis o neco, latka se trhne a ty to ani nepoznas. Na novejsi fotce je vetsi, protoze pak se to tam skube dal kazdym dalsim malym zachycenim, taky typicke. Asi by nebylo od veci vzit zapalovac a roztrepeni zatavit.

Vhodnost bot resit nebudu, proc myslis, ze nosim tezke celokozene pohorky? ;-)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » sob zář 4, 2021 21:51

Kdyz zachyceni o neco, tak jedine kamen/skala, max. nejaky koren, i kdyz v tech vyskach, kde se to stalo (Jizni Tyrol) uz prakticky nic neroste, resp. kdyz jdes pres les/kosodrevinu, tak (nekam po chatu) jeste po siroke kamenne magistrale. No a prave tak mala dirka po kameni???

Blbe je, ze to nedokazu poradne odfotit, nemam na to svetlo, aby bylo videt, co tam popisuji. Druha blba vec je, ze zaden zataveni tomu uz nepomuze, u te velke diry chybi cast svrchniho softshellu.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » sob zář 4, 2021 22:20

Proc ne? Sjedes bokem boty po kameni, ten sjede po kuzi a chytne trochu latku nad ni. Kdyby to byla hladka kuze, tak je to videt, na tehle ne. Druha dira vypada jako zachyceni za neco shora, treba kaminek ve snehu pri vytahovani zakopnute spicky. Skrablo latku a chytlo se o gumu, ktera se taky trochu trhla. To mas hned, podobnych poskozeni obsazky jsem mel vic, ale u celokozenych bot to nicemu nevadi.

Zatavit, co jde, aby se to dal netrhalo a pak doplnit a zahladit treba Pattex Gelem. Furt vypadaji o dost lip, nez me bezecke boty po par set km, ktere gelem spravuju bezne.

BTW, softshellu? :shock:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » ned zář 5, 2021 19:49

mike píše:BTW, softshellu? :shock:
Jo, pravdepodobne softshellu. Je to relativne pruzny, nijak ne silny/tlusty material ve dvou vrstvach spojenych jen na krajich jazyka a mezitim hodne tenka vrstva jakehosi trochu pevnejsiho "molitanu". Ten material neni nijak extra pevne napnuty, "siti" (ani netusim, jestli je to fakt sesite, vyrobce se chvali, ze ten jejich system - u techto bot je to ten pridany zluty kozeny pas, co pisu, ze je tak sedreny - umoznuje minimalizovat, resp. vyloucit pouziti siti") svrchni material trochu vytlaci nad uroven kuze boty u jazyka, takze cele je to "pripravene" na co nejlepsi zachyceni se o nejakou prekazku. ](*,) Jestli ten matros na jazyku je PES nebo PAD, netusim, LS o tom nic nepise.

Jinak u te velke diry sam pisu, ze je to nejakym trhnutim o neco, ale popisuje ve svem prispevku, proc si nemyslim, ze to je zakladni pricina, stave "diry" a hlavne niti tomu vubec neodpovida.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Asanoth » ned zář 12, 2021 18:13

Tak takhle v A3 Sportu řeší reklamaci protékajícího GTX. Nachozeno 200-300 km, stáří rok.
Ještě mi napsali do mailu, že to bylo zamítnuto potvrzením soudního znalce - jakžto označují tenhle generický papír, který zřejmě dávají každému.
20210908_154601.jpg
Asanoth
nováček
nováček
 
Příspěvky: 149
Registrován: čtv črc 4, 2013 17:36

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » ned zář 12, 2021 18:24

Zavinil jsi nevhodnou udrzbou protekani membrany, styd se [-X :twisted: A ted nam rekni, jak jsi to udelal, dost by mne to zajimalo ;-)

To uz teda vydrzi vic i membranove ponozky. Moje DX uz maji skoro 350 km a netecou. Zrovna jsem se brouzdal mokrou travou po desti. Boty durch, ale v ponozkach sucho.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Etheric » ned zář 12, 2021 19:31

Hm... Když jsem reklamoval protékající gtx boty například v blbým Sportissimu, podobná reklamace mi vždy prošla. Pravda, bylo to vždy do půl roku....
Jednání A3 sport mi připomíná Tilak. Můžeš si za to sám. Tedy konkrétně Tilak mi napsal, že sice neví, jak poškození mohlo vzniknout, ale je to každopádně mojí vinou :roll:
Ty za to prej aspoň můžeš nedostatečnou údržbou... Copak jsi udělal špatně? Budeš to řešit dál? Však jakou údržbu boty potřebují... V trávě se umyjou samy, až vyschnou, nastříkat. A dál?
300Km je dost málo, to musely bejt nějaký vadný z výroby, ale... Jako prodejce bych nevěřil, že rok starý boty maj jen 300km. Nicméně to jde poznat podle vzorku podrážky.
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8034
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

PředchozíDalší

Zpět na Boty