Reklamace bot - jednotlivé případy

zkušenosti, rady, dotazy

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mamut » stř úno 1, 2012 15:38

apuka píše:1) S "fyzickym neprevzetim" by to bylo na boj zaryteho pravnika ne pro neormalniho cloveka, jinak jsem to napsal, jak jsem to myslel.

Takže jednoduše řečeno, žádný proces pro nepřevzetí vráceného výrobku z reklamačního řízení není (tvůj zarytý právník je trochu "mimo mísu", když se může jít standardní (jednodušší) cestou znaleckého posudku).
apuka píše:2) Ja jsem ale nepsal nic jineho 8), psal jsem "jenom na zaklade vyjadreni prodejce". A co se tyka postihu, to je jednoduche: Zakon o ochrane spotrebitele, §24, odst 7) a 10): (...)

Mně nešlo o to co se stane, když se jeho pochybení prokáže, ale spíš jak prokážeš (resp. ČOI), že jeho posudek nebyl odborný, když není definováno co má/nemá být odborný posudek. Každopádně to znamená správní řízení (měsíce) a je pro mě otázkou, jestli překročení oné 3denní lhůty se posuzuje potom jakože se jedná o vadu neodstranitelnou (a to vše za předpokladu, že prodejci někdo prokáže, že jeho posudek je neodborný).
apuka píše:(...)Ale jinak videt, ze asi oba pracujete (a to bez urazky) s reklamacemi na "druhe strane" (...)

Bez urážky jsi vedle jak ta pověstná jedle. Mám za sebou reklamaci dvou párů bot, oba dva páry viděl soudní znalec, jedny byly jím označené jako ochození (bez soudu), druhé jako vada materiálu - proběhlo soudní řízení, prodejce platil náhradu škody (cca 12tis. oproti ceně bot 3tis., asi se to vyplatí).
Když jsme u těch znalců - u ochozených bot jsem platil jen náklady na dopravu, v druhém celou cenu posudku.
apuka píše:(...)A kdyz se tyto paragrafy nedodrzuji, tak prodavajici krom toho, ze nesmi kroptovi (nebo i mne) podobne pripady reklamace odmitat s odkazem na nejake spatne uzivani/udrzbu, atd. tak se vystavuje taky postihu pro spravni delikt, ze uvedene povinnosti nesplnili - a toto plati celych 24 mesicu, jenom Ty musis dokazat, ze jsi nebyl pouceny, co vetsinou neni problem, kdyz jsi botu nekupoval sam, reps. kdyz zajdes s notarem (inkognito) a nechas si predvest stejnou botu a podivate se, co se k tomu dodava.

Jenže prodejce to odmítat může - poukáže, že jsi nepoužíval botu podle obecně platných pravidel (například volně utažené tkaničky) nebo, že boty jsou neudržované a tím to má z krku. Jak mu potom prokážeš opak? Napovím ti - soudněznaleckým posudkem nebo svědky, kteří potvrdí správnou péči o obuv (ale už vidím prodejce, co na základě svědků změní svůj závěr). Nezlob se na mě, ale tvůj postoj je dost idealistický - a hlavně si uvědom, že stejně u soudu skončíš, protože nikdo jiný není legálně schopen donutit prodejce, aby reklamaci uznal, resp. uhradil vzniklou škodu (možná by v tomto případě uspěla ona mimosoudní třetí strana).
apuka píše:Verte mi, ja to tady nepisu proto, ze bych ocekaval, ze kazdy se bude hrat na pravnika, ale proto, aby alespon troska videli lidi, kterym se to nechce nastudovat svoje moznosti a nejaky proveditelny postup, jak si (pardon) nenechat srat na hlavu. (...)

Já tě z ničeho zlého nepodezřívám, tvůj boj je mi sympatický, ale nemůžu souhlasit s tvými polovičatými řešeními, jak reklamace probíhají. Když bych si šel reklamovat boty a přečetl bych si, co jsi napsal - např. o tom nepřevzetí, tak bych v obchodě asi trochu narazil a tvrdil bych jim, že si danou věc nepřevezmu, ale že jim nabízím mimosoudní vyrovnání (lehce přeháním :mrgreen: )...
Stačí napsat, že jsou tu variantní situace řešení, napsat, co je více než dobré do reklamačního protokolu uvést (nesouhlas s odmítnutím reklamace a důvod) a neuvádět lidi v omyl.
mamut
nováček
nováček
 
Příspěvky: 112
Registrován: stř pro 31, 2008 20:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod petrbw » stř úno 1, 2012 18:45

Apuka:Líbí se mi Tvé zapálení pro věc ale věz, že většinou ta nejjednodužší cesta je ta, kterou je v tohle případě lépe jít.Nač do toho tahat právníky, notáře, dělat kontrolní nákupy, nepřebírat reklamace a já nevím co.To že si (a teď bez urážky O:) vytapetuješ paragrafy Ti moc nepomůže.Výklad práva a povinností a zvlášť u zákona na ochranu spotřebitele kdy i soudy mají občas problém s prezentací zákona je nejlépe jít opravdu cestou nejmenšího odporu.Neuznáte-OK, budu se bránit.Trvat pouze na tom, na co mám nesporné právo, tedy na tom, že všechno písemně, tedy už při sepisování reklamace trvat na správném vypsání protokolu, a při zamítnutí požadovat opět písemné vyjádření.A začít se bránit.Ale tak, aby jsi u toho nepřišel o spoustu nervů, času a peněz.Mimochodem, nejsem na opačné straně i když v práci reklamace řeším.Ale větší část(podstatně) pomáhám poškozeným. \:D/
petrbw
účastník
účastník
 
Příspěvky: 336
Registrován: pon led 11, 2010 12:19

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod petrbw » stř úno 1, 2012 18:51

jo, a ještě.ČOI je státní dozorový orgán který do sporů a smluvních vztahů mezi prodejcem a spotřebitelem nevstupuje.Což běžná reklamace takovým vztahem je.Vstoupili by do toho až v poslední fázi nebo při velikém průšvihu.Třeba souběh stížností.Ale to je na dlouhé vysvětlování a je to nezáživné.A myslet na nějaké pokuty a postihy je fikce.
petrbw
účastník
účastník
 
Příspěvky: 336
Registrován: pon led 11, 2010 12:19

Jakou mám naději v hervis-sport

Příspěvekod Kiszoun » stř úno 1, 2012 19:19

Zdar lidi. Cca před půl rokem jsem si koupil obyč Merrelly Moab GTX pro takové light chození po Beskydech a v okolí chaty kousek za Ostravou. Celkem zklamáním pro mě bylo že po měsíci začaly mírně povrzávat při chůzi a někde mi mizel Vibram, ale to jsem nějak přežil. Minulý týden jsem s nimi však byl na promítání v Beskydech, které zahrnovalo i zimní výšlap na nějaký zasněžený kopeček (asi 10 km chůze na upravených sněhových cestách + 2 km takovým prošláplým chodníčkem ve sněhu). Při příchodu na chatu jsem s hrůzou zjistil že i přes přítomnost gore-texu mám mokro v levé botě. A fakt. V oblasti malíčku na levé botě zevnitř je prodřená vnitřní textilie na kterou je membrána laminována. Trošku jsem to zaobalil do příběhu, ale teď k jádru věci. Mám ty boty z Hervis-sportu, mám i club kartu a chtěl bych vědět jakou mám naději na to, že mi boty vezmou na reklamaci. A pokud má někdo ať již kladné, nebo záporné zkušenosti s reklamacemi v tomto obchodě. Díky za odpovědi
Uživatelský avatar
Kiszoun
účastník
účastník
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte lis 8, 2011 11:31

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » stř úno 1, 2012 19:26

Panove, jak se v praxi projevi to, ze se vada projevila do sesti mesicu? Rozpor s kupni smlouvou je mi snad jasny, ale nejsou mi jasne prakticke dusledky. Zvlast kdyz prodavajici nema o takove lhute ani tuseni. Zazil jsem, reklamace sice byla vyrizena k me spokojenosti (za 30 dnu vraceni penez), ale to nesouviselo. Chapu, ze si jako zakazik muzu vybrat mezi opravou a vymenou za nove (pripadne vraceni penez?). Jak se to ale projevi na lhute posouzeni reklamace? Maji na to take 30 dnu nebo by to meli vyridit rychleji? Muzete nekdo shrnout, jak ma v tomto pripade zakaznik postupovat, aby to bylo co nejrychlejsi a nejvyhodnejsi?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49419
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » čtv úno 2, 2012 10:58

mamute, petrbw zda se mi, ze se to obaci na chytani se slovicek :lol:.

Ja si nemyslim, ze mam univerzalni reseni vsech reklamaci - to vzdy zalezi na konkretnim pripade, bo je tam vzdy 1000 a 1 vlyvu. Snazil jsem se ukazat jednu moznost SLUSNE! zkusit zvratit odmitnutou reklamaci mimosoudne - a tuto moznost u SERIOZNICH prodejcu Ti neodmitnou, pokud to dobre zduvodnis. Dalsi jste navrhli Vy - soudni znalec. A jsou i dalsi, ktere jsem jenom spomenul. A jako posledni je soud. Ten je jediny, kde na to reseni musi prodejce taky i nedobrovolne pristoupit. A spolu s rozhodcim rizenim jsou to jedine dva, kterych vysledek je pro ne zavazny.
Na tom vsem se asi shodneme, stejne tak na tom, ze zakony ma opravneni zavazne interpretovat pouze soud, ani jeden z nas ne - co neznamena, ze nemuzeme mit svuj nazor. A zajiste se shodneme i na tom, ze pokud narazi clovek na "spravneho" prodejce, tak mu nepomuze zadna slusnost, zadny pokus o mimosoudni vyrovnani, nejaky znalecky posudek, nic - nekdy dokonce je problem i s tim soudem. Tam je potom kazda rada draha, a to doslova a do pismene...

Jeste dodam, ze muj postoj se muze zdat idealisticky, ale je postaveny na osobnich zkusenostech a slusnem jednani+primou snahou vysvetlit, co a proc. A znovu dodavam, tehdy, kdyz si jsem jisty se svym - proste nevymyslim. A teprve, kdyz to takto nejde, tak to muze jit i tvrdeji. Mozna je to i tim, ze se snazim nakupovat pouze tam, kde ocekavam slusne jednani i s reklamaci.

Jo - se soudnimi znalci muze byt jeden problem : oni posuzuji POUZE z odborneho hlediska, uz neposuzuje prave ten "obecne znamy princip". Napr. jak jsi napsal, ze jsi konkretni botu osetroval spravne. Ale kdyz si GTX nubuk osetrujes Indulonou nebo vojenskym lestidlem, protoze Ti nikdo nerekl, ze se to nesmi a na vojne a doma se to pred 30-ti lety takto delalo na radu sevce, tak Ti napise, ze jsi Ty boty posral sam. Ale pritom to je vina prodejce, ze Ti nedal navod k udrzbe. Stejne s tema tkanickama - neni obecne platne pravidlo, ze jak silne se maji tkanicky SPRAVNE utahnout, jako laicky neznalek nemuzes vedet, ze to ma byt jinak napr. u tanecnich bot a jnak u B/C botech pri ceste do kopce (a jeste jinak z kopce)... Toto muze jenom soud.

A slovickareni: COI nevstupuje do reklamacniho rizeni, na to (za normalnich okolnosti) ani nema pravo. ALE, co jsem psal, kdyz prodejce neplni sve povinnosti dle zakona o ochrane spotrebitele,tak se fakt jedna o spravni delikt, ktery resi COI. Tj., pokud Ti prodejce odmitne reklamaci, ze si mel spatne utahlou tkanicku a Ty jsi nedostal navod kde toto bylo napsane nebo dal po 25-ti dnech lezeni na posouzeni sve prodavacce Tve boty (na co fakt ma pravo), tak porusil, ze ma resit reklamaci "neprodlene" - v techto pripadech doslo k poruseni zakona a COI muze resit spravni delikt (nehodnoti, jestli a jak resi). A pokud by udelil prodejci pokutu, tak mas o jeden "dukaz" vice, ze problem nebyl na Tve strane.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16585
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » čtv úno 2, 2012 11:07

Miku: v prvnich 6-ti mesicich vetsinou neresis zavadu (nereklamujes), ale shodu s kupni smlouvou s predpokladem, ze problem (nebo co to zpusobilo) byl uz pri koupe. Z toho plyne, ze TY se rozhodujes, jak chces resit a mas na vyber si vybrat opravu, vymenu za novy kus nebo zrusit kupni smlouvu (vratit penize) a prodejce musi Tvoje rozhodnuti akceptovat (pouze v pripade drobnych a velice jednoduchych oprav by to asi neslo uplne).. A v tomto obdobi je na prodejci, aby dokazal, ze ten problem nebo pricina v dobe koupe jeste nebyla a tudiz se jedna o reklamaci.
Co se tyce rychlosti vyrizeni, tak na to nema tato doba primy vlyv, ale pokud uznaji problem, tak v pripade, ze zadas o vymenu nebo vracnei penez, by to mohlo byt rychlejsi jako samotna oprava.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16585
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mamut » čtv úno 2, 2012 20:16

for apuka:
Názor můžeme mít každý jaký chceme, ale je otázkou, zda je správný a jestli nám pomůže s reklamací bot. Když použijeme Occamovu břitvu, tak nejjednodušší řešení bude asi to nejideálnější - a začíná to slušností, souhlasím, jen někdy ti to prostě nepomůže a musíš jít cestou soudu.
Co se týče té údržby a prodejce (a soudního znalce) - tady je samozřejmě blbost posílat boty na soudněznalecký přezkum, ty musíš dokazovat, že jsi nebyl řádně poučen o údržbě bot, případně to nebylo napsané v návodu k výrobku. Ty tkaničky byla pouze můj rychlý hypotetický příklad, ale nejde přeci o slovíčkaření, jak "moc" (tzn. určení nějaké síly, s pomocí tenzometru si sotva vážeme tkaničky :ú ), ale o to, že nesmí být povolené (viz. tzv. skaťácké (doufám, že jsem to napsal dobře) boty a jejich nošení), aby se ti noha v botě nadměrně hýbala. A stejně nám ani analýza uvazování tkaniček nepomůže, když si prodejce postaví hlavu a napíše to do reklamačního protokolu. Sice ho můžeš dát ihned k soudu, že ti dostatečně neprokázal špatné užívání obuvi, resp. že se o tom nepíše v návodu, ale je otázkou, jak by takový spor dopadl. Rozumnější mi přijde jít soudu i se znaleckým posudkem.
mamut
nováček
nováček
 
Příspěvky: 112
Registrován: stř pro 31, 2008 20:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » ned bře 4, 2012 4:07

Tak koncem ledna reklamovane Meindl Colorada taky skoncily s vracenim penez - vyrobce se prodejci neozval. (Co mne taky s...e, protoze bych se nekdy celkem rad dozvedel, proc, resp. v cem byl dany problem; mozna bych se necemu priucil a priste bych si na to mohl davat bacha.)

Jak jsem si cetli o SnoSealu, napadla me otazka, ktera si myslim, ze patri sem. GoreTex garantuje svoji "Guaranteed to Keep You Dry", ze "Nejste-li naprosto spokojeni s nepromokavostí, větruvzdorností či prodyšností svého vybavení GORE-TEX®, opravíme jej, vyměníme nebo vám vrátíme pořizovací cenu."

Mate s tim nekdo osobni zkusenost u bot? Nasel jsem tady jenom jedine pripomenuti u reklamaci Asolo bot v Ostrave, kde se zjistilo poruseni membrany, jinak u bot nic. Protoze podle informaci na strankach Gore-tex.com vyplyva, ze (samorejme, pokud neni nejak poskozena membrana) prakticky libovolne proniknuti vlhkosti zvenci dovnitr boty pres membranu dava duvod k uplatneni jejich garance. To same plati i pro prodysnost boty, tj. kdyz se v tom clovek bude potit a "navlhne" zevnitr. Protoze anglicky spominaji i "kleceni" v mokre trave, tak by boty asi nemely promoknout ani pri chuzi v mokrem snehu, brecce nebo mokre trave a v takovem pripade taky mela garance platit. Coz by bylo zajimave, protoze moc neznam GTX boty (spravne osetrene!!! tj. ne voskem :lol:), ktere by delsi chuze v techto podminkach neprinutila nejakou tu vlhkost propustit dovnitr... S timto a stejne tak i s prodysnosti (nevoskovane GTX boty) prakt. za kazdych okolnosti by si na sebe upletli dobry byc.
Tady je par vet z jejich anglickych stranek o te garanci:
"What does this mean? It means that liquid from the outside won't get to you on the inside. This includes moisture from the wet grass you’re kneeling in to the sudden squall you get caught in. And that's a promise."
(Odpoved, jestli potrebuji kozene boty GTX membranu ) "And it's /samotna kuze/ not guaranteed to keep you dry. With GORE-TEX® footwear, the waterproofness and breathability are never in doubt."
A posledne o cisteni a osetrovani bot s GTX (voskari [-X):
Clean with lukewarm water and allow to dry naturally. Then treat with water-repellent spray when dry. Never use waterproofing wax or grease — this may impair your footwear's breathability.

Aby me nekdo nechytal za slovicka, nic netvrdim, ani se nechystam (zatim, nemam duvod) tu garanci vyuzit - jenom me to zajima.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16585
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod fps » ned bře 18, 2012 16:35

Mam problém s levou botou Fitwell Giove http://www.warp-sport.com/boty-do-extremu-c.php, při delším nošení (asi po hodině) začne tlačit prostředek levé stélky do chodidla, a s přibývajícím se časem se v ní nedá skoro chodit, boty byly zaslány výrobci, který neobjevil žádnou vadu, bota byla natažena na kopyto, což mělo odstranit nerovnosti, po vrácení jsem je znovu ozkoušel, ale je to to samé, po čase začne tlačit prostředek levé stélky do chodidla, taky jsem zkusil jiné vložky, ale je to to samé, žádná nerovnost na stélce není patrná, spíše jako by byla celá stélka prohnutá, nebo zkroucena? takže mam pár dotazů jak postupovat po neuznané reklamací bot.
- má ještě vůbec cenu se znova obrátit na dovozce (výrobce), a nebo to chce si nechat udělat znalecký posudek, a pak se teprve na něj obrátit?
- je to dost specifická závada která není viditelná, je jenom pocitová, tak jestli vůbec se na něco takového dá udělat znalecký posudek?
- tady dělají znalecké posudky http://www.itczlin.cz/, máte někdo s nimi zkušenosti jak to probíhá?
Levně kupuješ, dvakrát kupuješ
Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci
Doufej v nejlepší, ale buď připraven na nejhorší
fps
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7466
Registrován: úte zář 7, 2010 14:40

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » stř bře 28, 2012 9:21

fps: Ja bych se kazdopadne obratil primo na dovozce i vyrobce s podrobnym popisem problemu, vcetne toho, ze jsi to zkousel i s jinou stelkou a ze v zadne jine bote nemas takove problemy. Idealne, kdyby se nasel dalsi pokusny kralik :t:t , komu by to taky delalo - nebo taky ne a zjistil bys, ze je to problem Tvoji nohy. Ale pocitej s tim, ze popisovany problem je velice tezko odzkousitelny a to mozna i pro zkusebni ustav, Muze to byt soucinitel boty/stelky/chodidla/zpusobu chuze a spousty dalsich malickosti. Proto i pro zkusebni ustav je to treba co nejpodrobneji popsat problem.

Jinak pokud se Ti zda, ze by mohla byt stelka prohnuta nebo zkroucena, tak by se taky mohlo jednat o trocha vetsi stelka, staci nejaky ten milimetr. Ale taky se muze ohybat podrazka. To by se dalo zkusit, kdybys tam dal jinou ale o pul nebo cele cislo mensi stelku. Hlavne aby byla o neco malinko kratsi a uzsi.

Vim o cem mluvim, ja (resp. moje noha) je taky expertem na podobne zridkave problemy - boty me tlaci tam, kde nema co tlacit, citim hrbol tam, kde je stelka i vnitrek boty i podrazka i teren hladke ale kdyz se da vsechno dokopy, je tam "neco", co "nestoji ani za rec", ale mne z to po pouziti noha boli jeste tyden; bota mne netlaci pri chuzi ale kdyz stoji nebo sedim s vylozenyma nohama! :D. Takze Te plne chapu, ale prodejci, vyrobci a lidi, kteri zajdou do obchodu a kazda druha boty jim perfektne sedi ne.
Kazdopadne hodne stesti - at uz s reklamaci nebo s nalezenim reseni problemu.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16585
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » stř bře 28, 2012 9:35

Jak jsem se tesil, ze vedle ctyri pary vyreklamovanych pohorek v rodine za posledni rok alespon jedna drzi, tak uz je problem i tam. Praskla kuze (Perwanger) v ohybu za hackem. Nevim jak a cim se to stalo, zadne stopy po nejakem mechanickem poskozeni v okoli nejsou, jsou to jakoby dve diry ca 2,5-2,8mm dlouhe a mezitim uzka prasklina vice-mene kopirujici strukturu kuze. Od skaly by tak male diry nebyly a melo by to videt v okoli, macky by taky udelaly vetsi diru. Navic jsem si to vsiml az ted, davno po pouziti v skalach a mackach. A pri cisteni a impregnaci je ta prasklina tezko prehlednutelna. Co mne nejvice zarazi, ze je to presne v miste, kde se pri uhybu boty a pri pouziti navleku (zahacknuteho o tkanicky, tj. trocha menici polohu hacku) dotyka hacek na tkanicky te kuze.
Navic po jedinem dalsim pouziti (asi 4,5 hod vylet v Beskydech hlavne na snehu a asfaltu) vypada, ze prasklina ma tendenci se sirit smerem k siti. Nevite, jestli je nejaka moznost toto misto osetrit, aby se nesirilo dal? teda, kdyby v ramci reklamacniho rizeni s tim nic neudelali.
Obrázek
Priznavam se, uz me nebavi hledat boty, s kterymi by nebyl problem alespon dva roky... :twisted:
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16585
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » stř bře 28, 2012 14:58

Tohle chces reklamovat? :shock: Jak dlouhy je ten sram, 2 cm? Kdybych mel resit kazdou takovouhle blbost, tak mi boty nevydrzi ani mesic. Takovych sramu a mnohem delsich mam po tydnu v Alpach nekolik a nicemu to nevadi. Podle mne je to mechanicke poskozeni. Bud ten hacek nebo ostry kamen. Bych si tipnul, ze reklamaci ani neprevezmou a jestli je k tomu prinutis, tak te nechaji mesic vycukat a vrati ti je zpatky.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49419
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod zoul » stř bře 28, 2012 15:06

Souhlas. Některé příspěvky v tomhle vlákně mi přijdou přecitlivělé a kdybych měl jako výrobce vyřizovat podobnou reklamaci, tloukl bych hlavou do zdi. Jedna věc je nenechat se sebou jako zákazník vyjebat a druhá věc je terorizovat výrobce každým faldem, který se mi nezdá. Podotýkám, že se v kůži nijak nevyznám – třeba je to opravdu vážný kiks, ale srdečně o tom pochybuju.
Uživatelský avatar
zoul
účastník
účastník
 
Příspěvky: 659
Registrován: pon srp 30, 2010 9:14
Bydliště: Boskovice

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod holgerus » stř bře 28, 2012 15:21

Nesouhlas s dvěma předchozími příspěvky. Za boty chtějí čím dál víc (tedy nejen za ně) a kvalita je čím dál horší. Navíc defekt má asi tendenci se zhoršovat. Když holt můj výrobek není kvalitní jak by měl být, tak holt musím počítat s rizikem reklamací. Zrovna prasklá kůže moc vtipná není, bůhví z čeho je :mrgreen:
holgerus
účastník
účastník
 
Příspěvky: 436
Registrován: pon zář 8, 2008 10:06
Bydliště: Praha a Plzeň

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » stř bře 28, 2012 15:28

Jenze tohle nevypada jako praskla kuze, ale jako kuze necim nariznuta. Jak tomu ma asi vyrobce predejit? Leda prejit na vyrobu bot z kovu ;-) (a pak si lidi budou stezovat na skrabance)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49419
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod zoul » stř bře 28, 2012 15:53

holgerus píše:Za boty chtějí čím dál víc…


Tohle myslím není pravda. V některém vlákně (Mike by mohl vědět) se tu přepočítávala někdejší cena Popradek a vzhledem k průměrnému platu vychází slušné pohorky furt stejně. U kvality je diskuze mnohem složitější a jako majitel prvních slušných kožených bot bych se do ní nepouštěl. Podle mě je potřeba brát v úvahu, že starší pohorky třeba víc vydržely, ale taky byly výrazně tvrdší a těžší.
Uživatelský avatar
zoul
účastník
účastník
 
Příspěvky: 659
Registrován: pon srp 30, 2010 9:14
Bydliště: Boskovice

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » stř bře 28, 2012 15:57

Jj, nekde to tu bylo, ale hledat to nebudu. Nemam tohle breceni nad kvalitou a cenou rad i kdyz bych vzhledem ke svemu veku na nejake "to za nasich mladych let..." uz narok mel :twisted:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49419
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod VEPA » stř bře 28, 2012 18:14

Nad cenou nemá význam diskutovat, byly jiné mnohem dražší věci, které musely koupit (lednice, televize), ale nad kvalitou budu stále brečet, konkretně kvalita svršku je nesrovnatelně nižší, a některým výrobcům nejde o kvalitu, ale o zisk a těží ze svého obchodního jména.
VEPA
účastník
účastník
 
Příspěvky: 209
Registrován: čtv říj 13, 2011 17:04

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » čtv bře 29, 2012 14:06

Tohle chces reklamovat? Jak dlouhy je ten sram, 2 cm? Kdybych mel resit kazdou takovouhle blbost, tak mi boty nevydrzi ani mesic. Takovych sramu a mnohem delsich mam po tydnu v Alpach nekolik a nicemu to nevadi. Podle mne je to mechanicke poskozeni. Bud ten hacek nebo ostry kamen. Bych si tipnul, ze reklamaci ani neprevezmou a jestli je k tomu prinutis, tak te nechaji mesic vycukat a vrati ti je zpatky.

Jo, takokvahle blbost... Kdyby se to objevilo po Alpach, nic nereknu. Ale po 15-ti dnech v Otztalu, kazdy den nad 3000, v skalach, v sutinach, kdyz boty dostaly poradne zabrat tam nebylo nic, kdyby se to stalo tam ani bych necekl, bylo by to ocekavatelne. Jenze pote uz jenom Beskydy (Lysa Hora z Krasne) bez ostrych skal, snehem prikryte cesty s nevycnivajicimi skalami, asfalt ve meste nebo 1-2 metrova vrstva snehu na terenu - to je prostredi, kde jsem boty od leta pouzival. To mi rekni, co mi tu kuzi melo tam rozrezat? Navic se podivej na umistneni! a velikost praskliny - jo je to cca. 2 cm dlouhe az u jazyka. Ja jsem psal, na obou koncich je jakoby sirsi a hlubsi dira a mezitim jenom tenka riha, ktera kopiruje strukturu kuze, neni "rovna", resp. rovnomerne kriva, jak by to melo vypadat, kdybych to necim rozrizl, je i mene hluboka jako na koncich. I ty sirsi konce jsou tak cca. 0,2-0,3 mm siroke, s "cistym" rezem, to by muselo byt nariznute nozem s tenkou cepeli, skalou nebo i mackami tezko. Jaka skala by narizla kuzi tak, jak je na pravem konci: rozdvojujici se dira a uprostred jazycek? At premyslim jak premyslim, musel bych si to rezat ocnim skalpelem nebo necim podobnym reznym nastrojem s extremne uzkou cepeli, aby se mi povedlo podobne porusit strukturu kuze. Je to Perwanger, ne nubuk, tj. prirozena kuze. A byla poctive nekolikrat impregnovana sprejem (na Perwanger jeho vyrobce nic jineho nedoporucuje).
Ja jsem si te praskliny vsiml na noze pri nastupu na turu, kdyz ta bota lezela doma hodne tydnu nepouzivana. Po poslednim pouziti v terneu to tam pri cisteni, umyvani ani pri impregnaci (je to hned vedle prisiti jazyka, tj. tam, kde to clovek musi pri pouziti spreje ohybat rukou kuzi, aby se prostredek dostal i do skviry uhybu jazyka). Pote jsem mel boty dvakrat pri ceste do prace v Ostrave, kdyz nasnezilo.
Jak pises, muze (a s velkou pravdepodobnosti je) to byt hacek, kvuli kteremu se to stalo. Ale to se na mne nezlob, kdyby tomu tak bylo, co uz naplnuje pojem "zavada zpusobena vyrobni, resp. konstrukcni vadou", kdyz ne toto??? At je ma noha jaka chce, ale hacek musi byt takovy a umistneny tak, ze nesmi poskodit botu. Za toto odpovida vyrobce.
A ja jsem se mailem slusne zeptal dovozce, jestli je to normalni a vice-mene jsme se shodli, ze to poslu na posouzeni a at se to posoudi jako opravnena reklamace nebo ne, ze se s tim pokousi neco udelat, aby se prasklina nezvetsovala. Problem je totiz i v tom, ze ona tendenci se zvetsovat ma - propojuje se s dirama v siti a to uz nic dobreho nevesti, protoze tam je dira skrz kuze, prasklina se pri chuzi hybe, otevira a zavira (je v ohybu) a to musi vest k tomu, ze po case tam bude dira az na GTX. A to bych nechtel.
Jasne, mohl bych to dojit do popsaneho stavu a az potom reklamovat, ale to by rozhodne mohlo byt vyhodnocene jako moje chyba, kdyz ne jinak, prave kvuli tomu, ze jsem nereklamoval hned pri objeveni zavady. Takze se to tezko da chapat jako "terorizovani vyrobce", ja bych tomu rekl snaha pomoci minimalizovat problem i pro nej.
Pro snadnejsi pochopeni zopakuji: kdyby se to stalo ve vysokohorskem terenu v holych skalach, suti, beru to jako moznou dan za ten teren. Ale - trocha prezenu - Ty bys to vzal normalne, kdyby Ti kuze na Tve B az B/C botach zacala praskat na cistem snehu a asfaltovych cestach? Dovoluji si myslet, ze nikoliv :lol: .
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16585
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » čtv bře 29, 2012 14:14

tohle nevypada jako praskla kuze, ale jako kuze necim nariznuta

Miku, podivej se dobre na to foto - prave ze to nevypada (mozna krome jednoho konce) jako nariznuta kuze. Vysvetluji to vyse - kdybys to nariznul, tak tim rychlym pohybem ostri udelas bud hladkou caru (opravdu ostre ostri) nebo kuzi spise roztrhnes (kamen) a potom mas okraje rezu roztrepene, rozhodne ne hladke. A tady cela prasklina neni ani jedno ani druhe a jeden konec by musel byt nariznuty nadvakrat. Ale pripomenu, ze nejsem odbornikem na kuzi ani na rezani kuze.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16585
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » čtv bře 29, 2012 15:18

Nedokazu posoudit jak to presne vzniklo, ale vim, jak vypada kuze praskla v ohybu. Prasklina je nejsirsi uprostred a k okrajum se zuzuje a vytraci. Tohle je presne naopak. Mechanicke poskozeni na okrajich a mezi tim neco, co muze byt prasklina nebo ne. Do kuze se mohlo neco vtlacit (konce) a pak to mezitim prasknout. Nebo jsi o neco skrtnul a ono to po kuzi poskocilo.

Kazdopadne posouzeni u dovozce je asi nejlepsi napad, pak napis, co ti na to rekli.

Ad hacek: to jsem spatne pochopil. Myslel jsem, ze slo o hacek od navleku. Nejak si nedovedu predstavit, jak by to mohl udelat hacek na bote...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49419
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » čtv bře 29, 2012 15:37

S hackem je to tak, ze ta prasklina je presne v miste, kde se hacek tkanicky (s nasazenym navlekem na noze, tj. tkanicka se trocha vytahne smerem nahoru) dotyka pri ohybu boty kuze. Tj. ten hacek je logicky prvni podezrely.
A prasklinu v ohybu mi nemusis vysvetlovat. Manzelka ma v ohybu asi cm dlouhou a pul cm sirokou diru az na GTX. Boty uz mely jit davno na jiny svet, ale nove musela vyreklamovat.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16585
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » čtv bře 29, 2012 15:40

Sorry, jsem dneska lehce nevyspaly a furt tomu nerozumim... Fotka by to asi spravila, jestli se ti chce. Ale neni to nijak dulezite, my to tady nevyresime.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49419
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » čtv bře 29, 2012 17:01

Lepsi foto nemam, ale tady videt asi vsechno potrebne, krom toho, jak se bota ohyba. Je to focene ten den, kdyz jsem to objevil. Ted po dalsi kratke ture uz je takova "mikroprasklina" na povrchu kuze od konce te praskliny k dire prvni nite a od te k dire druhe nite, cele jako prodlouzeni puvodni praskliny. proto se bojim, ze se cele zacne spojovat a mit diru pres obe nite, ktera se prohlubuje ..., no to neni muj sen.
Obrázek
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16585
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » čtv bře 29, 2012 17:13

Jo tak, ted uz chapu. On to neni hacek, ale ocko ;-) Fakt divne. Uvidis, co rekne dovozce nebo vyrobce.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49419
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Skimpy » čtv bře 29, 2012 17:33

AD Apuka

No asi by mě to taky znervozňovalo. Osobně mám za sebou pouze jednu reklamaci Asolo HighLand v Ostravě. Kdy se začal párat (uvolňovat) steh na jazyku obou bot. V pohodě vyreklamováno a ještě jsem dostal ponožky Moira za to že boty byly zpět o pár dnů později než je reklamační lhůta. Někde jsem to tady snad i psal. Výrobce nebo dovozce to vysvětlil jako výrobní vada u těchto modelů boty, opravil to a boty slouží dodnes. Teď se pro změnu párají zase někde jinde, podrážka je v háji a těče do nich protože membrána už nefunguje (boty mají 5 let). Takže to byl důvod proto že teď vybírám už jen celokožené a vypadá to na Asolo Sasslong, ale nějak jsi mě s tou prasklou kůží na Asolech znejistil :-)
Uživatelský avatar
Skimpy
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1117
Registrován: úte zář 26, 2006 17:05
Bydliště: Ocelové srdce republiky

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » čtv bře 29, 2012 17:58

Skimpy: Ja mam prvni Asola PowerMatic 100, cca 9 mesicu, ale nemohu se na ne stezovat. Jo, mohly by mit Vibram z tvrdsi, resp. trvanlivejsi gumy - ty Alpy na nich jsou hodne videt -, ale jinak bota pohodlna, drzi na skalach celkem dobre, po sutinach smerem dolu moc dobre. Jasne, najde se teren, kde jsou jine typy Vibramu lepsi, ale to muzes rict uplne o kazdem typu. Na ledovcich docela v teplu se mi az paty den se zdalo, ze mam vlhko, ale nebylo to zvenku ale proto, ze zevnitr se nemohl odparovat pot ve snehu. Ani v zime nebyl problem s promokavosti. A to je osetruji pouze sprejem.
Ta Perwanger kuze vypada moc dobre, na ni Alpy nebyly videt vubec, ani skrabanec. Pokud je ta prasklina kvuli ocku (omlouvam se, ja se o tyto vyrazy nejak nezajimam :oops:), tak to muze byt problem kombinace moje noha, typ boty, velikost boty (mam 47 2/3!), styl chuze, ... U jineho se to ani v nejmensim nemusi projevit. A to nerikam o tom, ze by mohl mit kousek kuze nejakou nestandardni zavadu - ze se to nestane Ti nezaruci zadny vyrobce, to se 100% neda ohlidat. Jo, a ja stale zcela nevylucuji moznost, ze jsem si to nejak mohl zpusobit i sam.
Problem muzes mit s libovolnou botou, u nas za posledni rok 2x HanWag, 1xMeindl, 1xLowa, ted Asolo - a kolik lidi ma od vsech bezproblemove??? Jinak snad Ti neco rekne i to, ze synovi jsme nakonec taky koupili stejne boty, jenom o pul cisla mensi :-). A manzelka je taky zkousela, jenom ji az tak moc nesedly.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16585
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod sandalek » čtv bře 29, 2012 20:22

ja jsem před lety reklamoval boty meindl co jsem si koupil v hudysportu. byl to jen vadný kus a vyměnili mi je za nové, které mi slouží už tak pátou sezonu.
sandalek
nováček
nováček
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv bře 29, 2012 20:18

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod Skimpy » pát bře 30, 2012 5:59

Manželka i já máme oba Asola s vibramem i když každý má jiný model boty a jiný typ podrážky, ale oba máme stejnou zkušenost. V zimě a na mokrém povrchu to hrozně klouže. Dokonce co mám nízké trekovky od Asola s vibramem se v nich v zimě cítím jistěji než v těch kotníkových. Ale to se tady už taky probíralo.
Uživatelský avatar
Skimpy
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1117
Registrován: úte zář 26, 2006 17:05
Bydliště: Ocelové srdce republiky

PředchozíDalší

Zpět na Boty