pokec o autech
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: pokec o autech
od rezna » úte lis 24, 2009 23:10
nevim co maji mistni pro ropakum a ze patri jenom do traktoru - ale chcu videt jak budete poradny 4x4 kupovat v benzinu a platit si spotrebu 20l (poradny myslim 2.0 aspon)
tady ma proste nafta tezce nahoru - zejmena kdyz se u novejsich motoru zaslepi EGR, pak nafta bere opravdu uz kolem 1400 otacek a jak krivka vykonu tak kroutaku je uplne nekde jinde nez u benzinu
co se tyce penezite uspory tak pri najezdu 15 tisic a vic rocne nafta uz tezce vede - a jak cena ojetin tak cena servisu uz je u nafty a benzinu srovnatelna - u novych aut to potom T(F)SI dorazilo a je to vicemene ten stejnej system a ceny jak nakupni tak servisni vysoky
staci se podivat po klubovych forech jednotlivych znacek a uvidite kde je realita
ad volvo v40 - super auto - tak v motorizaci 1.8 benzin - naftu delal peugot a francouze nebrat - auta jsou sice skvele komfortni a mekci pro nase silnice nez koncern VW, ale tech problemu - stejne tak ford je peknej smejd - viz posledni rozhovor s Dankem kterej denne brazdni silnice s novym transitem
mit prachy tak misto sharana mam davno X5, protoze jak rekl powerproch - takhle znacka byla v 1995 dal nez dnesni koncernovy zihadla - E34 a E36 samosvorny diferaky, elektriky jak blazen - pred tydnem kamos z lada fora dovalil jety 325i rok 1998 z nemecka - promenny casovani vacek - to je lahoda - to vas pripichne do sedacky ze se vam zle udela - naposledy kdyz jsem sedel v BMW z roku 2008 tak to pri zapnuti motoru dofouklo sedacky pro pevny usazeni, po 200km to zaclo masirovat zada a odpich toho 530d no nadhera - tomuhle se v koncernu trochu rovna jedine auto se ctyrma koleckama ve znaku, ale i tam sla kvalita rapidne dolu
Re: pokec o autech
od Indy » úte lis 24, 2009 23:12
nejvic mam rad asi tu ze az predek zacne hrabat, haldex sepne, pripoji se nahon na zadek a auto vystreli ze zatacky tak jak to ridic necekal. co vsechno je v te vete spatne a proc vysvetlim ale u piva a nebo viz vyse.
az napadne snih, nejlip v krasu, ale opravdu trochu kalamitne, udelame male testovani.
pak se muzeme bavit dal.
opravdovy rozdil vidim az v terenu a u americanu kde maji hydrokinematicky menic. ten ma opravdu jine vlastnosti.
Re: pokec o autech
od pavproch » stř lis 25, 2009 6:59
@Indy: mám dostatek zkušeností pouze s Haldexama (@H1 = cca 140kkm, @H2 = 215kkm) a ta jednička byla fakt mrcha (při vypnutým ESP - btw, proč ho asi montovali u H1 sériově, že - tě ta sfiňa opravdu vystřelila ze zatáčky ven (prdelí napřed....)
H2 todle už nedělá, zabírá mnohem plynuleji (2 až 10% podle prospektu jde dozadu furt)...
docela se už těším na H4 (bude v příštím vozidle....)
jasně, 3diferáky (subaru, defender a tak) je klasika, ale .... lipon to tu zmínil - provozní náklady a tak.... mně na takové to domácí ježdění stačí haldex
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28490
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
Re: pokec o autech
od Indy » stř lis 25, 2009 8:26
ten haldex jedna a vystreleni ze zatacky.... haldex nebyl puvodne delany na zavodeni. podle meho to byla naprosto spatna technika jizdy co tohle zpusobila - chyba ridice. pravdepodobne to byly tvoje zacatky s timhle pohonem.
nemyslim to ve zlem, jezdi se proste jinak, rizenym smykem a to je taky duvodem vyssi spotreby 4x4 aut, protoze samotny rozdil v rotacnich hmotach a odpory navic v prvcich co u 2x4 nejsou nevyrobi takovy rozdil.
ale nebyl jsem u toho takze pokud napises ze to tak nebylo, budu tomu verit. detailne znam syncro a to je prece jen jeste neni zcela totez.
ESP system pokd to byl ten co ubere vykon pri prokluzu tim ze ubere motoru "plyn" nepovazuju za dobre reseni. nemohl jsem se s tim na vrstvicce bahna co bylo potreba prohrabat na podklad vubec rozjet.
podobne treba jindy prinosne ABS kdyz clovek vlitne na pisek nebo kaminky ktery musi odhrnout na podklad aby to mohlo brzdit tak ho pekne vytresta tim ze vlastne skoro nebrzdi.
ale mozna mam ja smulu na tyhle dve situace a ty na tu "haldexovou".
Re: pokec o autech
od tuso » stř lis 25, 2009 8:34
PS někde jsem četl, že do základní řady ještě nedávno ani nemontovali rádio, protože je auto tak hlučné, že by stejně nebylo slyšet.
Re: pokec o autech
od Dallen » stř lis 25, 2009 8:38
A proč nemám osobně rád ropáky? Nové auto si já asi jen tak nekoupím a ze starších aut, bývaj v 90% případu v lepším stavu benzíňáky. Jak si sám napsal, nafťáka si nikdo nekoupí, aby sním najel 2t km/rok. Takže auta při prodeji mívaj tak najeto 200 t.km a výš a to já nechci. Navíc vybrat si mezi 1.6 benzínem a 1.9 TDI. Když budu mít podobné náklady. U benzínu možná o litr, maximálně dva větši spotřebu tak si rozhodně vezmu benzín. Kdybych si kupoval nové auto tak tam si koupím nafťáka (třeba u volva). Jinak benzínový motor je jednoduší a tím taky je na něm méně věcí co by se mohlo posrat
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: pokec o autech
od zbuddy » stř lis 25, 2009 9:50
-
zbuddy - Moderátor
- Příspěvky: 12351
- Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
- Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu
Re: pokec o autech
od rezna » stř lis 25, 2009 10:01
Dallen píše:Jinak benzínový motor je jednoduší a tím taky je na něm méně věcí co by se mohlo posrat
hlavne u tech T(F)SI ze
P.S. peugot vs. renault - prast jak uhod - francouze nebrat
Re: pokec o autech
od outdoor » stř lis 25, 2009 11:13
taky je to obcas vec vkusu, nekdo ma radeji naftu, jiny zase benzim a nekomu je to tak trochu jedno...jde mu o naklady na provoz (a to nemyslim jen spotrebu)
ano rozdil je mezi autem NOVE/JETE
rozdil muze byt i u znacky auta...nektere znacky dobre umi benzin jiny zase naftu (nekdo treba oba) napr. znamej VW ma dobre diesly (urcite tu starou klasiku 1.9TDI (66,81kW, do roku 2001) 2.0TDI uz se taky moc nepovedly...
ono je taky videt na cene!
ano napr. Volvo,Ford, Mazda ajine jsou zase lepsi v benzinu (aspon u starsiho a jeteho auta)
ale ne vzdy bych tvrdil, ze nafta je spatna, ze ojete auto(treba po 10letech) uz ma hodne za sebou, ono 200tis km nemusi! byt mnoho...znam Ochcavky, Venta 400-600tis km...(pri obcasnem servisu)
a ne kazdy si kupuje naftu, ze jezdi 30tis km a vice...nekdo na to proste ma a chce diesel, tak si koupi...i pri najezdu 12tis/rok
podobne jako TSI apod...zatim nikdo nemuze vedet, co ten motor bude rikat za 5let...a ne kazdy si kupuje auto jen na par let....
lidská odvaha. Seneca
-
outdoor - účastník
- Příspěvky: 474
- Registrován: stř pro 21, 2005 0:19
- Bydliště: jihozápad ČR
Re: pokec o autech
od Dallen » stř lis 25, 2009 11:25
rezna píše:nevim co maji mistni pro ropakum a ze patri jenom do traktoru - ale chcu videt jak budete poradny 4x4 kupovat v benzinu a platit si spotrebu 20l (poradny myslim 2.0 aspon)
Jinak tohle ja absolutní kravina co jsi napsal! Chlap co nás táhnul z prahy do ostravy Land Roverem ve 4litru (V8) měl spotřebu kolem 16l. 2X větší obsah než si napsal. 4x4 s trvale hnanými nápravami. Plus si ještě připočti 6 lidí a jednu zafiru na vozíku za tím! A taky mluvil otom, že má i 2.5l TDI a to auto je na to moc slabé, motor je přemáhán a následně má i větší spotřebu! Vážně bych chtěl vidět dvoulitr se spotřebou 20l
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: pokec o autech
od jonza » stř lis 25, 2009 11:36
Ale takovy BMW 3l nafta, ten by se u toho ani nezapotil.
K spotrebe kolem 20l asi tolik. O2 RS na okruhu, pokud je tam benzin tak ma spotrebu kolem 30l, pokud nafta tak asi 18l. Casy mluvi pro benzin, ale nijak vyznamne. Takze pokud autu slapes na krk, tak mas vir v nadrzi. 20l neni problem.
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: pokec o autech
od Zdéňa » stř lis 25, 2009 11:38
-
Zdéňa - Moderátor
- Příspěvky: 1488
- Registrován: pon srp 25, 2008 11:47
- Bydliště: Příbram, práce v Praze
Re: pokec o autech
od Dallen » stř lis 25, 2009 11:43
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: pokec o autech
od jonza » stř lis 25, 2009 12:09
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: pokec o autech
od Dallen » stř lis 25, 2009 12:19
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: pokec o autech
od rezna » stř lis 25, 2009 12:33
jinak ja jezdim s 1.9TDI (AUY, PD, 85kW od VW) za 7.2l - stejny auto s benzinem 2.0 vezme s podobne sviznou jizdou prumerne 12, soused ma automat V6 2.8 v benalu a drzi prumer u 13-14
jakmile vezmes auto do terenu - od cehoz predpokladam 4x4 je, jinak nema smysl ze, tak ti zacnou ty spotreby litat nekam jinam a pak je nafta zlata
Re: pokec o autech
od Dallen » stř lis 25, 2009 12:55
Nevím co si představuješ pod svižnou jízdou, ale známej má 2.5l ford mondeo (jj je to jiné auto), a jezdí za 9 litrů, 11-12 po městě. Robur má zafiru 1.8 a teďka jak jsme spolu jeli tak měl průměr 6.8l/100km. Je pravda, že jsme nikam nefičeli, ale na spotřebu jsme taky vyloženě nejeli.
Jinak já osobně se vůbec nedivám na 4x4 jako vyložené auto do terénu. Já osobně bych ho chtěl kvůli zimě. V létě jsem se svojim autem zatim vyjel všude kam jsem potřeboval.
jinak už jsem to řekl: Kdybych si kupoval volvo xc90. Tak si to rozhodně koupím v 2.4l Nafta, protože to je kvalitní motor!
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: pokec o autech
od pavproch » stř lis 25, 2009 13:18
musím psát záznamy (bo služební), takže vím:
Oct I. 1.8T (110kW) 4x4 Combi = průměr 8.35 l/100km na 140kkm
Oct. II. 1.9TDi (77kW) 4x4 Combi = průměr 6.21 l/100km na 210kkm
a to si myslím, že se neloudám....
kámoš má RangeRover V8 3.8i (benzín) 4x4 a jezdí za dlouhodobý průměr cca 13 (nalítáno 140kkm za dva roky)
samozřejmě v extremu si cucne fšecko víc - při hrabačce závějema na jedničku ukazuje palubní počítač i u 1.9TDi (což je hoooodně úsporný motor) okamžitou spotřebu klidně i 50l/100km....
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28490
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
Re: pokec o autech
od Dallen » stř lis 25, 2009 13:31
pavproch píše:Oct I. 1.8T (110kW) 4x4 Combi = průměr 8.35 l/100km na 140kkm
To je hezké. Mě každý ocas co to má hustí, že se stím nedá jezdit pod deset. Ale oni jsou přesně ten typ čur.... kterého člověk potká na cestě.Tohle byl dle mě hodně povedenej motor
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: pokec o autech
od Lipon » stř lis 25, 2009 14:08
při hodně svižné jízdě (1/3 město, 2/3 mimo město) s využitím plného potencionálu motoru sem měl max. 14,2
co mě třeba překvapilo u toho Lexusího 4,6l V8 s permanentním 4x4 byla spotřeba - asi 1/3 silnice 1. tř. s velkým podílem obcí (časté brzdění, zrychlování) a 2/3 dálnice; plně naložené auto se 4 lidmi a narvaným kufrem - průměr 13,7l
- Lipon
- inventář fóra
- Příspěvky: 4940
- Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
- Bydliště: furt něgde ...
Re: pokec o autech
od Dallen » stř lis 25, 2009 14:19
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: pokec o autech
od tuso » stř lis 25, 2009 14:44
rezna píše:Dallen píše:Jinak benzínový motor je jednoduší a tím taky je na něm méně věcí co by se mohlo posrat
hlavne u tech T(F)SI ze
P.S. peugot vs. renault - prast jak uhod - francouze nebrat
A můžu se zeptat proč? Mám Renault Megane II GrandTour 3,5 roku, najeto asi 65000km a nemám absolutně žádný problém.A 3 mí kolegové taky a je to stejné. Žádný problém.
Re: pokec o autech
od Dallen » stř lis 25, 2009 15:16
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: pokec o autech
od jonza » stř lis 25, 2009 16:27
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: pokec o autech
od Lipon » stř lis 25, 2009 16:45
o tom Lexusu jsem psal výše, že jsem měl "jen" možnost ho řídit minulý víkend při návratu do Prahy a že to byla lábuž ...
mam jetý Subaru Outback - původně jsem jako famýlyjenvágen měl vyhlídnutýho staršího Saaba 9-5 zejména kvůli jejich spolehlivosti. ověřené u známých okolo, jednak protože jsem ho měl párkrát pučenýho od kamaráda a "sedl mi pod zadek"
pak jsem ale dostal nabídku na tohle Subo, u kterého jsem znal plnou historii od prvního kilometru, znám velice dobře jeho majitele a vím, jak se k autu choval, bylo k tomu spousta příslušenství, všechny pravidelné servisy včas, půl sezony jeté zimáky apod. - a to je přesně to, co mi vyvažuje ty vyšší provozní náklady - spolehlivost, vim, že nemá stočený kiláky, že to dostávalo plnohodnotnou péči ve značkovém servise, bezhavarijní stav atd. atd.; takže vlastně to, co bych dal navíc v bazaru na neznámý auto bez bohatého příslušenství s podstatně větším nájezdem km, teď postupně rozpustim v trochu nákladnějším provozu; ale se skvělým požitkem z jízdy
p.s. motorizaci to má tu nejvyšší
- Lipon
- inventář fóra
- Příspěvky: 4940
- Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
- Bydliště: furt něgde ...
Re: pokec o autech
od pavproch » stř lis 25, 2009 16:50
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28490
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
Re: pokec o autech
od Dallen » stř lis 25, 2009 17:03
Nekvalitní horolezecká výbava má 2 nesporné výhody ... je levná a vydrží do konce života.
Re: pokec o autech
od pavproch » stř lis 25, 2009 17:09
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28490
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)