Reklamace bot - jednotlivé případy

zkušenosti, rady, dotazy

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod krtenek » ned dub 21, 2019 9:21

Budu řešit hroznej průšvih. Po pár desítkách km jsem na Islandech zjistil, že levá bota je celá mírně vytočená vně (je nakloněná na vnější stranu chodidla). Takže teď už po chvíli se v levé velice nepříjemně chodí. Takovou věc jsem na prodejně nezjistil, ale až po nějaké době používání. Je to taková menší nuance, ale skoro znemožňující používání. Podotýkám, že levou nohu nemam křivou, právě naopak.
Řešil někdo něco takového - reklamaci? Mam obavu, že jsem balík peněz spláchnul do záchoda.
Uživatelský avatar
krtenek
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1106
Registrován: čtv dub 6, 2006 12:44

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pon dub 22, 2019 0:06

Hmm. Da se to vyfotit? Jestli je to realne, tak by reklamace byt problem nemela. Rozpor s kupni smlouvou, vyrobni vada. Je ale doopravdy? Kde mas normalne seslapane boty? Podobne pocity mivam s kazdyma novyma botama. Protoze stare jsou seslapane na stranu, nohy jsou na to zvykle a u novych mam pak pocit, ze v tech mistech neco prebyva. Obvykle netrva dlouho, nez si zvyknu a pak zas nemuzu chodit v tech starych, jelikoz je v tech mistech "dira".
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49287
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pon dub 22, 2019 10:51

@krtenek:pokud jsi presvedceny, ze je to opravdu problem s botou, dej to reklamovat. Ale predtim bych doporucoval poradne otestovt, ze je to opravdu v bote a ne ve vlozce. Zrovna v Islandech se totiz original vlozky maji tendence se posouvat pri vlozeni na nekterou stranu. Blbe je, ze si to ani nevsimnes, nikde nic netlaci, jen pri chuzi "mas tendenci" slapat mirne na jednu nebo druhou stranu. Kdyz je to "dovnitr", je to nic, mas tam "diru" pod klenbou, kdyz je to ale ven, tak to muze byt neprijemne. Zkus v bote projet rukou po stranach vlozky cca uprostred boty- mela by byt cca uprostred na sirku a na stranach by mely bytnokraje stejne vysoko. Kdyz na vnejsi strane je okraj niz, jednoduse naprav vlozku nadzvednutim a posunutim do boku.

Neco podobneho jsem ataky zazil a nebylo to vlozkama - jednou u jednech pohorek, co jsem je doma zkuusel, tehdy mi to zacalo byt divne po par dnech, kazdy den tak hodinu na nohou (v obyvaku), potom jsem si to vsimal podrobneji a bylo to pocitove jako by podrazka byla o nejaky ten milimetrik "zkosena". Rozhodne to prijemne nebylo, byly tam i jine nedostatky, takze jsem boty vratil. Dalsi krat jsem mel neco podobneho s nizkyma botama, dvema. Na jednech to bylo na leve noze, na druhe na prave - ale u obou jsem problem citil uz v obchode.
Zkus co nejpodrobneji popsat, jak to citis, ze Ti to az znemoznuje pouzivani. Tento dopis priloz k reklamaci, i v obchode, pokud reklamujes tam.

@mike: zrovna toto je problem, ktery nevyfotis, teda pokud neni viditelne nepovedna podrazka a pri srovnani obou bot je okem viditelne na jedne strane vyssi. Problem muze byt i ve vyztuze, muze byt dana krive; podrazka muze mit vadu vevnitr, muze byt ujety "strih" boty, ... Tyto vady ale tezko vyfotis.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod krtenek » pon dub 22, 2019 13:54

Pocit to není. A vložka je v pořádku. Nějakou fotku mám, ale není to moc vidět, nedá se to dobře nafotit. Tak se ani nedivím, že to výstupní kontola nezachytila. Ona celá bota se oproti pravé na rovné podložce víc houpe jakoby byla křivá podrážka, ale nevypadá tak. Tudíž se domnívám, že je křivá výztuha nebo prostě celá bota. Radši si jdu najít soudního znalce, protože si nedělám iluzi o průběhu reklamačního řízení.
Uživatelský avatar
krtenek
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1106
Registrován: čtv dub 6, 2006 12:44

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pon dub 22, 2019 14:50

Soudneznalecky posudek ziskas napr. pres ITC Zlin. Jen bacha na to, ze v tomto pripade pro zjisteni duvodu problemu se boty asi znici. Coz ale nemusi vadit, pokud se chyba najde.
Stejne musis nejdrive reklamovat u prodejce a az po odmitnuti jdes na znalce.
Pokud alespon trochu se da problem videt na fotkach, rozhodne to odfot co nejlepe a fotky taky priloz k pruvodnimu dopisu.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Taurus » úte kvě 28, 2019 18:36

Chci poděkovat za rady, které mi tu byly uděleny kvůli mé reklamaci bot. Řešení přes ČOI mi bylo k ničemu.
Nakonec mi byla uznáno odstoupení od smlouvy pro vysoký počet vad v době šesti měsíců od zakoupení.
Taurus
účastník
účastník
 
Příspěvky: 232
Registrován: čtv led 17, 2019 20:33

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » úte kvě 28, 2019 20:04

Super, gratuluju k uspechu :) Muzes trochu rozvest to s COI? Protoze tu byly nazory, ze je to spravna cesta.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49287
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » úte kvě 28, 2019 21:27

@Taurus: :smt023

Muzes prozradit, co byly ty vady ve vysokem poctu (tj. alespon 4)? Az o tolika zavad jsi nepsal.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Taurus » pát kvě 31, 2019 7:53

Odpovím později, nemám teď moc času. Vaše reakce jsem si přečetl až nyní. Snad dnes večer nebo zítra napíši, vložím odpovědi od ČOI i časopisu DTest,na který jsem se také obrátil. Nakonec jsem reklamoval ty tři vady, které jsem tu zmínil ( EVA pěnu, chlupatění komínku a počínající odlepování kůže od podrážky). Dneska jsi jdu pro 4100Kč za své boty zpět. Tak jsem rád.
Taurus
účastník
účastník
 
Příspěvky: 232
Registrován: čtv led 17, 2019 20:33

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Taurus » sob čer 1, 2019 7:27

Na ČOI jsem psal svůj podnět, kde jsem podrobně popsal zamítnutí reklamace i reklamaci samotnou a přidal fotografie. Po měsíci mi přišla tato odpověď:

" ... Česká obchodní inspekce obdržela Vaše podání, v němž žádáte o poskytnutí právních rad ve věci reklamace turistické obuvi. S ohledem na její zamítnutí s odůvodněním, že vada vznikla v důsledku nesprávného užívání, a cenu zakoupených bot se jako vhodný jeví postup cestou znaleckého posudku. Vyhotovení takového posudku přísluší soudnímu znalci, jenž je zapsán v seznamu znalců vedeném u krajského soudu, specializujícímu se pro konkrétní obor. Za předpokladu, že by posudek znalce potvrdil neoprávněnost zamítnutí reklamace, se lze domnívat, že by reklamace posléze uznána a kladně vyřízena byla. Nelze tak ale říci s jistotou, znalecký posudek je totiž nezávazný a posouzení reklamace nadále přísluší reklamačnímu oddělení prodejce. Navíc je zde rovněž nemalá možnost, že by posudek znalce, jehož cena se pohybuje v řádu tisíců korun, pouze potvrdil vyjádření reklamačního oddělení. Pojistkou pro takový případ je tzv. předběžné posouzení, které se na rozdíl od samotného posudku nehradí, a na základě něhož Vám znalec sdělí, zda se cestou posudku skutečně vydat či raději nikoliv. Seznam soudních znalců v jednotlivých oborech najdete na internetu, např. na stránkách http://www.justice.cz.
Další možností pak je zkontaktování advokáta a následné uplatnění nároku u soudu. Předně však máte ještě možnost využít tzv. mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Jedná se o nový alternativní postup, kdy pracovník České obchodní inspekce jako nezávislý prostředník povede strany sporu k jeho konciliaci (urovnání). Tento prostředník nemá právo ve věci závazně rozhodnout jako soud, ale může být stranám sporu nápomocný radou nebo názorem a výsledkem tohoto postupu by mělo být uzavření soukromoprávní dohody stran. Návrh Ize
podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel kontaktoval druhou stranu za účelem řešení sporu. Bližší informace o tomto způsobu řešení spotřebitelských sporů naleznete na http://www.adr.coi.cz. ... "


Jen jsem je teda nežádal o právní rady, ale domníval jsem se, že ČOI má nějakou váhu při řešení tohoto sporu a tudíž jsem očekával, že tu stížnost můžou nějak řešit přímo s prodejcem. Takto jsem čekal měsíc na jejich odpověď s informacemi, které si můžu běžně dohledat na internetu. Také moc nerozumím k čemu jsou soudní znalci, když se pak prodejce jejich vyjádřením nemusí řídit.

Dal jsem tedy na vaše rady a zkusil odstoupení od smlouvy kvůli většímu počtu vad. Z toho důvodu jsem ještě kontaktoval DTest, kde jsem si i stáhnul vzor, který mi tu byl doporučen pro sepsání odstoupení od smlouvy. Od nich mi přišla tato reakce. Jinak ta jejich stránka vasestiznosti.cz mi přijde jako zajímavá cesta v případě nesouhlasu s výsledkem reklamace:

" ... O každé reklamaci musí prodávající vydat potvrzení dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOS“), v němž musí mimojiné odůvodnit proč reklamaci zamítl. V případě, že se vada na zboží projeví v průběhu prvních šesti měsíců od převzetí, máte výhodnější postavení. Prodejce musí prokázat, že zboží nebylo vadné již při převzetí, když chce reklamaci zamítnout. To je prokázat, že jde o běžné opotřebení, nikoli o vadu. Dle rozsudku Městského soudu v Brně ze dne 29. 6. 2016, č. j. 36 C 240/2014 - 39, musí prodávající výše uvedené prokázat znaleckým posudkem či jiným odborným vyjádřeím. Doporučujeme Vám proto při reklamacích převzatých do 6 měsíců argumentovat tímto rozhodnutím. Musíme Vás však upozornit, že se jedná o rozhodnutí sodu I. stupně a vyšší soudy by mohly rozhodnout jiným způsobem.
Když prodávající odmítne znalecký posudek nebo jiné odborné vyjádření předložit, můžete se obrátit přímo na soud se žalobou. Oproti prodejci budete ve výhodnější pozici, protože je prodejce tím, kdo nese důkazní břemeno. Tzn. že prodejce musí prokázat, že o vadu nešlo. Pokud byste situaci nechtěl řešit rovnou soudně, je vhodné nechat si vypracovat vlastní znalecký posudek sám. Ceny posudků na boty se pohybují zhruba mezi 1200 - 4000 Kč, přičemž Vám doporučujeme kontaktovat více znalců a cenu posudku s nimi konzultovat. Této problematice se časopis dTest už věnoval v článku O znalcích (https://www.dtest.cz/clanek-1912/o-znalcich). Výhodou posouzení znalcem je to, že než znalec vypracuje posudek, většinou věc zběžně prohlédne. Za toto si neúčtuje nic, nebo pouze částky v řádech sta korun. Již po posouzení zjistíte, zda posudek bude ve Váš prospěch či nikoli. Pokud znalecký posudek vyzní ve Váš prospěch, uplatněte jej u prodávajícího. Pokud jej prodávající uzná, můžete nárokovat práva z vadného plnění a k tomu navíc i cenu znaleckého posudku dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“). Pokud prodávající ani znalecký posudek nebude respektovat, bude načase věc řešit před ADR ČOI (vizte níže) či před soudem.
Odstoupení od smlouvy je možné pouze za předpokladu, že prodejce Vaši reklamaci uzná. Jde o nárok, který budete uplatňovat v reklamačním řízení, jehož délka je omezena 30 dny. Tzn. prodejce Vám vrátí peníze pouze, pokud Vaši reklamaci uzná. Nyní Vám doporučujeme uplatnit odstoupení od smlouvy z důvodu většího počtu vad. Dle rozhodnutí NS 33 Cdo 1323/2013 se za větší počet vad považují 3 různé vady na věci najednou. Doporučujeme Vám proto reklamovat tímto způsobem i vadu, která byla poprvé zamítnuta. Pokud prodejce reklamaci zamítne doporučujeme argumentovat výše uvedeným rozsudkem Městského soudu, popřípadě si nechat vyhotovit vlastní znalecký posudek. V případě, že by se Vám spor s podnikatelem nepodařilo vyřešit smírně, doporučujeme věc řešit na stížnostním portálu VašeStížnosti.cz (na http://www.vasestiznosti.cz), kde dTest zdarma zprostředkovává dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, které by jinak hrozily eskalací do podoby soudní pře. Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení sporů (ADR) (http://www.coi.cz/informace-o-adr/).V obou případech se jedná o zprostředkování dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, a to za účelem předcházení finančně a časově náročných soudních pří. ADR České obchodní inspekce je zajišťováno ze zákona, ovšem řešení případu je neveřejné. Zatímco stížnostní služba VašeStížnosti.cz je provozována veřejně a není pod záštitou státu. Veřejnost zaručuje efektivní potrestání daného podnikatele zejména z hlediska veřejného mínění.Obě mimosoudní řízení jsou pro spotřebitele zdarma ... "
Naposledy upravil Taurus dne ned čer 2, 2019 9:03, celkově upraveno 5
Taurus
účastník
účastník
 
Příspěvky: 232
Registrován: čtv led 17, 2019 20:33

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » sob čer 1, 2019 22:02

Super, diky. Myslim, ze na tenhle prispevek budeme obcas davat odkaz :)

Zajimava je ta zminka ohledne soudu v Brne, ze v prvnich sesti mesicich musi prodejce dokazovat vlastnim znaleckym posudkem. To jim teda nezavidim :)

Taurus píše:Také moc nerozumím k čemu jsou soudní znalci, když se pak prodejce jejich vyjádřením nemusí řídit.

Prave k tomu, aby udelali odborny posudek. Nemaji pravo rozhodovat spor, od toho jsou soudy, ale ty se pak jejich posudky ridi. Tady jde o to, ze kdyz si nechas posudek udelat, davas tim prodejci najevo, ze s tebou jen tak nezamete a ze jsi ochoten jit i do soudniho sporu. Pak je na nem, aby zvazil sve sance. Posudek v tvuj prospech mu velke sance nedava a naopak znamena, ze ho to bude stat dalsi cas a penize. Proto rozumny prodejce radej reklamaci uzna a to i kdyby si myslel, ze je v pravu.

No a jinak to mas pekne sepsane v tom clanku o znalcich na dTestu.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49287
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Taurus » sob čer 1, 2019 23:18

Jojo, říkal jsem si, že ty informace v odpovědích od ČOI i DTestu se budou hodit více lidem.
To dokazování v případě reklamace do šesti měsíců, to mě také zaujalo.
Taurus
účastník
účastník
 
Příspěvky: 232
Registrován: čtv led 17, 2019 20:33

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Pierre111 » pon zář 2, 2019 12:17

Ahoj rychlý dotaz, můžu uplatnit odstoupení od smlouvy do 6 měsíců i na zboží zakoupené v EU například v Německu ?
Pierre111
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1241
Registrován: stř bře 4, 2015 13:56

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pon zář 2, 2019 14:42

Pierre111 píše:Ahoj rychlý dotaz, můžu uplatnit odstoupení od smlouvy do 6 měsíců i na zboží zakoupené v EU například v Německu ?

evropskyspotrebitel píše:Vyskytne-li se na věci rozpor s kupní smlouvou, může spotřebitel požadovat jeho odstranění bezplatnou opravou. V případě, že to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze požadovat výměnu za novou bezvad-nou věc nebo jen její součást. Pokud by varianta zvolená spotřebitelem nebyla možná, nebo by prodávající oprávněný požadavek nerealizoval v přiměřeném čase, mohl by spotřebitel od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněz, popř. se dle svého uvážení domáhat přiměřené slevy.
Prodávající odpovídá za shodu věci s kupní smlouvou v okamžiku jejího předání (jakost při převzetí), objeví-li však spotřebitel vadu (např. projeví-li se vada) během prvních 6 měsíců od koupě, předpokládá se, že rozpor existoval již v okamžiku předání, pokud prodávající neprokáže opak


Bacha na to, tato moznost (vraceni penez/odstoupeni od smlouvy) uz neni automaticka ani v nasem obc. zakoniku a v evropskem pravu nebyla nikdy!!!
Muzes zadat opravu nebo vymenu pokud je vada vetsi (u pohorek by TI je nevymenili, kdybys mel jen na 1cm odlepenou obsazku v hloubce 2 mm), na vraceni penez mas narok az opravu nelze provest nebo by to trvalo prilis dlouho (u nas 30 dnu, jinde muze byt ruzne, az 6 tydnu.

Ale na druhe strane mozna v narodni legislative tam, kdes to koupil to muze byt jinak. To Ti ale nereknu, ani kdybych vedel, kde reklamujes, teda pokud to neni Slovensko.

No, ja prave doufam, ze syn vyreklamuje v GLobetrotteri sve Cuby vymenou a ne vracenim penez, i kdyby to trvalo trochu dele. Za ty prachy nove ted uz nesezene...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Pierre111 » pon zář 2, 2019 15:57

No já si koupil boty Arcteryx Acrux AR a po řekněme 15-20 dnes používání se viditelně začala na čtyřech místech odlepovat podrážka. Upřímně nejsme moc spokojený s odolností těch bot. Na to kolik stály, tak celkem rychle odchází. Například konstrukce špičky není moc dobrá. Proto bych rád peníze zpět a vyzkoušel nějaké jiné podobné boty.
Pierre111
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1241
Registrován: stř bře 4, 2015 13:56

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » úte zář 3, 2019 11:04

Podivej, nic nedas za to, ze tam napises, ze bys chtel vratit penize. Bud Ti to odsouhlasi nebo ne. U nas bys to asi dosahl, protoze "kdybys vedel, ze to tak malo vydrzi pri pouziti podle urceni vyrobcem", tak si to nekoupis - a na podobne mysli jeden paragraf Obc. zakoniku. Podobnou formulaci muzes pouzit i v reklamaci do zahranici. V nekterych statech to muze byt primo podle zakona a nekde zase zavisi na prodejci. Ale kazdopadne kdyz je to po 15-20 dnech pouziti, je to z uzivatelskeho hlediska dost zavazna vada a to muze hrat svoji roli v posouzeni.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Pierre111 » pát zář 6, 2019 8:10

Tak jsem psal do Německa prodejci a komunikace příkladná. Zaslal jsem fotky a do pár hodin přišel email, že jim mám boty zaslat, link na bezplatné zaslání přes DHL.
Pierre111
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1241
Registrován: stř bře 4, 2015 13:56

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát zář 6, 2019 8:25

Bergfreunde?

Nase reklamace Cubu na Globetrotteri je ponekud zvlastni. Maji na strankach vyslovene, ze zadaji aby pred reklamaci se poslal popis vady i s fotkama aby to mohli predem posoudit (asi vyloucit blbosti, ktere nepatri do reklamaci), tak tam syn poslal vsechno. Prakticky obratem prisel email, ze ma reklamovane zbozi poslat na adresu Fenix Outdooru, tak potom poslou vyrobci na posouzeni. Za tu dobu nemohl nikdo stihnout fotky ani otevrit.
Ono totiz Fenix Outdoor se rozsiroval a nakoupil i sit Globetrotteru. Do doby nakupu byl GT jeden z nejlepe hodnocenych prodejcu ohledne zpracovani reklamaci. prakticky 5*, "kupodivu" po prevzeti FO skoro presne pochvalne recenze (nejenom na reklamace) se zmenily na stiznosti a hodnoceni kleslo nekam mezi 1-2*. Nejak se zda, ze kam FO vzstoupi, kvalita a ochota jde do haje (viz taky napr. HanWag), protlacuje "svoje" vyrobky a znacky a zacina se preferovat rychly zisk klidne na ukor kvality. :-k
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Pierre111 » pát říj 11, 2019 9:17

Apuka, tak jsem posílal fotky a druhý den mi přišel email, že jim mám boty poslat. Nicméně reklamace má pokračování. Včera vypršela 30tidení lhůta tak jsem jim chtěl napsat. Otevřel jsem email a tam zpráva od nich. Píšou, že obdrželi moje boty a předali je výrobci, že bude chvíli trvat, než se výrobce vyjádří, očekávají až 30 dnů. :D Tak jsem slečně/paní napsal, že třicetidenní lhůta vypršela již včera a jak to tedy chtějí řešit. Jsem zvědavý na odpověď.
Pierre111
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1241
Registrován: stř bře 4, 2015 13:56

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Pierre111 » pát říj 11, 2019 9:54

Nevíte někdo zda při objednávce z Německa také platí 30 denní lhůta na vyřízení reklamace? Paní se mě snaží překecat, abych počkal dalších 30 dnů na vyjádření výrobce. Já ale boty nechci opravit. U bot za 650e se odlepuje podrážka, nevěřím, že to pak bude držet třeba 4-5let. A co když mi pak výrobce reklamaci neuzná, že jsem se k botám choval špatně že.
Pierre111
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1241
Registrován: stř bře 4, 2015 13:56

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát říj 11, 2019 11:04

Neznam presne terminy, ale vim, ze v DE není 30-ti denni lhuta. Na strankach evropskych spotrebitelu pisou , ze se v EU terminy lisi:
Evropsyspotrebitel.cz píše:Ve většině zemí EU je stanoveno, že reklamace má být vyřízena v „přiměřené době“. Tento pojem je vykládán většinou jako lhůta mezi 4 až 6 týdny, především v Německu a Rakousku.
Trochu vice (ale ne moc) rozepsane mas na strankach MPO hned v prvnim dotazu.

Takze jeste trochu si musis pockat.
Naposledy upravil apuka dne pát říj 11, 2019 12:26, celkově upraveno 1
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Pierre111 » pát říj 11, 2019 11:54

Aha ok díky. Jako trochu je nechápu. Píšou, že reklamace je uznaná a že mi vrátí peníze nebo pošlou nové boty, ale teprve ted se dostali k tomu, poslat moje boty výrobci prý na analýzu. Takže jim to tam někde 30 dnů leželo.
Pierre111
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1241
Registrován: stř bře 4, 2015 13:56

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát říj 11, 2019 15:03

A na co teda mas vlastne cekat? Napis jim, at ti poslou penize a s vyrobcem si to vyridi sami. A pak at ti poslou vysledky analyzy.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49287
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát říj 11, 2019 15:16

Miku, ono to za hranicemi jsou obcas mirne jine zakony... :wink:

Navic - sice je to blbe a nechci Pierre strasit - ale samotne odlepeni podrazky je "nepodstatna a lehce opravitelna zavada", kde ani podle EU predpisu (dokonce ani u nas) nemas moznost se sam rozhodovat zrusit kupni smlouvu. Nic s tim nenadela ani to, ze Ty kvuli tomu uz botam nebudes duverovat. Resp. u nas bys to asi vyhadal na to, ze bys boty nekoupil, kdybys o te zavade vedel. Blbeji se to dela v zahranici, tam mohou mit (i v souladu s celoevropskymi predpisy) odlisne podminky.
Takze je docela dulezite, jak se k tomu postavi vyrobce/dovozce.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát říj 11, 2019 15:21

Neresim zakony. Ptam se na tohle:
Pierre111 píše:Píšou, že reklamace je uznaná a že mi vrátí peníze nebo pošlou nové boty

Kdyz je reklamace uznana, tak proc by mel cekat na vyjadreni vyrobce?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49287
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát říj 11, 2019 17:45

"reklamace uznana" znamena asi tolik, ze "ano, nejaky problem tam je a resime to". Otazkou je zpusob reseni - obrati se na vyrobce, o jim rekne mozna "posleme nove boty" nebo ze neposlou a v tom pripade vrati penize. Sam prodejce nove boty neda, pokud vyrobce neposle, prisel by pravdepodobne o provize ze dvou bot a kdo vi, jakou ma smlouvu s vyrobcem/dovozcem. Mozna by mu nahradil jen co on (prodejce) zaplatil, marzi asi ne.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případ

Příspěvekod Pierre111 » pát říj 11, 2019 22:22

Taky moc nechapu na co se ceka. Psal jsem hned na zacatku, ze zavadu povazuji za zavaznou jelikoz podrazky se odlepuji po chvili pouzivani a hned na ctyrech mistech. Boty stoji 650e ja je koupil s nejakou slevou za asi 530e ted nevim presne. U tak drachych bot si proste po cca 8-10 dnech na nohach nepreji mit prilepovane podrazky. Sama mi pak napsala, ze dostanu nove boty nebo mi vrati penize. Take psala, ze reklamace je uznana.

Mam ale podzreni, ze je chteji opravit a vratit mi je. A proto, ze uz to trva vic jak 30 dni, chci radeji vratit penize.
Pierre111
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1241
Registrován: stř bře 4, 2015 13:56

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát říj 11, 2019 22:56

Spravne. Pritlacil bych na ne. Trva to moc dlouho a boty potrebujes. Uz jim neveris, a tak chces vratit penize a koupit si jine.

Klidne bych argumentoval tim, co psal apuka vyse. Ze reklamace ma byt vyrizena v primerene lhute, coz 30 dnu je, ale 30 + 30 dnu uz ne.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49287
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Pierre111 » pon říj 14, 2019 8:25

Tak další vývoj je docela zajímavý. Celkem obdivuji Německou poštu, pracuje asi velmi rychle a i o víkendu. V pátek jsem napsal poslední email, kde jsem psal, že nerozumím proč mi nemohou vrátit peníze, když je reklamace uznaná. Dále jsem psal, že v České republice je na vyřízení reklama lhůta 30 dní, at mi tedy napíše, jak je to v Německu, že tamní předpisy neznám. No a v pondělí ráno email, že mají dobrou zprávu, výrobce řekl, že mi mají vrátit peníze :D.
Pierre111
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1241
Registrován: stř bře 4, 2015 13:56

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod nebulus » pon říj 14, 2019 18:24

Tak takto dopadla slovenská obuv BOSP Caledon WX po cca 70km. Na ľavej sa začala odliepať vpredu podrážka a na oboch topánkach sa začala odlepovať obsádzka v mieste ohybu. Uvidím čo na to výrobca.
PB1.jpg
LB2.jpg
LB1.jpg
nebulus
účastník
účastník
 
Příspěvky: 266
Registrován: úte bře 25, 2008 15:54
Bydliště: BA

PředchozíDalší

Zpět na Boty