Stránka 2 z 7

PříspěvekNapsal: čtv led 17, 2008 20:56
od Borek
Pokiaľ chcete naplniť bombu na zimnú turistiku, použite náplň z vysokozdvižných vozíkov na plyn s pomocou redukcie. Tá horí ako šlak.

PříspěvekNapsal: čtv led 17, 2008 22:00
od Rujir
Borek píše:Pokiaľ chcete naplniť bombu na zimnú turistiku, použite náplň z vysokozdvižných vozíkov na plyn s pomocou redukcie. Tá horí ako šlak.


Mas s tym skusenosti? Alebo len chces vidiet na horach nejaky ten ohnostroj? :mrgreen:

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 8:52
od RUMcajs
Je tu vubec nekdo, kdo dokaze z vlastnich zkusenosti urcit objem paliva pro ten benzinak?

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 9:20
od Ryba
No ono to néni zas tak jednoduché. Kór v zimě - záleží na teplotě, výšce, větru... Já mám na letní až podzimní vaření dlouhodobě spotřebu na 1l vody do varu 50ml lihu (Vařík) nebo 30 ml petroleje (prvorepublikový Perfektus - klasický Amundseňák). Ale jak říkám, v zimě bych to klidně násobil dvěma až třema. Při denním vaření venku v zimě odpovídajícímu 4l vody do varu rozhodně 2dcl petroleje/benzínu, pokud chceš mít trošku rezervu a nelízat poslední dny sníh. I když Pavlíček uvádí na 10 dní pro dva 1,2l petroleje nebo 1,4l benzínu. Jinde uvádí při -30°C 100g petroleje na osobu a den, při +5°C pouze 30 g petroleje na osobu a den. Ale Pavlíček je ultratvrďák...

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 9:21
od zbuddy
Když pominu takové ty uzavřené varné soustavy á la Trangia, má někdo zkušenosti s tím, kolik paliva ušetří závětří pro Var 2?

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 9:36
od sobb
zbuddy píše:Když pominu takové ty uzavřené varné soustavy á la Trangia, má někdo zkušenosti s tím, kolik paliva ušetří závětří pro Var 2?

procentuálně Ti to neřeknu, ale má to docela významný efekt - působí proti tepelným ztrátám ve větru (i vánku :) ) , a navíc líp vede teplo k nádobě ... vyplatí se

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 9:40
od zbuddy
Já ho mám, ale zatím nevyužil, protože kvůli objemu nevozím klasický český ešus, ale nižší a širší nerezový :oops: :twisted:

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 9:43
od sobb
zbuddy píše:Já ho mám, ale zatím nevyužil, protože kvůli objemu nevozím klasický český ešus, ale nižší a širší nerezový :oops: :twisted:

my používáme ešus klasický,( případně džezvu) ke kterému je závětří v pohodě kompatabilní, tak ho používáme téměř vždy (teda když jej nezapomenem přibalit :roll: )

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 9:48
od Rujir
Idealnym riesenim v pripade plynakov bude asi aj tak Pavlikac. Musim ho uz konecne vyrobit. :roll:

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 17:40
od pripluv
pavol forever :supz:

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 17:43
od RUMcajs
Hele, jakeho Pavlicka mate na mysli? Toho z www.rohace.cz asi ne, ze?

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 17:51
od Rujir
RUMcajs píše:Hele, jakeho Pavlicka mate na mysli? Toho z www.rohace.cz asi ne, ze?


My sme mysleli toto.

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 17:52
od teoretic
@RUMcajs: tady ;)

t.

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 17:54
od pripluv
na mych www v ostatni

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 18:05
od RUMcajs
Jo, ten hrnec jsem na SO predevcirem nahodou nasel. Slo mi o osobu Pavlicek, jestli nahodou nema nejakej uzasnej web s navodama atd.

Vaření plynem v zimě

PříspěvekNapsal: ned led 20, 2008 22:38
od pavel.ma
Pokud chcete snížit spotřebu plynu v mínusových teplotách tak se mi docela osvědčilo:
1. Odizolovat kartuši od země
2. Strčit kartuši do trochy ohřáté vody ve víčku - reakce je během okamžiku, vařič začne hned víc syčet a zvětší se plamen
3. Použití velkého závětří z alobalu, které kryje i kartuši a teplo co uniká z vaření do spodu kartuši zahřívá.
4. Něco málo pomůže mít kartuši ve spacáku (přes noc, nééé když chceš vařit), ale je to slabota :-(

PříspěvekNapsal: pon led 21, 2008 6:22
od pripluv
5. pořidtě si pavlíčkáč :twisted:

Už jsme i vařili tak, že jeden vařič byl ve víčku s teplou vodou, na něm ešus s vařenou krmí (takže vodou), v něm zase vařič a zase ešus. Odsejpalo to dobře :wink: .

PříspěvekNapsal: pon led 21, 2008 7:28
od zbuddy
Přípluv píše:Už jsme i vařili tak, že jeden vařič byl ve víčku s teplou vodou, na něm ešus s vařenou krmí (takže vodou), v něm zase vařič a zase ešus. Odsejpalo to dobře :wink: .

Dej si to patentovat pod názvem Přípluvova pagoda.
Beru 10%

PříspěvekNapsal: pon led 21, 2008 8:51
od RUMcajs
Jo, to s tou vodni lazni na bombu je fakt. Tak jako tak si myslim, ze objemove je na tom lepe benzinak. Preci jen 250g benzinu denne nespalim a odpadne odnos prazdnych kartusi.
Obrázek

PříspěvekNapsal: pon led 21, 2008 14:23
od tulak
a benzín před tebou šlape sám, nebo ho v něčem nosíš? :-)

PříspěvekNapsal: pon led 21, 2008 15:20
od RUMcajs
Tulak: od zacatku mi jde o objemnost paliva, ne o vahu. Jsem omezen kapacitou batohu.

PříspěvekNapsal: pon led 21, 2008 15:35
od Polky
heh, to som nepredpokladal ze z vlakna kde sa riesi ci nosit plynak alebo benzinak vzide riesenie ze treba nosit aj plynak aj benzinak! :P

Re: Jaký benzíňák doporučíte ?

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 10:36
od merlin
pokud bych si mel vybrat benzinak dnes, nebyl by to varic s trubickou prochazejici pres plamen.
Pokud se pouzije autobenzin, petrolej, nebo kerosin, tak se ucpe a v terenu se cisti velmi spatne a pouzivani ruznych dratku, ocelovych lanek je take problematicke.

Mel sem cest spoznat dragon fly ( kratka hadicka) jinak dobry ale original drahy, obcas se zasere spinou i ta hadicka, ale da se prezit.

Primus omifuel.. nesetrit tu tisicovku navys za ten regulacni ventil u horaku z tryskou, je to opravdu regulovatelne a funkcni, zejmena na benzin.

Co je vyhodou techto dvou spominanych?
Ze palivo prichazi do horaku primo, ackoli sou mozna tezsi jak jine, ale zarucene se daji procistit i kdyz se zasere po odparnych zbytcich z nekvalitniho paliva.
Skuste si dostavat sediment z ruskeho autobenzinu z colemanna, optimuse, nebo nafty nekde v terenu..

Jinak dodnes lituju po navratu z ciny, ze sem si nekoupil vice tech napodobenin, nebo spise neudelal kontrakt na "kvazi primus omnifuel"
Po skusenostech z originalem no nedal by ste za to same 100$ ??

Jinak v dobach davno minulych a uplynulych sem cela leta pouzival na vareni obycejnou malou benzinovou lampu s hlinikovou rukojeti tzv. Housenku
tato lampicka mi slouzila leta pred prvnim delsim nucenym pobytem v terenu a varenim, jako obycejna pajeci a opalovaci a nahrivaci lampa. zel nebyla ceskoslovensky vyrobek, ale tusim vychodonemecky BAT.
Kolegove tenkrat na "montazi" meli vselicos ale ne vzdy to chytlo.
Ta benzinova lampicka alias "all fuel merlin stove" mel jenom par vychytavek, a to.. otoceny horak smerem nahoru, rozptylovaci deflektor na nahrivani nadoby, predelany cudlik na regulaci plamene, na podoby system jako ma dnes omnifuel od primuse.

Dokud se neprodrala trubicka te pumpy uvnitr te lampy, fungovalo to, varilo letovalo, pajelo, nahrivalo v terenu pres 10 let a to zadne srani, to nebyli vylety, to byli tezke prace na optickych trasach, energetickych trasach a take merenich po vsech prdelich sveta.

Dnes jiste vim, ze zadny primus, ani MSR by to nijak nevydrzel a ze na te lampe sem usetril furu penez a tahani se z vahou.
Obvykle sem nikdy nemel zadny problem na zadnem letisti a to sem si tahal kufry ( vojenske premalovane bedny) z naradim, jako napriklad autogen, benzinova centrala, benzinovy kompresor, nebo i bednu s kartusemi na plyn. nikdy po cela leta zadny problem, vse ale radne zabaleno ulozeno jako naradi, a take se za to doplacely nekrestanske prachy za nadvahu, pokud to spechalo a muselo jit s nama letadlem.
Nejvetsi problem a studeny pot se mel jenom jednou, kdy me zadrzeli a vyslichali a ja se opravdu bal, kdy mikroautogen a jine carachy byli nalozene a ja si koupil kdesi v usa uplne miniaturni soustruh as frezou a ten se nevesel do zadne me "zelene" bedny, tudiz jel s nama letadlem ( nedam predci matros z blesaku za 40$ do posty, aby mi na zaklade zakona 222/96 celnici zabavili a rozbili kladivkem co sem si tam za louzi nasel) priplacel sem tusim za dalsi nadvahu 160% ale sral je pes.
lepsi jak o to prijit.
Pak ale na RTG na letisti po autogenu, po bedne z mikroskopem, naradim, take kartusemi pro plynove horaky a jine, je zaujala ta "atomovka" v obyc. krabici, kterou okamzite rozrezali, dokurvili a me zastavili a vyslychali. kdyby to bylo po 11 zari, urcite bych se videl na guantanamu.

Jinak na baleni benzinu sebou do letadla vrele odporucuju 2 bezne spusoby. obal od balene vody ( na modernim RTG "barevnem" vsak je poznat ze to voda neni, ale obvykle na to serou.
nebo vzit plechovku s pivem propichnout do dna dirku, vydojit do sklenice, pripadne si pomoci velkou katetracni jehlou a velkou injekcni strikackou prorotlacit vzduchem aby pivicko vylezlo ven., pak proplachnout pomoci te strikacky vodou, nechat odvetrat nekde na slunnem miste .. trva dlouho a pak zase pomoci te velike strikacky naplnit benzinem. jako uzaviraci ventilek zasroubovat samorezny sroub z navlecenym tesnenim do meva ventilu, nebo jinym benzinu odolnym. prelepit paskou Do not eat a v terenu otevrit za krouzek a vylit do letlampy, me vyhovovaly normalni 1/2 litrove .

Zapalovani splynovacich horaku..
Pokud nejste prasata, tak vezet, ze splynovaci horaky, jakekoli se obvykle nemaji predehrivat puvodnim palivem ale tekutym nebo pevnym lihem. tVRDI LI VYROBCE OPAK, neverte mu, budete mit vsude saze a zasrany varic..
To chci videt, jak kdesi v zavetri rozpalujete varic jako primus omnifuel naplneny petrolejem a blafate ohnive koule a padaji saze, kdyz staci 5ml-10ml lihu ( jedna mala lekovka na 10zapaleni) i v nejvetsi kose a varic chyta, jako by byl na plyn.

Kdyz je kosa a nechce se nam srat z benzinem, mame li radeji plyn...

omnifuely a multifuely sou vynikajici alternativou .
Ponevac kazdy varic splynovaci na tekute palivo urceny i pro provoz z PB muze spalovat kapalnou fazi plynu s kartuse, pokud ji otocite vzhuru nohama.
To nedokaze zadny VAR, ani jiny vertikalni plynak.
Dokonce maloketry ma vychytavku na praci v pozmenene poloze, z benzinakem pro i pro PB problem zadny nebude, ani se nijak dramaticky nezvysi spotreba, rekl bych ze u stejne trysky na benzin i na plyn to zere cca 200g/hod plyn 160g/h benzin asi pro nizssi tlak benzinu a vyssi vyhrevnost.
Dokonce sem takove prase, ze bych si v zivote nekupoval zadnou Turistickou kartusi, ja pouzivam pokud kupuju cisty propan kartuse do pajecich horaku, tak je pouzivam i na vareni, neboplnim z LPG autoplynem velke nadoby a pak prepoustim do malych kartusi

Re: Jaký benzíňák doporučíte ?

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 10:39
od tuso
@merlin: :prayer: =D>

Re: Jaký benzíňák doporučíte ?

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 14:55
od Vilík
Hezké, bohužel nám obyčejným smrtelníkům nee... :cry:

Re: Jaký benzíňák doporučíte ?

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 18:52
od Horal Fanda
V zahraničí, kde není možnost plnění plynu, tak jedině benzíňák. Konkrétně jedna malá kartuše plynu (220g) stála v Ekvádoru 5 USD. A galon! benzínu stál 1,5 USD. Pokud bys trekoval měsíc, tak se již zaplatí cena benzíňáku. My jsme používali MSR XGK s tou pevnou trubičkou celý rok a naprosto v pohodě. Občas vyčistit, ale to není žádný problém. Na trysku se osvědčila nejtenčí struna z kytary, na vnitřní bowden malinký mosazný kartáček. Spotřeba asi 1 litr na 4-5 dní. Ráno 2l čaje a polévka, večer 2l čaje, polévka, kaše.

Re: Jaký benzíňák doporučíte ?

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 19:04
od vonkreuz
Mám MSRko Whisperlite, pálím v něm zatím technický benzín, co používal původní majitel netuším :-k Spotřeba je asi tak 600ml na dva lidi na 4 dny - ranní kuvunebočaj + ranní tmel do žaludku, oběd, večeře + kavunebočaj. Poslední těstoviny jsem uvařil vážně už jen na výparech, láhev byla uplně suchá :mrgreen: A ano, zapaluju ho palivem přímo z láhve, saze mi nějak nevadí, když se máznu, tak to utřu do kalhot, mikči nebo báglu a neřěším to *

Re: Jaký benzíňák doporučíte ?

PříspěvekNapsal: pát led 30, 2009 9:38
od amigo
nemáte někdo zkušenost stímhle benzíňákem??

spaluje benzín i plynový kartuše a cena je taky zajímavá. jen se mi nezdá, že na všechny typy paliva je jedna tryska :((

Re: Jaký benzíňák doporučíte ?

PříspěvekNapsal: pát led 30, 2009 9:56
od vonkreuz
amigo píše:spaluje benzín i plynový kartuše a cena je taky zajímavá. jen se mi nezdá, že na všechny typy paliva je jedna tryska :((

Myslím, že je to možné. U mého Whisperlitu je 1. tryska na tech. + klasik benzin a 2. na nafru + kerosin. Tedy benzinovou trysku je možno použít i na plyn, bo je užší (menší průměr), takže vhodná i na plyn... :-k

Re: Jaký benzíňák doporučíte ?

PříspěvekNapsal: pát led 30, 2009 10:06
od amigo
vonkreuz: tak přesně tam jsem ho už skoro objednával, to emeserko, a pak jsem narazil na ten go systém.

i bych do něj šel, pač se mi líbí to spalování plynu plus bezínu. nenajde se nějaký šťastný majitel?? :lol: