Reklamace bot - jednotlivé případy
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » stř kvě 11, 2011 21:53
Skoda? Nemyslim. Forum je mj. urceno ke sdileni zkusenosti a tahle je dost spatna, takze mozna nekomu usetri problemy a penize. Videt tohle predem, tak bych je rozhodne nekoupil a udelal bych dobre. Minimum, o kterych vis. Nebyt OF, tak o tomhle nevis. Kdo vi, kolik je takovych, kteri je proste znechucene hodili do popelnice a v prodejne je neuvidis, jelikoz se znackou Meindl nechteji mit uz nikdy nic spolecneho.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49289
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od šíp » stř kvě 11, 2011 21:58
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » stř kvě 11, 2011 22:03
Koukam, ze bych mel nafotit aktualni stav, ale milovnikum bot by se pred shlednutim mela podavat antidepresiva
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49289
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Hafi » stř kvě 11, 2011 22:43
Mámě sedli velmi dobře, byl jsem s nima na konzultaci v Meindl prodejně a bylo mi řečeno, že to je model nejmíň pět let starý (tj. 2003). Kde a jak byly boty předtím skladované netuším.
Každopádně máma je nešetří a botky vč. podrážky jsou stále v podstatě bez poškození.
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8414
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » stř kvě 11, 2011 22:49
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49289
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od nebulus » čtv kvě 12, 2011 7:51
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od sobb » čtv kvě 12, 2011 9:20
_Andy_ píše:Naštvaný zákazník? Po tom, co mu ty boty 10 let sloužili?
mike píše:V tomhle pripade nastvana zakaznice, ktere se rozpadly malo nosene boty po 6 letech. Pravem nastvana, protoze boty uslapane nebyly, jen se proste rozpadl ten tlumici blok. V zahranici mimo civilizaci a pry to nebyla zrovna prijemna situace. Dalsi komentare na toto tema uz necham na sobb.
Přesně tak, naštvaný zákazník, zvlášť poté, co to byly třetí Meindly v rodině, co takto odešly - tyto navíc dle mého názoru poněkud brzo. Popisuju to už v jiných vláknech, ale opakování matka moudrosti
První byly Laďovy Islandy, staré jak zmiňuje Andy přes deset let, s tím jsme neměli problém, až na to, že to bylo jak je asi bohužel zvykem nečekané a stalo se to na začátku vejletu do Alp, naštěstí krátkodobého, takže pomocí různých metod typu "co dům dá" jsme do vznikající kaverny cpali kousky gumy co jsme našli a lepili to lepidlem na cykloduše ...
Následovaly maminčiny Burmy - 8 let staré, měla je pouze na nošení v zimě na procházky do lesa a se psem, takže vršek skoro jak nový, podrážka na padrť. Kdyby byla při koupi varována, tak si je na svoje použití nekoupí. A co se týče varování, tak to nevidím tak úplně chybu tehdejšího prodejce - což byl Hudy, ale jako chybu firmy Meindl, která to měla uvést přímo u těch bot. Ovšem chápu, že mnozí by si je poté nekoupili
A konec mých Islandů už znáte - byly 6let staré, první 2-3 roky nošené vcelku často (i když podrážka ještě ochozená nebyla), poté jsem přešla na letní lehčí botky a Meindly měla jen na zimu a sníh. Naposled jsem si je musela vzít na delší vejlet, protože jiný botky nebyly po ruce, a rozpad mě opravdu dost nepříjemně překvapil ... když to řeknu slušně Na letiště jsem dopajdala v botách ovázanýma špagátama a izolepou, bezpečáci se dívali hódně podezřívavě
Většinou na nějaké stížnosti a dopisování kašlu, ale tohle už mi přišlo trochu moc, tak jsem si chvíli dopisovala s lidma od Meindlů ... a jak už jsem psala - byli sice slušní, ale v podstatě mě poslali někam s tím, že je jim to sice líto, ale je to vlastně zcela normální ...
Takže za sebe mohu říci, že Meindl nikdy více.
- sobb
- Moderátor
- Příspěvky: 9261
- Registrován: stř bře 7, 2007 9:28
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od jonza » čtv kvě 12, 2011 9:43
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od šíp » čtv kvě 12, 2011 9:47
jonza píše:.. ale rozpadle body za 4tis je naserou tak, ze remcaji jeste 3roky pote
Já bych řekla, že problém vidíme trochu jinde. Alespoň já tedy ano. Neřeším rozpad jako takový, pokud by nastal nějak postupně a po cca 6 letech užívání. Ale naštvaly by mě jiné aspekty:
-řeč je o stáří bot, ne o užívání. Jak mohu ovlivnit, že mi prodavač neprodá botky vyrobené před 4 lety, když to nemám jak zjistit a tedy na bezchybné nošení mi zbývají dva roky?
-rozpad bez varování: odjedu s klidným svědomím v botech do bažin severního Norska a tam hups a jsem náhle bez podrážky.
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od sobb » čtv kvě 12, 2011 9:49
kdyby mi to sdělili dopředu, tak si je na svoje použití prostě nekoupím a to ze dvou důvodů - nečekaná "rychlá smrt" když jsi někde v terénu fakt naštve a může způsobit nepříjemnosti a druhak jsem je poslední roky měla jakožto "lepší" záložní boty jen do zimy a sněhu ... kdybych tušila, co mě čeká, tak je prostě dochodím, vyhodím a koupím si něco jinýho
- sobb
- Moderátor
- Příspěvky: 9261
- Registrován: stř bře 7, 2007 9:28
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od jonza » čtv kvě 12, 2011 10:00
Chapu neprijemnosti z toho plynouci, ze se rozpadnou bez varovani, ale to vas muze zradit kterakoliv cas vybaveni, vcetne dopravy, pocasi atd...
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Hafi » čtv kvě 12, 2011 10:10
Ano, nasere to. Ale zas než se to rozpadne, tak můžeš boty plně používat. Mě se Lowy rozpadaj už od cca druhýho roku použití, ale furt tak, ze je mi líto je vyhodit, při tom maj nad patou díru na dva prsty, podrážku hladkou, že curlingista by ji moh mít na svý kluzný noze, a nad prsty jsou praskliny, ze cekam kdy mi zamava vlastni malicek. Prostě varianta rychlého okamžitého zrušení mi přijde skoro i lepší (stejně tak u baterky preferuju, kdyz svítí naplno a pak zhasne, nez kdyz naplno sviti prvnich 10 minut a pak 3 mesice skomira...).
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8414
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od sobb » čtv kvě 12, 2011 10:11
a každopádně mi tu chybělo jakékoliv varování ze strany výrobce
počasí nebo doprava jsou vnější vlivy, že se mi naprosto nečekaně rozpadnou boty, na který spolíhám je trošku něco jinýho jistě, stát se to může třeba výrobní vadou nebo nějakou chybou i u jiných, ale u Meindlů je to tak nějak zvykem - a to mi vadí
- sobb
- Moderátor
- Příspěvky: 9261
- Registrován: stř bře 7, 2007 9:28
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od sobb » čtv kvě 12, 2011 10:14
jo, je to super, hlavně, když to vůbec nečekáš (teď už jo, ale tehdy mě to prostě vůbec nenapadlo, že by se už mohly rozpadnout) a jseš někde v horách mimo civilizaciHafi píše:Prostě varianta rychlého okamžitého zrušení mi přijde skoro i lepší
- sobb
- Moderátor
- Příspěvky: 9261
- Registrován: stř bře 7, 2007 9:28
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Hafi » čtv kvě 12, 2011 10:21
sobb píše:(teď už jo, ale tehdy mě to prostě vůbec nenapadlo, že by se už mohly rozpadnout)
to spíš...prostě člověk musí počítat, že cokoliv se může posrat se posere...a stejně tak jak bys (čistě hypoteticky ) počítala, že třeba zkrachuje aerolinka, se kterou máš letět domů, a máš vymyšlený záložní varianty, tak je třeba uvažovat nad tím, že se prostě zrovna v nevhodnou dobu odtrhne od batohu celý zádový systém nebo z boty upadne podrážka (a to ikdyž by ta bota byla úplně nová...kamarádce se dost rozpárala kůže na celkem nových La Sportivách před půlkou 15denního treku po ledovci a sněhu).
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8414
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od sobb » čtv kvě 12, 2011 10:26
- sobb
- Moderátor
- Příspěvky: 9261
- Registrován: stř bře 7, 2007 9:28
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od jonza » čtv kvě 12, 2011 10:33
Nechapu jak muze byt neco po 6ti letech prekvapive. Proste ta zivotnost tam neni, tak bud rada, ze jsi mela 2 roky bonus.
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od sobb » čtv kvě 12, 2011 10:39
tvrdili mi, že na to upozorňují, když jsem se zeptala kde, tak mi poslali jakési staré prohlášení z roku 2003 a to tuším ještě v němčině
překvapivé to opravdu bylo, bonus dvou let nekomentuji
- sobb
- Moderátor
- Příspěvky: 9261
- Registrován: stř bře 7, 2007 9:28
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Rahab » čtv kvě 12, 2011 12:18
Takto se rozpadnou kazde boty, ktere maji v sobe PU tlumic. Kamardovi se uplne stejne rozpadli Asola, stejne tak uprostred vypravy. Boty rovnez meli sest let. Kuze skvela, vsechno skvely, ale PU tlumic to nevydrzel.
Dalsi mi kamaradi (manzele) maji Hanwagy Alasky. 8 let a PU tlumic v koncich.
Atd.
Chapu, ze te to vytocilo. To by odrovnalo kazdyho uprostred treku nekde v horach, ale s timto se musi pocitat, pokud mas boty s PU tlumicem. ...O cem moc lidi nevi. Ktery prodejce nebo vyrobce by to preci otevrene rikal, ze jo?
Zaver: Bota s PU tlumicem. Po peti letech hrozi vysoka pravdepodobnost rozpadu za chodu. Muze vsak jeste vydrzet i 2x tolik. Buh vi
Pokud chces o nekolik set procent vyssi jistotu (jak uz tu kdosi zminoval), musis si koupit botu sitou s nordskym nebo trojitym goodyearskym sitim. Je sice o neco malo tvrdsi na doslap (ne vsak az tak strasne) a o neco tezsi na vahu, ale zase o to dele chodici. Jsou lide, co v takovch botech chodi i 25 let
- Rahab
- nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: úte dub 5, 2011 9:14
- Bydliště: Hataitai
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od šíp » čtv kvě 12, 2011 15:49
Hafi píše:to spíš...prostě člověk musí počítat, že cokoliv se může posrat se posere...a stejně tak jak bys (čistě hypoteticky ) počítala, že třeba zkrachuje aerolinka, se kterou máš letět domů, a máš vymyšlený záložní varianty, tak je třeba uvažovat nad tím, že se prostě zrovna v nevhodnou dobu odtrhne od batohu celý zádový systém nebo z boty upadne podrážka
Já osobně v tom vidím rozdíl. Když zkrachuje aerolinka, tak se můžeš dostat domů jinou linkou, vlakem či jinak. Když se odtrhne zádový systém baatohu je už víc nepříjemné, ale též řešitelné. Ale když se Ti někde v divočině rozpadne bez varování bota - to už Tě může ohrozit na životě.
Rahab píše: To by odrovnalo kazdyho uprostred treku nekde v horach, ale s timto se musi pocitat, pokud mas boty s PU tlumicem. ...O cem moc lidi nevi. Ktery prodejce nebo vyrobce by to preci otevrene rikal, ze jo?
Jak s tím mám počítat? Odnést před každou výpravou boty nějak na posouzení? Nosit na treku na batohu přivázané náhradní pohory?
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od jonza » čtv kvě 12, 2011 16:18
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » čtv kvě 12, 2011 16:31
Rahab píše:Chapu, ze te to vytocilo. To by odrovnalo kazdyho uprostred treku nekde v horach, ale s timto se musi pocitat, pokud mas boty s PU tlumicem. ...O cem moc lidi nevi. Ktery prodejce nebo vyrobce by to preci otevrene rikal, ze jo?
Tohle je jadro problemu. Abys s tim mohl pocitat, musis o tom nejdriv vedet. Vyrobce by to rozhodne rikat mel, protoze v obecnem povedomi to neni a je to naprosto necekana vlastnost. Naopak, starsi zkusenosti rikaji, ze kvalitni boty od renomovane firmy, jako byval treba Meindl, vydrzi dokud se podrazka neochodi.
Jak dlouho se pouziva PU tlumic? O moc vic nez 10 let to asi nebude, aspon u tech Meindlu. Rodice maji Islandy kupovane nekdy pred koncem tisicileti a maji jeste vrstvenou podrazku. Pouzivaji je relativne malo, takze jsou stale v dobrem stavu a jeste dlouho budou. PU blok by se uz rozpadl a asi by byli velmi prekvapeni. Neprijemne.
Jinymi slovy. Vyrobce si vybudoval jmeno kvalitou a vydrzi svych bot a zakaznici ocekavaji, ze si za boty od nej sice priplati, ale zato se na ne mohou spolehnout a vydrzi tak dlouho, dokud se neochodi. Coz muze u nekoho trvat rok, u jineho 20 let. Driv to byvala pravda. Pak ovsem vyrobce presel na jinou technologii, ktera mozna trochu zlepsuje vlastnosti pri chuzi, ale zasadne meni predpoklad o vydrzi. Zakaznici o tom nejsou informovani a pak jsou samozrejme neprijemne prekvapeni. Povazuju tenhle postup vyrobce za vysoce neseriozni. Jestli se na podrazku neda spolehnout vic nez 5 let, mel by byt zakaznik durazne varovan. Protoze jinak muze jit i o zivot.
Varovani ve firemni prodejne je fajn (i kdyz mam jinou zkusenost), ale nestaci. Melo by to byt napsano na krabici. U kazdych bot s PU blokem. Protoze i kdyz zakazik nahodou vi, ze PU blok se casem rozpada, tak jak ma poznat, ze zrovna u jeho bot ho vyrobce pouzil? Slozeni podrazky na krabici neni a vetsina zakazniku neni vzdelana v chemii.
BTW, docela by mne zajimalo, kdo na tohle byl pri koupi bot upozornen. V poslednich asi 6 letech jsem kupoval troje boty s PU blokem (jestli ho teda Hanwag Alasky maji taky) a nerekli mi to ani jednou.
Rahab píše:Pokud chces o nekolik set procent vyssi jistotu (jak uz tu kdosi zminoval), musis si koupit botu sitou s nordskym nebo trojitym goodyearskym sitim. Je sice o neco malo tvrdsi na doslap (ne vsak az tak strasne) a o neco tezsi na vahu, ale zase o to dele chodici. Jsou lide, co v takovch botech chodi i 25 let
Nejak mi unika, jak souvisi siti se slozenim podrazky.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49289
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » čtv kvě 12, 2011 16:39
jonza píše:podle me je chyba v uzivatelich tech bot, proste vezmou na trek nevyzkousenou obuv (lezely buhvi jak dlouho ve skrini) Pokud by botu pouzivali neustale, nerozpadne se najednou, ale proste ji znici pouzivanim a davno by ji vymenil. Taky si nevezmes nove boty bez vyzkouseni, stejne tak boty co lezely dlouho. Vsem se rozpadly uz po ceste tam, takze te na zivote neohrozuji, maximalne ti znici dovolenou.
Teda, uz jsem si (nerad) zvykl, ze Cesi jsou narod ovci, ale stale mne jeste prekvapuji jedinci, kteri si nechaji srat na hlavu a jeste pritom jasaji, jak to hovno voni. Coz ber jako reakci na vsechny sve komentare v tomhle vlakne.
Vecne: dobre rozslaple boty lezici z nejakych duvodu (co treba uraz, leceni?) ve skrini nejsou nevyzkousene, naopak. A PU blok se rozpada nahle, bez varovani. Pokud vim, tak sobb se nerozpadly na ceste, ale uprostred mesicniho vyletu.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49289
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od šíp » čtv kvě 12, 2011 16:45
jonza píše:podle me je chyba v uzivatelich tech bot, proste vezmou na trek nevyzkousenou obuv (lezely buhvi jak dlouho ve skrini) Pokud by botu pouzivali neustale, nerozpadne se najednou, ale proste ji znici pouzivanim a davno by ji vymenil. Taky si nevezmes nove boty bez vyzkouseni, stejne tak boty co lezely dlouho. Vsem se rozpadly uz po ceste tam, takze te na zivote neohrozuji, maximalne ti znici dovolenou.
Jonzo, přečti si, co jsem napsala. Jak mohu ovlivnit, že boty, která já kupuji jako nové, neleží už čtvrtým rokem někde v řetězci mezi výrobcem a prodejcem? Pokud bych při jejich koupi ale byla upozorněna na skutečnost, že PU bloky se rozpadají věkem bez většího vlivu užívání, trvala bych v tom případě na nějakém dokladu, který by přesně označoval původ a stáří bot /něco na způsob baacode u icebreakeru/.
Dále píšeš, že všem se rozpadly boty při cestě tam. Jednak se mi to zdá vytržené z kontextu, jednak například sobb psala jen to, že na letiště dopajdala v izolepou zpevněných botách. Já to naopak pochopila, že se to přihodilo někde v divočině a jedná se o popis cesty domů.
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od šíp » čtv kvě 12, 2011 16:46
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » čtv kvě 12, 2011 16:49
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49289
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Rahab » čtv kvě 12, 2011 16:57
mike píše:Nejak mi unika, jak souvisi siti se slozenim podrazky.
Trebas me oprav, ale neznam boty od zadneho vyrobce, ktere by byly site (tzv. tradicni) a zaroven by byly posazene na PU tlumici. Konktertne myslim modely napr. Meindl Superperfekt a Perfekt, Gronell Stelvio a Masiff atp.
šíp píše:Jak s tím mám počítat? Odnést před každou výpravou boty nějak na posouzení? Nosit na treku na batohu přivázané náhradní pohory?
Tam kde uz jde skutecne o vazne omrzliny nebo o zivot, bych ve starsich PU botkach nechodil. Na to jsou Superperfekty a jim podobne.
Poznamka pod carou:
Ja si na letni treky vzdycky s sebou nosim jeste poradne trekove sandaly jako prezuvky, aby se noham ulovilo, kde muzu. Vim, pohora to neni, ale v pripade rozpadu se s tim da pomalu vicemene sejit i do udoli, koupit pohory novy
- Rahab
- nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: úte dub 5, 2011 9:14
- Bydliště: Hataitai
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » čtv kvě 12, 2011 17:07
Ti nevim, pouzival jsem Hanwag Alasky do Alp mezi 3 - 4 tisicema (na coz jsou urcene) a vyhledavam spis odlehlejsi oblasti. Kdyby se mi tam rozpadla podrazka, tak o zivot jit muze. A garantuju ti, ze nektere i znacene stezky bys v sandalech neprosel. Jina vec je, ze jsem u Alasek mel podrazku za dva roky na vymenu, takze se to stat nemohlo. Kdybych ovsem omylem nekoupil nejake hodne dlouho skladovane... Nahradni boty nenosim zadne, zbytecna zatez.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49289
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od jonza » čtv kvě 12, 2011 17:30
Ale tak nejak prestavam mit chus se zde vyjadrovat. Proste napises svuj nazor a jsi za totalniho debila.
-
jonza - inventář fóra
- Příspěvky: 2267
- Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
- Bydliště: Brno
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » čtv kvě 12, 2011 17:43
Ano, hajeni neobhajitelneho tak obcas dopada
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49289
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27