Reklamace bot - jednotlivé případy
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » ned lis 12, 2017 18:58
Kopusek píše:Podobný rozpad, ba přímo destrukci, jsem měl dříve u neznačkových bot se stejným typem podrážky. Tehdy jsem ještě nechodil ven každý den po ránu, takže boty zdaleka nebyly vystaveny takové vlhkosti. Také nebyly Gore. Ty se rozpadly po těch zhruba 5-6 letech. Také jsem to viděl u kámoše, který vytáhl staré pohorky ze skříně na práci na stavbě, a po 5 minutách měl obě podrážky na zemi.
Tohle je klasika, typicky priklad. Chozeni ve vlhku by naopak vliv mit nemelo, lezeni nekde ve skrini je pry horsi.
Kopusek píše:Jistě, výrobcům to vyhovuje, že boty mají životnost 5-6 let, ale pokud o tom problému ví, jako že ví, tak tím spíš by mohli uznat reklamaci, pokud se problém z nějakého důvodu projeví již v záruční době. A ne se stavět na zadní.
Viz vyse, reklamaci ti zamitnul prodejce, ne vyrobce. Jinak v zasade souhlasim, uz leta tu pisu, ze PU je univerzalni kurvitko, co limituje zivotnost vseho, kde se pouzije. Na druhou stranu vyrobci tvrdi, ze nemaji odpovidajici nahradu. Driv se pouzivala guma, co se sice nerozpadala, ale hur tlumila. Da se pouzit taky EVA, ale ta se zas celkem rychle vyslape. PU tlumi dobre, dokud se nerozpadne...
Kopusek píše:A ještě jednu drobnost bych měl zmínit. Dva měsíce před těmito botami jsem si ve stejné prodejně Hudy Frýdek-Místek koupil ty samé boty, u kterých se začala odlepovat spodní vrstva podrážky již po měsíci a půl.
Aha. To vypada, ze po letech nasli klic od stareho skladu plneho bot od Lowy Urcite nebudes sam podobne postizeny a jelikoz se jim asi reklamace zacaly mnozit, tak je zamitaji pod libovolnou zaminkou. Protoze jinak to pujde na jejich triko a ztrata by mohla byt slusna. Jak pise Quido, vyrobce je po tech letech posle nekam. A tak holt zkouseji, kdo se da a kdo ne. S posudkem by ti IMO reklamaci uznali, tam uz jim hrozi ztrata podstatne vetsi.
Jinak byla chyba koupit ve stejnem obchode stejne boty, ale chapu, ze te to tenkrat nenapadlo. O rozpadu PU vetsina lidi nevi. Tohle mi v podstate vadi nejvic, vyrobci by tam meli psat, ze podrazka ma omezenou zivotnost a k tomu datum vyroby. Protoze tobe se celkem nic vazneho nestalo, ale kdyz se nekomu nahle rozpadne podrazka tyden chuze od civilizace, tak to muze byt o zivot.
Kopusek píše:Takže jim možná přišlo až příliš vstřícné, aby jednomu člověku vyreklamovali dvoje boty za sebou.
Na nic takoveho nemaji narok. Tys jim dal penize za bezvadne boty a prodali ti lezaky. To je ciste jejich problem, ty si to jen nesmis nechat libit. Zrovna tohle je IMO uplne jasny pripad.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » čtv pro 7, 2017 9:34
V utery mi zvonil mobil - volali z Matumu, ze boty prisly, koukali se na to a ze se to odlepeni stava, ale ze tak rychle si jeste nepamatuji, ze by se to stalo. Predem se za to pan omluvil, ze to hned preposila dal. A taky se bude ptat na muj dotaz, jestli je bezne, ze se v latce boty (asi Cordura nebo pod) se nite ve tkani mirne zacinaji trepit prave v tom ohebu na jedne bote. To jsem se ale jenom ptal, nereklamoval. On jenom ze se s nim jeste nesetkal.
Proste, mile me prekvapila reakce a vstricnost obchodu. Samotne vyrizeni reklamace se uvidi, ale podobnou vstricnou reakci jsem jeste u reklamace pohorek nezazil - a u mne to je co rict .
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od honza83 » stř pro 20, 2017 17:00
Druhá reklamace 34/90993202 byla opětovně zamítnutá jako neoprávněná ze stejného důvodu. A nejsme si vědomi, že bychom způsobili kvalitativní změnu stavu obuvi, jak zákazník uvádí. "
Vyjádření HUDY Ostrava na Hradbách (majitel Leopold Sulovský) k rozpadající se podrážce...A bohužel ČOI s tím nic neudělá. Asi jsem naivní a blbý, ale vždy jsem si myslel, že turistické boty (La Sportiva Karakorum Trek) jsou určeny k turistice, nikoli k tomu, aby je měl člověk vystavené doma. Každopádně si už v HUDY nic nekoupím, obchodů s turistickou obuví je více než jen HUDY...
- honza83
- účastník
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon srp 24, 2015 17:39
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » stř pro 20, 2017 20:02
Ptam se jednak protoze mne to zajima a jednak proto, ze to muze byt dulezite pro ostatni, kteri by chteli zkouset podobny postup. Diky.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od honza83 » stř pro 20, 2017 21:15
- honza83
- účastník
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon srp 24, 2015 17:39
Re: Blacklist
od Taurus » pát dub 5, 2019 8:01
chci se podělit o svoji špatnou zkušenost s RockPointem. Bohužel jsem před nákupem nevěděl, že většina zkušenějších zde radí nenakupovat. Já byl v pobočce Brno, Masarykova. Trapně jsem si myslel, že je to seriozní prodejce, kde člověk koupí kvalitná boty, které mu nějakou dobu vydrží. V lednu jsem si zde zakoupil boty Garmont, které byly zlevněny z pěti tisíc na čtyři tisíce. Jsou to boty určené do středně těžkého terénu. Do přírody jsem se s nimi ještě před první reklamací nedostal, pouze jsem v nich několikrát vyšel do města. Pak jsem zjistil, že se mi na podrážce drolí pata. Šel jsem do obchodu boty reklamovat a po měsíci čekání mi reklamaci zamítli s tím, že se jedná o běžné opotřebení, na které se záruka nevztahuje. Podle RockPointu je tedy v pohodě, když se vám bota za čtyři tisíce určená do středně těžkého terénu začne po několika vycházkách do města a dvou měsících od zakoupení drolit. Asi čtrnáct dní od první reklamace jsem pak dále zjistil, že se mi goretexová část nad kotníkem rovněž nějak kazí. Začaly z ní lézt chuchvalce chlupů. Chci se zeptat, jak je to s posouzením u soudního znalce. Jaká je cena za to posouzení atd. Tu první reklamaci již řeším přes ČOI. Budu rád, když se někdo podělí o zkušenosti. V tomhle obchodě jsem nakoupil poprvé a naposled. Doteď jsem nosil na nohou obyčejné pracovní traktory za litr, chodil v nich několik let celoročně a vydržely. Z peněz na Vánoce jsem se rozhodl pořídit si pohodlnější boty,abych si trochu šetřil nohy a takhle to dopadlo. Peníze fuč, boty na vyhození, lítání kolem reklamací a pocuchaný nervy. RockPoint už své peníze za ty šunty získal a víc ho nezajímá. Přikládám foto poškození i celkové boty, aby bylo vidět, na kterou si dát při nákupu pozor
- Přílohy
-
- goretex.jpg (168.45 KiB) Zobrazeno 11747 krát
-
- pata.jpg (115.47 KiB) Zobrazeno 11747 krát
-
- foto boty.jpg (116.94 KiB) Zobrazeno 11747 krát
Důvod: Sloučeno do vhodného tématu.
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33
Re: Blacklist
od Pierre111 » pát dub 5, 2019 9:27
Ta díra do tlumení podrážky se tam opravdu udělala sama ? Vypadá to, jako by se tam něco vrazilo, tedy mechanické poškození. Pokud se to stalo samovolně při chůzi a rozpadá se to dál, tak je to samozřejmě na reklamaci.
Pokud vím, tak do 6 měsíců od zakoupení máš možnost odstoupit od kupní smlouvy. Ostatní ti k tomu jistě něco napíšou.
Nicméně v Rockpoint jsem se byl také podívat na jedny zlevněné boty, shodou okolností také Garmont ale typ Pumori Lx, tedy výškové boty na horolezení. Výrazná sleva ze 13tis na 8tis.Jejich stavem jsem byl ale velmi zklamán, prakticky hned po koupi bych je mohl nechat reklamovat, až takové ležáky to byly. Už v prodejně se z nich velmi lehce odlepovala páska, kterou jsou přelepené švy v membráně. A to u dvou zkoušených velikostí. Tohle prodávat je podle mě velmi nezodpovědné, jelikož je to hazard se zdravím. Takové boty se nosí do náročných podmínek, kde taková závada může znamenat i omrzliny.
- Pierre111
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: stř bře 4, 2015 13:56
Re: Blacklist
od vonkreuz » pát dub 5, 2019 9:39
Pata, respektive podrážka je udělaná z EVA materiálu, který netrpí na bubliny a rozpadávání. Podle mně opět mechanický zásah, tentokrát do tlumící vrstvy. Ať už naražením o nějaký šroub/hranu pod sedačkou v šalině/busu nebo při nakopnutí kamen sezení na lavičce a komíhání nohama...
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Taurus » pát dub 5, 2019 10:30
S tou podrážkou to vidím stejně. Pokud jsou ty boty určeny do středně těžkého terénu musí něco vydržet. Kdybych s nimi vyrazil do terénu s kamením, tak přijdu bez podrážek. Je běžné, že se turistická bota odře o kamení. A že by se mi do ní vrazil nějaký kus železa, o tom pochybuji. Použil jsem je pouze párkrát při cestě na brigádu, kam chodím přes město pěšky a na brigádě už jsem pak používal jiné. Ještě jsem na ně schválně dával pozor, vyzouval předpisově, aniž bych používal zapření o druhou botu. Jsem z toho zklamaný. Podle mě už je snad lepší si zajít do nějakého toho obchodu se sportovní obuví pro masy a tam si na jednu sezonu koupit boty za osm stovek. I zde na forum jsem se dočetl, že kvalitní boty začínají u čtyř tisíc.
Co jsem četl, tak těch šest měsíců je o tom, že by se reklamace na vady způsobené běžným užíváním u bot měly uznávat, protože do šesti měsíců je velká pravděpodobnost, že materiál byl nevhodný nebo se vada vyskytovala již při zakoupení. Také se to vztahuje na to, že pokud by zákazník předem věděl, že se boty začnou takovým rychlým způsobem opotřebovávat, nekoupil by si je. Také se u bot předpokládá, že by měly být v této době odolnější vůči běžnému opotřebení. To jen, co jsem vyčetl na stránkách ČOI. Pokud to člověk řeší v této době přes ČOI, je tam větší naděje na úspěch v reklamaci.
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od vonkreuz » pát dub 5, 2019 11:18
Už jsem si to našel Garmont Pordoi FG.
Na fotografii s poškozením tlumení na zadní patě je vidět, jak je "prohnutá" linie mezi světlou a tmavou částí. Tím je jasně dokázané, že se jedná o mechanické poškození. EVA pěna ustoupila před penetratrátorem (kamen, šroub, zalomená větev, nářadí v batohu, ...) a tohle ustoupení se projevilo jako vlnka narušující rovnou linii přechodu mezi tmavou a světlou částí.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Pierre111 » pát dub 5, 2019 11:31
- Pierre111
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: stř bře 4, 2015 13:56
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od fps » pát dub 5, 2019 11:43
- podrážka (mezipodešev) - taky i dle mně mechanický zásah, něčím se do podrážky (mezipodešve) vrazilo. Výrobce u těchto bot použit měkký EVA materiál který je k tomuto poškození náchylný, také jsem měl takové boty. Ale kdyby výrobce použil tvrdší EVA materiál který já mám třeba u bot La Sportiva Trango Cube, tak se toto nestane, ale zase by s takto tvrdou EVA mezipodešví byli boty tvrdší
Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci
Doufej v nejlepší, ale buď připraven na nejhorší
- fps
- outdoor maniak
- Příspěvky: 7466
- Registrován: úte zář 7, 2010 14:40
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Taurus » pát dub 5, 2019 13:54
vonkreuz píše:Na fotografii s poškozením tlumení na zadní patě je vidět, jak je "prohnutá" linie mezi světlou a tmavou částí. Tím je jasně dokázané, že se jedná o mechanické poškození. EVA pěna ustoupila před penetratrátorem (kamen, šroub, zalomená větev, nářadí v batohu, ...) a tohle ustoupení se projevilo jako vlnka narušující rovnou linii přechodu mezi tmavou a světlou částí.
Tím není dokázané nic. Já jsem se na tu botu teď díval a linka je mírně vlněná nahoru dolů po celém svém obvodu. Ten efekt toho prohnutí je zřejmě způsobený focením z blízka na širokoúhlý objektiv. Normálně to takto patrné není.
I kdyby to bylo mechanické, já jsem si kupoval boty, které mají něco vydržet, což tak člověk u turistických bot nějak předpokládá. Asi málokdo čeká, když jde do outdoorového obchodu koupit boty, že se začnou po dvou měsících objevovat vady, protože boty nejsou z materiálu, který vydrží podmínky, pro které jsou boty určeny. Problém je prostě v tom, že jsem se rozhodl ty boty nosit na nohou a ne je mít vystavené doma Prostě další český podnik... shrábnout prachy za šunt a pak dělat mrtvého brouka.
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od vonkreuz » pát dub 5, 2019 14:16
Prostě mechanické poškození na které se nevztahuje reklamace, protože se nejedná o vadu materiálu nebo výroby. A mužeš se zlobit jak chceš.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Allydamm » pát dub 5, 2019 14:27
Zkoušel jsi brečet, vedoucí pobočky a třeba i dál, prakticky se domluvit? Pro mě by to byla jediná cesta.
Nebo jsi jen převzal reklamaci a šel si postěžovat na čoi, což je mimochodem na nic, tu zajímá jen jestli bylo vše podle zákona. Kvalita zboží a že nejsi spokojen s výsledkem reklamace jsou pro ně jen pocity.
Samozřejmě můžeš být drsňák nainvestovat do znalce, pak mávat pro tebe pozitivním posudkem a vyhrožovat soudem, některé firmy vyměknou a vyrovnají se s tebou bez soudu a nebo taky ne a půjdeš až do hořkého konce.
- Allydamm
- nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: čtv úno 21, 2019 8:58
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od oodoow » pát dub 5, 2019 15:44
vonkreuz píše:Jako by sis naboural auto a zlobil se na výrobce, že tam dal moc tenké plechy.
Spíš jako by sis za těžký prachy koupil terénní auto a ono si pak poškodilo podvozek, když jsi s ním pomalu přejel retardér před školkou.
Prostě to auto je šmejd, který doopravdy do terénu určený není.
-
oodoow - inventář fóra
- Příspěvky: 3099
- Registrován: stř říj 7, 2009 13:19
- Bydliště: Olomouc
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pát dub 5, 2019 18:58
Allydamm píše:Zkoušel jsi brečet, vedoucí pobočky a třeba i dál, prakticky se domluvit? Pro mě by to byla jediná cesta.
Normalni clovek nebreci, ale haji sva prava.
Allydamm píše:Nebo jsi jen převzal reklamaci a šel si postěžovat na čoi, což je mimochodem na nic, tu zajímá jen jestli bylo vše podle zákona.
Zakon rika, ze do 6 mesicu od koupe je dokazovani, ze k vade doslo vinou zakaznika, na strane prodejce (parafrazuju). Dokazal to nebo se o to aspon pokusil? Pokud ne, tak to na COI byt muze.
Taurus píše:Podle mě už je snad lepší si zajít do nějakého toho obchodu se sportovní obuví pro masy a tam si na jednu sezonu koupit boty za osm stovek. I zde na forum jsem se dočetl, že kvalitní boty začínají u čtyř tisíc.
Sorry, ale Garmont neni solidni znacka a tyhle boty uz na pohled nevypadaji nic moc. Problem je spis v tom, ze sis spatne vybral. Coz ti nevycitam, bez zkusenosti se holt clovek obcas spali.
Jinak bych teda z tech fotek nedokazal reklamaci rozhodnout. Oboji vypada na mechanicke poskozeni, ale muze za to zakaznik nebo mizerne/nevhodne materialy a konstrukce boty? Zrovna tady mi prijde, ze by to pozouzeni znalce chtelo. Kdybych mel tipovat, tak komin je z nevhodne latky, ktera nic nevydrzi. Druha moznost je neco hodne agresivniho na kalhotach (suchy zip?). Dira v podrazce vypada dost divne, bud je tam EVA strasne mekka nebo by si clovek musel vsimnout, ze botu takhle nakopnul, protoze to musela byt pecka... Nebo tam byla bublina.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Taurus » sob dub 6, 2019 4:58
vonkreuz píše:Jako by sis naboural auto a zlobil se na výrobce, že tam dal moc tenké plechy.
Prostě mechanické poškození na které se nevztahuje reklamace, protože se nejedná o vadu materiálu nebo výroby. A mužeš se zlobit jak chceš.
Ok, povedlo se ti mě hned po ránu nasrat. Úplně nevím, jestli sám patříš do téhle sorty podnikavců, kteří prodávají za velké peníze šunty nebo děláš poskoka v nějaké z jejich firem a máš za to nějaké drobky. Dál už mě tvoje kecy nezajímají. Jestli tobě nevadí, že si koupíš drahé boty, které jsou prezentované jako boty do terénu,ale pak se po měsíci rozpadnou při chůzi po asfaltu, tak mě to teda sere. Protože já když si koupím boty v téhle ceně, tak si pak nemůžu jít koupit jiné, protože sem holt naletěl a koupil zmetek. Šetřím každou korunu a serou mě tihle prodejci hrající si na profíky, kteří se pak neumí postavit k tomu, že prodali šunt. Kdyby to bylo jednou, tak neřeknu, ale tohle je u každého druhého českého prodejce. Naposled to bylo s vodním filtrem u firmy Bushcraftshop. Tam mi taky prodali vodní filtr, který skoro nefiltroval. Nejdřív zkoušeli, že je to normální a když jsem teda řekl, že to budeme řešit přes ČOI, že ten filtr nesplňuje to, co na svých stránkách slibují, tak mi teda filtr vyměnili a ty popisky na svých internetových stránkách smázli. Ještě se chvástali, jak mi dají nějaký dárek za vzniklé potíže a ve finále nedali nic. Na ten dárek jim kašlu, šlo mi o princip, že dělají z lidí blbce. Na začátku léta jsem si pořídil filtr,abych měl na čundrování a ve finále jsem přes léto neměl nic, protože jsem se s nimi dohadoval skrze vadný kus a nový mi poslali až někdy na podzim. To nemluvím o několika poštovném placeném navíc, protože ani to nebyli schopni uhradit a protelefonovaných penězích, protože komunikace s nimi byl také zážitek. A to samé je teď i s těmi botami. Už prostě přes české prodejce po této xté zkušenosti nic kupovat nebudu, protože jejich jednání a ochota postavit se ke zmetku, který draze prodali je stále někde na úrovni devadesátých let.
Co se týká té značky Garmont, tak to je asi subjektivní stejně jako jejich vzhled. Já zase od hodně lidí slyšel názor, že je to dobrá značka. Ten vzhled trochu pokazil krém na nubuku.
Že něco agresivního bylo na kalhotech? Měl jsem normální outdoorové kalhoty. To je taky výborný... tak ať k těm botám přidají brožuru, v jakém oblečení může člověk tyhle boty nosit, jakým stylem má zavazovat tkaničky, jak rychle v těch botách může člověk chodit, jak vysoko má zvedat nohu, po jak velkých kamíncích může chodit...
To přirovnání s autem je taky gol... Takže výrobce může sestavit nějaké terénní auto z materiálu, které nejsou vhodné do terénu, ale prezentovat to jako kvalitní terénní auto a za tu cenu to i prodávat? A když se to auto v tom terenu rozpadne při druhé jízdě, tak se ohánět tím, že tam nebyla výrobní vada, ale že to způsobila ta jízda v terenu, takže chyba není na jeho straně?
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od vonkreuz » sob dub 6, 2019 6:43
Můj názor na očekávání výdrže bot je v mém podpisu...
Pokud chceš, pošli mi na e-mail (můj zdejší nick na seznam.cz) fotky té paty ve větším rozlišení.
Add očekávání vzhledem k vynaloženým penězům:
Lezecko skialpový batoh za trojku: prvni tůra vytržený popruh fixace vrchlíku protože jsem bágl plný leteckých věcí zvedl za vrchlík, třetí tůra zlomená přezka ramenního balančního popruhu po pádu a nárazu do stromu
Skialpové vázáni za desítku: cca 4. tůra zlomená destička fixase haršajzen, protože jsem zraverzoval ve skoro čistém ledu ikdyž vedle byl firn
Super truper kalhoty českého výrobce za čtyřku: od začátku se vydírá vnitřní mikrofleece, protoze si blbě dávám suchý zip na horním komiínu lyžáků
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od FrantaKrajta » sob dub 6, 2019 11:12
Taurus píše:Takže výrobce může sestavit nějaké terénní auto z materiálu, které nejsou vhodné do terénu, ale prezentovat to jako kvalitní terénní auto a za tu cenu to i prodávat? A když se to auto v tom terenu rozpadne při druhé jízdě, tak se ohánět tím, že tam nebyla výrobní vada, ale že to způsobila ta jízda v terenu, takže chyba není na jeho straně?
Jo, může. Říká se tomu moderní SUV
- FrantaKrajta
- nadšenec
- Příspěvky: 1106
- Registrován: sob říj 1, 2016 16:19
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Hafi » sob dub 6, 2019 22:14
FrantaKrajta píše:Jo, může. Říká se tomu moderní SUV
Jo, přesně to mi napadlo.
Jinak mě ty boty nepřiapdají "rozpadlé". Prostě jsou použité, ta ošoupaná látka na komíně je úplně detail bez vlivu na nic, díra v evě je samozřejmě horší, ale neznamená to, že se to za další měsíc zcela vysype (ale taky to neznamená opak). A souhlasím, že to vypadá jednoznačně jako vnější mechanický poškození, nicméně to vím, že nic nezamená. Kdysi jsem reklamoval sandály, prasknul na nich jeden pásek. Já vím, že k tomu došlo postupně a během normálního užití, ale objektivně jsem musel uznat, že ta prasklina je tak čistá, že bych sám nevěřil tomu, že jsem to neuříznul. Ano, reklamace byla zamítnuta, tehdy mi přišlo jednodušší to nechat opravit u ševce, než řešit přes znalce.
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8429
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pon dub 8, 2019 8:54
Promin, ale samotny fakt, ze se jedna o "mechanicke poskozeni" neznamena automaticky, ze se reklamace nema uznavat - i kdyz prodejci tuto formulaci velice casto a radi pouzivaji.vonkreuz píše:Prostě mechanické poškození na které se nevztahuje reklamace, protože se nejedná o vadu materiálu nebo výroby. A mužeš se zlobit jak chceš.
Ta bota ma nejake urceni, v tomto pripade podle popisu RP: "Tento model je určen pro hiking s přiměřenou zátěží, ale díky své univerzálnosti je vhodný pro celou řadu aktivit v přírodě". No a - jak uz tady bylo receno - zakaznik muze opravnene ocekavat, ze bota dane urceni zvladne bez nejakych problemu, vcetne toho, ze beznym pouzivanim nedojde k "mechanickemu poskozeni". Reklamace (opravnena) je i o tom, ze kdyz ta bota nema vlastnosti, ktere se podle vyjadreni (tj. popisu nebo co rika prodavac) prodejce jsou pravem ocekavatelne a kdyby se predem vedelo, ze je nema, tak by ji zakaznik nekoupil, tak ma zakaznik pravo pozadovat odstraneni tohoto nedostatku - opravou nebo odstoupenim od kupni smlouvy.
Fotky mji male rozliseni, to je pravda a ja neznam nic vic o tech zavadach, nez tady Taurus napsal, ale rozhodne se da rict, ze:
a) pokud to "chlupaceni" je na vice mistech po celem obvodu boty a jeste na obou a Taurus pouziva "bezne outdoorove kalhoty" (tj. z nylonu, bavlny nebo PE), tak je docela jasne, jednak ze to neni nejakym suchym zipem a ze by takovou zatez bota vydrzet mela. Protoze je predpoklad, ze "hiking" se dela i s dlouhymi kalhotami. Kdyz to nevydrzi, je to vyrobni vada. Tecka. Taurus to muze jeste tento argument zesilnit, kdyz s kalhotama pouziva i jine boty a na nich se toto neprojevuje.
Podobny problem jsem uz mel, ale na nizkych botach. Po 3-4 pouzitich do prace a zpet se to zacalo "chlupatit". A jeste poznamka - neni to jeno esteticka vec, protoze to po case pujde do hloubky a latka se rozpadne (i ta vlastni zkusenost).
b) nejdrive se mi taky zdalo, ze ta "dira" v Eve je jasny "zasah necim". Jenze kdyz jsem se na to podival blize (na to staci i ta mala fotka) s zamyslel se, tak me napadlo nejdrive co psal mike, ze to musela byt supa, ze se nedala nevsimnout a potom jsem si to srovnal s vlastnimi zkusenostmi s Eva podrazkami, ze co dela, kdys poradne(!) zakopnes (i patou) o spicaty kamen, ulomenou vetev, i ten "sroub v saline" (resp uz to bylo i o ulomeny kus plechu), atd. Na svych podrazkach (i ostatnych z rodin a nespominam si, ze bych to videl u nekoho jineho) se to projevovalo tak, ze bud se castecne odloupl kousek Evy nebo se do ni udelala dira, ale uplne obycejna, jako prohluben. Nikdy vsak ne tak, jak je na obrazku a ani jednou to nebylo nijak moc do hloubky. To by muselo byt neco ostreho, docela tenkeho a jeste se strukturovanym povrchem. Podivej se na ty "zily" v dire a rekni mi, co asi mohlo zpusobit takovy tvar - vzdyt jsou od 1/3 dve paralelni cary, ta "hlavni" ma vystupky jako po nejakem "E-profilu", atd. Jo, mimochodem, v zivote se mi nestalo, ze by po jakemkoliv narazu do Eva odpruzeni v podrazce se "pruhnula linie" mezi Evou a Vibramem. Ta guma vydrzi mnohem vice nez Eva a rozhodne nema tendenci se mitsne scvrkavat na zaklade tlaku pres tu Evu.
Takze vyloucit naraz neceho nemohu, ale nedokazu si predstavit nic, co by to zpusobit mohlo. A kazdopadne urcite nemohlo dojit k nejakemu "nebadanemu kontaktu" s takym dusledkem...
Proto si myslim, ze v nejhorsim stoji za to si vyzadat stanovisko soudniho znalce. Klidne se mailem s fotkama (nebo lepe osobne, pokud je nekde pobliz) se zeptat, jestli si podle nich mysli, ze by to mohlo byt uspesne z hlediska tazatele. Podle mne to "chlupaceni" je docela jasna vada materialu - a to uz by stacilo na uznani reklamace.
@Taurus: Jak se koukam na zvetsenou fotku te paty, vubec se mi nelibi vlevo spoj mezi botou a Eva vrstvou. Podle fotky trochu vypada, jako by se podrazka zacala od boty v tech mistech odlepovat, je tam vetsi mezera mezi lepidlem a samotnou Evou nez na druhe strane a trocha tomu nasvedcuje i tvar oblouku hrany Eva vrstvy. Zkus se na to podivat bliz a srovnej to s druhou botou. Samozrejme, muze to byt jen uhlem foceni a svetelnymi podminkami, nemusi to ve skutecnosti jeste nic znamenat.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Taurus » pon dub 8, 2019 14:15
Mechanické poškození, na které by se nevztahovala reklamace bych chápal u poškození, kdy bych například v lese něco řezal a nožem nebo pilkou bych nedopatřením sjel po dřevě a botu si prořízl. Případně, pokud by takové poškození vzniklo či začalo vznikat po pár letech od nákupu. Ne po dvou měsících. Prodavače jsem se navíc dotazoval, zda jsou tyto boty vhodné i do českých hor. Odpovídal mi, že ano, že tyhle jsou úplně v pohodě.
Ty fotky jsou malé, protože při vkládání mi to hlásilo, že příloha má být menší než 500Kb. Nechtělo se mi testovat, zda jsou tím myšleny jednotlivé přílohy nebo celek, tak jsem je všechny zmenšil na 100Kb.
To, na co mě upozorňuješ, toho jsem si shodou okolností všiml včera při čekání na autobus, kdy jsem z nudy okouněl svoje boty na nohách. Také mám pocit, že se kůže po obvodu pomalu začíná odlepovat od té EVA pěny.
Jen teď nevím, zda počkat na to vyjádření ČOI k té první reklamaci nebo jít zkusit další reklamaci s těmi dalšími vadami.
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pon dub 8, 2019 14:49
Pokud vis, v jakem stavu priblizne je reklamace pres COI (a mas od nich nejake potvrzeni, ze to resi), tak pockej, protoze Tva puvodni reklamace je stale v reseni a neni dokoncena odmitnutim prodejcem. I kdyby TI ji odmitla COI nebo prodejce na zaklade spoluprace COI a Ty bys boty dal znalci a pote dal jeho vyjadreni prodejci, on by to odmitnul a Tys to dal k soudu, tak az do uplneho dokonceni (i kdyby to bylo napr. za 10 let ) je to vzdy reklamace v rizeni se vsim vsudy - napriklad v pripade jejiho konecneho uznani i s pozastavenim behu zarucni doby i toho, ze bezi 30-tidenni lhuta na jeji vyrizeni (od zacatku prvotniho podani!!!), jinymi slovy i kdyby se jednalo o lehce opravitelnou vec, mel bys automaticky narok na vraceni penez kvuli prekroceni 30-tidenni lhuty. A fakt nevypada dobre, kdyz budes mit dve nezavisle reklamace v rizeni najednou.
K mechanickemu poskozeni je pekny extremni priklad tak zpred 30-ti lety jak si manzelka koupila v OV v Lase nove sandale do mesta, hned si je dala na nohy. Jak jsme sli pres namesti pred obch. domem, v pulce si vsimla, ze "ztraci" za sebou nejake zmolky. Byla to podrazka, ktera ve spicce se dokazala sedrit az na zaklad - pul centimetru pryze na asi 300 metrech vcetne dvou pojizdnych schodu a asi 5 minut po nakupu. Chtel bych videt prodavace, ktery by se v tomto pripade (okamzite si je vyzula a sli jsme zpet do obchodu reklamovat) odmitl reklamaci s odkazem, ze je to "mechanicke poskozeni".
Na pohorkach B/C na VHT se uz taky stalo, ze po 2-3 kratsich vyletech vice-mene v lese (asi 35-40 km Smrk, Lysa hora v Beskydech) se na nove bote sedrelo skoro 2mm vzorku. Tam jsem to ale nereklamoval, protoze to slo rychle do haje, ale potom se to zastavilo a vzorek drzel jako mel.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Allydamm » pon dub 8, 2019 15:15
Spíš by bylo zajímavé když dvě vady jsou způsobené podle prodejce zákazníkem, tak jestli by další uznali jako výrobní.
Mimochodem asi bych je, když je v plánu znalec, nepoužíval.
- Allydamm
- nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: čtv úno 21, 2019 8:58
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pon dub 8, 2019 15:42
Promin, takto vseobecne je to stupidni premysleni... I kdybych motorovou pilou do pulky rozrezal botu v kominu boty, myslis, ze kdyby mi odpadla podrazka (rozlepilo by se to), tak to by meli odmitnout, ze za to muze ta pila?Allydamm píše:by bylo zajímavé když dvě vady jsou způsobené podle prodejce zákazníkem, tak jestli by další uznali jako výrobní.
Je ale pravda, ze by bylo lepsi v botach nechodit, kdyby se chtely dat znalkci. Na druhe strane pokud se chlupaceni zhorsi, je to o to jednodussi zjistit, ze je to vyrobni zavada, bude to lip videt. A ta pata by se nemela nijak dal zhorsovat beznou chuzi, pokud to bylo zpusobene zapichnutim neceho. Zhorsit by se mohlo, kdyby byl nejaky problem vevnitr - a to je jasna vyrobni vada - nebo kdyby hrozilo natecnei vody a jeho zmrznuti, coz ted u as taky moc nehrozi.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Allydamm » pon dub 8, 2019 15:51
- Allydamm
- nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: čtv úno 21, 2019 8:58
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Taurus » pon dub 8, 2019 16:45
No taky jsem uvažoval jestli vůbec v těch botách můžu chodit, když jsem podal tu žádost na ČOI. Byl jsem v nich teda zatím jen dvakrát po zamítnutí té reklamace. Já jsem to zamítnutí chápal jako ukončení a té ČOI jsem poslal nafocenou vadu ihned po převzetí. Ale chtěl jsem je ještě trochu rozchodit (protože jsem to do té první reklamace nestihl) a zjistit, jak se v nich vůbec chodí v terénu, kde jsem s nimi ještě nebyl. No a při té příležitosti se začal chlupatit ten komín a pravděpodobně asi odlepovat i ta kůže. A to jsem šel pár kilometrů lesem v poměrně rovinatém terénu. Takže jsem nebyl daleko od pravdy, když jsem říkal, že kdybych v těch botách šel na tůru, tak přijdu bez podrážek. Taky mi na pravé botě něco začalo odírat patu. Levá sedí pořád dobře. A moje chodidlo žádnou vadu nemá. V obchodě mi seděli dobře obě. Zkoušel jsem boty přeměřit, jestli jsou stejně velké a jsou. I proto jsem si je vzal tuto neděli do města, protože chci zjistit, jestli se to ještě rozchodí a taky proto, že druhý boty jsem naimpregnoval a čekal až zaschnou a jiný boty nemám. Po zamítnutí té reklamace jsem odeslal elektronicky žádost na ČOI. Přišlo mi od nich potvrzení na mail, že žádost přijali. Tak teď čekám.
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pon dub 8, 2019 17:36
apuka píše:Ted sis teda sam sobe nandal. Ja jsem ja - on a mne obcas ujde, ze Jemu pisu jako Ji a naopak.
Mohla bys to prosim prelozit do nejakeho lidskeho jazyka?
Aspon vidis, jake to je
S tim, co napsala apuka, souhlasim. Jen bych tu reklamaci postavil jinak. Odstoupeni od smlouvy, na ktere je narok do 6 mesicu (v pripade vady, samozrejme). Proto, ze nektere casti bot (komin) jevi nadmerne opotrebeni po minimalnim pouzivani, coz zrejme znamena pouziti nevhodnych materialu. Tudiz jsem ztratil v boty duveru a odstupuju od smlouvy. Presne formulace a vzory se daji najit treba u dTestu.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Taurus » pon dub 8, 2019 19:37
Jinak pardon za to ONA oslovení. Reagoval jsem později po přečetní a Apuka ve mně automaticky evokoval ženský rod.
Důvod: zbytecna citace celeho predchoziho prispevku
- Taurus
- účastník
- Příspěvky: 232
- Registrován: čtv led 17, 2019 20:33