Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

Reklamace bot - jednotlivé případy

zkušenosti, rady, dotazy

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod krtenek » ned dub 21, 2019 9:21

Budu řešit hroznej průšvih. Po pár desítkách km jsem na Islandech zjistil, že levá bota je celá mírně vytočená vně (je nakloněná na vnější stranu chodidla). Takže teď už po chvíli se v levé velice nepříjemně chodí. Takovou věc jsem na prodejně nezjistil, ale až po nějaké době používání. Je to taková menší nuance, ale skoro znemožňující používání. Podotýkám, že levou nohu nemam křivou, právě naopak.
Řešil někdo něco takového - reklamaci? Mam obavu, že jsem balík peněz spláchnul do záchoda.
Uživatelský avatar
krtenek
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1092
Registrován: čtv dub 6, 2006 12:44

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pon dub 22, 2019 0:06

Hmm. Da se to vyfotit? Jestli je to realne, tak by reklamace byt problem nemela. Rozpor s kupni smlouvou, vyrobni vada. Je ale doopravdy? Kde mas normalne seslapane boty? Podobne pocity mivam s kazdyma novyma botama. Protoze stare jsou seslapane na stranu, nohy jsou na to zvykle a u novych mam pak pocit, ze v tech mistech neco prebyva. Obvykle netrva dlouho, nez si zvyknu a pak zas nemuzu chodit v tech starych, jelikoz je v tech mistech "dira".
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34877
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pon dub 22, 2019 10:51

@krtenek:pokud jsi presvedceny, ze je to opravdu problem s botou, dej to reklamovat. Ale predtim bych doporucoval poradne otestovt, ze je to opravdu v bote a ne ve vlozce. Zrovna v Islandech se totiz original vlozky maji tendence se posouvat pri vlozeni na nekterou stranu. Blbe je, ze si to ani nevsimnes, nikde nic netlaci, jen pri chuzi "mas tendenci" slapat mirne na jednu nebo druhou stranu. Kdyz je to "dovnitr", je to nic, mas tam "diru" pod klenbou, kdyz je to ale ven, tak to muze byt neprijemne. Zkus v bote projet rukou po stranach vlozky cca uprostred boty- mela by byt cca uprostred na sirku a na stranach by mely bytnokraje stejne vysoko. Kdyz na vnejsi strane je okraj niz, jednoduse naprav vlozku nadzvednutim a posunutim do boku.

Neco podobneho jsem ataky zazil a nebylo to vlozkama - jednou u jednech pohorek, co jsem je doma zkuusel, tehdy mi to zacalo byt divne po par dnech, kazdy den tak hodinu na nohou (v obyvaku), potom jsem si to vsimal podrobneji a bylo to pocitove jako by podrazka byla o nejaky ten milimetrik "zkosena". Rozhodne to prijemne nebylo, byly tam i jine nedostatky, takze jsem boty vratil. Dalsi krat jsem mel neco podobneho s nizkyma botama, dvema. Na jednech to bylo na leve noze, na druhe na prave - ale u obou jsem problem citil uz v obchode.
Zkus co nejpodrobneji popsat, jak to citis, ze Ti to az znemoznuje pouzivani. Tento dopis priloz k reklamaci, i v obchode, pokud reklamujes tam.

@mike: zrovna toto je problem, ktery nevyfotis, teda pokud neni viditelne nepovedna podrazka a pri srovnani obou bot je okem viditelne na jedne strane vyssi. Problem muze byt i ve vyztuze, muze byt dana krive; podrazka muze mit vadu vevnitr, muze byt ujety "strih" boty, ... Tyto vady ale tezko vyfotis.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7470
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod krtenek » pon dub 22, 2019 13:54

Pocit to není. A vložka je v pořádku. Nějakou fotku mám, ale není to moc vidět, nedá se to dobře nafotit. Tak se ani nedivím, že to výstupní kontola nezachytila. Ona celá bota se oproti pravé na rovné podložce víc houpe jakoby byla křivá podrážka, ale nevypadá tak. Tudíž se domnívám, že je křivá výztuha nebo prostě celá bota. Radši si jdu najít soudního znalce, protože si nedělám iluzi o průběhu reklamačního řízení.
Uživatelský avatar
krtenek
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1092
Registrován: čtv dub 6, 2006 12:44

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pon dub 22, 2019 14:50

Soudneznalecky posudek ziskas napr. pres ITC Zlin. Jen bacha na to, ze v tomto pripade pro zjisteni duvodu problemu se boty asi znici. Coz ale nemusi vadit, pokud se chyba najde.
Stejne musis nejdrive reklamovat u prodejce a az po odmitnuti jdes na znalce.
Pokud alespon trochu se da problem videt na fotkach, rozhodne to odfot co nejlepe a fotky taky priloz k pruvodnimu dopisu.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7470
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Taurus » úte kvě 28, 2019 18:36

Chci poděkovat za rady, které mi tu byly uděleny kvůli mé reklamaci bot. Řešení přes ČOI mi bylo k ničemu.
Nakonec mi byla uznáno odstoupení od smlouvy pro vysoký počet vad v době šesti měsíců od zakoupení.
Taurus
nováček
nováček
 
Příspěvky: 32
Registrován: čtv led 17, 2019 20:33

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » úte kvě 28, 2019 20:04

Super, gratuluju k uspechu :) Muzes trochu rozvest to s COI? Protoze tu byly nazory, ze je to spravna cesta.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34877
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » úte kvě 28, 2019 21:27

@Taurus: :smt023

Muzes prozradit, co byly ty vady ve vysokem poctu (tj. alespon 4)? Az o tolika zavad jsi nepsal.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7470
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Taurus » pát kvě 31, 2019 7:53

Odpovím později, nemám teď moc času. Vaše reakce jsem si přečetl až nyní. Snad dnes večer nebo zítra napíši, vložím odpovědi od ČOI i časopisu DTest,na který jsem se také obrátil. Nakonec jsem reklamoval ty tři vady, které jsem tu zmínil ( EVA pěnu, chlupatění komínku a počínající odlepování kůže od podrážky). Dneska jsi jdu pro 4100Kč za své boty zpět. Tak jsem rád.
Taurus
nováček
nováček
 
Příspěvky: 32
Registrován: čtv led 17, 2019 20:33

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Taurus » sob čer 1, 2019 7:27

Na ČOI jsem psal svůj podnět, kde jsem podrobně popsal zamítnutí reklamace i reklamaci samotnou a přidal fotografie. Po měsíci mi přišla tato odpověď:

" ... Česká obchodní inspekce obdržela Vaše podání, v němž žádáte o poskytnutí právních rad ve věci reklamace turistické obuvi. S ohledem na její zamítnutí s odůvodněním, že vada vznikla v důsledku nesprávného užívání, a cenu zakoupených bot se jako vhodný jeví postup cestou znaleckého posudku. Vyhotovení takového posudku přísluší soudnímu znalci, jenž je zapsán v seznamu znalců vedeném u krajského soudu, specializujícímu se pro konkrétní obor. Za předpokladu, že by posudek znalce potvrdil neoprávněnost zamítnutí reklamace, se lze domnívat, že by reklamace posléze uznána a kladně vyřízena byla. Nelze tak ale říci s jistotou, znalecký posudek je totiž nezávazný a posouzení reklamace nadále přísluší reklamačnímu oddělení prodejce. Navíc je zde rovněž nemalá možnost, že by posudek znalce, jehož cena se pohybuje v řádu tisíců korun, pouze potvrdil vyjádření reklamačního oddělení. Pojistkou pro takový případ je tzv. předběžné posouzení, které se na rozdíl od samotného posudku nehradí, a na základě něhož Vám znalec sdělí, zda se cestou posudku skutečně vydat či raději nikoliv. Seznam soudních znalců v jednotlivých oborech najdete na internetu, např. na stránkách http://www.justice.cz.
Další možností pak je zkontaktování advokáta a následné uplatnění nároku u soudu. Předně však máte ještě možnost využít tzv. mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Jedná se o nový alternativní postup, kdy pracovník České obchodní inspekce jako nezávislý prostředník povede strany sporu k jeho konciliaci (urovnání). Tento prostředník nemá právo ve věci závazně rozhodnout jako soud, ale může být stranám sporu nápomocný radou nebo názorem a výsledkem tohoto postupu by mělo být uzavření soukromoprávní dohody stran. Návrh Ize
podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel kontaktoval druhou stranu za účelem řešení sporu. Bližší informace o tomto způsobu řešení spotřebitelských sporů naleznete na http://www.adr.coi.cz. ... "


Jen jsem je teda nežádal o právní rady, ale domníval jsem se, že ČOI má nějakou váhu při řešení tohoto sporu a tudíž jsem očekával, že tu stížnost můžou nějak řešit přímo s prodejcem. Takto jsem čekal měsíc na jejich odpověď s informacemi, které si můžu běžně dohledat na internetu. Také moc nerozumím k čemu jsou soudní znalci, když se pak prodejce jejich vyjádřením nemusí řídit.

Dal jsem tedy na vaše rady a zkusil odstoupení od smlouvy kvůli většímu počtu vad. Z toho důvodu jsem ještě kontaktoval DTest, kde jsem si i stáhnul vzor, který mi tu byl doporučen pro sepsání odstoupení od smlouvy. Od nich mi přišla tato reakce. Jinak ta jejich stránka vasestiznosti.cz mi přijde jako zajímavá cesta v případě nesouhlasu s výsledkem reklamace:

" ... O každé reklamaci musí prodávající vydat potvrzení dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOS“), v němž musí mimojiné odůvodnit proč reklamaci zamítl. V případě, že se vada na zboží projeví v průběhu prvních šesti měsíců od převzetí, máte výhodnější postavení. Prodejce musí prokázat, že zboží nebylo vadné již při převzetí, když chce reklamaci zamítnout. To je prokázat, že jde o běžné opotřebení, nikoli o vadu. Dle rozsudku Městského soudu v Brně ze dne 29. 6. 2016, č. j. 36 C 240/2014 - 39, musí prodávající výše uvedené prokázat znaleckým posudkem či jiným odborným vyjádřeím. Doporučujeme Vám proto při reklamacích převzatých do 6 měsíců argumentovat tímto rozhodnutím. Musíme Vás však upozornit, že se jedná o rozhodnutí sodu I. stupně a vyšší soudy by mohly rozhodnout jiným způsobem.
Když prodávající odmítne znalecký posudek nebo jiné odborné vyjádření předložit, můžete se obrátit přímo na soud se žalobou. Oproti prodejci budete ve výhodnější pozici, protože je prodejce tím, kdo nese důkazní břemeno. Tzn. že prodejce musí prokázat, že o vadu nešlo. Pokud byste situaci nechtěl řešit rovnou soudně, je vhodné nechat si vypracovat vlastní znalecký posudek sám. Ceny posudků na boty se pohybují zhruba mezi 1200 - 4000 Kč, přičemž Vám doporučujeme kontaktovat více znalců a cenu posudku s nimi konzultovat. Této problematice se časopis dTest už věnoval v článku O znalcích (https://www.dtest.cz/clanek-1912/o-znalcich). Výhodou posouzení znalcem je to, že než znalec vypracuje posudek, většinou věc zběžně prohlédne. Za toto si neúčtuje nic, nebo pouze částky v řádech sta korun. Již po posouzení zjistíte, zda posudek bude ve Váš prospěch či nikoli. Pokud znalecký posudek vyzní ve Váš prospěch, uplatněte jej u prodávajícího. Pokud jej prodávající uzná, můžete nárokovat práva z vadného plnění a k tomu navíc i cenu znaleckého posudku dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“). Pokud prodávající ani znalecký posudek nebude respektovat, bude načase věc řešit před ADR ČOI (vizte níže) či před soudem.
Odstoupení od smlouvy je možné pouze za předpokladu, že prodejce Vaši reklamaci uzná. Jde o nárok, který budete uplatňovat v reklamačním řízení, jehož délka je omezena 30 dny. Tzn. prodejce Vám vrátí peníze pouze, pokud Vaši reklamaci uzná. Nyní Vám doporučujeme uplatnit odstoupení od smlouvy z důvodu většího počtu vad. Dle rozhodnutí NS 33 Cdo 1323/2013 se za větší počet vad považují 3 různé vady na věci najednou. Doporučujeme Vám proto reklamovat tímto způsobem i vadu, která byla poprvé zamítnuta. Pokud prodejce reklamaci zamítne doporučujeme argumentovat výše uvedeným rozsudkem Městského soudu, popřípadě si nechat vyhotovit vlastní znalecký posudek. V případě, že by se Vám spor s podnikatelem nepodařilo vyřešit smírně, doporučujeme věc řešit na stížnostním portálu VašeStížnosti.cz (na http://www.vasestiznosti.cz), kde dTest zdarma zprostředkovává dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, které by jinak hrozily eskalací do podoby soudní pře. Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení sporů (ADR) (http://www.coi.cz/informace-o-adr/).V obou případech se jedná o zprostředkování dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, a to za účelem předcházení finančně a časově náročných soudních pří. ADR České obchodní inspekce je zajišťováno ze zákona, ovšem řešení případu je neveřejné. Zatímco stížnostní služba VašeStížnosti.cz je provozována veřejně a není pod záštitou státu. Veřejnost zaručuje efektivní potrestání daného podnikatele zejména z hlediska veřejného mínění.Obě mimosoudní řízení jsou pro spotřebitele zdarma ... "
Naposledy upravil Taurus dne ned čer 2, 2019 9:03, celkově upraveno 5
Taurus
nováček
nováček
 
Příspěvky: 32
Registrován: čtv led 17, 2019 20:33

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » sob čer 1, 2019 22:02

Super, diky. Myslim, ze na tenhle prispevek budeme obcas davat odkaz :)

Zajimava je ta zminka ohledne soudu v Brne, ze v prvnich sesti mesicich musi prodejce dokazovat vlastnim znaleckym posudkem. To jim teda nezavidim :)

Taurus píše:Také moc nerozumím k čemu jsou soudní znalci, když se pak prodejce jejich vyjádřením nemusí řídit.

Prave k tomu, aby udelali odborny posudek. Nemaji pravo rozhodovat spor, od toho jsou soudy, ale ty se pak jejich posudky ridi. Tady jde o to, ze kdyz si nechas posudek udelat, davas tim prodejci najevo, ze s tebou jen tak nezamete a ze jsi ochoten jit i do soudniho sporu. Pak je na nem, aby zvazil sve sance. Posudek v tvuj prospech mu velke sance nedava a naopak znamena, ze ho to bude stat dalsi cas a penize. Proto rozumny prodejce radej reklamaci uzna a to i kdyby si myslel, ze je v pravu.

No a jinak to mas pekne sepsane v tom clanku o znalcich na dTestu.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34877
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Taurus » sob čer 1, 2019 23:18

Jojo, říkal jsem si, že ty informace v odpovědích od ČOI i DTestu se budou hodit více lidem.
To dokazování v případě reklamace do šesti měsíců, to mě také zaujalo.
Taurus
nováček
nováček
 
Příspěvky: 32
Registrován: čtv led 17, 2019 20:33

Předchozí

Zpět na Boty