Off road brusle (kolečkové)

život v jedné lajně

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod haty » pát srp 19, 2011 11:08

jo jo :-k , koukam ze tam mam hrubku, no snad to nikoho neurazi :)
haty
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát srp 19, 2011 9:45

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » pát srp 19, 2011 11:22

Urazí, klidně to edituj, jde to :wink:
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř srp 24, 2011 22:19

haty díky.

Hroty - i já se obávám, až se mi vylomí origo hroty ze slinutých karbidů. Náhradní mám ocelové, ty nic nevydrží.
Hůlky Haven přestali na webu Trailskate, carving-sport.cz nabízet, ale jsou tam hroty Nordic Blanding HQ za 220Kč pár, které možná pasují.

Nyní s holemi nejezdím, neb mám malomené zápěstí a i jinak nestíhám.
Naposledy upravil lojzmen dne úte srp 30, 2011 22:09, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » čtv srp 25, 2011 11:45

Jěště, že jsem jej ztratil na tom novém asfaltu v areálu bez aut a ne někde na silnici - to už bych jej asi nenašel, vrátil jsem se hledat na kole, už se skoro stmívalo, hledal od druhé strany (ještě jsem při mém "štěstí" čekal, že bude někde trčet z asfaltu a píchnu navíc kolo) a on potvora (jak už to tak bývá) ležel asi 200m od místa, kde jsem zul Skike a šel domů pěšky, ale to jsem nemohl vědět a jen jsem tušil, kde mi to asi tak začalo podkluzovat :?

Zalepil jsem to nakonec tím vteřinovým lepidlem, omotal (opravdu silnou) režnou nití, pak ještě raději znovu "přelaminoval" opět vteřinovým lepidlem (že špička hůlky byla prasklá, jak se to vylomilo), jezdil jsem na tom zatím v sobotu (raději) zase jen v Záluží něco přes 4 hodiny, tak jsem snad 20 až 30km mohl najezdit, i když zatím bohužel jen "sem a tam" (chystám se na další výlet 50km do hor, ale teď je moc teplo a nechtěl jsem hrot ztratit úplně, kdyby náhodou nedržel...), bylo tam dost bahna, takže ani není vidět, že je jeden hrot trochu silnější, i guma na to jde naštěstí pořád nasadit, i když tu jsem zatím nepoužil (možná bych tedy měl preventivně přelepit i ten druhý hrot, i když se hýbe zatím málo), v jednom místě byl na asfaltu schod, takže jsem jej občas přeskakoval a opíral se o hůlky celou vahou a zatím vypadá, že se to ani nehlo, i když to ještě nechci zakřiknout ...

Mno právě, musel jsem být rád, že jsem "ve své situaci, která se zatím bohužel nezměnila" ještě sehnal tyhle "levné hůlky" (s karbonovými bych se stejně jen ještě víc bál, že bych je někde zlomil), takže jsem musel počítat s možností "nedostatku součástek" a teď tedy musím hroty hlídat, abych je opravdu neztratil, anebo doufat, že tam potom ještě půjdou nějaké ty náhradní :? ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod JanX » stř zář 7, 2011 16:35

Ahoj ve spolek,
jsem čerstvým uživatelem bruslí SKIKE a řeším problém s nahuštěním na správnou míru (7 barů).

Mám sice slušnou cyklo pumpičku s manometrem, ale když ji odpojuji, tak to mírně ufoukne a odhaduji, že ze 7 barů klesne tlak v kolečku tak na 3-4 bary.

Nechce se mi investovat do speciální pumpičky Skike. Nemáte nějaký fígl, jak se tomu ufouknutí vyhnout?

Díky, Honza.
JanX
nováček
nováček
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 7, 2011 16:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » stř zář 7, 2011 18:29

Ahoj - já používám normální velkou servisní pumpu na kolo se zabudovaným manometrem (koncovka má na jednu stranu autoventilek a na druhou galuskový).
Zpočátku jsem zkoušel také různé redukce vyrobené ze šlahounků na kolo, ale ty ten tlak dlouho nevydržely,
až jsem nakonec zjistil, že ta originál hlavice přecejen použít jde, ale jen se musí najít ta správná poloha.
Pumpuju na 100PSI a ufoukne to opravdu minimálně.
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod JanX » stř zář 7, 2011 20:25

...tak jsem to nafoukl na 8 barů, po odfouknutí tomu mohlo zbýt tak 5-6.
Chtělo by to fouknout na 10, pak by tam těch 7 zbylo :-) ale nechci riskovat přefouknutí
h.
JanX
nováček
nováček
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř zář 7, 2011 16:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » stř zář 7, 2011 21:51

Na přefouknutí pozor - dával jsem zpočátku i 110PSI, jezdil vlétě v horku a na jednom plášti se mi udělaly boule, které už tam zůstaly. Sjíždí se to teď nepravidelně a ještě mám obavy, aby to někde na cestě neprasklo ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Nafukování koleček Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv zář 8, 2011 21:26

Velmi pozdější dodatek z 8.12 2011: není nad hustilku na cyklovidlice !!!
A v jednoduchosti je krása, ty levné doporučuji bez páčky na otevření ventilku, zdroj poruch. Mám ji za asi 500Kč.
Loj.

Jo jo, jak to nafouknout.
Taky jsem to řešil. Velký kompresor, maly kompresor, nějaké hustilky ... vždy je limitující koncovka s manometrem.
Nakonec z toho vychází vítězně to, co píše VladaS. Velká cyklopumpa na přišlápnutí se zabudovaným manometrem. Je jich více druhů, v Lidlu ji minulý týden měli za cca 300Kč. Já koupil v cykloprodejně kousek, který neměl dobrou konstrukci koncovky hadice - stále syčela. Podařilo se mi ji vyměnit za jiný druh.
Postup.
Pokud nedrží tlak alespoň týden, vyměň ventilek za nový (koupíš v mototechně, cykloprodejně).
Tlak zásadně zkouším jen zmáčknutím prsty. Na to se vycvičíš :-) , měřit tlak tlakoměrem je nesmysl, protože dodatečným přiložením tlakoměru se hodně sníží tlak.
Přišlápnu kolečko, aby se to nevrtělo, nasazuji koncovku hadice opatrně, až to chce pšouknout, a rychle zajistím páčkou koncovky. Tím se najednou sevře a utěsní guma přes závit ventilu a zmáčkne ventilek.
Hustím na 6 až 6,5bar. Při vyšším tlaku riskuješ - záleží, jak starý model Skike jsi koupil. Ty první byla mizérie, může taky prasknout ráfek, přečti si mé příspěvky.
Takže posledním šťouchem dám 6,5bar a oběma rukama uchopím koncovku. Rychle povolím páčku a současně strhnu koncovku z ventilu. Někdy to pšoukne nepatrně a jsem spokojený. Pokud to víc odfoukne, hustím znova. Asi i záleží na tom, jak hluboko je ventilek dotažen, či jak je měkký.
Takže odhaduji, že jsem hustil na 5 až 6bar. Bylo to dobré.
Pokud jsi nováček, varuji tě před jízdou za vlhka pod javory a lípami, někdy je tam děsně kluzko.
Naposledy upravil lojzmen dne čtv pro 8, 2011 23:34, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » čtv zář 8, 2011 21:46

Přesně tak to dělám také - přišlápnout kolečko, nasadit, zajistit a potom rychle sundat - měřit manometrem by ten malý objem asi opravdu nešel, že to "moc rychle ubývá" ...
Jinak pokud koncovka při nasazování nepasuje, tak ten ventilek se dá mírně a opatrně (aby se nevytrhl) přitáhnout k sobě.

Spíš mám problém s manometrem - už jsem ho několikrát rozebíral a promazával (většinou WD-čkem, nebo olejem na zbraně, suchý grafit asi nemá cenu zkoušet), ale moc dlouho to nikdy nevydrží.
Pumpu vytahuju a stlačuju po malých kouscích (abych nepřefoukl a tlak přibýval pomalu), ale často se mi stane, že tlak na manometru stoupá plynule a pak se ručička "zadrhne", nebo nějakým omylem vyskočí třeba ze 70-ti PSI rovnou na 140 a už tam zůstane viset - zbývá pak trochu vypustit a pumpovat znovu a někdy to musím dělat několikrát, takže je to asi spíš na novou pumpu :?
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod hellca » pon zář 12, 2011 22:03

lojzmen píše:Tlak zásadně zkouším jen zmáčknutím prsty. Na to se vycvičíš :-) , měřit tlak tlakoměrem je nesmysl.


já si dovolím nesouhlasit. Taky jsem nahustila odhadem a zmáčknutím prsty (kolečko bylo tvrdé jako šutr) a jelo se mi blbě, kolečka byla při zátěži mnou moc měkká. Tak jsem nasadila pumpičku s manometrem a byly tam asi 3 bary...

z jiného soudku. Onehdá jsem si tu stěžovala, že mi kloužou hroty hůlek na hladkém asfaltu (nebo spíše na jakémkoli asfaltu). No a objevila jsem hroty, které nekloužou, ale drží jak přibité. Najít se na netu dají pod názvem kovový hrot na hůlky Birki.
jediný problém je v tom, že se mi z těch mých hůlek nedaří sundat ty stávající hroty... nevíte někdo jak na to? Zkoušela jsem nořit do horké vody a nic, ani se nehly :((
hellca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv kvě 5, 2011 20:58

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř zář 14, 2011 22:28

hellca píše:
lojzmen píše: měřit tlak tlakoměrem je nesmysl.

Tak jsem nasadila pumpičku s manometrem a byly tam asi 3 bary...

Aha. Takže vysvětlím, co jsem měl na mysli a opravím to ve svém příspěvku.
Při měření mnoha tlakoměry/manometry/pneuměřiči se mi nikdy nepodařilo jej přiložit k ventilku tak, aby trochu neodfoukl. Každé i malé pšouknutí totiž snížilo tlak o několik barů. A tak jsem furt měřil nesmysly. Nadto sehnat pneuměřič s takovým tlakem byl pro mne problém. A tak jsem odhadoval tlak na zmáčknutí. Šlo to. Až hustilka s připojeným tlakoměrem mi to docela pěkně vyřešila.

hellca píše: že mi kloužou hroty hůlek na hladkém asfaltu

V začátcích jsem vyzkoušel kovové hroty na běžné běžecké hole = zobáček - rychle se otupily a hroty na trekové hole = tupý kulatý - vždy klouzal.
Jestliže uvažuješ o kovových hrotech Nordic Birki s vidiovým konečkem - bude to lepší, než běžné ocelové, neb se tak rychle neotupí, ale stejně si myslím, že lepší jsou třeba tyto zobáčkové "Hroty Nordic Blading HQ" na carving-sport.cz.

Jak sundat neporadím. Nebo poradím - máš-li kovové hole, použij vyšší teplotu, např. elektrickou teplovzdušnou pistoli, používanou na opalování laku na oknech atd.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod hellca » ned říj 9, 2011 20:58

jojo, tak to nakonec přesně dopadlo. Chvíle nahřívání konce hůlky horkovzdušnou pistolí a talířky šly dolu jedna dvě. S (korunkovými) hroty naprostá spokojenost.

Máte někdo tip na dobrou, malou, lehkou pumpičku s manometrem a s tím speciálním neupouštěcím ventilem? Hlavně, aby se dala vozit s sebou v batůžku, takže malá.
hellca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv kvě 5, 2011 20:58

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod haty » pon říj 10, 2011 11:04

bikeri pouzivaji pro tento pripad dobre pouzitelne pumpicky na natlakovani vzduchovych odpruzenych vidlic. Je to ale vetsinou dost draha zalezitost (cca 1000) napr Topeak Pocket Shock DXG. Jsem prekvapen z tve spokojenosti s korunkovymi hroty, mel jsem za to ze se pouzivaji jen pro walking. Libi se mi ze jsou v celokovovem poudre (BIRKI). Klidne bych na ne presel, ale radsi bych je nejdriv vyzkousel. Nepouziva je nekdo v Jizerkach?
Haty z Jizerek
haty
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát srp 19, 2011 9:45

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod wanman » ned říj 16, 2011 21:32

zdravím příznivce velkých ,dospěláckých brusliček
jsem naprostý začátečník ale nadšení nechybí.
jediné co jsem zatím na svých V07 bylo ,že jsem si už dvakrát stihnul natlouci.ted´už jen čekám až sleze lišej :shock: a budu znova na bruslích!
přečetl jsem si pozorně nazory a příspěvky zkušenějších kolegů .
na pumpování používám pumpu MRX na odpr.vidlice manometr http://www.vseprokola.cz/soubory/katalog_e/1270204.jpg maximální spokojenost.je velice skladná a dá se použít skoro na vše ,od vidlice ,kola a ted ´i na kolečka .
wanman
nováček
nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned říj 16, 2011 21:10

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned říj 23, 2011 22:59

Wanman zdravím oooo , lišej znám :?

Korunkové hroty jsem viděl jen ocelové, pokud je to taky tak, brzo se otupí. Myslím, že na skládací hole by to bylo ideál, neb u teleskopických hůlek zdržuje natáčení rukojeti do správné polohy vůči zobáčkovému hrotu. A teď v chladu to ani moc natáčet nejde.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Powerslide nordic trainer 2012

Příspěvekod lukazs » stř říj 26, 2011 12:45

hoj,
koukam ze tu probirate a shanite nordic brusle tak nahazuju inspiraci na pristi rok od znameho nemeckeho Powerslidu kterej na pristi sezonu planuje delat krome osvedcenejch modelu radu zajmavejch novinek,ktery stoji za prohlednuti tak muzete mrknou http://www.youtube.com/watch?v=oi0iEpfH18g zvlast ty posledni Virus Shockliner s rychlozavazovanim na lanko a odpruzenym ramem vypadají dost...no jak bych to rekl...sc-fi...na druhou stranu Powerslide je tak velka a proverena firma,ze by asi neudelala neco co nebude funogovat.Jinak jsem koukal ze existuje v Praze i pujcovna nordic bruslí.Jeste jsem koukal na ty Skike nebo jak se jmenujou a na obrazku vypadaj dost masivne,zajmalo by me kolik to vazi ale asi to zadny pírko nebude :-k .Jinak sem v katalogu videl i prototyp cross bruslí od Powerslidu,kde jsou tri nafukovaci kolecka klasicky v rade jako u standartnich in-line bruli,coz me zaujalo nejvic,protoze by se razem z neohrabanejch lyzi staly ovladatelnoucky in-line brusle tak sem zvedav
lukazs
nováček
nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv zář 8, 2011 19:50

Powerslide Nordic Trainer 2011

Příspěvekod jstastna » čtv říj 27, 2011 9:06

Zdravím, máte někdo zkušenosti ? Koupila jsem si je a potřebuji poradit, na kolik mám pumpovat ?
Děkuji za rady
jstastna
nováček
nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv říj 27, 2011 9:00
Bydliště: Praha

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Kuprt » čtv říj 27, 2011 14:08

Ahoj Všem,
podělím se s Vámi o mé zkušenosti s in line. Teprve ve třiceti letech jsem dozrál k rozhodnutí naučit se bruslit. Koupil jsem ty nejlevnější in liny na šněrování a nahoře suchý zip (skvělá volba, dodnes na nich občas vyjedu) a po pár letech tréninku mě přestalo bavit omezení asfaltem a nečinnost těla od pasu nahoru.
Začal jsem tedy prozkoumávat co jiného a kam dále, do terénu. Po zdlouhavé cestě jsem nakonec skončil u SKIKE V07. Bohužel u nás na Ostravsku nikdo nic podobného nevlastní ani neprodává, nemohl jsem tedy vyzkoušet a představy byly velmi podobné tomu co jsem zde od Vás vyčetl.
Koupil jsem je i s karbonovýma holema a hrozně se těšil jak si zajedu 50km cestou necestou, nebo třeba jen tak lesní cestou ke štěrkovně.
SKIKE vypadají robusně, váží každá 1,9kg. Mám botu č. 46, takže nemám problém se zapínáním. Tak tak ji tam nacpu a ani nepotřebuji přídavné kovové vymezení. vymezení ložisek je kovové. Brzdy velmi účinné. Vážím 100kg a i s touto váhou nemé brzda ani kolečka žádný problém. Zkusil jsem prsty tvrdost koleček (návody zásadně nečtu), zdály se mi v pohodě, tak jsem vyjel.
Ujel jsem tři kilometry, zjistil jsem, že to rozhodně nejsou brusle, použití výkyvu těla je smrtící (dostanete se mimo osu brusle a okamžitě upadnete (jsou to prostě běžky) a horní polovina těla, včetně vnitřností my to nikdy nezapomene, prostě hrozná dřina s výsledkem roztržené nové kalhoty, lišej a zlomená karbonová hůl (strčil jsem ji do kanálu).
Hole stály strašný prachy, koupil jsem proto karbonový prut, dvousložkovou pryskyřici a skelnou tkaninu. Húl jsem opravil a vyjel opět, zatvrzele, tentokrát 30km.
Srdce se na to vys... asi na dvacátém km. Silou vůle jsem se dostal domů. Potupně jsem vyhrabal návod, zjistil, že kolečka se foukají na 7 atmos.(100 PSI), celou dobu jsem jezdil na 3,5 atm.
Dnes už je to 6 měs. co na nich jezdím (za ty prachy jsem to musel zlomit), brusle jsem hodil do kouta. Úžasně se mi zvedla fizyčka. Běžně jezdím 10km za 40min., zdolám i nějaký terén, kopec nekopec (ty jsou nejlepší) a dá se ujet i desítky km na jeden zátach. Ve dvou je to nejlepší. Doporučuji všem.

Poznatky: u typu V07 nedoporučuji prohazovat kolečka, musí se jinak "vycentrovat" aby se brusle nesjížděly, nebo naopak nerozjížděli. Velmi mě lákají novinky SKIKE VX SOHO (má už vyřešeno "centrování" koleček, blatníčky a skvěle řešeno upnutí boty. Existuje ještě tip SKIKE VX Twin (zvedá se patka a přední kolečko má zpětnou brzdu na klasiku. Mám, ale informaci, že nemají dobře vyřešeno zvedání paty, nedoporučili mi je) A hlavně ty ceny!!!
PS: naučil jsem se používat mobilní aplikaci pro zápis trasy, já osobně EndoMondo pro Androida. Skvělé věc. Mám k dispozici všechny možné statistiky (vzdál., rychlost, profil trasy, vše zaneseno do mapy .......)
Kuprt
nováček
nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv říj 27, 2011 13:08

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod jstastna » pát říj 28, 2011 18:27

Ahoj, asi to jsem sice moc nepatří, koupila jsem si Kolečkové běžky Powerslide Nordic Trainer 2011, Mám ráda běžky v zime. Kdyby se tu náhodou našel někdo s trpělivosti a mel náladu me poradne za školit a udelat si se mnou par jizd, budu ráda. Jinak shanim informace a videa přes net, ale neni na osobni zaškolení. Kdybyste někdo o někom věděl, dejte vědet.
jstastna
nováček
nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv říj 27, 2011 9:00
Bydliště: Praha

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv lis 3, 2011 20:04

jstastna - neboj se a sama začni. Ofroudisté jsou velmi vzácný druh. Dokonce i nordic (jízda s hůlkami na dostupnějších inline bruslích) je na tom stejně.
Doporučuji začínat na lepším asfaltu a ze začátku se věnovat ladění brzdy a stylu, než výkonům.

Vše podstatné o huštění a tak je na předchozích stránkách.
Na tréning lyžování je vhodnější volná pata (lze dokoupit), toto je spíš takový bastard inline a kazíš si běžecký styl.

Volná pata na Skike : http://www.youtube.com/watch?v=Rjutjx6o ... re=related
Jde to dokoupit i na Powerslide.
Já to nemám.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv lis 3, 2011 21:22

lukasz - díky za odkaz. Skvělé!!! Nádherné stroje.
Ale... všechno už tu bylo.
Skeleton má velmi podobnou geometrii rámu, jako Skike.
VIRUS SHOCKLINER vypadá skvěle. V jednoduchosti je krása. Jen ta jeho brzda mi neleze do hlavy.

Znáš Rollerbalade Coyote? Tři tuším 150ky kolečka v řadě. Zajímavá brzda. Kolem roku 1997. Nějaké smrťáky.
Trochu řečí o tom je tuším na www.ladronka
http://www.youtube.com/watch?v=y3iQ3G0uyvo
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Trasy Ostrava, Beskydy

Příspěvekod lojzmen » čtv lis 3, 2011 22:43

Kuprt - zdravím, já su z Poruby! A se Skike tu v Ostravě musíme být nejméně tři, neboť stejně blbý model, jako mám já, si někdo koupil v šopáku v InterSportu.
Nikdy není pozdě, já začínal v 53 letech :-)

Kde jezdím:
Jezdím občas na cyklostezce ze Svinova do Polanky (kolem Přemyšlova) tam a zpět, někdy o víkendu to protáhnu až na kopec nad Jistebníkem, pak je tam k nádraží Jistebník kilometr Skike nesjízdný, kolem cyklohospody, potom přes železniční přejezd a hned doleva k rybářství, kolem rybníků a znova do Polanky. Musí být v lese sucho, neboť to při odrazu klouže do strany. A taky, jak vyjedou zemědělci ...

Nebo ze Svinova do Polanky, hned na začátku Polanky doprava, kolem koní, mezi domky, nejdál, co to dá. (Ale teď je tam oprava kanalizace a nesjízdný jemný štěrk, snad jen do jara 2012).

Dále jsem jel od přehrady Šance v Beskydech po cestách okolo. Starý hrubý asfalt, nevhodný pro tvrdá kolečka RoadRunner. Taky cesta od údolí Řečice po Jamník je moc měkká, za tepla se zalepí kola a brzda asfaltem. Ale nejkrásnější.
Jen kdyby neřvaly motorky z protější strany přehrady.
Cesta z údolí Řečice na MSA je sypaná štěrkem a velmi prudká, chce to řádnou fyzičku.
Cesta kolem Řečice je OK.

Taky v Porubě trasa od Myslivny k hvězdárně, tam je výživný kopec! Ale po pěšině do lesa nicmoc, štěrk, kořeny, musel jsem to rvát soupaž.

Taky se dá po asfaltce kolem Odry těsně u plotu chemičky. Ale pozor, jen při silném severozápadním větru, je to největší čmoudík v Evropě a není to čichem poznat. Začátek/konec je za čističkou odpadních vod, nebo u nejbližšího jezu, konec/začátek u starého železničního mostu přes Odru, ulice U Hrůbků. Taky jsem jel po červené, po hrázi až ke Koblovskému mostu, ale strašný terén.

Další zajímavý terén jen pro nafukovací kolečka(starý asfalt) je jižně od přehrady Slezská Harta v okolí hory Slunečná.
Já začínal po zelené nad obcí Roudno kolem kopce Malý Roudný a dál do lesa. V současnosti je nesjízdný štěrk na cyklotrase 6148 v úseku od křižovatky se silnicí u Bílého Kříže po rozcestí Smrk.

Pokračování příště.
Naposledy upravil lojzmen dne pon pro 26, 2011 18:45, celkově upraveno 4
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát lis 4, 2011 12:59

Jo jo bahno a listí mi teď také nedělá radost - v Litvínově nám konečně vzniká ten areál Nové Záluží, co má být hotový v březnu (před tím jsem jezdil jen po silnicích a v neděli asi zase zkusím Německo, jestli tam místo inverze nebude sluníčko - nejhorší je pak sjezd dolů mezi auty, hrbolatá silnice a křeče od stálého brždění, že je to horší, než nahoru).
Jinak by to Záluží bylo hezké, až to bude čisté (ještě tam pořád jezdí náklaďáky ze stavby a jsem zveděvý jestli pak budou peníze na stroj na čištění, který už údajně koupili), jenom to asi projektoval nějaký blb, protože je tam "kruháč", na kterém se zbytečně ztratí rychlost do kopce, z kopce to na něm pěkně klouže a obávám se, že tam budou úrazy.
Nejvíc to domršili dřevěnými mosty (jinak je všude pěkný asfalt), některé mosty jsou navíc do oblouku, takže asi v zimě budou klouzat i chodcům, hůlky z mezer mezy prkny nepůjdou vytahovat, bez hůlek to bude klouzat, v zimě by to byl krásný velký okruh na běžky, ale přes ty mosty to asi také nepůjde :-(.

Na hůlkách už mám asi víc vteřinového lepidla, než hliníku - napřed vypadl hrot, asi před měsícem jsem v malé rychlosti zatážel (na hodně hrbolatém asfaltu) doleva, koukal, jestli něco nejede, skoro jsem stál a nějak si naboural do vlastní hůlky, takže to skončilo "ostudným kleknutím" - díky chráničům se mi nestalo nic, ale rukojeť hůlky se zlomila uprostřed, asi před 14-ti dny se strhl závit na regulaci délky hůlky (nalepil jsem na něj kovový vytvarovaný z mosazného plechu) a včera jsem už asi po 4. urval "rukavičku" a už se dopálil a dal tam obyčejné tkalouny, že mne rozčilovalo složité zapínání a když jsem se na cestě potřeboval napít, anebo dělat "něco jiného" :-)

Z plášťů jsem vyšťoural několik kusů kamínků a skel zarytých přes 3mm hluboko, tak jsem zvědavý, jak dlouho ještě vydrží, když už je mám skoro hladké, otočil jsem plechy v brzdách o 180 stupňů (nevím, jestli se jejich životnost prodlouží), konečně srovnal kolmost bruslí (přihnutím plechů na lýtkách, když jen šrouby nestačily) a až po půl roce (ztratil jsem tak celou sezonu...) zjistil, že abych nebyl vůbec odřený jsou nejlepší lyžáky na běžky (asi se to nehýbe v kotníku) s volným upnutím na lýtku, ale zase je nevýhoda, že rád občas výlety kombinuji (v nesjízdných místach) s chůzí, což lyžákům na kamení a asfaltu nedělá moc dobře (mám je ale stejně prasklé a na běžky už asi budu muset koupit nové).
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové), jaké hůlky, hroty

Příspěvekod lojzmen » pát lis 4, 2011 20:17

Jo jo, v tom listí je to vo hubu. A zemědělci zabahní cesty, které by se normálně za mokra daly jet.

Dnes jsem si udělal malý průzkum lyžařských hůlek (konečně to vytáhli ze skladů), s vidiovými(slinuté karbidy) hroty byly jen Leki. Karbonové a titanové. Kolem dvou tisíc. Nádhera. Když jsem zkušebně zabral do podlahy prodejny, byly tuhé, bez vibrací.
Ty rukavičky jsou dobré, už jsem je zašíval, ale když si chci utřít nos, šermuju hůlkama na metry okolo. Leki má na to fígl, rukavička je na ruce a na rukojeť hole se zahákne na trn u vršku rukojeti.
Skutečně vychází finančně nejlépe kombinace staré hůlky a vidiové hroty z e-shopu.

Koupil jsem si v Giga Sport za 599Kč obyčejné duralové me°ru´(prý Itálie) s vidiovými hroty správného tvaru.
(ale ten plast nic nevydrží a vylomí se)

Kuprt - já jako přes kopírák :-) Než jsem se naučil hustit alespoň 6barů, naučil opravovat kolečka, než jsem naběhal fyzičku, zohnul jsem hůlky, natloukl si prdel, odřel se dokola (nepoužívám chrániče) a fakt, je to jiné, než běžné kolečkové brusle.
Naposledy upravil lojzmen dne sob pro 13, 2014 23:50, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » sob lis 5, 2011 15:01

Já v březnu kupoval Skike i hůlky tady http://www.jtsport.cz/jtsport/eshop/8-1 ... usle-SKIKE a byl jsem rád, že hliníkové hůlky byly "jen" za 1500Kč a teď koukám, že už tam mají i 30% karbon za 1690Kč a Skike levnější o 900 :-( (už přes rok nemůžu sehnat práci, tak o to víc to zamrzí...) - zase ty karbonové hůlky ale asi budou ještě náchylnější na prasknutí a jeden nikdy neví, kdy se do hůlky opře větší silou ať už při pádu, anebo "skoropádu" ...
Nevím proč, ale dodnes mi dělá s hůlkama problém technika 1:1 (i na běžkách) - při menší rychlosti to ještě jde, ale jak to zrychlí, tak už nějak nestíhám (v televizi jsem viděl biatlon na kolečkových lyžích, že by to asi ještě stíhat mělo jít) a je pravda, že na asfaltu ty hůlky jako "pruží" a odráží se, místo abych se mohl odpíchnout.
Ten "kruháč" jak jsem psal má půměr asi 6m, je v kopci a nevím, jestli uprostřed bude lavička, nebo nějaká přiblblá socha, už teď je to tam o hubu, navíc na tom bahně a ještě si tam děcka nechala ležet na cestě kola, že jsem se jim jen tak tak stačil vyhnout - kdyby to byl takový velký "kruháč" jako máte v Ostravě, jak je ulice U Parku a ten velký park, tak to by mi samozřejmě nevadilo a hlavně ty dřevěné mosty, to je opravdu pěkná blbost a celou dráhu tím zkazili :-(
Hůlky asi moc na obrázku bohužel vidět nebudou a táta, co šel náhodou kolem zrovn,a když bylo největší bahno a cítil jsem se "poněkud nejistě" (i když tohle je zrovna ten nejčistčí úsek) není nejlepší "kameraman" (na nekvalitním videu z mobilu byl víc vidět chodník, než já, ale alespoň něco jsem z videí i fotek "vydoloval"), tak takhle řádím, jen se mi moc nělíbí to "palivo" z Ostravy, co teď voí asi 2km odsud a teď se neví, jestli tu u Litvínova "jenom zůstane", nebo z něj asi 30km daleko (tam zase jezdím na kole) bude vznikat jedovatý furan :-( ...
http://imb.lide.cz/big/4eb25fe62f3cdcbe ... =107092918
http://www.youtube.com/watch?v=3VbgnpXayiU (Youtube to ještě nechtěně zvětšilo a tím ještě víc domršilo)
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Kuprt » sob lis 5, 2011 20:07

lojzmen - zdarec, skvěle, že je tady někdo z Ostravy a přímo z Poruby. Některé trasy, které jsi popsal znám. Já nejvíc využívám té skvělé mobility, vyjedu na nich přímo z bytu a jezdím v okolí. Poslední dobou to mám špatné s časem pro sebe. Jezdím nejčastěji večer kolem šesté sedmé okruhy po a kolem Poruby. Jde to všude kde je veřejné osvětlení. Kdyby ses chtěl přidat, byl bych rád. Jezdím hodinku cca 10 - 15km. Nejsem žádná hvězda, mám svoje tempo a občas jezdím s kamarádem (on na in-line) a přispůsobujeme se rychlostně navzájem.

tomas.kypr@seznam.cz
Kuprt
nováček
nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv říj 27, 2011 13:08

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod jstastna » ned lis 6, 2011 14:38

Poraďte mi prosím, jaka pumpicka je ideální na pumpovani koleček ? Už jsem zkusil 4, vždy nahustim na 5 baru a zacne mi to u slaufku utikat a na 6 baru se nedostanu. Dekuji
jstastna
nováček
nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv říj 27, 2011 9:00
Bydliště: Praha

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » ned lis 6, 2011 16:32

Velká "servisní" pumpa na kolo se zabudovaným manometrem. Kousek zpět o tom píšeme - přišlápnout kolečko k zemi, aby se netočilo, nasadit, napumpovat (pumpičkou se musí po malých kouscích, že to přibývá hodně rychle) a pak rychle sundat, aby to nestačilo ufouknout.
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Německo

Příspěvekod VladaS » ned lis 6, 2011 16:45

Tak jsem dnes udělal dobře, že jsem místo stereotypu ježdění dokola (na stejně zabahněných cestách) byl "zkontrolovat" okolí tras, kde budu zase v zimě řádit na běžkách ;-)
http://www.inlinemap.net/route/1325706#

I v Litvínově konečně po asi 3 týdnech trochu vylezlo sluníčko, ale v Krušných horách bylo přímo nádherně, jenom to nahoru nepříjemně klouzalo na místy mokré silnici s kašovitým listím a dolů se po navíc nepříjemně hrbolaté a na listí klouzavé silnici muselo také opatrně a nepříjemné to potom bylo v Seiffenu do takového táhlého kopce s kanály a záplatami, samé auto (tak jsem raději vždy zastavil u kraje), občas podjely od jara už trochu otupené hůlky, že Němci měli proti nám až nezvykle hladký asfalt (a hlavně hezky opravené silnice a někde skoro i bez provozu), ale hlavně foukal nepříjemně silný vítr proti, takže jsem si i trochu zatrénoval.
Celkově to ale byla nádhera, místy 13% sjezdy a Němci koukali, jako když ještě neviděli lyžaře :D
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

PředchozíDalší

Zpět na In-Line v outdooru