Reklamace bot - jednotlivé případy

zkušenosti, rady, dotazy

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » stř zář 16, 2015 20:10

Po cca 600 km chůze mi odletěl kus podrážky u bot Mammut Merlon GTX, normální cena 4 999 Kč, kupoval jsem je v akci za 3 500 Kč (viz přiložené fotografie). Boty jsou dle výrobce určeny na VHT a ferraty. Z oněch cca 600 km jsem v Tatrách nachodil cca 150 km - týden v polských Tatrách a o dva týdny později ještě den Roháče - vše jen značené trasy. I dal jsem je na reklamaci do Hudy v Ostravě - hned při přejímání mi prodejce tvrdil, že to neuznají, protože je to prý hodně schozené. Po 10 dnech přišla smska o tom, že reklamace je vyřízená, tak jsem tam dneska sjel. I reklamace neuznaná - zdůvodnění fantastické - "Za vadu nelze požadovat změnu vlastností zboží vzniklé v průběhu záruční doby v důsledku opotřebení". Jinak řečeno ty dva roky dle nich boty vydrží jen pokud v nich člověk vůbec nechodí a to jen možná...Po přečtení toho zdůvodnění jsem prodavači ihned oznámil, že to tedy budu řešit přes soudního znalce, odpověděl s úsměvem, že ať si to prý klidně zkusím...
DSC_4038.jpg
honza83
účastník
účastník
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » stř zář 16, 2015 20:25

:D zduvodneni je napsano dost neobratne, ale v principu to tak je. Zivotnost muze byt kratsi, nez zarucni doba, zvlast kdyz jde o nadmerne opotrebeni. Akorat to nesmi pouzivat jako vymluvu, coz radi delaji.

Jak dlouho ty boty mas? Jestli min, nez 6 mesicu, tak mas lepsi pozici, jelikoz dokazovat musi oni. Nastuduj si rozpor s kupni smlouvou. V realu to samozrejme pres znalce resit budes tak jak tak. Jde o to, jestli je poskozeni dusledkem vyrobni vady, pouziti materialu nevhodnych k uvadenemu ucelu nebo jestli je zpusobeno nadmernym pouzivanim. A to musi posoudit znalec, pripadne soud, ne nejaky cicmunda na prodejne.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » stř zář 16, 2015 20:43

Mám je necelý rok, ale přes zimu jsem v nich skoro nechodil, dohromady mám v nich nachozených těch cca 600 km, což by u bot téhle kategorie (C) určitě neměla být horní hrana jejich použitelnosti. Pro srovnání kdysi jsem v témže obchodu kupoval Meindly (B), ty mi vydržely cca 10 let intenzivního používání včetně mnoha týdnů v Tatrách či Alpách.
honza83
účastník
účastník
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » stř zář 16, 2015 20:58

Smula, zakon pouzivani neresi, jen tech 6 mesicu. Taky si myslim, ze by mely vydrzet o hodne vic, ale nekdy muzes mit smulu jako treba ja tady. To by nebylo na reklamaci ani kdyby boty byly uplne nove.

Zkonzultuj se znalcem, jestli mas sanci a pak napis. Jo a necituj prosim zbytecne, opravil jsem.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod vonkreuz » stř zář 16, 2015 21:58

To je taky nápad chodit v C botech tur. chodníky v Tatrách. :twisted: Bota je tuhá, neohýbá se a uživatel chodí tím pádem více po špičkách. Na té fotce je to i vidět, jak je spodní podrážka na špičce ochozená. Takto já mám olezené pohorky ve kterých v Tatrách lezu - nadměrné používání špičky...
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9590
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » čtv zář 17, 2015 7:24

@VK: Ty mas jeste nejake jine fotky??? Ja tam nic zvlastniho nevidim a uz vubec ne, ze by tam bylo "nadmerne pouzivani spicky". Ja taky chodim v C botech v Tatrach i Beskydech po tur. chodnicich a ani omylem nemam spicku nadmerne pouzitou - slapu na cele chodidlo. To je vyhoda (nebo pro nekoho "vyhoda") C podrazky.
Jinak toto bych kazdopadne probram se znalcem - zkus najit kontakt do Zlina na Zkusebni Ustav Obuvnicky nebo jak se to jmenuje, myslim i v tomto vlaknu uz byl. Posli jim par fotek (odfot celkove tu botu, podrazku), popis kolik a v jakem terenu jsi v tom nachodil, jak je stara, atd, co nejvice. Oni vetsinou na zaklade fotek dokazou odhadnout jestli stoji za to do toho jit nebo ne, takze pokud se jim bude zdat, ze je to nadmernym opotrebenim, tak nemusis zaplatit za posudek.
Podle mne se tady jedna o nejakou vadu materialu. To nevypada na zniceni na nejake skale/kameni, ale se to proste na tom miste rozpadlo. Mne napadaji jako pricina vzduchova bublina, rozpad PU vrstvy starim (tj. jsi koupil botu uz hodne starou) nebo neco uchyceneho ve spoji s botou ve vyrobe (u te bile casti), co to rozedrelo zevnitr. Vsechny tyto priciny jsou vyrobni vada (resp. u druhe je to prirozene opotrebeni, jenze ne v zarucni dobe - a toto je nejmene pravdepodobne, tady se rozpadla gumena podrazka).
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod vonkreuz » čtv zář 17, 2015 8:31

Na co tolik otazníku a křiku? Přece kouknu a vidím. :wink:
Když si vezmu, jak vypadá podrážka u modelu Merlon - výška, tvar špičky a vím, že ta bota je tužší a porovnám to s jedinou fotografií, tak mi z toho vychází to co jsem už napsal. Navíc se podívej, jak je ta podrážka asymetricky obroušená.
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9590
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » čtv zář 17, 2015 17:47

Klidne muzes mit pravdu, ale co ta dira? To spis fakt vypada na nejakou vyrobni vadu nebo mizerny material. Ledaze by nakopnul nejaky hodne ostry kamen.

Schvalne jsem nafotil opotrebeni spicky mych Alasek, ktere uz maji vetsinu vzorku pryc po cele plose:
alaska_oprava_3.jpg

Prijde mi, ze je ojeta priblizne stejne a vidis tam snad nejaky naznak podobneho problemu? A to jsem docela likvidator (nejen) bot. Nachozeno po horach maji mnohem vic a v podstatne horsim terenu, Tatry po znacenych stezkach jsou brnkacka. Prochodil jsem je kdysi komplet v Bckovych Aku a vydrzely.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát zář 18, 2015 6:25

mike píše:Klidne muzes mit pravdu, ale co ta dira? To spis fakt vypada na nejakou vyrobni vadu nebo mizerny material. Ledaze by nakopnul nejaky hodne ostry kamen.
No prave. Kdyby ale nakopnul "hodne ostry kamen", tak by tam byla ta dira pravidelnejsiho tvaru, neco jako rez hodne neostrym nozem nebo pilkou. Na te fotce je vsak neco jineho.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » pát zář 18, 2015 8:27

Pro úplnost jsem dneska ráno venku nafotil reklamovanou botu, její podrážku a druhý kus páru, u něhož by bylo asi jen otázkou pár výletů, kdy by dopadl stejně :(
DSC_4040.jpg
reklamovaný kus - detail

DSC_4041.jpg
reklamovaný kus - podrážka

DSC_4042.jpg
druhý kus páru - detail
honza83
účastník
účastník
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát zář 18, 2015 10:42

Tak tyto fotky bys mel opravdu poslat znalci... Zivotnost takove boty musi byt min. 12 mesicu, takze ani na to se nemohou odvolavat. A toto rozhodne neni zpusobeno nadmernym opotrebenim.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod vonkreuz » pát zář 18, 2015 14:41

Fotky potvrdily to, co jsem už psal výše a dříve. Na fotce celé podrážky je vidět, že máš botu ošlapanou do kříže - vnitřek špičky a vnějšek paty. Takže místo soudního znalce spíše navštívit ortopeda, protože divně šmatláš. A nebo si nebrat C boty na turistické chodníky. :mrgreen:
Už jsem podobně sedřené boty vidě několikery a vždy to byly boty tuhé konstrukce brané na turistické chodníky v Tatrách. Boty je tuhá, lidi boty neohnou a šmatlaj nadměrně po špičkách.
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9590
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pát zář 18, 2015 17:20

Mas sice pravdu v tom, ze chodit po turistickych chodnikach v Tatrach v C botach je blbost, ale ne kvuli botam, ale protoze je to masochismus. Pokud teda nema dotycny 130 kilo a takove boty nepotrebuje. Nic to ale nemeni na tom, ze ty boty jsou vzhledem k nachozenym km v hroznem stavu. S timhle bych sel k soudnimu znalci i ja, ktery jsem se na podobne znicene Meindl Islandy vykaslal. Protoze bylo celkem jasne, ze jsem jim dal vetsi zahul, nez na jaky jsou delane, tady je to ale naopak.

Jestli to ma byt C bota urcena na VHT, tak je to katastrofa. Dovedes si predstavit, jak by vypadala po tydnu ve volnem terenu? Rekl bych, ze na vyhozeni. I po takhle male zatezi je podrazka sjeta podstatne vic, nez je zdravo, a ty spicky se proste rozpadaji. A je uplne jedno, jestli naslapuje blbe nebo ne, zespoda je materialu jeste porad dost a ve spicce se nema co delat dira.

Tipuju, ze podrazka ma moc mekkou smes a spicky mozna jeste mekci prave kvuli lezeni. Pak tam ma byt ale napsane, ze to nejsou boty na chozeni, ale treba jen na feraty.

apuka píše:Tak tyto fotky bys mel opravdu poslat znalci...

Ano, ale nejake jine. Vic dokumentacni, nez "umelecke" nebo co to ma byt. Proste nafotit poradne, aby bylo videt poskozeni i opotrebeni cele podrazky a boty.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » pát zář 18, 2015 20:52

Sice jsem viděl v polských Tatrách různé šílence, např. ženská na Szpiglasowem Wierchu v žabkách apod. extrémy,, ale třeba na Orlu Perć je bota téhle kategorie ideální, upřímně když si srovnám např. neznačený výstup na Vysokou apod. a Orlu Perć, tak ty neznačené výstupy jsou procházkové cesty. Někam na Magistrálu apod. jsou tyhle boty opravdu zbytečné, ale např. pro Rysy z polské strany či Orlu Perć je tahle kategorie asi ideální, neb to už s klasickou turistikou zejména v tom druhém případě moc společného nemá.
K tématu: citace přímo z Hudy k těmto botám "Model Merlon GTX® od firmy Mammut je pevná bota určená na turistiku ve vysokých horách nebo via ferraty". Na skále opravdu drží parádně a to i na vápencích (i za deště, vyzkoušeno), ale ta výdrž je opravdu žalostná. Jen pro srovnání - kdysi jsem měl Meindly B/C (název si už nevybavím), vydržely v plné zátěži zhruba 10 let včetně mnoha týdnů v Tatrách či Alpách, až poté se odlepila podrážka...
honza83
účastník
účastník
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » sob zář 19, 2015 8:42

vonkreuz píše:máš botu ošlapanou do kříže - vnitřek špičky a vnějšek paty. Takže místo soudního znalce spíše navštívit ortopeda, protože divně šmatláš.
Promin VK, ale rikas naprostou blbinu. Ortoped Ti rekne, ze se spravne ma chodit tak, ze nejdrive doslapnes na patu, potom "polozis" chodidlo na zem po vnejsi strane a nakonec preneses vahu zvednutim paty na prsty (resp. prstove klouby). A kdyz mas botu s alespon trocha pevnejsi podrazkou, hlavne v pricnem smeru ne moc ohebnou, tak se pri teto spravne chuze se s nejvetsi pravdepodobnosti podrazka oslape tak, jak to popisujes (na pate prenasis vahu smerem ven, u prstu je nejvetsi sila pri odrazu v palci a jeho kloubu, tj vevnitr). Takze kdyby dotycny navstivil ortopeda nebo podologa, asi by se dockal pochvali, ze chodi spravne :wink: .
Ono to ale je naprosto jedno - si myslim, ze osoupani vzorku podrazky nema zadnou souvislost s rozpadem gumy na spici jak je to na fotce u obou bot. Mi to vzdalene pripomina, jak jsem onehdy reklamoval nejake boty, ze se kuze v ohebech nesmirne zvraskavela. Taky mi puvodne bylo naznaceno, ze to je u nubuku naprosto bezny jev a pod. Tyto vymluvy ustaly pote, jak jsem boty vytahl a ukazal (jeste se vsemi nakepenyma/namontovanyma papirkama) a vysvetlil, ze to vim, jenze se mi nezda, ze se to stane po asi hodinovem noseni nove koupenych po byte (bez svahu) a po teto "zatezi" kuze vypada hur, jako na nasich jinych botech ze stejne hrubeho nubuku po min. 5-ti letech docela tvrdeho pouziti. Tj. ano, nektere veci se casem a opotrebenim stavaji, ale musi to byt az po nejake hranici, nejakem stupni zateze v urcenych maximalnich podminkach a ta u teto boty je (v tomto pripade) asi mnohem nize nez by vyplynulo z urceni bot, kdy se ty maximalni podminky zdaleka nedosahovaly.

A teda ve VT chodit v C botech neni nic nepristojneho, dokonce ani mazochizmus - napr. takove Sedielko smerem na Terynu, kdyz zrovna nejsou vycistene "schody" je sestup v hrube suti, kde se to hodi.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » stř lis 4, 2015 11:05

Jsem si na predchozi obrazky spomenul, jak manzelka pred asi mesicem prisla domu a rikala, ze ji na Islandech odchazi obsazka. Fakt guma zacina praskat, je tam spousta malinkatych prasklinek, na nekterych mistech (i podobne jako na obrazku vis) droli male kousky. A to se ji stalo na Lyse Hore v Beskydech, tj., zadne sute, skaly.... Proste jakoby ta guma zacala prachnivet, coz je na 2,5-lete B/C boty dost bida....

Jo, a uz jsem davno nereklamoval boty.... Synove Lowa Sirkosy - na jedne noze na spici je mnohem mekci, asi tenci kuze a za ohybem, presne v miste, kde je vystuz ve spici se vytvorila nejdriv "vydutina" a tak potom praskla, evidentne smerem zevnitr ven.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod stafhaf » čtv lis 5, 2015 16:53

Dotaz na zkušenosti s reklamací (pokud má smysl).

Mám Salomony, nošeny cca dva měsíce. Lehký terén, město.
Včera začaly vrzat. Pravá bota ihned po došlapu paty v té části vrže. Porovnával jsem s levou botou a mám pocit, že v patní části je drobná dírka, kterou dle mě vniká vzduch a tím to vrže.

Jako dá se to přežít, spíš mám obavu, at to ted s podzimem nezačne nasávat vodu od země, ta at se někde v podrážce nekumuluje a neničí botu.

Myslíte, že má smysl reklamovat?
stafhaf
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát srp 28, 2015 16:26

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod aksam » pát lis 6, 2015 8:06

pokud je díra v botě, uplatnil bych rozpor s kupní smlouvou (máš je míň než 6měsíců)
aksam
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1240
Registrován: čtv srp 4, 2011 6:43

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pát lis 6, 2015 8:10

Podivej, rekl bych to tak, ze reklamaci zkusit muzes, mas to zdarma, max. ji odmitnou. Ale pokud ji odmitnou a budes na to mit reklamacni protokol a pozdeji se stane, ceho se obavas (nasavani vody a zniceni boty), tak budes mit o jeden padny argument vice pri pozdejsi reklamaci, hoc se to stane tesne pred vyprsenim zaruky. Pokud se vsak nic nestane a boty budou "jen vrzat" dal ale jinak budou dobre slouzit, tak se nic nedeje a muzes si jich uzit.
A aksam ma pravdu pri max. pulrocni bote, lepsi je pri "reklamaci" upozornit ze uplatnujes rozpor s kupni smlouvou, ne reklamaci vady. V konecnim dusledku je to sice jedno, ale ma to jine, pro Tebe vyhodnejsi podminky.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » pon pro 7, 2015 14:59

apuka píše:Tak tyto fotky bys mel opravdu poslat znalci... Zivotnost takove boty musi byt min. 12 mesicu, takze ani na to se nemohou odvolavat. A toto rozhodne neni zpusobeno nadmernym opotrebenim.

Takže vyjádření od soudního znalce, Mgr. Janásek, Zlín - "Po organoleptickém posuzení je zřejmé, že reklamovaný defekt tj. oděr ve špici obou půlpárů je zjevný lokální extrém - neobvyklé a nadměrné opotřebení oděrem.
Oděr má charakter opotřebení při užívání výrobku. Jedinou možností je prokázání jiné, než obvyklé jakosti použité komponenty pro výrobu obuvi. Prokázat jakost lze výhradně testem v autorizované laboratoři. Ze znalosti jakosti podešví Vibram to však vidím nepříliš optimisticky. Tyto podešve jsou po kvalitativní stránce problémové v rozsahu max. do 3%. Vzhledem k opotřebeníostatních ploch podešve, zejména v patě si jsem toho názoru, že podešev splní pořadavky pro jakost obvyklou. Proto Vám nedoporučuji dále v reklamaci pokračovat."
A to měl přímo v ruce ty boty...Takže u bot kategorie C je zjevně dle jeho názoru úplně normální, že se po týdnu v Tatrách začnou rozpadat podrážky. Určitě se ještě zkusím obrátit na ITC (snad to píšu správně) ve Zlíně + na českou pobočku výrobce.
honza83
účastník
účastník
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » pon pro 7, 2015 16:12

Hmm... vedel o tom, ze byly pouzivane tyden?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » pon pro 7, 2015 16:24

Honzo, nezavisle na znalci, zkus jeste najit nejaky kontakt primo na vyrobce a zeptat se ho, jestli je ten stav pri Tvem pouziti u jejich bot normalni. Ale nezapomen prilozit fotky a co nejpresnejsi popis, v jakem terenu a celkove kolik maji nachozeno. Za toto taky nic nedas, potrebuje to jenom trochu zakladni anglictiny.
Mne to pomohlo pri reklamaci Hanwagu, co u nas nechteli vubec uznat ze je "zlomeni kuze v boku boty nutne pouzivanim (ehm. po necelych trech dnech noseni), od vyrobce napsali, ze to muze byt pouzitim nekvalitni kuze, ale ze by to bylo treba primo prozkoumat a kdyz jsem to k reklamaci prilozil, tak to uz poslali do Nemec (a do 30-ti dnu se to nevratilo ani se nikdo nevyjadril).

Jediny vyrobce, kde se to neoplati, je Meindl a psat z ceske adresy nebo pripomenout v podpise, ze jsi z CR - to automaticky posilaji k vyjadreni do Tilaku a tam je to o nicem.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » úte pro 8, 2015 15:18

honza83 píše:Ze znalosti jakosti podešví Vibram to však vidím nepříliš optimisticky. Tyto podešve jsou po kvalitativní stránce problémové v rozsahu max. do 3%.
Nevim jak koho, ale mne prijde, ze mit "do 3% po kvalitativni strance problemove" vyrobky je teda pomerne hodne... Doted jsem povazoval podesve Vibram za velkou kvalitu, ale kdyz to tak vidi znalec, tak nevim, nevim. Ta predstava, ze se ocekava, ze az 3 boty ze 100 bot s vibramem bude mit nékvalitni podesev, me netesi - i kdyz mi je jasne, ze se tento problem asi bude vice tykat tech nejlevnejsich typu.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod BeBe2 » pon úno 15, 2016 20:51

Jsem zde na fóru nováček ale po kopcích se pohybuji už nějaký ten pátek.
Ale vidím,že problémy z reklamacemi a obligátnimi kecy výrobců a zástupcu firem jsou totožné.Já řeším šmejd od Salomonu potažmo "znalecké"posouzení Amersportu-Praha.Trekové boty Salomon XA 3D ultra blabla... po vycházkách v okolí bydliště a jejich "nadměrnému"opotřebení po 20 měsících je můj problém a záruční doba není totožná se životností obuvu. Firma vymyslela vskutku skvělé "šněrování"které i při běžném používání časem prořízné vrchní textilii.Kdybych tady měl citovat vyjádření Amersportu Praha tak bych se asi musel pozvracet.Navíc tato společnost se ani neobtěžuje odpovědět na e-maily.Tak teď nevím co mám dělat boty za 3500 litru v celku k ho.......Asi se pokusím sehnat adresu přímo Salomonu a sesmolit jakýsi anglický text a třeba jim šmejd zaslat k vyjádření.
Vážení kolegové turisté též začínate mít pocit,že naše většinou dosti drahé boty mají kvalitu bot z tržnice a reklamace téměř nemožná.
BeBe2
nováček
nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned úno 7, 2016 21:38

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod apuka » úte úno 16, 2016 10:09

Nez na Salamon spise bych se obratil s dotazem a fotkama a popisem pouziti i bot na soudniho znalce, jestli to muze byt zpusobene "nedmernym" pouzitim a jestli Tvoje pouziti bylo nadmerne. Pokud odpovi ano, tak je to smula, pokud ne (ale urcite to bude s dodatkem "musel bych ale ty boty videt"), tak reklamovat znovu s odkazem na starou reklamaci a k tomu pripsat odkaz i na vyjadreni soudniho znalce i s poznamkou ze v pripade odmitnuti se bude reklamace resit znaleckym posudkem a pripadne i soudem. To hodne pomaha, aby se nekdo od prodejce alespon poslal botu dovozci... Casto vsak staci i dobre oduvodneny pruvodni dopis.

A s klesajici kvalitou mas pravdu, v prumeru jde dolu.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod pawn » úte úno 16, 2016 11:05

Napíšeš-li do Salomonu, tvůj mail/dopis nejspíše opět skončí v u někoho ve firmě Amer sports, neboť tento koncern značku Salomon (stejně jako spoustu dalších) vlastní, a nejspíše budeš odkázán na české zastoupení, čímž se kruh uzavře. :) Za pravdu ti musím dát v tom, že Amer sports CR není ve vztahu k reklamacím příliš vstřícný, čili budeš-li chtít uspět, znaleckému posudku se asi nevyhneš.
U tohoto konkrétního modelu Tě kromě přořízlého svršku od šněrování ještě časem zřejmě opustí část podrážky pod patou, která přesahuje okraj boty, alespoň takovou mám zkušenost já.
Uživatelský avatar
pawn
nováček
nováček
 
Příspěvky: 179
Registrován: stř pro 7, 2005 10:02

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » úte čer 14, 2016 15:48

Takže "kauza Mammut" vyřešena - stačilo se obrátit na ČOI, sice to trvalo několik měsíců, ale Hudy nakonec vrátili peníze, i když z pobočky museli volat do centrály, neboť ČOI to vždy řeší s centrálou a ta se jaksi nenamáhala pobočku informovat. Pokud by někomu taky zamítli reklamaci a chtěl to řešit jinak než přes soudního znalce a následně soud, doporučuji to řešit přes ČOI, formulář je zde https://adr.coi.cz/cs.
honza83
účastník
účastník
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » úte čer 14, 2016 15:54

Gratuluju :smt023 Nemas nahodou vyjadreni COI? Bylo by zajimave vedet, co Hudy napsali a cim argumentovali.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod honza83 » úte čer 14, 2016 16:20

To bohužel nemám a asi jej ani nezasílají, mi napsali jen "Podnikatel Váš nárok uznal a přislíbil vrácení peněz. Doporučujeme tedy navštívit provozovnu, předat vadné zboží a žádat vrácení peněz."
Zjevně na ně ale ČOI nějaké páky má, že najednou takhle otočili. Můj odhad je, že pokud něco používáš na to, nač je to určeno (rozuměj boty na VHT na VHT), tak ty boty musí vydržet po celou dobu záruky a určitě se nemá podrážka rozpadat po týdnu v Tatrách a to pouze po značených cestách.
honza83
účastník
účastník
 
Příspěvky: 203
Registrován: pon srp 24, 2015 17:39

Re: Reklamace bot - jednotlivé případy

Příspěvekod mike » úte čer 14, 2016 16:35

Skoda, ale je fajn vedet, ze i tohle je schudna cesta. Diky za proslapnuti ;-)

honza83 píše:Můj odhad je, že pokud něco používáš na to, nač je to určeno (rozuměj boty na VHT na VHT), tak ty boty musí vydržet po celou dobu záruky...

Tohle urcite ne, jedna vec jsou vyrobni vady a druha opotrebeni. Stale plati, ze nadmerne opotrebeni (nadmernym pouzivanim) neni na reklamaci. Kdyz se budes snazit, tak za dva riky znicis libovolne boty na VHT. V tvem pripade to ale vypadalo na vadu materialu nebo nevhodne zvoleny material. Po tydnu v Tatrach po znacenych stezkach takhle Cckova bota vypadat nemuze (to jsem psal hned na zacatku ;-)), ale kdybys tam v nich chodil cely rok, tak to bude OK. Jenze to bys mel dohladka sjety vzorek po cele bote a tedy zivotnost podrazky na konci. Tohle bude nejspis zasadni, podrazka byla malo ochozena, ale spicka znicena, takze problem je v te spicce.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

PředchozíDalší

Zpět na Boty