Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

Off road brusle (kolečkové)

život v jedné lajně

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Cruisova » pát črc 8, 2016 12:59

Ahoj, uz tři roky uvažuji o koupi off road bruslí. Loni se mi stal úraz s kotníkem, takže jsem byla rok mimo. Zákaz sportu úplně. Ted uz zase zhavim internet a koukam, že jsou novinky s brzdou apod. Chci jezdit u nás.ale silnice jsou derate. Pokud chci projet vesnicí musím pres kostky. Zdálo se mi to jako dobra volba. Mate někdo zkušenost s těmi brzdami. Ja jestli si mam priplatit za nový model. Po tech lesních cestách to opravdu funguje? A prý se dají vyměnit kolečka za normální. Jak se vám líbí brusle bez pridelanych bot a s? Uvažují o koupi powerslidu, protože mam blíž pobočky a dají se pak případně dokoupit náhradní díly. Děkuji za rady a zkušenosti ;)
Cruisova
nováček
nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát črc 8, 2016 12:36

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » čtv črc 14, 2016 9:45

Ahoj, zkušeností je tu spousta, na rady třeba taky dojde :-)
Zaprvé - asi to vzhledem k objemu trhu, niky nebude úplně bez much a není to levné.
Dneska máme k dispozici dvoje brusle vhodné pro ježdění mimo pěkný hladký asfalt. SUV od Powerslidu s třemi kolečky 125mm a pak "letní běžky" ať už PS nebo Skike. Je na tobě si rozmyslet, co chceš, jestli "něco spíš jako běžky" nebo inline na nafukovacích kolech. Zatím nevím o nikom, kdo by měl osobní zkušenost s těmi SUV, jen videa z youtube. Třeba Bill Stoppard (youtube kanál Pinto Pony productions) je dobrý recenzent a tester bruslí (rád dělám tak 3/4 toho, co on a dobře se mi to srovnává). A nedávno je testoval: video 1, video 2
Na otázku jestli s botou nebo bez - taky nemám osobní zkušenost s powerslide, ale více lidí říkalo ne. Buď zkoušeli nazouvací inline na boty doop nebo Skeleton nordic brusle (stejná bota), verdikt byl "nic moc, možná s jinýma botama", od všech, dokonce i z půjčovny bruslí na Olešné. Skike zrovna uchycení nohy v botě mají líp vychytané.
Odkud vůbec jsi? Jestli někde blízko Orlických hor, někde tam byla půjčovna, kterou Hejduk sport (dovozce PS) zásoboval a daly se tam půjčit nordic brusle. Akorát bude potřeba jim zavolat a zeptat se, odkaz na hejduksport.cz už nefunguje.

Edit: našel jsem funkční odkazy na místa, kde se dá zkoušet:
Lanový park Deštné - půjčovna PS Nordic (typy neznámo)
Půjčovna Nordic Trainer v Praze - půjčují kamkoli, dá se odesílat a vracet poštou a peníze na účet
Testcentra Skike, nevím, jak fungují, zavolej a poptej se
Kolečkové lyže JOVE, pokud bys chtěla něco víc jako běžky, dělají na míru
Naposledy upravil Buca dne čtv črc 14, 2016 11:37, celkově upraveno 1
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 72
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » čtv črc 14, 2016 10:00

lojzmen píše: Ideál je něco, co se chová jako dobře připravená běžka :-)

Ideál je nedosažitelný :-D K tomu mu chybí min. metr do délky, dřevěné jádro, vrstvená konstrukce a skluznice.
I když nějak to jít musí, nedávno jsem viděl propozice závodů na rollerski, je tam zakázané bruslení a kolečka nad 7cm průměru.
Na druhou stranu, pan Vejnar (výrobce JOVE) píše, že použití classic typu při bruslení kazí techniku odrazu na sněhu a doporučuje na tréning bruslení verzi bez jednosměrných ložisek. Otázka je, nakolik je to pro nás relevantní nebo spíš informace pro opravdové profíky...
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 72
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv črc 14, 2016 22:05

Cruisova - jak píše Buca, malý trh.
Takže koupí něčeho takového jdeš do rizika, že jsi průkopnice v širokém okolí.

Mám vyzkoušeno na starých Skike, že lepší to je v botech nad kotník.
Problém byl, že ve volnějších botech skákala/nadzvedávala se pata. Ty brusle váží dvě kila. Snad už to upnutí dnes mají zmáknuté, nevím.
Nejdůležitější je přijatelně upnout nárt a horní obvod boty nebo kolem lýtka.
To musí splňovat i ty skeletony od powerslide, i boty k tomu použité. Na těch botech hodně záleží.
V lehkých pohorkách na Skike to bylo skvělé, ale děsně se mi potily nohy.

Jezdím v drtivé většině na Powerslide Trainer, jsou tam obyčejné boty z inline a dnes pro pohodlí jezdím trochu na kvedlačku.
Kdybych dělal nějaké vylomeniny, musel bych taky řádně utáhnout.

Ty obyčejná kolečka asi myslíš Powerslide Roadrunner 150mm. No, je to lepší, než obyčejné inline, ale drncá to taky.

Ptala ses na brzdy - tady na těch terénních bruslích s velkými koly je to naprosto jiný level, bez problému.

Díval jsem se, že i JOVE má dobré brzdy, to není marné, jezdíš-li po silnici.

Má zkušenost, může vadit delka brusle v obci při přejíždění obrubníku.
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 514
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » čtv črc 14, 2016 22:08

Buca píše:Ideál je nedosažitelný ...
nakolik je to pro nás relevantní ...


Já už nemám výkonnost a přecházím na šupiny... takže v klidu :-)
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 514
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » čtv črc 14, 2016 23:05

lojzmen píše: přecházím na šupiny... takže v klidu :-)
A kam ty šupiny na bruslích montuješ?

Skike už to na VX vychytané má, na botech ale stejně záleží. Když pořádně chytneš vrch kolem lýtka a máš volnou patu, pobere to tenhle kloub, bota s bruslí na patě nelítá.
První jízdu na těch svých jsem jel v klasických outdoorových teniskách, tj. masivní široká bota. Upnutí bez problémů, ale když nedrží bota pořádně na noze, nejde nastvit poloha chodidla a lýtka. Teď používám klasické sportovní boty na běhání a vše je OK. Dokonce myslím, že zvolnili úsilí a skoro celý ten psycho mechanismus upínání račnama je zase u V08 nahrazený pásky se suchým zipem. U mně zubaté pásky jdou z obou stran, na polstrování jsou dvě patrové spony s račnama, aby se v těch patrech pásky minuly a nekřížily.
Jinak, k pevnosti konstrukce: povedlo se mi nějak při poslední jízdě ztratit povolený střed kloubu u kotníku na jedné brusli. Zaprvé-i s jedním rozpojeným kotníkem jsem dojel z Pustkovce do Vřesiny přes Myslivnu, jen to chtělo trochu zvolnit tempo a víc dávat pozor na techniku (při stoupání fakt šlapat rovně, ne trochu šejdrem a při bruslení důsledně odraz z celého chodidla). Zadruhé- díky tomu, že je to oranžové, jsem vše kromě šroubku druhý den našel, když jsem šel po svých stopách. I když to asi už není moc použitelné. Navíc v krabici byly zrovna tyhle dílky ve dvou náhradních sadách.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 72
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod cihoun » pát črc 22, 2016 12:05

Cruisova píše:Ahoj, uz tři roky uvažuji o koupi off road bruslí. ... Uvažují o koupi powerslidu, protože mam blíž pobočky a dají se pak případně dokoupit náhradní díly. Děkuji za rady a zkušenosti ;)

Ahoj, můžu posloužit zkušenostmi s POWERSLIDE XC Path 2.0 (pevná bota na podvozku) a POWERSLIDE X-Plorer 2.0 (kolečkové lyže). Jak už tu bylo napsáno, záleží hlavně na tom, kde chceš jezdit a jestli to má být spíš zábava nebo trénink na zimu (běžky).
PS XC Path 2.0 jsem měl 2 roky a najel na nich ca. 1500 km. Výhody: super pohodlné boty, velmi dobře fungující brzda, Nevýhody: pevná pata (nevýhoda jen pokud je to příprava na běžky), při intenzivním ježdění po čase odejdou boty, zatímco podvozek bude pořád jako nový a nové boty se těžko shání.
POWERSLIDE X-Plorer 2.0 mám druhý rok (najeto přes 1600 km) a jsem z nich naprosto nadšený, protože splňují přesně to, co jsem původně chtěl od XC Path i to, co jsem u nich postrádal. Mají stejná nafukovací kola průměru 150 mm jako XC Path, ale jinak jsou to kolečkové lyže, tzn. s běžkařským vázáním pro běžkařskou botu. Průchodnost terénem stejná jako u XC Path díky stejným kolům, ale na dobrých cestách je to úplně jiné svezení díky volné patě (lepší odraz, delší skluz, vyšší rychlost). Daň za to je o něco menší předozadní stabilita, stejně jako u běžek - pokud ovšem chceš trénink na zimu, tak tím líp. Navíc X-Plorer 2.0 má pružné šasi, takže se chová jako skutečná lyže a energii danou do odrazu vrací zpět. dokoupil jsem druhou brzdu kvůli stejnoměrnému vyvážení obou podvozků, navíc se výrazně zvýší brzdný efekt (dá se brzdit oběma nohama současně a zastavit skoro na místě i z prudkého kopce) a při dlouhém sjezdu se dají střídat nohy.
Kdyby tě zajímalo něco dalšího, tak dej vědět.
cihoun
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř čer 17, 2015 14:45

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » pát črc 22, 2016 23:37

cihoun - jaké brzdy jsi použil na Pvs. X Plorer? Ty, co se nýtují na boty? A jaké boty jsi použil. Běžkové, nebo speciální na kolca?
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 514
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod cihoun » čtv zář 8, 2016 13:51

lojzmen píše:cihoun - jaké brzdy jsi použil na Pvs. X Plorer? Ty, co se nýtují na boty? A jaké boty jsi použil. Běžkové, nebo speciální na kolca?

Brzdy jsou stejné jako u např. XC Path, tzn. Calf Brake II. Boty mám skejtové na běžky, ale na kolcích dostávají docela zabrat. Příští rok si asi pořídím tu letní verzi od Botasu.
cihoun
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř čer 17, 2015 14:45

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod cihoun » čtv zář 8, 2016 14:16

lojzmen píše:Cruisova - Ty obyčejná kolečka asi myslíš Powerslide Roadrunner 150mm. No, je to lepší, než obyčejné inline, ale drncá to taky.

Osobně docela zrazuji před výměnou nafukovacích kol za PS Roadrunner. Tahle PU-kola jsou z mého pohledu řešení o ničem. Mluvím z vlastní zkušenosti, touhle slepo uličkou jsem se taky vydal, když jsem podvozky z XC Path předělal na běžkařské vázání a myslel, že výměnou kol za PU získám v podstatě běžné kolce, ale díky větším kolům 150 mm budu moct jezdit na horším asfaltu. Chyba! Větší kola sice přejedou větší nerovnosti, ale stejně jako jiná PU kola téměř netlumí vibrace. Naopak na větších kolech jedete rychleji a na horším povrchu byly ty vibrace skoro nesnesitelné, po pár kilometrech jsem skoro necítil nohy. No a pro jízdu na kvalitním hladkém asfaltu nemají tak velká PU kola smysl, protože už se ta rychlost nedá "upíchat" a člověk stejně jenom bruslí bez hůlek jak na závodních kolcích. Takže zbytečně vyhozené 2 tisíce. Navíc i na těch nafukovacích kolech to docela odsejpá, hustím je v podstatě podle doporučení, na dobrý asfalt trochu přifouknu na ca. 100 PSI a průměrná rychlost 15 km/h na 30 km vyjížďku není problém, tzn. že rovinky jezdím kolem 20 km/h.
cihoun
nováček
nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř čer 17, 2015 14:45

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Kuprt » pon zář 12, 2016 15:19

Zaprvé-i s jedním rozpojeným kotníkem jsem dojel z Pustkovce do Vřesiny přes Myslivnu, jen to chtělo trochu zvolnit tempo a víc dávat pozor na techniku (při stoupání fakt šlapat rovně, ne trochu šejdrem a při bruslení důsledně odraz z celého chodidla). Zadruhé- díky tomu, že je to oranžové, jsem vše kromě šroubku druhý den našel, když jsem šel po svých stopách. I když to asi už není moc použitelné. Navíc v krabici byly zrovna tyhle dílky ve dvou náhradních sadách.[/quote]


Jezdím na Skike po Porubě téměř denně a nikdy jsem neviděl nikoho na něčem podobném (Skike, Powerslide, ...). Tož, to chce společnou vyjížďku, pořád někoho tahám ze známých, ale pro cyklisty jsem pomalý a bruslaři... no ti jezdí jen malé okruhy (sraby). Obvykle vyjíždím od Duhy....
Kuprt
nováček
nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv říj 27, 2011 13:08

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod aleSkate » pon zář 12, 2016 17:22

Zdravím všechny příznivce offroadových bruslí. Jsem hrdým majitelem koleček už dva roky, ale až toto léto jsem sportu naplno propadl. Najel jsem stovky km. Jezdím v Polabí a Českém ráji. Hledám sportovce se stejnou zálibou. Nemám problém jezdit sám, ale přeci jen ve skupině by to mohlo mít taky rozměr. Mám v plánu zkusit např. Krkonoše, Jizerky, Šumavu či jakoukoli jinou oblast, která je pro brusle vhodná... Jistě doporučíte. Pokud má někdo z Vás zájem o kolektivní bruslení, prosím o zprávu na a.bushman (zav) seznam.cz Těším se, Aleš
aleSkate
nováček
nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 12, 2016 17:12

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » pon zář 12, 2016 22:00

Kuprt píše:Jezdím na Skike po Porubě téměř denně a nikdy jsem neviděl nikoho


Sorry, já jsem letos jen teoretik, mám asi 20km. Jezdil jsem dost večer od Domu sester k hvězdárně 2x a ze Svinova do Polanky 3x.
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 514
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » stř zář 21, 2016 20:45

Kuprt píše:Jezdím na Skike po Porubě téměř denně a nikdy jsem neviděl nikoho na něčem podobném... Obvykle vyjíždím od Duhy....

Čau, vítej mezi Porubskýma offroad bruslařema.
Tak to jsem asi viděl 2x za poslední 3 týdny já tebe :-)
Jednou tak před těmi 3 týdny někdy odpoledne na Martinovské na cyklostezce u beznínky (jel jsem autem) a jednou minulý týden jak sis to svištěl po Pustkovecké dolů kolem rybníka (vynášel a vozil jsem suť do sběrného dvora).
Bydlím u rybníka, ale momentálně jsem na tom asi jako Lojzmen - samá teorie. S pořízením skike twin jsem odložil powerslide do kouta a mezitím jsem při stěhování ztratil ty vypodlkádací klínky mezi podvozek a botu. Takže PS jsou momentálně mimo hru a skike po té poslední příhodě taky, protože byly důležitější věci na práci jako třeba rekonstrukce kuchyně. Snad o víkendu už dám obojí do kupy a udělám nějaké testovací jízdy. Pak se ozvu, třeba by mohla klapnout nějaká ta společná vyjížďka. Počasí momentálně inlinům nepřeje (ty jediné mi zatím zbyly jako funkční varianta :-)), takže je pomalu na čase foukat kolečka.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 72
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Madrave » úte říj 4, 2016 13:34

Zdravím pánové,
ani jsem nečekal kolik lidí v Ostravě jezdí na skejtech :) Mám PS Nordic trainer už třetí rok a celkově spokojenost. Jezdím nejčastěji Hrabůvka-Hrabová-Vratimov okruh cca. 10 Km a zatím jsem tam nikoho podobného nepotkal. Sem tam vyrazím i v Jeseníkách trasu Stará ves - Žlutý potok, a největší hardcore jsem dal letos v létě Stará ves - Alfredka - Mravencovka - Nová ves - Stará ves. Jinak semo tamo Lysá, Travný, Javec a párkrát i Smrk po svážných z jižní strany (z Ostravice cca. kilák pod sedlo). Tyčky jezdím karbonové z jarního výprodeje u Drapy s dokoupenými hroty Red creek. Celkově asi za 1200,- Navíc jsem si dodělal blatníky. Origa jsou drahé a zadní moc nefungujou. Počasí neřeším tak se ložiska snažím pravidelně čistit - rozeberu, vymyju v naftě a máznu mazivem třídy 00 . Sice má vyšší viskozitu - pomalejc jede, ale líp maže a chrání (původní ložiska). Gumy nenafouknu víc jak na 80-100 psi, nemám pumpu na vidle, ale stačí to a je to pohodlnější. Letos najeto asi 250 km, ale příprava na zimu teprve startuje :) Tak ať vám to fičí
Madrave
nováček
nováček
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte říj 4, 2016 11:39

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » čtv lis 3, 2016 14:15

Je to tady!!! Nástupce RB coyote!!! Ročník 2016, asi pro příští rok udělali v powerslide brusle na 150 mm kolečkách!!! O tomhle jsem přemýšlel víc než dva roky... Poslední obava byla k tomu, že asi ty kolečka budou praskat (insider info o PS megacruiserech na PU 125mm). Ale zase když na nordicách jsou kolečka jen 2 a tady 3, třeba to mají domyšlené. Začínám přemýšlet o home-made prototypu. Když mám 5 koleček ze 6, investice je čas, matroš a 490 korun za šesté kolečko :-). Když na to přijde, můžu namontovat na zkoušku na každou brusli jedno skike kolečko :-D
Jestli je někdo strojař, prosím o radu. Standardní frézovaný podvozek z duralu na obyč bruslích má na hraně u koleček tloušťku cca 2,5 mm. Tohle vypadá o něco hrubší. Jakou tloušťku by měl mít ocelový plech, aby byl podobně pevný?
Moje idea je, že bych vzal 4 plechy té tloušťky, na hrubo vytvaroval a vyvrtal díry na kolečka. Rozvor by byl asi trochu delší, na zpevnění bych použil podobný systém jako je u PS nordic/skike - šrouby se spacerem mezi kolečkama a platformy na přidělání boty k tomu přišroubovat. Moje PS nordic podvozky to tak mají, mám i normální brusle se stejným systémem řešení, vydržet by to mělo.
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 72
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » čtv lis 3, 2016 14:35

Madrave píše:Zdravím pánové, ...

Zdar i tobě, další nordic lyžníku od nás :-)
Prosímtě, jak jsi řešil ty blatníky? Uvažuju nad nějakým gumovým páskem odpovídající šířky, který by byl připevněný na dvou místech něčím jako dílkem z Merkur stavebnice.
Ty jesenické trasy, to jezdíš po lesních cyklostezkách nebo po asfaltu?
A Beskydy - ten Smrk po asfaltce od školy nahoru mezi chaty? Kam dál? stejnou cestou zpět nebo se dá ještě jinam? Travný "dokola" po běžkařské magistrále?
Ať ti to fičí taky!
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 72
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Madrave » stř lis 9, 2016 0:28

No blatníky jsem vyřízl z plastového přebalu firemního sešitu. PE folie cca. 0,8 tloušťka, vyrobil jsem papírovou šablonu co mi tak nějak pasovala a vyřízl finál. Nic moc pohledově, ale účel světí prostředky :) Travný jezdím bývalý běžkařský okruh,proti směru hodinových ručiček (z kopce se vracím přes horní stanici lanovky) se zajížďkou na "letiště", tj. posezení cca. 1km nad partyzánským bunkrem. Je tam krásný traverz a pokud zrovna nestahujou dřevo i čistý asfalt. Smrk je dost napi** co se týče povrchu. Jezdím od nástupu červené značky(parkoviště) přes osadu Skalka kopcem nad Šance,pak po žluté, která ti po asi kiláku uhne do lesa,protraverzuješ svážnýma až se na ni zpátky napojíš pod sedlem. Pak pěšky přes sedlo po červené dolů. Jeseníky jezdím hlavně po lesních asfaltkách, krom teda letošního sjezdu z Alfrédky na Mravencovku. To jsem čuměl co se na tom dá sjet :)
Madrave
nováček
nováček
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte říj 4, 2016 11:39

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Al87 » pon úno 26, 2018 9:44

Zdravím,

Uvazuju o pořízení kolečkových lyzi. Rozhoduju se mezi klasickými rollerski a terénní verzi skike. Primárně bych to chtěl mít jako doplněk k běhu a kolu. Rad bych s tím trénoval fyzičku a vytrvalost. Mohl by mi zde někdo poskytnout nějaké doporučení, ke které variante se priklonit? Jak jsou na tom rollerski na horším asfaltu, je to velký kostitras? Nikoho jsem v ostrave na skike nevidel jezdit a pokud jsem někoho potkal, tak na cyklostezkach jeli na klasickych rollerski s PU kolečky. :)
Al87
nováček
nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon úno 26, 2018 9:28

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod lojzmen » úte úno 27, 2018 23:18

je nás tu tak málo, že se míjíme.

na rollerski se zkus zeptat jinde,
možná tady https://bezky.net/
Uživatelský avatar
lojzmen
účastník
účastník
 
Příspěvky: 514
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod Buca » sob bře 24, 2018 1:21

Zdarec,
Fyzičku s tím budeš udržovat bez problémů :P . Jinak, jestli jezdíš na kole a běháš, zkus i delší trasy pořádným tempem na inline. Loni v létě jsem se zúčastnil Welzlova kvadriatlonu v Zábřehu na Moravě, vcelku bez tréninku na kolo (týden předem 2x70 km od začátku sezóny), donutil jsem se měsíc předem běhat 2x týdně a mezitím dost jezdil na bruslích (OV závod inline tour, Olešná, dost i kolem baráku) a byl jsem překvapen - inline a kolo zapojují dost společných svalových skupin, takže na kole jsem celem ujel, jen mě po 50 km bolela prdel jako na začátku každé sezóny... ](*,)
Osobně si myslím, že rollski na horší asfalt moc nejsou (pak je ještě otázka, co je horší asfalt). Sám jsem na tom v životě nestál, párkrát jsem to různě naživo viděl. Poprvé asi před 15 lety ve Vrbně pod Pradědem-Ludvíkově na tom maník jezdil kolečka asi 3 km s tím, že půlku dole kopcom jel po hlavní silnici Vrbno-Karlova Studánka a nahoru to bral po nějaké souběžné místní, spojnice byly mostky přes potok. Jel jsem ten úsek dolů vedle něj na kole a krátce jsme pokecali, říkal, že to je jediné místo, kde se to dá tak, aby nebyl celou dobu na hlavní.
Pak párkrát různě při výletech na kole a tak, vždycky na slušném asfaltu.
Loni 2x v "přírodě" - jednou na 24h Olešné, kde v rámci propagace ujeli profi běžkaři, sdruženáři a biatlonisti závod na jedno kolo. Jestli máš FB, jsou fotky na timeline profilu Renault Inline24. Jeli to na Sportenech ( tu obrázek, na webu Sportenu o letních běžkách ani slovo!?!?!?). Měli tam i stánek, tak jsem to byl očumovat a tahat z maníka rozumy - ten kus mezi kolečkama fakt vypadal jak ořezaná běžka (tvarem i rozměrem), ale týpek říkal, že to je komplet jiný matroš, aby to bylo při těch rozměrech podobně flexibilní jako běžky. Měli 2 druhy: jeden na cca 90 mm kolečkách jak do inline a druhý na 150mm nafukovacích kolech jako mají nordic brusle a ty nové SUV od powerslide, neměli ty s válečkama, jako má swix a spol.
Podruhé pak náhodou na Pradědu, kde se jel závod Hvězda-vrchol, tam někteří závodníci měli lyže s těma kolečkama á la inline a někteří ty s válečkama. Pak jsem trochu googlil, co to bylo zač a dočetl se, že existuje dokonce celý seriál rollski závodů. Jezdí se vesměs Orličky, Krkonoše a Jizerky, někdy k tomu Šumava a/nebo Jeseníky. Nicméně v propozicích bylo zdůrazněné, že se nesmí používat kolečka nafukovací, pevná větší než XY mm (už si nepamatuju) a je vysloveně zakázané jezdit technikou bruslení. Jezdí se to vesměs po silnicích jak cyklistické závody (částečně nebo vůbec omezený provoz), jen po rovině a do kopce. Jelikož jsem bruslař a rád si sjedu, co jsem vyšlapal, ztratil jsem zájem.
A jako bonus jsem v Porubě na inline okruhu na Havličáku někdy na přelomu října a listopadu viděl celý oddíl děcek (tak od 6 do 12 let) na rollski.
Momentálně jsem ve stavu, kdy si jako náhradu dosluhujících inline chcu pořídit powerslide SUV brusle a k nim jeden klasický podvozek, ale prachy zmizely v opravě kola a ještě mi v mezičase odešla pumpička na vidlice, kterou jsem nordicy i skike foukal, takže jsou uložené k zimnímu spánku do doby, než pořídím novou... jestli jseš z Ostravy/okolí a máš pumpičku na odpružené vidlice, klidně se můžem domluvit a půjčím ti na vyzkoušení kolem baráku skike vx twin (s kloubama a jednosměrnýma ložiskama) i staré PS xc trail (pevná bota, kolečka protáčecí na obě strany, lýtková brzda).
...let the good times roll...
Uživatelský avatar
Buca
nováček
nováček
 
Příspěvky: 72
Registrován: pát dub 20, 2012 16:13
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Off road brusle (kolečkové)

Příspěvekod tuurista » ned črc 22, 2018 23:13

Zdravíčko vespolek, lidičky.
Díky za všechny informace, které tady v průběhu let hromadíte :-)
Jsem jenom velice rekreační a příležitostný "sportovec". Mám doma asi rok Skike v7 fix = pevná pata, upínání boty na sucháče, všude rychloupínáky, pláště Kenda RoadStar. Moc jsem toho za ten rok nenajezdil, nebyl čas mezi prací a rodinou. Párkrát jsem si na to stoupnul na asfaltové silnici se zákazem vjezdu u ústeckého polního letiště. Až teď se mi přihodilo, že jsem na dva týdny bez rodiny, tak se trochu otrkávám. Z původní půlhodiny až hodiny jsou najednou tříhodinové vejletíčky. A samozřejmě těch 1.7 km kolem skládky mi přišlo málo. Takže jsem vystrčil tykadla a vyrazil "na blind" autem na hřeben Krušných hor tady kolem, na místa, která znám spíš v zimě s vrstvou sněhu :-) Velice mě překvapilo, jaký je tam nahoře kvalitní asfalt. Asi díky krátkým zimám mají silničáři zbytečně moc peněz nebo co :-) Je to samozřejmě dočasný stav, s každou zimou to bude postupně horší... asi mám zrovna kliku na okamžik, kdy jsem se do toho pustil.

Zatím mám natočeno směšných asi 100 km :-) V normálním silničním provozu nejezdím, vyhledávám opuštěné silničky na nezatížených směrech, v době dopravního útlumu. Momentálně drandím ob den asi 20 km a mezi tím obden běhám nějaké 3 km. Přijde mi to jako zajímavá kombinace, v obojím pozoruju postupné zlepšování kondice.

Popravdě mám chuť si někde ublognout o konkrétních trasách, aktuální stav asfaltu a tak. Zatím si píšu jenom deníček do TXT na disku, abych to nezapomněl... Mohl bych to plácnout na svůj web, ale tohle je možná lepší místo. Můžu tady vytapetovat jednu-dvě strany A4 prostého textu?

Pro Vaše pobavení přiložím jednu fotku. Jak vidíte, gumy jsou v podstatě funglovky.

Bavili jste se tu o pumpování. Prodejce Skike mi nabízel pumpu na vidlice, já si řekl že to nějak zbastlím... nakonec jsem postavil pumpičku z hliníkové trubky 20x2 mm (světlost 16 mm), pístek s dvěma O-kroužky a dno jsem vytočil z hliníkové kulatiny, hadičník a ventilek uvnitř pístku je z mosazných šroubků M5... není tam kožená manžeta, zpětné ventilky v pístku a patce jsou primitivní "kuličkové" (ložiskové kuličky se dají volně koupit). Kolegové v práci mi věnovali pár odřezků 6mm plastové hadičky na tlakový vzduch, sice jenom 6 barů jmenovitých, ale ona reálně snese víc. A našel jsem po kapsách i nějaké kovové trubičky zbylé z koaxových konektorů, ke kterým mám krimpovací kleště... Koncovku mám z nějakého velo šlaufku, byl v ní původně čudl na otevření autařského ventilku při našroubování, ale ten čudl jsem vytrhl, takže se ventilek při našroubování šlaufku neotevře. Píst v trubce je máznutý molybdenovou vazelínou - otázkou je, jak dlouho vydrží měkká trubka a O-kroužky, zatím to funguje. Původně jsem pumpoval klasickou před-sametovou velo-pumpičkou jenom s vlastním šlaufkem, i jsem si tam připojil nějaký manometr... a vycházelo mi, že na "přefouknutí" auto-ventilku jsou potřeba asi 4 Bary. Plus 6 barů do gumy, to je asi 10 barů celkem. Což s tou velo-pumpičkou byla dost fuška. Proto jsem svojí pumpě dal tak malou plochu pístu a dlouhý zdvih :-) a uvnitř jsem minimalizoval "jalový" volný prostor. Tím že je to celé v hliníku, tak se stlačený vzduch ještě stihne slušně ochladit, než se dostane do té plastové hadičky. Bylo s tím dost práce - asi jsem měl prostě koupit pumpičku na vidlice :-) Prostě známka punku.

Pumpuju nakonec "podle citu". Prostě když cejtím, že to nejede, tak trochu přifouknu, a už zhruba poznám rukou na pumpě, kolik tam musím našťouchat, aby to jelo normálně. Je možné, že tam cpu něco mezi 8-10 Barů... nevím. Podle výpočtů plochy pístu a potřebné síly na madle to tak vychází, že by pumpa měla nějakých 15 Barů vyvinout - a je slyšet, jak ventilek kvíkne, když otevře (je to i cítit na madle pumpičky). Nepřekvapuje mě, že tlak v duších postupně ubývá - dnešní čínské duše už nejsou ze zrovna poctivé gumy, je to spíš napůl PVC a ten plast je "řídký". A autoventilky jsem neměl rád už jako kluk, protože proti klasickému Dunlop Ventilu vždycky hrozně ucházely.

Taky jsem si v počátečním nadšení prodřel lýtka :-) Je tu ještě VladaS? Přijde mi že se asi 3 roky neozval... Ty originální "objímky lýtek" zn.Skike jsou z dost hrubé "textilie", je to spíš jak drátěnka. Problém jsem vyřešil následovně: z nějakého odpadního obalového materiálu jsem vybufetil kus molitanu o tloušťce cca 15 mm, řízl jsem z toho dva obdélníky asi 10x30 cm (prostě jsem si to vyzkoušel a připasoval kolem lýtek), z vyřazeného bavlněného trika jsem střihnul a na stroji ušil dva jednoduché "rukávy" s otevřenými konci, naschvál o pár cm delší. Takže do rukávů nacpu molitan, vzniklým plochým "polštářem" si omotám lýtko, a teprve navrch utahuju originální "objímku". Lýtka jsou od té doby v bavlnce, ani nemám ošoupané chlupy, nijak zvlášť se to neshrnuje nahoru ani dolů. Ty moje molitanové vycpávky peru pohromadě se zpoceným oblečením - svleču rukávy a hodím je do pračky, molitan jenom vymáchám ve vodě s kapkou mýdla a vyždímu.

Pro dnešek asi stačilo :-)

brusle_lowres.jpg
Brusle, pumpička, vycpávky
tuurista
nováček
nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned črc 22, 2018 13:51
Bydliště: Ústí nad Labem

Předchozí

Zpět na In-Line v outdooru