Garmisch

zkušenosti, rady, dotazy

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Garmisch

Příspěvekod apuka » pát lis 14, 2014 8:25

budo: precetl jsem si Tvuje zkusenosti a mel bych k tomu jednu pripominku, co se muze hodit i jinym v uplne jinych ohledech. Pokud vracite zbozi v zakonne lhute proto, ze se Vam zda, ze na nem neco neni v poradku, tak tam neuvadejte zadny duvod, max. "nevyhovuji mi". Totiz jakmile uvedete jako duvod nejakou vadu, muze se to brat jako reklamace - a taky by se to melo resit jako reklamace, ne jako vraceni. Samozrejme to zavisi od prodejce, ale ulehcite si zivot. Pokud presto chcete prodejci/vyrobci sdelit sve spatne zkusenosti, radeji to poslete dopisem nebo mailem mimo vracene zbozi.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Garmisch

Příspěvekod budo » pát lis 14, 2014 9:53

K vracenemu zbozi jsem do balicku napsal, ze jej vracim v zakonne lhute 14 dnu.

Nasledne jsem do Infitu poslal email s odkazem na mou zde uvedenou zkusenost a napsal tam, aby to brali jako zpetnou vazbu zakaznika. Takze v zadnem pripade to nemohlo byt vnimano jako reklamace. Jinak samozrejme si pro priste pouceni beru a zpetnou vazbu, pokud vubec nejakou, zaslu az po vraceni penez.
Uživatelský avatar
budo
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4034
Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54

Re: Garmisch

Příspěvekod apuka » pát lis 14, 2014 11:34

Tak je to OK. Ja jsem to pochopil jinak. Hlavne ze ted mas, co Ti dobre slouzi.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Garmisch

Příspěvekod OnPa » ned lis 11, 2018 14:14

Přeji pěkný den,
mám špatné zkušenosti nejen s botami Garmisch, ale hlavně s komunikací s paní Simonou Bartesovou (asi firmu maketingově zastupuje - simona.bartesova@gmail.com nebo garmisch.velkoobchod@seznam.cz), která to tak nějak asi řeší/neřeší - jsem pochopil.
Boty zn. Garmisch Expert New vibram (dle označení na dokladu ke koupi) jsem zakoupil 19.8.2016 v prodejně Sport v obchodním domu Wagner v Brně. Ihned jsem provedl první impregnaci speciálním sprejem a boty víceméně pravidelně impregnovat a ošetřoval. Boty byly používány relativně zřídka (odhaduji za tu dobu dvou let cca 20 až max. 30 jednodenních výletů), které nebyly nijak náročné z hlediska terénu. Mám totiž ještě nízké boty a další kotníkové zn. Garmont Montana GTX, které také používám, zejména pro vysokohorskou turistiku, protože mají tvrdší podrážku, mám ji asi dva roky nově podraženou, samotné boty mají již 8 let. Tuto informaci jsem uvedl pro seznámení s využitím a způsobem používání.

Letos na konci května (26.5. – 2.6.2018 – pokud budete zjišťovat počasí) jsem podnikl pěší výlet z Jindřichova Hradce přes Šumavu do Rakouska – cca 7 dní chůze. Bohužel už 3 den jsem si při chůzi všiml zvláštního vrzání – po podrobné analýze levé boty to způsobovala uvolněná (pravděpodobně odlepená) podešev na patě. V dalších dnech se přidalo odlepení dalších částí boty od podešve, jak pravé, tak levé. Stav po 7 dnech byl dokumentován fotografiemi zaslaných 3.6.2018 na email eshop.garmisch@seznam.cz, odpověď přišla od paní Simony Bartesové 6.6.2018 s adresou, kam boty poslat k reklamaci.

Toto jsem uvedl do reklamačního listu, boty umyl (jak to šlo) a zaslal po emailové domluvě do Jakubova (u Mor. Budějovic - sídlo firmy/skladu) k posouzení.

Fotografie stavu bot:
https://drive.google.com/open?id=12xRRKyFmlIYJLHat8Mon-1Zx6EZjCmgt
https://drive.google.com/open?id=14AD9ZAPMT0AfiomzXHX9ZXWbaJqa3wXB
https://drive.google.com/open?id=1tQZlqVogZxbixtYa0ardUEnd4DLDS9H6
https://drive.google.com/open?id=1w0rso9O8K_Pzpzp6gVwqSqKcE7F-_FPT
https://drive.google.com/open?id=19P7o5kqdDE3QzpNHEdF6iiRzc11EO8YB

Všechny obrázky zde - https://drive.google.com/open?id=1xtNEWynLpZQidiFhd_6zW3-ZGLXcnFxi

Asi po měsíci mi paní Bartesová volala, kam mi má boty zaslat a já tak obdržel krabici s mými botami a průvodním dopisem. Reklamaci vyhověno nebylo. Velkou část dopisu tvoří obecné kecy a prdy o reklamacích a zákoníku. Pro mě podstatná část, kterou paní Bartesová "vytučnila" až na závěr dopisu :
"Případnou reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu ihned, jakmile se vada objeví. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží zapříčiní prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem k odmítnutí reklamace." Dále se pak píše "Po prohlédnutí reklamovaného páru Vaší obuvi jsme s jistotou nuceni konstatovat, že vada nebylal ihned reklamována, obuv byla i po vyskytnutí vady nadále používána, nebyla včas a bez abytečného odkladu ihned předána k řádné reklamaci. V tomto případě nelze zaměňovat záruční dobu s životností obuvi, která se může lišit. V tomto případě se nejedná o výrobní či materiálovou vadu." Sic.

Na závěr je jeden velký vtip - "Vzhledem k zachování dobrého jména firmy a prodejce byla obuv zalepena." - Ani PRD. Obuv přišla rozšklebená tak, jak jsem ji poslal, paní Bartesová.

Sám nevím, jak jsem se měl při objevení závady zachovat. Pokud se vám bota začne rozpadat uprostřed výletu, kdy jdete na těžko, je asi nesmysl koupit si boty nové, neroznošené a ty staré přivázat k batohu a vláčet tak 4 dny mrtvou zátěž. Nebo v půlce výletu začít snáhět krabici, psát dopis a posílat to kdoví kam. Boty jsem řešil ihnd po návratu. Nebo mi možná přitížilo, že jsem pravdivě popsal situaci se snahou najít řešení.

Boty GARMISCH tedy obecně SILNĚ nedoporučuji z důvodu jednání firmy a kokrétně obuv GARMISCH EXPERT T. MORO nedoporučuji proto, že nic nevydrží a reklamace na tuto botu uznána nebyla. Kupte si něco jiného. Ne Garmisch.

Dotazy vám rád zodpovím na emailu opavelka@gmail.com, případně ukážu originál komunikace, pokud to bude někoho zajímat. Mrzí mě to, že nepodpořím českého výrobce, ale pokud je to šmejd, nedá se nic dělat. Vše jsem napsal s mým nejlepším svědomím a vědomím.

Ondřej Pavelka
OnPa
nováček
nováček
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned lis 11, 2018 13:51

Re: Garmisch

Příspěvekod Stani » ned lis 11, 2018 17:42

Samozrejme, že je nezmysel poškodené topánky okamžite vyradiť, ak si v polke túry. Ty si spomenul v reklamačnom liste, že si v nich ešte chodil a to je chyba. Načo také píšeš? Zbytočne im dávaš do ruky vodítko, aj keď v tomto zmysle si to myslel dobre. Očividne sa toho dotyčná pani hneď chytla.

Reagoval si obratom na nezalepenú topánku v rámci dobrého mena firmy?

Sú tu znalejší v reklamáciach, počkaj si na ich pohľad na vec.
Stani
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1324
Registrován: pát lis 27, 2009 16:16

Re: Garmisch

Příspěvekod mike » ned lis 11, 2018 20:57

To je fakt sila. Nechapu, jak se to muze stat. Setrili lepidlem nebo pouzili nejake 20 let prosle?

Na takovem pripade se pozna firma. Slusna by ti to bez reci spravila a jeste se omluvila, protoze je to jasne jejich chyba. Neslusna se toci na formalitach. Ano, zakon pise o zbytecnem odkladu a ma to sve dobre duvody, ale tenhle IMO zbytecny nebyl, fakt nikdo nemuze cekat, ze v pulce akce boty sundas a pujdes bosky. Taky si myslim, zes jim dal nechtene zaminku k odmitnuti.

Zkousel jsi v reklamaci pokracovat? Nejdriv znalecky posudek a pak pripadne soud. Tipuju, ze tady by couvli uz po tom posudku.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49284
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Garmisch

Příspěvekod OnPa » ned lis 11, 2018 22:35

2 Stani: možná to není úplně zřejmé, ale ve středu se mi to na Šumavě rozšklebilo, ve čtvrtek jsem šel dál do Rakouska a v pátek se vracel domů. Takže jsem v tom šel 2 dny, protože prostě nebyla jiná možnost, kromě toho to vzdát a vrátit se.
Mail s dotazem na postup při reklamaci jsem poslal ještě tentýž víkend, tj. 3.6. , tam nebylo žádné další používání.

Je asi pravda, že pokus o pravdivý popis situace a okolností byl nakonec kontraproduktivní, ač jsem to vnímal jako pomoc při popisu problému a stanovení správného řešení. Vždycky mi vadí, když někdo něco rozbije apak přijde s těmi dvěmi japonci - "samo" a "se to" :)

O.
OnPa
nováček
nováček
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned lis 11, 2018 13:51

Re: Garmisch

Příspěvekod Stani » ned lis 11, 2018 23:53

OnPa - jasné, v pohode, sám by som to tak urobil. Dôveroval si im, tak si to popísal ako to v skutočnosti bolo. Len by som sa tam konkrétne o následnom používaní už nezmieňoval. Proste, dokončil som ako tak túru, vyzul ich, lebo sa v tom nedalo chodiť a posielam na reklamáciu.

Garmischský prístup takisto nechápem a zvlášť to ich to spätné poslanie nezlepenej topánky v mene "dobrého mena", tak či na toto si ešte nejak reagoval.
Stani
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1324
Registrován: pát lis 27, 2009 16:16

Re: Garmisch

Příspěvekod mike » pon lis 12, 2018 1:03

Za tim bych nehledal nic vic, nez slendrian. Proste se na to nekdo vy... Stejne jako na lepeni pri vyrobe tech bot. Coz neni zadne plus pro firmu, naopak.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49284
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Garmisch

Příspěvekod apuka » pon lis 12, 2018 12:00

Stani píše:Sú tu znalejší v reklamáciach, počkaj si na ich pohľad na vec.
Mam dojem, ze to bylo mirene nejspise na mne... Takze ve zkratce:

Rekl bych, ze prvne jsi udelal chybu, ze jsi se ptal na reklamaci a poslal boty primo do Garmischu. Mel jsi to reklamovat v prodejne, kde jsi je koupil. To je oficialni cesta, pokud v navode k pouziti neboi jine dokumentaci k botam neni primo uvedena nejaka jina provozovna nebo opravne. Toto je dulezite kvuli jedne veci - vyrobce k Tobe nema zadny oficialni obchodni vztah, Tys koupil boty v prodejne ne u nich. Taky se na vyrobce nevztahuje zadna povinnost resit reklamaci, terminy nebo napr. moznost zruseni kupni smlouvy. A taky bys to ted blbe resil i pres soudniho znalce z/nebo COI, obavam se, ze by TI to (jako reseni reklamace) vratili - jak jsem psal, mezi Vama neni zadny obchodni vztah.

Proto v prvni rade musis boty poslat na (novou) reklamaci primo prodejci, kde jsi je koupil. Priloz pruvodny dopis, co reklamujes, radne to popis, klidne priloz reseni reklamace od Garmischu a pokud chces, rekni jim, ze Ty potrebojues reklamacni protokol kvuli dalsimu reseni odmitnute reklamace. Predpokladam, ze oni boty poslou vyrobci k vyjadreni, ten to bude mit rychle a potom uz muzes resit dal s COI a/nebo poslat boty soudnimu znalci.

Samozrejme, ze i kdyz mas prestat boty uzivat ihned po zjisteni vady, ktera je na reklamaci, je bezne a ospravedlnitelne, ze v pripade, ze na to prijdes uprostred treku, tak musis nejdriv dojit nekam, kde muzes boty "odlozit", tj. domu, kdyz jine nemas nebo k ubytovani, kdyz tam mas jine. Jen bacha na to, ze nemuzes napsat neco ve smyslu, ze "jsem chtel dokoncit trek, prece nebudu otacet", to by neproslo. Ale dokonceni do civilizace je v poradku.

Jestli mas zajem, napis SZ, zkusime se podivat, co se da udelat a dame dokopy ten pruvodny list (tam je docela dulezite, jak to sformulujes a nejlepsi je jim hned vyloucit nektere oblibene vseobecne formulace odmitnuti) a pripadne pozdeji i dalsi postup. Ale neslibuji Ti okamzite reseni.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Garmisch

Příspěvekod mike » pon lis 12, 2018 19:06

apuka píše:Samozrejme, ze i kdyz mas prestat boty uzivat ihned po zjisteni vady, ktera je na reklamaci, je bezne a ospravedlnitelne, ze v pripade, ze na to prijdes uprostred treku, tak musis nejdriv dojit nekam, kde muzes boty "odlozit", tj. domu, kdyz jine nemas nebo k ubytovani, kdyz tam mas jine. Jen bacha na to, ze nemuzes napsat neco ve smyslu, ze "jsem chtel dokoncit trek, prece nebudu otacet", to by neproslo. Ale dokonceni do civilizace je v poradku.

Tohle je vec vykladu a mozna by to musel rozlousknout az soud. Proto je lepsi psat/mluvit radej min, nez vic, a nedat jim moznost, aby se toho chytili. Ferove jednani funguje jen v pripade, ze druha strana taky jedna ferove, coz neni tenhle pripad. Ferova firma by se chytla za nos a bez reci to opravila.

Ono je to dvousecne. Kdybys kvuli takove zavade musel ukoncit planovanou akci, tak bys po nich taky mohl pozadovat uhradu zpusobenych skod. Zkazena dovolena, kterou jsi dlouho planoval, naklady na dopravu, na jine boty, ktere sis musel koupit apod. To by asi dost cumeli :)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49284
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Garmisch

Příspěvekod apuka » pon lis 12, 2018 22:10

Jasne, ze se nemusi dopodrobna rict vsechno. Ale v tomto pripade je dobre uvest, ze se po zjisteni vady musely boty jeste pouzit - nebyly nahradni, bylo treba dojit k mistu, kde se mohly prestat pouzivat. Kazdopadne si myslim, ze kazxdy (rozumny) soud prihledne k tomu, ze kdyby ty boty vyzul a sel pesky do civilizace, tak je to pro ohrozujici jeho zdravi a bezpecnost a to ma (resp. melo by mit) prednost pred moznou "ekonomickou" ztratou zpusobenou zhorsenim stavu boty a vetsi narocnosti (nebo nemoznosti) pozdejsi opravy.

Ale neprime a nasledne skody, tj. "zkazena dovolena, naklady na dopravu", atd. bys nemohl pozadovat v ramci reklamacniho rizeni. To bys je musel dat primo k soudu v jinem civilnim procesu se vsim vsudy. Samozrejme, pokud by ses s nima nedomluvil o mimosoudni nahrade, ale rekl bych, ze toto neni moc pravdepodobne.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Garmisch

Příspěvekod mike » pon lis 12, 2018 22:27

Osobne bych asi nerikal vubec nic. Proste jsem najednou zjistil, ze mi odpadaji podrazky. Mizerna kvalita, koukejte s tim neco udelat. Cukate se? OK, budete platit znalecky posudek.

Tady je to stejne uplna pitomost. I kdyby boty prestal pouzivat driv, tak stejne jedina rozumna oprava je podrazku sundat, ocistit stare lepidlo a prilepit kompletne znovu. Je to jen zaminka, aby mohli reklamaci zamitnout.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49284
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Garmisch

Příspěvekod apuka » pon lis 12, 2018 22:50

S tou zaminkou mas plnou pravdu. Vsak po svych zkusenostech proto uz (skoro) kazdou reklamaci podavam s pruvodnym dopisem, kde se snazim ty nejbeznejsi a nejocekavanejsi vymluvy a zaminky dopredu vyvratit, a to i pri nejkriklavejsich problemech. (A kdyz obcas jsem to liny udelat, ze je to tak zrejme, ze mi to neprijde divne, tak mi ty zaminky a vymluvy okamzite pristanou v odmitnute reklamaci a stejne musim tn dopis napsat a reklamaci podat znovu, jen vyrizeni se tim protahne. :twisted:)
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Předchozí

Zpět na Boty