Off road brusle (kolečkové)

život v jedné lajně

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Čím a jak mažete ložiska ?

Příspěvekod VladaS » pon lis 7, 2011 17:44

Tak jsem zjistil, že se mi z některých koleček (hlavně při pomalém otáčení - při rychlém otáčení některá kolečka jakoby "klapala", i když bez vůle a zadrhávání už od začátku) začalo ozývat takové jakoby "suché vrzání".
Vůle nejsou a drhne to nepatrně, takže doufám, že opotřebované by to ještě být nemělo, i když už mám úplně hladké gumy a zatím bez mazání od jara najeto možná skoro 1000km a nerad bych ale udělal "víc škody, než užitku", abych třeba nevyplavil starou vazelínu (pokud tam ještě nějaká je), anebo se tam nedostaly nečistoty ...

Nejraději bych samozřejmě namazal vazelínou, ale ložiska jsou bohužel na bocích zakrytá (nebo se to musí nějak "povařit", aby se vazelína dostala dovnitř ?), tak nevím, jestli má vůbec cenu ložiska vyndavat a jestli jen hadrem neotřít nečistoty z hřídelek a nenakapat bez rozebírání mezi ložisko a hřídelku třeba (husté) mazání na řetěz na kolo, anebo jak prosím na to a co k mazání použít ???
(jen doufám, že není potřeba hned kupovat nová ložiska, pokud jsou takto uzavřená...) :-(

Děkuju ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » úte lis 8, 2011 11:15

O údržbě ložisek na inline jsou toho napsány celkem mraky. Pokud je máš kromě vyschlé vazelíny i znečištěné, pak pouhé zakapání nepomůže. Existuje několik typů krytek ložisek: gumové sundáš nejrychleji jehlou, na pérko také jehlou či špendlíkem, ty s pevnou krytkou
SG9.jpg
SG9.jpg (57.22 KiB) Zobrazeno 19714 krát
jen tak někdo nerozebere, jeden borec (od černého řemesla), mi říkal, že to dělal. Akorát se pak ta krytka nedá vrátit, což v případě offroadových bruslí vadí.
Každopádně musíš ložiska rozebrat, vyčistit, vysušit a přiměřeně namazat vazelínou, nepřemazat, to pak nejede.
Pokud bys je měl s pevnou krytkou, tak zakapej, uvidíš.
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Ložiska

Příspěvekod VladaS » úte lis 8, 2011 15:47

Děkuju - zkusím sundat kolečka a uvidím, ale (na první pohled) vypadá, že to asi bohužel budou opravdu nejspíš zrovna ta ložiska nerozebiratelná, takže pokud otevřít nepůjdou, tak asi opravdu jen jestli tam nezateče alespoň něco řídčího (třeba jen menším udělaným otvorem), i když je mi jasné, že to opravdu chce tu vazelínu a otevřená bych je potom nechával opravdu nerad, protože často jezdím (nedobrovolně) i prachem a bahnem... :-(
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte lis 8, 2011 22:46

Já přesně tuhle krytku sundal nožíkem, či tak nějak, vymyl benzínem, namazal hodně, vložil do kola zbylou krytkou ven.
U koleček 160mm s pneumatikou je odpor ložiska naprosto podružný.
Když namontuji 150mm kolečka z plastu, to je jízda!!! Kolečka s pneumatikami strašně brzdí, i když jsou nafouknuté na 7bar.
Naposledy upravil lojzmen dne ned úno 19, 2012 19:56, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » stř lis 9, 2011 12:03

Jsi asi šikovný, dal sis to do svěráku? Já to ještě nezkoušel, mám ložisek dost, nestačím ojezdit, mám ještě nějaké rozebrané na údržbu... :oops: Já těmto ložiskům od Rollerblade (SG7, SG9) říkám americké, vyhazovací...
Tak mi teď došlo, na těch kolečkách máte také po 2 ložiscích, že? Takže i kdyby se 1 krytka nepodařila dát zpět, stačí dát ložiska krytkami ven. Dělají se i typy ložisek bez krytky na jedné straně, pro snadnější údržbu.
Co se týče přemazání vazelínou/gelem a odporu při točení, já to kdysi poprvé a naposled udělal a věř mi, bylo to na těch 8 ložiscích na každé brusli znát. Jako když Zátopek z tréninkových důvodů běhal v kanadách.
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř lis 9, 2011 23:11

zbuddy, já vím :-) bylo to chvíli, kilák, dva znát. Ale vezmi - jaké má otáčky kolečko průměru třeba 90 a jaké 150? Tam je to. Poloviční. Takže vazelíny na 150ky kolečka bych se nebál.
Jo, jsou tam dvě ložiska na kolo.

VladaS - na nějakých diskuzních webech o inline je o čištění ložisek plno řečí. Pamatuji, jako nejlepší někdo doporučoval dát ložiska s benzínem(petrolejem) do tuby od šumivých multivitamínů a štěrkat, a štěrkat, a ...
Další doporučil ložisko v benzínu točit nějakým stroječkem, tuším bateriovým mixérem na kapučíno. V mém případě to byla akuvrtačka, ale ta je pomalá.
A občas se to nepodaří vyčistit a ložisko klape a klape a ... štětec, vyfoukat, nepomohlo, vyhodit, nevyhodit.

Jak jsem krytku sundal? Ani nevím. Sundával jsem s vědomím, že ji zničím. Tuším jsem to upnul do svěráku, ostrým nožíkem, nebo rýsovací jehlou vychlípil kousek zapertlovaného okraje a pomocí nových kleští krytku vytáhl.

Opravdu, ty ložiska nejsou něco extra. Origo ložiska na Powerslide jsou s 2xRS, čili 2x plastokovové boky. Těsní trochu lépe, ale trošku brzdí. Nevypadají kvalitně, ale mají nápis Powerslide :-)
Skike měly 2xZ, čili kovové boky, úplně přesně, jak na Tvém obrázku. Dobré, běžná spotřebka, nejde-li vymýt, vyhodit.
A mé nové inline Rollerblade mají nějaké měkké černé hrůzy vykované v Číně na dvoře. Ty poletí brzo.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » čtv lis 10, 2011 10:56

SKF Speedtrainer bezdotykové černé těsnění na jedné a kovový kryt na druhé straně píše:Promazávat 1 či 2 krát ročně plastickým mazivem, nezaplňovat více než 30 % prostoru v ložisku

ložiska, která nelze domazávat, SKF píše:Mnoho ložisek je opatřeno kovovými kryty, které nelze demontovat. Taková ložiska tedy nelze domazávat. Jako příklad lze uvést standardní ložisko SKF 608-2Z pro průmyslové použití. Nejprve je třeba setřít nečistoty z vnějšího povrchu ložiska. Za nízké venkovní teploty se na ložisku usazuje kondenzovaná voda. Povrch ložiska je nutno osušit. Demontujte kolečka. Suchým hadříkem nebo měkkým zubním kartáčkem odstraňte prach a vlhkost, popř. cizí částice, které ulpěly na povrchu, především v místech, kde olej obsažený v plastickém mazivu uniká kolem krytů ložiska. Ložisko otírejte směrem od vnitřního průměru k vnějšímu (viz foto). Poté naneste trochu plastického maziva na kovové díly a rozetřete ho do tenkého filmu, aby ložisko bylo chráněno proti korozi.


Na čištění jsou buď ty točítka á la kapučíno, nebo válcovité krabičky, ve kterých je stromeček na ložiska a ty je točíš a/nebo protřepáváš, já mám doma i tu ultrazvukovou čističku, ale zavřená ložiska Rollerblade SG jsem v nich ještě nečistil.
Metod je více, někdy i obskurních, ale pro potřeby offroadových bruslařů jsou asi lepší ložiska uzavřená a hlavně mazaná vazelínou. Ložiska primárně určená na speed inline se doporučují mazat zase jen olejíčky. WD40 lze také použít, ale musíš čistit ložiska a mazat veeelmi často, jako u olejíčků.
Nejdůležitější je, po jízdě, zejména v prachu, ložiska očistit, nejlépe vysavačem s kartáčkem, nebo aspoň otřít hadrem. Po zmoknutí je nutno ložiska ještě ten den/v noci demontovat vysušit, nejlépe rozebrat, vyčistit, namazat...U inline 16 ložisek pakárna, u offroadových 4 ložiska brnkačka.
Já to jednou neudělal po jízdě v dešti od propustí v Gabříkově (tam jsem za přípluva "pozdravoval" obsluhu komor) do Blavy. Na večerní jízdu jsem si vzal jiná ložiska a druhý den byla některá ložiska (Labeda Platinum, mazané olejíčkem), kaput.
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » čtv lis 10, 2011 19:33

Tak jsem myslel, že už další rady od vás nebudou, odpoledne se do toho konečně pustil a na net se dostal až teď, takže už se můžu jen "modlit", co ukáže nejbližší budoucnost... ;-(

Krytky ložisek šly naštestí dobře vyloupnout špendlíkem, jsou pogumované (s nápisy "Skike sport", ale označení ložisek jsem si nikde nevšiml), takže tou gumou zároveň i těsní (ve středu, i po obvodu) a jen doufám, že budou těsnit (a hlavně i držet v ložisku) i dál - snažil jsem se proto raději vždy otevírat jen tu zmíněnou vnitřní stranu.
Stejně nešly vyndat ty vnější vymezovací válečky z ložisek až na dvě ložiska, kde zřejmě pro "kapitalistickou soustružnickou přesnost" vypadly samy a mlátit do ložisek jsem ničím nechtěl, když je chci dál používat a nemám na to žádný přípravek...
Uvnitř ložisek byly kuličky ve věnečcích z umělé hmoty, v každém ložisku (i na stejné straně) ale otočené "náhodně", takže (jen doufám), že na směru otáčení a poloze věnečku nezáleží a tam, kde jsem ke kuličkám nemohl, jsem tedy napřed věnečky před mazáním vyndal.

Původní vazelína tam byla nějaké skoro průhledná (vypadala asi jako silikon), ale byla hodně hustá, málo a odhrnutá daleko od kuliček, takže ty už byly úplně suché a tak doufám, že jsem nemazal předčasně a že to tak nemá být, když to klepalo a "vrzalo".
Bylo to ale uvnitř čisté, jinou vazelínu, než červenou, co už léta bez problémů používám do kónusů na kole jsem bohužel neměl (označení nevím), tak jsem ji jen doplnil a jen doufám, že ty vazelíny spolu nějak nevhodně "nezreagují" a že jsem tím neznehodnotil obě ...
Dal jsem to plné, točí se to hezky a tiše, jen se před tím (některá) kolečka i otočila vlastní vahou, pokud byl ventilek nahoře a teď samozřejmě ne, když už to není suché, a je tam hustá vazelína.
Na tom velkém obvodu kolečka to ale opravdu není nic tak hrozného, ještě jsem na tom nejezdil a předpokládám, že se ta vazelína ještě trochu "vyjezdí", tak teď už jen aby nevypadly a těsnily ty pogumované krytky, aby nevadily ty "smíchané vazelíny" a čas ukáže, jestli jsem to "vylepšil k lepšímu", anebo k horšímu ... ;-(
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát lis 11, 2011 22:48

Tak jsem dnes jezdil něco přes 3 hodiny, určitě tedy najel víc, jak 30 km, ale za jízdy jsem na kolečkách 150mm samozřejmě vůbec nepoznal, že by nová (hustá) vazelína měla nějaký větší odpor.

Byla zima (doma ukazoval teploměr 4,2° a kolečka byla úplně ledová), ale naštěstí sucho, takže se v nově budovaném areálu dalo i přes místy dost hluboké listí a zaschlé bahno pod ním jezdit vpodstatě plnou rychlostí a ložiska se rozhýbala tak, že se zase otočí i vlivem váhy ventilku, ale chodí mnohem tišeji a hladčeji, než před tím a už vůbec neklapou.

Nechci to zakřiknout, ale zatím to vypadá dobře, i když jsem starou (čistou) vazelínu nevymyl, takže teď snad bude někjakou dobu klid a vlétě uvidím, jaký vliv bude na tu vazelínu mít teplo...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned lis 13, 2011 23:10

Vazelíny jsou v podstatě nějaké mýdlo napuštěné olejem. Pro běžné použití se používaly vazelíny na základě vápenného mýdla, něco lepšího byly lithiové.
Lithiová je od výroby náplň ložisek s krytkami.
Na barvě nezáleží, každý výrobce to dělá po svém.
Ta červená, zvláště pokud je hodně stará, je hnůj, na panty, šrouby, nikoli ložiska. Houby vydrží a vlhkost ji ničí.
Takže v klidu dojezdi do sněhu a znovu vyčistit a znovu namazat, nejraději lithiovou, třeba LV2-3, ta je máslové barvy, konzistence taková - umělohmotná.
Co znám silikonové vazelíny, nejsou na vyšší zátěž.
Nikdy do ložisek nedávej vazelíny s nějakým práškem - grafitka, molyka, měděnou ...

Stará vazelína vyschne - olej vymizí do okolí, zoxyduje, zašpiní se.
Nejrychlejší způsob recyklace je nakapat tam olej. Ten tam ale může připlavit nečistoty, které vezme cestou s sebou.
Takže přimazání vazelínou je lepší volba.

Nejlepší je samozřejmě vyčistit dokonale. Pokud ti šly vyjmout věnečky, máš to o 100% snažší.

Poloha věnečků je libovolná. A kdyby ne(o tom jsem tedy ještě nečetl), při těch našich otáčkách je to jedno.
Nic není dokonalé, i ty plastové krytky se opotřebí a dovnitř se dostane prach a voda.
Nyní sleduj ložiska častěji.
Pokud věneček nedrží kuličku, nebo věneček se dotýká vnějšího, či vnitřního kroužku ložiska, je ložisko již ojeté na výměnu.
Ložiska lze ve sportobchodech koupit sadu za relativně malý peníz.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pon lis 14, 2011 16:17

Ta červená vazelína už opravdu "něco pamatuje", ale co jsme měli doma ještě žlutou hustou na vodní čerpadla (tuším NK2), nebo taková táhlá na řetěz do motorky , anebo grafitovou, tak ta červená byla asi jediná vhodná - samozřejmě to potom časem zkontroluji častěji, když je rozebírání tak jednoduché (je ty krytky se mohou špendlíkem trochu poškodit, že by u vnějšího okraje, který se naštěstí netočí už nemusely tolik těsnit a stejně jsem tam raději vrátil i ty vnitřní, i když by tam asi opravdu být nemusely, ale možná ta vazelína alespoň vyteče později).
Zatím to ale vypadá dobře, nikde žádné vůle a chodí to krásně hladce (vřera jsem jezdil zase a teď se jezdí, když už konečně v lyžákách nemám odřené nohy - že jsem na to nepřišel dřív...), tak když bude potřeba, koupím potom samozřejmě vazelínu lepší, anebo ložiska nová.

Také jsem zvědavý, jak dlouho ještě vydrží pláště - už je mám úplně hladké, ale skla v nich jsou často zarytá přes 3mm hluboko, takže jsem měl zatím štěstí, že se podařila vyšťourat dřív, než se dostala až k duši.
Už tam těch děr mám hodně (jak od ježdění po silnicích, kde je jich na krajnicích, kam mne často zahání auta úplně zbytečně, bohužel nejvíc, a i v terénu je jich u nás hodně), takže sklo alespoň vždy vyšťourám a nacpu do dirky alespoň kousek duše zalepené lepidlem na kolo.

Co ta tvrdá kolečka - už se ti podařilo vyřešit problém s brzdami, anebo teď jezdíš rychle a nebrzdíš ? :D
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » stř lis 16, 2011 17:56

Safra, jako by si ze mne někdo "udělal legraci", když jsem právě minule o těch pláštích psal... ;-(

Dnes taková krásná namrzlá mlha na stromech (jako v Mrazíkovi), ale už to alespoň tak nesmrdělo, tak mi to nedalo, ale nejezdil jsem snad ani půl hodiny.
Najednou prázdné kolo (ještě, že jsem tentokrát nejel na dlouhý výlet bez lepení a náhradního kola, ale jezdil jen kousek od domova), doma to ani nemělo snahu se nechat napumpovat a jak by ne, když v duši byla díra asi 3mm a v napumpovaném plášti se potom díra roztahovala asi na 2x7mm.
Podlepil jsem to flekem a zase do toho zalepil alespoň kousek duše, ale teď v chladu pumpuju na 110 PSI, tak nevím nevím a už to asi opravdu bude pomalu chtít nové pláště, protože už tak silné nejsou, jak vypadaly před rozebráním... ;-(
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

TVRDÁ KOLEČKA - RoadRunner - Off road (terénní inline, nordi

Příspěvekod lojzmen » stř lis 30, 2011 20:51

VladaS píše:Co ta tvrdá kolečka - už se ti podařilo vyřešit problém s brzdami, anebo teď jezdíš rychle a nebrzdíš ?


Co tvrdá kolečka Pewerslide Road Runner a brzda? Při intenzivním brždění se "vytavil" brzdový špalík - vznikal na odchozí straně špalíku otřep. Brzdové špalíky prodávají v současnosti na těchto stránkách "koleckove-brusle.net" pod názvem "Guma do lýtkové brzdy Nordic Calf". Kupodivu, na "skier.cz" je nemají.
Vyzkoušel jsem po několika pokusech s pryží(brzdí dobře, ale málo vydrží) kůži, v mém případě z prastaré školní brašny. Pásek délky asi 8cm a šířky kolečka jsem připevnil na špalík stahovací páskou na hadice 30-45. Viz obrázek.
IMG_1842a.jpg
IMG_1842a.jpg (25.74 KiB) Zobrazeno 19573 krát

Kolo RoadRunner má průměr 150mm, kolo s pneumatikou má průměr 160mm.
Ani při použití pneumatik kůži nesundávám, jen špalík posunu nahoru o 5mm.
IMG_1919a.jpg
IMG_1919a.jpg (18.04 KiB) Zobrazeno 19573 krát


Už jsem dlouho na tvrdých kolečkách nejel, nejdříve zemědělci zašpinili "moji" trasu, pak se mi to nechtělo rozebírat a teď už je kluzko. Ale těším se, je na tom skvělá jízda.
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 21:41, celkově upraveno 4
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Hůlky hole nordic blading, opravy hrotů, hroty hůlek

Příspěvekod lojzmen » stř lis 30, 2011 21:53

Ukončil jsem sezónu. Ani né, že by to nešlo, ale poškodil jsem si hroty hůlek.
Při teplotách kolem nuly jsem vypozoroval, že zabodnutý hrot je při změně sklonu hůlky při záběru dosti silně páčen, až je vypáčen. Na starých silnicích s většími kameny v povrchu.
Koupil jsem si v Giga Sport za 599Kč obyčejné duralové me°ru´(prý Itálie) s hroty správného tvaru.

Tyhle hůlky me°ru´ mají velmi chatrné tenkostěnné košíčky, po cca 5km se košíček rozštípl.
Bylo kolem nuly a tudíž byl asfalt tvrdý a plast křehký. Při cestě zpět jsem si ověřil, že gumový nádstavec na hrot hodně prokluzuje.
Hrot jsem našel a roztaveným plastem(teplovzdušnou pistolí) vlepil dovnitř trubkového konce hůlky.
Plast se vylomil po cca 3km. Rozhodl jsem se pro experiment a objednal hroty "Kovový hrot na hůlky Birki" ve "sportobchod.cz". Má válcový hrot ze slinutých karbidů a hliníkové tělo, ale mám pochyby, hrot je na konci poměrně volně viklací. Vyzkouším. (později dodávám - hrot se zpevnil, jakoby se zatloukl, takže vše OK).

Vrátil jsem se k mým původním velmi osvědčeným teleskopickým hůlkám "Haven" s hroty na bajonet. Taky se jeden vypáčil. Podařilo se mi z náhradního hrotu vytrhnout původní ocelovou špičku a natlačit/zatavit tam patřičně zahřátou špičku/zobáček ze slinutého karbidu. Zatím v pořádku, i po 19km. Pravda, byl jsem opatrný a "nezapichoval" tak razantně.
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 21:44, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Jak to jede? Off road ( terénní ) inline brusle, nordic blad

Příspěvekod lojzmen » stř lis 30, 2011 22:57

Shrnu to, co je v předchozích příspěvcích.
Nejsou to kolečkové lyže, jsou to inline.
Kdo chce vážně trénovat na běžky, měl by si dokoupit volnou patu, případně si to koupit už komplet. Má to v nabídce Skike, Powerslide i Jove. Dál jsem nehledal, takže mohou být další.
Na betonu, dlažbě a velmi tvrdém povrchu se neodrazíš a ty gumové nástavce na hroty jsou pro srandu.

Ovladatelnost v porovnání s klasickými inline je horší. Žádné ostré zatáčky, žádné smýkání koleček. Kolečka jsou gumové a cca 45cm od sebe. Zatáčí se velkými oblouky, nebo odšlapováním. Jízda vpřed a odrazy nohou jsou velmi podobné inline. Jízda na jedné brusli je možná, ale pozor na přepadnutí vně. Není zde možnost korekce smýknutím brusle do správnějšího směru, ani švih rukama do strany. Já přepadnutí řeším rychlým poskočením s malou změnou směru jízdy brusle.
Pneumatiky, i při nabouchání na max.tlak, mají dost odpor, skluz je asi jedna třetina klasických inline. Bez hůlek to nejde. Tvrdá kolečka se vyrovnají inline a dá se jezdit bez hůlek, ale proč si ty hůlky odepřít :-)

Námaha. Jsem laik, jen popíšu co vidím. Bez hůlek mám tep 130-140, ale jakmile začnu píchat, snadno se dostanu nadoraz. V porovnání s jízdním kolem - tam dřu a skoro nic se neděje.
To znamená - brusle s hůlkami více zatěžují a proto nejsou vhodné pro každého.
Něco o tom je zde: http://bezky.net/clanek/223-energeticka ... -na-lyzich
a zde: http://www.testudo-sport.cz/nordic-blading
Používám měřič tepu - prsní pás a hodinky - za 500Kč z obchoďáku Decathlon - je to čínská kvalita, blbě se nastavuje, ale úplně stačí. Umí pípnout při max a min tepu, tep, stopky a hodiny.


Terén. Pneumatika při skluzu v pohodě zvládá kamínky do 1cm, při silové jízdě i více, to je spíš odhazuje do strany. Nevhodná jízda je tam, kde to alespoň nepopojede ve skluzu o cca 30cm a kde to klouže do stran při bruslení. Písek, měkkota, bláto, hodně listí, jemný štěrk, hodně kamení a kořenů, velmi nerovný, byť tvrdý, povrch.
Více se dá překonat rovnou jízdou s odrazy soupaž, ale ne moc víc.
Cesta pro bruslení naplno by měla mít šířku min 2m. Minimálně asi 1m. Nejlepší je samozřejmě asfalt, i hrubý a popraskaný, možná i lesní polní cesta se soudržným povrchem. Dá se jet i po polní lesní cestě s trávou uprostřed, střed může být mírně vyvýšený, ale koleje musí být pro bruslení rozkročmo nad travou široké, jinak se jezdí v jednom pruhu soupaž. Neurveš-li to v pruhu, či na pěšině soupaž, je nesjízdná. Min šířka pro soupaž je asi 30cm.

Poznámka: používáme-li hůlky při inline, doporučuji sundat každé HODINKY. Už se mi uvolnila baterka. Hodinky-indikátor tepu mívám na popruhu batohu ve výši prsou tak, abych viděl na displej. Údery hůlek do cesty se přenáší na zápěstí. Odpružení hůlek není doporučováno, nepřežije to - píšou to na carv.cz.

pokračování příště
Naposledy upravil lojzmen dne ned úno 19, 2012 21:48, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » čtv pro 1, 2011 13:59

Trvdá kolečka moc lákají a vypadá to na fotkách pěkně, ale opravdu "klouzavě" :D
Bohužel jsem ale ještě pořád bez práce, jiná kolečka si ještě pořád dovolit nemohu a teď v neďěli ráno byla v novém areálu zmrzlá voda a listí (to to klouzalo teprve), tak jsem jezdil alespoň jen tam, kde to nestačili zasvinit hlínou - i tak to klouzalo, hlavně na dřevěných mostech s velkými škvírami mezi mostem a asfaltem, že jsem musel vždy zastavit a udělat krok (skákat na kluzké dřevo jsem se neodvážil a hůlky ze dřeva nejdou vytáhnout, některé mosty jsou i do oblouku, nebo do kopce a při bruslení bez hůlek skoro nešlo odrazit, tak doufám, že to "nevyřeší" zákazem bruslení a nezbyde jen poměrně krátká a možná i přeplněná bruslařská dráha) - zase nějaký chytrák na nevhodných motech vydělal, už jsem jim kvůli tomu psal, ale pochybuji, že s mosty něco udělají, nebo že by na ně ještě šel asfalt, i když jsem na jednom viděl stát válcovačku.
Na tvrdá kolečka na Skike bych asi musel potom nalepit nějakou gumu na tu mosaz - už ji mám také nepříjemně slabou.
Jak jsem minule píchl tu velkou díru, tak mi asi lepivý asfalt částečně vytáhl kus "gumové ucpávky" z pláště a místo ní byl zase kamínek - bylo to lepené jen lepidlem na kolo, tak jsem to ještě alespoň navrch zakápl vteřinovým lepidlem a doufám, že to teď nebude působit jako skleněný střep ;-(
Teď jak byl ráno ten led a pak to roztálo, tak jsem měl hezky mokré nohy (když jsem zastavil, tak se mi kouřilo z lýtek :D),
blatníky jsou pro mne teď také zbytečně drahé, ale přemýšlel jsem, že kdybych je udělal, tak že by to potom asi spíš cákalo do ložisek a že je asi tedy menší zlo raději mít ty mokré nohy ...

Hrot mi teď také "zkazil náladu", i když naštěstí už při návratu domů - možná jsem jej někde nalomil na těch blbých mostech, nový asfalt už mi připadal poměrně tvrdý (i když v jednom místě jsem byl nucený přeskakovat stružku a to asi také hrotům nesvědčí, i když jsem se snažil při výskoku odrážet spíš nohama) a i když párkrát mi v něm také hůlka zůstala zaseklá.
Hrot jsem měl lepený vteřinovým lepidlem a navrch alespoň stažený a "zalaminovaný" hodně silnou nití s vteřinovým lepidlem (tomu zase moc nesvědčila jízda tvrdou hlínou), nějaký měsíc to vydrželo (jak jsem tu kdysi o tom psal) a najel jsem docela dost (nějaká stovka, nebo stovky km to orčitě byly), ale už opravě moc nevěřím, hroty navíc od jara už jsou přecejen tupé (nevím, jestli by broušením bruskou na vidiáky potom neubývaly ještě rychleji), ale možná ještě zkusím zalepit vteřinovým, navléknout do nějaké trubičky a zalít do epoxy - bude to asi vypadat hrozně, ale opravdu už jen jako náhradní, kdyby bylo nejhůř.
Našel jsem, že Haven ještě hůlky prodává (dokonce za polovic a jen prodejce mých Skike tvrdil, že "už nejsou" - jasně, že raději prodávají dražší karbonové...), někde byly hroty i za 115Kč a u Havenu za 129 + 99 nebo 147Kč poštovné, takže jsem našel prodejce u nás a zítra bych měl mít nové hroty za těch 129 (bez poštovného), tak budu rád, že alespoň že tak - jen to počasí je teď hrůza a na běžky si také asi ještě počkáme... ;-(
http://www.haven.cz/cs-CZ/e-shop/haven/ ... BDESC%7DP0
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Jak to jede? Off road ( terénní ) inline brusle, nordic

Příspěvekod VladaS » čtv pro 1, 2011 20:13

lojzmen píše:Shrnu to, co je v předchozích příspěvcích.
Nejsou to kolečkové lyže, jsou to inline.
pokračování příště


Tak mne ještě napadlo - můžeš prosím (alespoň stručně) srovnat i výhody a nevýhody se Skike,
když tedy nebudeš brát v úvahu ty zřejmě "méně kvalitní" Sulov ale originál ?

Přiznávám, že na Skike se mi líbí hlavně možnost použít skoro jakékoliv boty,
i když nakonec jsem došel k tomu, že nejlepší jsou stejně lyžáky na běžky,
protože jsem se v nich zatím (ani trochu) neodřel a v jiných botách jsem občas
i málem ztratil stabilitu, že se mi celé Skike jakoby "rozkmitaly" na nohou,
což se mi zatím v lyžácích nestalo, ale pokud není potřeba chodit i delší vzálenosti pěšky,
tak samozřejmě boty tak důležité nejsou ...

Jinak ta nafukovací kolečka 165mm oproti Skike 150 předpokládám,
že v terénu asi velký rozdíl nebude, pokud tedy nejsou i širší, anebo to nějaký rozdíl je ?
Na tohle asi stejně jen větší a širší kolečka nestačí:
http://www.youtube.com/watch?v=_ATsm_zh ... r_embedded?

S volnou patou také zkušenost nemám, ale Skike V120 se na "klasiku" stejně nehodí nejspíš ani s Reverse Lockem ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát pro 2, 2011 14:48

Tak hroty Haven za 129Kč dorazily, ale bohužel je (a asi teď dlouho bude) hodně mokro na vyzkoušení a mám starosti, jestli nebudou klouzat :-(
http://www.haven.cz/cs-CZ/e-shop/haven/ ... BDESC%7DP0

Tak teď koukám, že z Havenu poslali hroty netvrzené, i když na obrázku měly tvrzené
a také mne zarazilo, že jen v jednom byl i kus bajonetu, co je na hůlce (ten naštěstí nepotřebuju)
a ožvýkaný asi od šroubováku, tak nevím, jestli je někdo už nevrátil, i když použité jinak nevypadají :-(
http://www.carving-sport.cz/hroty-nordi ... ng/c-1149/

Vrátil jsem je na krám a teď jen doufám, že to Haven vymění a že nebudu muset nic připlácet,
(třeba poštovné kvůli reklamaci), když omyl nebyl z mé strany a objednal jsem to, co jsem viděl na obrázku ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv pro 8, 2011 23:10

Ja ja, hroty se železnou špičkou nic nevydrží, doufej, že výměna proběhne. Na obrázku webu haven je opravdu hrot "vidiový". Taky jsem nad nimi uvažoval, ale z webu carving-sport.

Nyní jsem zkoušel hroty Birki. Jsou docela dobré.
Zmiňovala je tuším hellča.
Odraz je skoro stoprocentní a určitě se nepoškodí tak snadno.
Váleček/hrot ze slinutých karbidů je kónický, má průměr asi 4 mm, a ostřejší hranu díky prohloubení na konci. Je nalisovaný do hlavy ocelového držáku tvaru šroubu a ten je zalisován do hliníkové části s konickou dírou na konec hůlky.
[img]
Hrot%20Birki.JPG
[/img]
Problémem, pokud se nepoužijí kompatibilní hůlky, je jiný "konus" na konci hůlky. Hrot Birki má dutinu délky asi 43mm, dno/spodek dutiny průměr asi 9mm a průměr horní asi 11,5mm. Mé hůlky jsou štíhlejší, dole to pasuje, nahoře kvedlá. Tak jsem to všechno nahřál teplovzdušnou pistolí, pokryl konec hůlky a dutinu tavným lepidlem a za tepla nasadil narazil.
Nikdy se to nepovolilo.
Přílohy
Hrot Birki.JPG
Hrot Birki.JPG (7.4 KiB) Zobrazeno 19503 krát
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 23:03, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát pro 9, 2011 19:31

Měl jsem štěstí - včera byl akorát prodavač na poště, tak jsem chvíli počkal a v balíku byly už správné (vidiové) hroty Haven.
(jen jsem raději vrátil i ten kousek protikusu z hůlky, co nevím, jestli nezapoměli jako "bonus", ale možná ne, že na jiném webu právě u nevidiových hrotů byl na fotce, tak doufám, že mi jednou také nepraskne)

Jo a paradoxně ty nové vidiové byly hůř zalepené, než ty ocelové (měly také trochu vůle), tak jsem to raději preventivně hned alespoň zvrchu zakápl vteřinovým lepidlem, než se do toho dostane bordel a aby se to zase nevyviklalo - jen doufám, že to vteřinové lepidlo naopak nějak nenarušuje tu umělou hmotu a že jsem do budoucna tedy neudělal víc zla, než užitku ...

Jako na potvoru je teď ale pořád stejně mokro.
Blatníky teď ale kupovat nebudu a dělat je asi také nemá cenu, že mám obavy, že by to pak cákalo do ložisek a to raději mokré nohy, než zničená ložiska - možná by byly dobré nějaké nepromokavé návleky na nohy, ale stejně to klouže a není to ono, jako když se dá jezdit plnou rychlostí ...
Jsem teď zvědavý na sníh (Krušné Hory - Dlouhá Louka, Klíny, nebo Lesná), ale moc nevěřím, že už to na bruslení upraví (v hlubokém sněhu se mi bruslit nechce), anebo raději počkat tak na pondělí, že alespoň nebude problém s parkováním ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Jak to jede? Off road ( terénní ) inline brusle, nordic

Příspěvekod lojzmen » pon pro 26, 2011 19:19

VladaS píše:Tak mne ještě napadlo - můžeš prosím (alespoň stručně) srovnat i výhody a nevýhody se Skike,

Přiznávám, že na Skike se mi líbí hlavně možnost použít skoro jakékoliv boty,

Jinak ta nafukovací kolečka 165mm oproti Skike 150 předpokládám,
že v terénu asi velký rozdíl nebude,
http://www.youtube.com/watch?v=_ATsm_zh ... r_embedded?


Skike výhody nevýhody:
Výhoda je možnost použít vlastní boty. Nejlepší, dle mého názoru, je to s vysokými pohorkami, lyžáky jsem nezkoušel.
Nevýhoda - přílišná volnost pohybu kotníku do stran a především !!! dopředu dozadu. Správný a nejstabilnější postoj je s mírně pokrčenými koleny, což si Powerslide trochu vynucuje použitím tvrdší klasické inline boty.
Nevýhoda Skike i Powerslide posledních modelů (a též prastarého Rollerblade Coyote) je (jak kdy) nesprávný postoj při brždění - záklon, který smrtelně snižuje stabilitu při brzdění oběma brzdama na horších površích.
Totiž za mokra a na jinak klouzavém povrchu se brzdící kolečko snadno zablokuje a v tom okamžiku hladce klouže nejen dopředu, ale i do strany, a to je na rotační pád, poněvadž jsem v záklonu a to druhé kolečko ještě brzdí.
Vyřešil to Haty - viz jeho příspěvek na str.3, který má ruční ovládání naklekávací brzdy ze staršího typu Powerslide u pasu na bovden. Podobně to má Trailskate, kde je to hydraulika a bubnové brzdy.
Nestabilita se dá obejít použitím jen jedné brzdy v základním postavení, to je jedna noha vpředu, která brzdí, druhá noha o kousek vzadu jen zajišťuje předozadní stabilitu. Takto se dá brždění přesněji dávkovat a na nerovnováhu při prokluzu reagovat. Samozřejmě, brzdí se jen jedním kolem, tedy méně.
(pro pamětníky, předchozí odstavec jsem přepsal).
Dosud jsem průměr koleček neřešil a ve skutečnosti dnes nevím, jaký původní průměr měla má původní Skike kolečka, která již nemám.
Kolečka pro Powerslide plně nafouknutá mají asi 165mm (používám i na Skike), kolečka plastová Powerslide Roadrunner mají 150mm a na ten průměr 150 jde též nastavit brzda Skike (viz 7.5.2012) .

Na tom videu je asi Trailskate. Zdá se mi, že nebrzdí záklonem, jako my. Trailskate může mít kola 8 palců s větší šířkou. A obecně, na sjezd se nemusí tolik hustit a proto to tolik nejede, což je u sjezdu spíš žádoucí (jak pro koho :-) ).
http://letni-lyze.cz/

A ještě provolávám Sláva!!! tomu, kdo zde doporučil hustit kolečka pumpičkou na přední vidlice kol.
Konečně bez problémů!!!
Naposledy upravil lojzmen dne ned pro 9, 2012 21:32, celkově upraveno 5
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Blatníky na Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned led 8, 2012 21:23

Blatníky na Skike už mám, koupeno na skike.cz. V soupravě je návod, dva přední a dva zadní blatníky a pytlík malých vrutů.
Určitě si upravim i Poverslide Nordic Trainer. Bývám zahnojený ostřikem od koleček až po prdel a to není moje kafe.

O ložiska bruslí se nebojím a když už, vozím kompletní náhradní kolečko a vercajk na výměnu.

Tak blatníky mi nejdou hned nasadit, mám nejstarší verzi Skike(nebo padělek). Musel jsem vzadu poslední otvor za zadní oskou propilovat na čtvercový a vyvrtat otvor zespod rámu za předním kolečkem pro připevnění zadního konce předního blatníku.
Blatníky těsně přiléhají k pneumatikám, ale vůbec nedřou. Montážní výběžky blatníku se zasunou do otvorů a do předznačeného důlku se zašroubuje malinký vrut. Materiál se v otvoru vrutem rozepne a tím drží. Obrázkový návod je nic moc, nezřetelný. Dva vruty zbyly.

Dá-li počasí, do týdne otestuji a vyfotím

p.s.
počasí nepřeje a zatím nic nového. Občas sem kouknu.
Naposledy upravil lojzmen dne ned pro 9, 2012 21:33, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Jirkovo9 » pát úno 3, 2012 23:36

Ahoj lidi, jsem rád, že jsem na tohle forum narazil. Mám skike někdy od podzimu a už se těším na oteplení a zkusím vyrazit. Díky za spoustu zkušeností a rad. Jirka
Jirkovo9
nováček
nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát úno 3, 2012 23:32

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » sob úno 4, 2012 14:31

Jirkovo9 píše:už se těším na oteplení a zkusím vyrazit


Není třeba čekat - na Skike se (na rozdíl od kola) zahřeješ sám a stačí najít kus asfaltu bez ledu ...
Na ledu mne to tedy opravdu nebaví (a nejde), ale když se mi nechce na běžky na hory, tak jezdím normálně i teď.
(tedy chtělo by na hory, ale pořád ještě nemám práci, takže teď jsem šel 33km a z toho asi 10km nahoru pěšky
s ošoupanými "šupinkovými" běžkami, co už do kopce prokluzují a z kopce nejedou, abych mohl jet alespoň dolů,
ale nahoře jsem mohl jen závidět těm odpočatým v pěkně upravené stopě a s běžkami na bruslení ...)
Jen dnes jsem udělal změnu - našel jsem na půdě své klasické brusle, na kterých jsem nestál určitě přes 30 let
- první kroky byly poněkud "nejisté", ale nespadl jsem ani jednou a byla to paráda :t:t :D
Jen mám asi nějak křivou levou nohu a ať se na to snažím myslet sebevíc, tak s ní pořád "šmajdám"
a není se co divit, že po víc, než 3 hodinách mne nejvíc bolel právě levý kotník
- s tím asi nenadělám nic a je to jediné, co mi na tom bruslení kazí radost ... :?
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Blatníky na Skike - zkušenosti, obrázek

Příspěvekod lojzmen » úte bře 6, 2012 23:08

Tak jsem vyzkoušel Skike s blatníky z skike.cz (skier.cz) za mokra na asfaltu a bylo to dobré.
Přední kolo bez chyby, vzadu je pod brzdou mezera, kudy cáká na patu.
Přelepil jsem tu mezeru lepící páskou.
Jak to vypadá, je na obrázku a jak jsem montoval je v předchozím příspěvku.
Skike blatníky.jpg

Mám tyto úpravy. Už jsem (na rozdíl od obrázku) vyhodil posuvné špičky jako zbytečné, strhl sucháč z rámu (stejně nedržel), přišrouboval patu pár milimetrů před zadním kolem malými šroubky. Sucháč na patě jsem nechal, aby pata neklepala.
Objímku lýtka mám přišroubovánu napevno skrz novou dírku, uprostřed pod dlouhou dírou. Totiž objímka furt jezdila v díře na stranu.
Kolečka jsou z Powerslide, jsou o fous širší, než původní. Osy jsou trochu delší šrouby M5. Jak jsem to dělal, je někde v přechozím napsáno.

Pak jsem na suchu vyzkoušel Powerslide s plastovými koly.
Uff, strašně jsem se bál. Děsně to jelo i na rovině.
Já mám práh rizika podstatně nižší než tito:
Downhill Roller

Po dvou dnech. Je to cvikem. Chce to jezdit.
Naposledy upravil lojzmen dne ned pro 9, 2012 21:35, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Inline terénní, statická elektřina

Příspěvekod lojzmen » pát dub 6, 2012 23:23

Tak jsem využil teplých dní, vyrazil na Poverslide s plastovými kolečky.
V pondělí jsem se rychle vrátil, neb jsem dostával jednu ránu za druhou.
Rukojeti holí jsou z plastokorku, funguje jako izolátor.
Když jsem se dotkl holí země, dostal jsem skrz rukojeť elektrickou ránu do dlaně.
Pravděpodobně jsem se nabil při brždění z kopečka nebo to způsobily dvě trička, jedno byla umělina.

Později doplňuji: Opět rány do rukou. Má výbava - dvě Moira trika, celoprstové tenké cyklorukavice, hůlky hliníkové s plastovou a korkovou rukojetí, plastová kolečka Powerslide Road Runner, suchý asfalt z kopce.
A ještě jedna věc - přes brzdové špalíky mám natažen kožený pásek.
Kdysi dávno se jako atrakce "třela ebonitová tyč liščím ohonem" a nabíjel elektroskop či leydenská láhev :-)
Dnes hovězí kůží třu polyuretanová kolečka (která mne izolují od země) a vzniklý náboj proráží izolovanou rukojeť do mé dlaně, jakmile se kovovou holí dotknu země, či porostu. Auau.
6,5km z kopce jsem držel hůl pod rukojetí a klátil jí trávu u cesty. Bylo to dobré.
Naposledy upravil lojzmen dne úte čer 5, 2012 20:04, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » sob dub 7, 2012 12:19

Tak to jsi vlastně jezdil jako ten "kulový blesk" už nejen, co se týká rychlosti ... :lol:

Já už asi měsíc jezdím na nových pláštích (vydržely asi tak rok), že díra 10x3 mm od střepu už nedržela zalepená a i jinak už byly skoro hladké,
po každé jízdě jsem šťoural skla a kamínky a ucpával to a do nových se (zatím) ty dirky ještě nedělají.
Mám koupené už i náhradní brzdové obložení, že už asi také dlouho nevydrží, ale ještě jezdím na starém a doufám,
že se mi to někde z kopce nevymstí, až se to prodře úplně ...

Už tu máme skoro dokončený ten areál (měl být v únoru, pak v dubnu, ale teď až v červnu), odpoledne tam chci jít bruslit a jen doufám,
že se hlavně nerozprší, když foukat už konečně přestalo.
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » pát dub 20, 2012 18:13

Ahoj všem,
inliniju už pěkně dlouho a taky mě láká vyzkoušet si off-road inline. Před pár lety jsem měl vypůjčené skike z rockpointu, ale ztroskotal jsem po pár hodinách kvůli defektu. Od té doby mě to láká.
Jak jsem zjistil, jediná živá diskuse probíhá tu, jinak je kolem toho dost mrtvo. Nějakou dobu zpátky ještě šlo sehnat informace v nějakém eshopu, kde prodávali NordicTrainer od Powerslide, bylo to v komentářích...
Co zatím vím, tak celé tohle odvětví začalo někdy kolem poloviny 90. let - kolem výlohy s Rollerblade Coyote jsem chodil pěkně dlouho a pokaždé slintal.

takže máme - Rollerblade Coyote a Roces Big cat - dneska v podstatě nesehnatelné, něco jako první generace .
Pak tu máme Skike (zejména VladaS) a Powerslidy (lojzmen). Je mezi různýma druhama Powerslide Nordic bruslí nějaký zásadní rozdíl? Nebo spíš jde o pomalou evoluci a vychytávání much?
Do toho se nedávno objevily gateskate TrailSkate s vychytanou bubnovou brzdou v zadním kolečku a rukojetí kolem pasu. Má s tím někdo zkušenosti? Četl jsem jen jednu recenzi a je to tuším z freeski, nebo tak. Píšou tam, že je to spíš na sjezdy a nahoru buď šlapat pěšky nebo se nechat někým vozit..

To je z oficiálních zdrojů, pak jsem ještě viděl toto a tohle, v obou by mělo být dokonce nějaké odpružení :-)

Ale teď k věci, mám doma troje brusle, na jedněch jezdím, jedny náhradní navíc a pak jedny, které už na nic moc nejsou. Bota celkem OK, ale ložiska i kolečka kaput. A už dlouhá léta vím o téhle stránce: Doomwheels, kde si frajer udělal ze starých bruslí offroad brusle na tahání za kitem. Tak jsem tak uvažoval, že si z těch nepoužívaných bruslí udělám něco podobného na "offroad" bruslení. "Skikování" se mi totiž docela zalíbilo, je super jak ty kolečka s duší přejedou i blbý asfalt a dobře nafoukané i tvrdou hlínu. Ideální na výlety:-).
Moje idea je přidělat nějaké adaptéry k těm inline nožům pod bruslí a na ně přidělat ty kolečka s duší. Mohli by mi, prosím, uživatelé Skike a powerslide oměřit rozvor koleček, případně ti, co zkusili obojí se nějak vyjádřit k pro a proti těch podvozků? Jestli je třeba lepší, když je to rovné a těžiště je výš nebo naopak, jak to mají Skike, těsně před upevněním koleček jde držák nahoru a těžiště je tím pádem níž?
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Rychlé sjíždění zadních koleček

Příspěvekod VladaS » pon dub 23, 2012 18:40

To Buca - k tomu Ti asi napíše víc Lojzmen, protože ten jezdil na obojím a já zatím jenom na Skike ...

Ahoj

Tak mám na Skike nové pláště asi něco málo přes měsíc, jezdím tak 1x týdně 3-4 hodiny a rád bych i častěji,
ale už 1,5 roku nemůžu sehnat práci a raději tedy jezdím méně často, než bych chěl, jenom kvůli rychlému ubývání plášťů... :?
Přední jsou ještě pořád jako nové (dokonce je ještě vidět i ten svár uprostřed), ale zadní už mám (oba k vnějším okrajům)
sjeté tak, že není vidět vnější podélná drážka :(
I na kole se vždycky zadní plášť sjíždí rychleji, na Skike mám kolečka "v lajně" jak to nejlépe jde,
když stojím, tak jsou kolmo k silnici a když se sjíždí (paradoxně hlavně vnější) strana,
tak nevím, jestli je něco špatně v technice (jestli s nimi třeba nějak "víc šoupu o silnici", protože smykem nikdy nebrzdím)
a hlavně jak to zjistit, anebo jestli je takové opotřebení za tak krátkou dobu opravdu normální ... :?

(vloni, také v březnu, jsem s novými Skike nemohl jezdit ani takto často, protože to jsem ještě řešil stále odřená lýtka a nemohu tedy porovnat...)

Vláďa
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte dub 24, 2012 23:16

VladaS - i mně se zdála směs Skike pneumatik měkká a kola se rychle ojely.
Proto jsem šel do rizika a koupil kola na Powerslide. Jsou sice širší v náboji, tzn. musel jsem rám trochu roztáhnout a použít delší šrouby, ale naštěstí pneumatiky jsou tvrdší. Doporučuji. A mám dojem, že to bylo dokonce levnější.

Powerslide - vývoj jde asi postupně.
Boty - já myslím, že se asi mění podle toho, co se zrovna vyrábí pro běžné inline.
Rámy - z fotek obchodníků se nedá moc poznat.
Brzdy - zde je vidět alespoň nějaká změna. První byl brzdící blatníček, asi nic moc ovládání. Mým snem je brzda z RollerBlade Coyote.

Mám Powerslide Nordic Trainer model 2010.
Kolečka - originál s pneumatikou má průměr asi 160mm, plastové Road Runner má asi 150mm. Šířka plastového kola mezi ložisky je 35mm. Pneumatikové kolo Powerslide je široké 40 až 41mm.
Rám - vzdálenost mezi osami koleček je 450mm. Světlost nad zemí s plastovými koly: vpředu pod špičkou boty asi 40mm, vzadu pod patou boty asi 35mm.
Bota je umístěna uprostřed, nebo jen pár milimetrů dozadu. Podrážka mé boty je asi stejné tloušťky vpředu a vzadu. Bota je nad spojnicí os koleček, vpředu asi 15mm, pod patou 27mm.
Bota má výšku asi 210mm se snížením horního lemu vzadu o cca 50mm, možná vzhledem k snažšímu brzdění.
Rozteč šroubů na připevnění boty je asi 165mm.
Mám lýtkovou brzdu na obou bruslích, tzn. jednu jsem dokoupil.
Rám musí být vespod masivní, neboť občas dostane pořádnou ránu. Rám je z lisovaných profilovaných hliníkových bočnic tloušťky 3mm, spojených distančními válečky a šrouby, viz. nějaké obrázky v předešlých příspěvcích.
Taky jsou tam na horním okraji mezi bočnice napevno nanýtované plastové hranolky s otvory pro šrouby na připevnění boty.
Určitě půjde namontovat i jiná bota s rovným spodkem. Jinou rozteč bych řešil podle situace - úpravou boty, přemístěním plastových hranolků, nějakým distančním plechem, ...
Problémem Skike je zatáčení brusle, dané jednodušší dost humpoláckou konstrukcí, ale i Powerslide mi zahybá.
Chce to odolnější přesné díry na osičky koleček s možností nastavení, asi nejlépe na zadní ose.

Rozměry Skike příště.
Na stránkách Skike je (už není) historie, jak původní tvůrce začínal. Byly to takové koloběžky pod botu.

Na horním obrázku je vidět rozpěrku mezi bočnicemi, jejíž nový šroub M8 jsem využil jako čep brzdy.
Na spodním je ještě původně brzda připevněna destičkou pod patu, na přední patce pod botu je položena plastová vložka, kterou jsem kompenzoval tloušťku destičky brzdy.
Přílohy
IMG_2093b.jpg
IMG_1924a.jpg
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 23:29, celkově upraveno 10
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1139
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

PředchozíDalší

Zpět na In-Line v outdooru