Navigace / Sporttester

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Navigace / Sporttester

Příspěvekod Touareg » stř úno 10, 2016 8:22

Ahoj,

předem upozorňuju, že ač jsem prošel x témat na tohle téma, jsem na tomhle poli začátečník a nikdy jsem navigaci dosud neměl.

Vzhledem ke svým sklonům k ultra jsem začal uvažovat o GPS hodinkách s výškoměrem, které mi změří tep, tempo a podobně (něco ve stylu Garmin Forerunner, Suunto Ambit apod.) Nicméně zajímalo by mě, jestli je možné naklikat si do nich trasu závodu dopředu a je to i reálně použitelné (člověk se podle toho opravdu může navigovat, když všechny ostatní navigační prostředky selhali).

Zároveň by mě zajímalo, jestli existuje produkt, který kombinuje výše uvedené funkce s klasickou navigací (nemusí to být nutně hodinky), tzn. dal by se použít jak k měření vzdálenosti, výškových metrů, tempa atd., tak k mapovému navigování v případě, že se člověk dostane do nepřehledné lokace v horách.

Díky
'The traveler was active; he went strenuously in search of people, of adventure, of experience. The tourist is passive; he expects interesting things to happen to him. He goes 'sight-seeing.'

Daniel J. Boorstin
Touareg
nováček
nováček
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte kvě 21, 2013 8:19

Re: Navigace / Sporttester

Příspěvekod pickard » stř úno 10, 2016 10:16

Začnu od konce.

Klasická ruční navigace typu Garmin Oregon by po připojení externích čidel, s nimiž je kompatibilní, měla normálně měřit čas, tempo, tep a tak. Nevýhoda je, že je to cihla a že narozdíl od běhacích hodinek ty data někdy servíruje v trochu blbým a nekomfortním formátu. Výhoda je, že to má TOPO mapu a kvalitní GPS příjem.
Zařízení mám a na cokoli i jen náznakem běhacího mi to připadá velmi nekomfortní. Je to podle mě dobré jen na řešení navigačně obtížných úloh.

Hodinky. Existuje několik modelů, které směřují k tomu, co chceš. Mám osobní zkušenost jen s Garmin Fenix 3, takže zkusím popsat ten.