Off road brusle (kolečkové)
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Cruisova » pát črc 8, 2016 12:59

- Cruisova
- nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: pát črc 8, 2016 12:36
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Buca » čtv črc 14, 2016 9:45

Zaprvé - asi to vzhledem k objemu trhu, niky nebude úplně bez much a není to levné.
Dneska máme k dispozici dvoje brusle vhodné pro ježdění mimo pěkný hladký asfalt. SUV od Powerslidu s třemi kolečky 125mm a pak "letní běžky" ať už PS nebo Skike. Je na tobě si rozmyslet, co chceš, jestli "něco spíš jako běžky" nebo inline na nafukovacích kolech. Zatím nevím o nikom, kdo by měl osobní zkušenost s těmi SUV, jen videa z youtube. Třeba Bill Stoppard (youtube kanál Pinto Pony productions) je dobrý recenzent a tester bruslí (rád dělám tak 3/4 toho, co on a dobře se mi to srovnává). A nedávno je testoval: video 1, video 2
Na otázku jestli s botou nebo bez - taky nemám osobní zkušenost s powerslide, ale více lidí říkalo ne. Buď zkoušeli nazouvací inline na boty doop nebo Skeleton nordic brusle (stejná bota), verdikt byl "nic moc, možná s jinýma botama", od všech, dokonce i z půjčovny bruslí na Olešné. Skike zrovna uchycení nohy v botě mají líp vychytané.
Odkud vůbec jsi? Jestli někde blízko Orlických hor, někde tam byla půjčovna, kterou Hejduk sport (dovozce PS) zásoboval a daly se tam půjčit nordic brusle. Akorát bude potřeba jim zavolat a zeptat se, odkaz na hejduksport.cz už nefunguje.
Edit: našel jsem funkční odkazy na místa, kde se dá zkoušet:
Lanový park Deštné - půjčovna PS Nordic (typy neznámo)
Půjčovna Nordic Trainer v Praze - půjčují kamkoli, dá se odesílat a vracet poštou a peníze na účet
Testcentra Skike, nevím, jak fungují, zavolej a poptej se
Kolečkové lyže JOVE, pokud bys chtěla něco víc jako běžky, dělají na míru
-
Buca - nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Buca » čtv črc 14, 2016 10:00
lojzmen píše: Ideál je něco, co se chová jako dobře připravená běžka![]()
Ideál je nedosažitelný

I když nějak to jít musí, nedávno jsem viděl propozice závodů na rollerski, je tam zakázané bruslení a kolečka nad 7cm průměru.
Na druhou stranu, pan Vejnar (výrobce JOVE) píše, že použití classic typu při bruslení kazí techniku odrazu na sněhu a doporučuje na tréning bruslení verzi bez jednosměrných ložisek. Otázka je, nakolik je to pro nás relevantní nebo spíš informace pro opravdové profíky...
-
Buca - nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od lojzmen » čtv črc 14, 2016 22:05
Takže koupí něčeho takového jdeš do rizika, že jsi průkopnice v širokém okolí.
Mám vyzkoušeno na starých Skike, že lepší to je v botech nad kotník.
Problém byl, že ve volnějších botech skákala/nadzvedávala se pata. Ty brusle váží dvě kila. Snad už to upnutí dnes mají zmáknuté, nevím.
Nejdůležitější je přijatelně upnout nárt a horní obvod boty nebo kolem lýtka.
To musí splňovat i ty skeletony od powerslide, i boty k tomu použité. Na těch botech hodně záleží.
V lehkých pohorkách na Skike to bylo skvělé, ale děsně se mi potily nohy.
Jezdím v drtivé většině na Powerslide Trainer, jsou tam obyčejné boty z inline a dnes pro pohodlí jezdím trochu na kvedlačku.
Kdybych dělal nějaké vylomeniny, musel bych taky řádně utáhnout.
Ty obyčejná kolečka asi myslíš Powerslide Roadrunner 150mm. No, je to lepší, než obyčejné inline, ale drncá to taky.
Ptala ses na brzdy - tady na těch terénních bruslích s velkými koly je to naprosto jiný level, bez problému.
Díval jsem se, že i JOVE má dobré brzdy, to není marné, jezdíš-li po silnici.
Má zkušenost, může vadit delka brusle v obci při přejíždění obrubníku.
-
lojzmen - nadšenec
- Příspěvky: 1037
- Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od lojzmen » čtv črc 14, 2016 22:08
Buca píše:Ideál je nedosažitelný ...
nakolik je to pro nás relevantní ...
Já už nemám výkonnost a přecházím na šupiny... takže v klidu

-
lojzmen - nadšenec
- Příspěvky: 1037
- Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Buca » čtv črc 14, 2016 23:05
A kam ty šupiny na bruslích montuješ?lojzmen píše: přecházím na šupiny... takže v klidu
Skike už to na VX vychytané má, na botech ale stejně záleží. Když pořádně chytneš vrch kolem lýtka a máš volnou patu, pobere to tenhle kloub, bota s bruslí na patě nelítá.
První jízdu na těch svých jsem jel v klasických outdoorových teniskách, tj. masivní široká bota. Upnutí bez problémů, ale když nedrží bota pořádně na noze, nejde nastvit poloha chodidla a lýtka. Teď používám klasické sportovní boty na běhání a vše je OK. Dokonce myslím, že zvolnili úsilí a skoro celý ten psycho mechanismus upínání račnama je zase u V08 nahrazený pásky se suchým zipem. U mně zubaté pásky jdou z obou stran, na polstrování jsou dvě patrové spony s račnama, aby se v těch patrech pásky minuly a nekřížily.
Jinak, k pevnosti konstrukce: povedlo se mi nějak při poslední jízdě ztratit povolený střed kloubu u kotníku na jedné brusli. Zaprvé-i s jedním rozpojeným kotníkem jsem dojel z Pustkovce do Vřesiny přes Myslivnu, jen to chtělo trochu zvolnit tempo a víc dávat pozor na techniku (při stoupání fakt šlapat rovně, ne trochu šejdrem a při bruslení důsledně odraz z celého chodidla). Zadruhé- díky tomu, že je to oranžové, jsem vše kromě šroubku druhý den našel, když jsem šel po svých stopách. I když to asi už není moc použitelné. Navíc v krabici byly zrovna tyhle dílky ve dvou náhradních sadách.
-
Buca - nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od cihoun » pát črc 22, 2016 12:05
Cruisova píše:Ahoj, uz tři roky uvažuji o koupi off road bruslí. ... Uvažují o koupi powerslidu, protože mam blíž pobočky a dají se pak případně dokoupit náhradní díly. Děkuji za rady a zkušenosti
Ahoj, můžu posloužit zkušenostmi s POWERSLIDE XC Path 2.0 (pevná bota na podvozku) a POWERSLIDE X-Plorer 2.0 (kolečkové lyže). Jak už tu bylo napsáno, záleží hlavně na tom, kde chceš jezdit a jestli to má být spíš zábava nebo trénink na zimu (běžky).
PS XC Path 2.0 jsem měl 2 roky a najel na nich ca. 1500 km. Výhody: super pohodlné boty, velmi dobře fungující brzda, Nevýhody: pevná pata (nevýhoda jen pokud je to příprava na běžky), při intenzivním ježdění po čase odejdou boty, zatímco podvozek bude pořád jako nový a nové boty se těžko shání.
POWERSLIDE X-Plorer 2.0 mám druhý rok (najeto přes 1600 km) a jsem z nich naprosto nadšený, protože splňují přesně to, co jsem původně chtěl od XC Path i to, co jsem u nich postrádal. Mají stejná nafukovací kola průměru 150 mm jako XC Path, ale jinak jsou to kolečkové lyže, tzn. s běžkařským vázáním pro běžkařskou botu. Průchodnost terénem stejná jako u XC Path díky stejným kolům, ale na dobrých cestách je to úplně jiné svezení díky volné patě (lepší odraz, delší skluz, vyšší rychlost). Daň za to je o něco menší předozadní stabilita, stejně jako u běžek - pokud ovšem chceš trénink na zimu, tak tím líp. Navíc X-Plorer 2.0 má pružné šasi, takže se chová jako skutečná lyže a energii danou do odrazu vrací zpět. dokoupil jsem druhou brzdu kvůli stejnoměrnému vyvážení obou podvozků, navíc se výrazně zvýší brzdný efekt (dá se brzdit oběma nohama současně a zastavit skoro na místě i z prudkého kopce) a při dlouhém sjezdu se dají střídat nohy.
Kdyby tě zajímalo něco dalšího, tak dej vědět.
- cihoun
- nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř čer 17, 2015 14:45
Re: Off road brusle (kolečkové)
od lojzmen » pát črc 22, 2016 23:37
-
lojzmen - nadšenec
- Příspěvky: 1037
- Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od cihoun » čtv zář 8, 2016 13:51
lojzmen píše:cihoun - jaké brzdy jsi použil na Pvs. X Plorer? Ty, co se nýtují na boty? A jaké boty jsi použil. Běžkové, nebo speciální na kolca?
Brzdy jsou stejné jako u např. XC Path, tzn. Calf Brake II. Boty mám skejtové na běžky, ale na kolcích dostávají docela zabrat. Příští rok si asi pořídím tu letní verzi od Botasu.
- cihoun
- nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř čer 17, 2015 14:45
Re: Off road brusle (kolečkové)
od cihoun » čtv zář 8, 2016 14:16
lojzmen píše:Cruisova - Ty obyčejná kolečka asi myslíš Powerslide Roadrunner 150mm. No, je to lepší, než obyčejné inline, ale drncá to taky.
Osobně docela zrazuji před výměnou nafukovacích kol za PS Roadrunner. Tahle PU-kola jsou z mého pohledu řešení o ničem. Mluvím z vlastní zkušenosti, touhle slepo uličkou jsem se taky vydal, když jsem podvozky z XC Path předělal na běžkařské vázání a myslel, že výměnou kol za PU získám v podstatě běžné kolce, ale díky větším kolům 150 mm budu moct jezdit na horším asfaltu. Chyba! Větší kola sice přejedou větší nerovnosti, ale stejně jako jiná PU kola téměř netlumí vibrace. Naopak na větších kolech jedete rychleji a na horším povrchu byly ty vibrace skoro nesnesitelné, po pár kilometrech jsem skoro necítil nohy. No a pro jízdu na kvalitním hladkém asfaltu nemají tak velká PU kola smysl, protože už se ta rychlost nedá "upíchat" a člověk stejně jenom bruslí bez hůlek jak na závodních kolcích. Takže zbytečně vyhozené 2 tisíce. Navíc i na těch nafukovacích kolech to docela odsejpá, hustím je v podstatě podle doporučení, na dobrý asfalt trochu přifouknu na ca. 100 PSI a průměrná rychlost 15 km/h na 30 km vyjížďku není problém, tzn. že rovinky jezdím kolem 20 km/h.
- cihoun
- nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: stř čer 17, 2015 14:45
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Kuprt » pon zář 12, 2016 15:19
Jezdím na Skike po Porubě téměř denně a nikdy jsem neviděl nikoho na něčem podobném (Skike, Powerslide, ...). Tož, to chce společnou vyjížďku, pořád někoho tahám ze známých, ale pro cyklisty jsem pomalý a bruslaři... no ti jezdí jen malé okruhy (sraby). Obvykle vyjíždím od Duhy....
- Kuprt
- nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv říj 27, 2011 13:08
Re: Off road brusle (kolečkové)
od aleSkate » pon zář 12, 2016 17:22
- aleSkate
- nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon zář 12, 2016 17:12
Re: Off road brusle (kolečkové)
od lojzmen » pon zář 12, 2016 22:00
Kuprt píše:Jezdím na Skike po Porubě téměř denně a nikdy jsem neviděl nikoho
Sorry, já jsem letos jen teoretik, mám asi 20km. Jezdil jsem dost večer od Domu sester k hvězdárně 2x a ze Svinova do Polanky 3x.
-
lojzmen - nadšenec
- Příspěvky: 1037
- Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Buca » stř zář 21, 2016 20:45
Kuprt píše:Jezdím na Skike po Porubě téměř denně a nikdy jsem neviděl nikoho na něčem podobném... Obvykle vyjíždím od Duhy....
Čau, vítej mezi Porubskýma offroad bruslařema.
Tak to jsem asi viděl 2x za poslední 3 týdny já tebe

Jednou tak před těmi 3 týdny někdy odpoledne na Martinovské na cyklostezce u beznínky (jel jsem autem) a jednou minulý týden jak sis to svištěl po Pustkovecké dolů kolem rybníka (vynášel a vozil jsem suť do sběrného dvora).
Bydlím u rybníka, ale momentálně jsem na tom asi jako Lojzmen - samá teorie. S pořízením skike twin jsem odložil powerslide do kouta a mezitím jsem při stěhování ztratil ty vypodlkádací klínky mezi podvozek a botu. Takže PS jsou momentálně mimo hru a skike po té poslední příhodě taky, protože byly důležitější věci na práci jako třeba rekonstrukce kuchyně. Snad o víkendu už dám obojí do kupy a udělám nějaké testovací jízdy. Pak se ozvu, třeba by mohla klapnout nějaká ta společná vyjížďka. Počasí momentálně inlinům nepřeje (ty jediné mi zatím zbyly jako funkční varianta

-
Buca - nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Madrave » úte říj 4, 2016 13:34
ani jsem nečekal kolik lidí v Ostravě jezdí na skejtech


- Madrave
- nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte říj 4, 2016 11:39
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Buca » čtv lis 3, 2016 14:15


Jestli je někdo strojař, prosím o radu. Standardní frézovaný podvozek z duralu na obyč bruslích má na hraně u koleček tloušťku cca 2,5 mm. Tohle vypadá o něco hrubší. Jakou tloušťku by měl mít ocelový plech, aby byl podobně pevný?
Moje idea je, že bych vzal 4 plechy té tloušťky, na hrubo vytvaroval a vyvrtal díry na kolečka. Rozvor by byl asi trochu delší, na zpevnění bych použil podobný systém jako je u PS nordic/skike - šrouby se spacerem mezi kolečkama a platformy na přidělání boty k tomu přišroubovat. Moje PS nordic podvozky to tak mají, mám i normální brusle se stejným systémem řešení, vydržet by to mělo.
-
Buca - nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Buca » čtv lis 3, 2016 14:35
Madrave píše:Zdravím pánové, ...
Zdar i tobě, další nordic lyžníku od nás

Prosímtě, jak jsi řešil ty blatníky? Uvažuju nad nějakým gumovým páskem odpovídající šířky, který by byl připevněný na dvou místech něčím jako dílkem z Merkur stavebnice.
Ty jesenické trasy, to jezdíš po lesních cyklostezkách nebo po asfaltu?
A Beskydy - ten Smrk po asfaltce od školy nahoru mezi chaty? Kam dál? stejnou cestou zpět nebo se dá ještě jinam? Travný "dokola" po běžkařské magistrále?
Ať ti to fičí taky!
-
Buca - nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Madrave » stř lis 9, 2016 0:28


- Madrave
- nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte říj 4, 2016 11:39
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Al87 » pon úno 26, 2018 9:44
Uvazuju o pořízení kolečkových lyzi. Rozhoduju se mezi klasickými rollerski a terénní verzi skike. Primárně bych to chtěl mít jako doplněk k běhu a kolu. Rad bych s tím trénoval fyzičku a vytrvalost. Mohl by mi zde někdo poskytnout nějaké doporučení, ke které variante se priklonit? Jak jsou na tom rollerski na horším asfaltu, je to velký kostitras? Nikoho jsem v ostrave na skike nevidel jezdit a pokud jsem někoho potkal, tak na cyklostezkach jeli na klasickych rollerski s PU kolečky.

- Al87
- nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: pon úno 26, 2018 9:28
Re: Off road brusle (kolečkové)
od lojzmen » úte úno 27, 2018 23:18
-
lojzmen - nadšenec
- Příspěvky: 1037
- Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Buca » sob bře 24, 2018 1:21
Fyzičku s tím budeš udržovat bez problémů

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Osobně si myslím, že rollski na horší asfalt moc nejsou (pak je ještě otázka, co je horší asfalt). Sám jsem na tom v životě nestál, párkrát jsem to různě naživo viděl. Poprvé asi před 15 lety ve Vrbně pod Pradědem-Ludvíkově na tom maník jezdil kolečka asi 3 km s tím, že půlku dole kopcom jel po hlavní silnici Vrbno-Karlova Studánka a nahoru to bral po nějaké souběžné místní, spojnice byly mostky přes potok. Jel jsem ten úsek dolů vedle něj na kole a krátce jsme pokecali, říkal, že to je jediné místo, kde se to dá tak, aby nebyl celou dobu na hlavní.
Pak párkrát různě při výletech na kole a tak, vždycky na slušném asfaltu.
Loni 2x v "přírodě" - jednou na 24h Olešné, kde v rámci propagace ujeli profi běžkaři, sdruženáři a biatlonisti závod na jedno kolo. Jestli máš FB, jsou fotky na timeline profilu Renault Inline24. Jeli to na Sportenech ( tu obrázek, na webu Sportenu o letních běžkách ani slovo!?!?!?). Měli tam i stánek, tak jsem to byl očumovat a tahat z maníka rozumy - ten kus mezi kolečkama fakt vypadal jak ořezaná běžka (tvarem i rozměrem), ale týpek říkal, že to je komplet jiný matroš, aby to bylo při těch rozměrech podobně flexibilní jako běžky. Měli 2 druhy: jeden na cca 90 mm kolečkách jak do inline a druhý na 150mm nafukovacích kolech jako mají nordic brusle a ty nové SUV od powerslide, neměli ty s válečkama, jako má swix a spol.
Podruhé pak náhodou na Pradědu, kde se jel závod Hvězda-vrchol, tam někteří závodníci měli lyže s těma kolečkama á la inline a někteří ty s válečkama. Pak jsem trochu googlil, co to bylo zač a dočetl se, že existuje dokonce celý seriál rollski závodů. Jezdí se vesměs Orličky, Krkonoše a Jizerky, někdy k tomu Šumava a/nebo Jeseníky. Nicméně v propozicích bylo zdůrazněné, že se nesmí používat kolečka nafukovací, pevná větší než XY mm (už si nepamatuju) a je vysloveně zakázané jezdit technikou bruslení. Jezdí se to vesměs po silnicích jak cyklistické závody (částečně nebo vůbec omezený provoz), jen po rovině a do kopce. Jelikož jsem bruslař a rád si sjedu, co jsem vyšlapal, ztratil jsem zájem.
A jako bonus jsem v Porubě na inline okruhu na Havličáku někdy na přelomu října a listopadu viděl celý oddíl děcek (tak od 6 do 12 let) na rollski.
Momentálně jsem ve stavu, kdy si jako náhradu dosluhujících inline chcu pořídit powerslide SUV brusle a k nim jeden klasický podvozek, ale prachy zmizely v opravě kola a ještě mi v mezičase odešla pumpička na vidlice, kterou jsem nordicy i skike foukal, takže jsou uložené k zimnímu spánku do doby, než pořídím novou... jestli jseš z Ostravy/okolí a máš pumpičku na odpružené vidlice, klidně se můžem domluvit a půjčím ti na vyzkoušení kolem baráku skike vx twin (s kloubama a jednosměrnýma ložiskama) i staré PS xc trail (pevná bota, kolečka protáčecí na obě strany, lýtková brzda).
-
Buca - nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od tuurista » ned črc 22, 2018 23:13
Díky za všechny informace, které tady v průběhu let hromadíte

Jsem jenom velice rekreační a příležitostný "sportovec". Mám doma asi rok Skike v7 fix = pevná pata, upínání boty na sucháče, všude rychloupínáky, pláště Kenda RoadStar. Moc jsem toho za ten rok nenajezdil, nebyl čas mezi prací a rodinou. Párkrát jsem si na to stoupnul na asfaltové silnici se zákazem vjezdu u ústeckého polního letiště. Až teď se mi přihodilo, že jsem na dva týdny bez rodiny, tak se trochu otrkávám. Z původní půlhodiny až hodiny jsou najednou tříhodinové vejletíčky. A samozřejmě těch 1.7 km kolem skládky mi přišlo málo. Takže jsem vystrčil tykadla a vyrazil "na blind" autem na hřeben Krušných hor tady kolem, na místa, která znám spíš v zimě s vrstvou sněhu


Zatím mám natočeno směšných asi 100 km

Popravdě mám chuť si někde ublognout o konkrétních trasách, aktuální stav asfaltu a tak. Zatím si píšu jenom deníček do TXT na disku, abych to nezapomněl... Mohl bych to plácnout na svůj web, ale tohle je možná lepší místo. Můžu tady vytapetovat jednu-dvě strany A4 prostého textu?
Pro Vaše pobavení přiložím jednu fotku. Jak vidíte, gumy jsou v podstatě funglovky.
Bavili jste se tu o pumpování. Prodejce Skike mi nabízel pumpu na vidlice, já si řekl že to nějak zbastlím... nakonec jsem postavil pumpičku z hliníkové trubky 20x2 mm (světlost 16 mm), pístek s dvěma O-kroužky a dno jsem vytočil z hliníkové kulatiny, hadičník a ventilek uvnitř pístku je z mosazných šroubků M5... není tam kožená manžeta, zpětné ventilky v pístku a patce jsou primitivní "kuličkové" (ložiskové kuličky se dají volně koupit). Kolegové v práci mi věnovali pár odřezků 6mm plastové hadičky na tlakový vzduch, sice jenom 6 barů jmenovitých, ale ona reálně snese víc. A našel jsem po kapsách i nějaké kovové trubičky zbylé z koaxových konektorů, ke kterým mám krimpovací kleště... Koncovku mám z nějakého velo šlaufku, byl v ní původně čudl na otevření autařského ventilku při našroubování, ale ten čudl jsem vytrhl, takže se ventilek při našroubování šlaufku neotevře. Píst v trubce je máznutý molybdenovou vazelínou - otázkou je, jak dlouho vydrží měkká trubka a O-kroužky, zatím to funguje. Původně jsem pumpoval klasickou před-sametovou velo-pumpičkou jenom s vlastním šlaufkem, i jsem si tam připojil nějaký manometr... a vycházelo mi, že na "přefouknutí" auto-ventilku jsou potřeba asi 4 Bary. Plus 6 barů do gumy, to je asi 10 barů celkem. Což s tou velo-pumpičkou byla dost fuška. Proto jsem svojí pumpě dal tak malou plochu pístu a dlouhý zdvih


Pumpuju nakonec "podle citu". Prostě když cejtím, že to nejede, tak trochu přifouknu, a už zhruba poznám rukou na pumpě, kolik tam musím našťouchat, aby to jelo normálně. Je možné, že tam cpu něco mezi 8-10 Barů... nevím. Podle výpočtů plochy pístu a potřebné síly na madle to tak vychází, že by pumpa měla nějakých 15 Barů vyvinout - a je slyšet, jak ventilek kvíkne, když otevře (je to i cítit na madle pumpičky). Nepřekvapuje mě, že tlak v duších postupně ubývá - dnešní čínské duše už nejsou ze zrovna poctivé gumy, je to spíš napůl PVC a ten plast je "řídký". A autoventilky jsem neměl rád už jako kluk, protože proti klasickému Dunlop Ventilu vždycky hrozně ucházely.
Taky jsem si v počátečním nadšení prodřel lýtka

Pro dnešek asi stačilo

- tuurista
- nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned črc 22, 2018 13:51
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Off road brusle (kolečkové)
od tuurista » stř pro 19, 2018 23:36
Jednou jedinkrát jsem zkusil silnici podél severního úpatí Děčínského Sněžníku. Měl jsem pocit, že by tam nemusel být provoz, přesto jsem zvolil pro jistotu neděli ráno (v osm na startu). A s tím provozem to nebylo ono - okolo desáté už tam bylo jedno auto za druhým a potkal jsem i autobus a hasičkskou Tatrovku - ta silnice je dost úzká a je otrava uhejbat i osobákům, natožpak něčemu velikému. Autobus je navíc nepříjemný v tom, že je na rovině poměrně tichý a za zatáčkou není slyšet

Parkoval jsem u Vlčího jezera a jel jsem směrem k obci Sněžník - Zadní Ves, ale z hlavní jsem "uhnul" na křižovatce zvané "celnice", kde se odpojuje cyklostezka směrem do Německa. Dojel jsem až k čáře. A zase zpátky k jezeru. Toto 2x, tzn. dohromady něco přes 20 km.
Asfaltový povrch je tam fakt luxusní, včetně cyklostezky na české straně. Nepatrně starší a horší povrch (trochu rašple) je v kopečku od Vlčího jezera k první křižovatce = asi půl kilometru. A bohužel je potřeba otočit na cyklostezce na hranici s Německem, protože na německé straně je sice asfalt, ale povrch pamatuje asi ještě Honeckera - takovej hodně hrubej kačírek. Na 150mm gumách je to nesjízdné.
Pak jsem si byl několikrát potrénovat na silničce cca z Adolfova do Fojtovic. Zaparkoval jsem na parkovišti u penziónku na kraji Adolfova, vyrážel jsem směrem na Krásný les,
ale otočil jsem na kopečku nad osadou Větrov, zpátky skrz Adolfov a "Habartice" do Fojtovic, kde jsem otáčel až za vsí u "pomníčku" (v zatáčce směrem na Cínovec). Asfalt převážně dobrý až vynikající, ale z celkových cca 5 km musím celkem asi 1 km (několik úseků, v celkovém součtu) hodnotit jako dost mizerný povrch - výmoly, podélné rýhy od nějakého stroje, se zatnutými zuby se to dá přehrkat, odměnou je parádní svezení po zbytek cesty. Z Adolfova do Fojtovic je to uzoučké (na 1 auto) a mírně zvlněné = občas je třeba pár metrů brzdit. Za zmínku stojí snad ještě úsek z Adolfova nad Větrov, asi půl kilometru silnice široké na dvě auta, parádní povrch, po hřebeni na louce takřka po rovině, vidět je do dálky = ideální místo na úplné začátky.
Na téhle trase je parádní skoro nulový provoz. Na těch 5 kilometrech potkáte o prázdninách odpoledne jedním směrem třeba tři auta a dvě motorky. Já osobně jsem netušil, jak ta silnička vypadá v létě, a překvapilo mě, že je vůbec otevřená pro auta, protože doteď jsem se tam pohyboval jenom v zimě, a to na běžkách - v zimě se to nepluží, ale když místní spolky seženou peníze, tak kus cesty z Adolfova do Habartic bývá upravený na klasiku.
No takže v létě tam smí auta, ale toulá se tam jenom pár místních, sem tam nějaký místní Němec, občas je vidět že tam někoho zatáhla navigace... a taky se tam jezdí kochat motorkáři, ale s těmi je nejmenší problém, protože jsou slyšet bezpečně z dálky za horizontem.
Z místního folklóru stojí za zmínku snad ještě pastviny okolo dvou větrných elektráren nad Fojtovicemi - tohle léto se tam pravidelně toulaly po silnici krávy, které ve snaze najít poslední drny zelené trávy ignorovaly ohradu a couraly ve škarpě, v lese, a zřejmě taky napít se z potoka až někam do Německa (protože strouhy na české straně byly dost beznadějně vyschlé). Bylo mi jich dost líto, ale byl jsem ostražitej, v reflexní oranžové vestě...

Zaparkovat se dá taky ve Fojtovicích, což jsem udělal asi dvakrát... je to pro mě dál než na Adolfov. Taky jsem zkusil drandit z Fojtovic až na Cínovec, ale tam je jednak o fous hustší provoz, jednak horší asfalt (momentálně dost rašple, aspoň půlku cesty) a navíc na těch 6 km je asi 2 km táhlý kopec. 2 km nepříjemné rašple do otravného kopce. Bejt to na fajnovém asfaltu, tak to není takový problém, ale široké bruslení na hrubé rašpli je otrava. Navíc mi pak bylo líto brzd opačným směrem, 2 km dost ostře s kopce, rašple toho moc neubrzdila. Jednou jsem to zkusil a stačilo.
Dál z Cínovce na Bouřňák a dlouhou louku jsem to nezkoušel.
Hřeben Krušných hor je v létě boží v tom ohledu, že je tam snad o 8*C míň než dole pod horami ve městě. A asi jsem měl kliku na počasí - v tom katastrofálním suchu se nekonaly podvečerní bouřky z horka. Jednou jedinkrát jsem se vrátil na Adolfov s bouřkou v zádech (zjevila se z české strany během asi čtvrt hodiny).
Pak mi kolega nakukal zajímavou trasu v údolí podél Bíliny:
Zaparkovat se dá např. u fotbalového hřiště ve Rtyni nad Bílinou a držet se cyklostezky = překročit Bílinu, pak "asfaltovou polňačkou" podél meandru Bíliny do Sezemic, odtamtud po silnici do Velvět, ve Velvětách se držet značené cyklostezky podél Bíliny až na křižovatku u nádraží - tam se pustíte značené cyklostezky (uhýbá do kopce doprava) a přes ohavný pětikolejný přejezd se dáte doleva=jižně, dojedete až na křižovatku se silnicí I.tř. č.8 Lovosice-Velemín-Teplice, ovšem v téhle křižovatce se dáte vedlejškou doprava na Lbín. Zrovna tenhle úsek do Lbína je z celé trasy zřejmě nejhezčí: široká silnice, vymazlený čerstvý povrch, provoz skoro žádný, směrem ke Lbínu mírně do kopce. Opravdový zážitek. Na kopečku na kraji Lbína jsem otáčel zpátky na Velvěty a Rtyni. Byl jsem si to předem projet na kole a zřejmě by se dalo pokračovat buď na Kladruby a Teplice,
nebo dál podle Bíliny na Hradiště, Ohníč a Hostomice - ale směrem na Hradiště už byl horší povrch, kopcovitější profil, víc civilizace atd. = na kole super, na běžkách čím dál míň zábavy.
Čili ze Rtyně do Lbína povrch většinou použitelný až nádherný, sem tam náznak rašple, provoz příjemně slabý, otravné jsou dva železniční přejezdy (hlavně rozbitý asi pětikolejný ve Velvětách) a za zmínku stojí rozbitý asfalt okolo továrny ve Velvětách, asi půl kilometru... naštěstí je to po rovině a jedním směrem se dá využít úzký pruh čerstvějšího asfaltu na zasypané drážce v silnici = kdo to urve soupaž, ten vyhrál.
Asi předminulý víkend bylo okolo 8*C nad nulou a sucho, tak jsem se zkusil podívat na cyklostezku z Ústí směrem na Děčín - teď v zimě. Měl jsem málo času, protože je brzo tma, takže jsem dojel od hřiště ve Svádově jenom do Malého Března (a zpátky). Povrch cyklostezky slušný až parádní, jenom skrz Valtířov po místních ulicích trochu horší asfalt (a sem tam auto) a podle Labe tu a tam olšové větvičky na asfaltu. Asi na dvou místech byla místo asfaltu zámková dlažba. Sice hlaďounká, ale hroty hůlek na ní nedržely - pokud se hrot nezapíchl do spáry mezi dlažkami, což zase hrozí ulomením. Jeden takový úsek byl v kratičkém strmém stoupání na kraji Valtířova - zřejmě technická vsuvka pro obohacení jinak rovinatého terénu.
A přestože byl víkend, tak vcelku nikde ani živáčka

Uzavřel bych konstatováním, že z ostatních účastníků silničního provozu jsou snad nejhorší galuskáči - nejsou slyšet dokud je nemám fakt za zády, a chechtaj se jak jsem se lekl


- tuurista
- nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned črc 22, 2018 13:51
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Off road brusle (kolečkové)
od tuurista » stř pro 19, 2018 23:52
- tuurista
- nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned črc 22, 2018 13:51
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Off road brusle (kolečkové)
od tuurista » čtv pro 20, 2018 0:00
- tuurista
- nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned črc 22, 2018 13:51
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Off road brusle (kolečkové)
od tuurista » sob dub 13, 2019 21:01
Zatím vyasfaltovali 4 km a není vyloučeno, že budou pokračovat dokola... JUPÍÍÍ

https://ustecky.denik.cz/zpravy_region/ ... 90322.html
- tuurista
- nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned črc 22, 2018 13:51
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Off road brusle (kolečkové)
od tuurista » stř lis 13, 2019 23:32

- tuurista
- nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned črc 22, 2018 13:51
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Off road brusle (kolečkové)
od Buca » sob led 4, 2020 2:19

B) Pořídil jsem si SUV od Powerslide.... Konečně po letech to nejsou letní běžky, ale zimní/terénní brusle!!! Mám Next trinity boty s normálním in-line podvozkem a k tomu jsem si pořídil ty 2*150 podvozky na kolečka jak z nordic bruslí (taky jsem měl štěstí na prodejce a prodal jen podvozky s oskama bez kol, svoje staré nordic brusle jsem vykostil


DÁ SE NA TOM JEZDIT DOCELA DOBŘE I BEZ HŮLEK a je to k jedněm botám, takže nemám doma další metrové heblo, ale jen o trochu větší podvozky ve skříni, když zase namontuju ty normální... Za tohle opravdu palec nahoru, to je dobře vymyšlená věc (oproti nordic bruslím to skoro nemá mouchy - konstrukčně vůbec, nafukovací kola známe a zkrácení podvozku celému konceptu rozhodně prospělo).
-
Buca - nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Off road brusle (kolečkové)
od tuurista » sob čer 5, 2021 23:35

Jezero je usazené v takovém ďolíku, svahy kolem jezera tvoří mírný "trychtýř". A silnice je vedená tak, že pokud jezdíte kolečka doleva, jedete většinu cesty v průměru s kopce

Občas se tam vyskytnu i bez koleček, a pravidelně vídám lidi na nebržděných roller-běžkách s PU kolečky. Teď naposledy jsem jich potkal asi šest. Hurá, už nejsem sám. Teda druhý Skike jsem ještě nepotkal, ale člověk nemůže chtít všecko hned

- tuurista
- nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned črc 22, 2018 13:51
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Off road brusle (kolečkové)
od tuurista » sob čer 25, 2022 13:59

Když jsem postupným tréninkem zjistil, že kolem Milady nemám problém objet na jeden zátah 4 kolečka (asi 4x 10 km), začal jsem se nudit - vzal jsem si den dovolené a vyrazil jsem na cyklostezku. A protože cyklostezka z Ústí až někam skoro do Roudnice je pro Skike často neprůjezdná nebo o hubu (v provozu), svezl jsem se autem kus dál proti proudu. Konkrétně v Hněvicích u nádraží (u mostu naproti Štětí) je veřejné parkoviště, na kterém bývá volno, a ke kterému vede z labské pobřežní cyklostezky odbočka - nemluvě o restauraci "Na Koreji", kde se výborně vaří (ale tu jsem tuším tenkrát vynechal). Takže nástupním bodem byly Hněvice.
Podnikl jsem ten den průzkumnou výpravu napřed do Roudnice a zpátky k autu do Hněvic, a protože jsem neměl dost, tak jsem jenom vyměnil v baťohu lahev vody a vydal jsem se proti proudu - otáčel jsem ve vesnici jménem Vliněves, která je na levém břehu Labe na dohled od Mělníka - prakticky přes vodu od Mlazic, kilometr od přístavu, asi 2 km vzdušnou čarou od centra... Celkem jsem ten den najel asi 50 km. Mimochodem ve Vliněvsi na návsi stojí za zmínku sympatický hostinec U Tajčů, kde jsem si s gustem chvíli odpočinul ve stínu slunečníku (na zelené zahrádce ve dvoře směrem k vodě). Další hospodu jsem z cyklostezky zahlédl taky kdesi v Dolních Beřkovicích (pár set metrů nad jezem), ale zevnitř jsem ji nezkoumal. Jinak je po cestě pár menších kiosků pro cyklisty, ve větších vesnicích sámoška/večerka, ve Štětí hned u mostu Lidl.
Z Hněvic do Roudnice vede stezka větší část cesty po břehu Labe. V Račicích je stezka značená k veslařskému kanálu a pak kus lesem po hliněné cestě - na Skike nic moc terén, v nouzi by asi byl průjezdný (včetně té uježděné hliněné cesty), ale proč ničit ložiska, když je k dispozici alternativní trasa s velmi slušným asfaltem po staré silnici z Račic směrem na Roudnici. Dnes široká ospalá vedlejška druhé třídy, sem tam auto nebo traktor, jeden chráněný železniční přejezd mezi poli se širokým výhledem na obě strany. Asi po dvou kilometrech v osadě Záluží zase zpátky na pobřežní cyklostezku. Pak je ještě v Dobříni asi kilometr vedlejšími uličkami skrz ves - nakonec malebné zpestření. A tuším technická vložka pár metrů po hrbatém panelovém "nástupišti brodu" v Dobříni u Labe, ale to se dá.
Z Hněvic na Mělník je snad úplně celá cyklostezka bez aut. Spíš pro děcka jedna industriální zajímavost: "teplá říčka tekoucí z lesa" = výpusť technologické vody z "elektrárny Mělník" (u osady Křivenice), kterou stezka kříží mostkem. Dají se tam vymáchat nohy v teplé vodě.
Někdy příště se chci podívat kolem Mělníka dál podle Labe nebo Vltavy.
Závěrem pár fotek:
Náves s hostincem ve Vliněvsi:
Pohled směrem k Mělníku z cyklostezky pod Vliněvsí:
Toto mi zbylo od posledně / nevešlo se jinam, je to taky někde u Labe:
Funguje tam nějaké zvířátko se silnými zuby

Jenom to asi nebudu tolik přehánět s denní dávkou. Navzdory tréninku mi začne ve čtvrté desítce km nadávat bříško, ať už se na to pro dnešek vykašlu. 40 km se dá ještě ustát, ale po těch 50 km jsem měl večer nějak rozházené zažívání. Jinak jenom příjemně unaven.
- tuurista
- nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned črc 22, 2018 13:51
- Bydliště: Ústí nad Labem