Nafukovaci lode pro turistiku

vše o sjíždění českých i zahraničních řek

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Re:

Příspěvekod Vojtos » pát říj 14, 2011 12:28

sobb píše:
pripluv píše:K tomu skládací pádlo (já je nemám rád, ty pádla na kusy) a převezeš to kamkoliv a kdykoliv.
špatný zkušenosti? celkem uvažuju o pořízení - něco takovýho by se do báglu k lodi mohlo při přepravě letadlem vejít :((
ještě je sympatický víceúčelový od Gumotexu, ale to je na přepravu asi už moc dlouhý

sice by se dala zajisté půjčit loď i někde na místě, ale tohle vyjde asi výrazně levněj a navíc je člověk svobodnější


Jinak je tu i možnost zeptat se na cokoliv ohledně lodí přímo do Gumotexu - viewforum.php?f=90
..možná že ne cíl, ale něco máš určitě na dosah...
Uživatelský avatar
Vojtos
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 1537
Registrován: stř srp 4, 2004 14:36
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod sobb » pát říj 14, 2011 12:49

:smt023 pro Gumotex
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9261
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod pripluv » pát říj 14, 2011 12:56

Zkušenosti ani ne, spíš mám radši jeden kus, člověk na tom pádlu někdy docela visí…
Pro normal turistiku ale asi v pohodě, na přepravu absolutně nejlepší, to jo.
Měl jsem v ruce jedno starší a bylo takový kejklavý, faktem ale je, že nemělo jednoho majitele.
Obecně proti nim nic nemám, jen preferuji jednokus.
Uživatelský avatar
pripluv
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16772
Registrován: úte srp 10, 2004 13:17
Bydliště: mám

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod sobb » pát říj 14, 2011 13:08

díky za osvětlení, asi do něj časem půjdu a uvidíme jak se osvědčí
normálně máme taky jednokusový, po ČR a okolí nevidím problém přepravovat, jde mi čistě o to letadlo
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9261
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod Vojtos » pát říj 14, 2011 14:20

To pádlo od gumotexu mám a složený se vejde do 80l loďáku. Už z něj ale bohužel mám pádlo jenom jedno jelikož druhý mi někdo na vodě ukrad takže kajakářský z něj neudělám :evil:
..možná že ne cíl, ale něco máš určitě na dosah...
Uživatelský avatar
Vojtos
Administrátor
Administrátor
 
Příspěvky: 1537
Registrován: stř srp 4, 2004 14:36
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod sobb » pát říj 14, 2011 21:09

chjo, se krade fakt snad už všechno ... :evil:

jestli to dobře chápu z té jejich fotky, tak skládání je takové, že délka při rozložení je napůl, tudíž nejkratší verze při délce kajakářkýho 180 je cca 90 cm při rozložení, což by asi do odbavenýho zavazadla v letadle bylo moc ... :((
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9261
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod pripluv » sob říj 15, 2011 23:29

delaji i na tretiny
Uživatelský avatar
pripluv
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16772
Registrován: úte srp 10, 2004 13:17
Bydliště: mám

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod sobb » ned říj 16, 2011 10:02

dělají, jen by mě zajímalo, jak mají pořešené spojování - jestli jde ze dvou kánoistických sestavit jedno kajakářský, podobně jak to dělá Gumotex, zkusím se někde poptat
není to nezbytný, jen se mi to líbí :)
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9261
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod pripluv » ned říj 16, 2011 15:56

Co měl já, tak to bylo tak, že se dvě trubky daly do sebe (jedna měla zůžená konec) a aretovalo se to čepem na jedné (kolík na pružině) a dírou na druhé.

Zady to je trochu vidět: http://www.nafukovacilode.cz/typ-505-3-allround-kanoe
Uživatelský avatar
pripluv
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16772
Registrován: úte srp 10, 2004 13:17
Bydliště: mám

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod sobb » sob úno 11, 2012 22:52

tak skládací pádla máme pořešena, čímž děkuji panu Mráčkovi a firmě Pádla Panda - pádla vyrobili na zakázku podle požadavků na míru :smt023

k odzkoušení ještě nedošlo, Pálavu na ledoborec asi nevytuníme :)
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9261
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod sobb » sob bře 31, 2012 21:29

konečně odzkoušeno a naprostá spokojenost - pádlo lehounké, dobře se drží a zároveň je festovní, ve spojích se ani nehne, pocitově žádný rozdíl oproti jednokusu ... jasněže definitivně můžu pevnost soudit až za pár let, ale zatím jednoznačně :smt023 pro Pandu :)
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9261
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod anglicak » stř kvě 28, 2014 10:26

Na dalsi cestu chceme vzit kajaky nafukovaci.
Libi se nam Safari od Gumotexu. Chceme to na klidne reky, jezera a podel pobrezi. Nejake doporuceni? Nebo by byla lepsi kanoe?
Pevnou lod nechceme, neb pri najetych 100000km se spotreba dramaticky nakupi pri dvou pevnych kajacich na strese auta.

Diky
Kamil
anglicak
nováček
nováček
 
Příspěvky: 50
Registrován: pát led 11, 2008 7:04

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod sobb » pát črc 4, 2014 21:26

diskuze a údaje o Safari staršího data najdeš třeba na raft.cz:
http://www.raft.cz/Clanek-Test-clunu-Sa ... clanku=505
http://www.raft.cz/forum-Kajak-SAFARI.a ... &ID_P=6004
http://www.raft.cz/Clanek-Safari-pro-tu ... clanku=642

v Gumotexu se od té doby jistě již mnohé změnilo, tak je to spíše pro inspiraci, po čem se koukat

S námi jezdí v kufru Pálava, pro turistiku i lehkou divočinu to stačí, ale jsou zajisté i lepší varianty :)
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9261
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod budo » pát srp 11, 2017 11:22

Ahoj.
Úvaha:
Žijeme na Sázavě. Bylo by prima (svoboda oproti půjčovnám) mít svou nafukovací loď. Dojedu podle řeky vlakem kam chci, nafouknu, dopluju kam chci, vyfouknu, sbalim, naložím na záda a sedám na vlak.

- S jednomístným kajakem by asi byla větší sranda a pohoda, na střídačku pro jednouho,
- dvoumístný kajak zajistí zábavu pro oba manžele naráz - ale má kormidlo - je vhodný na Sázavu? - často nízký stav vody,
- kánoe asi podobně, jako kajak.

Na hmotnost jsou nafuky lehčí, než PET lodě. Zkušenost s nimi (kromě raftu) nemám. Domnívám se ale, že nafuka mají větší odpor ve vodě a tudíž se s nimi člověk více nadře.

Zajímají mne zkušenosti vás, kdo nafuk máte. Vše, co vám připadá podstatné. A i včetně výhod/nevýhod výše uvedených typů lodí jako výběru, co koupit. Díky

EDIT: tak jsem se v tom malinko poinformoval.
Volím 2 místný kajak Gumotex Seawave jako etalon toho, co bude pro nás jako typ lodi a co do jízdních vlastností vhodné.
Bez paluby do něj posadím až 2 dospělé a 1 dítě.
Zároveň mne telefonicky produktový manager Gumotexu vychválil jízdní vlastnosti s tím, že je tento kajak skvěle využitelný i pro jednoho člověka - jeho osobní několik dní stará zkušenost.
Výhody jsou 60 let tradice, pozáruční servis a prý materiál - kaučuk. Údajně je to lepší řešení, než PVC potažené tkaninou - což je dnes zřejmě taky rozšířené (viz. níže). Dále dostupnost servisu i dílů na modely, které se už nevyrábí. Prý není výjimkou, že se k nim dostanou na pozáruční servis lodě staré 20 let!
Nevýhodou je cena a základní vybavenost lodi za ní. Je to 24k (vč. DPH) za základ, k tomu se ale hodí dále dokoupit třetí sedačku, palubu, vzpěry a 2 šprcky. A to je dalších min. 8k!

Oproti tomu je asi výběr lodí z toho PVC potaženého textilií. Zřejmě rozumná kvalita se dá očekávat u značky Sevylor. Tady se mi líbí (jen podle webu) Pointer K2.
Nevýhody neznám. Může (ale nemusí!) to být ten materiál.
Výhodou se zdá být oproti kajaku Seawave poměr cena vs. vybavenost - ten je velmi lákavý.
EDIT II: Info po hovoru s Camping GAZ - distributor značky. Loď je ušitá ze syntetické textilie a do ní se vkládají nafukovací PVC válce. Na Sázavě by se prý bál protržení, přestože od zákazníka má zpětnou vazbu, že se s lodí napíchnul na klacek a loď se neprotrhla. Má svou loď 10 let. Ale 20 let životnosti mi s klidným svědomím slíbit nemůže. Nafukovací válce jsou drženy skladem jako náhradní díl, příklad ceny je zde.

Díky za rady a zkušenosti vás, kdo jste už podobné rozhodování absolvovali. Vím např., že Šipka s manželem nafuk mají ... třeba ztratí slovo.
Uživatelský avatar
budo
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4034
Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod budo » pát srp 11, 2017 22:53

Ty lodě se mi líbí a ten hudební podklad je těžce návykovej :-)
https://youtu.be/e5C00cJ-yMY
Uživatelský avatar
budo
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4034
Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod šíp » pon srp 14, 2017 21:22

Budo mě oslovil, abych se vyjádřila k problematice vzducholodí.
Předesílám, že nejsem žádný vodácký guru, jen prostý nadšenec. Své rady zde píši tak, jak to vidím já, z mého úhlu pohledu, jiný člověk to může vidět jinak.
Především se domnívám, že univerzální loď neexistuje, tak jako neexistuje univerzální bunda, stan, celoroční spacák... Vždy je to o nějakém, tu větším, tu menším kompromisu. Jsem přesvědčená, že jestli to Budo myslí s vodáctvím vážně, v průběhu let zjistí, že mu opravdu jedna loď nepokryje veškeré uvažované situace, a tak jako my, dospěje k vlastnictví více lodí. Dovoluji si odhadnout, že do 2-3 let na to přijde, a koupí si lodě dle přesného užití.
Nafukovací lodě mají výhodu v skladnosti a tudíž relativně snadné možnosti dopravy. Pokud máš auto, nebo neplánuješ přesun místními dopravními prostředky, zvážila bych na Tvém místě spíše pevnou loď. Rozhodně bude mít lepší jízdní vlastnosti, tady si myslím, že nafukovačky nedotahují pevné lodě ani omylem.
U nás je situace jiná, nevlastníme auto, a přesouváme se různými druhy dopravy, proto pro nás byla volba vzducholodě prioritní.
Nyní konkrétně k výběru: myslím si, že Gumotex Seawave je svým určením především mořák, ale mohu se mýlit, s tímto nemám zkušenosti. Co se týká firmy, tak si myslím, že Gumotex je, alespoň v naší kotlině, solidní firma, nabízející slušný výběr lodí pro široké spektrum uživatelů, včetně určení do extrémních podmínek. Rozhodně jejich materiál Nitrilon je excelentní a vydrží dost hrubé zacházení /osobně mnohokrát ověřeno/. Pokud se přece jen rozhodneš jít do nafukovací lodě, vybrala bych si něco od Gumotexu, a neexperimentovala bych s jinou firmou.
Obecná výhoda vzducholodí je v jejich nepotopitelnosti. Prostě v případě cvaknutí se loď plave, byť převrácená, na hladině, a není tak nutné v tekoucí vodě chytat loď, jak je nutné u pevných lodí. Pokud je v nafukovačce vše pečlivě upevněno, ani v případě cvaknutí se v peřejích vodák o nic nepřijde.
Obecně z mého pohledu rozdíl kajak-kanoe: Už jsem zažila, a to vícekrát, situaci, kdy jsem tak grogy, že nemohu prakticky ani udržet pádlo. Pokud jsem byla na kánoi, vždy jsem byla alespoň trochu pádlo do vody strčit a jakž takž pádlovat, byť ne řídit loď. U kajaku to nešlo, musela jsem vylézt na břeh a kajak na kolejdě dotáhnout domů. Druhý aspekt, který ale může být dán především tím, že mi chybí praxe a zkušenosti: kánoe se dá lépe ovládat začátečníkovi, odpustí více chyb, na kajaku je potřeba to prostě "umět" /ano, přiznávám, zde je kámen úrazu/. Jinými slovy, jak jsem se někde na vodáckém fóru dočetla: jízda na kajaku se prostě nedá urvat silou, je to o finesách a dovednostech.

Jestli to někomu pomůže, tak se trochu rozepíšu o lodích, které máme, a o jejich výhodách a nevýhodách.

Gumotex Scout
Pořízen 2014 jako první loď v naší domácnosti. Tenkrát jsme si mysleli, že pro naše užití se jedná o univerzální loď. Řekla bych, že v této rozhodovací fázi je nyní Budo jen s tím rozdílem, že se více kloní ke kajaku, než ke kánoi.
Scout je velmi stabilní loď, která zvládne i peřeje, má certifikaci tuším do WW3. Loď má samovylévací rukáv, což je velká výhoda zejména v trošku divočejší vodě, klasicky při proplouvání peřejí. Ocenili jsme tento odtokový otvor hlavně na jezerech ve Finsku, kde díky silnému větru nastávaly podmínky spíše jako na moři, určené pro mořský kajak, a tehdy se nám vrchem valila voda přes borty.
Na klidných řekách nebo na stojaté vodě je Scout kupodivu celkem rychlý, alespoň ve srovnání s jinými vzducholoděmi, klasicky třeba s Pálavou. Je to dáno nejenom jiným tvarem, ale zejména užitím T-bones jako výztuhy pod sedačkami, a jejich odlišným ukotvením proti Barace a Pálavě. Je opravdu rychlejší a obratnější než tyto dvě lodě, přesto nedosahuje rychlosti a obratnosti pevných lodí, výrazně se jim ale blíží.
Složeného Scouta jsme přepravovali šalinou, vlakem, busem, letadlem, taxíkem, a vždy bez problémů.
Materiál Nitrilon vydržel neskutečně, nevěřila bych, kdybych to nezažila, jak často jsme dřeli o šutry, a přesto loď utrpěla jen kosmetické škrábance. Zde výhoda pozáručního servisu Gumotexu, loď jsme jim poslali, aby jí udělali "novou fasádu". Cena byla více než přijatelná.
Scout má garantovanou nosnost 450 kg, je tedy určen na dlouhé výpravy natěžko. Sjeli jsme si s ním v rámci jednodenních výletů nějaké toky v ČR /převážně ZW/ a ve Finsku Oravareitti - Veverčí stezku /max. WW II/. Zkusili jsme jej i na plavbu po přehradě s dětmi nalehko /2016/. Letos jsme chtěli uskutečnit s dětmi i výpravu natěžko, ale zhatily nám to jiné okolnosti, nesouvisející s vodu /Lubošova služební cesta, já si s dětmi sama netroufla/. Neseděli jsme s dětmi všichni čtyři na Scoutovi, nýbrž Luboš vzadu jako zadák, a každé dítě na sedačce. Samozřejmě by šlo uspořádat akci tak, že bych já seděla, vlastně klečela, klasicky na přední sedačce, a obě děti na prostřední, přišlo nám ale tohle uspořádání pro děti jako nepohodlné. Samozřejmě že uskupení dvě nezkušené, malé děti na háku, nejsou vhodné na rychlejší vodu, takovou bychom ale s nimi nejeli.
Nevýhoda je patrná na první pohled. Díky systému T-bones a šroubování sedaček kompletace lodě zabere 2-2,5 hodiny, totéž pak demontáž. Postupem času jsme tedy dospěli k tomu, že Scout není příliš výhodný na jednodenní výpravy, kdy se chceme ráno někam přepravit vlakem či busem, něco splout, a večer se vrátit domů. Další nevýhoda byla ta, že v jedné osobě byl neovladatelný, tedy pokud by se jeden z nás chtěl vydat na vodu sám, se Scoutem to nešlo.

Gumotex Twist N1
Kupován v roce 2015, kdy jsem chtěla mít svou loď. Měla jsem jediný požadavek: musí být tak lehká, že si ji dokážu sama odnést, převézt, zkompletovat. Tento kajak o váze 7,5 kg to splňuje, jsem schopna si ji sama nafouknout, sbalit do batohu, odnést, přenést, naložit do dopravního prostředku, vybalit, nafouknout, zkompletovat...
Výhody: vše již bylo řečeno výše. Je lehký, je skladný. Tím to ale končí. Materiál Nitrilon Light je podstatně méně odolný, než jeho bratříček Nitrilon, užitý na Scouta. Na tomto kajaku jezdím pouze na klidně tekoucí vodě, přesto nese více šrámů, než Scout, který s námi jen mnohokrát přes peřeje a vláčeli jsme jej přes kameny. V těchto podmínkách by už byl asi Twist roztrhán.
Přepravován byl šalinou, vlakem, busem, stopem, vše v pohodě. Dokonce i já jej dokážu dopravním prostředkem převézt.
Samotné vybalení, nafouknutí a příprava na naložení na vodu zabere tak půl hodiny, tedy 4-5x méně než u Scouta. Tohle je velké plus.
Nevýhody: méně odolný materiál, absence odtokových otvorů /bude více rozvedeno dále/. Díky absenci těchto otvorů veškerá voda, která nateče do lodi, se tam hromadí, a často tak vodák sedí v hladině vody, takže je potřeba zastavovat a vodu z kajaku vylévat.
Nechci v žádném případě tento kajak hanit. Přesně splnil to, co jsem očekávala, tedy že si jej sama odnesu, nafoukám. Kdyby byl vyroben z jiného materiálu, tak bude logicky výrazně těžší.

Gumotex Safari 330
Kupován v roce 2016, když Luboš zjistil, že i on by sám chtěl někdy vyrazit na vodu, a do mého Twista se jednoduše nevejde. Safari je určeno i pro urostlejší kajakáře. Nevím, jak nyní, ale tehdy do byl jediný jednomístný kajak s nosností 130 kg z kategorie "sit on top". Aby bylo jasno: nechtěli jsme kajaky se šprickou, navíc jsme hledali kajaky na turistiku, na divočejší vodu máme kánoi Scout.
Váha je 12 kg, ale Luboš si kajak odnese v pohodě, já už bych to nedala. Nejde o to, že bych 12 kg neunesla. Jde o batohy, ve kterých kajaky vláčíme. Představte si pytel, osazený ramenními popruhy. Žádný zádový systém, žádný propracovaný bederák, přenášející váhu.
Materiál je Nitrilon, stejně jako u Scouta, a je to znát. Prostě odolný materiál, se kterým můžete projet po šutrech, a nic nebude na lodi znát. Dále jsou na dně vyraženy otvory, které mají stejné určení, jako samoodtokový rukáv u Scouta: natečená voda průběžně odtéká ven. Super vychytávka.
S tímto kajakem si již dovedu přestavit nějakou tu divočejší vodu.
Přepravován byl šalinou, vlakem, busem, stopem, vše v pohodě.
Samotné vybalení, nafouknutí a příprava na naložení na vodu zabere tak půl hodiny, tedy 4-5x méně než u Scouta. Tohle je velké plus.
Nevýhoda: kromě váhy žádná.

Pokud někdo dočetl až sem:
fotogalerie z naší vodácké výpravy do Finska
video z naší cesty
Inspirativní foto pro Buda:
Přílohy
37_kanojka_IIII_splouch.jpg
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod šíp » pon srp 14, 2017 21:50

Díky vlastnictví 3 lodí máme mnoho variant, jak jezdit na vodu.
Delší, než jednodenní akce, s přespáním ve stanu: kánoe Scout.
Jednodenní akce v dosahu dopravy: každý svůj kajak.
Jednodenní sólo akce: kajak.
Voda s dětmi: Luboš + děti na kánoi, já kolem nich na kajaku.
Na jednodenní výlety, kdy vodu sjíždíme na kajaku, si lodě nosíme v batozích Gumotex.
Co se týká vodáckých batohů na převoz kajaků: já mám 100 l, Luboš 130 l. Nevěřte, že lodě narvete do menšího batohu, byť se výrobce tváří jinak. To byste museli být něco jako Houdini, nehledě na to, že za sucha by to možná šlo, ale při návratu ani omylem. Plus je nutné počítat s tím, že kromě lodi si do batohu bereme si svačinu, suché triko či mikču na převlečení, vodu...
U kánoe je převoz trošku složitější. Jednak má 3 pevné sedačky, upevněné asi 64 šrouby, jednak 3 T-bones. Samotná loď je poměrně objemná a strčit do batohu nelze. Dá se ale převézt na upravené kolejdě, případně místo kolejdy vzít vozík /rudl/. Máme zkušenost s obojím, a každé má svou výhodu u nevýhodu.
Upravená kolejda: hůře se na ní kánoe převáží díky rozpětí madel /blbě se popisuje, jsem schopna dodat zájemci vysvětlující fotky/. Výhoda: na kolejdě se dá jednoduše kánoe přetáhnout přes nesjízdný úsek /peřeje, jez.../
Rudl: snazší převoz a manipulace se sfouknutou lodí. Nevýhody: neskladnost rudlu, nutnost jej vézt na lodi jako mrtvou váhu, absence kolejdy pro nesjízdné úseky.
Brát s sebou obojí, jak rudl, tak kolejdu, ne nesmysl. Zbytečná váha navíc, nehledě na neskladnost.

Co jsem zatím nezmínila: kajak je výrazně rychlejší, než kánoe. Odhadla bych to tak o 1/3, a to máme tu nižší třídu kajaků, alespoň já tedy jo. Pokud si Budo pořídí slušný kajak, bude výrazně rychlejší, než by byl s kánoí. Pokud už bych na jeho místě šla do kajaku, určitě bych brala kajaky vybavené kormidlem, skegem. Zdůrazňuji, že na jeho místě, kdy je předpoklad, že je zkušený vodák, umí to na kajaku, a je mobilní /auto/.
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Nafukovaci lode pro turistiku

Příspěvekod budo » čtv srp 17, 2017 22:27

Šipko díky :-)

Po všech konzultacích, včetně fóra na Raft.cz a asi 30 min pohovoru, mi z toho vypadl Solar :-)

https://www.gumotexcluny.cz/solar-2-zeleny#main

Předtím jsem udělal několik telefonátů. Robert z Raftu ale pohovořil z pozice vodáka se slušnou praxí a to rozhodlo.
Uživatelský avatar
budo
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4034
Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54

Předchozí

Zpět na Na vodě