Erbe: mám XC trail asi 2010, koupil jsem přes aukro v mnohem větší velikosti a loni jsem celou sezónu trpěl (dřelo mi to nohy, takže akonec byly tak dva dny hojení nohou na hodinu bruslení). Začal jsem vymýšlet, co s tím a nakonec jsem si vystřihnul vložku z koberce, která mi pěkně utěsní nohu a víc neřeším. Svými silami jsem zatím po úpravě jezdil asi hodinu a žádné odrbávání se nekonalo
. Do terénu to není, je potřeba aby povrch byl pevný (ale to asi víš z vlastní zkušenosti). Zkoušel jsem o víkendu na chalupě v Jeseníkách, kde jsem to všecko upravoval a zapomněl jsem si přibalit hůlky - na měkkém trávníku nula bodov, na asfaltu se s pořádně držícíma botama a nafoukanýma kolečkama dá bruslit i bez hůlek. Pak jsem zapřáhl bratra s mopedem a chvíli jsme parodovali motoskijöring
. Trávník pořád nula bodov, moped chcípal když mě měl tahat. Na cestě už to bylo o poznání lepší. Čuměl jsem, co všecko se dá projet, když se člověk nemusí odrážet a dává jen pozor kudy a kam jede
. Pluhem nebrzdím, ložiska dostávají dost pokouřit i tak, řekl bych. Používám lýtkovou brzdu anebo odšlapávám do svahu pokud je dost místa.
Bolero:
1/ Skrz výběr powerslide X skike asi nejlíp odpoví Lojzmen. Přečti si tohle vlákno od začátku, mně příjde, že je to obojí dost jak staré škodovky - spousta domácího bastlení a zkoušení, než to jakž takž funguje ke spokojenosti majitele
. Teoreticky, pokud kterékoli koupíš nové, nějakou dobu to asi nebudeš muset řešit. Za sebe můžu říct, že i přes všecky ty nervy a starosti koupě nelituju - dostalo mě to jinam, než inline a to si myslím, že i na inline se vydávám na trasy, které by jiní označili za nesjízdné. Do úplného terénu to moc není - povrch musí být tvrdý (co se různě ukazujou videa z terénu, všecko je suché jak troud a tvrdý podklad), ale je velká "šedá zóna" nekvalitního asfaltu, co tyhle věci projedou. Trochu smysluplně to v terénu půjde z nějakého prudšího kopce, abys výmoly "přeletěl" a nezasekl se na nich. Kdysi byly na webu skike motivační obrázky někde z Alp, jak na tom jezdili z kopce s anglickým trávníkem. Navíc je to dobrá makačka na vršek trupu, jako na běžkách. Po kvalitním asfaltu se jen přibližuju k horším cestám, na ten mi to přijde zbytečné (ani na nafouknutých kolech to nejede jako inline na PU kolečkách).
2/ Viz předchozí odstavec, hlavně záleží co od toho očekáváš. Rychle (objektivně rychle, někdy to jede rychle až moc
) to pořádně nepojede nikdy, se zkušenějšími inline bruslaři nemá smysl jezdit. Navíc s hůlkama zabíráš mnohem víc prostoru. Pracuju teď v HK a jezdím na inlinech na lesní magistrálu a občas v největším návalu tam týpek jezdí na nordic bruslích, většinou jen po tom hladkém asfaltu a hůlkama kolem se be mává ostošest. Moc přívětivých slov pro něj teda nemám... Postranní cestičky jsem zatím ještě nezkoušel a hodně bych chtěl.
3/ Pokud chceš koupit nové, tak vzhledem k rozdílu mezi nejlevnějšími powerslide XC path a těmi lepšími modely už podle mně stojí za to našetřit o ten litr až dva víc a koupit buďto Skeletony (přepracovaná botička na uchycení nohy s vlastní botou - dělají to teďka i pro inline DOOP, botička je to stejná) anebo nordic trainer na těch lepších (tenčích) podvozcích, co se víc podobají letním běžkám. Důležitá je správná velikost. U skike byl s každou generací jednoznačně vidět posun dopředu, tam určitě čím novější, tím lepší. Jestli se neumíš rozhodnout, žádného vlastníka neznáš a chceš zkoušet, tak skike má
testcentra v Praze a Liberci, powerslide
půjčíš v Orličkách.