Off road brusle (kolečkové)

život v jedné lajně

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod intuic » stř čer 6, 2012 16:49

zbuddy:Pokud jsou kola u Virus SUV plná a ne foukaná(jak jsem na fotkách viděl), potom nevím, jaký je rozdíl mezi tvrdostí 78a u gumy a 78a u plastových kol...?
intuic
nováček
nováček
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned čer 3, 2012 11:41

Re: Pneu na ofroad inline a jak to jede

Příspěvekod VladaS » stř čer 6, 2012 17:12

lojzmen píše:Vlaďo - co to znamená - bubliny? To se uvolnil běhoun(povrchová vrstva) od kordu pneumatiky?
To naštěstí na svých 6ti kolech nepozoruji. Ano, trochu házejí do stran, ale bubliny ne.
Zatím se neodvažuji foukat nad 6 bar.


Safra, tady se to rozjelo, co jsem tu asi 3 dny nebyl :-)
Ano, je to to samé, jestli si vzpomínáš, jak už mi to udělala vloni ta jedna guma, myslel jsem, že se to udělalo z velkého vedra vlétě,
ale teď ještě tolik vedra nebylo - jenom mne to tenkrát ještě nenapadlo propíchat, aby ten vzduch unikl, takže se v tom místě pláš't o to víc (a nepravidelně) sjížďěl.
To jsem pumpoval 100, max. 110 PSI, teď i 120, ale tlakem by to doufám být nemělo.
Spíš mám obavy, že nějaký opravdu bablb, co asi nikdy na bruslích nestál dobře vydělal na mostech v jinak hezkém novém areálu,
mosty jsou do oblouku a ještě dřevěné (někde i dost do kopce, takže se před nimi musí co nejvíc rozjet), hůlky nejdou použít a jednou se mi za mokra nepovedlo nabrat dostatečnou rychlost, ještě před vrcholem mostu jsem tak zastavil, začaly se mi rozjíždět nohy a byl jsem rád, že jsem se bez pádu dostal k zábradlí mostu - jestli mne někdo pozoroval, tak se asi musel dobře bavit, jak mi to klouzalo... :-)
No potom to ještě "vylepšili", že na spáry mezi mostovkou dali asi 10mm vysoké plechy, mosty nejdou přejíždět jinak,
než setrvačností (při brulení to klouže a zvlášť za mokra) takže do té hrany plechu je to vždycky nepříjemná rána do ložisek a asi i těch plášťů
a krok přes to v té rychlosti také většinou bohužel udělat nestačím.
Je zvláštní, že teď se to udělalo jen na vnitřní staně předních koleček, tak nevím, jestli to třeba netrpí hlavně při bruslení do kopce,
protože tam to po té hraně asi nezdí nejčastěji.
Jinak se také snažím jezdit po každé brusli co nejdelší skluz a kolmo k silnici, brusle se mi ještě zdály trochu do "A",
tak jsem teď dal štelovací šroub až na doraz - zpočátku jsem se opravdu bál právě přepadnutí, ale už jsem si na to naštěstí zvykl.
Hrozící přepadnutí také řeším zvednutím druhé nohy a poskočením a zrovna tak vždycky poskočím, když se brusle nečekaně
o něco na cestě zadrhne.

Vloni jsem jezdil málo kvůli těm odřeným patám, teď asi po 3 měsících už mám novém zadní pláště tak hladké, že na jednom prolezla taková hnědá guma zespodu a přední kolečka mám sjetá spíš jen z té vnitřní strany, takže přední jsem teď prohodil alespoň mezi sebou.
Nevím, jestli už není nejvyšší čas dát ta zadní dopředu, kde se sjíždí o hodně méně, nebo jestli vzadu ještě nějakou dobu vydrží,
když jsem ještě pořád bohužel nucen "nedobrovolně šetřit", takže je chci dát dopředu pokud možno co nejpozději, že tam doufám budou ubývat také o dost pomaleji ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » stř čer 6, 2012 17:25

Na těch virusech SUV jsem nejel, tak samozřejmě nemohu srovnávat přímo, ale kolečka jsou (nepatrně) menší, než u Skike, takže na asfalt (možná) zase budou kvůli tvrdosti naopak rychlejší a do zatáček celkově obratnější.
Určitě to bude lehčí na nohu, ta 3 kolečka blíž u sebe budou dobrá v tom, že se v terénu nebude chytat o zem podvozkem (jako je to bohužel u vyšších kamenů občas u Skike), ale zase mi to právě do terénu přijde dost vysoké oproti tomu příjemně nízkému těžišti u Skike.
Ale možná je to opravdu jen o zvyk a nemohu samozřejmě říct, co je opravdu lepší, když jsem na nich nikdy nejel ...

Se Skorpiony jsem někde Youtube kdysi viděl video, připadalo mi to na pohled takové "nemotorné" (moc velké na nohu),
ale nestačil jsem se divit, co na tom prováděli na dráze, která vypadala spíš jako pro horská kola, anebo motocros.
Ani ta hlína nevypadala moc udusaná, takže mne docela pčekvapilo, že to na ní (zřejmě) jelo poměrně dobře.
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř čer 6, 2012 22:28

iwi - nikdy jsem neviděl Skorpion ani Quad v akci.
Já jsem začínal tak, že jsem prolézal YouTube.
Vyhledej si Skorpion skate.
V Tvém odkazu je Skorpion Street, nikoli terénní All Terrain.
A s prominutím, na Skike či Powerslide Nordic Trainer vypadáme občas směšně, ale na Skorpionech myslím vypadá směšně každý.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Hroty hůlek

Příspěvekod lojzmen » stř čer 6, 2012 23:32

Nedávno jsem psal, že hůlky s hroty Birki se staly mými hlavními.
Dnes jsem jeden hrot odlomil. Hrubou silou. Zapíchl jsem hůlku k obrubníku a pak to jenom luplo a konec hrotu zůstal ve škvíře mezi kameny.
Vytáhl jsem staré hůlky s zobáčkovými hroty a opravdu je to s jistotou odrazu 10x lepší. V podstatě na asfaltu nepodklouznou, což se s Birky stalo každý třetí odraz. A to jsem hroty Birki pootočil na ostřejší stranu.
Taky mi to naznačilo, že hroty mají být snadno vyměnitelné. Birki mám přilepené tavným lepidlem.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » čtv čer 7, 2012 8:53

@intuic: měl jsem v povědomí, že kolečka Virusu SUV jsou foukaná, pak jsem včera na jedněch stránkách viděl napsanou tvrdost 78A, tak jsem v myšlenkovém zkratu usoudil :oops: , že jsou plná, a neprověřil si to :((
Jinak souhlasím s názory předřečníků, kteří napsali podobné názory na Skorpiony a SUV jako já.
Tvrdost pneumatik neumím posoudit, zatím jsem na žádných offroad bruslích nejel...
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Hroty hůlek

Příspěvekod VladaS » čtv čer 7, 2012 10:46

lojzmen píše:Nedávno jsem psal, že hůlky s hroty Birki se staly mými hlavními.
Dnes jsem jeden hrot odlomil. Hrubou silou. Zapíchl jsem hůlku k obrubníku a pak to jenom luplo a konec hrotu zůstal ve škvíře mezi kameny.
Vytáhl jsem staré hůlky s zobáčkovými hroty a opravdu je to s jistotou odrazu 10x lepší. V podstatě na asfaltu nepodklouznou, což se s Birky stalo každý třetí odraz. A to jsem hroty Birki pootočil na ostřejší stranu.
Taky mi to naznačilo, že hroty mají být snadno vyměnitelné. Birki mám přilepené tavným lepidlem.


Už jsem o těh Birki uvažoval (až se mi to bude finančně "víc hodit"...), že se mi ty zobáčkové vylomily už 2x, ale odradila mne právě ta výměna bajonetů a myslel jsem, že kloužou přecejen méně.
Ono to vždycky začne tím, že se ten hrot zapíchne nechtěně buď někde za obrubník, nebo v terénu vedle kamene,
protože třeba na zámkové dlažbě (tak "oblíbené" i na některých cyklostezkách anebo na těch našich dřevěných mostech) nejdou používat vůbec.
(už jsem tak měl párktát i "skoropád", když hůlka zůstala držet na ruce a já se samozžejmě snažil ji i pokud možno nezlomit),
Potom už se jen hýbe víc a víc a to už většinou ani zalepení nepomůže (zkoušel jsem epoxy, anebo vteřinové, aby to vedle toho zobážku zateklo
- zkrátka jak už je to jednou naprasklé, tak je to otázka času, kdy se hrot vylomí úplně, navíc se to většinou zjistí pozdě, když už to "hodně podezřele podkluzuje" a tedy ještě stačí bez zobáčku o silnici o to víc zničit - to už se mi stalo 2x, a pokaždé jsem naštěstí zobáček našel,
jednou jsem jej omotal hodně silnou nití a zalepil vteřinovým, napřed to vypadalo dobře, ale potom se ta nit v hlíně odřela a vydrželo to stejně asi jen čtvrt roku (místo niti jsem to napřed zkoušel omotat raději drátem, ale ten praskal a nedržel na tom).
Potom jsem na to navlékl kovovou trubičku a zalil celé do epoxy - vypadá to opravdu hrozně a nevím, jestli tohle vydrží,
ale protože už jsem musel 2 hroty koupit a až se určitě brzy vylomí další, tak teď budu rád i za to, pokud alespoň tohle také nějakou dobu vydrží ... ;-(
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » čtv čer 7, 2012 10:56

lojzmen píše:iwi - nikdy jsem neviděl Skorpion ani Quad v akci.
Já jsem začínal tak, že jsem prolézal YouTube.
Vyhledej si Skorpion skate.
V Tvém odkazu je Skorpion Street, nikoli terénní All Terrain.
A s prominutím, na Skike či Powerslide Nordic Trainer vypadáme občas směšně, ale na Skorpionech myslím vypadá směšně každý.


To video z toho terénu už jsem bohužel nenašel, ale i tady je vidět, že to nejspíš i po horším povrchu projede,
ale přijde mi to opravdu takové "neohrabané", což samozřejmě může být jen můj názor ...
http://www.youtube.com/watch?v=6STdTHlQ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=A7Fnwaie ... re=related
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod iwi » čtv čer 7, 2012 13:22

lojzmen píše:iwi - nikdy jsem neviděl Skorpion ani Quad v akci.
Já jsem začínal tak, že jsem prolézal YouTube.
Vyhledej si Skorpion skate.
V Tvém odkazu je Skorpion Street, nikoli terénní All Terrain.
A s prominutím, na Skike či Powerslide Nordic Trainer vypadáme občas směšně, ale na Skorpionech myslím vypadá směšně každý.


Ahoj, děkuju moc za odpověď.
Docela koukám po Nordic Trainerech, jen mám strach, že pro mě, dyspraktika bude nějaký dohušťování pneumatik španělská vesnice. :) Jen se bojím zeptat tady třeba na rychlost oproti normálním inlajnům :-/
iwi
nováček
nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř čer 6, 2012 10:21

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » čtv čer 7, 2012 14:31

lojzmen píše:iwi - nikdy jsem neviděl Skorpion ani Quad v akci.
Co to jsou za brusle Quad? Něco takového jako Quadline? :-k
Já znám quady hlavně jako ty "klasické" brusle s malými širokými kolečky, stále populární v USA.
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv čer 7, 2012 22:25

Ano, měl jsem na mysli ty klasické prastaré brusle se širokými kolečky. Nevím, jak se správně jmenují, myslel jsem, že quad.

Crosskate - pěkné :-)
Vynálezci se činí!
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » pát čer 8, 2012 8:16

Díky, aspoň po čase někdo ocenil moji snahu :wink:

A co jsem si tak odvodil, quadline vzniklo jako spojení quad a inline, tj. "čtyřkolky" s klasickými quad botami či jako Skorpion s upevňováním na botu a s kolečky inline 90 mm a výše.
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Hroty hůlek

Příspěvekod lojzmen » ned čer 10, 2012 20:30

VladaS píše:Potom jsem na to navlékl kovovou trubičku a zalil celé do epoxy - vypadá to opravdu hrozně a nevím, jestli tohle vydrží,
ale protože už jsem musel 2 hroty koupit a až se určitě brzy vylomí další, tak teď budu rád i za to, pokud alespoň tohle také nějakou dobu vydrží ... ;-(


Už jsem hroty opravoval třikrát.
Plastový držák jsem upevnil, třeba do svěráku.
Je-li poškozený, nahřívám jej velmi pomalu teplovzdušnou pistolí tak, až se natavuje, opravuji jej tak, aby se praskliny zacelily, dloubu do něj šroubováčkem.
Vidiový hrot jsem vedle položil na cihlu.
Poté intenzivně zahřívám hrot na co nejvyšší teplotu a současně občas přihřeju ten plast.
Pak vezmu staré kleště a přihřívám je také.
Pak vezmu hrot za špičku do kleští, ještě přihřeju a zarazím do původní díry v plastu.
Tak jsem to dělal včera.
Pokud byl plast hodně zdeformovaný opravou, je třeba hrot zahřát ještě víc, třeba hořákem, aby se spolehlive zatavil co nejhlouběji. To nahřátí plastu je v tomto případě velmi důležité, hrot má málo energie na protavení.
Naposledy upravil lojzmen dne čtv črc 26, 2012 21:45, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » ned čer 10, 2012 20:49

iwi píše:Docela koukám po Nordic Trainerech, jen mám strach, že pro mě, dyspraktika bude nějaký dohušťování pneumatik španělská vesnice. :) Jen se bojím zeptat tady třeba na rychlost oproti normálním inlajnům :-/


Rychlost a jaké terény - je to tu někde dříve popsané, je to pomalejší, prostě guma je guma.
Jízda na Nordic Trainer je velmi silová disciplína a chce to pravidelně trénovat.
A ani ta jízda terénem není moc velká sláva.
V podstatě až na výjimky jezdím po cestách s asfaltem. Polní a lesní cesty musí být udusamé, suché, bez kamení, kořenů. Do kopce je problém s travnatým a štěrkovým pásem uprostřed, protože na jízdu potřebuji minimálně 1 metr, jinak to rveš soupaž holemi.

Dohušťuji pravidelně co 14 dní asi 0,5 až 1bar. Nejproblematičtější je našroubovat a sundat hadičku pumpy, ventilek není snadno přístupný.
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 10:57, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod iwi » pon čer 11, 2012 19:56

lojzamene, díky moc za odpověď! Brusle už jsou na cestě ke mně, tak teď už jen dokoupit, co je třeba, ať o víkendu můžu začít s pokusama :D
Máš tip na nějakou konkrétní hustilku? Nechce se mi do toho investovat úplně majlant. Co jsem tu tak četla, hůlky by měly být s vidiovým hrotem, případně horší hůlky a hroty dokoupit? Kde se to dá sehnat, ebay? Jak obtížně se to tam pak montuje? Jsou na ruce třeba rukavice, kvůli puchýřům?
Naposledy upravil mike dne pon čer 11, 2012 20:19, celkově upraveno 1
Důvod: zbytecna citace celeho predchoziho prispevku i s citaci
iwi
nováček
nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř čer 6, 2012 10:21

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » pon čer 11, 2012 23:58

iwi píše:Máš tip na nějakou konkrétní hustilku?
Jsou na ruce třeba rukavice, kvůli puchýřům?

Ahoj, já jsem si jednou půjčil skike v půjčovně a vyřešil jsem to malou dvoupístovou pumpičkou z kola (i když koupíš novou, je kolem 200kč) a dá se to nafoukat na jezditelný tlak, když se trochu hecneš. Jinak jsem to ve městě řešil přifouknutím, aby se na tom dalo aspoň trochu jet a pak dofoukal kompresorem u nejbližší benzínky:-)

Rukavice záleží podle druhu/tvaru rukojeti na hůlkách

2 Lojzmen: jak jsou prosímtě uchycené boty na podvozek u Nordic trainerů? Onehdy jsem viděl na netu podvozky ve výprodeji za nějakých 2800, což při ceně kolečka 600na netu je jednodušší varianta, než něco vymýšlet. Jde mi o to, jestli by na to šly přidělat boty jiného výrobce.

Jinak, co se těch Virus SUV bruslí týká, na některém e-shopu (už si nevzpomenu který to byl), kde měli jak 160mm do Nordic trainerů, tak ty menší (125mm), se psalo přímo v popisu zboží, že to jsou oproti nordicům méně kvalitní pneumatiky...
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 74
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » úte čer 12, 2012 8:03

Buca píše:Jinak jsem to ve městě řešil přifouknutím, aby se na tom dalo aspoň trochu jet a pak dofoukal kompresorem u nejbližší benzínky:-)


Je lepší rovnou koupit velkou servisní pumpu na kolo se zabudovaným manometrem (co se s ní pumpuje oběma rukama) a samozřejmě menší hlavicí, aby pasovala na ventilek, protože není moc prostoru.
Potom se brusle přišlápne nohou, aby neujížděla, napumpuje na požadovaný tlak a musí se to hlavně ryhle odpojit, aby to nestačilo utéct.
Nemusí se potom nic doufoukávat u benzínky a není problém i vyšší tlak, než je doporučený, ale to je samozřejmě na vlastní nebezpečí a bez záruky poškození pneumatik ...
Ta malá pumpička je dobrá spíš jen jako nouzovka na cestu, ale než lepit je asi také lepší vozit raději náhradní kolečko a zalepit až v klidu doma ...
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř čer 13, 2012 22:35

iwi - Ebay nesleduji. Hůlky jsem koupil v eshopu, kde mají Trailskate, je to v některém mém příspěvku dříve.
Další hůlky jsem si vyrobil- viz mé předchozí příspěvky. Hroty koupené zvlášť nemusí pasovat na hůlky, je lepší kupovat hotovou věc s výměnnými hroty, protože hroty je třeba občas opravit, nebo vyměnit, to tu furt píšeme.

I problémy s hustilkou jsou popsány v předešlém. Já jsem dnes příznivcem hustilky na vidlice - viz cykloprodejny.

Bez rukavic nezačínej, plyskýře hrozí. Asi stačí cyklo, nebo běžkařské tenké. Začni s tím, co máš, když to nebude ono, pak dokupuj. Obvykle je to pokus omyl.
Naposledy upravil lojzmen dne čtv črc 26, 2012 21:47, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » stř čer 13, 2012 22:44

Buca píše:a pak dofoukal kompresorem u nejbližší benzínky:-)

Na to pozor, viděl jsem, jak bouchlo kočárkové kolečko. Je třeba přidávat jemně a krátce.

Buca píše:2 Lojzmen: jak jsou prosímtě uchycené boty na podvozek u Nordic trainerů? Onehdy jsem viděl na netu podvozky ve výprodeji za nějakých 2800, což při ceně kolečka 600na netu je jednodušší varianta, než něco vymýšlet. Jde mi o to, jestli by na to šly přidělat boty jiného výrobce.

Obrázek a popis je na (asi) páté straně této diskuze z 24.4.2012.
Ty podvozky jaksi zmizely, asi to byla dobrá koupě.
Naposledy upravil lojzmen dne čtv čer 14, 2012 21:05, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv čer 14, 2012 21:05

Zde je to místo, kde píší o nižší kvalitě menších koleček.
Co ale může obchodník vědět o kvalitě zboží ve skladu v sousedním Německu. Spíše to asi bylo myšleno, že kolečka jsou jaksi méně bytelná. Špatný překlad.
Jsou tam i nějaké hůlky. Prý se železnými (správněji ocelovými) hroty. Je-li tomu tak, je to na nic.
Ale i to může být jinak, laik nepozná hroty ze slinutých karbidů (vidiové).
Poweslide kolečka a hůlky

A zde jsou (možná) ty podvozky:
Podvozky
A možná jsou i v bazaru.

Nejlevnější?? kola. Hroty, hůlky, brzdové špalíky:
Kola
Naposledy upravil lojzmen dne ned črc 15, 2012 22:25, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Ráfková brzda na Powerslide Nordic Trainer, v bazaru

Příspěvekod lojzmen » ned črc 15, 2012 22:14

Ráfková brzda na Powerslide Nordic Trainer, v bazaru
Mimochodem, doporučuji hledat v internetových bazarech.
Tenhle sport je dost "podivný", asi je to pro mnohé zklamání a proto se zbavují vybavení.
Náhodou jsem se dostal na internetové bazary, kde je nabízeno přehršel Powerslide Nordic Trainer.
Ceny jsou dobré, některé brusle vypadají dobře, určitě se to vyplatí.

Ale zaujal mne tento inzerát: Nordic Trainer s ráfkovou brzdou.
Klikni na obrázek, zvětší se.
Jirka si nejspíš nechal odlít z kovu držák, který je připevněn pod patou boty, na držáku je brzda, kterou znám z dětského kola a kterou ovládá přes bovden, asi od pasu.
Rám je nejspíš nejdelší, L, na velké velikosti boty, takže je místo mezi kolečkem a patou.
V mém případě střední velikosti rámu M a boty 42 je tam jen pár milimetrů.
Ale co na to ráfek kolečka? Nevydírá se? Pěkná inspirace na další vynalézání.
Naposledy upravil lojzmen dne ned pro 9, 2012 20:58, celkově upraveno 3
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Výměna boty Powerslide Nordic Trainer.

Příspěvekod lojzmen » ned črc 15, 2012 22:50

Výměna boty Powerslide Nordic Trainer.
Když jsem si kupoval normální inline brusle (následně až po Nordic trainer), vybíral jsem je tak, aby byly kompatibilní s Powerslide.
Takže mám nějaké Rollerblade. Dnes jsem je namontoval na Powerslide Nordic Trainer a projel si pár kiláků.
Úplně v pohodě, ač není v botě vybrání na zaklonění brzdícího lýtka, nevadí to.
Naprosto triviální věc, mají-li boty stejnou rozteč šroubů 165mm a plochou podrážku okolo šroubů.
Nasadím-li pneumatiky, možná bude pneumatika dřít o patu - to orajbuju rašplí.

Boty Powerslide Phuzion nejdou na můj podvozek inline použít, neboť třetí kolečko by dřelo o podrážku.
Rollerblade tam má vybrání - prohlubeň.

Spousta bruslí je na záměnu nepoužitelných, například K2. Musel bych vyrobit adaptér.
Některé nemají demontovatelné boty.
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 11:09, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Hroty

Příspěvekod VladaS » sob črc 21, 2012 16:34

Tak se dnes tak pěkně jezdilo (bezvětří a nebylo horko) a v tom nejlepším zase vylomený (poslední zdravý) hrot hůlky ... :?

Tím teplem to opravit nepůjde, protože umělá hmota se odlomila po celé délce hrotu, takže už by to asi nešlo zatlačit dostatečně hluboko,
ale ještě mám naštěstí v zásobě, jak jsem kdysi zkusil epoxy a přes celý hrot nalepit tu duralovou trubičku
- vypadá to samozřejmě hrozně a je to i o malinko těžší, tak nevím, jestli to bude alespoň (konečně) držet,
anebo jestli se příště vrátím ještě než se stačím pořádně rozjezdit ...

Jinak jsem se teď díval na hroty Skike - bohužel mám hůlky Haven, takže s tím závitem místo bajonetu mám smůlu
(třeba by to i šlo nějak dopasovat, ale nechci raději ten bajonet a ani hůlky ničit, když nevím, jestli by Skike hroty vydržely víc...),
ale jen by mne zajímalo, jestli se ty Skike vylamují stejně často, jako ty Haven, protože mi ta umělá hmota u Skike připadá trochu
silnější, ale přecejen pořád je to jen umělá hmota a ty hroty Skike asi také budou držet jen v ní:
http://www.haven.cz/cs-CZ/e-shop/haven/ ... html?fi=O6{DESC}P0
http://skier.cz/offroad-brusle-skike/sk ... profi.html

Tak už zase (preventivně) objednávám nové pláště a to tedy někdy (asi) od přelomu březen/duben moc nevydržely,
i když jsem se (právě kvůli nim) snažil jezdit raději méně, než by se mi líbilo ;-(
(už kouká ale opravdu hodně té spodní červené gumy, takže už asi dlouho nevydrží...)
To by mne zajímalo, jestli ta pevná (nepumpovací) kolečka vydrží déle a nevyjdou tedy ve výsledku "levněji",
než ta pumpovací, i když jsou dražší, ale často máme v areálu na zemi kamínky, ještě ti (s odpuštěním pitomci)
namalovali všude na zem (úplně zbytečné) značky barvou na silnice, takže to na tom pěkně klouže,
kluzké mosty (hlavně za vlhka), tak se ta kolečka bojím koupit, když nemám možnost napřed vyzkoušet,
jestli by se na tom vůbec dalo jezdit bezpečně a nevyhodil jsem tak zbytečně ještě víc peněz za něco,
s čím bych možná mohl být dost často na zemi a ten "jízdní komfort" asi také nebude to,
co na těch pumpovací, i když jsou pomalejší ... ;-(

Jo a ten (jinak hezký) areál už máme v Litvínově konečně hotový, ale nadělali v něm tolik pitomostí:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater
Slíbili mi, že alespoň něco odstraní, ale "skutek utek" a já vím, že takové "kverulanty", jako jsem já, asi mají "rádi" ... :D
Když mne to ale štve, když už se něco dělá, tak se to neudělá tak, aby to co nejlépe sloužilo tomu, komu to má sloužit,
ale hlavně tak, aby se na tom dalo co nejvíc (a s co nejmenší námahou) vydělat, takže se bruslařům na zem namalují klouzavé značky,
dají se (úplně zbytečné) plechové dopravní značky, který stejně někdo ukradne, na zem se dají (nebezpečné) zábrany,
trasa je tak, aby se muselo bruslit pře zámkovou dlažbu na parkovišti (také kolem zábran),
mosty jsou dřevěné, takže na bruslích kloužou a zvlášť za vlhka, na začátku mostů vysoké hrany z plechu,
ale to toho, kdo to vymýšlel samozřejmě vůbec netrápí ... ;-(
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Hroty hůlek nordic blanding

Příspěvekod lojzmen » sob srp 11, 2012 21:22

Hroty v plastu - je to problém. Jel jsem kolem přehrady Šance v Beskydech, je tam hodně starý a tvrdý asfalt (na nafukovací kolečka). Už jsem na tom asfaltu zničil dva hroty Haven. Posledně jsem vidiový hrot nenašel, takže mám už jen jeden náhradní.

Domnívám se, že na delší výpravy je nutností mít náhradu. A z toho taky vyplývá, že hrot má být snadno vyměnitelný.

Zkouším další hroty - Birki prý má vyměnitelný hrot - tak jsem to objednal.
Birki hrot
A pokud nebude vyměnitelný, tak ho vyměnitelným udělám.
Předchozí Birki jsem měl přilepeny k hůlkám tavným lepidlem.
(později doplněno: nejde to snadno, viz dále)

Ještě mne napadá - vidiové hroty jde letovat mosazí k oceli, dříve se tak dělaly soustružnické nože.
Takže namísto plastu bude hliníková koncovka hůlky se závitem, do nějž zašroubuji šroub s naletovaným hrotem.
Naposledy upravil lojzmen dne sob lis 24, 2012 11:13, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » sob srp 11, 2012 23:14

Jak jsem na hrot Haven nasadil ten kousek duralové trubičky
(ze zlomené lyžařské hůlky, co byla z nějakého toho levnějšího materiálu a zlomila se mi kdysi na běžkách, takže jsem potom už raději koupil na běžky hůlky dražší, ale pevnější) a zalil celé do epoxy, že kouká jen špička hrotu, tak to sice vypadá hrozně a je o pár gramů ten konec hůlky těžší,
ale už jsem jezdil několikrát a zatím se to ani nehlo, tak jen jestli už to vydrží pořád ...
Už jsem ty trubičky udělal tedy ještě na dva hroty, co jsem měl vylomené a čekal jsem, až budu něco lepit (abych zalepil všechno najednou),
ale raději to asi budu muset zalepit co nejdřív, aby to stačilo vytvrdnout, kdyby se mi vylomil i posledni hrot ze 4, co mám ještě nevylomený.
Ono někdy stačí i zapíchnout do tvrdé hlíny těsně vedle kamenu, anebo i v měkčím asfaltu, když zůstane hůlka občas "zasehnutá"
a jak už to tak trochu napraskne, nebo se hrot začne viklat (jestli by nepomohlo alespoň preventivní zalepení, aby se neviklal),
tak už to většinou netrvá dlouho, než praskne úplně ...
Ono u nás je nepříjemné, že jak udělali blbě ty mosty, tak je potřeba se před nimi do hůlek pořádně opřít a to jim také nedělá právě dobře
a zkracuje jejich životnost ... ;-(
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » sob zář 1, 2012 22:45

Už měsíc jsem na tom nejel!
Jak jsem předtím psal, mám nové hroty Birki - viz foto.
Na ocelovém hrotu, v němž je nasazen vidiový váleček, není závit (jak se zdá) ale jsou to jen jaksetojmenuje asi vrypy.
Zarazí se to silou do hliníkového držáku a po nějaké deformaci to tam drží.
No, je to nevyměnitelné, já bych tam dal závit. (i když, povolovat to po půl roce používání - žádný med).

Tak jsem dal do vyhledávače slovo vidium, a hle, další hrot: bodce NEX vidium (nebo oneway?), na různé průměry hůlek. Ale plastové tělo a dlouhý hrot - kolik to asi vydrží?

Tak doplňuji po nějaké době: hrot na závit je chybná myšlenka, při odrazu se hůlka vůči cestě natáčí a hrot by se povoloval.
(Ale Skike originál hrot je na závit. No já nevím :-)
Přílohy
Nové hroty Birki2.jpg
Naposledy upravil lojzmen dne ned pro 9, 2012 21:01, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » ned zář 2, 2012 11:48

Jenom mám takové tušení, že jsi psal, že tenhle typ hrotů víc podkluzuje - také jsem o nich uvažoval, ale právě to podkluzování mne nakonec odradilo.

Ta má "zalepená hrůza" (nevypadá to opravdu hezky, ale stejně je to hned od bahna, takže to není důležité) se ještě ani nehnula,
tak už jsem tak zalepil další dva hroty do zásoby - to se divím, že už to tak nelepí z výroby a vypadalo by to i hezčí, když by ty kovové kryty mohli vylisovat rovnou podle té umělé hmoty, ale to je mi jasné, že potom by to už zase nebylo "na jedno použití" a hůř by se jim tak vydělávalo ... :wink:

Jo a "ať žijí psi a malé děti na cyklostezkách", protože jsem tak před 14-ti dny měl veselý zážitek, který bych nejlépe nazval asi "za šípkovým keřem" :lol:
Je tu takový prudší kopec, ze kterého jsem raději vždycky přibrzdil, ale že jsem měl pocit, že už bych to sjel i bez toho brždění, tak jsem chtěl vyzkoušet, jak to pojede naplno a to jsem neměl dělat ... :lol:
Zatáčka těsně pod kopcem je sice mírná, ale vidět do ní nebylo - rodiče si šli spokojeně asi 20m daleko a asi 4-letá holčička s hračkou na provázku přes celou cestu.
Zkoušel jsem brzdit, ale kola šla do smyku, takže jsem vyjel do trávy, ale co čert nechtěl, tak rovnou do šípkového keře, takže se ještě dobře pobavily dvě slečny, co šly právě kolem. :lol:
No nejhorší bylo vyplést z kořenů toho keře Skike, že jsem tam měl nohy zapletené jako vánočku a ještě víc se při vylézání nepotrhat a nepoškrabat, ale i tak jsem myslel, že ze sebe budu ty trny tahat alespoň týden - no tak teď už vím, že je lepší přibrzdit i tam, kde už bych to (jinak) určitě dokázal i bez brždění a bylo to docela poučné ... :lol:
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod zbuddy » pon zář 3, 2012 10:09

Kdybyste, chlapi, chtěli změnit za lepší: http://www.youtube.com/watch?v=3m21vdzX ... e=youtu.be
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte zář 4, 2012 22:29

Óóó, to je krása. Zbuddy, ty máš na to nos.
Nordic-Scout
http://www.nordic-scout.de/modelle/

Ach jo, nemůžu mít všechno. Nemůžu stíhat všechno.
Na inline jsem nebyl dva měsíce. Na co je mám? :-)
Skike jsem zavřel do bedny, vytáhnu v plískanicích.
Na Nordic Trainer začínám po měsíci znova - fyzička někam uplavala.
Generálkuji kolo - ráfky, převody, tak taky nejezdím.
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1101
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod VladaS » stř zář 5, 2012 19:29

Jo jo, krása to je, ale kde na to vzít a nekrást ... :?

Tak už jsem musel dát 3. nové pláště a vydržely asi jenom 5, nebo 6 měsíců i když jsem právě kvůli nim jezdil méně, než bych chtěl.
(u dvou koleček už mi vylezl kord a celá ta vrchní vrstva byla odlepená).
Ta teď nevím, jestli jsem udělal dobře, nebo jestli teď ta životnost nebude ještě kratší, ale preventivně jsem do boků koleček napíchal malé dírky - už zase byly skoro na všech kolečkách ty "vzduchové bubliny" (odplepený kord), tak nevím, jestli to jako prevence pomůže, pokud to tedy není tím, že pumpuju na 120 PSI, anebo jestli to nedělají ty naše pitomé mosty, jak před ně dali ty vysoké plechy, krok se přes to udělat nestačí a je to do koleček vždycky pěkná rána.

No, dnes jsem byl alespoň na tom kole a také bych se už možná mohl podívat do těch Drážďan, když jsem tam ještě nikdy nebyl, ale to bych nesměl těma "zkratkama", jak jsem jel dnes (abych tam těch kopců měl ještě víc) ... :lol:
http://www.bikemap.net/route/1819557?134686826812465
Uživatelský avatar
VladaS
nováček
nováček
 
Příspěvky: 83
Registrován: úte kvě 3, 2011 13:48

PředchozíDalší

Zpět na In-Line v outdooru