Off road brusle (kolečkové)

život v jedné lajně

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

SKIKE recenze-Off road ( terénní ) brusle, nordic skating

Příspěvekod lojzmen » úte lis 23, 2010 0:07

Zde je mých pár zkušeností s terénními bruslemi Skike, nebo spíše Sulov.cz. Byly za něco přes 3000 od Sulovu a dnes vím, že to byla přemrštěná cena.
Součástí dodávky byly teleskopické odpružené trekové hůlky do délky 145cm. Vyhodil jsem je, neboť rukojeti byly z děsně smradlavé gumy, která smradem kontaminovala rukavice i ruce.

Po otevření krabice mne posypaly malinké nálepky Made in China. Když jsem Sulov uviděl, řekl jsem si, že mi asi poslali nějaký padělek. Po pečlivém prostudování fotek na vebu soudím, že i originál Skike je opravdu výrobek z kovárny.
Brusle měly po sobě asi 6 nápisů Sulov, které šly dolů nehtem, radši jsem to hned umyl benzínem.
Kolečka to má s pneumatikami 6x1 1/4. Hned při prvním foukání mi bouchly dvě duše. Montérpáčky se nedají použít, chce to silné prsty a mazat ráfek, třeba mýdlem. Ráfek je z plastu. V kolečkách jsou běžná ložiska na inline. Jako osička je obyčejný vratový šroub M5 dotažený samojistnou maticí. Jako redukce průměru ložiska 8mm na průměr šroubu 5mm je plastový váleček. Kupodivu už vydržel 100km. Současné Skike má redukci osička/ložisko kovovou.
Po dotažení šroubu/osičky se kolečko nechtělo točit. Mezi ložisky nebyla distance. Distance jsem si vyrobil z hliníkové trubičky. Podle videa Skike distance má.
Rám je z ohnutého hliníkového plechu 3mm. Vůbec nemá zkosené a začištěné hrany. Na první pohled je vidět, jak je rám do vrtule, jak jsou kolečka různě nakloněná. A samozřejmě každá brusle zatáčela jinam. Na Youtube jsou návody, jak na to, takže nejsem jediný.
Sucháče na připevnění bot se třepily až to za mnou vlálo, ojel jsem je zapalovačem.
Plastové podložky pod seřizovacími šrouby klouzaly, vůbec to nedrželo, hned jsem je vyměnil za plechové podložky na střešní krytinu s gumou.
Pak jsem si koupil pořádné hůlky na carv.cz s vidiovými hroty (přesněji - s hroty ze slinutých karbidů) a po měsíci oprav a koumání začal jezdit. Odraz hůlkama funguje jen na asfaltu a měkčím. Beton a kostky ani náhodou.
Při menším tlaku v kolech, než 3bary(300kPa, 3Atm), to nejede. Foukání koleček je věda. Musel jsem vyměnit netěsné ventilky.
Doporučuji velkou hustilku s tlakoměrem, jsou v cykloprodejnách. S tou to jde nafoukat docela dobře.
EDIT: nejlepší je hustilka na dofukování odpružených vidlic jízdních kol.

Nikdy jsem na inline nejezdil, takže na vše jsem přicházel za jízdy. Nemám rád slimáky, kloužou.

Sulov/Skike měly pneu z měkké gumy. Při zkoušce brzdění na "T" jsem jednu okamžitě zničil - díra z boku, bouchla duše.
Pneumatiky 6x1 1/4 nejsou. Teda jsou, Rubena (či Barum?), ale jen do 2,5baru.
Vypodložil jsem díru v pneumatice kouskem plastu. Také brzdy těm měkkým pneumatikám dávají pohulit.

Brzdy Skike. Nevím, zda dobré, či špatné, znám jen tyto. Brzdí se záklonem lýtka. Když to přeženu, jde kolo do smyku a já na záda. Takže účinné dostatečně. Dokonce Powerslide Nordic Trainer 2010 se opičí a začal nabízet obdobnou brzdu. A taky jdou někde dokoupit brzdy i na starší modely Nordic Trainer za asi 900Kč/kus.
Kolečka na Skike s pneumatikou a bez ložisek jdou dokoupit za asi 500. Ale za podobnou cenu jsou i kolečka na Powerslide Nordic Trainer. Koupil jsem dvě kola Nordic Trainer.
Záměna koleček - máte-li měkké pneumatiky - doporučuji. Je možné, že současné Skike má pneumatiky odolnější.
Kolečka Nordic Trainer jsou v náboji o asi 5mm širší, takže osičkové šrouby byly krátké. Použil jsem na osičky šrouby M5x60 s vratovou hlavou, pozinkované, a distance průměrů šroub/ložisko jsem udělal z hliníkových trubiček. Původní plastová distanc jde použít, ale bude to moc široké. Trubička je skrz obě ložiska a je delší o cca 2mm. Na obou stranách kolečka jsem dal na přečnívající trubičku pérové podložky pod matice průměr 8mm.
Pneumatiky na kolečku Nordic Trainer jsou výborné, nekloužou a jsou současně odolné, neubývají tak rychle.

Kde se s tím dá jezdit. Po asfaltu. I po horším, hrubým, s dírama a prasklinama. Na cestách lesních polních nesmí být kamení nad 10mm a souvislý štěrk, a musí být cesty tvrdé, pevné. Semtam kámen, kořen, díra se dá minout. Na trávě s drny to nejde. A i tak je to mimo asfalt děsná dřina. Kluzký povrch po dešti kazí odraz a musí se to rvát rukama.

Teď jsem dofukoval Skike kolečko na asi 5bar. Po chvíli rána. Praskl ráfek. Další strašná rána. Bouchla duše. Stará prasklina začala u díry na ventilek a pak najednou se vyvalila třetina ráfku.
Při montáži náhradního kolečka koukám na Skike ráfek - prasklinka i tam číhá.
Mám dát 1000Kč za dvě Powerslide kolečka a mít pořád klumpr, který nikdy nejede rovně?
Bye bye Skike!

Ale co místo toho? Musí to mít brzdu!

Powerslide Nordic Trainer? Minus je pevná bota a do terénu zdánlivě měkký rám. Jsou krásné. (doplňuji po dvou měsících-ty boty jsou špatné, tlačí na kotníky, musí se tvarovat, rám je dobrý).
TRAILSKATE CROSS COUNTRY? Kocour v botách s bovdeny, ale zřejmě vydrží vše. Na kiting asi ideál.
Naposledy upravil lojzmen dne čtv čer 7, 2012 22:43, celkově upraveno 7
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » úte lis 23, 2010 9:05

psenda1 píše:cau, jsem tu ted nový, minulý týden jsem vyhrál poukaz na kolečkové lyže od SKIKE, pokud by mel nekdo zájem, rád mu tento poukaz prodám za rozumný peníz. Důvod proč ho prodávám je jen ten, že momentálně už vlastním 2 páry kolečkových lyží a další už neupotřebim, díky za nabídky

Vzhledem k tomu, co tu napsal kolega výše, asi nebude zájem.
@lojzmen: díky za podrobnou recenzi, měl jsi svatou trpělivost a jsi šikovný! Žeby i "originál" Skike dodaný přes Německo byl takový šunt? Asi dávají Sulovu 3. jakost nebo já nevím :(( Kdysi jsem o Skike nebo něco podobného měšl zájem, nyní není čas, jsou jiné, příjemné povinnosti :wink:
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte lis 23, 2010 23:51

Orginál? Padělek?
Prohlížel jsem si Skike ve InterSportu a vypadalo to na chlup stejně, jako moje.
Prohlížím si znova obrázky na skike com a je to taková krása :-) .
Vidím, že mají jiná kolečka, jiné pneumatiky, dodávají distance mezi ložiska, redukce/vložka do ložiska je kovová, jen ty hřídelky jsou furt vratové šrouby.

Takže se domnívám, že zájem o Skike je tak mizivý, že místní prodejci doprodávají zásoby prototypů z r.2006 a já naletěl :-(
Skike prodává nyní asi lepší kolečka a možná vychytal smrtelné chyby výrobku. Snad přímá koupě v Německu je lepší volba, ale jaká je cena?

Dodatek: Jak poznat novější verzi? Nová verze má v ložiskách koleček kovové vložky, stará verze z černého plastu.

Anebo je to PRC(People Republic of China) padělek. Někde jsem četl o uvažování Číňanů - jsou hrdi, pokud se kopie povede, a hrdě to nabízejí všem.

pšenda1 by ten poukaz měl nabídnout na ladronce, tam je větší inline cvrkot :-)
Naposledy upravil lojzmen dne stř srp 3, 2011 22:41, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned lis 28, 2010 23:32

Konec sezóny 28.11.2010 oooo
Píchnul jsem.
Duše se prořízla o novou prasklinu ráfku. :toimonster:
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Powerslide Nordic Trainer

Příspěvekod spacirv » úte dub 19, 2011 19:23

Zdravím všechny šílence lehkého hazardu.
Po měsíci přemýšlení, studování webů a videí jsem se minulý týden odhodlal je koupit. Ujel jsem zatím jen asi dva km (tam kde chci jezdit je ještě sníh a na silnicích jsou dva centimetry kamínků jak se v zimě sypalo).
První dojmy oproti běžkám.:
1 - je to o dost těžší 2550g ,běžky s botama 1380g a to je sakra rozdíl
2 - je to větší makačka, gumové kolečka nemají takový skluz jako lyže
3 - o hole se nejde opřít až do konce pač na asfaltu to má tendenci ujet
4 + je na tom tepleji
5 + nemusí se mazat a žehlit
Hole, to jsem udělal chybu ,ale půjdou do světa. Teleskopy z tvrdého hliníku se sice neprohnou ani nezalejzaj, ale ta váha 305g (na běžky 148g) chce to karbon.

Kolečka se foukaj na 6,2 bar a to je pěkná pakárna to nafoukat. Nedá se kloudně zkontrolovat pač když tam píchnu manometr je tlak hned pryč, chce to kompresor s budíkem. Kolečko jsem koupil náhradní abych nemusel někde cestou dělat rozborku a zborku. Ještě jsem objednal tvrdý inlajňácký kolečka na hladký silnice pro ty si jedu v pátek. A samožřejmě brzdu i na druhou nohu. Chrániče chci ty kevlarový návleky (jestli máte někdo zkušenosti napište pls) ještě na ně musíme naškudlit pač to vše kupujem se ženou ,takže dvakrát.
Jo a škoda že to nejde jen tak zout a dojít si pro občerstvení, budu muset s sebou taha mini batoh s "přezůvkama". Už batoh mám a taky to dalo fušku sehnat malej aby se do něj daly jedny botky a rezerva, a hlavně aby moc neseděl na zádech aby to větralo. Vůbec nemám rád batohy ,ale musím se s tím srovnat.

Ale jinak je to super a baví nás to. Zase se ozvu až se po velikonocích pořádně projedem. Pokud nebudu ve špitálu na závažích :)
Uživatelský avatar
spacirv
nováček
nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 30, 2011 21:48

Re: Powerslide Nordic Trainer

Příspěvekod zbuddy » stř dub 20, 2011 12:31

Díky za postřehy i případné další zkušenosti. Divím se tomu, žes měl problémy při shánění vhodného odvětraného batohu. Je jich už k dostání hafo typů a cena se dá také vytunit, když si člověk může počkat na slevu či koupí v evropském e-shopu...
K tomu prokluzu: kdysi jsem se zajímal o tyto brusle i Skike (ty Tě nezaujaly?), u Skike existuje možnost přikoupit si Reverse Lock, který zabrání zpětnému otočení předního kolečka.
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod spacirv » stř dub 20, 2011 23:02

Jasně batohů jsem prohledal asi milion nakonec vyhrál Kellys Raft.
A tomu druhýmu, nemyslel jsem prokluz brusle ,ale hole. Do asfaltu se nezapíchne a při dotažení odrazu občas uklouzne, ale dá se na to zvyknout ,se to nesmí dotahovat.
Uživatelský avatar
spacirv
nováček
nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 30, 2011 21:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned kvě 1, 2011 1:01

Spacirv - šel jsem na to stejně.
Mám nyní Powerslide Nordic Trainer 2010, dokoupil jsem si i druhou brzdu, lýtkovou, tzn. při zaklonění se brzdí, vozím náhradní kolečko, koupil jsem si pořádný imbus klíč, origoš jsou měkké.
Mám ujeto zatím asi 50km. Seřídit to bylo docela zdlouhavé. Není dobré brzdu dát na velký záklon, neměl jsem stabilitu. Teď už na tom jezdím, jak na obyč. inline bruslích, s pokrčenými koleny, čili brzdy mám dost naostro, ale nepřehnat to.
Mé poznatky: plech brzdy pod patu má asi 2mm, je dobré podložit stejně i předek boty, páč přední hrana plechu pod patou tlačí. Pod šrouby je vhodné přidat plochou podložku, ať se plast rámu nebortí pod tou vějířovou podložkou. Používám tmel/lepidlo na závity, či jak se to jmenuje. Zatím nejlepší se mi jeví dát plech brzdy pod patu tak, aby přední okraj byl blízko přednímu okraji plastového hranolu, je-li víc vpředu, bortí se podrážka boty a tlačí to.
Jedna bota mne tlačí na kotník, ale to bude individuální, udělám si vložku z tvrdé pěnovky.
Čepy brzdy už mi hrkají při každém kroku, vadí mi to, právě to opravuji. Otvory pro čep jsou průměr 8mm, čep má 7mm, je to velká vůle. Brzdu vyvložkuji trubičkou 8mm a dám šroubek(snad tu brzo dám foto).

Hůlky mohou být klidně i ze dřeva, ale musí mít vidiový(karbidový) hrot !!! Ocelový se otupí hned. Gumové botky na hroty jsou na nic, ale na betonovém chodníku trošku lepší než hroty. Už jsem se svalil přes hůlku a nějak přestala být teleskopická :-) ale funguje. Zlomená karbonka by mne mrzela. Hrot musí být přesně nasměrován, jinak to opravdu na konci záběru podklouzne. A taky - důležité - hrot nemá být v ose hůlky, ale jako zobák, Pak i na konci záběru má dobrý úhel k odrazné ploše = asfaltu.

Jízda terénem bruslením je možná jen po širokém, tvrdě udusaném a dokonale suchém povrchu, po úzké pěšině jen odtaz soupaž, ale na to člověk musí mít :-) . Asfalt je nejlepší.

Na huštění nyní používám velkou hustilku z cykloprodejny s manometrem za asi 500Kč. Rozhodl jsem se, že manometru budu věřit :-) .
Důležitá je kvalita koncovky na ventilek. Měl jsem jednu, která při tom tlaku už moc fučela mimo.

Vyměňovat takovou duši je strašná dřina. Na Skike jsem tam narval i 8" duši, v pohodě to fungovalo. Hlavně ventilek (autoventil) nesmí vyčnívat do strany. Nikdy se mi nepodařilo díru v duši zalepit aby vydržela. Origoš ložiska jsou 608 2RS, tzn. běžný inline rozměr, ale s pryžovými krytkami.
Naposledy upravil lojzmen dne stř srp 3, 2011 22:47, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned kvě 1, 2011 23:04

lojzmen píše:Čepy brzdy už mi hrkají, vadí mi to, právě to opravuji. Otvory pro čep jsou průměr 8mm, čep má 7mm, je to velká vůle. Jednu brzdu vyvložkuji a dám šroubek(snad tu brzo dám foto), druhou pobouchám kladivem na čep.

A taky - důležité - hrot nemá být v ose hůlky, ale jako zobák, Pak i na konci záběru má dobrý úhel k odrazné ploše = asfaltu.


Na obrázku vlevo upilovaný původní čep, uprostřed použité šroubky nerez M5x12, matky samojistné, kluzné podložky z plastu samodomo, chybí vložky z trubičky vnější průměr 8mm, délka 4mm.
V pozadí je špatný hrot. Je z oceli a není zobákovitě vyhnutý. Vpravo podložka pod předek boty z nějakého plastu.
U origo šroubů jsou ostřihnuté karosářské podložky.
Brzda_repas_čepu1.jpg


Doplňuji 6.5.2014 viz druhý obrázek - přemístil jsem brzdu na šroub rámu, šroub jsem udělal delší ze závitové tyče M8. Na brzdě jsem odstranil plech pod patu. Kvílení brzdy odstranilo obalení brzdového špalku kůží.
IMG_2093a.jpg
IMG_2093a.jpg (36.22 KiB) Zobrazeno 18391 krát
Naposledy upravil lojzmen dne úte kvě 6, 2014 22:29, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » pon kvě 2, 2011 20:19

I po této úpravě to při brždění vibruje, :toimonster: něco tam pruží, nebo mám nevhodný úhel špalíku.
Brzdový špalík je z houževnatého plastu. Skike má třecí plochu z mosazi. Tam zaměřím výzkum oooo

Používám skejťáckou (asi) přílbu. Nemá tolik děr, jako cyklopřílba, nechytá pot na čele, ale více kryje hlavu zezadu.
Nepoužívám chrániče, protože jezdím opatrně. Znáte to :mrgreen:
Poprvé sem spadl na prdel při brždění na mokru. Au.
Naposled jsem při esíčkování z kopce a současném brždění nějak škobrtl a přepadl . Malá rychlost, stačil jsem i myslet na to, že musím rotovat, ale jak jsem lehl na hůlku . . . a zakotvil jsem. Ale v pohodě. Díky celoprstovým cyklorukavicím a flísce to bylo pár odřenin a sedřený loket a nabitá prdel.
Takže minimálně celoprstové cyklorukavice a dlouhý rukáv jsou potřeba.
Vše navíc je bonus, zvláště pro ženy a dívky, ty adrenalin nemusí, že. :axe: Obvykle :sorac:
Naposledy upravil lojzmen dne stř srp 3, 2011 22:50, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Skike - mám podobné zkušenosti a problémy ...

Příspěvekod VladaS » úte kvě 3, 2011 15:14

Ahoj,

bohužel jsem od září nezaměstnaný (a tím současně po 10-ti letech i bez "hodné" přítelkyně), takže jak začal mizet sníh a začaly mi chybět běžky, jsem na Internetu narazil na Skike a neodolal, abych si neudělal alespoň trochu radost a i přesto si je (z úspor) nekoupil ;-) ...
Musím tedy šetřit a být rád i za starší a levnější model V07 120.
Antirevers by se určitě hodil v terénu na užších cestách do kopce, kde už to ani soupaž nejde, ale 2500 Kč za 2 "blbá kolečka" teď dát nemůžu...

Hůlky jsem byl rád, že ještě měli poslední hliníkové "Roller Skater" - potřeboval jsem teď co nejlevnější, i když ani tak by je nebylo příjemné zlomit, zahnuté "zobáčky" jsou opravdu nutnost, i když i tak občas smeknou, gumu jsem zatím nezkoušel a na blbé zámkové dlažbě stejně raději hůlky držím zvednuté, protože bych je tam nerad nechal "i s rukama" ;-)

Vázání suchými zipy drží dobře, i když je to dost "pakárna na obouvání" (zlaté zacvaknutí na běžkách...), jedu někam, tam se projdu pěšky v normálních botách (u nás třeba zámek Jezeří, hrad Rýzmburk a pod.) a zase jedu zpátky.
Jen co mám jediný (a největší) problém, že jsem si poprvé v březnu nevšiml, že lyžařské kalhoty mám sešité zevnitř vzadu na lýtkách (z venku to nebylo vidět) a od té doby nemůžu jezdit tak daleko a často, jak bych chtěl, že si vždycky pravé lýtko zezadu odřu a navíc nikdy nevydržím čekat, až se to zahojí úplně a nejvíc to vždycky vadí v terénu a do kopců :-( ...

Pumpuju na 100 PSI pumpou s manometrem na kolo, ale také to nejde do toho malého objemu moc přesně.
Na Skike asi ta tvrdá kolečka nejdou (stejně si je teď nemohu dovolit), ale už jsem párkrát jel po tak hrbolatém asfaltu, že jsem i s pumpovacími začínal vidět rozmazaně a asi mi z toho už vibroval i mozek :-)

S těmi brzdami mám podobné problémy - někdy brzdí plynule, ale někdy "nemile překvapí", že to z kopce začne vibrovat "brzda, plyn, brzda, plyn..." (jako by kolečko bylo šišaté, nebo jen místy zaprášené, nebo jako když sjede na osičce ke straně, že je tam asi 1mm vůle, nebo je to opravdu jen setrvačností, jak jde noha dopředu, odbrzdí atd. ?) a nejhorší je, že jeden předem neví, v kterém kopci to bude brzdit normálně (ještě aby pak nespadl pod auto...), anebo jestli když to víc rozjede, tak potom nebude muset "utíkat", aby to ustál :t:t ...
Někdy mi to nechtěně přibrzďuje i v terénu, když moc přednožím, nebo se víc zakloním a to už to mám seřízené jako "co nejmíň ostré".

Mno a pády ? :lol: Vím, že určitě nebyl poslední, ale hned první den jsem napřed jel takovou blbou kamínkouvou a děravou cestou, pak se "kochal", jak se to konečně pěkně rozjelo na cyklostezce po asfaltu, asi se přestal soustředit, nějak se mi dostalo těžiště moc za levou brusli a než jsem jej stačil vrátit, už jsem se válel na asfaltu paradoxně kousek za Lidlem, kde měli další den dostat chániče - naštěstí to skončilo jen "lišejem" na obou kolenou a samozřejmě roztrženými kalhotami a rukavicemi na běžky :rolleyes:
Jo a mimochodem jsem až potom někde četl, že Skike jsou konstruovány tak, že se na nich "nedá spadnout na kolena", což byl hned můj první (a alespoň zatím poslední) pád, tak to jsem ale "šikovný" =D> :finga:
Naposledy upravil VladaS dne úte kvě 3, 2011 17:46, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Dena » úte kvě 3, 2011 16:24

:shock:
Tak takový adrenalin a jak jsem tak četla zde i dříve, samodomo úpravy by mne tedy nebavily. Kloboukl dolů před vámi.
Čekat jak to pak s úpravami dopadne v terénu- .. by mě z teho jeblo :lol: .
Zlatý 4 90ky za kočárkem a na sólo 110kový 3 kolca :mrgreen: .
ıɯřʎʇč uǝsǝu žǝu 'ɯíupǝɾ uǝznos ʇýq íšdǝl
_____________________________
Uživatelský avatar
Dena
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 2675
Registrován: čtv led 5, 2006 23:03
Bydliště: Kladno, (předtím celá léta Brno ..)

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte kvě 3, 2011 22:34

Dena - ty 3x110 máš s nízkou botou? Speedline?


To, že v Skike se jezdí v obyč botech je obrovská výhoda. Nasazené jsem je měl razdva. Vyřadil jsem je v podstatě jen kvůli praskajícím ráfkům a byly tam příliš měkké pneumatiky. Už jsem do nich zkusil kolečka z Powerslide, které jsou v náboji asi o 5mm širší. I ty tvrdá kola tam půjdou. Jen nevím, jak to bude brzdit. A snad i kola do koloběžky průměr 145mm. Skike mám stále v záloze.

Teď v těch předešlých vedrech (více, než 15°C) jsem jezdil v 3/4 gatích, funkční triko a na lokty pseudochránič - cyklonávleky.
Pokud předpokládáš otlak či odřeninu, preventivně to místo zalep náplastí.

Tlak už jen kontroluji zmáčknutím pneumatiky prsty. Ale při foukání pumpuji pro jistotu jen do asi 5,5 baru (abych nezničil ráfek) a hned odpojím koncovku. Někdy to nepšoukne a pak je to to pravé.
Na Inlajn.cz/forum kdosi psal o foukání na 8bar.

Z kopce jezdím hooodně pomalu, páč si pamatuji, jak mně bolela prdel a mám ty pseudochrániče.
A taky, nechci si vytavit brzdový špalík.

A ještě, když jsem nasadil běžky, je to úplně jiné, takže na pilování běžkařské techniky to není vhodné.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » stř kvě 4, 2011 15:20

Mne spíš zdržuje, jak se je snažím obout "pořádně", abych se neodřel třeba o shrnuté kalhoty (ale stejně se nakonec odřu a to jsem vždy jel jen něco kolem 20 km a moc rád bych jezdil dál a častěji...) a nešoupaly se ty suché zipy o silnici (nevím, proč je neudělali na druhou stranu, zkracovat je kvůli větším botám nechci, konec vžycky sroluju a zastrčím, ale stejně se to cestou rozmotá a pak když někde jedu rychleji do většího kopce, tak to na té vnitřní straně už i škrtalo o silnici a jeden zip už je i trochu "chlupatý"...).
Zespodu už jsou Skike také pěkně odřené, ale co se dá dělat, když ne všude se dá jet po asfaltu a po hlavních silnicích si troufám jen tam, kde je malý provoz :-( ...
Naštěstí bychom tu konečně měli mít do února hotovou dráhu pro inliny, takže už se těším, ale stejně raději jezdím na výlety "něco zkoumat", že se v cíli projdu právě i pěšky.
Skike nosím "navléknuté na hůlkách" každou v jedné ruce, ale na delší vycházky to moc pohodlné není (bolí pak ruce a záda, i když tak možná jdu asi paradoxně zdravě "jako pravítko"), batoh si tedˇdovolit nemůžu a nevím, jak to přenášení vyřešit lépe.

Teď je pro mne kruté hlavně to, že si nemohu dovolit utrácet a jsem rád, že vůbec skike mám (také jsem dlouho rozmýšlel, jestli koupit, ale nakonec jsem neodolal a když jeden najednou má času "víc než by chtěl", tak se nějak zabavit musí...), takže se zatím se současnými kolečky musím spokojit, ale stejně mi vrtají hlavou buď ta rychlejší, anebo větší a širší, protože tahle se v měkčím terénu přecejen dost boří.
Když jsem viděl videa, co maník na skike vyběhl do kopce, tak nevím, jestli tam neměl ten antirevers, i když běžel "bokem", ale že bych něco takového mohl zkoušet s tím odřeným lýtkem, to si nedokážu představit ;-( ...

V návodu píšou foukat na 7 bar, což je přibližně těch mých 100 PSI, pumpa by zvládla i víc (kolo foukám úplně lehce 125 PSI a manometr je do 160 PSI), ale víc si netroufám právě jak jsi tu psal o těch praskajících ráfcích - sice na nich zatím nic nepozoruju a nejsou to Sulov, ale Skike, ale "náhoda je blbec" a nerad bych zbytečně dojezdil ...

To by mne zajímalo, jak fungují ty "lankové brzdy", když se nebrzdí lýtkem, ale asi se musí zvedat předek, nebo zadek boty (jak se pak bruslí?), ale na Skike stejně jiné dám těžko a zas mi přijde lepší brzdit tím lýtkem, než být omotaný bowdeny a někde za jízdy rychle honit nějakou páčku.
Je ale pravda, že se musí raději přibrzdit dřív a i tak v serpentýnách často nevím, jestli mám brzdit, anebo odšlapávat a nějak to potom nestíhám ;-( ...
Nemám ale dlouhé sjezdy moc rád, že tam asi dostávají pláště dost zabrat a kupodivu už i v té mosazi se po dost krátké době rýsují prohlubně.
Také se asi občas do brzdy dostane kamínek, není čas odbrzdit, aby vypadl a pak táhnou brusle ke straně, anebo se to "rozvibruje", takže raději brzdím víc, než by možná bylo třeba, ale pud sebezáchovy je asi silnější ;-) ...

Ty chániče jsem potom v Lidlu hned koupil (měl jsem to v plánu ještě před tím pádem) a přilbu bohužel zatím nemám, ale stejně se ty chrániče za jízdy docela dost posouvají (hlavně jak jsou ohnuté ruce s hůlkami), tak také nevím, jestli je nemám jen "pro parádu".
V březnu ještě byla zima, tak jsem měl oblečení na běžky, když bylo tepleji, tak dlouhé cyklistické kalhoty (ty vzadu sešité nemám, ale lýtko už bylo odřené a nikdy nevydržím čekat, až se zahojí úplně).
V horku jsem teď měl funkční triko bez rukávů a krátké cyklistické kalhoty s chrániči a slabými prstovými rukavicemi na kolo, ale stejně mám hrůzu z pádu, protože vím jak to bolí i na běžkách, když se na ledu nestačí včas pustit hůlky a to na nich mám (záměrně) jen řemínky, protože se mnohem rychleji svlékají a oblékají.

Původně jsem to lýtko odřel asi 0.5 x 5 cm a jezdil hned, jak se strup (sám) sloupl, ale problém je, že se to vždy pod tou brzdou hrozně potí a "rozpatlá".
Naposled jsem to zkusil alespoň nad tím odřeným místem oholit (v tom strupu bylo hodně zamotaných chlupů a napadlo mne, jestli se to také neodře o ně...) a bohužel malinko žiletkou strhl i poslední zbytky strupů.
Potom jsem jel schválně naboso (i bez ponožek, i když to nedoporučují) a kupodivu to dopadlo lépe.
Sice to mám odřené zase víc do hloubky a jezdit tedy zase nemůžu, ale už asi jen o délce 1 cm, takže po zahojení zkusím jen delší slabé ponožky.
Tu náplast si netroufám právě proto, že se to hrozně potí, určitě by se shrnula ...
Zajímavé, že s levou nohou problémy nemám, tak nevím, co je na té pravé jinak a snažím se do kopců odpichovat občas i na levou nohu, i když jsem šikovnější na pravou.

Tak jasně, že úplně stejné, jako ty běžky to není a není to tedy na pilování techniky, ale nejsem závodník, i když na běžkách také nejraději bruslím, ale má to k nim asi nejblíže a na děravé silnice (i mimo ně) je to oproti kolečkovým lyžím asi to nejlepší ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod hellca » čtv kvě 5, 2011 21:25

ahoj,
tak jsem po usilovném lovení informací na netu a přemýšlení, jestli to neni blbost, zakoupila pár Powerslide Nordic 2010 a k tomu rovnou hůlky také Powerslide. Pro jistotu jsem k tomu přihodila i jedno náhradní kolečko, co kdyby, že?
NO a tu jsou první zážitky :-)
Hned na první vyjížďce po pražské cyklostezce podél Rokytky (udusaná hlína) jsem píchla o 3cm dlouhý drát (bezdomovci tam rozebíraj šrot, kabely a kdeco). Přehodit píchlé kolečko za nové vč. přehození ložisek jsem zvládla v pohodě. Horší se ukázalo jak pak vyměnit a zalepit tu píchlou duši. Plášť se téměř nedá sundat z ráfku. Manžel na tom zlomil 3 stahováky na kolo, jojoj. Stejný problém pak to nasadit zpátky. Je na to nějaký speciální grif či nářadí? Máte s tím někdo zkušenosti?
Nafouknout kolečko na 6 bar je taky dost problém. Normální cyklopumpičkou se mi nepovedlo, při tlaku asi 2 bar už jsem nestlačila píst. A při měření manometrem se mi ten vzduch zase upustil, no asi to chce investovat do pumpičky se speciálním ventilem proti upouštění a s manometrem. Závěr - koupí bruslí s nafukovacími kolečky investice nekončí, chce to ještě náhradní kolečko, dobré stahováky, pumpičku s manometrem a kvalitní klíč na vyndavání ložisek (sice k tomu v balení klíč dávaj, ale je plastový a ohýbá se, ložisko se s tím vyndavá dost blbě).
Jinak zážitky z jízdy - na mokrém lesním asfaltu (s listím) to pekelně klouže. Suchý jakýkoli asfalt - v pohodě. Udusaná hlína - v pohodě i s občasnými menšími kameny. Písková cesta - boří se to. Tráva - na krátké to jede slušně.
A ještě postřeh - mám velikost bot 41, Powerslidy jsem koupila 42 a jsou mi na délku dost natěsno. Ale kupovat 43 se mi nechtělo, asi chyba. Mají nějaké menší boty. Noha se v nich dost potí, ale to v každých bruslích, kolem lýtka trochu tlačí, to se snad časem vymačká (doufám). Brzda je jedna, ale brzdí dobře. Dvě by byly lepší, ale dá se dokoupit (horší je ta cena). Z kopce jezdím pomalu, brzdím o 106, jsem srab. Zatím jsem se nevymajzla. Hůlky jsou ok, hroty kvalitní, ale na asfaltu to podsmykává, hlavně na konci záběru a do kopce.
Co dál? Až se vzpamatuju z toho, že jsem si asi koupila malé, půjdu je znovu prubnout :-) Jako letní alternativa k bruslení na běžkách je to dost dobré.
hellca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv kvě 5, 2011 20:58

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod hellca » čtv kvě 5, 2011 21:56

Ještě k té výměně duše - našla jsem na youtube video jak na to
http://www.youtube.com/watch?v=YjbDkoyepb8
ale to je pro kolečka od Skike, nevím, jaký v nich je rozdíl, ale asi je, protože mě ten plášť od Powerslide připadá dost tvrdý. Já ho vůbec nezmáčknu, rukou se na ráfek taky navléct nedá. Tak nevim, co dělám blbě. Achjo, poradíte někdo, jak na to vyzrát?
hellca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv kvě 5, 2011 20:58

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát kvě 6, 2011 19:43

Gratuluji ke koupi a vítám v "klubu hazardérů" !!! :finga:

Já zatím "bohužel" nepíchl a s tím videem jsi byla rychlejší (už jsem jej také někde viděl), tak to jsem zvedavý, jestli to tak opravdu jde, až na mne také jednou dojde (také tu často cikáni zrovna na tu nejlepší cyklostezku hází samé sklo a jsem občas nucený jet takovou "smeťákovou cestou"), jen by mne zajímalo, čím to tam na tom videu mazali ...
Náhradní kolo by se také hodilo, ale bohužel teď si je nemohu dovolit, a lepení nevozím, že mi zatím odřená noha nedovolí delší výlety než tak 25 km, tak spoléhám na to, že to dojdu a zalepím až vklidu doma.

Ke Skike je naštěstí klíč kovový a pumpuju to velkou "servisní" cyklistickou pumpou "na obě ruce", co už má manometr na sobě a je trochu problém trefit tlak přesně, že to do těch malých koleček moc rychle přibývá.

Jinak mám podobné zkušenosti - když je terén tvrdý, i sem tam nějaký ten kámen, tak to docela jede (až na ten odřený podvozek), ale nejhorší je tráva na blátě, anebo ten jemný písek a hlubší šotolina.
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod hellca » ned kvě 8, 2011 21:10

Mám dojem, že na tom videu to mažou mýdlem nebo mýdlovým roztokem nebo něčím podobným. Aby to klouzalo.
Jinak vyzkoušeno mám, že na píchnutém kolečku se moc dojet nedá. Já s sebou zatim zbaběle tahám boty, neboť představa, že vláčim píchlé brusle a dlouhé hole odněkud z výletu bosa, mě moc nerajcuje.

Ještě mám dotaz - máte někdo nějaké vyzkoušené a dobré tratě na ježdění na nordic bruslích? Ideálně hrubší asfalt nebo udusaná hlína, žádné extrémní stoupání (tedy především klesání - to moc nezvládám) a minimální pohyb aut. Okolí Prahy...?
hellca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv kvě 5, 2011 20:58

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned kvě 8, 2011 22:39

Lankové brzdy - podle obrázků a komentářů k tomu - bota Poverslide má vnější plastový skelet a v kotníku kloub. Lanko je zachyceno i se štelovátkem do horní pohyblivé části v místě achilovky. Při pohybu kolena dopředu - podřep? - se horní část skeletu v místě zachycení lanka zvedá a tahá za lanko. Čili brzdí se opačným pohybem, než u Skike a Powerslide Nordic Trainer 2010 a 2011 (PNT).
Dodatek později: možná se brzdí poklekem jedné nohy, tím se sníží postoj a těžiště, a rozšíří základna, zkrátka, nemusí to být špatné.

Velikost boty Powerslide Nordic Trainer = PNT.
V letáku v krabici k PNT a ještě někde jinde jsem se dočetl, že boty na inline mají být natěsno, čili na běžně nošenou velikost obuvi. Skutečně to funguje, bota, která se mi zprvu jevila těsná, je akorát, stačí jezdit tak, jak se má, s trochu pokrčenými koleny a v mírném předklonu.
Bohužel bota Phuzion je špatně udělaná, má málo místa na kotník. Jako prevenci otlaků doporučuji tlustší ponožku (jasně, budeš ji ždímat) a přehnutí okraje jazyku ven v blízkosti kotníku. Na http://www.inlajn.cz/forum/ jsem si přečetl, že jeden si proti otlakům dává do boty kousky pěnovky z izolace trubek. To se mi zatím nepovedlo udělat.

Přenášení Skike a PNT ( a obecně každých takových).
Batoh by musel být obrovský. Možná sport taška. Možná tato Trailskate Bag .
Nosím je na delší vzdálenost přes rameno navlečené na hůlkách. Dost se to pronese a zašpiní a otluče záda a batoh.

Brždění a vhko.
Brzdící účinek ve vlhku je slabý a při intenzivním brždění je ztráta stability.
Proto je třeba brzdit včas a nedopustit v bržděném úseku velkou rychlost. Pro mne max. rychlost chůze :-) Brzdím hned na začátku klesání. Na listí, jehličí a blátě hrozí zablokování kolečka a pád na záda.
Za vlhka to jde jen na čistém hrubém asfaltu, největší smrt je mokré listí, jehličí a okraj cesty/chodníku/stezky, nemám tam odraz, ale podkluz do strany.
Jakmile navlhne půda a tráva, nedá se po ní jet, boří se

Oprava kolečka.
Nikdy se mi nepodařilo zalepit díru na dušičce 6" x 1 1/4".
Při stahování a nasazování pneumatiky kolečka Skike jsem hojně mazal mýdlem s vodou. Používal jsem své silné prsty, kousky dřeva na zmáčknutí pneumatiky a spoustu strašných nadávek. Montérpáčky plastové pro nasazování pneumatiky na kolo jsou nepoužitelné.
PNT kolečko jsem zatím neopravoval, ale asi to bude skutečně ještě horší, páč pneu je tvrdší.
Na píchnutém nedoporučuji jet, pokud máš v úmyslu to opravovat, může se uštípnout ráfek.

Na kratší trasu mám ve velké ledvince náhradní kolečko a nářadí. Na delší trasu mám batůžek na boty, na spoustu nezbytností a na tu ledvinku s kolečkem a nářadím.

Minimální šířka chodníku pro jízdu do kopce je asi 1m. Čím prudší a horší povrch, tím širší.
Na Skike, PNT i Trailskate(http://www.carv.cz) se nedají dělat kouzla z inline bruslí s prokluzem koleček, brzděním "T" a prudce zatáčet. No, možná dá, je to na YouTube propagaci Skike, ale ten chlap tam je nějak vyvinutější oooo
Naposledy upravil lojzmen dne stř srp 3, 2011 22:56, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » úte kvě 10, 2011 13:13

Takže když už skoro letíš, tak to ještě "vylepšíš", že si ještě víc přibrzdíš :rolleyes:
To já si tak nějak podobně "pomohl" na Skike při tom prvním pádu, že jak jsem zažal ztrácet stabilitu na levé brusli (těžiště se mi dostalo nějak moc za ni a teď mám raději brusle trochu do "A", i když to asi vypadá blbě a snad se moc nesjíždějí - potom přeházím kolečka...), tak jsem se to snažil srovnat, trochu se zaklonil, čímž bych to na běžkách možná ještě opravdu srovnal, ale Skike to ještě zhorsily, že přibrzdily (navíc to zrovna začalo "vibrovat"), ta brusle se podemnou tak nějak divně "zavlnila" a už jsem "šel", nebo tedy spíš letěl :?

Tak to já teď na Skike ocenil právě ty libovolné boty - nosím staré hezky vyšlápnuté mokasíny (netlačí na nich tkaničky) a můžu potom "zkoumat" i pěšky někde dál od domova, kam se špatně leze s kolem.
Teď už odřené lýtko konečně zase dovolilo alespoň výlet 26km na Skike + 9km pěšky a prozkoumal jsem hezký vrch Kaňkov u Bíliny a hezké, ale bohužel zchátralé lázně v Bílině.
Na Skike do Želenic (tam byl nádherný výlet na kopec Bořeň - škoda že jsem ještě neznal Skike, když jsem na ty skály lezl se silničním kolem), pak jsem to pěšky prošel (nesjízdným terénem) lesem do Bíliny a nakonec poseděl na skále na vrcholu Kaňkova (Krásný výhled na Středohoří, vůbec se mi nechtělo domů) a z Braňan na Skike zase zpátky do Litvínova.

Jen mi ten výlet zkazil zážitek se psy (takový strach už jsem dlouho neměl) a už jsem se viděl večer v TV Nova ;-(
Skike nosím navlečené na hůlkách v každé ruce jednu a teď už asi budu raději nosit alespoň hroty dopředu.
Končila špatně sjízdná cesta, dál už to oravdu nešlo, navléknu tedy Skike na hůlky a předemnou jak na potvoru jediná cesta oplocená (ať žijí skoukromníci) a ohrada plná ovcí (obejít hustým křovím nešla, říkal jsem si, že snad na konci přelezu a snad se "nezalíbím" nějakému beranovi).
Když tu za mnou tu jedinou uličku zacpal napřed německý ovčák a říkám si "no nazdar" a nevěděl, že to ještě horší teprve přijde.
Za ním se vylouply ještě dvě takové obludy, ještě větší než on (mohutné, "buldokovité", bílorůžové slintající tlamy) a hned všichni ke mně, takže jsem si stoupl alespoň zády k plotu a obstoupili mne. Rychle jsem otočil celé Skike hůlkami alespoň hroty dopředu (stejně bych ale určitě prohrál, nebylo tam odnikud vidět a byl jsem s nimi sám...) a jedna obluda už 30cm od hrotu a co teď ? Mám zvířata rád a nechtěl jsem jim ubližovat, ale píchnout preventivně, jestli se nezaleknou (co když je to ale naopak naštve...), nebo nebude už potom píchnout pozdě?
Pak mne naštěstí napadlo zařvat "jedeš" a on odskočil, zařval jsem znovu a víc a on šel ještě dál a nakonec jsem je zahnal řevem, což by mne tedy vůbec nenapadlo, ale zpátky už se mi tou cestou rozhodně nechtělo :D
Jen nevím, jestli byli tak hloupí, že si odemne nechali poroučet, anebo se báli ještě víc než já, což už asi moc dobře nešlo :D ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Wolfi » stř kvě 11, 2011 8:08

hellca píše:Ještě mám dotaz - máte někdo nějaké vyzkoušené a dobré tratě na ježdění na nordic bruslích....... Okolí Prahy...?


Mám tu jeden typ přímo z Brandejsa nad L. je tu poměrně nová cyklostezka vedoucí z Lázní Toušeň přes Brandýs do Kostelce nad L.

Vyzkoušená jen na kole a nevím jak moc vhodné pro nordic, ale na inlinech tady lidi řáděj, asfalt je asi spíše jemný a hladký. Sklon v podstatě mizivý neboť vede podél Labe. Lepší jet v týdnů neboť o víkendech je tu našlápnuto.
Dobrodružství začíná tam kde končí komfort.
Uživatelský avatar
Wolfi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 319
Registrován: čtv čer 10, 2010 7:48
Bydliště: Předměřice n.J.

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Dena » stř kvě 11, 2011 10:01

lojzmen píše:Dena - ty 3x110 máš s nízkou botou? Speedline?

Ne, botky mají normální skelet a jsou perfektně odvětrané.
Z nízkých speedových jsem už bohužel dávno slevila hlavně kvůli sešité Achillovce z mládí :) .
ıɯřʎʇč uǝsǝu žǝu 'ɯíupǝɾ uǝznos ʇýq íšdǝl
_____________________________
Uživatelský avatar
Dena
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 2675
Registrován: čtv led 5, 2006 23:03
Bydliště: Kladno, (předtím celá léta Brno ..)

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod spacirv » čtv kvě 19, 2011 21:00

Velikost bot jak píše Hellca.:
Mám 41 koupil jsem 42. Sundal jsem je a dva dny jsem se v nich pohyboval doma a pak sedí uplně přesně. Se musí vymačkat podle tvaru nohy (to samé jsem udělal i s novýma botama na běžky a slezdovky). Funguje to a rodina si zvykne :D . Kámoš má stejnou nohu a chtěl je půjčit a myslel si ,že jsem škrt a nechci mu je půjčit ,tak jsem mu to takhle musel vysvětlit. Jiná hoha by to zase vymačkala jinak.
Uživatelský avatar
spacirv
nováček
nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 30, 2011 21:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát kvě 20, 2011 12:27

Safra, jak vám ty boty na jednu stranu "závidím" ;-(
Je to hezké, že zuju Skike a můžu jít ve svých botách (také to tak na každém výletu dělám, že někam dobruslím, tam to "prozkoumám pěšky" a lezu třeba i na kopce, kam by se lezlo špatně s kolem), ale teď jsem si zase dal jen 30 km Skike + 8 km pěšky (rád bych víc...), ale zase odřená lýtka, že budu rád, když to zase půjde tak alespoň za 14 dní a už nevím, jak to vyřešit, abych se vždycky takhle neodřel ;-( ...

(odřu se s ponožkami i bez, tak nevím, jestli tam ještě něco vložit a co, nebo jestli by bylo alespoň něco na urychlení hojení...)
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » pon kvě 23, 2011 21:43

Odřená lýtka - já mám na Skike páku brzdy čalouněnou nějakou mechovkou-z takové bývají podložky pod PC myš a zvenku plech a sucháč. A taky jsem si ty plechy vytvaroval podle tvaru mých lýtek. Vůbec ten sucháč není třeba pevně utahovat. V podstatě to má dvě funkce, zvyšuje to stabilitu do strany a přidržuje brzdu, aby nešouchala o kolečko.

Zkoušel jsem chodit jen v botech z Poverslide(nemají vyjímací botičku), ale nejde to, neb na chodidle jsou vystupky větrání.
Naposledy upravil lojzmen dne stř srp 3, 2011 22:59, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » úte kvě 24, 2011 13:57

Ty jsi ty plechy i nějak "násilně" ohýbal, anebo myslíš jen pomocí těch šroubů ?
Když jedu soupaž, tak se mi zdála kolečka hodně do písmene "A" (ať mám nohy u sebe, anebo od sebe), tak jsem teď posunul zadní šrouby blíže "dovnitř", že se tak asi musí zbytečně víc sjíždět kolečka a jen doufám, že to nebude mít vliv na stabilitu ...

Psal jsem teď ohledně lýtek prodejci, který jel na Skike až k Baltskému moři a denně kolem 100km (já už jsem vždy odřený i po 30-ti) a vypadá, že jsem ty zipy na brzdách asi moc utahoval (vždycky to pod nimi mám i hodně mokré) a ještě mi poradil "kompresní podkolenky", jenže je měli jen v tělové barvě, takže bych nerad, aby za mnou běhali "chlapi" [-X :lol: a navíc silné tak na nějakou "těžkotonážní důchodkyni", že já bych to asi měl volné i na stehně :rolleyes: :lol: , a v lékárně pak ještě měli kompresní návleky na lýtka, jenže na mne bohužel také trochu silnější, ale na zítra objednali menší, tak jsem opravdu zvědavý, jestli to pomůže - "trpím", když se na Skike musím vždycky takovou dobu jenom dívat ;-( ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » úte kvě 24, 2011 15:08

Líbí se mi, Helčo a chlopi, že dobře rozvíjíte toto téma a dáváte sem hodnotné příspěvky na základě svých zkušeností v oblasti, kterou z praxe neznám, sic jsem (a bych) chtěl.
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv kvě 26, 2011 22:29

zbuddy - tak to má být :-) . Já marně hledal "živou" diskuzi na téma nordic "terénních" bruslí.

VladaS - ano, násilně jsem ohýbal plechy do přibližné podoby mého lýtka. Ale není to příliš důležité, když to ani neutahuji. A pak jsem i ostříhal přečnívající pěnovku. Ta brzda na Skike trochu nahrazuje pevný skelet bruslařské obuvi. Ale po nějaké době zácviku to není nutné utahovat. Asi záleží i na botech, já jezdil (a potil se) ve starých pohorkách.
A ještě - brzdy(mosazné plechy) dosedaly na pneumatiku trochu ze strany, tak jsem držák té mosazné části taky mírně přihýbal.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát kvě 27, 2011 14:50

Jo jo, těch "živých" diskusí opravdu moc není, anebo spíš kromě téhle momentálně nevím o žádné (živé) :)

Mno jo, ale jestli to bylo na těch "kvalitních" Sulov, tak těm jsi asi nemohl nějak "moc ublížit" :? :D ...
Na Skike určitě oprýská barva (plech je docela silný, i když je pravda, že už je také docela odřené mám a bohužel nejen zespodu, ale třeba i špičky po tom prvním pádu, kdy jsem měl přední kolečka až vzadu a pak je zase raději vrátil doprostřed) :?
Jinak mi ale přijde, že to na tvar mého lýtka docela sedí a spíš je problém, jak se to obžas (do kopce, nebo na horším povrchu) posunuje nahoru a dolů,
tak jestli to třeba opravdu moc neutahuju a teď už zase mám týden strup i na levém lýtku, kde jsem před tím neměl (trochu jsem si jej poškrábal na kole o ostružiny a pak si na Skike rozedřel i levou nohu :( ) a nějak se nechce hojit - koupil jsem nějakou heřmánkouvou mast s vitamínem E a připadá mi to "rozpatlané" a že se to hojí ještě hůř, než "nasucho" :?

Dnes mě zklamali v lekárně, že ten návlek na lýtko přišel jen jeden (proto tedy byl levnější) a i tak na mé lýtko pořád moc silný, takže zatím nemám nic - oběhl jsem několik lékáren a zdravotnických pomůcek, ale nikde nic šikovného nemají a zatím ani nikde v krámě žádné šikovné podkolenky, nejlépe úplně hladké, silnější a hlavně na co nejslabší lýtko, tak nevím, jestli chci "tak moc" ;-) ...

Já napřed jezdil v teniskách (v těch nejraději jezdím i na kole, i když mám silniční), ale tlačily tkaničky a ty staré "vyšlápnuté" mokasíny jsou úplně paráda, i když pak někde chodím pěšky a moc nevěřím, že by vyšší boty omezily ten nechtěný svislý pohyb v kotníku (způsobující odření) a boty vysoké až pod brzdu asi neseženu a vlétě by v nich asi nebylo moc příjemně ;-( ...

Mosazné plechy mi také sedí trochu ke straně, ale je trochu vůle na těch vymezovacích vložkách na ložiskách, takže kolečka mírně jezdí do stran (asi tak 0,5 až 1mm) a jestli to není spíš tím, takže ty jsem zatím neohýbal - už to přecejen brzdí víc a spolehlivěji, než na začátku, takže to zatím jestě nechávám, jak si to ještě sedne samo a pak pořípadě přihnu, kdyby byla nějaká strana víc obržděná.
Ty "vibrace" jsem si všiml, že rády vznikají při brždění v šotolině (i když nejen) a bývá někdy hrozný zvuk, když se asi kamínek dostane pod ten mosazný plech a není čas odbrzdit, aby vypadl.
"Nejlepší" je, že i když jedu u kraje, tak někteří pitomci v autech na mne (nejspíš schválně) najíždějí (i když nic nejede v protisměru a já v té chvíli přestanu bruslit a držím hůly u těla, i když to do kopce není moc příjemné pořád zpomalovat, když zrovna jede víc aut) a pak se z kopce dostane ta jedna brusle často právě do té šotolniny, nebo stačí vjet do díry u krajnice - mno přijde mi to, že někteří asi opravdu mají "IQ tykve" ;-( ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » sob kvě 28, 2011 11:45

Je možné, že vhodnější jsou boty vyšší, které lépe drží nárt. A sucháč přes nárt je vhodné utáhnout. Tenhle to má určitě na fest: http://www.youtube.com/watch?v=IYrpJ_7_KEw

Nebo tenhle, má pohorky a lýtko obalené nějakou látkou: http://www.youtube.com/watch?v=F-MLlyhtJpo&feature=related

Mé Skike Sulov má posuvné špičky a paty přichycené sucháčem. Špičky jsem vyhodnotil jako zbytečné, užitek snad jen jako ochrana bot před znečištěním. Paty jsem si musel dotvarovat podle podpatku boty. Paty jsem přišrouboval M3 šroubkem, neboť se mi posouvaly.

Distanc od projíždějících aut. Nejdříve si přečti tohle: http://www.inlajn.cz/384-brusleni-po-silnici-vlevo-nebo-v-pravo
Pokud se to už nepohnulo (pohledám to) jsme chodci, vyjma cyklostezky. Praxe i zdravý rozum hovoří (alespoň i pro mne) - jezdit vpravo, ale být viděn, třeba na batoh přivaž signální vestu žlutozelenou (oranžová nemá tak silný účinek).
Pokud nemáš - namotej si na hůlky pásku signální barvy a před průjezdem auta si vymez hůlkou distanc cca 0,5m nalevo od sebe.
To jsou teda rady :D

Výsměch okolí. Sáňky v létě, lyžař na silnici. Zatím se mi chechtali puberťáci a opilci. Nejlepší reakcí je absolutní ignorance.
Naposledy upravil lojzmen dne ned lis 25, 2012 0:25, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

PředchozíDalší

Zpět na In-Line v outdooru

cron