Reklamace bot - jednotlivé případy
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od deckardph » ned čer 8, 2014 11:16
-
deckardph - účastník
- Příspěvky: 783
- Registrován: stř říj 7, 2009 12:40
- Bydliště: Krutý Sever
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Vojta5 » ned čer 8, 2014 15:56
- Vojta5
- nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát říj 25, 2013 14:07
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od vonkreuz » ned čer 8, 2014 21:24
Guma na lezečce má většinou tloušťku cca 4mm na spodní straně a cca 3m na horní straně, takže opotřebení i po 1/4 roce je normální.
Mám troje lezečky (dobře, od včera už čtvery), které používám podle dané situace, materiálu skály, obtížnosti a nálady. Na všech mám kvuli tření naschvál měkčí Vibram XS2 a při frekvenci 1x týdně "prolezu" 3 páry za rok. Prolezením myslím stav, kdy olezu spodní gumu, ale nenačnu obsázkovou gumu. Pak posílám lezečky na podlepení do Restday.eu.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od vonkreuz » ned čer 8, 2014 21:28
Pokud ano, tak to znamená, že lezeš špatně - tedy stavíš nohu na vnitřní hranu, ačkoliv správně se leze v 99% špičkou. Je to častá chyba začátečníku, kteří nevěří tomu, že mohou stát jen na špičce lezečky.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Vojta5 » ned čer 8, 2014 23:08
- Vojta5
- nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát říj 25, 2013 14:07
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od vonkreuz » ned čer 8, 2014 23:27
S posláním moc neváhej, když už se ti ukazují vlákna vnitřní podšívky, tak to znamená, že máš prolezenou nejen gumu, ale i koženou část lezečky a pak už to nemusí být opravitelné.
Změna tvaru po podlepení není výrazná. Samozřejmě, pokud lezou lidé obtížnosti od 7/7+ výše, kde už dost záleží na práci s nohama, tak podlepená lezka v očích mnohých lezcu už neudělá tak dobrou službu jako originál od výrobce.
Já to tak nežeru a vesele podlepuji.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od tata_FIDO » pon čer 9, 2014 6:31
horezdar.webnode.cz
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Dr4k3 » pon čer 9, 2014 10:51
vonkreuz píše:...správně se leze v 99% špičkou. Je to častá chyba začátečníku, kteří nevěří tomu, že mohou stát jen na špičce lezečky.
...jasně, v 99% případů máš stup někde pod špičkou, ale v špičkou v širším významu, tzn. okolo celé oblasti prstů - vnitřní hrana (palec), špička palce, čelní/vnější hrana lezečky před prsty i vnější hrana (malík a okolí)
a někdy zabíráš hranou, někdy spodní plochou, ...
Tady v tomhle případě bych viděl spíš častou chybu začátečníků, že neovládají pořádně polohu těžiště těla a pohyb nohou, takže místo řízeného přiložení lezečky na stup nekontrolovaně skáčou a nakopávají nohu zhruba ve směru stupu, takže dřív než by olezli tlustou gumu podrážky si okopají tu tenkou boční obsázku.
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od deckardph » pon čer 9, 2014 12:31
Me se napriklad jedny lezecky (mimochodem nejhorsi co jsem kdy mel - nejdrazsi model od triopu) vytahly takovym zpusobem, ze palec nebyl ohnutej a dokonce vepredu vznikla asi 1,5cm mezera mezi spickou palce a lezeckou takze pri stoupani na spicku se celej predek prohnul a noha nebo spis lezecka ,neustala ani stupy, ktery jsou pro me ted schody (la sportiva phyton )
-
deckardph - účastník
- Příspěvky: 783
- Registrován: stř říj 7, 2009 12:40
- Bydliště: Krutý Sever
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od MT7 » stř črc 9, 2014 10:08
Zlomená výztuž podrážky ? Smula a proste zahodit ? Nebo reklamovat ? Pripadne nechat vymenit podrázku coz asi nebude mit zadny efekt... ?
Jde to videt jen pri vyndani vlozky a pohledu do boty. Jinak je samozrejme pocitove ta bota dost mekka. Nekde na urovni tenisky...
-
MT7 - nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: sob kvě 24, 2014 6:14
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » stř črc 9, 2014 15:30
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od MT7 » stř črc 9, 2014 17:11
-
MT7 - nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: sob kvě 24, 2014 6:14
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » stř črc 9, 2014 19:56
Reklamuj co nejdrive, protoze jestli TI kvuli tomu praskne i podrazka (co casem muze byt, protoze se v tom zlomu bude sila prenasena na podrazku jinak jako kdyby tam vystuz nebyla nebo byla neporusena) a dovedi se, ze tys to uz davno citil, tak Ti to mohou zamitnout, ze jsi vadu zanedbal a reklamoval pozde.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od jurabike » pon zář 1, 2014 19:46
http://imageshack.com/a/img839/6205/mvbg.jpg
druhé odlepení (zamítnuto)
http://imageshack.com/a/img203/9630/qcrl.jpg
Byl jsem dlouho pryč a neměl čas to řešit,na boty je ještě více než půl roku záruka.
Řešil jsem to ted s znalcem a ten mi sice vystaví posudek za 1100.-kč,že byla reklamace neoprávněně zamítnuta,ted je ale otázka jestli se to na botách za 2600.-kč vyplatí.
Až dnes jsem na reklamačním protokolu zamítacím z Rock Pointu objevil kouzelnou formulaci,která opravdu zaručuje,že do prodejny Rock Point už v životě ani já ani nikdo z mého okolí nevstoupí...
"Jestliže zákazník nesouhlasí s vyjádřením,má podle Občanského zákoníku možnost nechat si výrobek posoudit soudním znalcem v daném oboru nebo Státní zkušebnou.
Posudek soudního znalce však není pro nás závazný, závazné je pouze rozhodnutí soudu po nabytí právní moci."
Toto je fakt absolutní výsměch,který prostě jasně říká:
"Klidně si udělej posudek,ale můžeš si s ním tak vytřít podlahu,protože pochybujem,že byste šli do soudu"
Tomu se říká prozákaznícký přístup....
-
jurabike - nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: stř čer 20, 2012 17:52
- Bydliště: Prostějov
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pon zář 1, 2014 20:27
IMO mas dve moznosti. Bud se na to vykaslat nebo si posudek nechat udelat s tim, ze se pripadne budes soudit. Zkus se na tohle tema poradit s tim znalcem, ted uz by mel mit zkusenosti, a pripadne nejakym pravnikem (treba se mistni ozvou).
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re:
od jurabike » pon zář 1, 2014 20:45
Důvod: zbytecna citace celeho predchoziho prispevku
-
jurabike - nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: stř čer 20, 2012 17:52
- Bydliště: Prostějov
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » pon zář 1, 2014 20:53
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » úte zář 2, 2014 8:35
Ja Ti radim, abys nechal udelat soudnezanlecky posudek a zasel (s jeho kopii, original si nech, bo by se "mohl ztratit"!) s tim, ze nesouhlasis s jejich resenim reklamace a Tvuj nazor podporuje prikladany znalecky posudek. Takto budes mit vyhodu i v tom, ze muzes zadat primo vymenu nebo zpatky penize, protoze stale bezi 30-tidenni lhuta od puvodne podane reklamace (pokud si nenechas od nich rict, ze to je nova reklamace - neni, je to dalsi reseni puvodni), ktera uz davno uplynula a nemohou si svevolne jenom znovu kapnout lepidlo, ktere se zase za chvili odlepi. Jo, a nezapomen prilozit souhrn vsech Tvych vydaju, ktere budes zadat proplatit - znalecky posudek, za udelani jeho kopie, postovne, pripadne cestovne, cena telefonu, atd. To vsechno musi proplatit ze zakona, pokud to ma primou souvislost s reklamaci. Mimi jineho, to dukladne vyuctovani jim taky ukazuje, ze to s vybavenim reklamace "myslis vazne".
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od budo » úte zář 2, 2014 9:10
apuka píše:... Bohuzel, u nas je vyrizovani reklamace mnohdy o nenechani se odradit obecnyma hloupima formulacema...
Už jsme to tu někde psal... Sportissimo mi odmítlo uznat reklamaci. Jednalo se o SS bundu, kterou jsem si koupil jen a jen proto, že měla kapucu s trojcestným štelováním. Po cca roce běžného nošení a cca 5 vypráních podle cedulky na bundě zpuchřely všechny gumičky. Začalo to gumou na spodku bundy, což jsem neřešil, to si vyměním sám. Ale ty gumičky v kapuci byly všité při výrobě bundy a nemožno je vyměnit bez párání - do toho bych nešel. Jedna guma z kapuce mi zůstala v ruce při slejváku na nějakém 60km celodenním výšlapu. Ten kousek zpuchřelé gumičky jsem pochopitelně vyhodil někde po cestě do koše, nebyl k ničemu. Dal jsem to na reklamaci a ty šmejdi ji neuznali. Jako důvod uvedli, že jsem jim nepřinesl ten utrženej kousek gumičky !!! Člověk, kterej má takovej obchod asi 70km od baráku, to po takovýhle sviňárně raději vzdá, než aby tam opakovaně jezdil řešit reklamaci.
Ale ve Sportissimu už neutratím ani korunu a každého od toho budu odrazovat!
-
budo - inventář fóra
- Příspěvky: 4034
- Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Quido » úte zář 2, 2014 9:38
mike píše:Mne se zas (jinde) snazili vnutit, ze si boty vyzouvam a obouvam bez rozvazovani. Oboji je na par facek.
tak to se nediv - za to mne už děda coby školáka pohlavkoval
-
Quido - inventář fóra
- Příspěvky: 3766
- Registrován: čtv říj 10, 2013 10:46
- Bydliště: tož bývam totkaj pod kotárami a čučím na Lysů...
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od budo » úte zář 2, 2014 13:39
-
budo - inventář fóra
- Příspěvky: 4034
- Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od mike » úte zář 2, 2014 17:45
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49393
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od Quido » úte zář 2, 2014 21:08
no, chapu, ze kazdy se brani jak muze, ale korektnost by mela mit sve hranice...
jenze tady vtom nasem absurdistanu se prestavam divit cemukoli
-
Quido - inventář fóra
- Příspěvky: 3766
- Registrován: čtv říj 10, 2013 10:46
- Bydliště: tož bývam totkaj pod kotárami a čučím na Lysů...
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od apuka » stř zář 3, 2014 9:10
"Jeste bych si s ohledem na zduvodneni na puvodni odmitnute reklamaci dovolil pripojit tri male poznamky:
1) Zda se mi ponekud zvlastni u techto zavad se odvolat na “nespravne uzivani” jako duvod odmitnuti reklamace vzhledem k tomu, ze boty uzivala moje manzelka, ktera bez prestavky uz cca 13,5 let pouziva stejny model bot stejne velikosti (toto byl 3. par, prvni byl jeste s jinou podrazkou a obsazkou) stejnym nezmenenym zpusobem a v stejnych podminkach celou dobu. Predchozi dva pary uz sice vice-mene doslouzili, ale na prasknuti kuze v nejnamahanejsim miste – na prvni bote za cca 7 let, na druhe za cca 6. Dokonce posledni rok a pul manzelka pouzivala i stejne turisticke ponozky. Manzelka za tu doby ani nepribrala ani noha se ji nezdeformovala ani velikostne nezmenila. Zda se mi potom prinejmensim zvlastni, ze ani na jednich z techto bot se nikdy neprojevili zavady (podelne zvraskaveni kuze a “nakaboceni se” GTX podsivky v bote. Pritom se tyto zavady projevili ihned pri prvnim dlouhodobejsim pouziti v tech samych horach, ktere zhodou okolnosti bez sebemensich zavad absolvovali i predchozi dva pary bot. V pripade zajmu mohu ten cca 6,5 let pouzity druhy par ofotit, aby byl videt rozdil mezi nim a novymi botami. Bohuzel prvni par jsme vyhodili asi tyden po podani reklamace, takze ten uz ofotit nemohu, ale ubezpecuji Vas,ze i kdyz byly 6,5 roku jenom tak ve skrini bez udrzby, dokonce i kuze na nich vypadala mnohem zdraveji nez na nove bote.
2) At se na to divam jakkoliv, pripada mi taky zvlastni, ze se zavady projevily pouze u jedne boty v paru – samozrejme obe boty byly celou dobu stejne osetrovane, nosili se stejne, absolvovaly stejne trasy. Toto se stezi da vysvetlit “nespravnym uzivanim”. Nehlede na skutecnost, ze boty byly v case reklamace stare jeden mesic a uvedene zavady se zacaly viditelne projevovat (zjisteno dodatecne podle fotek) uz po 3. dnu uzivani . Tj. celkem nachozeno max. 40 km v terenu B, pouze misty kratce C, v suchem pocasi. To je pri prakticky jakemkoliv zpusobu uzivani neprijatelne.
3) Nikde jste neuvedly ve zduvodneni odmitnuti, v cem spociva “nespravne uzivani”. Chtel bych Vam pripomenout (i kdyz toto se primo vas, jako dovozce netyka, je to spise otazka prodejce), ze k Vasim botam se nedodava zadny navod k pouzivani, kde by bylo popsane Vami ocekavane “spravne uzivani” (krome urceni na teren B/C), ktere by uzivatel bot mohl porusit a prodavajici by se odvolavat na pravidla uzivani. Tudiz podle obcanskeho zakonika se muzete odvolavat uz pouze na OBECNE ZNAMY zpusob uziti, co vsak v tomto pripade muze znamenat nejake obecne zasady uzivani bot (napr. nepouzivat bez zavazani, vhodna velikost, atd). Takze u pevnych trekovych botach prakticky nelze pouzit az na extremy. Proto jsem byl velice prekvapeny tak padnym, prakticky nic nerikajicim duvodem odmitnuti. Navic nemohu zapomenout na to, ze v pripade “reklamacniho” sporu v prvnich sesti mesicich zarucni doby je v pravnim radu CR dukazni bremeno na strane prodavajiciho, ne zakaznika."
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16566
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od axi12 » stř zář 3, 2014 12:04
- axi12
- nadšenec
- Příspěvky: 1557
- Registrován: pon lis 15, 2010 19:56
- Bydliště: České Budějovice
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od budo » stř zář 3, 2014 12:30
-
budo - inventář fóra
- Příspěvky: 4034
- Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54
Reklamace bot - jednotlivé případy
od axi12 » stř zář 3, 2014 12:58
- axi12
- nadšenec
- Příspěvky: 1557
- Registrován: pon lis 15, 2010 19:56
- Bydliště: České Budějovice
Re: Reklamace bot - jednotlivé případy
od sobb » stř zář 3, 2014 15:56
U jedné z mých reklamací byli ještě originálnější - tvrdili mi, že švy zboku špičky praskly proto, že byly prodřené od klipsen na kole (jo, přijela jsem tam na kole, ale s klipsnama jsem v životě nejezdila ).mike píše:Mne se zas (jinde) snazili vnutit, ze si boty vyzouvam a obouvam bez rozvazovani. Oboji je na par facek.
- sobb
- Moderátor
- Příspěvky: 9261
- Registrován: stř bře 7, 2007 9:28