Kam s ňou (prázdnou bombou)?

zkušenosti, rady, dotazy.

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod mike » úte úno 9, 2010 0:39

Mam taky ten pocit, ale kobowski to evidentne prezil a tudiz Darwinovu cenu zatim nedostane. Pocitejme, ze je to 1 atmosfera navic pri nezmenene teplote, jelikoz letadlo stoupa celkem rychle.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49285
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod Semo » úte úno 9, 2010 0:46

V 10000m je to presne 0.25 bar. V 11000 0.22 bar.
Semo
účastník
účastník
 
Příspěvky: 905
Registrován: čtv kvě 15, 2008 22:12
Bydliště: Praha, obcas Kosice

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod mike » úte úno 9, 2010 0:54

Dobre, tak tedy rozdil 0.8 atmosfery proti normalu. Na druhou stranu, plynove bomby se tahaji na osmitisicovky a to uz neni velky rozdil. Je tam ale vetsi zima.

Mozna to tedy jeste pres caru nebude, ale stupidni je to rozhodne. Bomba muze byt treba lehce poskozena a podtlak posledni hrebicek do rakve, v tomto pripade doslova.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49285
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod Semo » úte úno 9, 2010 2:08

Pred pol rokom tu bola divoka diskusia o tlaku v bombe, podstatny prispevok tu, jeho strucne zhrnutie o 2 prispevky dalej. Bomba vydrzi 50C, takze aspon 8 atm. Pri 20C je v nej cca 3.6atm. Takze 1atm podtlaku navyse ju ani zdaleka neohrozi. Coleman svoje bomby testuje na 12atm.
Semo
účastník
účastník
 
Příspěvky: 905
Registrován: čtv kvě 15, 2008 22:12
Bydliště: Praha, obcas Kosice

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod mike » úte úno 9, 2010 2:18

Diky, vedel jsem, ze to tu uz nekde bylo, ale nechtelo se mi hledat. Dobre, tak tedy samotny podtlak by mela bombicka prezit. Pokud je ovsem v poradku, coz nemuzes vedet. Nakonec, muze se natuknout i pri manipulaci se zavazadly (tusim vK tu popisoval, co s nima pri nakladani delaji). No a sedet v letadle, ktera ma zavazadlovy prostor naplneny vybusnou smesi by se mi moc nechtelo. Kandidat na Darwinovu cenu si to zaslouzi, ale co spolucestujici a osadka? Porad tedy trvam na tom, ze pasovat plynovou bombicku do letadla je stupidni.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49285
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod tulak » úte úno 9, 2010 8:15

je tady někdo, kdo by viděl opravdu vybouchnout kartuši? já zatím viděl jen že se vyboulilo dno, nebo že ušla .....
Už se těším až zapomenu, že zapomínám .....
Uživatelský avatar
tulak
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1115
Registrován: ned črc 10, 2005 9:21
Bydliště: jinde než bych chtěl

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod kobowski » úte úno 9, 2010 9:51

mike píše:Porad tedy trvam na tom, ze pasovat plynovou bombicku do letadla je stupidni.

Tak v tomhle bodě s tebou jednoznačně souhlasim, ale představ si tu situaci, máš v ruce letenky a najednou ti dojde, že vlastně bomby do letadla nesmí. Tak si můžeš vybrat, buď riskovat život svůj a životy všech cestujících a posádky, nebo strávit měsíc bez teplejch večeří. No a my jsme si prostě vybrali tu první možnost. Někdy je potřeba trochu zariskovat :D . (A rozhodně to nebylo to nejblbější a nejnebezpečnější, co jsem kdy na cestách udělal.)

mike píše:No a sedet v letadle, ktera ma zavazadlovy prostor naplneny vybusnou smesi by se mi moc nechtelo.

Nevim, jestli tě to uklidní, ale "výbušnou směsí" jsou naplněny hlavně křídla, bez ní bys mohl v tom letadle sice sedět celkem v klidu, ale asi by ses moc daleko nedostal :D .

mike píše:Dobre, tak tedy samotny podtlak by mela bombicka prezit.

Myslim, že ten podtlak se tady řeší naprosto zbytečně, protože bych si troufal tvrdit, že v dnešní době se ti bágl do nepřetlakovaný části letadla prostě nedostane. (Nehledě na to, že my jsme letěli JAKem-40 a bágly jsme měli naházený na zadních sedačkách. :D ) Nějakej podtlak je určitě i v tý přetlakovaný části, ale to bych řek, že neni nijak výrazný. Ten zákaz je podle mě, že se bojej aby to nebouchlo jen tak a kdyby ty bomby vozil každej, tak by to asi časem někomu bouchlo, ale jinak bych to riziko zas tak nepřeceňoval, řek bych, že nebude větší než u zpáteční cesty z Prahy do Brna po D1. :D
Uživatelský avatar
kobowski
nováček
nováček
 
Příspěvky: 190
Registrován: pon bře 23, 2009 13:25

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod ZbynekN » úte úno 9, 2010 11:51

Video, už to tu bylo. Ale pro připomenutí
ZbynekN
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 5175
Registrován: ned kvě 6, 2007 10:12
Bydliště: Vrbice

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod Indy » úte úno 9, 2010 12:03

problem je ze to letadlo nabere vysku behem kratke doby takze ta tlakova nadoba nestihne obavam se vychladnout.

pokud to tedy srovnavame s tou co se nese na 8tisicovku.

jinak, nechali by jste na sebe vystrelit rekneme jednu supu z kulometu co ma ve 100ce pasu tri ostry a nikdo nevi ktery to jsou? Asi neee.

ale tohle mozne riziko v radu procent jak vidim nevadi. asi je to rozdil mezi tim co clovek vnima jako realne a tim co mu pripada abstraktni.

tech 250-750 g propanu smichaneho se vzduchem by sice to letadlo nemelo sundat, ale myslim ze kdyby se nasel dorvany kufr, snado se zjisti ci byl a co to zpusobilo. a az se spocita pokuta,, celist poklesne. tohoto bych se osobne bal nejvic.
Naposledy upravil Indy dne úte úno 9, 2010 12:09, celkově upraveno 1
Ajatolah politicke nekorektnosti od dob, kdy jeste nebylo nutne byt korektni ani v nicem jinem
Indy
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6759
Registrován: pon bře 3, 2008 17:27
Bydliště: Brno, Zlin

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod vonkreuz » úte úno 9, 2010 12:07

Pretlak v kabine - vetsinou se u civilnich letadel od 8000ft udrzuje konstantni tlak a to v nakladove i osobni casti letadla, protoze kvuli rozlozeni pusobeni tlaku ma letadlo ovalny, kulaty nebo jiny neostry tvar a nejde pretlakovat jenom cast pro pasazery
Teplota v podpalubi - spodni prostor neni klimatizovany ani vyhrivany, ale sekce 1 (ta ve fcc - front cargo compartment) ma moznost vyhrivani, predevsim kvuli preprave zvirat.
Teplota batoziny - Za 1. - vetsina lidi veze nejake hadry a ty dobre kumuluji teplo, takze uvnitr nakloveho prostoru i po nekolika hodinovem letu je prijemna teplota. Dalsi faktor je to, ze samotny tridici prostor na letisti neni uzpusoben na skladovani batoziny nebo parkovani plnych voziku a ty pak stoji na plose vystaveny povetrnostnim vlivum... a ja pak nejaky chytrak zajisti, ze zrovna jeho batoh i s bombou neni pekne na slunicku? ](*,) Treti faktor jsou pouzite umele materialu na vyrobu tasek, kufru, batohu a z toho plynouci vznik staticke elektriny, ktera vznika pri nakladce zavazadel (batozina se hazi a tre se o vnitrek letadla..) no a vyboj staticke elektriny uz dokaze zapalit smes PB a vzduchu ](*,)
Vybusna smes v kridlech - v kridlech je tzv. letecky petrolej, vetsinou JET A1 a ten ma vyssi tepleny bod vzplanuti nez benzin. Navis vybusnou se stava az smes palivo+vzduch (kyslik). Nektera letadla jsou vybaveny systemem, ktery do prazdneho prostoru po spotrebovanem LPH (let. poh. hmoty) tlakuje inertni plyn nebo vyfukove plyny... Pri tankovani LPH do letadla se vzniku vyboje staticke elektriny ktera vznika predevsim trenim paliva v systemu zabranuje uzemnenim letadla na automobilovou cisternu uz pred zapocetim cerpani.
Prorazeni trupu - je to kurnik snadne - vsak se nekdy podivejte az budete nastupovat, kolik pridavneho "pancire" je po opravanach na tom kterem letadle nanytovano pri opravach poskozeni trupu :wink:
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9590
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod kobowski » úte úno 9, 2010 12:47

Já myslim, že než někdo začne počítat nějakou pravděpodobnost výbuchu plynový bomby v letadle, tak by si měl napřed položit jednoduchou otázku: "Stalo už se to vůbec někdy?" Já se teda letectvím zabejvám už nějakou dobu a ještě sem o takovym případu neslyšel (tím nechci říct, že se to fakt nikdy nestalo), zato už sem slyšel o pár případech kdy bombu někdo v letadle vez, takže to nebude zas až tak zřídkavej jev. Takže uvedenej příklad (3 náboje ze 100) mi přijde jako hodně nadsazenej.

Znova opakuju: "vozit plynový bomby v letadle se nemá, kdo to dělá je vůl", ale nedramatizoval bych tak to riziko.

P.S. Jak známo největším nebezpečím pro letadlo je stejně pilot! :D
Uživatelský avatar
kobowski
nováček
nováček
 
Příspěvky: 190
Registrován: pon bře 23, 2009 13:25

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod Semo » úte úno 9, 2010 13:00

mike píše:Dobre, tak tedy samotny podtlak by mela bombicka prezit. Pokud je ovsem v poradku, coz nemuzes vedet.
Keby si si precital tie stare prispevky, co som tu linkoval, tak by si vedel, ze ohriatie z 20C na 30C zdvihne tlak o viac ako 1atm. Takze ak vidis realne riziko v lietadle s bombou, tak by si mal svoje bomby doma skladovat v chladnicke a ani pri vareni ich nevytahovat --> varit na nich rovno v chladnicke a tu idealne nosit sebou na treky.
Semo
účastník
účastník
 
Příspěvky: 905
Registrován: čtv kvě 15, 2008 22:12
Bydliště: Praha, obcas Kosice

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod Indy » úte úno 9, 2010 13:27

heh, stalo se to uz nekdy....

to by se asi melo zacit pouzivat az zeleny nacek vytahne globalni zmeny klimatu.

na rozdil od zeleneho nacka a jeho halucinaci zde asi ten princip predbezne opatrnosti patri.

mimochodem, par opravdu podobnych veci se uz stalo. a taky se stalo par tech kdy se dotedka nevi proc vlastne...
Ajatolah politicke nekorektnosti od dob, kdy jeste nebylo nutne byt korektni ani v nicem jinem
Indy
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6759
Registrován: pon bře 3, 2008 17:27
Bydliště: Brno, Zlin

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod kobowski » úte úno 9, 2010 13:40

Dyk já s tebou souhlasim, že sem "princip předběžné opatrnosti" patří, jenom se ti snažim říct, že jestliže se bomba vozí v letadle docela často (dejme tomu v řádu 10^6 případů, ať se držíme při zemi) a ještě v tom letadle nevybouchla, tak ta pravdepodobnost asi nebude 3%.
Uživatelský avatar
kobowski
nováček
nováček
 
Příspěvky: 190
Registrován: pon bře 23, 2009 13:25

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod mike » úte úno 9, 2010 17:32

kobowski píše:Tak v tomhle bodě s tebou jednoznačně souhlasim, ale představ si tu situaci, máš v ruce letenky a najednou ti dojde, že vlastně bomby do letadla nesmí. Tak si můžeš vybrat, buď riskovat život svůj a životy všech cestujících a posádky, nebo strávit měsíc bez teplejch večeří. No a my jsme si prostě vybrali tu první možnost. Někdy je potřeba trochu zariskovat :D . (A rozhodně to nebylo to nejblbější a nejnebezpečnější, co jsem kdy na cestách udělal.)

OK, takze se vlastne shodneme. Jen ta tva volba mezi dvema moznostmi mi prijde podivna, protoze kdyz ten risk nevyjde, tak uz nejake teple vecere asi nebudes resit. Indy to mozna s 3% pravdepodobnosti prehnal, ale i kdyby byla 0.03%, tak je to na muj vkus strasne moc. To neni jako ze na D1 poohybas plechy, v ledadle muze byt i celkem maly problem fatalni. Ale to si evidentne uvedomujes. Kdyby to byla jen tva volba, tak nic nenamitam, jenze kdyz se na to kouknu z pohledu tveho potencialniho spolucestujiciho, tak se mi tva volba vubec nelibi. Pripada mi vuci ostatnim velmi bezohledna.

vonkreuz píše:Pretlak v kabine - vetsinou se u civilnich letadel od 8000ft udrzuje konstantni tlak a to v nakladove i osobni casti letadla, protoze kvuli rozlozeni pusobeni tlaku ma letadlo ovalny, kulaty nebo jiny neostry tvar a nejde pretlakovat jenom cast pro pasazery

Diky, to jsem chtel vedet. I za ten zbytek, aspon nemusim vysvetlovat rozdil mezi kerosinem a propan-butanem, nadrzi a zavazadlovym prostorem ;-)

Abychom to uzavreli -- jestli si ctenari tohodle vlakna priste rozmysli tahat plynove bombicky do letadla, pak to k necemu bylo. Chapu, ze si to clovek pri planovani cesty nemusi uvedomit a na letisti se ve stresu muze rozhodnout spatne.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49285
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod kobowski » stř úno 10, 2010 9:27

Tak tentokrát vážně :)
mike píše:OK, takze se vlastne shodneme. Jen ta tva volba mezi dvema moznostmi mi prijde podivna, protoze kdyz ten risk nevyjde, tak uz nejake teple vecere asi nebudes resit. Indy to mozna s 3% pravdepodobnosti prehnal, ale i kdyby byla 0.03%, tak je to na muj vkus strasne moc.

"Tak si můžeš vybrat, buď riskovat život svůj a životy všech cestujících a posádky, nebo strávit měsíc bez teplejch večeří." - Tohle byl vtip, vysvětlim ti svoji volbu na příkladu:
V obci je povoleno jezdit 50km/h. Všichni se asi shodneme, že je to rozumný a je stupidní a bezohledný jezdit víc. Normálně tou padesátkou jezdim, když ale pojedu na letiště a budu někam odlítat na měsíc, cestou píchnu a nebudu stíhat, tak v tý obci pojedu 60 km/h, protože to je pro mě rychlost při který ještě nevnímám riziko, že někoho srazim a budu se bát jen toho, že mě chytěj policajti. Nikdy ale nepojedu přes vesnici 80 km/h, protože tam už pro mě to riziko, že někoho srazim, je reálný.

No a pro mě je to riziko výbuchu bomby s tim, že díky tomu někdo přijde k nějaký fyzický úhoně na úrovni tý 60ky, pro tebe na úrovni 80ky. Takže s tebou v podstatě souhlasim, jen ti nemůžu slíbit, že kdybych se znovu dostal do tý stejný situace, že zas nebudu jednat stupidně a bezohledně :D .

mike píše:To neni jako ze na D1 poohybas plechy, v ledadle muze byt i celkem maly problem fatalni. Ale to si evidentne uvedomujes.

Tady tě chci vážně uklidnit (a nechci tim omlouvat předchozí jednání). Malý problém může být fatální, ale vždy jen jako součást řetězce dalších problémů. V letadle jsou všechny důležitý systémy minimálně zdvojený. Představa, že něco selže a letadlo začne padat jako cihla na zem neplatí. I s vrtulníkem se dá přistát bez motoru. Ztráta přetlaku během letu, taky neni zas až tak fatální problém a stává se to docela často, většinou s dobrym koncem. Nejhorší je vzlet a přistání, ale při tom piloti ještě nespěj, nebo už jsou vzhůru, tak to můžou zachránit :D
Uživatelský avatar
kobowski
nováček
nováček
 
Příspěvky: 190
Registrován: pon bře 23, 2009 13:25

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod vonkreuz » stř úno 10, 2010 9:59

kobowski píše:Tady tě chci vážně uklidnit (a nechci tim omlouvat předchozí jednání). Malý problém může být fatální, ale vždy jen jako součást řetězce dalších problémů. V letadle jsou všechny důležitý systémy minimálně zdvojený. Představa, že něco selže a letadlo začne padat jako cihla na zem neplatí. I s vrtulníkem se dá přistát bez motoru. Ztráta přetlaku během letu, taky neni zas až tak fatální problém a stává se to docela často, většinou s dobrym koncem. Nejhorší je vzlet a přistání, ale při tom piloti ještě nespěj, nebo už jsou vzhůru, tak to můžou zachránit :D

Budu Te chytat za slovicka, jo?
Zdvojenost - ano to je pravda, ale co pripad padu B747 Jap. aerolinek, potom co prave praskla tlakova prepazky zpusobila dekompresi s naslednou destrukci ztrojeneho (!) uzlu hydrauliky (predchazela tomu nedostatecna oprava one prepazky, coz uznavam, ze je Tebou zminovany retezec...)
Obavam se, ze jako cihla padat bude :twisted: Kdyz jsem videl jak snadne je prorazit trup letadla, coz je vlastne jen hlinikovy plech :mrgreen:
Jeste k dekompresi nakl. prostoru - u B737, Bae 145 nebo Tu-154 se dvere otviraji dovnitr, tedy pohoda. Ale Airbusy je maji vyklapeci ven, to same B757, Fokkery, ATR-42/72 a prave diky zdvojenosti a provazanosti je nekdy dost problem zavrit u Airbusu dvere, bo se to navzajem ovlivnuje.
Pristani vrtulniku bez funkcniho motoru - ano, vrtulnik takto pristat muze... ale mam ten neblahy pocit, ze to neni v ucebnich osnovach ani civilnich let. skol, ani v armade. Vychazim z jakehosi clanku, kde cesky vojensky pilot psat, ze ho vlastne zachranilo to, ze za nej se autorotace jeste ucila...
Pokud se zabyvas letectvim, jak jsi vyse psal, tak vis, ze jsou predpisy JAR, JAR-OPS, anexy ICAO, predpisy FAA a dalsi jednotlive statni predpisy ci zakony a z nich vyplyvajici seznamy "dangerous goods"... takze jsi vedome porusil zakony, narizeni a predpisy a jsi obycejny ignorant a v podstate zlocinec, co ma tu drzost se s tim jeste chlubit :axe:

Myslim, ze cela debata by nenabrala tento smer, kdyby jsi nasetril, koupil benzinak a vysr*l se na podobne pokusy, co se stane s bombou za letu :vom:
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9590
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod Saudruch » stř úno 10, 2010 11:47

Na stránkach Varu píšou toto:Likvidace: Do sběrných míst kovového odpadu je odkládejte zcela vyprázdněné. Takže asi normálně do kontejneru na kov...
Saudruch
nováček
nováček
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát lis 20, 2009 20:44
Bydliště: České Budějovice

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod zbuddy » stř úno 10, 2010 11:51

Já bych řekl, že správně je to do sběrných dvorů do nebezpečného odpadu.

"Nebezpečný odpad:

Na sběrné místo můžete uložit tyto druhy nebezpečného odpadu:

* Baterie, akumulátory
* Nádoby od sprejů
* Zahradní chemie
* Mazací oleje a tuky
* Ředidla a barvy
* Léky a teploměry
* Kyseliny a hydroxidy
* Lepidla a pryskyřice
* Detergenty (odmašťovací přípravky)
* Fotochemikálie
* Pesticidy (přípravky na hubení hmyzu, hlodavců, plevelu, odstraňování plísní)
* Zářivky a výbojky "

Dle mne to má nejblíže k nádobám od sprejů...

Ještě @ Kobowski:
Var píše:Jak je to s přepravou kartuší v letadle?
V letadle je přísně zakázáno plynové kartuše přepravovat.

Pokud nesouhlasíš, tak se dej do služby ke slovenským celníkům :twisted: :wink:
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod kobowski » stř úno 10, 2010 12:49

vonkreuz píše:Budu Te chytat za slovicka, jo?
Tak já tebe taky jo? :D Jenom doufám, že se tady pořád bavíme v dobrym a vtipy jsou povolený, jestli se pletu, tak mi to klidně smaž a já už se tady nebudu vyjadřovat :-$ . Nevim jestli jsem to dobře pochopil, ale když za něco dám smajlíka, tak je to braný jako vtip, je to tak, ne?
Zdvojenost - ano to je pravda, ale co pripad padu B747 Jap. aerolinek, potom co prave praskla tlakova prepazky zpusobila dekompresi s naslednou destrukci ztrojeneho (!) uzlu hydrauliky (predchazela tomu nedostatecna oprava one prepazky, coz uznavam, ze je Tebou zminovany retezec...)
Přiznávám se, že ten případ neznám a i kdyby bylo všechno zdesetinásobený, tak to neznamená, že se nikdy nic nemůže stát,jenom jsem chtěl říct, že třeba já se rozhodně míň bojim v letadle než v autě. (Teda pod podmínkou, že ňákej blbec zrovna nepašuje v batohu plynovou bombu :D )
Obavam se, ze jako cihla padat bude Kdyz jsem videl jak snadne je prorazit trup letadla, coz je vlastne jen hlinikovy plech
Pilot zahájí nouzový klesání při kterym je rate někde kolem 10000ft/min což možná zhruba odpovídá rychlosti ustálenýho volnýho pádu cihly (počítat se mi to nechce a asi bych to ani nezvlád :) ), ale rozdíl je v tom, že to letadlo je pořád pod kontrolou. (Mimochodem ten případ, jak si na Havaji udělali ze 737ky kabriolet asi znáš? Jestli ne tak koukni sem, dobrá fotka)
Pristani vrtulniku bez funkcniho motoru - ano, vrtulnik takto pristat muze... ale mam ten neblahy pocit, ze to neni v ucebnich osnovach ani civilnich let. skol, ani v armade. Vychazim z jakehosi clanku, kde cesky vojensky pilot psat, ze ho vlastne zachranilo to, ze za nej se autorotace jeste ucila...
Tak to bych se teda hodně divil, kdyby to tak bylo, možná ještě tak u dvoumotorovýho, ale stejně se mi to nezdá. Namátkou z netu: "Autorotace je součástí výcviku, asi jako vysazení motoru u letadel, takže by v případě této poruchy měl každý pilot zvládnout bezpečné přistání."
Pokud se zabyvas letectvim, jak jsi vyse psal, tak vis, ze jsou predpisy JAR, JAR-OPS, anexy ICAO, predpisy FAA a dalsi jednotlive statni predpisy ci zakony a z nich vyplyvajici seznamy "dangerous goods"... takze jsi vedome porusil zakony, narizeni a predpisy a jsi obycejny ignorant
Jestli tě to uklidní, tak v době kdy se to stalo jsem si myslel že JARem se buď meje nádobí nebo se tam jezdí na safari :D , nicméně s tim ignorantem souhlasim. (Jak jsem psal, že bych to udělal znova, tak za tim byl smajlík, viz první odstavec)
a v podstate zlocinec, co ma tu drzost se s tim jeste chlubit :axe:
Zločinec ne, stalo se to víc jak před deseti lety, takže je to už promlčený :D a chlubit jsem se tim nechtěl, snad v každym příspěvku jsem psal, že se to dělat nemá, tim příspěvkem jsem chtěl jenom ilustrovat to, že například gruzínští letištní policajti asi plynový bomby v letadle za nebezpečný nepovažujou, když jim nestály ani za zmínku.
Myslim, ze cela debata by nenabrala tento smer, kdyby jsi nasetril, koupil benzinak a vysr*l se na podobne pokusy, co se stane s bombou za letu :vom:
Vidiš a mě ta debata přišla celkem zajímavá. Co se týká benzíňáku, tak se nám zrovna po letech podařilo přesvědčit kámoše, aby ten svůj smradlavej benzíňák nebral :D . Jak sem psal, tak jsme tam jeli po zemi a ta letenka byla fakt náhoda a to až z Trabzonu, vědět, že poletíme, tak ty bomby fakt netaháme.

Tak se všem kterých se to dotklo omlouvám a slibuju, že už žádný bomby v letadle nikdy nepovezu, (a jestli jo tak se tim aspoň nebudu chlubit v outdoorforu :mrgreen: )
Uživatelský avatar
kobowski
nováček
nováček
 
Příspěvky: 190
Registrován: pon bře 23, 2009 13:25

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod air2 » stř úno 10, 2010 13:23

A pokud vam pripada benzinak drahy, tak si kupte trangii - znamy s tim projel pulku sveta a nemel nikdy problem, je maximalne spokojeny a nemusi resit kde sehnat kartusi v Johanesburgu nebo v Santiagu...
air2
účastník
účastník
 
Příspěvky: 583
Registrován: ned lis 22, 2009 23:22
Bydliště: Klimkovice

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod Indy » stř úno 10, 2010 14:06

bez zvladnutni autorotace se neda udelat prislusny vrtulnikovy pilotni prukaz.

ALE jeste jednou opakuju, ty kartuse nemaji na palube co delat.

kdyz je vypotrebujete, staci je parkrat probodnout nozem a zdupat naplacato a NENI to nic nez srot.
Ajatolah politicke nekorektnosti od dob, kdy jeste nebylo nutne byt korektni ani v nicem jinem
Indy
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6759
Registrován: pon bře 3, 2008 17:27
Bydliště: Brno, Zlin

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod kobowski » stř úno 10, 2010 14:47

Tenhle vrtulník má výjimku na ten cvičit autorotaci neni potřeba.
Uživatelský avatar
kobowski
nováček
nováček
 
Příspěvky: 190
Registrován: pon bře 23, 2009 13:25

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod mike » stř úno 10, 2010 23:09

kobowski píše:...jenom jsem chtěl říct, že třeba já se rozhodně míň bojim v letadle než v autě. (Teda pod podmínkou, že ňákej blbec zrovna nepašuje v batohu plynovou bombu :D )

Taky tak :twisted: Snazim se tedy touhle diskusi pripadne blbce odradit ;-) Protoze pravdepodobnost, ze nekdo z OF bude sedet ve stejnem letadle, jako ja, neni uplne mala a kdo jiny by chtel vozit nejake bombicky, ze.

Jasne, v dobrym, nadsazka a vtipy vitany, ale smir se s tim, ze nemusi byt vzdycky pochopeny.

Jeste trochu vazne:
kobowski píše:V obci je povoleno jezdit 50km/h. Všichni se asi shodneme, že je to rozumný a je stupidní a bezohledný jezdit víc. Normálně tou padesátkou jezdim, když ale pojedu na letiště a budu někam odlítat na měsíc, cestou píchnu a nebudu stíhat, tak v tý obci pojedu 60 km/h, protože to je pro mě rychlost při který ještě nevnímám riziko, že někoho srazim a budu se bát jen toho, že mě chytěj policajti. Nikdy ale nepojedu přes vesnici 80 km/h, protože tam už pro mě to riziko, že někoho srazim, je reálný.

Kazda analogie ma nejakou vadu a tahle taky. Zasadni rozdil je v tom, ze chodci, ktere bys pripadne srazil, to mohou nejak ovlivnit. Rozhlednout se, aha, tamhle jede nejaky silenec, tak radeji pockam. Neni to jen tva volba. Zato spolucestujici v letadle zadnou nemaji, rozhodl ses riskovat i za ne.

kobowski píše:Malý problém může být fatální, ale vždy jen jako součást řetězce dalších problémů.

Ano, ale vtip je v tom, ze nevis, jestli jsi nahodou nepridal posledni clanek do retezce.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49285
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod kobowski » čtv úno 11, 2010 8:56

mike píše:Kazda analogie ma nejakou vadu a tahle taky. Zasadni rozdil je v tom, ze chodci, ktere bys pripadne srazil, to mohou nejak ovlivnit. Rozhlednout se, aha, tamhle jede nejaky silenec, tak radeji pockam. Neni to jen tva volba. Zato spolucestujici v letadle zadnou nemaji, rozhodl ses riskovat i za ne.
Tak už chápu, proč jsou za sražení chodce tak nízký tresty. Když někdo posráží pár lidí na tramvajový zastávce, tak vždycky může říct, že to byla jejich volba, že se mohli běžet schovat někam do průjezdu, když viděli, že jede šílenec. :lol: :lol: :lol: Ne, promiň :prayer: jasně, že chápu co jsi tim chtěl říct, ale neodolal jsem :wink: , to je to kouzlo analogií, že každej si je může upravit k obrazu svému. Já tou svojí chtěl říct jen to, že se tady v žádnym případě nesnažim zpochybňovat to, že vozit bombu je bezohledný a nemá se to, ale že jen v čistě teoretický rovině rozebírám "společenskou závažnost" takovýho (zlo)činu.

mike píše:
kobowski píše:Malý problém může být fatální, ale vždy jen jako součást řetězce dalších problémů.
Ano, ale vtip je v tom, ze nevis, jestli jsi nahodou nepridal posledni clanek do retezce.
Jo, máš pravdu, psal jsem, že tim nechci obhajovat vození bomby, ale když už jsi to načal, tak jak známo v řetězci se pravděpodobnosti nesčítají, ale násobí :D .
Uživatelský avatar
kobowski
nováček
nováček
 
Příspěvky: 190
Registrován: pon bře 23, 2009 13:25

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod kobowski » čtv úno 11, 2010 9:07

Tak mi to nedalo :wink: a zavolal jsem bývalýmu spolužákovi co dělá pilota u ČSA (na ATRu) a položil mu čistě teoretickou otázku: "Sedíš v letadle připraveným k odletu a najednou ti jeden z cestujících přijde říct, že má v batohu plynovou bombu. Co uděláš?" a odpověď: "Já bych odletěl." Že prej si myslí, že kdyby to bouchlo, tak by to nejvýš pocuchalo trochu zavazadlovej prostor, ale že si myslí, že jsou určitě i piloti co by se báli a nechali zavazadlo vyndat. Tak takovej je názor namátkou vybranýho pilota (neříkám, že určitě správnej a určitě ne v souladu s předpisy).

Můj závěr : VOZIT BOMBU V LETADLE SE NESMÍ, NENÍ TO SPRÁVNÝ, JE TO BLBOST, NIKOMU TO NEDOPORUČUJU, ale když už náhodou ta bomba v letadle je, tak šance, že to přežijete celkem ujde :wink:
Uživatelský avatar
kobowski
nováček
nováček
 
Příspěvky: 190
Registrován: pon bře 23, 2009 13:25

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod zbuddy » čtv úno 11, 2010 10:12

Já bych chtěl tuto debatu uzavřít s tím, že plynová kartuše může být nebezpečná, kdyby bouchla v blízkosti benzínové láhve téhož turisty, by mohlo být třeba veselo...

Myslel jsem ale třeba také tu možnost, že by se kvůli tomu, že u někoho našli kartuši, třeba i dodatečně (vypadne z báglu při jeho pádu z vozíku či co), zpozdil odlet (mého) letadla a nedejbože bych pak nechytal přípoj, již zaplacený trajekt někam apod.

Myslím, že téma se již vyčerpalo a dostalo se úplně jinam, takže bych ho nejraději zamkl :wink:
"Protože mi za hodinu jede co?" "Protože Ti za hodinu jede vlak, vole" :D
Uživatelský avatar
zbuddy
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 12351
Registrován: pát úno 16, 2007 9:59
Bydliště: Kladno, rodiště Orłowa, Kolbenka v Práglu

Re:

Příspěvekod cvejnula » stř bře 31, 2010 9:11

tina píše:
Rujir píše:tak v tom pripade prepichnut a odniest do stareho zeleza :twisted: este ti za nu aj zaplatia. ked ich uz mas tolko, mozno aj 10sk dostanes :wink:


No, tak já bych je spíš nepropichovala. Zato za mládí (asi před 20 lety) jsme chodili házet láhve od Lybarů a barev do ohně a užili jsme si s nima dost legrace.
cvejnula
nováček
nováček
 
Příspěvky: 132
Registrován: pát bře 26, 2010 14:12

Re: Re:

Příspěvekod Rujir » stř bře 31, 2010 14:14

cvejnula píše:No, tak já bych je spíš nepropichovala. Zato za mládí (asi před 20 lety) jsme chodili házet láhve od Lybarů a barev do ohně a užili jsme si s nima dost legrace.


To ti pride ako lepsi napad? :twisted: :twisted: :twisted:
If you're feeling original, it means you just haven't read enough.
Uživatelský avatar
Rujir
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8954
Registrován: pát srp 13, 2004 10:13
Bydliště: Dubnica n.V./BA

Re: Kam s ňou (prázdnou bombou)?

Příspěvekod mike » stř bře 31, 2010 23:05

Jestli ma nejake prebytecne koncetiny nebo organy... :twisted:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49285
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

PředchozíDalší

Zpět na Vařiče, zapalovače, nádobí, vaření