Off road brusle (kolečkové)

život v jedné lajně

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod JanX » úte kvě 26, 2015 20:16

Ahoj Buca, můžeš ty svý klínky prosím vyfotit? Nějak to nechápu :-)

A ty borci na tom uvedeném videu jsou fakt dobrý. Když si vemu, jak my se s těma našema prkýnkama se... :-)
Naposledy upravil JanX dne úte kvě 26, 2015 21:17, celkově upraveno 1
JanX
nováček
nováček
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 7, 2011 16:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod JanX » úte kvě 26, 2015 20:20

Oprava píchlého kolečka na Skike - nemáte někdo nějaký nový postup jak na to?

Píchnul jsem ho někdy loni. Třikrát jsem ho zkoušel opravit, ale při tom vracení pláště na
místo zase tu duši proseknu :-(

díky
JanX
nováček
nováček
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 7, 2011 16:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » úte kvě 26, 2015 21:09

Návodů je na Youtube víc, tak teď zrovna jsem narazil tak narychlo třeba na tento: https://www.youtube.com/watch?v=GrS477hlAQo

Originální montpáky jsem nikdy neměl, ale používám na to normální velké (dlouhé asi 30 cm a původně určené na motorku) a zatím jsem to s nimi neprosekl.

Jinak ty Kenda pláště se opravdu vyplatí - jsou sice dražší, ale žádné odlepování od kordu jako ty původní které nevydržely ani půl roku a to jsem nejezdil tak často a ty Kendy mám někdy od začátku léta, bruslím každý týden tak 3 hodiny (kromě zimy kdy byl sníh a led) a teprve teď mi na jednom plášti leze plátno, ale ještě to určitě nějakou tu desítku km najede, tak doufám že to ustojím a nenabiju si hubu, když je nevyměním včas ... :lol:
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » stř kvě 27, 2015 9:00

JanX: Nenašel jsem žádnou rozumnou fotku a nejsem doma, tak foto časem. z boku to má tvar klínu, půdorysem obdélník cca 10x1,5 cm, segmentované, aby se to dalo ulomit. Našel jsem si segment, který zhruba odpovídá naklonění té brusle jak potřebuju a nacpal jsem ho do škvíry mezi podvozek a botu u šroubu. Pak to chce šroub pořádně utáhnout, vibrace jsou svině a pár kousků už se mi povedlo poztrácet (při ceně 30 korun za balení, kde jich je asi 10 nebo 15 to vůbec nevadí :-) )
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » pát čer 5, 2015 23:26

Přibližně každou druhou jízdu zakopnu o hůlku. Karbon nee. Dokonce jsem při zakopnutí rozštípl plast s hrotem a teď ho budu opravovat trubičkou - viz Vladas.
Nebo si koupím další. Na e-shopu HeliaSport je nemají, asi jsi je vykoupil :-)

Pořád ladím styl, teď zkouším pokládat brusli co nejvíc pod sebe, ale asi narážím na své limity.
Ještě jeden poznatek, skoro univerzální - když se mi nedaří, je to tím, že málo krčím kolena.

Běžně se mi ztrácí tlak přibližně 1bar na 2-3týdny.
Měl jsem náhle únik na nulu za týden, bylo to ventilkem - výměna.
Pokud ale nejsou ventilky a duše ze stejné šarže, je hloubka tyčinky ventilku rozdílná a mám problémy s huštěním.
Mám totiž hustilku na cyklovidlice, která má na nástavci páčku na otevření ventilku. Páčka už "zatuhla", tak jsem ji naladil na polohu, kdy obvykle už kousek po dotažení na ventilek jej otevřela.


Buca píše:hůlky: Vzal jsem ty nové (155cm), koupil za pár šupů "nordic hroty" v Helii. Jsou s mini talířkem a v plastovém loži, bál jsem se praskání, ale zatím drží (od března). Karbonové birki zabírají místo, protože hroty se mi nepodařilo demontovat za použití síly, kterou odhaduju jako nedestruktivní. Ono se jim využití časem určitě najde. Jinak, jsem rád, že používám duralové - než jsem sladil techniku, párkrát jsem si brnknul kolečkem brusle do hůlky a je křivá (vzbuzuje zvědavost, jestli bych při tom karbonovou neroztříštil) :-).

Naposledy upravil lojzmen dne sob čer 6, 2015 21:59, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » sob čer 6, 2015 21:42

JanX píše:A ty borci na tom uvedeném videu jsou fakt dobrý. Když si vemu, jak my se s těma našema prkýnkama se... :-)


No, všimni si, že to je obvykle střihnuté před pádem. A ty nájezdy z boku, to je jen na efekt. Ale jinak opravdu dobrý.
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » sob čer 6, 2015 21:58

JanX píše:Oprava píchlého kolečka na Skike ....
...
místo zase tu duši proseknu


Jóo, jsem rád, že mám Kenda. Už dlouho jsem nepíchnul.
To nasazování je děsný porod, já dokonce zničil ráfek (ale to byl jakýsi šmejd).
Ty plastové montpáky jsou moc tlusté a krátké na tu sílu, co potřebuješ vyvinout.
Já si pomáhal starým velkým šroubovákem s otupělými hranami a hojně jsem mazal mýdlem.
Jakmile máš tři ruce a dobré páky, můžeš dávat pozor na duši.
Doporučuji duši trošíčku nafouknout, tak aby nezvedala pneumatiku a aby utekla před skřípnutím.
Mazat, mazat! Ale ne olejem nebo vazelínou, leptá to pryž.

Držím palce.
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » ned čer 7, 2015 11:17

No píchnutí hůlky před brusli, to se mi taky stává - já si tak pro změnu ulomil rukojeť když jsem se rozhlížel jestli nejede auto a jak jsem se nesoustředil a píchl hůlku mezi brusle, tak už jsem to nesrovnal, anebo v zimě na běžkách jsem se chystal zleva předjet 2 ženské, ale jak jsem se soustředil na to, jestli se vedle nich vejdu, jak jsem si píchl hůlku mezi běžky a ty ženské nakonec "objal kolem krku" - ty si asi říkaly co je to za úchyláka ... :D

Kendu už jsem jednu raději vyměnil (to plátno už se začalo jakoby "nařezávat" a už by to možná při 140 PSI mohlo opravu nečekaně bouchnout a jak to tak bývá zrovna třeba někde z kopce...), ale vydržely opravdu hodně když už je mám skoro rok a bruslím každý týden - zatím jsem je za celou dobu nepíchl ani jednou a ty originál Skike několikrát.
(pumpuju každý týden, protože ze 140 PSI to vždycky všude klesne asi na 100 velkou cyklopumpou s manometrem)

Šroubovákem jsem si kdysi dost nehezky ohlodal ráfek, ale co používám ty dlouhé montpáky, tak s těmi hlavně není potřeba taková síla, ráfky neodřou vůbec a jde to i bez toho mýdla i když s mýdlem je jasné, že to musí jít ještě lépe ...
Montpáky jsou ale lepší určitě 2, jenom jednou by to asi šlo špatně.

Co mám zalepené ty hroty v hliníkových trubičkách, tak už se hodně dlouho nevylomily - škoda že už je tak neprodávají, ale (možná) je to i tak trochu záměrné kurvítko, jak to dnes bývá skoro u všeho ... ;-)
Nevypadá to sice nějak hezky, ale hlavně že drží ...

Obrázek
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod cihoun » stř čer 17, 2015 15:02

Hola hola, jsem nováček na OF. Je tu v diskuzi na téma XCS nějaký Pražák? Rád bych vyměnil info ohledně tras na cross skating v Praze a okolí. Mám několik tratí od 10 do 30 km, vše kombinace asfalt a terén.
Taky můžu přispět do diskuze zkušenostmi s modelem POWERSLIDE XC Path 2.0, u kterého mi minulý víkend prasknul rám, takže už ho nechci. Po vyřízení reklamace půjdu asi do PS X-Plorer 2.0.
cihoun
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř čer 17, 2015 14:45

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » čtv srp 13, 2015 14:08

Ahoj, zkus pročíst pár stránek nazpátek. Mám pocit, že se někdo po Pražácích už ptal.

Jinak, pro ostravaky a okolní - projel jsem v nejbližší době pár cest (btw. plánuju výhledově pořídit si tu jednosměrnou osku, aby se dalo jezdit běžkařskou klasikou do kopce nebo po úzkých pěšinách). Info k trasám:

1) Na rychlovku v tomhle vedru jezdím lesopark za všb: Nejprve jsem jezdil podle čísel vzestupně, úsek 12-14 je nerovný, soudržný a za sucha v pohodě. Jiné počasí jsem tohle léto ještě nezažil :-). Kopec je výživný, ne sice tak prudký jako ten k hvězdárně, ale horší terén. Zrovna tam se asi ta klasika zužitkuje. Na vršku kopce směrem ke strži no problem, pěšina je dost široká. Překvapilo mě, že cesta kolem koupaliště (16-18)je o dost užší, než pamatuju před cca 10 lety. Asi je menší provoz cyklistů než býval a cesta zarůstá křovím, pěšáci a pejskaři nejsou zvyklí moc uhýbat... Občas je oser tam někoho takového potkat u sjezdu k vedlejší bráně koupaliště, je tam fakt úzko.
Úsek 24-31 už jsem jel i obráceně, těším se na klasiku v některých partiích stoupání kolem lesa, cesta je dost rozbitá a blbě se tam bruslí (soupaž do kopce nedávám). Už jsem jel i od bodu 15 přes Střz do Vřesiny, tam je to bez problémů.

2) Kr. Pole - Vřesina - Skalka: Úsek 1-11 nekomentuju, je to provizorium, projíždí se stavbou. Až znovu dodělají cyklostezku W z lesoparku do Kr. Pole (příprava na most přes zářez Rudné už tam je), bude to velká paráda. Když není odpolední špička, průjezd Kr. Polem je v pohodě i po cestách. Kopec 12-16 je v pohodě, k tramvajovému přejezdu je i slušný rovný dojezd, dá se v klidu dobrzit, i když to člověk pustí. Tu ulici jsem neznal, na kole jsem jezdil tou souběžnou - Plzeňská, kde je prudší kopec a nepřehledná zatáčka + stopka hned pod kopcem. Takhle se tam přijíždí rovně a po hlavní. Úsek k Lípě se buď musí kousek po cestě ke hřišti (17-23) anebo před kolejema doleva ke strži, přes most přejet Porubku a dojet k zastávce Vřesina a po Nádražní nahoru. Úsek Vřesinou-dědinou (25-31) bude třeba ještě trochu optimalizovat, nechtěl jsem po hlavní cestě a neměl jsem mapu, vrchem kopce to určitě nějak půjde. Od hřbitova je udělaná pěšina ke Skalce, je sice nerovná, ale celou cestu mírně s kopce, takž se dá jet soupaž (opět ideální úsek, kde se časem využije klasika). Cesta od Skalky k hlavní nic moc povrch, ale jel jsem za tmy, tak jsem si nemohl moc vybírat stopu. Za světla by to asi bylo lepší. Dál se, bohužel, musí po hlavní. Kolem koupaliště není jak kloudně projet, všecky ulice jsou slepé. Ale tam, co se napojuje cesta od Skalky na hlavní, je asfaltka souběžná s Rudnou, zkusím časem prozkoumat, kam vede (možná k hrázi rybníka nebo tak).

3) Třebovice - Martinov - Plesná: Úsek 7-9 nemá dobrý povrch, ale je to jen kousek (dál na Štěrkovnu tudy nejezdím, nemá to cenu). V Martinově jezdím kus po cestě, protože mi hůlky na zámkovce podkluzujou. Kopec na ul Kamenná je výživný, ale má dobrý povrch, když má člověk fyzičku, jede se celkem dobře. Nahoře před křižovatkou na Žižkově zase jedu po cestě, ale tam je řidší doprava. V Plesné (zatím?) průjezd taky v pohodě i po cestě, žlutá poměrně brzo odbočuje do lesa. Na křižovatce stezek (28) se dá odbočit do sídliště a a vyjet na sídliště na kopci a dál.
Dále možné jet po Průběžné nebo Na Svobodě zpátky do Martinova, případně pak podél Martinovské k Čistírnám. Dá se udělat jako okruh-osmička, když dojedete autem na některé parkoviště blízko trasy v Porubě nebo v Martinově (31 - parkoviště u hřiště Arrows, 32 - parkoviště u areálu Hruška). Spojnice 30 -> 13 a 32 -> 6 jsou v pohodě průjezdné :-).

4) Na koupačku na Štěrkovnu je lepší z Poruby jet přes Plesnou a Děhylov, podél hlavní cesty z Žižkova do Děhylova vede dlážděná cyklostezka, dál zadem po Výstavní až k serpentině v Děhylovském kopci. Pak už po cestě, ale je to s kopce dolů a jede to pěkně. Předjížděly mě sice auta, ale ne nějak drasticky moc (navíc je pro pasažéry člověk většinou dost atrakce :-D ) a na radaru jim svítilo přes 60 km/h, takže to docela sviští. Dole se dá jet kolem nádraží k Tenisáku a zpátky za přejezd, ale odbočka do té ulice je ještě v místech, kde je člověk s koce rozjetý. Přišlo mi zbytečné tam brzdit a zatáčet. Za přejezdem už není problém, tam je krajnice široká, že se s trochou snahy minete i s rozumnými cyklisty pořád ještě za čarou. Stejnou cestou zpátky je to trošku horší ve spodní části kopce (zámková dlažba), ale od rozcestí před zatáčkou už jsou zase staré kachle a pak jen nad serpentinou dvě tempa rychle zpět do ul. Výstavní. Alternativně se asi dá odbočit u zastávky do kopce na Dobroslavice (chci prozkoumat).

Další budou následovat, až se zase někam rozjedu ooo __II
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Luis » čtv srp 13, 2015 16:42

Teda smekám, popis tras je fakt výborný, i když to nevyužiji, jsem z druhého konce republiky.
Ohledně té klasiky, jestli myslíš antireverz do normálních off-road bruslí s pevnou patou, tak to je trochu nepoužitelné, bez volné paty to nepůjde vůbec dobře. Skike teď dělá nový model s volnou patou.
Jinak já jezdím po úzkých, nebo špatných cestách soupaž.
Luis
nováček
nováček
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned kvě 27, 2012 10:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod JanX » čtv srp 13, 2015 18:52

Taky smekám :-) Severomoravská oblast zde má opravdu silné zastoupení!

Já jsem od Mladé Boleslavi. Na Skike je tady sjízdné ledasco, ale pokud nechcete riskovat střet s vozem, tak je lépe jít na spec. tratě. Např. Z Benátek nad Jizerou od zimního stadionu po trase bývalé železniční vlečky. Je to cca 4,5 km mírně do kopce. Mohu vřele doporučit.
JanX
nováček
nováček
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 7, 2011 16:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » pát srp 14, 2015 15:57

Jj, přesně ten antireverz mám na mysli. Protože když se zkombinuje úzká cesta nebo blbý povrch s kopcem, zastaví mě to a musím se hrabat nahoru stromečkem.
Moje idea je jezdit jako kolem 2:15 borec v tomhle videu. Prostě, namotovat to jako on na přední kolečko a na konci tempa přizvednout patu se zadkem brusle. Na rovině jsem to zkoušel a technicky to jde, jen to zatím nepomůže odrazu. Na soupaž v těch zmiňovaných místech bych musel být Rambo :-D
Stejně mám vyklínkovanou mezeru mezi podvozkem a botou kvůli křivému postavení noh :-), tak uvažuju nad tím, že bych klínek udělal tak o 5 cm vyšší a do prostřední díry podvozku zamontoval ještě jedno kolo. Jestli to bude fungovat na XC Path, tak bych uvažoval o kratším home-made podvozku 3x150 - na Coyotech to fungovalo a Powerslide už má několik modelů SUV 3x 125mm, dokonce jsem na tom s tvrdýma kolečkama potkal borce na Inline kolem Olešné a říkal, že to jezdí dobře. Ty 2,5 cm už nebudou tak velký rozdíl, navíc bych tím mohl zabít dvě mouchy jednou ranou - rychlé inline brusle + offroad na jednom podvozku a jen měnit kolečka :finga:
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Luis » pát srp 14, 2015 20:15

Oproti videu mají skike brusle kolečko před špičkou boty, proto by jsi musel zvedat nohu mnohem výše po větším poloměru otáčení a s celou váhou brusle. To jde fakt těžko.
Schválně si to spočítej, střed otáčení máš od špičky boty cca 9 cm, kdežto u kolečkových lyží/lyží/bruslí na videu je střed otáčení nohy (chodila) pod špičkou boty. A to je veliký rozdíl.
Schválně si někde ve trávě, kde máš zablokované přední kolečko zkus udělat to převalení přes přední kolo, opravdu to vůbec nejde.

Ještě koukni na skike V8 s volnou patou, klasický styl je na konci videa: https://youtu.be/msISB7E5JY4
Ale ty brusle stojí přes 10000.
Luis
nováček
nováček
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned kvě 27, 2012 10:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » sob srp 15, 2015 0:17

Nikdo neříkal, že to bude jednoduché, ale proto to dělám, baví mě ty problémy řešit a pak si toho užívat \:D/ .
Technicky jsem to za jízdy už samozřejmě zkoušel, zvedat přes přední kolečko tu brusli jde. Na rollski se to nedělá jinak, i když uznávám, že s volnou patou to bude určitě o dost pohodlnější pohyb. I na běžkách jezdím tak, že cestou dole mírným kopcom po dosažení určité rychlosti při odrazu zvedám celou lyži po oblouk špičky. A to ta běžka je podstatně delší než nordic podvozek. Furt lepší, než se kachnit na těch kolečkách stromečkem co noha nohu mine a viset na rukách na hůlkách. Ty kolečka totiž jedou dozadu podstatně víc, než lyže.
Za 4 roky, co mám nordic brusle, jsem se dostal vlastními silami docela daleko. Stejně jako ti kluci, se kterýma to tady dlouhodobě rozebíráme.
A myslím, že řešení problémů, které jsme takhle sami odhalili, jsou rozhodně za hranicema služeb ofiko servisu... V mém případě naposled to klínkování škvíry bota/podvozek: vyřešeno provizorně s velkou zásobou za 50 korun. Když se mi vyklepe klínek cestou, zastavím a opravím, balíček s sebou vozím v batohu s pumpičkou a náhradním kolečkem. Definitivní řešení chce zhruba 2 hodiny práce a hodinu přehrabování odřezků v dílně, na které jsem neměl zatím čas. A tímhle "blbým" zásahem jsem se posunul k tomu, že není problém ujet 30-50 kiláků za den ze situace, kdy jsem na ty brusle nadával jak špaček a myslel, že pořízení i ojetých byly vyhozené prachy. Když jsem chtěl zamakat, tak to znamenalo třeba půl hodiny soupaž na rovině, abych se unavil. Bez ohledu na terén, bo i za tu půlhodinu soupaže jsem měl nohy dodrbané tak, že jsem několik dnů po jedné jízdě neobul nic jiného než jedny sandále a pak žabky.
Před dvěma lety jsem tady v tomhle vlákně psal, že to, co je tu v postovaných videích, není možné. Dneska umím skočit otočku o 180° na krátkých běžkách s cca 2/3 úspěšností v dobrém terénu a na nordic bruslích celkem bez problému na počkání (měl jsem základy skákání z inline). Běžně při nordic skatingu cestou po satelitech a vilových čtvrtích skáču na/přes retardéry a těším se na sjezdy v terénu, o kterých jsem taky říkal, že to je trik a marketing. Slovy Filease Foga: "rychlost pohlcuje váhu".
Hodně v sebevědomí postoje, ovládání bruslí a manévrů za jízdy mi dalo, když mě tahal brácha za mopedem na laně (trasa v podstatě shodná s tím kolečkem, co jsem postoval někdy na jaře). Fakt to udělá strašně moc, když nemusíš řešit pohon vlastní silou a jen se snažíš v rychlosti kolem 20-30 km/h srovnat a řešit nástrahy terénu.
Kopec v Děhylově, o kterém jsem psal minule je hladký asfalt, prudký a ve spodní části rovný, tam to muselo udělat asi slušnou rychlost, když mě předjížděly auta 60-65 km/h a nebylo to jako když tě mine auto na rovině při jízdě na kole, ale z okýnek křičely a mávaly děcka. Kolem radaru jsem jel mezi dvěma autama, a co si pamatuju, tak cyklisty ten radar někdy měří a někdy ne.
Pro ilustraci, abychom srovnali měřítka: než jsem v červnu skončil s prací v HK, dal jsem si z hecu na starých inlinech cyklostezku HK-Kuks a zpět bez zouvání bruslí (protože jsem líný). Včetně průjezdu přes Josefov (kupodivu, ty staré kočičí hlavy v Josefově jsou "pohodlnější" než nová žulová dlažba v centru HK ;-) ) a offroad vložek u krematoria v Jaroměři a v Kuksu-dědině před mostem. Jak říkám, jsem líný se vyzouvat a obouvat a na těch 60 kilometrech to provádět několikrát kvůli takovým nepříjemnostem, které mají dohromady cca kilometr a půl v obou směrech, to pro mě nemělo moc smysl. To už je mnohem lepší se vyzout kdekoli na pauze v hospodě u piva oooo :drinkers: .
Jestli tamtudy někdo pojedete, doporučuju hospodu v Brodě nad Labem pod mostem - mimo dobře ošetřených Svijan mají jako bonus luxusní klobásy, cigáro a maso uzené na vlasnínm grilu :-)
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » sob srp 15, 2015 1:32

Luis píše: ... skike V8 s volnou patou... Ale stojí ...

Moc dobře vím, kolik stojí, slintám nad nima dlouhodobě ;-) Nicméně, jsem omezen jak finančně, tak prostorem. Takže ideál je něco, co konstrukčně umí obojí, jak bruslit, tak tu klasiku. V tomhle ohledu byl můj sen ten Twin, který měl jednosměrnou osku a kloub pro zvedání nohy na klasiku a k tomu nějakou fintu na zablokování toho mechanismu. To měli v nabídce jen jednu sezónu a pak z toho udělali dvě řady. Cena je pro mě nesmysl i tak.
Proto momentálně řeším (i když zatím hodně teoreticky) ten home-made podvozek 3x150. Powerslide představili Virus SUV na 3x 125 podvozku s nafukovacími kolečky před 2 nebo 3 lety a dneska mají najednou i Metropolis SUV 3x125 nafukovací a Virus speed 3x125PU. Tak si říkám, že návrat ke 150mm kolečkům á la Coyote by mohl být celkem OK a po nasazení PU koleček by to mohlo i slušně jet.
Další sada koleček zabírá jen málo místa, bot půl roku neupotřebitelných mám doma dost, další netřeba :lol:
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » sob lis 7, 2015 14:08

Dámy a pánové, zaprvé děkuji svému dědovi a tatovi že mě naučili pracovat s různým nářadím a že technika je jednoduchá. Zadruhé děkuji lenosti přicházet věcem na kloub a ztrátě improvizace, kterými trpí společnost ve všeobecném dostatku. Před pár týdny jsem vydražil na německém ebay skike twin. Sice ten starší model vX, ale dle popisu třikrát použité. Nemám důvod nevěřit, byly sice mírně od bahna, ale bez stop po ježdění, jen pár oděrek od montáže koleček. Krátká projížďka po asfaltu se na nich podepsala mnohem víc. Dneska jsem namontoval reverzní brzdu, ale počasí mi zatím překazilo plány... Takže první dojmy:

1) Kvalita se vyrovná Powerslidům, některé detaily lepší, něco horší. Důvod proč jsem koupil tak levně (165E po chvíli licitování): Volnoběžkou prostě nešla protáhnout oska kola, aretovací páčka byla křivě vrtaná (1 vrtání vrtačkou + 3 minuty broušení pilníkem). Prodejce to asi zkoušel na sucho skládat a nevěděl, co s tím, tak zkoušel bruslit s pevnou patou a asi prodal... Druhá volnoběžka byla origo zatavená v balíčku a úplně OK.
2) Dodělej doma je to úplně stejné jako PS kvůli nedostatečnému testování. Na to, že stojí o třetinu víc, nic moc... Distanční trubičky mezi ložiska bez volnoběžky mají nerovné konce, takže kolečka mají stranovou vůli pár desetin mm (všechna, vyřeší srovnání na soustruhu)
3) volnoběžka je zajímavě řešená, až stáhnu obrázky, postnu. Skike volnoběžka určitě nebude fungovat na PS kolečkách bez volnoběžky ani na starší kolečka skike. Obrázky napoví :wink:
4) designér skike se pobláznil do rychloupínáků :lol: . Na oskách kol super nápad, na štelování polohy (brzda a pás na lýtku) k ničemu. Bývalý majitel už je vyměnil za obyč šroubky a matky. Pokusem o retrofit jsem se přesvědčil, že udělal dobře.

Více po pořádné testovací jízdě.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod JanX » sob lis 7, 2015 17:02

Buca píše:... Před pár týdny jsem vydražil na německém ebay skike twin... Více po pořádné testovací jízdě.


piš, jsem zvědavej!
díky :-)
JanX
nováček
nováček
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 7, 2011 16:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Hrebik » ned led 10, 2016 18:06

Přeji pěkný den,jsem v tomto sportu (off road bruslení) úplný nováček.Koupil jsem si SKIKE V07 PLUS
Můj dotaz se týká hůlek.Nechtělo se mi kupovat originál SKIKE a to kvůli ceně - 2400kč.
Vlastním běžěcké hůlky-hliníkové,ale problém je s hrotem,který se hodí jen na sníh. Dá se nějak sundat tento hrot a nasadit koupený hrot vhodný na silnicní povrch.Případně bych byl rád za doporučení hrotu. Vím,že se tu toho na toto téma napsalo už moc, ale rád bych to měl tak nějak ucelené :-)
A ještě něco,je-li tu někdo z Prahy,kdo jezdí a zná nějaké fajn trasy,budu rád za doporučení. Zatím se chystám jezdit Stromovka - přístav Klecany- a dál a dál .....
Díky moc
Hrebik
nováček
nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned led 10, 2016 17:34

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod cihoun » úte úno 16, 2016 15:29

Hroty sundáš po nahřátí horkovzdušnou pistolí (při troše štěstí stačí fén, záleží na použitém tavném lepidle). Velký výběr hrotů na asfalt je např. na http://www.xcsport.cz/Koleckove-lyze/Bo ... ducts.html nebo v Praze v Tetudo-sport v Nuslích, Jaromírova 26.
Karbidové hroty nabrousíš jedině diamantovým pilníkem, buď mají malý na xcsport.cz (mám ho jako rezervní na cestování) nebo pořádný na http://www.dimapa.cz/brousenidiamantem/ ... hrubost-60 - tím mám nabroušený hrot 3 tahy za 15 s.

Trasy: z Klecan dojedeš na Skikách až do Řeže, tady v sezóně můžeš přejet přívozem na levý břeh a po něm zpátky do Klecan a přívozem na pravý břeh. Jinak v Praze jezdím v Šárce (parkoviště Džbán-Čertův mlýn-Dívčí skok-serpentiny nahoru-Vaníčkův pomník-McDonald-hráz-parkoviště Džbán, 8 km se stoupáním ca. 100 m), v Prokopském údolí (Hlubočepy viadukt-serpentiny nahoru-Butovice-retenční nádrž Asuán-Klukovice viadukt-Hlubočepy viadukt, ca. 8 km se stoupáním ca. 200 m), v Krčském lese (dlouhé kopce), v Hostivařském lesoparku (pěkné štěrkové cesty, asfalt kolem přehrady), v Uhříněvsi (zámecká obora-Podleský rybník-Netluky-Markéta, asfaltové cesty se zákazem vjezdu možno různě kombinovat , základní okruh 10 km). Na jižním okraji Prahy: Milíčov-Šeberov-Rozkoš-Hrnčíře-Vestec-Jesenice-Zdiměřice-Rozkoš-Průhonice-Újezd-Milíčov, 21 km, malé převýšení, většinou cyklostezky bez aut). Kousek na jih od Prahy: Hornopožárský les - asi nejlepší lokalita v okolí Prahy, z okraje Těptína (parkoviště u Dlouhého rybníka) po cyklotrase 0029 se zákazem vjezdu aut k loveckému zámečku Horní Požáry a dále sjezd do Kamenného Přívozu, tam a zpět 11 km, stoupání 200 m. V Horních Požárech možno prodloužit odbočkou na Dolní Požáry a při sjezdu ke Kamennému Přívozu další odbočkou na Turyň, celkem 22 km s celkovým stoupáním 375 m.
Naposledy upravil mike dne úte úno 16, 2016 16:53, celkově upraveno 1
Důvod: zbytecna citace predchoziho prispevku
cihoun
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř čer 17, 2015 14:45

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » pon úno 22, 2016 0:04

Hrebik píše: Koupil jsem si SKIKE V07 PLUS


Doporučuji pro toto období blatníky.
Pokud je povrch souvisle mokrý, budeš mít mokrou prdel.

V dešti nejezdi, znečistíš ložiska (teda nové možná budou těsnit, ale později to bude hned), já je po dvou kilometrech v dešti musel vymývat, zadrhávaly, maras v mazivu.

Ty hroty, to je různé. Možná ti vydrží ostré celou sezónu.
Obecně - čím kamenitější/hrubější je asfalt, tím větší pravděpodobnost vylomení hrotu.

Zkušenosti o hustilkách, huštění, hůlkách, hrotech, to tu je v tomto vlákně.
Cihoun dal výborný odkaz.

Mnoho zdaru.
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte úno 23, 2016 22:17

Buca píše:3) volnoběžka je zajímavě řešená, až stáhnu obrázky, postnu. Skike volnoběžka určitě nebude fungovat na PS kolečkách bez volnoběžky ani na starší kolečka skike. Obrázky napoví :wink:

Více po pořádné testovací jízdě.


Bucá sorry, máš už nějaké foto?

Já nad Skike váhám už měsíc. Vypadá to na to, že je to malovýroba s odpovídající (ne)kvalitou či možnostmi.
Skike V8 LIFT Cross jsem zavrhl, jako poloviční řešení toho, co chci.
Skike V8 TOUR je zase drahé a dost těžké.
Chtěl jsem na V7 dát běžkové vázání. Nejde to, V7 je krátká.
No já nevím.
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod cihoun » pát úno 26, 2016 15:24

Chystám se prodat velmi málo ježděné podvozky POWERSLIDE XC PATH 2.0 (ca. 500 km) vč. koleček a brzdy na jednom podvozku. Podvozky jsou bez bot, ale jsou k nim originál montážní šrouby. Tak kdyby měl o ně někdo zájem, tak mi napište na cihak.petr@email.cz.
cihoun
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř čer 17, 2015 14:45

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » pát bře 11, 2016 22:52

Po dlouhé odmlce jsem zpátky i s obrazovým materiálem ;-)
Volnobezka2R.jpg

Vysvětlivky: Uprostřed kolečko, pod ním nalevo oska kola, co se volně otáčí, napravo sestava volnoběžky (detail vlevo dole-rozdíl mezi mezi ložiskama, pravé je to pro volnoběžku). Detaily vpravo - uchycení volnoběžky v kolečku a na rámu. Detail vlevo nahoře - záchyty protipohybu brzdy, lesklá část na horním je moje oprava, přes původní otřep nešla prostrčit osa s rychloupínákem.

Resumé po několika málo desítkách km:
1) vyklápění paty je super, i bruslení mi přijde lehčí díky větší volnosti pohybu.
2) Když mi dojde dech v kopci, pohyb není přískoky vpřed s dlouhou pauzou, ale připomíná to skialpy na trochu (v prudkém kopci trochu hodně) ojetých pásech. Možná, že se dá vypilovat technika až k tomu, že pohyb bude připomínat běžkařskou klasiku, ale tam ještě nejsem :lol:
3) Upínání trochu připomíná SNB vázání a kupodivu se to hůř balí na batoh než ty powerslidy s pevně přišroubovanou botou. Ale při obouvání se ušetří tolik času a námahy, že horší balení klidně skousnu.
4) Má to brzdu na každé noze, takže ani dlouhé sjezdy už nejsou jednostranná pruda:-)
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř bře 16, 2016 0:23

Díky.

Takže, rozumím-li tomu správně, mechanizmus proti protočení jedním směrem je v ložisku.

Cvaká to při otáčení? (cvrk na kole, rohatka+západka?)
Nebo snad klínová brzda s válečky/kuličkami? (na kole Torpedo, protišlap, ale to bylo jen na brždění).

Já mám dosud zánovní Colltexy, takže nevím, co tím myslíš.
Je v prudším kopci nějaký prokluz zpět?
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » úte bře 22, 2016 12:59

Není zač :-)

Abychom se nehádali o termínech, tak jak jsem to pochopil já: Mechanismus proti protočení je v kolečku mezi ložisky. Ložiska mají jen jiný rozměr vnitřního kroužku kvůli ose volnoběžky.
Principielně to spíš bude protiběžná brzda, žádné cvakání á la cvrk na kole z toho nejde a chvilku (sotva znatelný pohyb kola zpět o kousek proti směru pohybu) to trvá než zabere. Dtto ten pocit na ojetých pásech - jako držet to ještě drží, ale je cítit, že ne už tak suverénně jako za nova a za souběhu horších podmínek (blbý podklad, prudký kopec) to kousek ujede ;-)
Zatím jezdím tak, že dokud to jde, bruslím a pak šlapu (buď do kopce nebo po blbém povrchu). Nedá (nejde? zatím?) se z toho odrazit tak pružně jako z běžek při klasice.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv bře 24, 2016 23:48

Jo, teď jsem to pochopil.
Není divu, že při záběru to trochu proklouzne, je to malý průměr, dost velký kroutící moment.

Kdoví, jakou to má životnost.
Možná by to muselo být v každém kole, ale zase ta váha.

Na skike.de /eshop/accessories/ lift models to mají za 30 EU.
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » pon kvě 30, 2016 14:54

Jo, na eshopu to mají, ale pozor na typ koleček. Nevím, jak je to s rozměry, kolečka z mých skike jsou o něco šírší než na nordic powerslidech. A taky podle vizáže těch mechanismů to vypadá, že zase změnili systém. Já mám ty čtyři zářezy/výstupky na obvodu (na obrázku) a ty novější volnoběžky mají pouzdro a díru ve tvaru šestiúhelníku. Ale jestli bys kupoval celé kolečko, je to jedno.

Lojzmen: A co by sis tak představoval jako svoje ideální řešení? Když jsi popisoval, že nic z výběru skike není to pravé a běžkové vázání se nevejde? Já jsem třeba uvažoval nad zbastlením nějakého pantu a dvou desek (cca po 3 mm ocel) tak, aby se to dalo přimontovat k XC path podvozku a vyklápět na tom celou přišroubovanou botu...
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » pon kvě 30, 2016 15:12

Jinak, nový vyzkoušený kus trasy lesoparkem v Porubě (za sucha a vedra směrem jak je číslováno).
Celkem bez problémů, ta brzda funguje a dobře se stoupá, když to neujíždí. Kopec (úseky 13-14) je dost výživný hlavně kvůli odvodňovacím kanálům nad úrovní terénu, škrtá to o podvozek a brzdí. Místy pár situací na hnědý pruh v trenkách, ale nakonec jsem všechno ustál (i krizové brždění za myslivcem se psy na sakra dlouhém vodítku). Až uschne bahno, půjdu trénovat jízdu dolů kopcem na neideálním terénu :-D. Jel jsem to ráno, takže lidí bylo jen pár. Odpoledne za pěkného počasí, až tam bude Václavák, bych to asi nezkoušel...

Ad technika jízdy, zatím žádná změna a ani mi to nevadí. Dokud se dá bruslit, bruslím, pak šlapu jak na skialpech a jsem spokojen. Přemýšlím nad tím, jestli má vůbec smysl se pokoušet o klasiku. Vím, že na rollski to jde, ale zatím jsem jezdil buď tam, kde se bruslit dá anebo byl terén už natolik blbý, že jsem byl rád za šlapání rovně ;-). Brzdy na obou nohách jsou fakt super věc.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » sob čer 11, 2016 22:21

Buca píše:Lojzmen: A co by sis tak představoval jako svoje ideální řešení?


Ideál je něco, co se chová jako dobře připravená běžka :-)
Když už, tak bych koupil komplet nové V8 Lift Cross 2R, ty moje staré Skike už jsou dost vymleté.

Ta trasa - kopec znám. Já bych to nejel, mám se rád. A dole u altánu je štěrk, to musí být pruda.

Brzda Skike je lepší, než plastový špalík Calf na Poweslide (taky už to změnili) s jedinou výjimkou - mokrá lepivá biomasa na cestě - obvykle rozježděné listí - to když se dostane na kolo, tak letíš jak namydlený.
V začátcích jsem se párkrát pořádně odřel, asi jsem moc brzdil.
Špalík Calf to shrne a nějak brzdí.
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

PředchozíDalší

Zpět na In-Line v outdooru

cron