SKIKE recenze-Off road ( terénní ) brusle, nordic skating
Napsal: úte lis 23, 2010 0:07
Zde je mých pár zkušeností s terénními bruslemi Skike, nebo spíše Sulov.cz. Byly za něco přes 3000 od Sulovu a dnes vím, že to byla přemrštěná cena.
Součástí dodávky byly teleskopické odpružené trekové hůlky do délky 145cm. Vyhodil jsem je, neboť rukojeti byly z děsně smradlavé gumy, která smradem kontaminovala rukavice i ruce.
Po otevření krabice mne posypaly malinké nálepky Made in China. Když jsem Sulov uviděl, řekl jsem si, že mi asi poslali nějaký padělek. Po pečlivém prostudování fotek na vebu soudím, že i originál Skike je opravdu výrobek z kovárny.
Brusle měly po sobě asi 6 nápisů Sulov, které šly dolů nehtem, radši jsem to hned umyl benzínem.
Kolečka to má s pneumatikami 6x1 1/4. Hned při prvním foukání mi bouchly dvě duše. Montérpáčky se nedají použít, chce to silné prsty a mazat ráfek, třeba mýdlem. Ráfek je z plastu. V kolečkách jsou běžná ložiska na inline. Jako osička je obyčejný vratový šroub M5 dotažený samojistnou maticí. Jako redukce průměru ložiska 8mm na průměr šroubu 5mm je plastový váleček. Kupodivu už vydržel 100km. Současné Skike má redukci osička/ložisko kovovou.
Po dotažení šroubu/osičky se kolečko nechtělo točit. Mezi ložisky nebyla distance. Distance jsem si vyrobil z hliníkové trubičky. Podle videa Skike distance má.
Rám je z ohnutého hliníkového plechu 3mm. Vůbec nemá zkosené a začištěné hrany. Na první pohled je vidět, jak je rám do vrtule, jak jsou kolečka různě nakloněná. A samozřejmě každá brusle zatáčela jinam. Na Youtube jsou návody, jak na to, takže nejsem jediný.
Sucháče na připevnění bot se třepily až to za mnou vlálo, ojel jsem je zapalovačem.
Plastové podložky pod seřizovacími šrouby klouzaly, vůbec to nedrželo, hned jsem je vyměnil za plechové podložky na střešní krytinu s gumou.
Pak jsem si koupil pořádné hůlky na carv.cz s vidiovými hroty (přesněji - s hroty ze slinutých karbidů) a po měsíci oprav a koumání začal jezdit. Odraz hůlkama funguje jen na asfaltu a měkčím. Beton a kostky ani náhodou.
Při menším tlaku v kolech, než 3bary(300kPa, 3Atm), to nejede. Foukání koleček je věda. Musel jsem vyměnit netěsné ventilky.
Doporučuji velkou hustilku s tlakoměrem, jsou v cykloprodejnách. S tou to jde nafoukat docela dobře.
EDIT: nejlepší je hustilka na dofukování odpružených vidlic jízdních kol.
Nikdy jsem na inline nejezdil, takže na vše jsem přicházel za jízdy. Nemám rád slimáky, kloužou.
Sulov/Skike měly pneu z měkké gumy. Při zkoušce brzdění na "T" jsem jednu okamžitě zničil - díra z boku, bouchla duše.
Pneumatiky 6x1 1/4 nejsou. Teda jsou, Rubena (či Barum?), ale jen do 2,5baru.
Vypodložil jsem díru v pneumatice kouskem plastu. Také brzdy těm měkkým pneumatikám dávají pohulit.
Brzdy Skike. Nevím, zda dobré, či špatné, znám jen tyto. Brzdí se záklonem lýtka. Když to přeženu, jde kolo do smyku a já na záda. Takže účinné dostatečně. Dokonce Powerslide Nordic Trainer 2010 se opičí a začal nabízet obdobnou brzdu. A taky jdou někde dokoupit brzdy i na starší modely Nordic Trainer za asi 900Kč/kus.
Kolečka na Skike s pneumatikou a bez ložisek jdou dokoupit za asi 500. Ale za podobnou cenu jsou i kolečka na Powerslide Nordic Trainer. Koupil jsem dvě kola Nordic Trainer.
Záměna koleček - máte-li měkké pneumatiky - doporučuji. Je možné, že současné Skike má pneumatiky odolnější.
Kolečka Nordic Trainer jsou v náboji o asi 5mm širší, takže osičkové šrouby byly krátké. Použil jsem na osičky šrouby M5x60 s vratovou hlavou, pozinkované, a distance průměrů šroub/ložisko jsem udělal z hliníkových trubiček. Původní plastová distanc jde použít, ale bude to moc široké. Trubička je skrz obě ložiska a je delší o cca 2mm. Na obou stranách kolečka jsem dal na přečnívající trubičku pérové podložky pod matice průměr 8mm.
Pneumatiky na kolečku Nordic Trainer jsou výborné, nekloužou a jsou současně odolné, neubývají tak rychle.
Kde se s tím dá jezdit. Po asfaltu. I po horším, hrubým, s dírama a prasklinama. Na cestách lesních polních nesmí být kamení nad 10mm a souvislý štěrk, a musí být cesty tvrdé, pevné. Semtam kámen, kořen, díra se dá minout. Na trávě s drny to nejde. A i tak je to mimo asfalt děsná dřina. Kluzký povrch po dešti kazí odraz a musí se to rvát rukama.
Teď jsem dofukoval Skike kolečko na asi 5bar. Po chvíli rána. Praskl ráfek. Další strašná rána. Bouchla duše. Stará prasklina začala u díry na ventilek a pak najednou se vyvalila třetina ráfku.
Při montáži náhradního kolečka koukám na Skike ráfek - prasklinka i tam číhá.
Mám dát 1000Kč za dvě Powerslide kolečka a mít pořád klumpr, který nikdy nejede rovně?
Bye bye Skike!
Ale co místo toho? Musí to mít brzdu!
Powerslide Nordic Trainer? Minus je pevná bota a do terénu zdánlivě měkký rám. Jsou krásné. (doplňuji po dvou měsících-ty boty jsou špatné, tlačí na kotníky, musí se tvarovat, rám je dobrý).
TRAILSKATE CROSS COUNTRY? Kocour v botách s bovdeny, ale zřejmě vydrží vše. Na kiting asi ideál.
Součástí dodávky byly teleskopické odpružené trekové hůlky do délky 145cm. Vyhodil jsem je, neboť rukojeti byly z děsně smradlavé gumy, která smradem kontaminovala rukavice i ruce.
Po otevření krabice mne posypaly malinké nálepky Made in China. Když jsem Sulov uviděl, řekl jsem si, že mi asi poslali nějaký padělek. Po pečlivém prostudování fotek na vebu soudím, že i originál Skike je opravdu výrobek z kovárny.
Brusle měly po sobě asi 6 nápisů Sulov, které šly dolů nehtem, radši jsem to hned umyl benzínem.
Kolečka to má s pneumatikami 6x1 1/4. Hned při prvním foukání mi bouchly dvě duše. Montérpáčky se nedají použít, chce to silné prsty a mazat ráfek, třeba mýdlem. Ráfek je z plastu. V kolečkách jsou běžná ložiska na inline. Jako osička je obyčejný vratový šroub M5 dotažený samojistnou maticí. Jako redukce průměru ložiska 8mm na průměr šroubu 5mm je plastový váleček. Kupodivu už vydržel 100km. Současné Skike má redukci osička/ložisko kovovou.
Po dotažení šroubu/osičky se kolečko nechtělo točit. Mezi ložisky nebyla distance. Distance jsem si vyrobil z hliníkové trubičky. Podle videa Skike distance má.
Rám je z ohnutého hliníkového plechu 3mm. Vůbec nemá zkosené a začištěné hrany. Na první pohled je vidět, jak je rám do vrtule, jak jsou kolečka různě nakloněná. A samozřejmě každá brusle zatáčela jinam. Na Youtube jsou návody, jak na to, takže nejsem jediný.
Sucháče na připevnění bot se třepily až to za mnou vlálo, ojel jsem je zapalovačem.
Plastové podložky pod seřizovacími šrouby klouzaly, vůbec to nedrželo, hned jsem je vyměnil za plechové podložky na střešní krytinu s gumou.
Pak jsem si koupil pořádné hůlky na carv.cz s vidiovými hroty (přesněji - s hroty ze slinutých karbidů) a po měsíci oprav a koumání začal jezdit. Odraz hůlkama funguje jen na asfaltu a měkčím. Beton a kostky ani náhodou.
Při menším tlaku v kolech, než 3bary(300kPa, 3Atm), to nejede. Foukání koleček je věda. Musel jsem vyměnit netěsné ventilky.
Doporučuji velkou hustilku s tlakoměrem, jsou v cykloprodejnách. S tou to jde nafoukat docela dobře.
EDIT: nejlepší je hustilka na dofukování odpružených vidlic jízdních kol.
Nikdy jsem na inline nejezdil, takže na vše jsem přicházel za jízdy. Nemám rád slimáky, kloužou.
Sulov/Skike měly pneu z měkké gumy. Při zkoušce brzdění na "T" jsem jednu okamžitě zničil - díra z boku, bouchla duše.
Pneumatiky 6x1 1/4 nejsou. Teda jsou, Rubena (či Barum?), ale jen do 2,5baru.
Vypodložil jsem díru v pneumatice kouskem plastu. Také brzdy těm měkkým pneumatikám dávají pohulit.
Brzdy Skike. Nevím, zda dobré, či špatné, znám jen tyto. Brzdí se záklonem lýtka. Když to přeženu, jde kolo do smyku a já na záda. Takže účinné dostatečně. Dokonce Powerslide Nordic Trainer 2010 se opičí a začal nabízet obdobnou brzdu. A taky jdou někde dokoupit brzdy i na starší modely Nordic Trainer za asi 900Kč/kus.
Kolečka na Skike s pneumatikou a bez ložisek jdou dokoupit za asi 500. Ale za podobnou cenu jsou i kolečka na Powerslide Nordic Trainer. Koupil jsem dvě kola Nordic Trainer.
Záměna koleček - máte-li měkké pneumatiky - doporučuji. Je možné, že současné Skike má pneumatiky odolnější.
Kolečka Nordic Trainer jsou v náboji o asi 5mm širší, takže osičkové šrouby byly krátké. Použil jsem na osičky šrouby M5x60 s vratovou hlavou, pozinkované, a distance průměrů šroub/ložisko jsem udělal z hliníkových trubiček. Původní plastová distanc jde použít, ale bude to moc široké. Trubička je skrz obě ložiska a je delší o cca 2mm. Na obou stranách kolečka jsem dal na přečnívající trubičku pérové podložky pod matice průměr 8mm.
Pneumatiky na kolečku Nordic Trainer jsou výborné, nekloužou a jsou současně odolné, neubývají tak rychle.
Kde se s tím dá jezdit. Po asfaltu. I po horším, hrubým, s dírama a prasklinama. Na cestách lesních polních nesmí být kamení nad 10mm a souvislý štěrk, a musí být cesty tvrdé, pevné. Semtam kámen, kořen, díra se dá minout. Na trávě s drny to nejde. A i tak je to mimo asfalt děsná dřina. Kluzký povrch po dešti kazí odraz a musí se to rvát rukama.
Teď jsem dofukoval Skike kolečko na asi 5bar. Po chvíli rána. Praskl ráfek. Další strašná rána. Bouchla duše. Stará prasklina začala u díry na ventilek a pak najednou se vyvalila třetina ráfku.
Při montáži náhradního kolečka koukám na Skike ráfek - prasklinka i tam číhá.
Mám dát 1000Kč za dvě Powerslide kolečka a mít pořád klumpr, který nikdy nejede rovně?
Bye bye Skike!
Ale co místo toho? Musí to mít brzdu!
Powerslide Nordic Trainer? Minus je pevná bota a do terénu zdánlivě měkký rám. Jsou krásné. (doplňuji po dvou měsících-ty boty jsou špatné, tlačí na kotníky, musí se tvarovat, rám je dobrý).
TRAILSKATE CROSS COUNTRY? Kocour v botách s bovdeny, ale zřejmě vydrží vše. Na kiting asi ideál.