Off road brusle (kolečkové)

život v jedné lajně

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » stř dub 25, 2012 12:12

Jo, na to "samozatáčení" existuje přípravek, ale nechce se mi s ním dělat, protože mám pocit, že když kolečka při utahování podržím z obou stran hůlkami, tak že mi udělají stejnou službu, když kolečka stejně trochu hází a v přípravku by se kvůli tomu asi musela nechat po stranách vůle ...
Zatáčení kontroluju na lině s rovnou čárou dlouhou jen asi 6m, chtělo by to asi i víc, i když ono při tom stejně záleží i jestli se Skike v ruce při zkoušení trochu nenakloní.

Koukám, že Powerslide jsou šikovnější v tom, jak jsou dole otevřené - jak se jezdí na Skike bez blatníků v bahně,
tak potom zaschne docela silná vrstva uvnitř, bez sundání koleček se nedá pořádně vyčistit,
ale snad potom nejsou (doufám) až o tolik těžší ... ;-)
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř dub 25, 2012 21:40

Skike - rozvor kol je asi 470mm.
Pro pneumatiky průměru asi 160mm je výška plošiny pro botu vpředu asi 65-67mm, vzadu asi 70mm nad zemí.
Světlost podvozku je vpředu i vzadu asi 32mm.

Na Skike jsem kdysi vyzkoušel jízdu bez brzdy nasazané na lýtku. I když jsem měl pohorky, nedalo se to, furt se mi to v kotníku vyvracelo do stran. Takže myslím, že podrážka pod úrovní os koleček je bezva, ale nestačí, není-li vysoká bota s fixovaným kotníkem, anebo není-li dodatečná opěra u vršku boty. V případě Skike to je ta brzda.

Horní obrázek - Skike zhora, oholené o sucháče.
Blatník je přišroubován ke spodku rámu, takže už dovnitř nejde maras. To co tam je vidět, jsou předblatníkové zbytky.
Přílohy
P4250119a.jpg
P4250117a.jpg
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » pát kvě 4, 2012 17:43

Lojzmen: díky za vyčerpávající odpovědi.

Jestli tomu dobře rozumím, tak i do skike jsi pořídil powerslide kolečka s duší, že? Jak to teda vychází, když je porovnáš, je lepší mít podrážku nad osou koleček nebo pod ní/na ní? Když si tak vzpomínám na jízdu na skike, oproti klasickým inline bylo tempo bez holí mnohem těžší. I když se to, pravda, podstatně zlepšilo nafoukáním, tak na druhou stranu, tempo na inline bez jednoho kolečka je taky o dost horší. A teď, babo raď :-k
Je poznat rozdíl ve světlost podvozku? Těch 40mm u powerslide a 32 u skike? Projevuje se to nějak na jízdě, u těch PS jsi psal o tom, že to musí být masivní, protože podvozek dostává rány?
Ta brzda z RB coyote, to je fakt hi-tech mazec =D>

A to "samozatáčení"-u nějakých starých inline Rocesů byla štelovatelná poloha koleček - jedna poloha víc rovně, druhá poloha - líp zatáčí. Už si přesně nepamatuju princip, ale mám dojem, že byly kolečka uchycené jako 2 + 2 a dělalo se to nastavením polohy držáků proti sobě?? Nerad bych kecal... A u mých starých bauerek fx2 byly díry na osku kolečka oválné (nastojato) s nějakou vložkou, že se to dalo +- asi 5mm posouvat nahoru nebo dolů, v návodu pak psali, že je to (more stability/more turning). A pak jsem viděl, že nějaké brusle to měly oválné naležato, tak možná, že se oska trochu natočila z 90° proti ose boty pro lepší účinek točení??? Už tehdy mi to přišlo jako hrozná prkotina, protože na klasických inline není s točením problém, némlich u koleček 75-80 mm.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Rychlé sjíždění zadních koleček

Příspěvekod Buca » pát kvě 4, 2012 18:12

VladaS píše:Přední jsou ještě pořád jako nové (dokonce je ještě vidět i ten svár uprostřed), ale zadní už mám (oba k vnějším okrajům) sjeté tak, že není vidět vnější podélná drážka :(
I na kole se vždycky zadní plášť sjíždí rychleji, na Skike mám kolečka "v lajně" jak to nejlépe jde, když stojím, tak jsou kolmo k silnici a když se sjíždí (paradoxně hlavně vnější) strana,
tak nevím, jestli je něco špatně v technice (jestli s nimi třeba nějak "víc šoupu o silnici", protože smykem nikdy nebrzdím)...


Vláďo, za dlouhá léta zkušeností z klasických inline bruslí vím, že každý jezdí jinak - někdo ošoupává víc vnější stranu, někdo vnitřní stranu koleček. Nezáleží ani tolik na stylu, resp. umění, ale na postavení nohou. Já mám třeba víc ojeté vnější strany, protože nohy se mi křiví "nožem dovnitř" a k tomu ještě pravá víc než levá. Díky velké výšce podrážky boty nad osou koleček je to dost vidět třeba když stojím, což u tebe na skike být nemusí tak znatelné.
Dál se u 4kolečkových bruslí liší i opotřebení koleček v řadě (u mně to většinou bylo 1,4,2,3). Celé se to řeší prohazováním koleček jednou nebo dvakrát za sezónu, podle toho, kolik najezdíš. Mění se první za třetí a druhé za čtvrté kolečko z levé brusle na pravou BEZ ZMĚNY ORIENTACE, tím pádem, co bylo na levé vně, je teď na pravé dovnitř a tím se kompenzuje to ojetí na stranu i případné ojíždění "na jednu nohu víc".
Btw. já měním přední za zadní plášť i na kole, když ten zadní je ojetý tak ze 2/3 a pak je po čase měním oba najednou za nové...
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Rychlé sjíždění zadních koleček

Příspěvekod VladaS » sob kvě 5, 2012 6:33

Buca píše:Vláďo, za dlouhá léta zkušeností z klasických inline bruslí vím, že každý jezdí jinak - někdo ošoupává víc vnější stranu, někdo vnitřní stranu koleček. Nezáleží ani tolik na stylu, resp. umění, ale na postavení nohou. Já mám třeba víc ojeté vnější strany, protože nohy se mi křiví "nožem dovnitř" a k tomu ještě pravá víc než levá. Díky velké výšce podrážky boty nad osou koleček je to dost vidět třeba když stojím, což u tebe na skike být nemusí tak znatelné.
Dál se u 4kolečkových bruslí liší i opotřebení koleček v řadě (u mně to většinou bylo 1,4,2,3). Celé se to řeší prohazováním koleček jednou nebo dvakrát za sezónu, podle toho, kolik najezdíš. Mění se první za třetí a druhé za čtvrté kolečko z levé brusle na pravou BEZ ZMĚNY ORIENTACE, tím pádem, co bylo na levé vně, je teď na pravé dovnitř a tím se kompenzuje to ojetí na stranu i případné ojíždění "na jednu nohu víc".
Btw. já měním přední za zadní plášť i na kole, když ten zadní je ojetý tak ze 2/3 a pak je po čase měním oba najednou za nové...


Díky - samozřejmě kolečka potom také prohodím, ale je mi divné, že nejvíc se sjíždí na těch zadních právě vnější strana,
i když bych čekal spíš víc vnitřní, po které se spíš víc bruslí třeba do kopce atd. ...
Hned můj první pád byl kdysi že jsem "přepadl" právě přes vnější stranu a to jsem měl kolečka ještě hodně do "A",
než jsem je konečně dostal úplně do roviny - musel jsem přihnout tu "lýtkovou objímku" z vnějšku, protože mám asi slabá lýtka a kolečka napřed byla křivá, i když jsem měl štelovací šrouby "X-O" až na doraz.
Zároveň to dělaly i špatné boty (staré sešlapané polobotky), takže jsem měl i stále odřená lýtka,
ale od té doby, co používám lyžáky na běžky (to má ale zase nevýhodu, že se v nich na výletech chodí špatně pěšky, ničí se a přezouvat se mi stále nechce), tak mám kolečka (svisle) už opravdu rovně a vodorovně také, jak nejlépe se mi to podařilo, aby to nezatáčelo.

Co se týká rychlosti, první plášť mi vloni jeden udělal "bouli" (asi byl nějaký zmetkový), ale teď zatím i v teple jsem jezdil na 120PSI a doufám, že si moc "nekoleduju" ;-)
Na sjíždění ke straně by to snad mít vliv nemělo, spíš by se sjížděl prostředek, ale jak píšu, přední kolečka jsou pořád ještě jako nová.
Jde o to, že in-liny jsou lehčí, takže kolegové mohou dělal "rychlejší kroky" a jsou obratnější v zatáčkách (u nás udělali tak blbě areál, že někde z kopců nevím, jestli mám dřív brzdit, anebo odšlapovat), ale líbí se mi občas i na rovině předjíždět pomalejší cyklisty (i když mne to tedy stojí asi "poněkud víc námahy, než je" ;-).
Mno teď mne ale naštvalo, když jsem si odskočil, vlezu na cestu a taková asi o 20 mladší skupinka (2 kluci a 2 holky) posměšně říká kluk holce "hele vole, kde máš taky hůlky?", že si asi mysleli, že je mám, abych neupadl ;-)
Tak jsem je nechal asi 100m odjet, pak je předjel do zatáčky vnějším obloukem, bylo vidět, jak se snaží, ale zmizel jsem jim
- tedy je pravda, že mi pak mohlo "srdce vyskočit", ale přece se mi nebude někdo (a ještě k tomu mladší) posmívat, že jezdím s hůlkami... [-X :D
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » sob kvě 5, 2012 23:27

Buca - kolečka do Skike - praskaly mi ráfky - tak jsem vyzkoušel 2ks Powerslide Kenda, nebyla to špatná volba.
Pak jsem si koupil brusle Powerslide, takže mám 6ks Kenda.
I mně se zadní kola sjíždějí víc. Teď jsem to přehazoval a každé bylo sjeté jinak.

Díval jsem se na letošní modely na http://www.powerslide.cz, dost se přibližují tvaru Skike.
A "kotoučovka" na SUV a Shockliner, no nevím, zda nebouchne pneumatika přehřátím. Pokud to vůbec bude brzdit :-)
Virus SUV s brzdou kotoučovou
Historie Skike byla zde, dá se to najít v nějakých zálohách: http://old.skike.kpln.de/cont/45.php
Zjednodušeně, začínal na takových koloběžkách s trubkovým rámem a dost velkými koly a několik let zkoušel různé verze.
Díky mu za to.

Já nevím, co je lepší. Nad, pod.
V terénu občas chytíš spodkem, ale není to příliš často. Udělej prototyp s dvojím zavěšením koleček.
S pneumatikama nemá smysl jezdit bez holí, snad jen z kopce.
Vláďa to pumpuje na 8bar, to musí být jízda :-)
Snad se vypružím a vyzkouším kolečka Roadrunner na Skike.(viz 7.5.2012)
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 23:35, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » ned kvě 6, 2012 0:38

Lojzmen: díky za odkaz na ten Virus, právě něco takového jsem měl v hlavě, že bych zkusil udělat hybrid mezi Coyote a nordic trainer - dlouhý rozvor, ale v případě boty nad osou koleček zkusit pod botu šoupnout ještě jedno kolečko, aby to mělo lepší odpich. A teoreticky, pokud se váha roznese na 3 kolečka místo dvou, tak by měla být i menší pravděpodobnost defektu, protže na každé kolo působí menší síla. Jinak, někde v českých eshopech jsem viděl podvozek Nordic trainer s blokovacím mechanismem proti prokluzu dozadu a dírama na namontování klasického běžeckého vázání normy NNN.
A ty kolečka jsi kupoval přes net, nebo to tu někde v Ostravě mají na pultu? Dokud jsem nezačal pátrat i tady, tak jsem hledal nafukovací kolečka do koloběžek, ale v obchodech jsem nic nenašel:-(

Vláďa: zkoušel jsem v dávnějších studentských dobách, když nebyly prachy na nic, na blbých inline Fila (po značném opotřebení ložisek, když jsem neměl na nové) jezdit s hůlkama (perfektní rychlost při jízdě a brutální zpomalení ve chvíli, kdy jsem se přestal odrážet...) a právě tehdy se mi zalíbilo, že byť bylo léto a měl jsem dost nachozeno po horách a neježděno na kole, tak mě všecko od pasu nahoru bolelo jako po prvních běžkách v sezóně:-) - lidi na mě při tom koukali jak na idiota, bylo to pár let před tím posledním boomem inline a asfaltování cyklostezek v poslední době.

P.S.: problém s blbýma inline Fila: po cca 150 km ložiska na odpis (měsíc ježdění 2-3x týdně), po reklamaci a dalším měsíci prasklé paprsky na jednom kolečku-v reklamaci vyměněné kolečko, jinak nic); ex post jsem problém identifikoval - měly měkké osky, takže to ložiska doslova žralo i když jsem osky dotahoval na krev i během jízdy. Problém vyřešen v hobby marketu za 25korun, koupil jsem po osmi šroubech+matkách M5 a 16 podložek. Od té doby jezdím (už několik let tak 2x za sezónu-jsou to záložní brusle) na ložiskách, které tehdy byly na půl cestě do kopru a pořád slouží...
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » ned kvě 6, 2012 7:46

Jo jo - řekl jsem si, že když na těch 120PSI jezdím na kole (tam jsou na to pláště), tak to Skike musí vydržet také,
takže doufám, že to kdysi byla (jedna) zmetková guma a že teď už se ty boule neudělají (hlavně až bude víc tepla a pláště už slabší)
- škoda, že víc už si pumpobat netroufám, když je to dělané jen na 100PSI - to už by asi opravdu mohlo dopadnout špatně ...

To se mi na těch hůlkáh právě také líbí, že se trénuje celé tělo
- také se na mne většinou dívají jako na toho idiota a děsně se smějí těm "legračním bruslím" (asi nejsem "cool"...), ;-)
ale jen do té doby, než to rozjedu a vidí jak to jede a ještě navíc někdy i po jakém povrchu ...

Tak mne napadlo (čistě teoreticky), jestli se ty gumy sjíždí nejvíc (asi) právě při pokládání nohy na silnici, že to se asi nikdy nepovede úplně rovně
a potom ještě ve chvíli, kdy už se jede po jedné a je na ní největší váha, anebo soupaž, pokud obě brusle opravdu nejedou úplně rovně.
Je to ale samozřejmě jen teorie a v praxi (bohužel) moc nepoužitelné, protože to by asi nikoho moc dlouho nebavilo jezdit skoro celou dobu třeba jen soupaž... ;-)
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové, nordic) a Roadrunner kolečka

Příspěvekod lojzmen » pon kvě 7, 2012 22:50

Mám dobrou zprávu - na Skike lze použít kolečka Powerslide Roadrunner průměr 150mm.
Použil jsem ze Skike (starý typ) původní osičky - vratové šrouby M6 - a původní plastové distance z průměru 8mm na průměr 6mm. (ty hliníkové distance nešly použít, neb měly velkou díru a kolečko nešlo vycentrovat na směr)
V mém případě byla brzda vymezena až na doraz a bylo to dobré. Jede to výborně, srovnatelně s inline oooo , a brzdí to méně, ale zablokování zadního kola jde také dosáhnout.
V jednou dni jsem vyzkoušel obojí, Powerslide Nordic Trainer i Skike, s oběma druhy koleček.
Na Skike s kolečky Roadrunner jsem měl větší pocit nejistoty a musel jsem pečlivě (jak to Vláďa píše) vyladit tvar objímky na lýtku, aby se mi Skike neviklaly.
Taky jsem na Skike vyzkoušel tenisky, dosud jsem jezdil v pohorkách. Tenisky (a asi každé nízké boty) = velké mínus.
Nedrží dobře nárt, byť je pásek dobře dotažen a noha v botě utažena. Prostě volná pata při zvedání, viklací došlap, obtíže se směrem skluzu. Utahovací pásek měl být ukotven výš, od šroubů/kloubů pohyblivé části přes kotník.
Takže - kotníkové boty i v létě !!
V teniskách nebylo vedro :-)
Přílohy
P5060021a.jpg
Naposledy upravil lojzmen dne ned pro 9, 2012 21:14, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » pon kvě 7, 2012 23:17

Buca - pozor! Já mám dojem, že Virus je letošní modelová řada či druh boty, nikoli jedna brusle. To co máš na mysli se jmenuje "Virus SUV".
Virus SUV s brzdou kotoučovou
Virus SUV s brzdou špalíkovou
Má to menší kolečka - 125mm "Road Warrior Air Tire"
Viz: kolečka nordic
To, co se tam jmenuje "Kompletní set s ložisky" nejspíš znamená, že součástí dodávky je jednosměrné ložisko, jak to tam nazývají.
A ještě vím, že se dá dokoupit destička na vázání pro jízdu klasikou s volnou patou. I na Skike.
Bez volné paty je to jen velké inline. Kdo si myslí, že bude trénovat běžecký (na běžkách) styl, je na velkém omylu.
Fyzička ano, styl ani náhodou.

V Ostravě jsem v nějakém sportobchodu viděl kolečka do koloběžky, ale bylo to tak na dětskou váhu.
Veškeré kola, i ty brusle Nordic Trainer, jsem kupoval v e-shopu
kolečka z Hradce

mají tam i 200mm do koloběžky
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 11:42, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové, nordic) a Roadrunner kolečka

Příspěvekod VladaS » úte kvě 8, 2012 12:32

Safra, ta kolečka jsou lákavá, ale momentálně si ještě pořád musím "nechat zajít chut" a nevím, jak ještě dlouho ... ;-(
Jen mám docela obavy, že asi před měsícem se mi po delší době podařilo spadnout (kupodivu) do hodně prudkého kopce s nečistou silnicí a to tak, že jsem hodně zabral nohama a (nečekaně) mi to podklouzlo, takže teď už raději zabírám opatrněji a myslím na to - tahle kolečka na to asi budou ještě náchylnější, ale když už si rozbít nos, tak alespoň na "pořádném stroji" :D

Ano, polobotky byly na léto příjemné (tenisky už měly navíc i moc nízký podpatek, takže už se musela doštelovat i brzda),
ale párkrát jsem měl "skoropád", že se mi to z kopce "rozvibrovalo" a od té doby, co používám lyžáky na běžky (tedy s pevným kotníkem) se mi tohle zatím nestalo.
Také jsem to minule chtěl zkusit ve velkém teple alespoň bez ponožek pod brzdou (když už to v lyžácích konečně neodírá ta lýtka),
ale po jednom kole už to skoro začalo pálit, takže jsem honem podkolenky (i když jen slabé) zase rychle natáhl až nahoru.
Za chvíli jdu zase na to a už se těším... :-)
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

úpravy osiček a hrot holí Birki

Příspěvekod lojzmen » stř kvě 9, 2012 22:20

Buca píše:P.S.: problém s blbýma inline Fila: po cca 150 km ložiska na odpis (měsíc ježdění 2-3x týdně), ...; ex post jsem problém identifikoval - měly měkké osky, takže to ložiska doslova žralo i když jsem osky dotahoval na krev i během jízdy. Problém vyřešen v hobby marketu za 25korun, koupil jsem po osmi šroubech+matkách M5 a 16 podložek. Od té doby jezdím (už několik let tak 2x za sezónu-jsou to záložní brusle) na ložiskách, které tehdy byly na půl cestě do kopru a pořád slouží...


Tak zrovna tohle jsem řešil, špatně mi jela jedna brusle Skike. Přitom se kolečka bez zátěže dobře točily.
Měl jsem to tak, že skrz otvory ložisek jsem měl prostrčenu společnou hliníkovou trubičku(vnější průměr 8mm, vnitřní 6mm), a skrz trubičku šroub/osku M6. Jedna trubička se zdeformovala a při zátěži bylo asi jedno ložisko nakřivo.
Nyní tam mám trubičky ocelové a přemýšlím o náhradě za M8 šrouby.

Mám dvoje hole s dvěma druhy hrotů: teleskopické hole s zobáčkovým hrotem a obyč. nejlevnější běžkařské duralové hole s hrotem Birki (hrot s hliníkovým tělem a vidiovým válečkem).
Od podzimu jsem teleskopy se zobáčky nepoužil (měl jsem obavy o vylomení hrotu na zmrzlém asfaltu) a vypadá to tak, že se stanou náhradními. Vůbec mne nebavilo natáčení rukojetí holí vůči hrotům, po každém složení holí se to totiž otočilo.
Takže, byť jsou zobáčky lepší, kovové hroty Birki vyhrávají spolehlivostí a odolností (a cenou) a nejspíš je brzo nalepím i na teleskopy.
Už na hrotech Birki pozoruji mírné otupení části hrany, vyřeším to pootočením rukojeti na hůlce.
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 11:47, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » čtv kvě 10, 2012 12:04

@ lojzmen: koukám, že máš prošmejděné prodejny s off-road bruslemi :wink:
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » čtv kvě 10, 2012 21:30

Lojzmen: Díky, na ty stránky jsem taky koukal. A ty virus SUV jsem přesně měl na mysli. Na vymýšlení pytlovin typu odpružené šasi mě teda fakt ani nehne.... i na hardtailu jsem ve sjezdu rychlejší, než půlka těch, co mají colopéro kolo :-)
Jinak, ty kolečka powerslide mají osku M8? Tak ... M8 šroub je hlava 8mm a průměr dříku 5mm? Nebo je to obráceně, průměr dříku 8mm a hlava cca 14?

Jediné, co mi vrtá hlavou, tak jestli se oplatí pořizovat ty 125mm kolečka (podle nějakého německého webu 5 palců ) ... Nevím, jak jsou na tom s kvalitou, ale na tom "tvém" eshopu píšou, že nižší kvalita materiálů i zpracování... RB coyote taky měly 6", což odpovídá spíš těm 155/160mm odpovídá. A taky uvažuju nad tím, jestli to udělat spíš jako nordic trainer na "lyže" nebo spíš jako ty brusle.

...píšu disertačku, tak se stejně ještě tak měsíc (a půl) budu pohybovat v rovině čisté teorie a na nářadí ani nesáhnu. Maximálně tak půjdu někam bruslit na hladkém asfaltu.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » pát kvě 11, 2012 22:02

Občas se pokochám, co nového nabízejí, ... ale ty ceny!
Bez peněz mezi exoty nelez.

Buca - nejběžnější ložiska do inline - 608 - mají průměr otvoru 8mm. Osička Powerslide je na obrázku kousek výše, modrá šipka. Má dřík průměru 8mm, délku dříku 45mm, půlkulatou hlavu, do konce dříku se šroubuje šroub M6 s půlkulatou hlavou, v hlavách je vnitřní šestihran pro imbusák 4mm.
Osička, vč. šroubu jde koupit jako náhradní díl.

M8 je označení závitu o vnějším průměru 8mm, obdobně M6 atd. Normální řada závitů je M3, M4, M5, M6, M8, M10, M14, ... Nejobvyklejší šestihran hlavy šroubu M8 je 13mm, u M6 je to 10mm.

Čím větší kola, tím je to těžší (a to pořádně), větší, delší, méně ovladatelné, ... a lépe to jede oooo

Teď se učím na obyčejných inline zatáčet a brzdit. Vzal jsem dnes na zkoušku i P.N.Trainer s plastovými koly, zda půjdou dělat alespoň nějaké zatáčky s důvěrou na vnitřní brusli. Nejde to. Když dám vnitřní brusli dopředu, hodně dopředu (dlouhé brusle), začnu brzdit. Musel bych sundat lýtkové brzdy, mám je na obou bruslích.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Skike PLUS

Příspěvekod VladaS » čtv kvě 24, 2012 16:07

http://www.xskating.com/Skike-V07-PLUS::496.html
Tak to jsem zvědavý, co se chystá za překvapení ...

Jinak mne trochu vyděsily ty nové pláště, že se v nich zase začaly dělat "bubliny"
a nevím, jestli by se udělaly i při nižším tlaku, ale nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem vzal inijekci,
opatrně provedl "očkování" odspodu každé nafouknuté lamely a pak se do druhého dne modlil,
jestli jsem někde nepíchl moc hluboko, když se mi nechtělo pláště sundavat - dopadlo to dobře a "bubliny" jsou pryč ... :ú

Zvlášť jsem mi nechtělo lepit, když jsem asi před 14-ti dny měl "dvojnásobné štěstí" ;-)
Letos jsem ještě nebyl na zámku Jezeří, tak jsem si chtěl udělat hezký výlet,
ale ještě pod zámkem jsem opět vylomil někdy v zimě kupovaný hrot na hůlce,
místo bruslení do kopce k zámku jsem to tedy raději otočil a bruslil o jedné hůlce domů.
Jako by to nestačilo, tak jsem ještě před Černicemi píchl a šel do Litvínova
pěšky v lyžákách na běžky, kterým to také moc "nesvědčilo" a ještě jsem měl pěkné puchýře na obou chodidlech
- "když se daří, tak se daří" ... :D
Jestli by to příště také raději nechtělo ty "kulaté hroty", ale nechce se mi sundavat celý ten bajonet
- ještě jsem měl jeden náhradní zahnutý hrot, ale oba hroty už se zase pěkně hýbou a asi dlouho nevydrží ;-(

https://www.youtube.com/watch?v=yfTkZd_ ... digest_wed
Safra co je ten "Passgang" za techniku ?
Diagonal je mi jasný a už jsem jej zkoušel, ale tady mám nějak "zauzlované oči"
a nějak mi není jasné, jestli je to takový "Diagonal křížem a ještě nepravidelně", anebo v čem to vlastně spočívá... ;-(
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv kvě 24, 2012 22:16

Pojem "passang" znám jako "stejná ruka stejná noha" nebo "obě levé obě pravé".
Je to způsob chůze a odkud to znám už nevím.

V neděli jsem viděl pána z Přerova, měl brusle Powerslide(asi) se třemi kolečky 110mm a hůlky Excel.
Hroty těchto hůlek jsou nám známé zobáčky ze slinutých karbidů v plastovém výměnném držáku.

Byl asi dost namakaný a trumfnul mě.
Na Powerslide Nordic Trainer vyjel a sjel Mravenečník, což je kopec s elektrárnou Dlouhé stráně.
Opotřeboval půlku kolečka a brzdový špalík.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » čtv kvě 24, 2012 22:21

Přesně tak, ale vypadlo ti písmeno g..., Passgang:
": a method of cross-country ski running in which each pole is brought forward simultaneously with the ski on the same side and is thrust so as to produce a glide with the opposite ski"

Teď mi vypadlo to české slovo, takto chodí některá zvířata, jdou střídavě oběma nohama na jedné a druhé straně,např. vembloudi :wink:

Moje žena ty Powerslidy Phusion 8 má...Je to výhodné, má malou nohu a přesto může ďábelsky a obratně jezdit na tak hovadsky velkých kolečkách :D Já stejně říkám, že časem se bude jezdit na 3x125, nyní mají závodníci 4x110 a 4 větší kolečka se snad za sebe už nedají dát...
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » pát kvě 25, 2012 6:10

hádám - mimochodník?
chybí g - tak to dopadá, když někdo neumí jazyky #-o , a pak to ani nejde najít na webu.

Pro závody inline je snad i omezení velikosti koleček v pravidlech.
Jen ať si kolečka zvětšují oooo , pak poznají, že nejde zatáčet, ani double push, ... to, co my s kolečky půl metru od sebe nemůžem. Méně koleček hůře jede, ale pro nás amatéry je to dobré, 3x 110mm je má příští volba (až se té děsné výšky nebudu bát :D .
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » pát kvě 25, 2012 6:46

Jo, slovo mimochodník jsem si bezděky vzpomněl ráno, s čerstvou hlavou.
Velikost koleček na závody - nevím, dá se dohledat, ale pravidla se dají změnit,že. Umět double push by bylo terno, ale to bych asi nezvládl :twisted: :oops: :oops: :oops:
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát kvě 25, 2012 10:56

Aha, tak to jsem asi zkoušel "Passgang" a ne "Diagonal", protože jsem to dělal "stejná ruka, stejná noha" a "Diagonal" by asi tedy měl být "křížem", což si neumím moc dobře představit a budu muset zkusit až na bruslích ...
"Passgang" jsem vlastně zkoušel už asi před 5-ti roky, když jsem ještě neměl běžky na bruslení, ale (bohužel) jen "šupinkové" (a s krátkými hůlkami), takže jsem si tak na nich vypomáhal, kde nebyla stopa, letos v zimě jsem tak viděl bruslit Němce na běžkách, tak jsem to nedávno zkoušel i na Skike a teď na to náhodou narazil i na webu.
No vlastně ani moc často nepoužívám 1+1, protože mi hodně pruží hůlky a moc se od té silnice odráží a nevím, jestli by to vyřešily nějaké drahé (odpružené), které si stejně teď nemohu dovolit, do kopce je to stejně lepší 1+2, anebo (když šetřím síly), tak mám na rovině "svojí techniku" (jen na udržování rychlosti) - pích na levou, bez hůlek pravá, bez hůlek levá, pích na pravou, bez hůlek levá atd. ... ;-)

No to mne právě nepotěšili, že nám tu udělali jinak hezký bruslařský areál (Nové Záluží u Litvínova),
ale asi bohužel záleželo spíš na tom, jak se na tom dá co nejlépe vydělat, než jak se tam bude jezdit,
takže třeba v (poměrně prudkém) kopci, kde se sbíhá 5 cest "kruhový objezd" s altánem uprostřed
(altán šel postavit vedle, není přes něj vidět, někdy je "lepší" jet v protisměru a ještě občas z altánu vyběhnou do cesty děcka)
a i jinde udělali (zbytečně) hodně prudké zatáčky z kopce, i když šly alespoň narovnat.
Teď tam závidím inlinistům právě ta malá kolečka, protože těm to asi zatáčí přecejen "ochotněji" a s tou menší váhou na nohách se určitě dá přešlapovat i rychleji, já nevím, jestli mám dřív brzdit, anebo odšlapovat a místo požitku z bruslení tak spíš po každém průjezdu těmito místy děkuju bohu, že mne opět nechal projet ve zdraví ... :rolleyes: :D
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » pát kvě 25, 2012 15:58

Přílohy
Skike_Plus.jpg
Skike Plus
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod intuic » ned čer 3, 2012 12:09

Ahoj všem.Velmi se mi líbí brusle Powerslide Virus SUV, protože mně láká jezdit i mimo inline stezky, ale brusle jako Nordic, nebo Skike mně tolik neoslovují.Mohli by jste mi prosím sdělit vaše názory a zkušenosti ohledně těchto bruslí(nebo RB Coyote)?Přeci jen nejsou nejlevnější a nerad bych zjistil, že jsem si koupil jen drahé, snad jen pohodlnější(ale pomalejší)inliny.Díky.
intuic
nováček
nováček
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned čer 3, 2012 11:41

Re: Pneu na ofroad inline a jak to jede

Příspěvekod lojzmen » úte čer 5, 2012 21:02

intuic - budeš možná první, kdo si je koupí :-)
Pneumatiky-guma jsou vždy pomalejší.

VladaS píše:Jinak mne trochu vyděsily ty nové pláště, že se v nich zase začaly dělat "bubliny"
;-(

Vlaďo - co to znamená - bubliny? To se uvolnil běhoun(povrchová vrstva) od kordu pneumatiky?
To naštěstí na svých 6ti kolech nepozoruji. Ano, trochu házejí do stran, ale bubliny ne.
Zatím se neodvažuji foukat nad 6 bar.

Jak to na pneumatikách jede, záleží na způsobu jízdy:
Kola při naklonění, tj. při jízdě ne kolmo k povrchu, dost brzdí. Takže je asi nejvhodnější styl, kdy brusle jede rovně bez náklonů a bočních sil, a teprve ke konci dojde k naklopení a odrazu.
Vím, pro začátečníky je to problém, jezdí stylem A a kolébají se na strany a málo zvedají nohu, bojí se, že přepadnou na stranu.
Zatím se mi osvědčil styl, který není pro inline zcela OK, ale zde funguje. Jakoby každý skluz byl samostatná jízda na jedné brusli, pokrčené koleno, váha-těžiště alespoň ze začátku skluzu nad bruslí, čili těžiště jezdce se dost pohybuje do stran. Skluz začíná co nejdříve pod tělem, aby se ten pohyb těžiště umenšil. Na to je právě dobré pokrčení kolena. Cvičil jsem jízdu na jedné noze co nejdál. Přepadnutí na vnější stranu řeším rychlým poskočením s dopadem s větším úhlem. Špatné je, když se to přežene s tím úhlem. Někdy jsou to sranda poskoky :-)
Naposledy upravil lojzmen dne úte čer 5, 2012 21:38, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Nové Skike Plus a brzdy inline Oxelo

Příspěvekod lojzmen » úte čer 5, 2012 21:36

VladaS píše:Tak už jsou Skike Plus venku ...

Bylo načase, ten původní "design" je dost humpolácký

Obchodní dům Decathlon je takové Tesco na sport. Je v Liberci a Ostravě. A je tak velký, že má své značky. Levné samozřejmě :-)
A tak jsem tam uviděl inline s brzdou. Oxelo Roller Diabolo Homme (Femme).
Oxelo Roller Diabolo Homme
V patě je zabudována brzdící kladka s negativním profilem kolečka a pokud se to páčkou odemkne, zakloněním lýtka podivný kovový mechanizmus přitlačí patu s brzdící kladkou (prohne se podrážka boty) ku zadním kolečkům.
Je tam i video Roller Diabolo Video
Proč o tom píšu. Trochu mi to připomíná brzdu Rollerblade Coyote. A z práce to mám z kopce a na normálních inline se bojím. Ale tohle si nekoupím.
Nepřežije to první úder o obrubník.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » stř čer 6, 2012 9:34

intuic píše:Ahoj všem.Velmi se mi líbí brusle Powerslide Virus SUV, protože mně láká jezdit i mimo inline stezky, ale brusle jako Nordic, nebo Skike mně tolik neoslovují.Mohli by jste mi prosím sdělit vaše názory a zkušenosti ohledně těchto bruslí(nebo RB Coyote)?Přeci jen nejsou nejlevnější a nerad bych zjistil, že jsem si koupil jen drahé, snad jen pohodlnější(ale pomalejší)inliny.Díky.

Mně se Virus SUV také velmi líbí, ale jsou drahé, ale nemám peníze a čas zkoušet další typ bruslí/sportu.
Zkušenosti má tady v ČR asi málokdo, vzhledem k tomu, že je to novinka podzimu 2011. Zeptej se kdyžtak ve Virus sportu, co na ně říkají a jaké jsou s nimi zkušenosti.

Coyote se snad nejméně 10 let nevyrábějí a dle mne byly hlavně určeny spíš na downhill než na regulérní jízdu, i když propagační videa ukazují, jak borci jezdí i po rovinatých terénech. Nevím, jak dlouho bys v těch komínech vydržel jezdit. Já je viděl na vlastní oči dvakrát, jednou jako neprodejný exponát v obchodě a jednou u jednoho klienta, který s nimi jezdil, ale neměl jsem čas se moc vyptávat resp. už si nepamatuji, co mi o nich říkal. Dnes se prodávají na eBay v různém provedení a stavu, spíše vidím na netu poptávky na ně (i z ČR), než nabídky v normálních velikostech.

Co se týče pneu, má Lojzmen samozřejmě pravdu, i když u SUV jsou ty gumy plné, tvrdost 78A.

lojzmen píše:A tak jsem tam uviděl inline s brzdou. Oxelo Roller Diabolo Homme (Femme).
Oxelo Roller Diabolo Homme
V patě je zabudována brzdící kladka s negativním profilem kolečka a pokud se to páčkou odemkne, zakloněním lýtka podivný kovový mechanizmus přitlačí patu s brzdící kladkou (prohne se podrážka boty) ku zadním kolečkům.
Je tam i video Roller Diabolo Video
Proč o tom píšu. Trochu mi to připomíná brzdu Rollerblade Coyote. A z práce to mám z kopce a na normálních inline se bojím. Ale tohle si nekoupím.
Nepřežije to první úder o obrubník.

Integrovanou brzdu ABT mělo a nyní zase má Rollerblade v nižší řadě inline. S tím úderem o obrubník v případě těchto bruslí bych věřil, u Rollerblade je to určitě spolehlivější.

informace pro ty, kteří si příspěvěk hned přečetli - mezitím jsem editoval...
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod iwi » stř čer 6, 2012 10:24

Ahoj,
jsem tu úúplně nová, takže se omlouvám, pokud ruším zaběhlou diskuzi.

Chtěla bych poprosit o radu.
Chci si pořídit nové brusle, doteď jsem měla takové ty typické na silnici a pevný povrch.
Docela se mi líbí tyto:
http://www.kitebike.cz/products/brusle- ... ack-02-jpg
Jen se mi zatím nedaří najít, k čemu přesně slouží. Ráda bych na nich jezdila po městě a aby to zvládlo i nerovnější povrchy a třeba občas šutříky na asfaltu.

Poradíte prosím? *
iwi
nováček
nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř čer 6, 2012 10:21

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » stř čer 6, 2012 10:39

Vítám Tě na OF a zejména v bruslosekci :)
Nad Skorpiony jsem se také zamýšlel, ale v reálu se mi nelíbilo, jak mají velké "stopy" na upevnění bot. Neznám nikoho, kdo by je měl. Nyní už to na webech tak nesleduji, ale myslím, že tento typ se neujal. Každopádně je to na bruslení s hůlkami. Ale co si matně vzpomínám, jízda na tom moc pohodlná a rychlá není, lepší jsou kola v lajně.

Pro místní outdoorskatery jsem teď našel tuto modifikaci terénních lyží/bruslí: Crosscate =D>
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod iwi » stř čer 6, 2012 10:42

zbuddy: díky :-) Když tedy kolečka v lajně, tak jaké brusle, aby to zvládlo ty povrchy, o kterých píšu? Případně mě prosím odkaž na nějaký článek, který o tom pojednává.
iwi
nováček
nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř čer 6, 2012 10:21

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » stř čer 6, 2012 10:47

Powerslide, Skike, Trailskate...Má je tady v ČR dost krámů. Trochu snahy :twisted: a googluj: virussport, skike.com, nordic blading, nordic cross scating a mnoho dalších. Nebo si kup Powerslide Virus SUV a pak sem dej recenzi. A celé vlákno četlas? :twisted: :wink:

edit: na počátku tohoto vlákna se o Skorpionech píše i s odkazy. Howgh.
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

PředchozíDalší

Zpět na In-Line v outdooru