Stránka 10 z 14

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 22:55
od lojzmen
Na stránkách www.carv.cz je věta "VÝROBA I DISTRIBUCE TRAILSKATE - GATESKATE CELOSVĚTOVĚ SKONČILA".
Budiž jim země lehká.

Doufám, že už nikdy nepíchnu, výměna duše byla děsná dřina s nejistým výsledkem.
Mazal jsem mýdlem, co to šlo, používal jsem plastové montpáky a potvrzuji, jsou na h.... .
A pozor na ráfky, možná jsem jeden nalomil a pak se mi to odlomilo s velkou ránou, musel jsem dokupovat kolečka.
A s trochu větší duší to fungovalo taky dobře.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 23:52
od VladaS
Právě proto to chce pořádné montpáky a určitě ne plastové - delší a raději i širší a "oblé" (ty mé jsou široké asi 1,5 cm) právě proto, aby to neničilo ráfky a ani nebylo ostré (a tedy i hlavně) necvaklo duši - také jsem zpočátku udělal tu hloupost, že jak to šlo ztuha (a neměl ještě tyhle montpáky a ten "grif"), tak jsem to dělal takovým plochým klíčem a ještě si pomáhal šroubovákem, tak že to odnesly nejen ráfky a také jsem to musel sundavat ještě jednou... #-o :lol:
Moc nechápu, jak to může jít tím "originál klíčem" - vypadá sice lehoučký a tedy dobrý i na cesty,
ale dost mi to připomíná právě ten (navíc ostrý) šroubovák - je jasné, že to s tím musí jít
(když je to na to dělané), ale to už potom asi bude jenom rukama... :lol:

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: sob srp 17, 2013 7:56
od davebos
Ahojte, pořídil jsem si skike, hned na první vyjízdce na ceste se me ohnula/vychylila prava brusle , mozna padem, pamatuji si zpocatku jeden pad pri rozjezdu :)) ale mozna to tim nebylo, pri jizde pak na tu stranu jakoby smatlam, a odrazuji se proto levou nohou. Chtel bych se zeptat jestli se to da srovnat (nejak vyklepat kladivkem), nebo to mam dat do servisu? Zkousel jsem seridit uhly naklonu a nefunguje to. A aby toho nebylo malo, tak jsem ztratil sroubek k upevneni boty, tak jizda domu byla doslova utrpenim, a docela me to odradilo od dalsich vyjizdek.

Bydlim kousek za Ostravou-Porubou, prozkoumal jsem cyklostezky a nic moc, nejprihodnejsi asi bude okruh pod Svinovem pres Premysov do Polanky a odtud podel Odry do Vyskovic, nebo z Poruby na sterkovnu a zpet. Myslivna take neni spatna, ale je to kratky usek.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: sob srp 17, 2013 10:29
od VladaS
Jestli jsem správně pochopil, že se Ti to moc rozhodilo nahoře, kde se to seřizuje na nohy do "X" (anebo naopak do "O"),
tak i já sám jsem zpočátku měl pořád busle moc do "A" a neměl odvahu dát ten štělovací šroub až "nadoraz"
(abych už náhodou nezačal přepadávat, protože právě tohle způsobilo pád hned na mé úplně první jízdě).
Nakonec jsem to ale udělal a zjistil, že je ideální právě když se ta kovová objímka opírá vnějším okrajem o lýtko tak,
aby právě tak akorát byly brusle k silnici hezky kolmo, takže jsem to odšrouboval a ještě tu objímku trochu doklepl gumovou palicí
tak, aby mi to sedělo úplně přesně - na barvě to sice i tak trochu vidět bylo, ale to není tak důležité,
protože nějakému tomu "šrámu" (ať už třeba alespoň zespodu) se asi stejně časem vyhnout nedá... :wink:

Re: Trasy - Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: úte srp 27, 2013 23:15
od lojzmen
davebos píše:-- okruh pod Svinovem pres Premysov do Polanky a odtud podel Odry do Vyskovic, nebo z Poruby na sterkovnu a zpet. Myslivna take neni spatna, ale je to kratky usek.


Podle času a pokud si chci zajezdit, jezdím ze Svinova(zaparkuji u posledních domků) do Polanky, na začátku Polanky doprava kolem koní, u hospody doprava okruh mezi domy, a zpět do Svinova. Do Vyškovic neznám.
Další možnost je v Polance pokračovat pěšinou mezi pilou a skladem až k silnici, přes ni, a potom rovně kolem hospody u hřiště až nad Jistebník.
Možné pokračování je pěšky po kamení z kopce do Jistebníku, zelená turistická, potom od nádraží k přejezdu(2x cyklohospoda) a zpět po červené turistické značce přes sádky a lesní cestou kolem rybníků do Polanky. Tohle jen za sucha a až budeš mít fyzičku.

Myslivna je dobrá na intenzivní tréning, směrem na hvězdárnu u altánu je výživný kopec, když ho dáš bez zastávky, máš na cokoli. Pěšiny v lesoparku jsou kamenité a nevhodné. Na začátku u Myslivny je na asfaltu plno svinstva.

Štěrkovnu nejezdím, kolem Opavy je velký provoz, ani Martinov(betonové chodníky), snad Buca to zná lépe.
Ale za lávkou přes Odru u nádraží směrem k chemičce je to zajímavé.

Dobrá trasa je po červené značce mezi Odrou a chemičkou, ale důrazně radím - jen při správném směru větru.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: čtv srp 29, 2013 15:19
od Buca
davebos: Z Poruby na štěrkovnu to nemá smysl, zkoušel jsem to a je to jen a jen opruz. Moc lidí a ta cesta mimo asfaltové úseky, kam se dá dojet na inlinech je úplně odporná. Kameny a díry v asfaltu jsou moc velké i na 150mm kolečka, bohužel. Pěkně jsem tam potrénoval soupaž, tak to aspoň trochu jelo. Při bruslení co chvíli chytáš balanc :-(. Kde za Porubou bydlíš? A pod Svinovem myslíš od zastávky Jelínkova (po steré Polanecké a Přemyšovské)? Nebo od Malé Strany? - kousek před hospodou U Slunce je odbočka a tou ulicí se dá podjet Rudná a vyjedeš v Janové - není to úplně na inline (cca mezi body 2 a 5 cesta mezi poli, díry, bláto), ale i za cenu mírného nepohodlí na skike/powerslide se to dá ujet a pak podjedeš dálnici a napojíš se na tu Přemyšovskou cyklostezku směrem od Poruby - pěkná cesta a málo známá ;-).

K tomu přezouvání - taky nepobírám, jak to ten maník zmáknul tak rychle!? Já jsem to dělal poprvé asi dvě a půl hodiny. Mazal jsem mýdlem, kde a kdy to šlo, ale ty dráty v plášti jsou na tom malém obvodu fakt tuhé jako prase. Pozor na orientaci ventilku - nevšiml jsem si toho napoprvé, nafoukal a ventilek trčel ven místo toho, aby zaujal polohu ve vybrání ráfku. Takže vypustit a znovu... Podruhé byl postup už o něco veselejší (ušetřená asi tak půlhodina oproti prvnímu pokusu). Používal jsem montpáky na kolo, mám kovové, reativně hrubé, velmi tupé bez ostrých výstupků a stejně se mi podařilo napodruhé duši někde procvaknout :-(. Do toho mi praskla další duše v namontovaném kolečku při pokusu o foukání. Mimo té procvaklé to vypadá, že největší bolestí těch duší je páčení ventilku při foukání - když se to dělá často a duše jsou starší, prostě to vzdá a odlepí se z duše :-(



Našel jsem zajímavý článek, z Vánoc minulého roku. Porovnání Rollerblade coyote a Powerslide Virus SUV, je to anglicky, ale ty fotky, jak to stojí vedle sebe jsou fakt pěkné ;-).

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: čtv srp 29, 2013 21:53
od lojzmen
Úsek 5 a 6 je dost drsný, na 6 je jemný štěrk (teď jsem to jel na kole).

Lýtkové objímky jsem si musel dotvarovat. Seřizování odklonu se mi furt povolovalo. Nejdřív jsem tam dal kovopryžovou podložku na střešní šrouby, později jsem vyvrtal díru pod tou oválnou dírou a odklon už neseřizuji. Trooošku je to vidět na mém obrázku z 6.3.2012 .

Ze začátku to bylo zklamání, ale jakmile jsem se naučil foukat na alespoň 5bar a nacvičil techniku, bylo to dobré.
Ze začátku je vždy strach z přepadnutí ven, je třeba trénovat a nacvičit korekční "poskočení".

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: čtv srp 29, 2013 23:31
od JanX
...já jsem se začal cítit jistěji (na Skike), až když jsem ze starých hokejových bruslí uříz' nože a ty boty jsem přikurtoval do Skike a nohy jsem pořádně utáh tkaničkama v těch kožených botách.

Bylo to o řád lepší!

No jasně - asi jsem si měl koupit ty kolečkáče co jsou i s tou botou. :-)

Ale nakonec - když jsem potkal na 50km pochodu chlapa v lyžácích Chopok (pamatujete je?) a v podstatě pořád byl přede mnou, tak i v tomhle se přinejhorším dá chodit :-)

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: pát srp 30, 2013 21:31
od lojzmen
Ano ano! Nejlépe se mi jezdilo v pohorkách. Ty šly dobře upnout, držely nárt a nezvedala se mi pata. Na Youtube to je často vidět - vysoké boty.
No, a přišroubovat boty - to je vyšší level !!! :-)
Ale taky ztráta možnosti snadno sundat Skike a popojít přes nesjízdné místo.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: úte zář 3, 2013 15:43
od fipil
Ahoj všichni, náhodou jsem narazil na toto fórum a s radostí zjišťuji, že nejsem v Ostravě osamocen s offroad bruslemi :-). Mám už asi 3 měsíce Nordic Scout brusle a jsem jejich nadšeným uživatelem. Jsem z centra Ostravy, takže jezdím sem a tam po cca 600m cyklostezky nedaleko od domu. Park Komenského sady mám na dohled, přes řeku, ale tam se vydávám jen v deštivém počasí, protože jinak je tam moc přeplněno a už jsem se jednou setkal s nevrlým cyklistou, který měl pocit, že ho svýma hůlkama ohrožuji... Takže vyhledávám spíše prázdné asfaltky/chodníky.
Máte někdo z Ostravy nějaké tipy na vhodné stezky?

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: pát zář 6, 2013 23:20
od lojzmen
Máš-li na mysli něco v okolí centra, to já neznám.
Jiné trasy jsou popsány v předešlých příspěvcích.
Někdy se dá s opatrností jezdit ve vilových čtvrtích.
V tvém případě snad v kopci nad Mundlochem.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: ned zář 8, 2013 16:48
od davebos
ahojte, diky za informaci ohledne Ostravy a serizovani brusli, popravde nevim co mam seridit, ta kovova objimka je proste hodne doleva ohla/vychylena, serizoval jsem ruzne ty naklony behem jizdy a je to horsi a horsi. Prece neni mozne aby se mi po jednom jezdeni novych brusli za x tisic ohla kovova objimka, jsem lehka vaha, nikde do prikopu jsem predtim nevjel a prirucku jsem cetl a kladivkem nebo do sveraku nove brusle davat nebudu, zeptam se na to jeste prodejce ](*,)

take rad zjistuji ze nejsem sam v Ostrave a kudy tam jezdit, jsem z vresiny, rovnou z baraku moc nelze vyjet, leda kolem saliny do zatisi az k vankaci a zpet, nebo odtud pokracovat nahoru do budisovic pres pustou polom a porad z kopce do cavisova, nebo v budisovicich se vydat po cyklostezce dolu pod hrabynsky kopec, odtud peso po hlavni silnici doprava do lazcu a prozkoumat zdejsi cesty, nebo az na hlucinskou sterkovnu. Do polanky se mi moc nechce nemam ted auto a po rudne zatim nemam odvahu :t:t

pokud by se nekdo chtel podivat na ty fotky ohledne tech ohnutych skike, tak posilam v priloze, byl bych rad vysvetleni jak na to oooo

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: pát zář 27, 2013 22:21
od lojzmen
Když furt nikdo nic nepíše - a já tam skoro nic nevidím - myslel jsem si, že mám šmejdy a s klidem jsem to vyrovnal kleštěmi.
Nechceš-li to poškrábat (stejně to používáním odřeš) dělej to přes tlustý hadr či papír.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: stř říj 9, 2013 11:57
od Buca
davebos: Skike moc neznám, ale souhlasím s Lojzmenem, srovnej to kleštěma přes hadr a máš pokoj. Jestli tam není vidět prasklina nebo tak něco, prodejci většinou stejně reklamace neuznávají. Kdes ty skike kupoval?
Co se stezek týká, ze šmejdění pěšky a na kole si pamatuju, že relativně slušná je cyklostezka z Vřesiny do lesa mezi Mexiko a Klimkovické lázně. Dál nahoru je to špatné, ale jestli jezdíš podél 5ky do Zátiší, tak by ti nemělo dělat problém udělat kolečko přes Mexiko zpátky do Vřesiny po Klimkovické cestě (teď je navíc i zavřená), ne? Další možnost snad je lesem po cyklostezce/zelené (kus je tam asi blbý povrch) do Čavisova a dál, jak to kopíruje trať 5ky, ale na druhou stranu od cesty, lesem. Časem se to napojí na modrou od Zátiší a dá se dojet kolem Hotelíku snad až do Budišovic (ten kopec od Myšince nahoru asi bude dost výživný...) . Další možnost je, když dojedeš k Vaňkáči a budeš pokračovat po cestě dál, oddělí se cyklostezka na Hrabyň a Suché lazce doleva na pole. To když překonáš, je tam moooc pěkná lesní cesta k rehabiliťáku a pak dál (tam se potká s tou Budišovickou pod Hrabyňák). Zhruba ve 2/3 cesty z kopce pod Hrabyňák se odděluje cesta doleva přes potok a vede až do Suchých Lazců. Vetšinou mají značené cesty dobrý povrch a jezdí tam i vozíčkáři na výlety. Přijde mi, že všecky cesty na kterých jsou značené cyklostezky tam v těch místech mezi Budišovicema, Hrabyní a na druhé straně Podvihov, Přerovec a Raduň mají celkem dobrý povrch a asi by se tam dalo jezdit. Ale nezkoušel jsem to ještě (projezdil jsem to tam na kole, jak na MTB tak na silničce, ale možná to pro kolečka skike bude moc nerovné).
A pokud se nebojíš jezdit po cestě, jakože podél 5ky jezdíš, tak bych se vůbec nebál to otočit na ty menší cesty v okolí - Zbyslavice, Olbramice, Kyjovice a tak. Tam moc aut nejezdí.
Co se týká Polanky, tam radši jezdím na normálních inlinech. Ta stezka je hladká a příjemně dlouhá, že mi přijde škoda tam na nich nejezdit.
Já mám pocit, že sotva něco spravím, podělá se něco jiného. Naposled když jsem vyjel, tak jsem si všimnul, že se mám nějak trochu křivě kolečka. Tak jsem to rozebral a zjistil, že zubaté podložky nestačí vymezit M6 šroub na utahování osky a ona tím pádem není úplně vystředěná...dal jsem tam pérovky a nestačilo :-(. Plánovaný hotfix přes zimu 4 imbusy M8 a pojistné matky místo osek. Od toho si slibuju, že tam nebude vůle a tím prostor pro posun osky mimo úhel 90° k podvozku.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: čtv pro 19, 2013 23:41
od lojzmen
Tak konec sezóny, mám defekt a už bude horší počasí.
Dosud to šlo, trasa ze Svinova do Polanky byla jen trochu namrzlá
(a díky stopám v námraze vím, že tam jezdí ještě někdo, na inline a se psem :-)

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: pát pro 20, 2013 10:10
od zbuddy
=D>

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: pát pro 20, 2013 15:19
od VladaS
Jaký pak konec sezóny ??? To vůbec neznám !!! :t:t :D

Naposled jsem byl zatím minulý týten, na tom mokrém listí a jehličí (a hlavně "bílých značkách na přechody") co ti naši s odpuštěním pitomci na dráhu namalovali, i když se vědělo, že se tam bude bruslit - zvlášť pod listím je to špatně vidět a pořád se musí myslet na to, aby na to někde náhodou a hlavně v kopci " akorát nevyšel krok", a pak ještě udělali dřevěné (a tedy také kluzké) mosty často do kopce, anebo oblouku, takže hůlky na nich použít nejdou, za sucha se ještě dají "jakž takž" přebruslit, ale za mokra, když se nenabere ta správná rychlost (aby se to přejelo celé) a začne to uprostřed mostu couvat (anebo se i dokonce rozjíždět nohy, tak to je teprve potom ten "správný adrenalin" ... :lol:
No běžky vyšly před týdnem zatím jen jednou, upravili to v sobotu ještě když to foukalo (a v neděli, když přestalo foukat, už to zase bylo na bruslení zasněžené), ale na Skike jinak jezdím celý rok, jenom dnes jsem to vzdal, protože prší (a namrzá to) a to už by tedy toho "adrenalinu" bylo asi opravdu až moc ... :lol:

No a jinak nové pláště Kenda se zpočátku sjížděly (hlavně zadní) "podezřele rychle" (mám je tuším asi tak od září, jezdím tak 1x týdně asi 3 hodiny a někdy i víc), teď se mi zdá, že už se sjíždění trochu zpomalilo, i když jsem zatím prohodil alespoň pravou s levou (zadní a přední zatím ještě ne), protože hlavně zadní už byly dost sjeté (hlavně k vnější straně), ale asi v nich nebude ta "červená guma", tak snad se pozná včas, až budou sjeté ty zadní hodně a bude je potřeba už dát dopředu.
Jinak ale vypadají opravdu lepší, než původní Skike - sice se zpočátku trochu hůř zvykalo na stabilitu a měly při naklonění brusle i víc snahu "nedobrovolně zatáčet", ale jak už se trochu sjely, tak už se jezdí dobře, hlavně se to zatím neodlepilo od toho kordu a neudělaly boule (i když tyhle jsem "preventivně" nepropichoval) a teď v tom chladnu pumpuju i na 140 PSI - mám pocit, že by možná vydržely i víc, ale co vydrží opravdu si zkoušet netroufám, když už to potom "nejde vzít zpátky"... :? :lol:

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: sob bře 22, 2014 22:11
od lojzmen
Trochu jsem upgradoval, nedávno jsem koupil v e-shopu dovozce 4 kolečka na Skike V07-120.
Kolečka byla kompletní, s ložisky, s distancí a vložkami na osičku.
Ty vložky jsou kovové - a je to nová úroveň!
Kolečka jsem v podstatě vůbec nemusel směrovat, aby brusle jela rovně.
Prostě jsem zasunul kolečko do rámu, prostrčil šroub a dotáhl (samo, nepatrně zahýbají, ale v poho).
A to mám díry v rámu už dost vykotlané.
S dřívějšími plastovými vložkami k nějakému samostředění nikdy nedošlo.
Jen poznámka, nepoužívám původní osičky - šrouby vratové - ale klasický šroub s šestihrannou hlavou.
Pod hlavu šroubu a samojistnou matici dávám ocelovou podložku.

Ze začátku jsem měl pocit, že to nejede, ale nyní dobré.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: ned bře 23, 2014 11:54
od VladaS
To jsou s plášti Road Star, anebo ještě ty starší (originál) Skike pláště ?

Já mám na V07-120 šrouby originál (tedy ty vratové), nezatáčí to nějak moc (i když co jsem měl kdysi hned první pád, tak se mi levá skike trochu narazila a i když jsem to srovnal co nejvíc, tak někdy mám problém trochu kolečka srovnat do roviny, aby to nezatáčelo a zároveň někde neškrtalo pláštěm o rám, s Roadstary už tolik ne,a le s originál Skike plášti, které byly širší a hrbolatější to bývalo horší),
ale snažím se to srovnat co nevíc, protože hlavně při soupaž sjezdech mi to dost vadí když, brusle jedou třeba "k sobě" a (možná) se tak pláště i víc sjíždí...

Hlavně u těch Road Starů mi zpočátku dělalo problém udržet delší "skluz" na jedné brusli (právě jak se jen trochu naklonilo na stranu, tak už to mělo snahu samo zatáčet a třeba i ve sjezdech "ve vajíčku"), ale jak už se trochu sjely (přední jsou zatím skoro nové a zadní asi tak napůl sjeté - zatím nechci přehazovat a doufám že to "neprošvihnu, když tam asi není vespod ta "varovná červená guma" aby pak už nebylo pozdě je dávat dopředu, protože se teď dobře jezdí a pak by zase chvíli trvalo, než si to "sedne", tedy se to akorát tak "správně sjede" aby to ani zase nechtěně nezatáčelo...)

Zatím nevím, jestli se Roadstary sjíždějí pomaleji (když jsou dražší), mám je (tuším) asi od září, jezdím 1x týdně (jen skoro měsíc v lednu to bohužel nešlo, když bylo na Skike moc sněhu a ledu na cestách), jak jsem psal, zadní jsou sjeté asi tak na plolovinu, přední pořád (skoro) jako nové, ale i bez "preventivního propichování" zatím žádné odlepování od kordu (tak abych to nezakřikl až bude tepleji), pumpuju dokonce na 140 PSI (víc už se přecejen bojím), pořád jsou krásně rovné (tedy žádné "boule" jako na těch originál Skike), už jsem si zvykl, takže ani dlouhý skluz nedělá problém (jako než se trochu sjely a možná až zase budu muset prohodit ta kolečka), takže zatím celkový dojem (i přes tu vyšší cenu, když už 3,5 roku nemohu sehnat práci a to bohužel tady v okolí Mostecka jakoukoliv) už bych ty orkiginál pláště Skine nekoupil a (pokud to jen bude možné), tak už raději opravdu vždy ty Road Star - alespoň podle mne je v té kvalitě (a i jízdních vlastnostech hlavně na hezky rovném asfaltu) opravdu dost velký rozdíl...

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: ned bře 23, 2014 21:22
od lojzmen
Pneumatiky mají na boku nápis Skike.
Byl to doprodej se slevou a už nejsou.
Kupoval jsem to hlavně proto, abych se nemusel zdržovat přehazováním Powerslide pneu koleček mezi Skike a Powerslide nordic Trainer.
Skike s blatníky mám do horšího počasí a náročnějšího terénu.
A mám ve výhledu předělat si či udělat nějaké brusle s volnou patou a "protismykem".

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: pon bře 24, 2014 7:59
od VladaS
Tak to je jasné, se slevou se náhradní kolečka hodí s jakýmikoliv plášti a škoda, že nemají i ten protismyk
- ten by se mi občas také hodil, ale ta cena je na mne (teď zatím ještě bohužel) vysoká, tak ještě že jinak jezdím převážně na asfaltu,
kde není protismyk potřeba a mám nejraději bruslení oproti klasice (spíš bych jej potřeboval jen vždy, když jdu občas kousek třeba terénem, kde je to úzké na bruslení a ještě třeba navíc do kopce) ...

No a blatníky nemám a také by se hodily (když jsem jezdil v zimě, tak jsem občas měl bláto až na zádech),
ale zase nevím, jestli to z nich náhodou potom necáká do ložisek - to je jasné, že v mém případě (když nemám práci)
dám momentálně přednost raději špinavým kalhotům oproti dříve opotřebeným ložiskům, tedy pokud by to tak do nich přecejen cákalo, když takto bez blatníků to tam naštěstí necáká (snad) vůbec ... :wink:

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: stř bře 26, 2014 23:20
od lojzmen
do ložisek necáká, ale občas se pod blatník něco nalepí a šustí a šustí a ...

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: ned bře 30, 2014 8:11
od Bolero2004
Ahoj Všem ,

jelikož hodně přemýšlím , ze bych si zakoupil offroad brusle, tak bych Vas chtěl poprosit o radu.

1/ s odstupem času byste raději volili skike nebo powerslide?Nelitujete koupě?

2/ spoustu článku na netu odrazuje ke koupi offroad bruslí , jízda prý neni nic moc, použití v terénu minimalni a zážitek z bruslení nic extra. Jaky je Vas názor ?

3/ osobně přemýšlím nad powerslide nordic trainer, asi bych raději brusle s pevnou botou.

Předem moc děkuji za odpověd.
Bolero2004

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: ned bře 30, 2014 9:59
od Erbe
Ahoj také všem.
Původně jsem měl v plánu koupit Skike,ale nakonec koupil před třemi roky Powerslide nordic trainer 2011.Na Skike se mi nezdála pevnost nohy třeba při brždění pluhem,ale jak to je doteď nevím.Trochu lituji,že jsem nekoupil o třídu víš,neboť bota není příliš pohodlná a trvalo dlouho si na ní zvyknout.
Pamatuji si první dva dny,hrůza,děs,vztek co jsem to zas koupil za koko.. :D ,ale postupem času když vyprchávaly zvyky z kolečkových bruslí(jízda vnější stranou koleček atd.) jsem tomu přišel na chuť a dokonce se dostávám pravidelně chvílemi do stavu kdy nevnímám dění okolo a jedu si to svý.
Do terénu to asi moc není,ale na silnici kde by si na normálních bruslích ztratil zuby, ideální.
Také upřednostňuji pevnou botu,líbí se mi hodně kolečkové lyže od http://jove.wz.cz/Video.html zvlášť ta brzda(poslední video)ale tam je pata volná jak u běžek.Kdyby šlo nějak udělat vázání na pevno,tak bych je hned bral.

Edit:něco o té brzdě na druhém videu předchozího odkazu,čas 8:20

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: stř dub 2, 2014 17:46
od Buca
VladaS: Viděl jsem na obrázku powerslide se samo-domo udělanýma blatníkama, vypadalo to jako kus plastové folie přidělané k něčemu jako držák klasického blatníku z kola (prostě ohnutý drát na konci do očka kolem šroubu). Na nordic trainerech je nadpočetných dírek asi deset. Jak je to u skike nevím... Jinak díky za tip - pořídil jsem pumpičku na odpružené vidlice a je to super, vozím ji s sebou v nářadí a fouká fakt pěkně \:D/

Lojzmen: jak ta vložka prosímtě vypadá? Udělal jsem upgrade na M8 šrouby, většina problémů zmizela (všechny velké :rock: ). Ale projevila se asi další menší konstrukční chyba inženžýrů z NSR... vložky mezi ložiska v kolečku nejsou dost dlouhé, takže nejspíš se ložiska při utažení stahují k sobě a dostávají axiálně dost čočku. Když roztočím kolečka nasucho v ruce, dost to hází, asi na těch ložiskách, ale při zatížení mnou (cca 85 kg) to vypadá jako by se házení koleček navzájem eliminovalo, nebo co... Prostě je to mnohem horší, když si sednu na zadek a roztočím jedno kolečko (dost nepříjemně to rozvibruje celou brusli), než za jízdy.

Šroub M8 nahrazující osku mám s kulatou hlavou s imbusem na jedné straně a na druhé bylo třeba pod matku dát dvě pérovky. Jedna je málo a samotná matka ani klasická podložka M8 se do té kulaté díry na podvozku nevleze.

Co se "běžek" s volnou patou týká, taky jsem nad tím uvažoval. Na ty samoblokovací ložiska jsem se ptal u Hejduka v HK, je to zastoupení powerslide, ale říkal, že to dodávají jen na objednávku jako komplet celé kolečko - cena samozřejmě úplně nesmyslná. Možná by stálo za to zjistit, jestli třeba SKF nedělají samoblokovací ložiska za lidskou cenu (v Porubě, co vím, byl obchod SKF nebo ZVL na Opavské u pracáku, ale nedostanu se tam v otvírací době :-( ). Anebo ten maník z JOVE, jestli by se nepodělil o know-how jak to rozumně sehnat. Jinak to ložisko je na s těma konusovýma redukcema pro skike na skike.com za cca 8,50E (nevím, kolik si řeknou poštovné).
Třeba Fischer a Alpina dělají letní běžkové boty do klasického NNN vázání ale to není nic pro mě, kupovat si další boty na běžky a vázání. Spíš se mi ale technicky líbí řešení skike lift - jak se celé vázání vyklápí na čepech. Uvažoval jsem nad řešením samo domo - sehnat/udělat nějaký široký pant a přidělat k němu 2 desky tak z 4mm duralového plechu, jednu přidělat k bruslové botě a jednu k podvozku.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: stř dub 2, 2014 18:42
od Buca
Erbe: mám XC trail asi 2010, koupil jsem přes aukro v mnohem větší velikosti a loni jsem celou sezónu trpěl (dřelo mi to nohy, takže akonec byly tak dva dny hojení nohou na hodinu bruslení). Začal jsem vymýšlet, co s tím a nakonec jsem si vystřihnul vložku z koberce, která mi pěkně utěsní nohu a víc neřeším. Svými silami jsem zatím po úpravě jezdil asi hodinu a žádné odrbávání se nekonalo :-). Do terénu to není, je potřeba aby povrch byl pevný (ale to asi víš z vlastní zkušenosti). Zkoušel jsem o víkendu na chalupě v Jeseníkách, kde jsem to všecko upravoval a zapomněl jsem si přibalit hůlky - na měkkém trávníku nula bodov, na asfaltu se s pořádně držícíma botama a nafoukanýma kolečkama dá bruslit i bez hůlek. Pak jsem zapřáhl bratra s mopedem a chvíli jsme parodovali motoskijöring :-D. Trávník pořád nula bodov, moped chcípal když mě měl tahat. Na cestě už to bylo o poznání lepší. Čuměl jsem, co všecko se dá projet, když se člověk nemusí odrážet a dává jen pozor kudy a kam jede :lol: . Pluhem nebrzdím, ložiska dostávají dost pokouřit i tak, řekl bych. Používám lýtkovou brzdu anebo odšlapávám do svahu pokud je dost místa.

Bolero:
1/ Skrz výběr powerslide X skike asi nejlíp odpoví Lojzmen. Přečti si tohle vlákno od začátku, mně příjde, že je to obojí dost jak staré škodovky - spousta domácího bastlení a zkoušení, než to jakž takž funguje ke spokojenosti majitele :-D. Teoreticky, pokud kterékoli koupíš nové, nějakou dobu to asi nebudeš muset řešit. Za sebe můžu říct, že i přes všecky ty nervy a starosti koupě nelituju - dostalo mě to jinam, než inline a to si myslím, že i na inline se vydávám na trasy, které by jiní označili za nesjízdné. Do úplného terénu to moc není - povrch musí být tvrdý (co se různě ukazujou videa z terénu, všecko je suché jak troud a tvrdý podklad), ale je velká "šedá zóna" nekvalitního asfaltu, co tyhle věci projedou. Trochu smysluplně to v terénu půjde z nějakého prudšího kopce, abys výmoly "přeletěl" a nezasekl se na nich. Kdysi byly na webu skike motivační obrázky někde z Alp, jak na tom jezdili z kopce s anglickým trávníkem. Navíc je to dobrá makačka na vršek trupu, jako na běžkách. Po kvalitním asfaltu se jen přibližuju k horším cestám, na ten mi to přijde zbytečné (ani na nafouknutých kolech to nejede jako inline na PU kolečkách).

2/ Viz předchozí odstavec, hlavně záleží co od toho očekáváš. Rychle (objektivně rychle, někdy to jede rychle až moc :-D ) to pořádně nepojede nikdy, se zkušenějšími inline bruslaři nemá smysl jezdit. Navíc s hůlkama zabíráš mnohem víc prostoru. Pracuju teď v HK a jezdím na inlinech na lesní magistrálu a občas v největším návalu tam týpek jezdí na nordic bruslích, většinou jen po tom hladkém asfaltu a hůlkama kolem se be mává ostošest. Moc přívětivých slov pro něj teda nemám... Postranní cestičky jsem zatím ještě nezkoušel a hodně bych chtěl.

3/ Pokud chceš koupit nové, tak vzhledem k rozdílu mezi nejlevnějšími powerslide XC path a těmi lepšími modely už podle mně stojí za to našetřit o ten litr až dva víc a koupit buďto Skeletony (přepracovaná botička na uchycení nohy s vlastní botou - dělají to teďka i pro inline DOOP, botička je to stejná) anebo nordic trainer na těch lepších (tenčích) podvozcích, co se víc podobají letním běžkám. Důležitá je správná velikost. U skike byl s každou generací jednoznačně vidět posun dopředu, tam určitě čím novější, tím lepší. Jestli se neumíš rozhodnout, žádného vlastníka neznáš a chceš zkoušet, tak skike má testcentra v Praze a Liberci, powerslide půjčíš v Orličkách.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: čtv dub 3, 2014 19:17
od Bolero2004
Buca:

Ja jsem cele vlákno četl , ale stejně neni moc jasné, které jsou lepší :)). Jestli se nepletu, tak XC Path jsou ty nejdražší . Spis si říkám , jestli je tak velký rozdíl mezi nejlevnejsimi. XC trail a Trainer.
XC Path už jsou trochu mimo můj lvl, spis bych potřeboval něčí názor na ne, kdo je používá :)). Skeletony moc nechci, proste nemám důvěru v uchycení , raději pevnou botu, nebo je to jedno ?

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: pát dub 4, 2014 23:01
od lojzmen
Bolero2004 píše:1/ s odstupem času byste raději volili skike nebo powerslide?Nelitujete koupě?

2/ spoustu článku na netu odrazuje ke koupi offroad bruslí , jízda prý neni nic moc, použití v terénu minimalni a zážitek z bruslení nic extra. Jaky je Vas názor ?

3/ osobně přemýšlím nad powerslide nordic trainer, asi bych raději brusle s pevnou botou.


ad1 + ad3 - Já raději jezdím Powerslide s pevnou botou. Skike jen, když jedu takové trasy, kde hrozí přezouvání.
ad2 - mají pravdu. Bruslit na úzké pěšině nelze a kolečka jsou docela malá a úzká do měkkého terénu. Skvělé na horší silniční povrchy.

Ještě doplním - je třeba myslet i na světlost podvozku. Příliš nízký podvozek nad povrchem znemožňuje jízdu v terénu a ve městě na členitých cyklostezkách a chodnících. Prostě máš problém překonat okraj chodníku, byť upravený pro vozíčkáře, musíš šikmo přeskočit.
Inline je kratší a uděláš jakoby delší krok, překročíš hrbolky pro slepce včetně obrubníku.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: ned dub 6, 2014 21:20
od lojzmen
Erbe píše:pevnost nohy třeba při brždění pluhem

Neplužím. Přece si nenabiju hubu.

Erbe píše:neboť bota není příliš pohodlná a trvalo dlouho si na ní zvyknout.

To je fakt. Bota Phusion je zmetek. Má rozteč šroubů 195mm a někdy jde použít bota z jiných bruslí. Já to vyzkoušel s nějakými Rolleblade.
Pak jsem uvnitř Phusion vyřezal nějaké záhyby na "čalounění", pobouchal švy, aby byly placatější a jezdím v tlusté ponožce. Dnes už i delší trasy.

Erbe píše:Do terénu to asi moc není,ale na silnici kde by si na normálních bruslích ztratil zuby, ideální.
Také upřednostňuji pevnou botu,líbí se mi hodně kolečkové lyže od http://jove.wz.cz/Video.html zvlášť ta brzda(poslední video)ale tam je pata volná jak u běžek. Kdyby šlo nějak udělat vázání na pevno, tak bych je hned bral.

Moje řeč. Myslím, že volná pata je na úzké pěšině výhoda. Takže to chce nějaký přepínač.

Re: Off road brusle (kolečkové)

PříspěvekNapsal: ned dub 6, 2014 22:02
od lojzmen
Buca píše:Lojzmen: jak ta vložka prosímtě vypadá?
vložky mezi ložiska v kolečku nejsou dost dlouhé
Když roztočím kolečka nasucho v ruce, dost to hází

Mluvíme nyní o Skike - viz obrázek dole.
Tato sada je již asi nedostupná, Skike rekonstruovalo uložení koleček.


To vlevo jsou vložky, které vymezují rozdíl mezi průměrem osičky 5 či 6mm a dírou ložiska 8mm. To nyní nepotřebuješ. Závit obvykle nemá přesně rozměr, takže ložisko na M8 závitu šroubu je volné a ještě se závit omačká na menší průměr. Pokud je ložisko na válcovém dříku šroubu - záleží, zda je dřík přesný, či zúžený.
To vpravo jsou distance mezi ložiska. Já je v starých kolečkách neměl a vyrobil jsem si je.
Taky mi to hází z důvodu nestejnoměrně nasazené pneumatiky na ráfek.

Buca píše:Šroub M8 nahrazující osku mám s kulatou hlavou s imbusem na jedné straně a na druhé bylo třeba pod matku dát dvě pérovky. Jedna je málo a samotná matka ani klasická podložka M8 se do té kulaté díry na podvozku nevleze.

Na Skike mám rovné bočnice, průměr osky 6mm, šroub se šestihranem a používám ploché podložky a samojistné matice - bez problémů.
Na Powerslide mám origo osičky. Ale když jsem přemístil osu brzdy na šroub rámu, dal jsem tam M8 závitovou tyč a pod matice do prohlubně v rámu taky musely pérovky.

Buca píše: (v Porubě, co vím, byl obchod SKF nebo ZVL na Opavské u pracáku ).

Přemístěno do Mariánek, na Hulvácký kopec, u zastávky, poblíž včelařů.