Off road brusle (kolečkové)

život v jedné lajně

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Kdo poradi?

Příspěvekod Jozev » ned dub 14, 2013 21:46

Ahoj, precetl jsem si vetsinu vasich prispevku.
Ale mam nejake dotazy, pokud na ne muzete odpovedet velmi by mi to pomohlo.

Co se tak divam jsou asi 3 hlavni druhy techto brusli:
1. powerslide
2. skike
3. GateSkate

Nejvice se mi libi asi powerslide, ale zase ty brzdy jsou takove na houby :( Nejlepsi brzdy ma asi GateSkate libi se mi ta rucni volba.

Takze by me zajimalo jestli treba na powerslidy jde tato moznost take?

Dalsi vec co me zajima jsou kolecka.
GateSkate maji 200mm coz je urcite daleko lepsi nez, ty co se davaji na powerslide 165, jak na schudnost terenu tak i na rychlost.
Ale chtel bych mit i moznost nasadit kolecka ktera se davaji na klasicke inline brusle, jsou na powerslide ale zajimalo by me jestli by sli nasadit i treba na GateSkate? A jak by to potom bylo s brzdenim, kdyz GateSkate ma brzdy bubnove (vevnitr kolecek?)

Nejprve jsem premyslel, ze bych si koupit inline speed powerslide venom.
Sice me offroad lakaly ale pritelkyni bych nestacil s gumovymi kolecky, potom jsem ale obevil ze se daji namontovat prave tyto 150mm kolecka plastove a pry se s nimi daji predjet i speed bruslare.

Myslite si ze je to pravda? Mate s nimi nekdo zkusenosti?

Velmi dekuji za vase odpovedi.
Jozev
nováček
nováček
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned dub 14, 2013 21:25

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř dub 17, 2013 23:53

Na Powerslide jsem viděl jen originál brzdu - špalík za patou a pak fotku samodomo úpravu ráfkovou brzdu z kola - zde

Gateskate jsem naživo neviděl.

"daji predjet i speed bruslare?" - Je to velmi rychlé. Ale závodníka předjede asi jen závodník, to navýšení rychlosti je velké především v poměru k nafukovacím kolečkům.
Jel jsem na 150 PU kolečkách z Lipníku do Přerova a taktak jsem stíhal kluka na tříčtvrtečním kole.
Ale když umíš ... oooo , proč ne.

Zkoušel jsem hůlky i na inline, ale moc rychlé, na to já nemám techniku.
Naposledy upravil lojzmen dne čtv dub 18, 2013 20:54, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1113
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Jozev » čtv dub 18, 2013 19:24

S tim predjizdenim i speed bruslare jsem to myslel tak az se nasadi PU kolecka 150mm.O tom ze bych nekoho predjel s gumovymi kolecky me ani nenapadlo.

A proto se ptam, nevi nekdo jestli jdou ty umela kolecka nasadit i na gateskate?
Jozev
nováček
nováček
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned dub 14, 2013 21:25

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Roman1 » stř dub 24, 2013 10:30

Zdravím všechny sportovce. Pořídil jsem si "skike" V 07 plus a když jsem narazil na toto fóru a přečetl si příspěvky z roku 2010, docela mě polilo horko. Snad se výrobce poučil a vzhledem k tomu, že výroba předchozích modelů skončila, pevně tomu věřím.
Teprv na těchto bruslolyžích začínám, hůlky jsem pořídil levnější než original, a sice roller skater od Havenu. Jsou dobré v tom, že se daj nastavit na 180 cm, což je pro moje 2 metry akorát.
Protože jsem fyzikální antitalent, chtěl jsem se ještě zeptat. V návodu je doporučeno tlak v pneu max. 7,5 bar. Neni to moc? Když do osobního auta o daleko větší váze se pere kolem 2,5. Ale jak píšu, na tyhle věci jsem blb. Díky za odpověď
Uživatelský avatar
Roman1
nováček
nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř dub 24, 2013 10:11
Bydliště: Chomutov

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » stř dub 24, 2013 15:57

Ahoj, vítej na OF, zejména v "mé" oooo ooo sekci. Jezdím jen inline, ale věřil bych doporučení výrobce na foukání. Znám to z koloběžky , (12") každá desetinka atmosféry pomáhá odvalovat kola...
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř dub 24, 2013 23:21

Roman1 píše: V návodu je doporučeno tlak v pneu max. 7,5 bar. Neni to moc?


Není to moc. Jsou tady borci, kteří doporučené tlaky překračují a nic se neděje.
Mám doporučený tlak v pneu 6bar a je to akorát. Nerovnosti na cestě a kamínky překonám dobře a kola zbytečně nebrzdí.
Tlak v kolech mi zvolna klesá, asi 1bar za měsíc.
Zkoušel jsem jezdit na cca 4bary. Jde to, ale byla to velká námaha a malý požitek z jízdy.
Občas si říkám, proč se nepoužívá plná pryžová obruč.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1113
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Roman1 » čtv dub 25, 2013 15:00

Díky všem, kteří jste na mě zareagovali. Tak jsem se toho přestal bát a na benzínce jsem tam nafoukal 5, kola zatím drží a je fakt, že to jede mnohem líp a už se tolik nedřu =D> . Ještě se zeptám na jednu věc. Nevíte někdo nějaký odkaz nebo internetovou adresu, kde by se dalo k těmhle skikům shlédnout nějaký video v češtině. Na youtube je jich spoustu, ale většinou v němčině. Jezdil jsem na tom zatím asi tři krát, dost mě to chytlo, ale techniku mám příšernou. Němci maj docela pěkně zobrazené ježdění, ale když tam šprechtěj, tak nevim jestli říkaj třeba "nohu přitlačit anebo nohu netlačit". :((
Uživatelský avatar
Roman1
nováček
nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř dub 24, 2013 10:11
Bydliště: Chomutov

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod charlie1bx » ned dub 28, 2013 23:54

Ahoj Romane,
problém je, že na těch videích, kde se mluví česky, bych raději nechtěl vědět, kam co tlačí. Zatím jediné, o čem vím a co je technicky výborné, jsou videa s kolečkovými lyžemi JOVE - jedno z nich, záznam reportáže na nějaké televizi, jestli se nepletu, mluví trošku i o technice (je si třeba jen odmyslet, že na kolcích máš volnou patu - jinak je technika podobná). Do youtube si dej "JOVE kolečkové lyže" a můžeš studovat - jo a nezáviď jim - je to o poznání méně stabilní než Skike :-)
charlie1bx
nováček
nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 30, 2013 21:49

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Roman1 » úte dub 30, 2013 15:56

Ahoj charlie 1bx
dík za info
Uživatelský avatar
Roman1
nováček
nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř dub 24, 2013 10:11
Bydliště: Chomutov

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte dub 30, 2013 22:30

Roman1
Já jsem samouk. Videa mi moc nepomáhala. Nic jsem tam neviděl. Strašně jsem se ze začátku bál přepadnutí na vnější stranu. Jezdil jsem vzpřímený bez pokrčení kolen.

Podívej se na video inline techniku, pouze základní postoj, jízda vpřed a odraz.
Netýkají se nás žádné cviky, buřtíky, cibulky, atd., netýká se nás způsoby zatáčení, ta naše brusle skoro netočí, a brzdíme jinak.

Jen tak narychlo jsem se podíval třeba zde, o základním postoji a odrazu:
Základy in-line skateingu část 1.
http://www.youtube.com/watch?v=rSz1BEG9INc

Ze začátku bych se nesnažil o zde spomínaný přenos těžiště vně brusle, to až (velmi)později.
Spíš bych trénoval stále delší a odvážnější skluz/jízdu na jedné brusli.
Základní postoj s pokrčenými koleny je důležitý. Když přepadáváš na vnější stranu, rychle a snadno si poskočíš a napravíš směr brusle.
S pokrčenými koleny i snáze zdoláš nerovnosti na cestě a máš dobrý odraz.
Dokud nezvládneš pár metrů dlouhou jízdu na jedné brusli, vyhýbej se dlouhým sjezdům.
Nauč se brzdit jednou nohou, je to stabilnější na špatném povrchu.
Trénuj si správné "zapichávání" hůlek, abys o ni nezakopával.
Vůbec se nediv, pokud by ti odrazy šly lépe jen na jednu stranu. Je to špatně, ale přece se nepřerazíš, když to na druhou stranu nejde.
Úzkostlivě se vyhýbej štěrku.

Zde ve videu z Ladronky se nás týká začátek - Krůčky - a od času 1:35 - Chyby. Ostatní ignoruj.
http://www.youtube.com/watch?v=qNGD3EpN434
Chyby: odrazy dozadu a zvedání paty jak na běžkách, rovné nohy ve velmi širokém "A", odrazy dozadu namísto do stran.

Bylo tam tuším i přenos těžiště nad skluzovou brusli, čili - trupem se úmyslně střídavě vrháš ve směru brusle. To je špatně, i když to docela jede. Stává se to, když brusle brzdí, třeba o špatný povrch, má krátký skluz. Je u toho odraz bruslí dozadu.
V kombinaci s tím bývá šikmý odraz holemi v bočním směru pohybu brusle. Špatně.
Trup má směřovat dopředu a správný odraz holemi je v hlavním dopředném směru jízdy.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1113
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Roman1 » pon kvě 6, 2013 9:54

dík za tip, něco jsem shlédnul, ale budu asi taky samouk :D Chce to prostě jezdit, jezdit a jezdit. Snad se to do tý palice a hlavně nohou dostane. ooo
Uživatelský avatar
Roman1
nováček
nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř dub 24, 2013 10:11
Bydliště: Chomutov

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » pon čer 10, 2013 17:07

Jestli máš(te) běžky a umíš bruslit, je to o dost jednodušší. Už máš zvládnutou souhru mezi rukama a nohama z lyží. Jestli ne, dost pomůže zimní trénink na běžkách pod dohledem někoho, kdo to aspoň trochu umí.
Já jezdím rekreačně na běžkách od mala, ale bruslit jsem se tak nějak slušně naučil teprve před pár lety. A teď, po první půlsezóně s Nordic Trainery už jsem si koncem zimy na sněhu troufnu i na jednoband (do vzdálenosti tak 30 metrů, abysme si rozuměli :D ).
Na lyžích se líp trénuje technika a na nordic bruslích síla podle jednoduchého schématu:
Když na běžkách nejde bruslit, dál klasikou šoupeš stopu. Na nordic bruslích budeš pořád radši bruslit, než jet soupaž a všechno táhnout rukama :wink:
Edit: na cvičení techniky bruslení v létě je taky dobré si najít nějaký plac a zkusit bruslit na inlinech s hůlkama, nebrnkají o sebe konce než chytíš koordinaci. Ten plac by neměl být plný lidí jako každá druhá asfaltová cyklostezka a měl by mít dojezd, pokud je s kopce. Když se opřeš do hůlek v inlinech, ta rychlost je najednou úplně jinde :-)
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte čer 18, 2013 20:59

jednou jsem to s hůlkama zkusil, ale nemám na to koule :-)

Jó, kdyby to mělo brzdy, jako Skike, či Nordic trainer, to bych neváhal.
Na inline je to vždy zábavnější, třeba zatáčky, přeskakování, atd.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1113
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod iwi » pon črc 8, 2013 12:47

Tak jsem tu zase.
Přelítla jsem tohle vlákno, vybírám hůlky na PowerSlide.

Požadavky:
Budu s tím jezdit plus mínus asi po hrubším asfaltu, občas lesní cesta.
Ráda bych, aby to mělo vyměnitelné hroty, ale bez toho, že bych k tomu musela vlastnit tavnou pistoli, speciální lepidla, dílnu a kutilský um.

Je to reálné?
iwi
nováček
nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř čer 6, 2012 10:21

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod iwi » pon črc 15, 2013 10:25

Nikdo nic?
Netušila jsem, že s PowerSlidama skončím dřív, než jsem pořádně začala, a to kvůli "blbým" hůlkám :/:/
iwi
nováček
nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř čer 6, 2012 10:21

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pon črc 15, 2013 17:05

Možná se nikdo neozval, protože ty hroty má vyměnitelné hodně typů hůlek (možná spíš i většina),
ale jen se musíš rozhodnout, zda chceš kupovat hroty stále nové, anebo minimálně potřebuješ alespoň tu dílnu (a lepidlo),
pokud mají vydžet co nejdéle... :)
Mrkni kousek zpátky: viewtopic.php?f=39&t=6385&start=120
Jak tu Lojzmen psal o těch "trubičkových hrotech" Birki, tak ty sice asi budou odolnější, ale tuším že nakonec sám došel k tomu, že kloužou víc, než "klasické, zahnuté zobáčkové" - na tom hrubém asvaltu by možná tolik kluzat nemusely, ale určitě budeš jezdit i po hladkém a tam jsou největší nebezpečí trhliny v asfaltu, kde se zase právě rády vylamují ty "zobáčkové".
Já sice nemám ještě karbonové hůlky, ale obyčejné "Roller Skater" (ty už se asi bohužel neseženou),
které jsou sice trochu těžší, ale hroty jsou vyměnitelné i bez nářadí - jenom je (bohužel) výrobce asi dělá "na jedno použití"
(jako dnes skoro všechno), takže kdy se hroty vylomí je jenom otázka času ;-(
takže jsem uřízl ze starých hůlek na běžky cca 3cm dlouhé trubičky, nasadil na konec hrotů a vylil lepidlem Epoxy tak,
aby z vlastního hrotu koukalo cca jenom 4mm - nepodkluzuje to a vydrží mnohem déle,
ale je důležité aby hroty nebyly jenom ocelové a kalené, ale vidiové a pod.
No to lepidlo+dílna jsi nejspíš slyšet nechtěla ;-) ale momentálně se mi to osvědčilo nejvíc,
aby hůlky nepodkluzovaly, hroty byly vyměnitelné, ale zároveň vydržely i co nejdéle ...

Jo jinak už mám koupené (poprvé) i pláště ROAD STAR (budu už muset měnit brzy),
u starých plášťů se tentokrát neodlepil běhoun od kordu, když jsem to preventivně po obvodu v !lamelách" propíchal
a jezdil dokonce i na 140PSI - to jsem si asi "koledoval"... :lol:
U těch ROAD STAR to ale asi raději zatím propichovat nebudu - připadají mi paradoxně i o dost slabší, než ty staré,
tak nevím, jestli na nich opravdu půjde najezdit víc (jak slibuje výrobce), protože to ani nemám jak pořádně změřit
(kolik najedu) a doufám, že se bez propíchání neodlepí také - jenom nevím, jaký vydrží tlak,
když už mám vyzkoušeno co vydržely ty staré a tyhle bych (pochopitelně) nerad zničil a možná také úplně... ;-(
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod iwi » stř črc 17, 2013 11:08

VladaS: děkuji moc za odpověď.
Roller Skater už jsou doma, spodní část s hrotem vyměnitelná, náhradní stojí prý kolem 50,- - paráda :-)
Dnes je vyzkouším na nordic walkingu.
iwi
nováček
nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř čer 6, 2012 10:21

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » stř črc 17, 2013 13:00

Není za co - nevěděl jsem, že je hned koupíš, tak jsem (bohužel) neupozornil i na (snad jenom menší) nevýhody,
ale sám je mám už skoro 3 roky a pořád (dobře) slouží ...

Oproti (drašžím) karbonovým jsou sice trochu těžší, ale když se nevyzkouší i ty lehčí,
tak to asi ani nepřijde - někdy jezdím i 4 až 5 hodin v kuse a nepřišlo mi že by byly nějak těžké,
tak když se nezávodí, tak ta vyšší hmotnost snad nevadí a hlavně když se (náhodou) spadne
a zlomí ty karbonové, tak to potom asi (ta jejich cena) "bolí" o něco víc... :-)

POZOR, ty hroty za 50 určitě nebudou vidiové, ale jenom ty ocelové a zakalené
(ty se hodí tak nanejvýš na ten walking, zrovna tak, jako ty gumové návleky, co u toho jsou)
- hroty na bruslení (vidiové) mají trochu jiný tvar (jsou zahnutější) a stojí něco kolem 200Kč.
Když se vylomí (jako že časem asi ano) a předpokládám, že Ty je asi lepit nebudeš
(jak jsem psal, že zalepené v těch trubičkách to je na to vylomení méně náchylné),
tak ale i za těch 200 se dají (jak už jsi viděla) vyměnit opravdu snadno,
tedy akorát to někdy chce trochu větší sílu, když se po delší době používání trochu víc zarazí.

Nevěděl jsem, že je chceš i na walking - pokud budeš často měnit délku,
tak se mi "podařilo" strhnout v jedné hůlce ten umělý závit na zkracování a musel jej také lepit
- samozřejmě i nadále zkracovat jdou (ale raději s tím už nehýbu) a pokud není délku potřeba měnit,
tak se to časem krásně "zakouslo", že se to ani nehne (tedy ani neotáčí atd.) a drží přesně v délce,
která mi na bruslení vyhovuje jako by byly z jednoho kusu.

No a poslední "slabost", že jsem musel často přišívat ty "rukavičky", až jsem se naštval a dal tam jenom normální "klasické" tkalouny (stejně jak jsem na to zvyklý i na běžkách, vyhovuje mi to a hlavně to už jen tak nepraskne).

No doufám, že jsem Tě teď moc "nevyděsil" a škoda že jsi nenapsala, dřív že ty hůlky budeš rovnou kupovat,
tak jestli by Tě něco z toho třeba i neodradilo
(ten název hůlek jsem psal jen proto, že jinak se mi s nimi jezdí opravdu dobře, tedy co jsem vychytal některé jejich "mouchy", ale ty "mouchy" mohou mít i hůlky jiné...)
ale zase na druhou stranu když s nimi třeba budeš zacházet "slušněji" než já
(jezdím občas i po silnicích a většinou jsem vylomil hroty právě v trhlinách asfaltu, nebo u obrubníků,
ale strefil jsem se i do kanálu, když jsem se víc věnoval blížícímu se autu a občas jsem i skákal z a na obrubníky,
tak to hrotům asi také moc "nesvědčilo"...),
tak teď už hůlky slouží (naštěstí bez závad) opravdu dlouho a dobře a za tu cenu "no nekup to"... :wink: :) :t:t
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned črc 21, 2013 23:03

Já už se s občasným proklouznutím válečkového hrotu Birki smířil a zobáčkové hroty používám jen na kvalitní asfalt bez velkých nerovností.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1113
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pon črc 22, 2013 0:24

Já teď bruslím převážně na cyklostezce s hladkým asfaltem, hůlky se teď pěkně "zakously" v té správné poloze (že se hrot neotáčí kolem osy, protože kvůli tomu mi to zpočátku také často podklouzlo) a ty zobáčky mi podkluzují jenom opravdu málokdy a zalepené v těch trubičkách zatím také drží (až tedy na jeden, co se mi "podařil" zapíchnout do moc hluboké trhliny a tím to prasklo nad tou trubičkou, slepit to ještě zkusím do silnější trubičky, ale moc nevypadá, že by to ještě drželo také) - možná jsem měl štěstí na nějakou lepší várku náhradních hrotů, protože na ty původní jsem určitě nenajezdil tolik, co na ty náhradní - ty původní měly za chvíli tupé "rohy na špičce" a tyhle zatím drží ostré už až podezřele dlouho - brousit jsem je zatím nezkoušel a ani nevím jestli ty vidiáky vůbec půjdou na obyčejné brusce, nebo jestli na ně spíš asi nemusí být nějaký jiný kotouč...

Tak už musím dát ty pláště ROAD STARy, pojedu na nich ale asi až tak skoro za týden, tak jsem na ně zvědavý...
Dnes jsem totiž měl "štěstí v neštěstí", že jak bylo teplo, tak jsem šel bruslit raději až večer, lampy zatím nesvítily, takže jenom při úplňku a z docela dost velkých kopců se mi zdál nějaký "divný zvuk" od koleček - no on se mi nezdál, už předtím začala na pláštích prolézat červená guma, tal jsem myslel, že ještě stačí alespoň na 1 až 2 bruslení pláště přehodit a že ještě chvilku vydrží a když jsem zastavil pod světlem, tak jsem se zhrozil, že jsem z takových kopců (a tak rychle) jezdil s (úplně) odlepeným kordem až na hadr cca 9x1,5 cm na pravém předním kolečku a ještě k tomu na skoro 140 PSI - kdyby to bouchlo, tak tak rychle bych asi opravdu utíkat neštačil a to je tak, když se (nedobrovolně) "šetří na nesprávném místě" ... #-o :lol:
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Pláště ROAD STAR

Příspěvekod VladaS » čtv srp 1, 2013 13:37

Tak nevím, jestli to není jenom reklama, že by ty (dražší) pláště ROAD STAR měly vydržet déle,
nebo jestli je chyba v mých bruslích (anebo spíš nohách) :?
Zatím jsem na nich jezdil jenom 2x (takže asi tak něco kolem 8 hodin v kuse a může být najeto tak něco mezi 60 až 100km),
přední jsou pořád skoro jako nové (ještě je vidět ten svár uprostřed), zadní se mi vždycky sjížděly víc,
ale u těch ROAD STARů se mi to (po pouhých dvou bruslení) zdá nějak opravdu moc
a ještě jsem už měl smůlu na nějaký ostrý kamínek, který navíc zanechal "nepříjemně hlubokou" díru cca 8mm dlouhou
- zkrz naštěstí není, ale může se do ní dostat kamínek další... :?

Ty zadní pláště se mi vždy sjíždí k vnější straně a protože je to teď opravdu "podezřele hodně",
tak nevím, jestli je to špatnou technikou bruslení
(tedy jestli ta zadní kolečka třeba nějak špatně nepokládám na zem, protože v rovině jsou a brusle jedou podle čáry na podlaze rovně),
anebo jestli by se tomu nedalo nějak zamezit třeba kdyby se ta kolečka schválně "nějak natočila"
(samozřejmě tak, aby to nevadilo když se jede soupaž, nebo tedy alespoň ne moc a bylo to "optimálně" hlavně na to bruslení...),
ale jak je natočit, anebo to smysl nemá a spíš by se jen opotřebovávala ještě víc i při spoupaži ???

No a jinak celový dojem je, že se mi na ně zatím nějak špatně zvyká - nevím jestli jedou rychleji (nebo jestli se mi to jenom zdá),
ale oproti staršímu typu mi teď dělá trochu problémy udržet stejně dlouhý skluz
- tedy problém se stabilitou daný asi užším vrcholem pláště a nevím jestli to zároveň i opravdu jede rychleji, anebo se mi to jen zdá,
ale tím že mám tendenci ty skluzy zkracovat a bruslit o to rychleji, tak se zase ta rychlost spíš o to snižuje
- no snad si zvyknu (nic jiného ani nezbyde) a jako na potvoru když jsou tak kolečka vždy tak sjetá,
že už se na nich jezdí "pohodlně", tak jsou vždy zralá právě na přehození, anebo dokonce už na výměnu... :?
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Zatuhlá lýtka

Příspěvekod VladaS » čtv srp 1, 2013 13:52

No a teď ještě trochu jiné téma - vždy bruslím tak 3 a 4 hodiny v jednom kuse,
někdy je to v pohodě od začátku až do konce, (ale to spíš výjimečně) a spíš častěji se mi stává,
že někdy to trvá třeba hodinu, než se to podaří "rozjezdit", ale někdy mám den,
že se to ani za ty 4 hodiny nepodaří, takže musím často "nedobrovolně zastavovat" a bruslení potom nestojí za nic ... :?
Zkrátka když začnu bruslit, tak mne (hlavně zpočátku) berou "skoro křeče" do lýtek (mám je úplně jakoby "zatuhlá"),
a to hlavně do kopců, takže když už je to opravdu moc, tak mne to donutí zastavit,
protože potom mám pocit, že už brusle "nedokážu ovládat" ani na následující rovince a zvlášť ve vyšší rychlosti...
Napřed jsem měl podezření, že je to když si dám (třeba i 2 až 3 dny před tím) výlet na kole
- většinou jezdím do 130-ti km, často přes Krušné hory, takže "kopečky" (třeba Klínovec, do Německa atd.),
takže jsem myslel, že to asi bude z toho, ale teď jsem v horku na kole nejezdil přes týden
a včera se mi lýtka nepovedla "rozbruslit" ani za skoro 4 hodiny, takže nevím, jestli to nemůže být i když se třeba bruslí (naopak) málo...
Napřed jsem myslel, že to můžou dělat i třeba moc utažené chrániče kolen, Skike, anebo dokonce i boty (v kotníku),
ale včera jsem opravdu povolil co se dalo a nepomohlo to - nemáte prosím někdo podobný problém a hlavně netušíte co s tím ???
Děkuju...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv srp 1, 2013 21:36

To, co popisuješ, je skoro výkonnostní sport a tam hodne záleží na stravě a regeneraci.
Záleží i na tom, co jsi jedl včera.
A nemusíš polykat energy gel a Magnes life, stačí ty těstoviny a tak.
Já tomu nerozumím, vyhledej si to.

Taky tady kolem toho:
http://bezky.net/clanek/114-superkompen ... -nam-dobra

K těm pneumatikám nemám co říct, já jezdím málo a letos bohužel velmi málo.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1113
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát srp 2, 2013 18:17

Díky - co je superkompenzace vím, ale tu (bohužel) nevyužívám, protože jezdím nepravidelně - přibližně 1x za týden skike a mezi tím kolo a ještě to někdy přesunu třeba kvůli počasí - na Skike když je opravdu moc horko a kolo zase aby mi nezmokl řetěz, který si teď bohužel nemohu dovolit měnit moc často ;-(
Právě jsem myslel jestli nejsou na lýtkách nějak "zkrácené svaly" hlavně po těch kopcích (než se protáhnou a rozhýbou),
ale teď jsem kolo párkrát vynechal a jezdil jen na Skike tak za 4 dny až týden a lýtka zlobila po celou dobu bruslení (nepodařila se "rozhýbat"), tak to jsem z toho "jelen" ... ;-(
Jak jsem se díval do toho článku, tak hlavně ta kyselina mléčná by za tu dobu už měla být pryč určitě a glykogen obnovený také,
tak to už mne napadá jen jestli ty lýtkové svaly nemám zkrácené a jestli nepomůže se zkusit donutit k předklonům (a snažit se dotýkat země, pokud možno i dlaněmi, což nebude zrovna "legrace", když na to jeden není zvyklý...), jestli je tak třeba neprotáhnu...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod JanX » pát srp 2, 2013 18:22

...hraju skoro 40 let holej a o zkrácených látkách vím své :-)
Ale na Skike problém nemám - i když, ejzdím tak max 20 km na den a tak to enbude pro tebe asi směrodatný

mě nejvíc vyčrpává použití hůlek. Nohy dobrý, ty by jely sami, ale jak k tomu přidám hůlky tak jsem za chvíli hotovej :-)
JanX
nováček
nováček
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 7, 2011 16:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát srp 2, 2013 21:22

No u mne je právě problém, že mi to dělá hlavně na začátku, někdy se to "rozjezdí" už asi po hodině (a někdy také vůbec),
takže potom z toho mám "svátek" když se mi (spíš výjimečně) stane, že to ten den zrovna nenastane vůbec... :((

Na běžkách se mi to ale ještě nestalo nikdy (což je zajímavé, když je to vlastně dost podobné a ještě naopak se u nich musí spíš víc "zvedat špičky do výšky"...) a hůlky musím "zaklepat na dřevo" :D že mi problémy nedělají vůbec a to ani třeba po těch někdy i 4 hodinách - spíš teď vadí hlavně to teplo - dnes jsem si dal na kole raději jenom 85 km (byl jsem se podívat na krásném "kochacím" výhledu od Dubického kostelíka u Ústí nad Labem, kde je krásný výhled na Labe a když jedu kolem, tak se tam zastavím skoro vždy)
a i když to na tom kole fouká přecejen víc, než na skike a ještě si jeden "nepřitápí" právě těma hůlkama, tak se mi ještě snad nestalo aby i při rychlosti kolem 30km/h a ještě navíc většinu výletu teploměr ukazoval i přes 41 stupňů - takové teploty jsem na něm dřív vídával vždy jenom když jsem zastavil někde na sluníčku, ale za jízdy vždycky tak nanejvýš 36-38 stupňů a to počasí už se asi doopravdy úplně zbláznilo - ještě že tomu říkají na Nově "příjemné teploty", ale asi "jak a pro koho!... :? :)
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » úte srp 13, 2013 14:42

iwi píše:...Netušila jsem, že s PowerSlidama skončím dřív, než jsem pořádně začala...

Já si rýpnu: jak dlouho jsi uvažovala o pořízení, když si stěžuješ, že nikdo týden neodpovídá? Je léto, kdo může, je venku a u počítače moc nesedí. Když se podíváš pořádně, zjistíš, že první příspěvek na téhle straně je někdy z půlky dubna. Hlavu vzhůru, většinou se tady vše vyřeší (i když v zimě jsou reakční časy kratší :-)).
Jozev: Ty GateSkate jsou na předchozích stranách probírané Trailskate (str. 6-7 tohoto vlákna). Shodou okolností jsem narazil v nové práci na člověka, co nordic skating taky provozuje a v dobách, kdy byly snad jediné je koupil. Vypíšu, co jsem pochytil z jeho zkušenosti jako negativa: šasi z karbonu tak pozor na přetažení šroubů a nárazy při pádech, má to pak tendenci praskat. Kolem uchycení osek taky - provrtal šasi a namontoval tam plechy s dírama, kvůli rozložení tlaku. A hlavně někde při pádu utrhnul šroub, kterým vede do té bubnové brzdy lanko a už asi rok hledá někoho, kdo by ten zbytek byl schopný nějak opravitelně vytáhnout a nenadělal přitom moc škody. Mám slíbené, že je budu moct potom vyzkoušet, ale ještě na to nedošlo. Na živo jsem je taky ještě neviděl, ale řekl bych, že ty kolečka jsou dost tlustší než u poweslidů nebo skike a úměrně tomu budou mít vyšší odpor při jízdě.
Tady pro srovnání dvě postarší recenze (2006) z freeskiingu: Powerslide nordic (ještě z dob, kdy neznali tu lýtkovou brzdu) a Gateskate (trailskate).
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » úte srp 13, 2013 14:52

A ještě mám jednu otázku pro praktiky, co mají naježděno a naservisováno: jak měníte duše? Píchnul jsem kousek od baráku (v plášti jsem nic nenašel, přisuzuju to zteřelé duši), sprostě zanadával, vyměnil kolečko za náhradní a jel zpátky. Od té doby jsem na tom nestál, nechci jet ven bez náhradního kolečka. Novou duši už mám, ale bojím se to montovat zpátky, protože mám takový pocit, že jsem ji dost domrvil při sundávání pláště z disku - používal jsem klasické kovové montpáky z nářadí na kolo. Ten plášť je tam dost na fest a zjistit, že jsem žvýknul novou duši při montáži, to by mě asi jeblo :-(
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » úte srp 13, 2013 15:04

http://www.youtube.com/watch?v=YjbDkoyepb8
http://www.youtube.com/results?search_q ... 42BnD8Ddws

Ale ničím to nenamáčím a abych to nepropíchl (anebo neodřel plastové ráfky) a současně se moc nenadřel,
tak se mi nejlépe osvědčily 2 cca 30 dlouhé železné montpáky původně určené na motorku
- stačí ale samozřejmě i jenom jedna, kdy se to dá popř. přidržet jenom botou
a ty velké montpáky samozřejmě používám až potom doma...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod JanX » úte srp 13, 2013 22:10

...podle toho prvního odkazu jsem tu duši už měnil. Ten maník to má za pár minut hotový - já to dělal půldruhé hodiny :-(

Plastový montpáky jsou na to moc měkký. Jde to jedině s kovovejma. Sundal jsem, zalepil, vyzkoušel duši, nasadil a – vše na h….. – znovu utíkala. Při nasazování jsem ji zase zlikvidoval.

Zkouknu časem ty další videa, snad to půjde lépe :-), díky za odkaz.

(jo, a namáčel jsem to mýdlovou vodou, mám pocit, že to tak šlo lépe)
Naposledy upravil mike dne úte srp 13, 2013 22:10, celkově upraveno 1
Důvod: zbytecna citace celeho predchoziho prispevku
JanX
nováček
nováček
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 7, 2011 16:28

PředchozíDalší

Zpět na In-Line v outdooru