Reklamace bot - jednotlivé případy

zkušenosti, rady, dotazy

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod šíp » čtv kvě 12, 2011 19:10

mike píše:Nelibi se ti snad neco na tom poslednim? :twisted:

Ale líbí. Plně se ztotožňuji se vším, cos napsal.

Rahab píše:Poznamka pod carou:
Ja si na letni treky vzdycky s sebou nosim jeste poradne trekove sandaly jako prezuvky, aby se noham ulovilo, kde muzu. Vim, pohora to neni, ale v pripade rozpadu se s tim da pomalu vicemene sejit i do udoli, koupit pohory novy :D

To já taky nosím sandály, ale z jiných důvodů: kvůli přechodu potoků a řek. Jenže terén mimo toto užití většinou bývá takový, že jít v nich trek by prostě nešlo. A není to dáno vysokohorským prostředím - v takovém se já nepohybuji :wink:
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod sobb » čtv kvě 12, 2011 20:44

Rahab píše:Sobb> A dala sis je znova k Meindlovi opravit za 1500? Proto to ten vyrobce ten servis nabizi. Predpokladam, ze po oprave bys na nich mohla urco chodit jeste deset let.
Svoje nedala, jen maminčiny a Laďovy, u mých to bylo už zbytečné - shodou okolností jsme totiž po návratu měli ještě odjíždět do hor, kam se s lehkýma trekovkama nedalo a proto jsem si musela koupit botky nové, protože nebyl čas čekat měsíc až by přišly z Německa. A poté už to nemělo smysl, dvoje pevný boty nepotřebuju, zvlášť v případě, kdy u jedněch stopro vím, že se "kazí" i při nepoužívání. Krom toho to není za 1500, ale i s poštou to vyjde zhruba na dva tisíce. :wink:
Výrobce ten servis v prvé řadě nabízí po ošlapání podrážky, že se jim botky rozpadají se nikde nechlubí a přijde s tím až se člověk ptá co s rozpadlýma botama.

K druhým nebo náhradním botům - nenosím, je to pro mě zbytečná váha na hřbetě navíc.

jonza píše:podle me je chyba v uzivatelich tech bot, proste vezmou na trek nevyzkousenou obuv (lezely buhvi jak dlouho ve skrini) Pokud by botu pouzivali neustale, nerozpadne se najednou, ale proste ji znici pouzivanim a davno by ji vymenil. Taky si nevezmes nove boty bez vyzkouseni, stejne tak boty co lezely dlouho. Vsem se rozpadly uz po ceste tam, takze te na zivote neohrozuji, maximalne ti znici dovolenou.
trefa, za všechno může uživatel :twisted: , neděláš ty nakonec pro Meindl nebo alespoň jejich zástupce Tilak? :wink:
Boty byly rozšláplé, sem tam nošené, nebyl jakýkoliv důvod jim nedůvěřovat ... navíc ještě svoje Islandy jsem před odjezdem strčila na nošení mamince jako náhradu za ty její rozpadlé, takže mi je otestovala (anebo rozbila :twisted: )
Pravda, na životě jsme ani při jednom z těch rozpadů ohroženi nebyli, ale zajímalo by mě, jestli by mi od Meindlů zaplatili vrtulníka z kopce. :twisted:
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8163
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod _Andy_ » pát kvě 13, 2011 7:44

Achjo, já furt čekám, kdy mi někdo ukáže víc jak 6 let starý boty od jiný firmy. Nikdy jsem žádný neviděl...

Ten servis skoro za 2000 vychází full, tzn. i s novou vložkou a tak, jen podrážka je levnější. A nenabízí to v prvé řadě na ošlapání podrážky, ale i na vyšlapání a také se to tam názorně ukazuje jak jsem už řikal několikrát. Jde to vidět na tom starým modelu.

Navíc, většinou to není náhle. Stačí si před cestou tu podrážku dobře prohlédnout a náznaky tam jsou, v té šedé tlumící části.

PS: Šéf měl 6 let starý Islandy loni v Nepálu a lezl s nima na 6 000 horu, nosí je vlastně ob 14 dní a jsou stále v pohodě. Očekávám, že mi teď každý řekne, že určitě dostal nějaký speciální protekční kus :).

Tímto už asi skončím, snažil jsem se to tu trošku vysvětlit i z druhé části jen...
Audaces Fortuna Iuvat
_Andy_
nováček
nováček
 
Příspěvky: 134
Registrován: pon říj 5, 2009 20:43
Bydliště: Hned vedle sousedů

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod šíp » pát kvě 13, 2011 8:46

_Andy_ píše:Achjo, já furt čekám, kdy mi někdo ukáže víc jak 6 let starý boty od jiný firmy. Nikdy jsem žádný neviděl...

Já taky ne, naopak jsem měla vždy trauma z toho, že mi boty vydrží tak krátce. Škoda, že konec svých pohor nemám nějak zdokumentovaný /Luboš mi je totiž vyhodil dřív, než jsem je vyfotila/.

_Andy_ píše:Navíc, většinou to není náhle. Stačí si před cestou tu podrážku dobře prohlédnout a náznaky tam jsou, v té šedé tlumící části.

Nemáš nějaké fotky? Navíc si nedovedu představit něco nepříjemnějšího, než před cestou prohlídnout boty a zjistit, že se rozpadají. To je pak otázka, co je míň nebezpečné, zda jet v botách, které se mohou rozpadnout, nebo zda jet v nových, nevyzkoušených :(( :-k
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod sobb » pát kvě 13, 2011 9:00

_Andy_ píše:Achjo, já furt čekám, kdy mi někdo ukáže víc jak 6 let starý boty od jiný firmy. Nikdy jsem žádný neviděl...
Vážně? Vždyť i přímo od Meindlů mi tvrdili, že by to do rozpadu mělo vydržet aspoň osm let :wink: Jinak samo mnohé dýl vydrží, pokud jsou méně nošené nebo v méně náročných terénech. Pro příklad nemusím chodit daleko, třeba Aku mého tatínka :)

_Andy_ píše:Navíc, většinou to není náhle. Stačí si před cestou tu podrážku dobře prohlédnout a náznaky tam jsou, v té šedé tlumící části.
věř mi, že po předchozích zkušenostech jsem botky před odjezdem zkoumala opravdu důkladně - nebyl tam žádný náznak prasklinky, zkušební vrt jsem do nich nedělala ...
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8163
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát kvě 13, 2011 16:36

No vidis, to je ta tva nezodpovednost :twisted: Melas udelat vrt, odebrat vzorky a nechat prezkoumat soudnimu znalci v oboru chemie. Na vylet pouze s cerfitikatem o bezpecnem stavu polyuretanu ;-)

By mne zajimalo, jak si to vlastne vyrobci predstavuji, takhle nejak? Fakt netusim, jak ma zakaznik/laik poznat, v jakem stavu ten PU blok je. Zaruka je jedna vec, ale tohle je casovana bomba, ktera si rika o pruser. Po nem to tam ve vlastnim zajmu psat zacnou, ale fakt je nutne na to cekat?

Andy, co kdybys tohle predal vyrobci jako feedback od zakazniku? Oni o tom samozrejme vedi, ale zrejme si jeste neuvedomili, ze v dobe Internetu muze jeden nastvany zakaznik odradit spoustu dalsich. A nastvani neni proto, ze se podrazky rozpadaji, ale proto, ze o tom vyrobce dostatecne neinformuje.

Co se tyce jinych bot, nikdo prece netvrdi, ze se taky takhle nerozpadaji. Proste tu mame konkretni priklad u Meindu a ty jine ne. Krome toho, pancelko on taky je dobre tak pro deti v materske skolce.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 42845
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod šíp » pát kvě 13, 2011 16:49

mike píše:By mne zajimalo, jak si to vlastne vyrobci predstavuji, takhle nejak? Fakt netusim, jak ma zakaznik/laik poznat, v jakem stavu ten PU blok je. Zaruka je jedna vec, ale tohle je casovana bomba, ktera si rika o pruser. Po nem to tam ve vlastnim zajmu psat zacnou, ale fakt je nutne na to cekat?

Což je přesně to, co mě tak neskutečně vadí.

mike píše:Andy, co kdybys tohle predal vyrobci jako feedback od zakazniku? Oni o tom samozrejme vedi, ale zrejme si jeste neuvedomili, ze v dobe Internetu muze jeden nastvany zakaznik odradit spoustu dalsich. A nastvani neni proto, ze se podrazky rozpadaji, ale proto, ze o tom vyrobce dostatecne neinformuje.


Což se stalo, a to minimálně v jednom případě /mě to teda odradilo/.

mike píše:A nastvani neni proto, ze se podrazky rozpadaji, ale proto, ze o tom vyrobce dostatecne neinformuje.

Jo, přesně.
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod _Andy_ » pát kvě 13, 2011 16:58

Vzkážu, jen co se tam zas někdy ukážu... To samý s doporučením s ponožkama (jestli by to třeba šlo psát na reklamační lísteček, aby to zákazníci věděli i když jim to zrovna nikdo neřekne).

Tam bych ještě poupravil to co jsem řikal, lépe řečeno dovysvětlil. Bavlněná ponožka způsobí to, že podšívka nevydrží tolik, co by mohla, což následně není možný reklamovat, protože je to prostě opotřebení (ty nitě samo neberu v potaz, to je v pořádku a taky bylo v pořádku, že Ti to vrátili). Doporučení jí tam nenosit zvyšuje životnost boty, ale není to pro zákazníka nutnost, jen se pak nemůže divit... Podobně je to s krémováním kůže a tak.

Opakuji, že jsem se ale tímto nikdy přímo nezabýval ani jsem k tomu nikdy neměl pravomoce atd., "oháním" se jen zkušeností, když jsem "byl u toho"... Tzn. může se to řešit i jinak a vždycky je lepší si dojít přímo tam, kde vám víc řekne člověk, co do toho ještě víc vidí :-). To znamená, neberte tedy prosím to co jsem zde napsal jako vyjádření prodejny nebo přímo firmy, protože na to samozřejmě nemám pravomoce ani postavení a tak :-).
Audaces Fortuna Iuvat
_Andy_
nováček
nováček
 
Příspěvky: 134
Registrován: pon říj 5, 2009 20:43
Bydliště: Hned vedle sousedů

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát kvě 13, 2011 17:27

Fajn, diky. Neboj, tvuj nazor je samozrejme jako pohled z druhe strany zajimavy, ale kazdemu je snad jasne, ze smerodatny je pouze postoj vyrobce.

Co se tyce bavlnenych ponozek, jako doporuceni ke zvyseni zivotnosti mi to prijde v poradku. Reklamovat je samozrejme mozne cokoliv, pak zalezi na vyrobci a pripadne znaleckem posudku a v nejhorsim pripade soudech. Osobne bych prodrenou podsivku po pul roce normalniho noseni reklamoval, po roce a pul uz ne.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 42845
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod seis » ned kvě 15, 2011 10:42

V květnu 2008 jsem koupila boty Salomon XA PRO 3D Ultra (boty Salomon jsem měla i předtím, takže velikost byla vyzkoušená). Ani ne po 2 měsících občasného běhání a nošení (cca 2 - 3x týdně) se vydřela pata v obou botách tak, že se v nich nedalo vydržet. Boty jsme donesla zpátky do prodejny, ale reklamaci neuznali a odmítli i jakoukoliv opravu. Klasický argument - nesprávné používání a ostruhy na patách. Dostala jsme kontakt na advokáta, který řekl, že to určitě "vyhraje". Táhlo se to až do teď, ale peníze mám zpátky :)
Na značku Salomon jsem nicméně nezanevřela, už v roce 2010 jsem zakoupila úplně stejný model, akorát s GTX. Boty používám úplně stejně a dodnes na nich není žádné opotřebení.
Uživatelský avatar
seis
nováček
nováček
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř srp 17, 2005 21:35
Bydliště: Čechy a Morava

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod zoul » ned kvě 15, 2011 15:00

To zní zajímavě. Jaké byly právníkovy argumenty? A vlastně ještě druhý dotaz, pokud těmhle věcem někdo rozumí: když u nás nemáme precedentní právo, znamená takový výsledek něco praktického při dalších reklamacích? Přijde mně, že se výrobci/prodejci vždycky „vyplatí“ reklamaci neuznat. Většina lidí se s nimi soudit nebude (protože precedenty neplatí a jednotlivě je to neúměrná námaha) a pokud už někdo ano, akorát dostane peníze zpátky, což za tu časovou investici nestojí.
Uživatelský avatar
zoul
účastník
účastník
 
Příspěvky: 648
Registrován: pon srp 30, 2010 9:14
Bydliště: Boskovice

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod seis » ned kvě 15, 2011 19:20

Nemám teď u sebe všechny ty papíry, rozsudky a posudky (a že jich za ty tři roky přišlo:)), ale myslím, že bylo rozhodující, že se udělal nezávislý posudek ohledně opotřebení těch bot (ve zkušebně) a ten vyšel v můj prospěch. A zároveň asi udělali chybu i na prodejně, kde ty boty ani k reklamaci nepřijali (i když by byla třeba zamítnuta).
Uživatelský avatar
seis
nováček
nováček
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř srp 17, 2005 21:35
Bydliště: Čechy a Morava

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod marisha » čtv srp 18, 2011 19:37

Pripojim sa do tohto vlakna.
Mam trekove sandale teva model Karnali wraptor. Maju rok aj par mesiacov a pouzivala som ich minule aj toto leto, maju nachodenych niekolko stovak km. Sluzili velmi dobre, az kym sa mi nedavno neodlepil a nevytiahol zadny popruh na pate (na oboch) a nezacala odlepovat podrazka na lednej sandale. Pokusala som sa reklamovat v Intersporte v BB, kde boli kupene, na co mi mlady muz vysvetlil, ze oni reklamacie tovaru starsieho ako 12 mesiacov neuznavaju, ale mozem si to nechat posudit, odkazal ma na skusobnu v Partizanskom. Moja otazka je len, ci na taketo nieco ma predajna pravo, vzhladom na to, ze zakonna lehota je 24 mesiacov. Spisal so mnou aj na mieste listok, s tym, ze predajna reklamaciu neuznava. Takze asi su kryti pred zakonom, kedze reklamacny listok spisali. Stretli ste sa s tymto? Je to ok?

Vdaka
Naposledy upravil marisha dne stř srp 24, 2011 10:12, celkově upraveno 1
marisha
nováček
nováček
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte dub 5, 2011 18:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod vonkreuz » sob srp 20, 2011 6:21

WTF #-o žádné takové krytí před zákonem na Slovensku není. Jestli ti to rekl takhle na primo, tak je to debil. Mozna je to jejich interni smernice, ale tohle mi rict jako zakaznikovi, tak volam SOIku. :wink: Oni ti tu reklamaci nemusi uznat, ale nemuze ti rict, ze neuznavaji reklamace starsi 12mesicu od nakupu. To je proti zakonum. Navic toto by mel posuzovat reklamacni technik a ne prodavac. Prodavac ti musi reklamaci prijmout (ciste boty nebo obleceni, se spinavym te posle do cavesu) a ne ti rovnou rict, at jdes do faka.
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9571
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod marisha » ned srp 21, 2011 17:11

Napisala som na SOI-ku, uvidime, co napisu.
marisha
nováček
nováček
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte dub 5, 2011 18:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod marisha » stř srp 24, 2011 10:11

Toť odpoveď zo SOI-ky:

Na základe Vášho listu, zo dňa 23.08.2011 zaslaného na I-SOI Banská Bystrica, v ktorom žiadate o radu pri uplatnení reklamácie na trekové sandále zn. Teva, v predajni Intersport v OC Európa Banská Bystrica uvádzame nasledovné:
- záručná doba je 24 mesiacov (ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na používanie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty; a predávajúci nemá právo obmedziť zákonom stanovenú lehotu a tým uprieť právo na uplatnenie reklamácie.
- ak spotrebiteľ podľa § 18 ods. 7 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa uplatní reklamáciu výrobku po 12 mesiacoch od kúpy (čo je Váš prípad) a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

Súčasne Vás informujeme, že Slovenská obchodná inšpekcia ako orgán dozoru, zo zákona nemá oprávnenie posudzovať reklamovaný tovar ani vstupovať do vecného vybavovania reklamácie, pretože tieto vzťahy majú charakter občiansko-právneho vzťahu v zmysle ustanovení Občianskeho zákonníka. Prípadné spory, ktoré vzniknú v reklamačnom konaní, môže rozhodnúť jedine príslušný okresný súd v občianskoprávnom konaní, ak sa zmluvné strany dobrovoľne nedohodnú na riešení sporu.

S pozdravom
Právne oddelenie
SOI Banská Bystrica


Toto mi už skôr dáva zmysel. Ešte som zvedavá, či a ako ich prinútim, aby mi tie náklady aj preplatili.
marisha
nováček
nováček
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte dub 5, 2011 18:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod pawn » stř srp 24, 2011 11:00

Osobne bych znova navstivil prodejnu a trval na radnem prubehu reklamacniho rizeni - tzn. prevzeti k posouzeni s naslednym pisemnym vyjadrenim, proc reklamaci neuznavaji (to ze jsi se nechala odbyt nejakym utrinosem pri prvni navsteve byla chyba). Nevim, co Ti na ten reklamacni listek pri prvnim "posouzeni" uvedl, ale jak rikam - trvat na oduvodneni zamitnuti reklamace (zduraznuji pisemnou formou).
Pokud by opet odmitli zbozi prevzit, nebo by reklamaci zamitli a domnival bych se, ze neopravnene, konzultoval bych dalsi postup s nejakou spotrebitelskou organizaci - co jsem se na rychlo dival, tak u Vas funguji stranky "pravaspotrebitela.sk" i s nejakymi kontakty na regionalni centra. V kazdem pripade si vezmi ssebou na prodejnu ten dopis ze SOIky k podporeni argumentace.
Podotykam, ze je to jen muj navrh postupu a ten nemusi byt nutne spravny (nejsem pravnik)...
Uživatelský avatar
pawn
nováček
nováček
 
Příspěvky: 179
Registrován: stř pro 7, 2005 10:02

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod kaarkull » pát srp 26, 2011 8:26

To ste ma moc nepotesili s info ohladne Intersportu a pod. retazcov (aj ked je fajn, ze sa o tom vie... )
Mam tam prave na reklamaciu Asics trailrunove boty a pomaly konci 30 dnova lehota, tak uz sa tesim co si nejaka pani predavacka vymyslela ako dovod zamietnutia :|
U tychto bot bol maly problem uz aby ich vobec vycistene prijali na reklamaciu - napriek polhodinovemu drhnutiu kartackom uz proste nevyzeraju ako nove, ale tak to podla mna nemozu cakat u bot urcenych na off-road beh v prachu, blate, trave... Ta cierna latka uz nikdy nebude ako z krabice a niektore zarezy na podrazke by som musela cistit snad ultrazvukom :(
~ Vidět daleko, a dojít tam, není totéž. ~

www.sulovskevrchy.sk
Uživatelský avatar
kaarkull
účastník
účastník
 
Příspěvky: 301
Registrován: pon črc 11, 2011 13:23

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod zbuddy » čtv zář 1, 2011 11:38

"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod zoul » čtv zář 1, 2011 12:22

U nás to nefunguje tak, že by poražená strana musela uhradit náklady na soudní řízení?
Uživatelský avatar
zoul
účastník
účastník
 
Příspěvky: 648
Registrován: pon srp 30, 2010 9:14
Bydliště: Boskovice

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » čtv zář 1, 2011 17:49

Mam pocit, ze to neni uplne automaticke, ale zalezi na rozhodnuti soudu. Docela by mne tu zajimalo, je mezi pritomnymi pravnik?

Kazdopadne bych z toho nedelal vedu, clanek je dost bulvarni a komentare pod nim na zebliti. Kdyz uz si dam praci s tim, abych si sehnal odborny posudek a jsem rozhodnuty se soudit, tak mne petistovka navic neodradi.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 42845
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát zář 2, 2011 7:59

Vzhledem k tomu, ze podle Obc. zak. a zakona o ochrane spotrebitele prodavajici musi uhradit VESKERE naklady bezprostredne souvisejici s reklamaci (tj. dokonce i cestovne do provozovny, postovne, znalecke posudky) - samozrejme v pripade uspesne reklamace a z apredpokladu, ze tyto naklady reklamujici predlozi a dolozi -, tak by to melo být automaticke. Bohuzel prodavajici si toto ustanoveni vysvetluji ruzne (pokud o tom vubec vi), vcetne velkych spolecnosti a tak se casto musi obratit zakaznik na soud.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 11966
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát zář 2, 2011 8:23

Jinak, aby jste videli, jak muze vypadat bota B/C koupena 20.7., 20-22.7. kazdy den impregnovane Tarrago Oil Protectorem, pote uz neprijimali impregnaci, prvne pouzite 24.7., celkem 15 dnu pouzivane v Otztalskych Alpach, denne cca 7-8 hodin v horach, zadne narocne tury (zadne Via ferraty), sice 3 dny i na ledovci dokopy cca 8 hodin na (jednoduchem, rovnem a zrmzlem, ne roztapajicim se!) ledu. Skalnaty teren na urovni vystupu ve Tysokych Tatrach (vetsinou jako magistrala, obcas - VH chaty, sedla). Dva dny byly v jemnem desti (kuze se pote rychle vysusela, impregnace do ni nepustila vodu nasaknout, jinak sucho, zadne velke horko (2-3000 m. n. m. to se ani ocekavat neda). Po navratu ocistene kartacem + vlaznou vodu a znovu napustene stejnym sprayem.
Ten stav, co na fotkach videt se objevil po druhem dny, po tretim uz byl jaky je - to jeste pred ledovci, dokonce pred destem. Navic se vevnitr u toho zvrasteni pekne nasbirala i podsivka.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tento stav byl pouze na prave bote, druha nema ani naznak bocniho zvrasteni kuze. "Pouze" u obsazky to vypada takto:
Obrázek
Pri reklamaci se me nejdrive ptaly, co vlastne chci reklamovat :(, tak jsem se je zeptal jestli nevidi :lol: . Pry to mam uplne vysusenou botu, vubec neosetrenou. Tak jsem jim vysvetlil, ze na tu botu jsem uz vypotreboval 1,5 200 ml spraye a uz vice neprijala. Ale s tim souhlasim, ze vypada totalne vysusena. Na mesic starou botu (i kdyby na pousti pouzivanou) rozhodne. Proste kuze, jakoby byla malem sprachnivela.
Podle Vas je to normalni stav (u oslavovane boty renomovaneho vyrobce v cene malem 6000) a to jeste pouze u jedne? :mrgreen:
Jeste dodvaam, ze ja jsem mel taky nove o pul tridy mene odolne nubuk boty Asolo Powermatic 100, absolvoval jsem to same, impregnoval o neco min a kuze je "cerstva" a bez problemu. A manzelka (to jsou jeji boty) mela uz dva pary ty same boty jenom v hnedem, kuze ani n a te prvni, sedm let pouzivane, pote sest let ve skrini, dokopy snad petkrat nastrikane nejakym obycejnym sprayem vypada uplne uzasne oproti teto. A na druhem paru se objevilo pricne zvraskaveni kuze u snurovani - ale cca po 4 letech... Velikost je samozrejme stejna jako u predesle boty.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 11966
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod jonza » pát zář 2, 2011 8:42

podle me by vubec nemelo vadit mesic po koupi, ze jsi boty neimpregnoval. Musi proste prvni rok vydrzet samy, ne?
Uživatelský avatar
jonza
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2267
Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
Bydliště: Brno

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát zář 2, 2011 8:52

Ja si to taky myslim. Mne nejvice zarazi, ze vypada, jakoby na jedne bote byla kuze alespon o pulku tenci. Bez problemu jde lehce ohnout ve smeru toho "zlomu". Na druhe bote to nejde skoro vubec, resp. jenom s pouzitim docela velke sily. Proste vypada to, ze se jim nejaky kus kuze zrovna nepovedl.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 11966
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát zář 2, 2011 14:14

apuka píše:Vzhledem k tomu, ze podle Obc. zak. a zakona o ochrane spotrebitele prodavajici musi uhradit VESKERE naklady bezprostredne souvisejici s reklamaci (tj. dokonce i cestovne do provozovny, postovne, znalecke posudky) - samozrejme v pripade uspesne reklamace a z apredpokladu, ze tyto naklady reklamujici predlozi a dolozi -, tak by to melo být automaticke.

Jenze tady se bavime o soudnich poplatcich a to je IMO neco jineho. Rekl bych, ze v praxi to tak dopadne, ale uplne jisty si nejsem.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 42845
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát zář 2, 2011 14:23

apuka píše:Proste vypada to, ze se jim nejaky kus kuze zrovna nepovedl.

Vypada to tak. Kdyby to delaly obe, tak by to mohlo byt i spatnou impregnaci (nektera kuzi vylozene skodi), ale tohle fakt vypada, ze se neco nepovedlo. Dej pak vedet, jak dopadla reklamace. BTW, pri zkouseni sis niceho nevsiml? Kdyz pises, ze jedna bota je znatelne mekci, nez ta druha.

jonza píše:podle me by vubec nemelo vadit mesic po koupi, ze jsi boty neimpregnoval. Musi proste prvni rok vydrzet samy, ne?

Oblibeny mytus sireny zvlaste p(r)odavaci :twisted: Podle mych zkusenosti ani nahodou a Hanwag Alasky nebo Foresty nejsou impregnovane temer vubec. Kuze je osetrena necim, aby pri skladovani nevyschla a neztvrdla. Vyzkousel jsem si to s prvnima, jelikoz jsem p(r)odavaci uveril. Po prvnim poradnem desti byla kuze uplne nasakla a vysychala dva dny. Ono se to pozna, kdyz nove boty necim nastrikas. Kdyz kuze doslova saje, a to u Alasek sala, tak impregnovane nebyly.

Ono to dava smysl. Na osetrovani kuze se nazory ruzni (nekteri silenci na ni dokonce patlaji vosk :twisted:) a nema se to michat. Takze vyrobce nechava volbu na zakaznikovi.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 42845
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod jonza » pát zář 2, 2011 15:05

asi jsi me nepochopil, nemyslim stav, ze nenasakne, ale ze proste vydrzet bez droleni a zniceni se musi!
Uživatelský avatar
jonza
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2267
Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
Bydliště: Brno

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát zář 2, 2011 15:08

Nemusi. Kdyz nasakne, tak po vyschnuti ztvrdne. Pak zacne v ohybech praskat a drolit se. Reklamaci ti neuznaji, protoze jsi je neosetroval (a v letecku je napsane, ze mas).
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 42845
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod deckardph » pát zář 2, 2011 15:17

Mě to příde jako špatně ošetřená kůže... Osobně bych na to prsknul vosk (třeba snoseal).
Uživatelský avatar
deckardph
účastník
účastník
 
Příspěvky: 783
Registrován: stř říj 7, 2009 12:40
Bydliště: Krutý Sever

PředchozíDalší

Zpět na Boty