Off road brusle (kolečkové)

život v jedné lajně

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Hroty bodce hůlek nordic blanding

Příspěvekod lojzmen » čtv zář 6, 2012 22:12

VladaS píše:Jenom mám takové tušení, že jsi psal, že tenhle typ hrotů víc podkluzuje - také jsem o nich uvažoval, ale právě to podkluzování mne nakonec odradilo. ...


Ano, znova připomínám, hůlky s válečkem namísto hrotu (Birki) prokluzují častěji, zvláště na starém či chladném tvrdém asfaltu.
Zato jsou výrazně odolnější, než hroty v plastovém držáku (Birki je v oceli) a výborně se hodí na terén s kamením, nebo asfalt s větším kamenivem. Jednoduše proto, že se tolik nezaboří do měkkého, nebo do škvíry, a nevylomí se.
V asfaltu s větším kamenivem se úzké zahnuté hroty po zabodnutí páčí o hrany nejbližšího kamene, až se z plastového držáku vypáčí.
Alespoň u mne to tak bylo nejspíš třikrát.
A tak mne napadlo vyrobit držák hrotu z oceli a vidiový hrot k němu přiletovat mosazí. Když to ve vrtáku vydrží vrtání do panelu, vydrží i mé "ťukání" do cesty.
Že to bude vážit cent? Však nezávodím :-)

A jaké hroty bodce použít na městskou betonovou dlažbu?
Nevím. Ty ocelové i vidiové, prokluzují. Všechny.
A pryžové nádstavce? Taky.
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 11:23, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Trasy

Příspěvekod lojzmen » pon říj 15, 2012 22:27

Nejezdím, marodím.
Asi znáte: trasy.nabruslich.cz
Pobavila mne trasa z Rejvízu do Vrbna pod Pradědem(Bruntál)
To bude asi dost skopec.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » úte říj 16, 2012 14:28

No já tam kdysi jezdil většinou autem, kolo jsem tam měl bohužel jen 1x, ale výlet z Jeseníku na Praděd (a zpět) i přes Rejvíz a Zlaté Hory do těch polských rovinek se mi moc líbil. (tam jsem z kopce na kole předjel důchodce ve Felicii, že už jsem za nimi to věčné brždění nedokázal vydržet a ti na mne koukali...)
Já myslím, že na Skike by tahle trasa nebyla problém - z Rejvízu do Jeseníku je to (kromě začátku) většinou z kopce, tedy až na ty serpentýny, akorát potom na Videlské sedlo je to dost do kopce, ale nejnepříjemnější na tom asi bude ten docela velký provoz - jezdí tam bohužel dost auta ...

Na ta auta (tzv. "smrduté plechovky", i když ji vlastním také, ale jezdil jsem jen když to bylo opravdu nutné a teď pořád ještě nemám práci, tak nejezdím skoro vůbec) jsem dost alergický, protože teď jsem "díky nim" zničil i ten "nezničitelbý" hrot a nevím, jestli to ještě bude držet, když bych opiloval celý ten "košíček" a dal do ještě silnější trubky - už to asi bude vážit "metrák" ... ;-(
Do bruslařského areálu bohužel nemáme příjedovou silnici a když jedu kus kolem autobusové zastávky (kde je dost velký provoz), tak jsou na silnici dost velké praskliny - jak jsem se snažil být "slušný" a jezdím tam místo bruslení soupaž (i když bych se klidně vešel i s bruslením a občas mi to připadá, jak když ta auta až na mne najížějí snad schválně, i když jim proti nic nejede), tak jsem jednu tu prasklinu v asfaltu trefil a jak se hrot už nemohl vylomit, tak to teď prasklo těsně jak končí ta dutina v umělé hmotě a tedy opravdu v tom nejnešikovnějším místě ... :-(
Dal jsem tedy zatím oba nové hroty, co jsem měl zalepené v těch kovových trubičkách a už bohužel vím, že teď to není tak nezničitelné, jak to vypadalo, ale že to tak může prasknout ještě nešikovněji - záložní mám už jen jeden hrot, co se zatím jako jediný ještě nevylomil (ale už je také "načatý" a zalepím jej jednou, až se vylomí, aby to lépe drželo), ale tak přemýšlím, jestli má cenu ty hroty zkusit brousit (bruskou na vidiáky), když už ty nejpoužívanější byly dost tupé a jestli to potom nebude ubývat ještě rychleji ...

Jinak gumy (jak jsem je propíchal) zatím ještě "bubliny" nedělají, ale může to být že ještě nebylo moc velké horko, nebo až se víc ojedou - pumpuju "kaskadérsky" pár dílků přes 120PSI, ale bohužel jim asi nejvíc u nás škodí ty ostré hrany na našich (pitomých) mostech v areálu, přes které nestačím udělat krok.
Jen mne štve, že je tam mám sotva něco přes měsíc, jezdím tak jen 1x za týden a vnější hrana zadních koleček už je skoro zralá alepoň na jejich vzájemné prohození - tak mne tak napadá, jestli by nepomohlo dát (úmyslně) zadní kolečka mírně "do zatáčky" (spíš by asi chtěla "sklopit", ale to si netroufám pilovat a ničit Skike, když by se to třeba neosvětšilo), aby se nesjížděla ke straně, ale to by asi zase mohlo zlobit, když se jede současně po obou bruslích ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Broušení hrotů hůlek

Příspěvekod lojzmen » pát říj 19, 2012 20:35

Brousit vidiáky je možno, nemají povrchovou úpravu. Už jsem to dělal.
Ale jak správně píšeš, brousím kotoučem na vidiáky. Těm materiálům nevadí zahřátí do červena, ale vadí (různě podle typu) prudké změny teploty.
Měl jsem hroty v plastu, brousil jsem po troškách, aby plast nevyměknul.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Skike nebo powerslide

Příspěvekod Martinek123 » stř pro 12, 2012 17:46

Zdravím,

mám dotaz. Hodně mě zaujaly terénní brusle, a to s možností upnutí normální boty. Na netu jsem našel možnosti Skike V07 Plus a Powerslide XC Skeleton. Skike jsou lehčí, ale zato to vázání ve mě nebudí důvěru, že to vázání bude dobře držet nohu. Vázání Powerslide vypadá docela bytelně, ale zase není úplně OK ta váha.
Chci je místo běžek, ale rád bych občas vyzkoušel i nějakej sjezd..

1)Má někdo zkušenost s oběma modely a případně jakej by jste doporučili?

2)Existuje ještě nějaká další alternativa..

3)Poslední, co mě napadá je varianta, že bych koupil jen podvozek s kolečky a ten bych namontoval něco podobného, jako u Skeletonů (jestli něco takovýho existuje)

Dík za odpovědi

Martin
Martinek123
nováček
nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 12, 2012 17:14

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » pát pro 14, 2012 23:39

Martinek123 - tyhle udělátka, pokud nepoužiješ verzi s volnou patou, nahrazují běžky velmi nedokonale a můžeš si zkazit styl. Teda, pokud ti na něm záleží :-)
Skoro vše, na co se ptáš, jsme tu už psali.

Skike V07 mám, starší verzi, podobnou V07 120. Dá se to i v teniskách, ale je lepší použít kotníkovou botu.
Skike V07 PLUS má navíc štelování pásky za patou a snad bytelnější pásek přes nárt.
Horní objímku brzdy je třeba pečlivě natvarovat, zde slouží též jako opěra - náhrada stranově pevné bruslařské boty.

Powerslide Skeleton je novinka, majitelů zde asi minimum, možná budeš první, prozkoumej vše dostupné na YouTube.

ad 2.) občas tu zbuddy dával nějaký další odkaz , já znám Powerslide, Skike, Jove, Trailskate.

ad 3.) kutilům zdar!!! V předešlých hledej náhradní díly a doplňky.
Nebo na podvozek dej vázání a používej běžkové boty :-)
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » sob pro 15, 2012 14:41

@lojzmen: díky za odpověď. To víš, panáčci sem plácnou nové vlákno, aniž by přečetli dosavadní. Tak jsem to sloučil a poslal mu SZ. Tebe zatím nečetl, uvidíme, zda se tu ještě ukáže...
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Martinek123 » stř pro 26, 2012 23:47

lojzmen
Dík moc za odpověď.
Vyzkoušim si jednotlivý modely v obchodech. Rád bych věděl, jak odlišně drží nohu. Verzi s volnou patou a běžkovým vázáním ještě zhodnotim.
Zatim

zbuddy
Panáček vlákno četl, ale na své otázky nenašel odpověď. Proto si dovolil položit dotaz (skike nebo powerslide), na který stejně nedostal odpověď (chápu, když Skeletony jsou novinka)
Každopádně díky, že jsem mohl využít vaší diskuzi

Martin
Martinek123
nováček
nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 12, 2012 17:14

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte led 1, 2013 23:56

Martinek123 - ještě jezdím na Powerslide Trainer 2010, či 2011, na nichž je přišroubována běžná bota z inline bruslí. Dokud jsem tam nedal jiné boty, velmi jsem trpěl na otlaky.
Myslím, že jakákoli bota na terénní brusle by měla být pohodlnější, než průměr. To proto, že terénní brusle jsou těžší a je třeba botu a vázání víc utahovat, aby to neskákalo na noze. Snad by to vyřešily třeba starší běžkové boty.

Na mých Skike je pásek přes kotník nízko a pata boty skáče ve vázání.
Na tohle se zaměř při zkoušení.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » pát led 4, 2013 10:41

Zdravím v novém roce!
Tak pruda s ukončením školy se (nečekaně) protáhla a na bastlení nezbyl čas. Vyřešil jsem to návrhem Ježíškovi na návštěvu aukra a koupení jedněch Nordic trainerů z kategorie "dobrý stav-najeto 15km-nevhodný dárek". Doporučuju, na aukru a ebay jich bylo docela dost za dobrý peníz.

Shrnutí po dvou krátkých výletech:
1) první věc k optimalizaci je fyzička. Pak teprve nastoupí styl a štelování bot a podvozků:-)
2) ty kolečka lepí jak sviňa, je hrozně jednoduché zapomenout pořádně dokončit tempo a pak člověk musí horko těžko rovnat nohy-hůlky, aby nehodil tlamu (doufám, že s tréninkem tohle zmizí). Při jízdě rovně z kopce (tak prudkého, aby to jelo a nemusel jsem se odrážet) nebo soupaž je nutné pořád přešlapávat, bay to drželo jakž takž rovný směr.
3) je to tak na půl cestě k lyžím, ani ryba ani rak. Nesrovná se to jako lyže na sněhu a nemá to lehkost zatáčení inline náklonem a přenesením váhy. Nevýhody velmi relativní naprosto převážené tím, že jsem mohl bruslit i v tom bordelu včera (3°C, vítr, mokro a občas námraza na cestě)! To je fakt super!!!
4) S trochou snahy a velkou lopotou se na tom dá bruslit bez použití hůlek. Za předpokladu pořádně nahuštěných koleček. Jednoznačné pozitivum oproti starým skike, kde to nešlo skoro vůbec.
5) Fakt by mě po téhle zkušenosti zajímalo, jak se jezdí na Powerslide SUV Virus nebo nedejbože na těch Rollerblade Coyote!!!

Lojzmene, prosímtě, kam v okolí jezdíš? Nejlíp rovnou z domu, bez předchozí dopravy. Já jsem zatím testoval jen dvakrát. Poprvé v Třebovicích, v Martinově a kousek kolem Opavice (jak je občerstvení u Okouna). podruhé jen kolem fakultky a kolejí Bani. Obojí za tmy, ale hrozně rád bych vyjel někam dál za světla.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » pát led 4, 2013 11:09

Martinek123 píše:...
Vyzkoušim si jednotlivý modely v obchodech. Rád bych věděl, jak odlišně drží nohu. Verzi s volnou patou a běžkovým vázáním ještě zhodnotim.


Jsi z Prahy? Jinak toho obchodech moc nevyzkoušíš, je to strašně úzkoprofilové zboží. A i tak to bude v řádech jednotek kusů... Jedině botičky od inline bruslí powerslide, na kterých je namontovaný jiný podvozek. Většinou je botička stejná jako u nordiců pro danou sezónu. Co se týká origo powerslide podvozků pro kolečkové lyže, jsou trochu jiného tvaru, aby se na ně přimontovalo klasické běžecké vázání (ale nic ti nebrání se zachovat podle Lojzmenova ad3 a vykoumat si adaptér;-). Některé už by i mohly mít račnovou brzdu na klasiku. Pokud bys chtěl bastlit, na bazoši jsem narazil na přelomu listopadu a prosince na inzerát od borce někde ze severních čech, co rušil prodejnu a měl nordic podvozky na prodej kolem 3tisíc. Tehdy jich měl ještě dost.
Skeleton na namontování asi nebude k sehnání, si tak myslím. Dost dobře si nedovedu představit, že by to PS dělali i na použití s klasickým inline podvozkem...
Pokud toužíš po volné patě na klasiku a normální botě, tak nejlepší volba podle mě je skike VX twin, ale ta cena :cry: . Navíc se asi nedají nikde půjčit. Obecně ta evoluce skike z V07 na VX vypadá dost povedeně. Pravděpodobně tím odstranili většinu nevýhod a much.
Jeden sport v Praze nordic trainery i půjčuje. A pokud nejsi z Prahy, objednáš si půjčení a velikost a oni ti to na to datum pošlou poštou nebo PPL.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned led 6, 2013 1:34

Buca píše:2) ty kolečka lepí jak sviňa,..
Při jízdě rovně z kopce ... je nutné pořád přešlapávat, bay to drželo jakž takž rovný směr...
Lojzmene, prosímtě, kam v okolí jezdíš? Nejlíp rovnou z domu, bez předchozí dopravy.


Mám vyzkoušeno, že pod cca 4bary je jízda utrpením i když to umíš a máš natrénováno. Jezdím na 6bar(podle manometru mé hustilky na cyklovidlice), a i tak je skluz bez hůlek cca poloviční či třetinový, oproti běžným inline s průměrem koleček 80-90mm.
I mně to ve sjezdu mírně zatáčí.

Jízda z domu je velký problém. Na těchto dlouhých a těžkých bruslích je obtížné překonávat obrubníky a různé vychytávky pro slepce na přechodech. Také na dlažbě se neodrazím a riskuji hroty. Na silnici se bojím a ani na ní jako "chodec" nemám co pohledávat. VladaS to tu taky dost barvitě popisuje.
Ty reklamní videa s dováděním ve městě na YouTube jsou kokotiny.
Jezdil jsem především na dvou místech. Z práce v blízkosti Domu sester jsem jel chodníkem/cyklostezkou a pak bočními cestami k restauraci Myslivna a lesoparkem po asfaltu až k hvězdárně, nebo ještě kousek k silnici na Krásné Pole. V lese je výživný kopec, kde jsem testoval formu - dobrá forma je, když to vyjedu bez zastávky. Cca hodina tam a zpět. V létě komplet zpocený. Asfalt je dobrý, ale nezpevněné cesty jsou velmi nerovné a někdy štěrkové.
Jinak autem na kraj Svinova (blízko je autobusová zastávka Fibichova), po cyklotrase (ul. Přemyšlovská) do Polanky.
Někdy v létě až do Jistebníku a po červené turistické zpět.
Máš-li to blíže, (pozor, nemám vyzkoušeno) ulice K Turkovu, Provozní, kolem garáží u Martinovského dvora, někde kolem kynologického cvičiště, tam je malý provoz a asfalt.
Nebo je za řekou Opavou za lávkou cyklostezka pod Hladovým vrchem. Na té lávce hrozí zalomení hrotů.
Už se nedá jezdit bez blatníků, opět zprovozňuji Skike.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » úte led 8, 2013 11:11

lojzmen píše:... pod cca 4bary je jízda utrpením...
Jízda z domu je velký problém. Na těchto dlouhých a těžkých bruslích je obtížné překonávat obrubníky a různé vychytávky pro slepce na přechodech.
...blízkosti Domu sester jsem jel chodníkem/cyklostezkou a pak bočními cestami k restauraci Myslivna a lesoparkem po asfaltu až k hvězdárně, nebo ještě kousek k silnici na Krásné Pole. V lese je výživný kopec, kde jsem testoval formu - dobrá forma je, když to vyjedu bez zastávky.
Jinak autem na kraj Svinova (blízko je autobusová zastávka Fibichova), po cyklotrase (ul. Přemyšlovská) do Polanky. Někdy v létě až do Jistebníku a po červené turistické zpět.
Máš-li to blíže, (pozor, nemám vyzkoušeno) ulice K Turkovu, Provozní, kolem garáží u Martinovského dvora, někde kolem kynologického cvičiště, tam je malý provoz a asfalt.

Jo, tak s tlakem, nevím. Manometr mám jen na pumpičce na kolo, která se mi nevleze do té mezery mezi ventilkem a rámem. Tak jsem to nafouknul, co to šlo šmejdským šlauchem s blbým těsněním a je to docela tvrdé. Skluz proti inline je samozřejmě úplně jinde, ale na nějaké rozjetí v místech, kde se nedají použít hůlky se to dá.
Jediný způsob, jak na obrubník, je jako na běžkách - souběžně s krajem chodníku a ukročit:-) s kokotinama na YT nelze, než souhlasit! Hůlky mám Birki z karbonu a origo kulatými hroty, tak uvidím, co to vydrží. Zatím se odrázím i na dlažbě (Hlavní třída a okolí).
Všecky ty ztezky znám z kola. Kromě Polanky už jsem to byl i testovat na powerslide. K Turkovu a celkem ta zadní cesta od Hrušky se dá projet v klidu až k té lávce v Třebovicích za nádražím. Časem vyzkouším, jestli má smysl se hrkat na druhou stranu až k loděnici. Dál už je zase pěkná asfaltová cesta kolem tenisových kurtů až k Děhylovskému nádraží. Dá se to projet v klidu i obráceně, od bývalé Billy u hasičárny zadem k cvičáku a tak, jak píšeš. Za vodou jsem ještě nebyl...
Na kole jsem taky onehdy zjistil, že z Krásného pole vede nově pěkná, vyasfaltovaná cesta alejí do lesa k Myslivně. Navazuje na střední štěrkovou cestu mezi cestou k boční bráně koupaliště a asfaltkou k hvězdárně (za mostem přes potok). Ale cca 200-300 metrů je normálně hliněná pěšina (hádám, že asfalt končí s katastrální hranicí obvodu Kr. Pole??).
Cestu ze Svinova na Polanku jsem zkoušel na inline, bez auta je sice opruz se tam dostat, ale mně zase nebaví se vracet na stejné místo pro auto... Objevil jsem díru pod Rudnou (ulice naproti hospody U Slunce ve Svinově), je tam kolem polí dost rozbitý asfalt. Ale mně to za to stálo i s obyčejnýma bruslema, těch cca 400 metrů přetrpět-přešlapat, protože ta stezka potom je fakt luxus a když se zahne doprava u prvního rozcestníku v Polance, vede až skoro ke kostelu:-). Ze staré Poruby tam a zpět kolem nádraží a podél Opavské k VŠB celkem 20km s nazutýma bruslema bez zouvání. Do Jistebníka opět kolo, ale po té červené jsem zpátky do Polanky snad nikdy nejel. Fakt je tam tak dobrá cesta i na nordic???
Ještě jsem stihnul před mrazem vyzkoušet cyklostezku Hradec nad Moravicí - Opava. Dost dobré, uprostřed je kousek z uválcovaného štěrku a docela se tamtudy dalo jet i v dešti, moc to nerozmoklo.

Btw. existujou blatníky i na powerslide, nebo je třeba zapojit představivost a skike blatníky upravit, resp. celé blatníky vyrobit? Kdysi jsem kdesi viděl, že se tlačením hůlky na blatník první nordic trainery brzdily...
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » úte led 8, 2013 11:31

Případně, kdyby byl někdo z Ostravy, tak tady jsou ty místa, co je probíráme:
K Turkovu, Provozní, Třebovice, Martinov: Po přejezd na ulici Na Hrázi a kousek dál podél vody se dá jet na inline bez problémů. Ul. Provozní taky, až po lávku přes řeku (za řekou taky, ale jezdívají tam auta). Mezi ulicí K Turkovu a Provozní jsou kusy blbého povrchu, mezi oběma částmi trasy podél vody taky. Dá se to natáhnout přes Martinov kolem hospody U Rošťáka až ke kolibě a dále do Poruby. Povrch různý, místy dlažba, jinak vesměs pěkný asfalt.
Edit: Cesta od nádraží Třebovice se dá po konec asfaltu, kam jezdí inline bruslaři. Dále směr loděnice je úplně na prd. Povrch je rozbitý, takže zapadají kolečka, škrtají rámy a vůbec to nejede:-(. Pojezdil jsem si až cestou z loděnice do Děhylova kolem nádraží, pak brusle na batoh, vyšlapat kopec nahoru do Děhylova a pak podél cesty do Plesné a do Martinova, tam už je to všecko zase dobré (ale z Ostravy fakt daleko, neoplatí se tam kvůli tomu kousku jet). Při sjezdu do Martinova jsem si povolil osku a škrtalo mi ložisko. Od té doby leží brusle pod stolem a ještě nebyl čas zkontrolovat škody:-(.

Svinov, Přemyšov, Polanka: Cesta vyznačená od hospody U Slunce, v první části hnusný povrch (dá se do Přemyšova přímo ke křižovatce dojet busem). Pokud dojedete autem, lepší je začít u zastávky Fibichova na cyklostezce č. 5, tam je kvalitnější povrch (a místo k parkování). Místo zatáčky doprava v Dolní Polance se dá pokračovat po cyklostezce dál přes hlavní cestu, až na konec pěkného povrchu (naposled, co jsem tam jel na kole, bylo to docela daleko, skoro až v Jistebníku).
Naposledy upravil Buca dne pon čer 10, 2013 16:15, celkově upraveno 1
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Martinek123 » pát úno 15, 2013 13:16

Zdravim,
opět bych si Vás dovolil poprosit o radu.
Skike i powerslide jsem v současnosti zavrhnul - jejich využití do terénu je podle všeho omezené. Místo nich se mi začaly líbit Trailskate.
Bohužel nevím, jak je to s jejich výrobou. Nikde jsem nenašel oficiální stránky, ty na které jsou tu odkazy už nefungujou. Volal jsem na koladraci.cz, kde mi řekl, že je na jaře objedná. Akorát nevim, co si mám myslet o výrobci, kterej nemá ani oficiální stránky.
Pokud máte někdo tipy - negativní či pozitivní - předem děkuju.
Martin
Martinek123
nováček
nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř pro 12, 2012 17:14

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte úno 19, 2013 23:39

Žádné tipy nemám.
Ale domnívám se, že při tom množství, co se tu prodá, ani jiný postup pro malého prodejce nezbývá.
Doveze sadu jen na objednávku.

Trailskate mají větší "balón" pneumatik, takže snáze překonají překážku. Ale taky mají větší valivý odpor.

Průkopníky prodeje u nás byli www.carving-sport.cz. Podle, nyní již zrušených, stránek snad to u nás skládali z dílů. Jaká je situace nyní nevím.
Možná to někde někdo ve světě dělá jako malosériovku. Asi tak, jak začínaly Skike.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Skike brusle vX Twin

Příspěvekod dadali » stř úno 20, 2013 19:56

Zaujali ma Skike brusle vX Twin.Kto má s nimi skúsenosti ? Oplatí sa ich kúpiť ? Na Ebay sa pohybujú ceny do 200 EUR.Sú to asi jediné brusle,ktoré by mi mohli vyhovať,nakoľko mám poškodenú chrupavku ,roztrhnutý predný krížny väz v kolene a bočné ( korčuliarske) pohyby by mi nerobili dobre.
dadali
nováček
nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř úno 20, 2013 19:33

Pláště ROAD STAR

Příspěvekod VladaS » čtv úno 21, 2013 17:23

Předpokládám, že ty nové pláště ROAD STAR ještě nikdo nekupoval, anebo už ano ???
http://www.skike.com/#/Reifenwechsel/17

Docela mám obavy, jestli nebudou o moc dražší, než ty původní (protože stále nemohu sehnat práci) a protože už mi pláště zase dlouho nevydrží, tak mám docela dilema, jestli rychle neobjednat ty staré, dokud ještě jsou v prodeji ... ;-(

Na něco lehce přes 110 PSI jezdím už teď (co jsem úmyslně gumy po obvodu propíchal, tak se zatím kord neodlepil, i když zadní už mám skoro hladké a budu je už muset tedy dát dopředu - až bude na jaře tepleji, tak se to ale třeba ještě zase odlepit může...),
tak třeba tohle půjde pumpovat ještě víc, ale kdyby jenom jeden věděl kolik, aby si "nevydělal",
to jak píšou s tím náhlým unikem tlaku by se mi také samozřejmě líbilo, protože když jsem vždycky píchl a uteklo to rychle, tak to nebylo právě příjemné, akorát nevím, jestli se ale i rychleji nesjedou, když mají ten vzorek až ke středu pneumatiky...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Pláště ROAD STAR

Příspěvekod Luis » čtv úno 21, 2013 20:42

Zdar,
ty pneumatiky Roadstar se určitě vyplatí koupit. Já používám na skike pneumatiky BLACKARMADA, objednával jsem je z Německa ( http://www.x-skating.com/Mantel-Reifen- ... ::385.html ) a vydrželi mi přes 3200km, a to jezdím hódně po štěrku a z velkých kopců, mám takhle projetý celý Jizerky. Originální gumy jsem oddělal po 350km. Ty ROADSTAR jsou podobné jako ty Blackarmada. Osobně jsem je ale neviděl, ale někde jsem četl, že ty Blackarmady jsou ještě o trochu vylepšený Roadstary. Tady píšou, že vydrží nejméně 1800km: http://www.cross-skate-shop.com/epages/ ... tar-Reifen

Celkově jsou ty gumy vyrobeny z trochu tvrdší směsi, takže za mokra víc kloužou a míň brzdí, ale jinak se chovají mnohem líp než originální skike, prostě hned od prvního použití to bylo poznat, fakt požitek z jízdy o mnoho lepší. S tou odolností to je tak, že za životnost pneumatik jsem oddělal dvoje brzdy. A když se pneumatiky ošoupali až na vnitřní kord z nití, tak jsem stále na nich odjezdil ještě přes 400km.

Takže rozhodně doporučuju gumy Blackarmada, ale musí se objednat z Německa, poštovný je 10e, pokud začnou v Čechách prodávat Roadstary, tak je to asi taky skvělá volba

Skol
Naposledy upravil mike dne čtv úno 21, 2013 20:44, celkově upraveno 1
Důvod: zbytecna citace celeho predchoziho prispevku
Luis
nováček
nováček
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned kvě 27, 2012 10:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv úno 21, 2013 23:28

To je dobrá zpráva. Road Star používá také Powerslide na Nordic Trainerech a skutečně dezén mizí rychle.
A to byly původní pneu na nejstarší Skike nevímjakéznačky ještě měkčí.

Dodávám, že kolečka na Nordic Trainer lze do Skike (V07-120) použít, ale protože jsou kolečka širší v náboji, musí se Skike trochu více roztáhnout a osičkové šrouby nahradit delšími.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát úno 22, 2013 14:44

No já jezdím hlavně po asfaltu, i když často zabláceném (jen když není sníh - mokro mi "nevadí", i když blatníky nemám, protože do ložisek, o která mi jde především, to nejspíš naštěstí necáká) tak 40 až 50 km za týden (jezdil bych i víc, ale když nemám práci, tak si to nemohu dovolit právě kvůli kolečkům) a originál kolečka (když už se objeví plátno) mi vždy vydrží jenom asi tak půl roku, takže odhadem 40(50)*4*6 na ně najedu nejspíš jenom něco mezi 1000 až 1200 km - jestli Road Star najedou víc (ještě tak vědět o kolik...), tak se samozřejmě určitě vyplatí, jenom doufám, že nebudou dražší o hodně... ;-(

Originál brzdy mi vydržely troje kolečka, teď už ale mají slabé okraje, že už jdou ohýbat prsty, samozřejmě už mají malou účinnost (ale zase jsem zaznamenal výhodu, že je tak při brždění větší cit a brzdí to plynuleji, než když byly brzdy nové), takže teď už na ta 4. kolečka budu muset raději i brzdy vyměnit.
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » pát úno 22, 2013 17:40

Chlapi, pokuste se odpovědět nováčkovi dadali, sloučil jsem jeho dotaz z 20.2. do tohoto vlákna.
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Skike brusle vX Twin

Příspěvekod lojzmen » ned úno 24, 2013 0:54

dadali píše:....roztrhnutý predný krížny väz v kolene a bočné ( korčuliarske) pohyby by mi nerobili dobre.


Vx Twin je verze Skike s volnou patou.
Nemám s nimi zkušenost.
Je třeba si uvědomit, že Skike něco váží a mají délku přes půl metru. A ať děláš co děláš, neuvědomělým rotačním pohybům v ose nohy se občas nevyhneš, typicky při zatáčení.
Pokud je to pro Tvé koleno problém, mířil bych do krátkých kolečkových lyží s malými koly, kde by měla být setrvačná hmotnost menší.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Skike brusle vX Twin

Příspěvekod Buca » stř úno 27, 2013 14:57

dadali píše: 1) Na Ebay sa pohybujú ceny do 200 EUR.
2) ... nakoľko mám poškodenú chrupavku, roztrhnutý predný krížny väz v kolene...

1) Člověče, jestli sis nespletl vX Twin s vX07 nebo tak něco? Twiny jsou novinkou sezóny 2011 a dost pochybuju, že se budou na ebay vyskytovat v množství větším než malém (sám jsem nenašel ani na ebay.com ani UK ani de - netvrdím, že tam jeden kus třeba někdy nebyl...). Cena byla taky důvod, proč jsem do nich nešel a koupil z druhé ruky nordic trainery.
2) Jak už napsal Lojzmen, vX twin jsou na obojí pohyb - jak bruslení, tak běžkový díky ráčnové brzdě. Pokud opravdu toužíš po něčem jako skike, zkusil bych se poohlídnout po podvozcích na kolečkové běžky s velkýma kolečkama, na které se montuje klasické běžecké vázání. Na powerslide Xplorer se dokonce dá namontovat i ta lýtková brzda.... Pak ještě existuje platforma pro Nordic trainer, kdy se bota hýbe jako na běžkách, ale nejspíš si pak budeš stejně muset pořídit ty ráčny. O těch se nikde nepíše, že by byly v rámci dodávky a nejsou z nejlevnějších.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod charlie1bx » sob bře 30, 2013 22:30

Tak jsem se dnes rozhodl změnit se z pozorovatele (čti pijavice) na přispivatele - to je ale divný slovo. Zakoupil jsem po několika měsících studia tohoto fóra i ostatních zdrojů Skike V07 plus (chtěl jsem SRB XRS 03, ale nejsou dostupné - tak jsem si řekl - lepší Skike na noze, než SRB na obrázku) a po jednom večeru práce je připravil na první vyjížďku. Tedy pár rad pro eventuální další nešťastníky:
1) Suchý ZIP první a druhý se protáhne nejdříve úzkou dírou, pak přes nohu, širokou dírou a slepit - pokud to necháte, jako to bylo z fabriky ( začínalo v široké díře) - tak to při jízdě vyklouzne - v návodu popsáno blbě.
2) Cvakání koleček při jízdě je způsobeno dlouhými spacery - mají 20,5mm a ložiska pak nesedí dobře v kolečku. Stočil jsem je na 20,0 a neměřitelný kousek (vrtačka se 13mm skličidlem a pilník) a cvakání přestalo
3) Foukám pumpičkou Zefal na odpružené vidlice - koupil jsem spolu se Skike - super práce.
4) Tenisky Conversky All Stars vypadají jako super volba (rada z http://www.cross-skate-shop.com a přilehlého fóra).
5) Road star gumy se na V07 plus neosazují ( i když to na skike.com píšou), ale na skier.cz už se dají koupit. Na V07 jsou osazeny nějaké lepší Skike gumy - na 100 PSI.

...no a pak jsem došmajdal z Berouna od nádraží do Srbska, tam jsem zlomil hrot z hůlky a musel se nechat potupně vyzvednout od ženy...

Skike zdar, v pondělí si dám běžky, do středy by měly přijít nové hroty a jedem...
charlie1bx
nováček
nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 30, 2013 21:49

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned bře 31, 2013 22:03

Óóóóó !!!! 100psi? Jak jen jsem to mohl přehlédnout?!?!
Ještě že jsem dosud nákup koleček odkládal, to je dobrá zpráva. To bude jízda :D
Díky.

Pneumatiky Roadstar už nemají !! Předpokládám, že ty tvrdší budou asi více klouzat.

A ty tenisky je dobrá inspirace.

Spacery jsem neměl a tak jsem je vyráběl podobně z trubičky tuším průměr 8mm, nebo 10mm.
Příliš krátké spacery po přitažení brzdí. Můj rozměr je asi plus minus 0,3mm nad základní rozměr.
A občas to otravně cvaká. Už jsem si s tím nevěděl rady.
Tak zkusím ladit. Opět díky.

Ten zlomený hrot byl origo Skike? Zobáček?
S těmy hroty opatrně. Strčíš do škvíry a je po něm.
Taky, pokud jsou v asfaltu velké kamínky, může dojít k páčení a uvolnění hrotu, či k lomu.
Zlomil jsem i hrot Birki ve škvíře na chodníku.
Birki hroty jsem vzal na milost. Když při odrazu (skoro) neměním sklon hůlky, jakoby rukojeť hůlky protahuji podpažím, neprokluzuje.
A pokud na horším povrchu totéž budeš dělat s zobáčkovými hroty, určitě vydrží déle.

Ze začátku budeš mít paniku z vyšší rychlosti. Budeš brzdit i tak, že sebou švihneš, kolo půjde do smyku. Na rovině, nebo mírňoučkém dokopci, trénuj korekci přepadnutí/převážení vně. Odrazem hůlky to nejde, musíš poskočit a nasměrovat brusli o fous vně.
A pak můžeš zkoušet co nejdelší jízdu na jedné brusli.
Vše s pokrčenými koleny, jinak neposkočíš, místo odrazů se budeš jako kachna kolébat.
To, co se předvádí na reklamních Skike videích, obloučky ve sjezdu a brzdění "T", to jsou kokotiny, které tě pošlou spolehlivě k zemi.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod charlie1bx » úte dub 2, 2013 7:20

Ahoj,

ad gumy: Road Star existují, jen se nedávají na V07 plus, i když to Skike.com slibuje. Samostatně se koupit dají. Dle skier.cz mají delší životnost - což dle mne znamená, že budou víc klouzat... fyziku neodrbeš.

ad zlomený hrot: Je to ten divný dvojitý hrot s červenou gumou od leki - guma by dle mne měla zabraňovat tomu uvíznutí - no moc jim to asi nefunguje, ten tvrdkov byl na tři kusy. Objednal jsem dva s nové hroty leki a dva klasické zobáčky SWIX, tak budeme zkoušet...

ad technika: na lyžích mám docela nabrusleno - dříve... Tedy po vnější hraně nejezdím a když, tak si odskočím - to jde samo... Problémem se zdá být překvapivě nedostatečná současná fyzička...s tím budu muset postupně zabojovat. Jinak sranda jsou ti Skike instruktoři na videích - oni bruslí jako pavouci - vůbec nedávají nohy k sobě :-)
charlie1bx
nováček
nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 30, 2013 21:49

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř dub 3, 2013 22:43

Ano. Fyzička. Jsem jen rekreační jezdec. Jak zaberu, dostanu se snadno na maximálku tepu. S hůlkama je to výživnější, než na kole.

Pavouci - :D docela trefné. Já ten správný styl (pokud jsem to pochopil), kdy začínám skluz odspodu, objevil až po nějaké době. Myslím, že to je dáno správným postojem v kolenou a jistotou, že nepřepadnu.

Ale jo, najdou se v těch videích i ti, co to umí.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod charlie1bx » sob dub 6, 2013 12:04

Ad technika: někdo umí, pozná se, že jde pravděpodobně o lyžaře :-) Pravdou je, že in-line bruslaři mají pravděpodobně zpočátku strach z a) kolečka, které je až za patou - že si s ním brnknou o druhou Skike b) postavení Skike na vnější hranu a s tím související obtížný přechod/přeskok na hranu vnitřní...

Podle mne by to chtělo trošku studia - namátkou odkazuji na http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/fsps/ps10/lyze/web/pages/technika.html, kde se o technice střídavého kroku (na lyžích) dá načíst celkem solidní základ...

Zaujalo mne to tvoje vyjádření "odspodu" - zkoušel jsem si, čemu bych tak asi při jízdě řekl odspodu... a asi jo...já to, když to někomu ukazuju na lyžích, nazývám "snížením s následným plynulým tlakem" a ne "kopnutím", v tomto případě je samo slovo "odraz" lehce zavádějící. No a jsme u "pavouků" - ti nemohou tlačit, protože mají nohy od sebe a už stihnou jen kopnout...

Ad tepová frekvence: Co používáš na měření? Já jsem se přes nějaký starý fitness Polar (možná se jmenoval F5), následně Polar 300X (hloupá G1 GPS - nepamatuje si trasu) a Polar RCX5 (chytrá GPS G3 - pamatuje si trasu, ale poruchový displej) dostal k Suunto Ambit s vestavěnou GPS - dnes ho vezmu na první výlet, tak jsem zvědav...
charlie1bx
nováček
nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 30, 2013 21:49

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » sob dub 6, 2013 23:18

Se mnou se o tom nepobavíš. Však jsem napsal, že jsem rekreační jezdec. Na běžkách mám radši klasiku. Bruslit jakžtakž umím, ale už nemám na to výkon. A i klasiku opouštím, pořídil jsem si BC lyže se šupinama, s tím se už moc běhat nedá.

Odspodu - ano, je to "snížením s následným plynulým tlakem". To je pak krásná jízda. Asi nemám ten nejlepší styl, někdy skutečně klepnu zadním kolečkem o druhou Skike.
Spíše mi vadí předčasný dotyk zadního kolečka s vozovkou, to se může pootočit směr brusle.

Měření tepové frekvence? Chtěl jsem jen zjistit, co se děje, když už nemůžu, a tak jsem si za 500Kč koupil něco s prsním pásem v Decathlonu.
Takže vím, že s odrazem hůlkama dosáhnu maximálky výrazně dřív.
Hodinky pověsím na pás a když zapípají, uberu. Nějaké joule a časy, km a tepy, pro tréning či hubnutí, jsou mi šumafuk. A vlastně, už mne nebaví se tím zabývat.
Naposledy upravil lojzmen dne stř dub 17, 2013 21:59, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1104
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

PředchozíDalší

Zpět na In-Line v outdooru