Reklamace bot - jednotlivé případy
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od AlexBeck » úte led 4, 2022 14:54
Jen 6 týdnů + chřipečko volno = do jara poslat je tam teď.
Reklamace v Decathlonu v pohodě. Vráceny peníze. Nemají je. Objednejte si druhé pokud je chcete.
Insajd informace co s ními bude. Zda třeba v LS borec přijde o prémie za reklamacku. Eee budou zničeny na prodejně Docela drsné. Že takto řeší reklamace u svojich značek, ale u přeprodeje.Jinak bezpečnostní věci (např přilby) se ničí vždy i při vrácení. Pak machruji, že triko vyrobeno z recyklatu a šetřite planetu
-
AlexBeck - účastník
- Příspěvky: 281
- Registrován: úte črc 30, 2013 11:45
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » stř led 5, 2022 10:02
Zase to ber tak, ze s velkou pravdepodobnosti u podobnych neocekavanych nabidek muze byt, ze Decathlon mel moznost nekde prevzit nejake lezaky z nejakeho krachujiciho skladu nebo z totalniho doprodeje. Nikdo z nas to nevi, ale to, ze se casto objevi podobne veci v dost omezenem rozsahu velikosti a poctu kusu a jenom "do vyprodani zasob" by tomu nasavedcovalo. A tam, protoze nekupuji od vyrobce, nemaji s nim primou smlouvu, tak reklamace jde kdovi jak, skoro jiste ne pres LS. Vem to spise tak, oni mozna par bot nakoupi za nejake 2-3000, prodaji za 7000, tak maji zisk jeste i kdyby pulku znicili.AlexBeck píše:Že takto řeší reklamace u svojich značek, ale u přeprodeje.
Podobne akce byly davneji napr. ve Sportissimu s pohorkami Meindl, ktere (videno uz se soucasnymi zkusenostmi) byly delsi dobu nekde skladovane. V Hervise jistou dobu prodavali par velikosti LS Trango Cubu ve 2-3 velikostech za smesnou cenu - ale tam bych spise predpokladal, ze "centrala" hodila do CR zbytky neprodanych zasob v jinych krajinach, protoze napr. v Rakousku to meli normalne v nabidce dlouhou dobu a za normalni peniz.
V soucasnosti se muzes s necim podobnym setkat na Aukru, kdy nekteri lide vykupuji zbytky zasob vetsich obchodu/retezcu, mozna i z ciziny (mozna z nejake znamosti, mozna taky pred doslovnou likvidaci, to ale mohu jen hadat) a potom to prodavaji za nizsi cenu - bez zaruky. Sam jsem takto kupoval zateplene GTX rukavice Leki - chlapek mel nekolik ruznych typu /ale vsechno par let stare modely), velikosti, vsechno s visackami. No a mel jeste vice veci, doplnky obleceni lyzarum.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od AlexBeck » sob led 8, 2022 11:28
K tématu:
Tak jsem nakonec neodolal a mám druhé Nepaly. Vzpomněl jsem si že na ty předchozí jsem nastavoval mačky (automaty bez předního "provázku") tudíž fakt napřesno. No a spočítal jsem drážky Ta pravá má o dvě více. Tím padá teorie o málo obroušené podrážce! Nebo do ní snad vybrušují i ten přední zářez na hrazdičku? To asi ne... Takže fakt záměna podrážky
-
AlexBeck - účastník
- Příspěvky: 281
- Registrován: úte črc 30, 2013 11:45
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » čtv led 13, 2022 18:29
Ale predpokladem je, ze se to vrati nepouzite, vcetne cedulek, visacek, ... tak, jak na nich byly. Aby bylo jasne (resp. vysoce pravdepodobne, ze k pouziti nedoslo.). Samozrejme, az se to pouzilo, je vsechno uplne jine, protoze uz nikdo nezjisti, jestli si v nem nekolikrat nespadl, tj. neznehodnotil jsi (z bezpecnostniho hlediska) vyrobek.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » čtv led 13, 2022 18:53
Manzelka si koupila v srpnu Mendl Vakuum Top v jednom zahranicnim eshopu. Nekdy zacatkem listopadu jsme si vsimli, ze na jedne bote se ji na nekolika mistech odlepuje obsazka. na vnitrni strane (kde to vubec namahane neni) u spoje do hloubky nad 5mm a v delce asi 4 cm, u ohebu na jedne strane trochu mensi odlepeni, na druhe se jen zacina a na spicce se objevilo nekolik cca pulcm vypouklin tesne na kraji obsazky (coz znamena, ze za chvili se to tam odloupne a uz se tak i stalo).
Napsal jsem do eshopu s fotkama, ze se je ptam, jestli muze manzelka dal nosit ty boty, protoze problem tam zacina a reklamovat se ma "jakmile se problem objevi", ne az je velky. Bo zatim to extra nevadi (jen se jednoduseji o neco odstavajici guma zachyti) a rada by boty nosila. Ale uz mame zkusenosti, ze kdyz to zacne, lepsi to urcite nebude, zato hur skoro jiste. Tak jsem jim to take napsal.
Eshop prakticky obratem uznal, ze to je pocatek problemu a napsal, ze by to poslali do Meindlu, ale ze ten ma ted priserne dlouhe terminy na opravy, i zarucni, do 30 dnu se to nestihne ani nahodou, spise za nasobek. A doporucili, at zkusim najit "mistniho sevce", ktery to opravi, poslu jim fakturu a oni to proplati.
No, najit mistniho sevce v OV, resp. v okoli... . Premyslel jsem o Restday, ale tam se trochu obavam vysledku, navic s terminami jsou (i podle reakci na OF) podobne jako Meindl. Nakonec jsem tady narazil na opravdoveho sevce. dnes jsem se tam zastavil a meli jsme delsi rozhovor, mozna nektere veci budou zajimat i dalsi...
Nechtel mi to opravit (presneji silne mi vymlouval takovou opravu v zarucni dobe) protoze:
1) Kdyz se guma obsazky nekde odlepi, udela se vypouklina, tak se guma zdeformuje a uz to nikdy nikdo nedostane do stejne pozice jako byla predtim - bude neco nadbyvat a nemuze proto nikdy poradne drzet.
2) Aby to zalepil, musel by vsude trochu vic "oddelit" gumu v okoli odchlipnuti, tak zalepit - ale problemem je, ze se tim zmeni "mistni podminky" a pokud bude drzet novy lep, s velkou pravdepodobnosti se zacne odlepovat "hned vedle" a to se uz neda dostat do puvodniho stavu.
3) Ve vyrobe nepouzivaji lepeni gumy lepidlem, ale horkem! (Jsem pochopil tak, ze guma na te strane zmekne, az lepi a za horka a tlaku se cela prilepi, jak to schne tak se stahuje a prilepi jeste vice.) No a kdyz bude cast lepena horkem, cast lepidlem, je tam ruzne pnuti, co zpusobuje, co jsem napsal vyse. Ze se zacne guma samovolne odlepovat a jeste v nenamahanem miste, by mel byt znakem problemu s vyrobnym postupem.
4) kvuli predchozim bodum v pripade pozdejsiho poslani vyrobci/zarucnimu servisu ten okamzite rekne, ze se porusili reklamacni podminky, bo se porusila integrita lepeni a boty a s vysokou pravdepodobnosti odmitne delat. Hlavne proto mi nedoporucil provest zadnou opravu, i kdyby sebelepsim sevce a sebelepsi peclivosti.
5) Z toho vseho plyne, ze vymenit celou obsazku taky muze byt problem, pokud nema dilna prislusne svorky a dily presne urcene na konretni botu a velikost, u pohorek se hodne tezko improvizuje aby se pri lepeni dodrzel rovnomerny tlak na gumu/botu a lepidlo.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pon dub 11, 2022 8:50
Na dalsim vyletu se manzelce - docela ocekavatelne - ty puchyrky ve spicce praskly a odlepena a zeslabena gume se v tech mistech skoro hned o kameny zachytila a utrhla/sedrela (jsou to nizke milimetry, zadne velke trhliny). Odlepeny kus z boku se veselo odlepuje dal, navic se to same zacina dit i na druhe bote.
Tak jsem se domluvil s eshopem, ze jim to poslu, at to daji Meindlu, i kdyz to bude trvat dele. Fajna domluva, poslali hned nalepku na balik, postu plati oni.
Ale...
Skoro 4 tydny po odeslani od nich prisel mail, ze zkonzultovali s vyrobcem a boty mu brzy poslou na opravu. Hm... takze odeslou to za vice nez 3 tydny po doruceni (tyden a neco odectu za prepravu k nim).
Po dlasich dvou mesicich jsem se je zeptal, jak to vypada - pry by vyrobce mel opravene boty poslat zpatky koncem dubna. Tj. celkova dobra opravy se bude (i dorucenim) zpet ke mne hodne blizit trem mesicum...
Pouceni: Pokud si objednavate ze zahranici neco, u ceho je rel. velka sance reklamace (hlavne obuv), pocitejte s tim, ze jsou tam jine podminky na reklamace. Hlavne se casto (vetsinou?) v EU nenachazi v podminkach nic jako u nas "30 dnu na opravu", je to (pokud vubec neco) "za primerenou dobu". Navic je taky dobre vedet, ze v nekterych krajinach se neproplaci postovne za poslani veci prodejci.
Takze je dobre si rozmyslet, jestli cloveku stoji tech par usetrenych korun za trable v pripade reklamaci. V tomto konkretnim pripade to bylo dano i nedostupnosti velikosti u nas, navic "tech par korun" byly skoro dve tisicovky. A taky se boty nekupovaly jako jedine, manzelka nastesti ma zalozni.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » čtv kvě 12, 2022 9:27
Vcera prisel mail, ze jim sledovani ukazalo, ze se adresata nepovedlo zastihnout a boty se jim budou vracet. Tak se ptali, jestli je adresa na baliku spravna. Meli tam jako adresata nejakou zenskou - v Echichens ve Svycarsku Takze (uz snad) ke mne to odeslo, az se jim balicek vrati do Francie.
Pomalinku ale jiste se doba zarucni opravy zacina blizit k peti mesicum
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » čtv čer 9, 2022 15:31
Protoze se furt neozyvali, jsem se poptal, v jakem je to stavu. Tak pry "the parcel is currently blocked by the postal services at the customs", tj. v nasi reci cca "stoji to na celnici postovni sluzby". Evidentne nejenom Ceska posta a jeho pobocka Praha 120 funguje "velice rychle" ... (Spise )
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » čtv srp 4, 2022 9:43
Meli bychom chvalit postu 120... i cesky zakon o povinnosti vyrizeni reklamace do 30-ti dnu.
Po dvou dalsich dotazech se konecne francouzi zmohli na odpoved
Cca. posleme je uprostred zari, momentalne jsou prazdninywe confirm to you the shoes will be delivered to you at mid-september. For the moment the brand-office is closed for holidays.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Etheric » čtv srp 4, 2022 9:54
No jo, ale čí?!
-
Etheric - outdoor maniak
- Příspěvky: 8087
- Registrován: úte říj 23, 2018 6:53
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » čtv srp 4, 2022 10:50
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » čtv srp 4, 2022 14:36
Za par hodin prisla dalsi zprava, ze ta puvodni neni pravdiva.apuka píše:posleme je uprostred zari, momentalne jsou prazdniny
Pry shop dostal zpatky obrovske mnozstvi (16 - sestnact!!!) palet zbozi vracejici se ze svycarskych hranic Ale zatim nemaji o nasich botach zadne informace a jakmile budou mit, tak se ozvou na upresneni poslani.
To me zacina docela zajimat, jestli ten shop tolik veci posila do Svycar (a hlavne odtud jim toho tolik vraci) nebo doslo k nejake chybe a omylem se tam poslal "pulka skladu" .
Hlavne, ze mi uz druhykrat jako "odskodneni za zpusobenou ujmu" posilaji 20 EUR na muj ucet (tj. neco jako uplatnitelne body). Samozrejme, na uctu to nikde neni ani jedno, takze mam dojem, ze stale jeste me maji prirazeneho k jinemu uctu se svycarskou adresou . (Ne ze bych chtel od nich jeste neco kupovat...)
Doted jsem si myslel, ze nejvetsi patlali jsou v Evvrope Italove, ale ted se zacina naklanet vaha ve smeru Francouzu...
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Etheric » čtv srp 4, 2022 14:44
No jo, ale čí?!
-
Etheric - outdoor maniak
- Příspěvky: 8087
- Registrován: úte říj 23, 2018 6:53
Má cenu reklamovat?
od wendulik » úte říj 18, 2022 13:20
- wendulik
- nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte říj 18, 2022 12:50
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » úte říj 18, 2022 14:14
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od wendulik » úte říj 18, 2022 14:27
- wendulik
- nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte říj 18, 2022 12:50
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » úte říj 18, 2022 15:40
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od wendulik » úte říj 18, 2022 16:06
- wendulik
- nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte říj 18, 2022 12:50
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » úte říj 18, 2022 18:18
Az to pujdes reklamovat, zkus hned rict, ze chces reseni vymenou. Pokud to dobre videt, ze je tam problem, boty mas prakticky nove, takze tezko se da rict, zes to zpusobila sama (teda u jisteho ceskeho shopu/vyrobce by Ti mozna rekli, ze ano, dovolila sis ty boty nosit ), takze by to mohlo jit rychle. Idealne ihned, ale to neradi v obchode nekdo rozhoduje.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od aksam » pon lis 21, 2022 13:08
- aksam
- nadšenec
- Příspěvky: 1241
- Registrován: čtv srp 4, 2011 6:43
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Roxtidy » čtv pro 1, 2022 22:53
- Roxtidy
- nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: ned led 6, 2019 15:14
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od oodoow » čtv pro 1, 2022 23:55
Pak si budeš muset najít znalce zaplatit znalecký posudek a jít k soudu...
Spíš bych zkusil ševce, který by to třeba zalepil nebo zašil, pokud to tedy nějak překáží ve funkci. Bude to určitě levnější a rychlejší a s jistějším výsledkem.
-
oodoow - inventář fóra
- Příspěvky: 3099
- Registrován: stř říj 7, 2009 13:19
- Bydliště: Olomouc
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pát pro 2, 2022 3:54
S reklamaci bych byl taky skepticky, zalezi dost na prodejci, jak se k tomu postavi. Pokud to bude chtit odmitnout, munice jim davas dost (na kuzi jsou divne fleky, boty byly pouzivany v rozporu s urcenim...), souhlasim s oodoowem. Kde jsi to koupil?
Muzes to zkusit a kdyz neprojde, tak bych znalecke podudky neresil (to by nemelo smysl) a gumu nechal prilepit u sevce nebo to udelal sam.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49412
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Etheric » pát pro 2, 2022 5:21
No jo, ale čí?!
-
Etheric - outdoor maniak
- Příspěvky: 8087
- Registrován: úte říj 23, 2018 6:53
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Roxtidy » pát pro 2, 2022 8:39
POradili byste cim pripadne slepit?
Jinak k rade poridit kvalitni obuv...to bych uvital radu jakou do takoveho prostredi jako je stavba. Snad vsechny pracovni boty co jsou certifikovane jako pracovni jsou jako galose...siroke, tezke = nepohodlne. Proto jsem volil co jsem zvolil. Ono popravde porizovat Meindly apod v cene 5k+ do prostredi, kde to muzete lehce rozseknout,propichnout ci jinak poskodit, mi jde proti srsti.
Kupovane zde ...https://www.nopocb.cz/
- Roxtidy
- nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: ned led 6, 2019 15:14
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Etheric » pát pro 2, 2022 9:01
U nás jsem viděl krásný robustní Merell za 1400...
No jo, ale čí?!
-
Etheric - outdoor maniak
- Příspěvky: 8087
- Registrován: úte říj 23, 2018 6:53
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Roxtidy » pát pro 2, 2022 9:19
- Roxtidy
- nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: ned led 6, 2019 15:14
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pát pro 2, 2022 10:20
Jinak toto (takove velke odlepeni) je vada na reklamaci. Jsem se zbezne kouknul do toho obchodu a vsechny vyssi Bennony tam uz maji dvoji prositi obsazky na spici. Coz by mohlo taky znamenat, ze vyrobce mel problem s reklamacemi na stejny problem, jako mas Ty - to by znamenalo vyrazne vyssi sanci i pro Tebe.
Zanest to k sevci na opravu...
Ja jsem se v OV ptal "pani sevcove", jedne z nejlepsich tam, jestli by zalepila gumu na obsazce vepredu (na turistickych pohorkach) a ta mi primo rekla, ze by to nevzala, protoze nemaji spravne kopyto a nic na rovnomerne pritlaceni obsazky ve spravnem tvaru po cele delce lepeni. Pry bez toho bude guma prilepena nerovnomerne (plus co pisu v dalsi vete) a ona za to nemuze vzit zaruku, ze bude drzet. Tam by byla jedina rozumna moznost prisiti - ale tam by uz zase mohlo vadit, ze odlepena guma zmeni tvar, je vice roztazena, tj. uz ji nedostanes do puvodniho tvaru, bude to nekde "prebyvat". Tudiz nejspise by se musela stara obsazka odrezat a prilepit nova, coz taky nemusi byt uplne levna zalezitost, v zavislosti na pouzite metode u vyrobcu, protoze se nejcasteji obsazka prilepuje az mezi podrazku a obuv. Tj. potrebuje to taky odlepit podrazku.
Ale da se to i jen odrezat a prilepit novou - jen tam bude vetsi moznost odlepovani, plus, co jsem psal vyse.
Podomacku se to muze zkusit prilepit PU tmelem, pruznym PU lepidlem jako napr. Chemopren na obuv anebo Pattex Gelem, ktery Ti taky vyplni prostor mezi gumou a kuzi. Ale budes mit stejny problem s rovnomernym a dostatecnym pritlacenim takove delky a sloziteho tvaru.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Roxtidy » pát pro 2, 2022 12:30
K tomu lepeni...presne jak pises...nevim jak bych to pritlacil, protoze ta ta guma je nyni jakoby "vytahana" kdyz pritlacim jednu cast, druha vytvori návalek. No zkratka na prd
- Roxtidy
- nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: ned led 6, 2019 15:14
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » pát pro 2, 2022 14:05
Doporucuji TI, abys boty poslal na reklamaci, napis k tomu pruvodni dopis, kde napises, jak dlouho jsi boty pouzil, na jake ucely - a pridej k tomu taky upozorneni na to prositi, ze na obrazku bylo prositi, ve skutecnosti ne.
Jinak prositi neni treba pokud je obsazka nalepena dobre. Synove Asolo Powermatic 100 (uz se nevyrabi) a moje Asolo Granite mely taky jen pres spicku, oboje maji/mely za sebou odhadem tak 2000+ km v lete, v zime, vetsi cast v skalnatem vysokohorskem terenu, to prvni je uz po vymene podrazky - obsazka zustala puvodni, bez problemu - a ani jeden nemel sebemensi problem s odlepovanim.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16578
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
- User is Online!