Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

Reklamace bot - jednotlivé případy

zkušenosti, rady, dotazy

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Quido » pon říj 2, 2017 12:50

OMG - co to tu resite?!
#-o :rolleyes:
normalne to ufikni co nejvice k bote, at to necouha, a je to....
Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějakej blbec, který neví, že to nejde a udělá to...
Uživatelský avatar
Quido
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2235
Registrován: čtv říj 10, 2013 10:46
Bydliště: tož bývam totkaj pod kotárami a čučím na Lysů...

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Kkkd » pon říj 2, 2017 19:11

Díky za odpovědi a sorry za asi trochu zbytečný dotaz :)
Kkkd
nováček
nováček
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 9, 2017 14:17

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » čtv říj 5, 2017 12:03

Vyjádření HUDY k reklamaci Karakorum Trek
reklamace.JPG

Řečeno v jedné větě: Boty určené pro VHT turistiku jste si dovolil použít v terénu, takže jakoukoli reklamaci automaticky neuznáme, protože jste ty boty používal a neměl je jen vystavené doma....Jinak perlička k HUDY obecně - informují zákazníky, že nesouhlas s neuznáním reklamace mohou řešit přes DTest (vasestiznocti.cz), ovšem pak nijak nereagují, protože na toto nejsou povinni ze zákona reagovat. Takže je jasné, proč neinformují přímo na prodejnách o tom, že nesouhlas s výsledkem reklamace lze řešit i přes ČOI - tam totiž reagovat tak nějak musí.
DSC_0787.jpg

před reklamací
DSC_0295.jpg
honza83
nováček
nováček
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » čtv říj 5, 2017 12:25

A po reklamaci
DSC_0788.jpg

Takže je zjevné, že se ten rozsah poškození snažili během reklamace nějak zamaskovat / částečně opravit, ovšem ve vyjádření o výsledku reklamace o tom není ani slovo...
honza83
nováček
nováček
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » čtv říj 5, 2017 14:11

Ja to vidim na skontaktovani soudniho znalce ve Zline, poslat mu fotky, popsat co nejpodrobnejji, kolik je v tech botach nachozeno, v jakem terenu, co nejlepe popsat, zkopirovat tam, co se o nich pise na strance HUDY, spomenout, ze La Sportiva tyto boty na svych strankach inzerovala v kategorii Mountaineering. Taky posli srovnavaci fotky, pokud je z nich jasne, ze stav bot zmenili - ale zkus nafotit stav po z podobneho uhlu jako pred, at se da 1:1 lehce videt, co se tam udelalo. Zeptej se, jestli si mysli, ze ma smysl udelat znalecky posudek - a primo se je zeptej jestli v nem potvrdi i zmeneny stav v prubehu reklamace.
Kdyz si nechas udelat posudek, zajdi znovu do Hudy/posli jim kopii posudku a taky zkontaktuj COI s tim, ze bez upozorneni zmenili stav bot a ze odmitli reklamaci z evidentne nesmyslneho duvodu.
Jo, kazdopadne si odkladej vsechny podaci listky, jizdenky, zapisuj si pripadne telefonaty a veskere vydaje (napriklad i ucet za kopii znaleckeho posudku), proste vsechno. A pote jim to vyuctuj, mas na to plny narok. At se nikdo nezlobi, ale pri tomto jejich pristupu nic jineho ocekavat nemohou.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7475
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » čtv říj 5, 2017 14:49

Logický a lepší postup je nejprve kontaktovat ČOI (náklady nulové) a až když nebudou reflektovat návrh ČOI, tak to hnát přes znalce (znalec může říci, že se jedná o výrobní vadu, oni to neuznají a stejně to musí člověk hnát přes soud nebo přes ČOI. Průser pro ně je totiž už jen to, že prokazatelně změnili stav boty a v reklamačním protokolu to zamlčeli. Tohle už pro ně smrdí klamavou obchodní praktikou a hodně tučnou pokutou od ČOI. ČOI má na ně totiž na rozdíl od znalce i jiné páky.
honza83
nováček
nováček
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod vonkreuz » čtv říj 5, 2017 15:52

honza83 píše:pička podrážky Karakorum Trek po týdnu v Západních Tatrách (pouze značené trasy), před Tatrami byla podrážka kompletní a ok...

Skoro se nechce věřit, že tohle je za jeden týden, hlavně když vidím tu zbroušenou patu. :-k
Zkusím večer vyfotit muj vzorek po x letech používání na turistice, vylezení cca 12 vícedélek v Tatrách (včetně nástupu a sestupu a pohybu mimo chodníky), práce v sadě, na dvoře a ve stáji.
Přílohy
DSC_0787.jpg
DSC_0787.jpg (57.85 KiB) Zobrazeno 3073 krát
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9558
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » čtv říj 5, 2017 18:52

honza83 píše:Logický a lepší postup je nejprve kontaktovat ČOI (náklady nulové) a až když nebudou reflektovat návrh ČOI, tak to hnát přes znalce (znalec může říci, že se jedná o výrobní vadu, oni to neuznají a stejně to musí člověk hnát přes soud nebo přes ČOI.

Mam pocit, ze COI ti s konkretni reklamaci pomoct nemuze. Muze jim dat pokutu, ale ty si to stejne musis vyresit sam pres soud. Aspon takhle jsem to pochopil z nejakych pripadu driv, ale muzu se plest.

honza83 píše:Průser pro ně je totiž už jen to, že prokazatelně změnili stav boty a v reklamačním protokolu to zamlčeli. Tohle už pro ně smrdí klamavou obchodní praktikou a hodně tučnou pokutou od ČOI. ČOI má na ně totiž na rozdíl od znalce i jiné páky.

Ze to udelali je prasarna, tohle asi na COI je. Doufam, ze mas i lepsi fotky, kteryma to zdokumentujes. Jinak pouzili klasickou prefabrikovanou odpoved, coz je taky nechutne, maji to brat pro konkretni pripad.

Doufam, ze po tom pujdes az do konce, na vysledek jsem velmi zvedavy. Zvlast proto, ze jde rozpor s kupni smlouvou, takze by meli oni dokazovat, zes poskozeni zpusobil ty. Coz by mohlo byt dost zajimave :)

vonkreuz píše:Skoro se nechce věřit, že tohle je za jeden týden, hlavně když vidím tu zbroušenou patu.

Taky mi pata prijde celkem seslapana, ale pri vetsi vaze natezko se to za tyden mozna da. Ostatni hrany vypadaji celkem ostre, pri delsim chozeni se ohladi dokulata. Bohuzel jsou fotky dost mizerne (vsechny) a je tezke z nich neco usuzovat...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34882
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Stani » čtv říj 5, 2017 19:14

Ano, daj fotky z rovnakého uhla, pretože z tých dvoch, kde je špička topánky, nevidím rozdiel. Kde presne to ako mali upraviť?
Stani
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1138
Registrován: pát lis 27, 2009 16:16

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » čtv říj 5, 2017 19:21

Celkově jsem měl ty boty rok, to už jsem psal dříve. Ovšem před Tatrami špička podrážky bez zjevné vady, po týdnu v Tatrách vypadá jak vypadá. Krom těch Tater používání max. Malá Fatra, Velká Fatra, jinak Šumava, Beskydy, Jeseníky. Celkově nachozeno hrubým odhadem 1500 km maximálně. Jen na okraj, přímo přes ČOI jsem vyřídil předchozí neuznanou reklamací Mammutů koupených taky v Hudy. Ale klidně si řeš své neuznané reklamace přímo přes soud, jen to místo max. pár týdnů budeš mít vyřešeno řádově za 5 let, když bude dobře. Navíc tím, že neuznali reklamaci, změnili stav obuvi a navíc se o tom ani nezmínili v reklamačním protokolu, si sami krásně naběhli. Iž při první reklamaci téhož (ta špička se už začala odlepovat po cca 500 nachozených kilometrech) reklamaci neuznali, ale přesto tu špičku opravili, ale tehdy to aspoň uvedli v reklamačním protokolu. I když ani to by jim asi nepomohlo od toho, že by jim kdokoli vmetl do tváře porušení kupní smlouvy.
honza83
nováček
nováček
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » čtv říj 5, 2017 19:27

Stani píše:Ano, daj fotky z rovnakého uhla, pretože z tých dvoch, kde je špička topánky, nevidím rozdiel. Kde presne to ako mali upraviť?

Pokud ten rozdíl nevidíš, tak doporučuji návštěvu očního lékáře. Původně ve špičce zůstal z horní vrstvy jeden kousek a pod ním druhá vrstva gumy, nově několik kusů a pod nimi takřka nic (béžová plocha). Pokud by s tím nic nedělali, tak by to snad zůstalo zcela totožné, nemyslíš?
honza83
nováček
nováček
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » čtv říj 5, 2017 19:38

Aha, uz jsem ten tvuj predchozi pripad dohledal. No fajn, tim lip, kdyz to jde takhle. Ono to by mozna slo i bez soudu, znalecky posudek by jim asi stacil, aby zmenili nazor a nezvysovali si naklady. Pres COI je to ale pohodlnejsi.

Byl tam ale taky tvuj prispevek, ze jsi tyhle boty kupoval v cervnu 2016. Proc tam tedy Hudy resi rozpor s kupni smlouvou, o ktery muze jit jen do 6 mesicu?

1500 km stav podrazky vysvetluje, ale pak to budes mit trochu tezsi. To uz je tak polovina zivotnosti podrazky... BTW, nemas fakt neco s nohama? ;-) Kdyz jsi spicku zrusil stejnym zpusobem na druhych botach? Teda vlastne po oprave techto uz potreti za sebou?

Ja na fotkach rozdil vidim, ale fakt by nebylo od veci nafotit lepsi... Na tom prece nic neni.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34882
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod vonkreuz » čtv říj 5, 2017 19:41

@ honza83 - napsal jsem to před dvěma roky a teď to zopakuji. Podle mně neumíš chodit v pevných botách a šmatláš.

Přikládám fotky podrážek LaSportiva starých pár roků. Omluvám se za špínu, posledně jsem v nich běhal mezi krávama. Ve stájí, ne na tur. chodnících. :mrgreen:
Přílohy
WP_20171005_20_15_04_Pro.jpg
WP_20171005_20_15_00_Pro.jpg
WP_20171005_20_14_50_Pro.jpg
WP_20171005_20_14_36_Pro.jpg
WP_20171005_20_14_30_Pro.jpg
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9558
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » čtv říj 5, 2017 20:44

mike píše:
1500 km stav podrazky vysvetluje, ale pak to budes mit trochu tezsi. To uz je tak polovina zivotnosti podrazky...

Kdybych v těch botách nachodil 1500 km v B/C terénu, tak by to asi odpovídalo, jenže v V/C terénu jsem v těch botách (když budu brát jako B/C terén celé Tatry vyjma asfaltek) nachodil nějakých 120 km...Z těch celkových 1500 km bylo ještě dalších cca 300 v zimě na sněžnicích (tedy opotřebení podrážky včetně špičky víceméně nulové). Natěžko (vícedenní přechody) jsem v nich nachodil 250 km, když to přeženu (Šumava kolem 100, Velká Fatra 60, Lúčanská Malá Fatra 40 a Jeseníky 50) - ta čísla jsou odhad z hlavy, ale rámcově to odpovídat bude. Dovede si někdo představit, jak by ty boty vypadaly např. po dvoutýdenním přechodu natěžko někde ve vyšších horách / skalnatějším terénu? A že bych za ničení špiček mohl špatnou chůzí, to si nemyslím, B Meindly mi vydržely 10 let (7 intenzivní používání), mixové lehčí B Salomony přes 2 roky (včetně Tater mimo značky, tedy nad jejich určené používání) . A ani u jedněch se mi špička takhle nerozpadala.
honza83
nováček
nováček
 
Příspěvky: 152
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » čtv říj 5, 2017 21:22

Beru 3000 km jako zivotnost podrazky B/C bot pri svem pouziti, coz je taky rekneme 3/4 u nas nalehko a zbytek v Alpach natezko i nalehko. Sneznice mam taky podobne, jako ty. Podrazka se na asfaltu celkem osoupava, rovne zespoda. V horach je navic dorvana ze stran, na vzorku je poznat, po cem jsi chodil. Ty tve jsou v pohode, vypada to spis na lehci teren. Akorat ta spicka...

Nemyslim si, ze by tohle bylo v poradku, ale mozna tomu nejak pomahas. Plus tomu pomaha tenhle typ spicky, robustnejsi by to mozna neudelala. Mne se stalo neco podobneho na Meindl Islandech, ale na Hanwag Alaskach se mi to ve stejnem nebo horsim terenu nedeje. Na Bckovych Aku se mi to taky nestalo.

Kazdopadne jsem zvedav, jak dopadnes, tady se mozna v Hudy kousnou. Co ten rozpor s kupni smlouvou, kde se tam vzal?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34882
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Stani » čtv říj 5, 2017 21:51

honza83 píše:Pokud ten rozdíl nevidíš, tak doporučuji návštěvu očního lékáře. Původně ve špičce zůstal z horní vrstvy jeden kousek a pod ním druhá vrstva gumy, nově několik kusů a pod nimi takřka nic (béžová plocha). Pokud by s tím nic nedělali, tak by to snad zůstalo zcela totožné, nemyslíš?

Stačí bez toho očného lekára. Dík za vysvetlenie. ja som to videl, len som hľadal niečo viac :) Samozrejme, prajem ti, aby si v spore uspel, ale poľa mňa je tu veľmi malá šanca.
Stani
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1138
Registrován: pát lis 27, 2009 16:16

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod fps » pát říj 6, 2017 10:24

vonkreuz píše:@ honza83 - napsal jsem to před dvěma roky a teď to zopakuji. Podle mně neumíš chodit v pevných botách a šmatláš.

jojo, je to divné, "tady jsou moje fotky La Sportiva Trango Trek Micro Evo který mají stejnou podrážku jako La Sportiva Karakorum Trek"
Levně kupuješ, dvakrát kupuješ
Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci
Doufej v nejlepší, ale buď připraven na nejhorší
fps
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7236
Registrován: úte zář 7, 2010 14:40

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát říj 6, 2017 11:33

@fps: uz jsem psal, pravdepodobne se pouzivaly ponekud pozmene smesi v jednotlivych modelovych rocich.

Taky, o par prispevku nad tim, co linkoval fps jsou fotky synovych LS Trango Cubu a na nich videt ve spicce, jak se jednoduse zacala drolit guma na kraji lepeni. Podobne zacalo u manzelcinych Karakorum Trek, ale se vyreklamovali na jine problemy jeste predtim, nez se stihla vice rozdrolit (ty boty ale vydrzely mnohem vice B/C i tezsiho terenu nez boty honzy83). Takze tento problem u LS neni ani v nejmensim ojedinely, alespon u nekterych serii. A maji casto problem i s lepidlem/lepenim, ktere se jim po case na nekterych mistech jednoduse prstane drzet - coz taky mohlo byt jednou z pricin problemu u honzy83.

@honza83: vlastne mas pravdu, nejlepsi by ted bylo zkontaktovat primo COI s tim, ze Ti svevolne zmenili stav boty a timpadem znemoznili provest plnohodnotny znalecky posudek stavu pred reklamaci. (A pripomenout jim, ze uz to jednou opravili v ramci odmitnute reklamace taky bez Tveho svoleni.) Takovy pocin uz neni poruseni kupni smlouvy, z jisteho hlediska je to uz i podvod, kazdopadne citelne omezeni tvych spotrebitelskych prav.
A mas pravdu, COI ma jine paky... Pri reklamaci periny, ktere se vnitrek (syntetika) rozpadla po par mesicich jeste pred vypranim (pouzita vzdy "oblecena", teda opticky cista, pro hnidopichy ani nesmrdici) po odmitnuri reklamace s naprosto stupidnim zduvodnenim krome uhrady soudniho znalce musel obchod vycalovat jeste 10000 COIce prave kvuli tem blbym zvastem...

mike píše:Hudy resi rozpor s kupni smlouvou, o ktery muze jit jen do 6 mesicu?
Ehm, miku, uz par let neexistuje (u veci koupenych podle noveho OZ) rozpor s kupni smlouvou, ted uz je to jenom nicnerikajici shluk slov... Ale o to vice zarazi, ze to reklamacni oddeleni HUDY pouziva....
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7475
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát říj 6, 2017 17:49

apuka píše:krome uhrady soudniho znalce musel obchod vycalovat jeste 10000 COIce prave kvuli tem blbym zvastem...

Nejake podrobnosti? Pokuta za blbe kecy mi prijde zvlastni.

apuka píše:Ehm, miku, uz par let neexistuje (u veci koupenych podle noveho OZ) rozpor s kupni smlouvou, ted uz je to jenom nicnerikajici shluk slov... Ale o to vice zarazi, ze to reklamacni oddeleni HUDY pouziva....

Ano, byrokrate. Jmenuje se uz par let jinak, ale v principu je to to same. Akorat si furt novy nazev nemuzu zapamatovat. Ptal jsem se, proc to tam Hudy psali, kdyz to s reklamaci nemuze souviset ani casove.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34882
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát říj 6, 2017 18:45

mike píše:Nejake podrobnosti? Pokuta za blbe kecy mi prijde zvlastni.
Uz si to uplne presne nepamatuji, je to uz dost let. Ale bylo to nejak takto:
Prinesl jsem do obchodu v OV perinu, vnitrni dute vlakno ve vetsi pulce naprosto chybelo, asi se rozpadlo, proti svetlu bylo videt, ze nekde je bezna napln, vetsinou ale nikde nic. Rekl jsem pani vedouci, o co se jedna a hned ji rikal, ze jsem ji nevypral, aby se lepe videlo, ze se napln rozpadla pouzitim a urcite ne nevhodnym pranim. Vedouci mi okamzite rekla, ze nevypranou perinu na reklamaci neprijme, nechtela slyset, ze je to kvuli jednodussimu posouzeni, ani se na ni nekoukla, v jakem je stavu.
Tak jsem ji nakonec vypral a prinesl znovu, vymlouvala se, ze reklamaci musi posoudit majitel firmy z FM, nakonec jsem ji skoro prinutil perinu vzit a vypsat reklamacni protokol. Za nejaky tyden mi poslali zpravu, ze je reklamace odmitnuta, prisel jsem a vidim, ze v reklamacnim protokolu napsane cca. perina je flekata, reklamace odmitnuta - nic vic. Ta flekata perina byla, ze nasel nekde malinky vybledly a vyprany flek asi od krvi z nosu.
Perinu jsem poslal do textilniho zkusebniho ustavu, samozrejme, po par dnech poslali posudek, ze je to naprosto evidentni vada materialu (a taky poznamku, ze naprosto nerozumi duvodu odmitnuti reklamace). Perinu neposlali zpet, tak byla pri zkouseni znicena, to je normalni.
Okopiroval jsem posudek a uctenku z posty a za posudek, spocital jsem to na papiru a vzal jsem to vsechno do obchodu. Tam byla jen prodavacka a ta se dusovala, ze nema opravneni prebirat reklamace, ze musim pockat, az se vrati za par hodin pani vedouci. OK, vratil jsem se o par hodin, vedouci tam byla, se skripenim zubu zase vypsala reklamacni protokol, nic nerekla. Za par dnu SMS - reklamace vyresena. Prisel jsem, pani vedouci hrozne nastvana mi hodila penize, mela na mne opravdu blbe poznamky, ze jsem si vubec dovoloval u nich neco reklamovat, cimz me nastvala.
Doma jsem napsal emai na konktaktni adresu COI, napsal jsem jim, popsal situaci, kdy mi nechtela prevzit reklamaci, duvod odmitnuti, potom ze tam prodavacka nechtela prevzit perinu na reklamaci a nakonec i jeji blbe reci.
Asi za dva tydny mi prisel mail od COI, ze udelali v obchode inspekci, zkontrolovali moji reklamaci a ze zjistili, ze v ramci reseni prodejce udelal vice provineni vuci OZ a zakona o ochrane spotrebitele a ze dostal blokovou pokutu 10.000Kc, kterou na miste uhradil.

Takze oficialni duvody nebyly blbe reci, ale ty skutecne ano - jak v prime reci, tak i pisemne.
mike píše:Jmenuje se uz par let jinak, ale v principu je to to same. Akorat si furt novy nazev nemuzu zapamatovat.
No ja si to taky musim vzdy tezko dohledavat. Vsak mas tam dodatek, ze o to vice udivuje, ze Hudy (dokonce primo reklamacni oddeleni) tento neplatny vyraz pouziva nekolik let pote jak prestal platit. :roll:
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7475
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát říj 6, 2017 18:55

Diky, takhle to dava smysl. Dobre jim tak, kdyz se neumi chovat k zakaznikovi slusne.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34882
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Kopusek » sob lis 11, 2017 13:15

Ahojte,

čtu, že se tady propírá Hudy (mimo jiné, samozřejmě), tak také přidám svoje čerstvé zkušenosti. Koupil jsem si u nich boty LOWA Renegate a asi po 14 měsících jsem je reklamoval, protože se začala rozpadat nárazníková vrstva podrážky, hlavně pod pravou patou, ale nejen tam (viz. foto).
Reklamace 1b.jpg


Reklamaci zamítli, prý jsem špatně ošetřoval kožený svršek. Osobně jsem se sešel se zástupcem Společnosti pro ochranu spotřebitelů a shodli jsme se, že nejlíp bude, když budu dál v botách chodit a ke konci záruky je reklamovat znovu. To jsem udělal (viz. foto), ale opět to zamítli.
Reklamace 2b.jpg


Shánět si odborný posudek, za nemalé peníze, nemá cenu, protože by ho zřejmě neuznali. Nemají povinnost ho uznat. To by se člověk s nima musel soudit, ale to se zase nechce mi. Takže mi nezbývá, než to tady jen tak vyřvat.


Dobré boty přeje
Kopusek
Kopusek
nováček
nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 11, 2017 11:53

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod fps » sob lis 11, 2017 13:45

to vypadá na rozpad PU, ale po tak krátké době je to divné, pokut to tedy nebyli mnohaleté ležáky
Levně kupuješ, dvakrát kupuješ
Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci
Doufej v nejlepší, ale buď připraven na nejhorší
fps
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7236
Registrován: úte zář 7, 2010 14:40

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Kopusek » sob lis 11, 2017 14:23

Ano, vypadá to tak. Chodím v nich často ráno, téměř denně, skoro vždy je buď rosa nebo popršené. Proto jsem si koupil goretexové boty. Také to nejsou první boty, se kterými jsem měl podobné problémy. Už dříve mě napadlo, jestli v té prakticky trvalé vlhkosti se v PU pěně nerozmnoží nějaké bakterie, které to po čase rozežerou.
Tak či tak, je to vada výrobku, nikoliv moje nevhodné používání. Výrobci o tom přece musí dávno vědět, ale vesele vyrábí dál.
Kopusek
nováček
nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 11, 2017 11:53

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Quido » sob lis 11, 2017 14:38

vidím to jako fps na rozpad PU a tím pádem to odhaduji, že jsou to nějaké staré skladové zásoby - přístup Hudy mne udivuje, nicméně ta rada zástupce Společnosti pro ochranu spotřebitelů mne udivuje ještě víc, neb předpisy říkají, že pokud se vada projeví, má se věc bezodkladně reklamovat a s vadou nepoužívat... :-k
Vycházel bych při argumentaci proti vyjádření Hudy z toho, že projevená vada nemá co dělat s ošetřováním svršku...
nicméně v této fázi bych se obrátil na ČOI a pokud to nepomůže, tak nezbývá než soud - jestli není vůle se soudit, pak tedy pešek...
Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějakej blbec, který neví, že to nejde a udělá to...
Uživatelský avatar
Quido
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2235
Registrován: čtv říj 10, 2013 10:46
Bydliště: tož bývam totkaj pod kotárami a čučím na Lysů...

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod fps » sob lis 11, 2017 14:40

asi to výrobci vědí že se časem PU rozpadá, a jsou za to rádi že si musíme kupovat každých pár let nové boty, a nejenom boty
Levně kupuješ, dvakrát kupuješ
Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci
Doufej v nejlepší, ale buď připraven na nejhorší
fps
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7236
Registrován: úte zář 7, 2010 14:40

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » sob lis 11, 2017 20:19

Souhlas s predrecnikama.

Kopusek píše:Chodím v nich často ráno, téměř denně, skoro vždy je buď rosa nebo popršené. Proto jsem si koupil goretexové boty. Také to nejsou první boty, se kterými jsem měl podobné problémy. Už dříve mě napadlo, jestli v té prakticky trvalé vlhkosti se v PU pěně nerozmnoží nějaké bakterie, které to po čase rozežerou.

Hydrolyza PU je chemicky proces, ze by mela neco spolecneho z bakteriema jsem nikde necetl. Muzes se trochu rozepsat o tech podobnych problemech? Hlavne za jak dlouho se to projevilo, protoze to ma zaviset hlavne na case. Mozna mas neco specifickeho, co hydrolyzu urychluje. Treba nejaka chemikalie...

Kopusek píše:Tak či tak, je to vada výrobku, nikoliv moje nevhodné používání. Výrobci o tom přece musí dávno vědět, ale vesele vyrábí dál.

Vyrabi, ale u lidi, co boty pouzivaji, to neni az takovy problem, protoze podrazku ochodi driv, nez se PU zacne rozpadat. Normalne na to potrebuje minimalne 6 let, beznych je spis 8. Problem jsou dlouho skladovane boty, ty tve mozna nekde lezely 5 nebo vic let. Coz je samozrejme chyba prodejce a reklamace je opravnena.

Kopusek píše:Takže mi nezbývá, než to tady jen tak vyřvat.

Samozrejme, ze zbyva. Precti si diskusi vyse a zkus to pres COI, to te nic stat nebude. Zrovna tohle je pripad, ktery bys nemel nechat jen tak. V zajmu svem i ostatnich. Protoze jinak budou mit v Hudy pocit, ze muzou zakaznikum beztrestne nasrat na hlavu :? Zamitnout reklamaci rozpadle podrazky kvuli pry neudrzovanemu svrsku je prasarna, kvuli ktere bych se asi i soudil. Co to bylo konkretne za prodejnu? A bylo napsano v reklamacnim protokolu, co reklamujes?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34882
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Kopusek » ned lis 12, 2017 11:16

Tak po pořádku.

ad 1)
Podobný rozpad, ba přímo destrukci, jsem měl dříve u neznačkových bot se stejným typem podrážky. Tehdy jsem ještě nechodil ven každý den po ránu, takže boty zdaleka nebyly vystaveny takové vlhkosti. Také nebyly Gore. Ty se rozpadly po těch zhruba 5-6 letech. Také jsem to viděl u kámoše, který vytáhl staré pohorky ze skříně na práci na stavbě, a po 5 minutách měl obě podrážky na zemi.
V těch současných botách jsem chodil do lesa, téměř žádné výšlapy do hor. A cesta z okraje města do lesa téměř vždy vede přes louku, kde je buď rosa nebo mokro po dešti. Žádné chemikálie.

ad 2)
Jistě, výrobcům to vyhovuje, že boty mají životnost 5-6 let, ale pokud o tom problému ví, jako že ví, tak tím spíš by mohli uznat reklamaci, pokud se problém z nějakého důvodu projeví již v záruční době. A ne se stavět na zadní.

ad 3)
Vážně jsem uvažoval, že si nechám udělat odborný posudek. Ale pak jsem slyšel v rádiu, že o akreditované odborníky na boty je velký zájem a je téměř nemožné nějakého v reálném čase najít. I tak si myslím, že by případný posudek zamítli.
A ještě jednu drobnost bych měl zmínit. Dva měsíce před těmito botami jsem si ve stejné prodejně Hudy Frýdek-Místek koupil ty samé boty, u kterých se začala odlepovat spodní vrstva podrážky již po měsíci a půl. Tuto reklamaci přijali. Takže jim možná přišlo až příliš vstřícné, aby jednomu člověku vyreklamovali dvoje boty za sebou.
Tu ČOI asi zkusím.
Kopusek
nováček
nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 11, 2017 11:53

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod aksam » ned lis 12, 2017 12:32

Na znalce jsi se měl obrátit, zase tak nedostupní nejsou, když pošleš fotky, vyjádření o zamítnuté reklamaci, jsou schopní říci jaký výsledek posudku bude. Nejblíž máš Zlín (3x) nebo Otrokovice. S posudkem ve tvůj prospěch, zamítat reklamaci v Hudy nebudou.
aksam
účastník
účastník
 
Příspěvky: 998
Registrován: čtv srp 4, 2011 6:43

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Quido » ned lis 12, 2017 13:09

sel bych cestou pres COI, a to ze jsi uspesne vyreklamoval jine boty s podobnou ci stejnou vadou by mela byt vyhoda pro tebe, ne naopak, nestavej se do role vinika, ktery si koupil boty a otravuje s reklamacemi...

vec se ma tak, ze to az tolik nesouvisi s vyrobcem, ale prave s prodejcem, ktery jestli mel delsi dobu boty na sklade nakonec ostrouha a bude celou vec hradit sam - vyrobce ho posle do haje a zakaznik ma na 99% pravo na opravu, resp. nahradu
Naposledy upravil Quido dne ned lis 12, 2017 20:06, celkově upraveno 1
Nikdy neříkej, že něco nejde. Vždycky se najde nějakej blbec, který neví, že to nejde a udělá to...
Uživatelský avatar
Quido
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2235
Registrován: čtv říj 10, 2013 10:46
Bydliště: tož bývam totkaj pod kotárami a čučím na Lysů...

PředchozíDalší

Zpět na Boty