Plynovy/benzinovy varic

zkušenosti, rady, dotazy.

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod TooMooX » stř črc 25, 2012 23:38

O dvou plotýnce jsem fakt neuvažoval. Pravdou je, že ale i 1 hořáky mají udávaný výkon jen okolo 1200W. Což je skoro 1/3 oproti benziňáku :-k

Tak mě napadá co koupit tento plynový VAR2 http://www.quillcz.cz/on-line-shop/plynove-varice/var-plynovy-varic-var-2 píšou 2800 W, litr vody ve varu do pěti minut což už se blíží běžným plyn/benzin vařičům. K tomu redukci na 2kg PB http://www.quillcz.cz/on-line-shop/korenky-a-doplnky/var-redukce-na-varic-var-2
Uživatelský avatar
TooMooX
účastník
účastník
 
Příspěvky: 677
Registrován: čtv pro 9, 2010 23:01

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod Dr4k3 » čtv črc 26, 2012 14:01

my jsme naposledy s úspěchem používali kombinaci 2kg PB bomba + redukce var + Coleman F1 Power PZ

Jinak mám pocit, že Var ty redukce pěkně odfláknul - nepoužívají ten správný závit co tam má být, ale ten podobný co taky ještě funguje. Mimo jiné i kvůli tomu to nesedí úplně správně pevně a je dávat pozor, když je na tom větší hrnec.
Uživatelský avatar
Dr4k3
účastník
účastník
 
Příspěvky: 729
Registrován: pon čer 20, 2011 11:54
Bydliště: Praha

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod sobb » čtv črc 26, 2012 19:07

Kombinaci vařiče VAR a dvoukilové bomby jsme taky nějakou dobu při cestách autem používali, ale nakonec jsme se opět vrátili k turistickým kartuším, přijde mi to o něco praktičtější - v autě máme víc bombiček, takže je vždycky nějaká po ruce a když auto na nějakou dobu opouštíme, tak jednu z nich berem s sebou.
S benzíňákem zkušenost nemám, vaříme většinou v autě, takže preferuju jednoznačně plyn :)
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9261
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod wawrik » čtv črc 26, 2012 20:37

sobb píše:S benzíňákem zkušenost nemám, vaříme většinou v autě, takže preferuju jednoznačně plyn :)

Ako to súvisí? Ak varíš v aute a nevetráš, bude ťa to mrzieť s benzínom aj s plynom, ni? A ak vetráš, je to jedno tiež... :-)

Mne turistický benziňák príde ako ideálny varič do auta. Na pumpe zakaždým doňho dolejem, a tak je vždy ready aj na párdňové výlety.
Uživatelský avatar
wawrik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pon úno 22, 2010 16:11

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod TooMooX » pát črc 27, 2012 7:34

Určitě vaří před autem pokud tedy nemá nějaký karavan... Myslel to asi, že kempuje jen v autě.
Ono při spotřebě 150g/hod co píšou u toho VAR2 to na 2kg vydrží nějakých 13hodin. Takže palivo nebude až takový problém. Tedy až na případ kdy bude skoro prázdná. Budu někam vyrážet... vydrží ještě/nebo ne.

Benziňák má i dost nevýhod.
-> Smrad benzinu a špinění (při nepoužívání)
-> Dlouhý start a zvuk rakety
-> Ucpávaní trysky, problémy s těsněním, pumpičkou
-> Malý výběr regulovatelných modelu a cena

Mě od plynu na 2kg PB odrazovala hlavně ta neuniverzálnost. Díky té redukci není problém koupit kartuši a klidně s tím vařičem vyrazit i na trek \:D/
Uživatelský avatar
TooMooX
účastník
účastník
 
Příspěvky: 677
Registrován: čtv pro 9, 2010 23:01

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod pavproch » pát črc 27, 2012 7:41

ref spotřeba Mewa vs. 2kg: když sme kdysi za totality jezdili do Blgarie, tak na tři týdny pro 2+2 lidi a dvouplotýnkáč v klidu stačily 2ks 2kg PB....

2kg bomba s nasazeným vařičem (a je jedno esli Mewa nebo třeba Var přes redukci) má ještě jednu nespornou výhodu - stabilitu :wink:
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28314
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod wawrik » pát črc 27, 2012 8:14

Toomoox: Mne vadí len ten smrad, aj to iba občas. A keď si dávam pozor a po natankovaní poriadne fľašu utriem, tak nesmrdí. Ale nechce sa mi :-)

Dlhý štart nejako nepociťujem (do minúty horí, medzitým aj tak vybaľujem jedlo), zvuk rakety mám rád :-), filter mi iba raz zapchal nejaký nepálsky sajrajt s prímesou betónu (odstránili zdarma po záruke v servise), tesnenie aj pumpa OK, regulácia vynikajúca (Primus Multifuel), cena - no jo.

Mne sa benziňák používa skvelo a mám ho rád hlavne pre jeho univerzalitu. Bežne s ním varím vnútri auta, keď prší, nie je problém ho vopchať do báglu pri výletoch atď. Ale každému vyhovuje niečo iné.
Uživatelský avatar
wawrik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pon úno 22, 2010 16:11

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod sobb » pát črc 27, 2012 14:50

wawrik píše:Ako to súvisí? Ak varíš v aute a nevetráš, bude ťa to mrzieť s benzínom aj s plynom, ni? A ak vetráš, je to jedno tiež... :-)
Souvisí velmi, bo benzíňák o dost víc smrdí (teda aspoň mému nosánku :) )

TooMooX: ne, vařím přímo v autě a právě proto ten plyn, s tím stačí mít za hnusopočasí jen krapátek pootevřený okýnka, což si s benzíňákem nedovedu dost dobře představit.
We have just one world, but we live in different ones ...
sobb
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9261
Registrován: stř bře 7, 2007 9:28

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod vonkreuz » pon črc 30, 2012 19:18

2kg bomba PB, redukce VAR a malý turistický vařič je pro mně ideální do auta. Díky tomu, že používám závětří, tak bych řekl, že komplet má i vyšší účinnost než normální dvouplotýnka.
Zkusili jsme dvouplotýnku a protože bomba byla poloprázdná, moc to nehořelo. Přehodili jsme na redukce+turist. vařič a fičcelo to jak sviň.
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9590
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod mskultet » ned bře 31, 2013 0:07

Ahoj, o benzínových vařičích je toho tady celkem dost, takže sem se rouhodl pokračovat v tomto vlákně.

Dosud spokojeně používám plynový VAR2. ale na východě jsou kartuše špatně k dostání a letecky přepravovat nejdou. I když kartuše jsme sehnali i v Tbilisi cestou na Kavkaz. Právě obrovská výhoda dostupnosti paliva na celém světě podle mého názoru převyšuje dvě největší nevýhody - smrad a váha. Z delšího startu, horší regulace a celkově nižšího komfortu strach nemám. Cena mi teda taky dost vadí, věřím však, že je to nákup na spoustu let.

Ale mám dotaz na majitele benzíňáků: jak je to s leteckou přepravou? Celkem pravidelně ji používám a podle přepravních podmínek jsou často zakázané i benzínové zapalovače. Přepravujete vařiče a prázdné lahve v odbavených zavazadlech? Nemáte strach, že může být zavazadlo vyloučeno z přepravy? Nebo lahve přepravujete v příručních zavazadlech, aby bylo vidět, že jsou prázdné?

Možná se ptám jako hňup, ale já fakt nevím, jestli to občas někde namátkou neočuchá nějakej pes a ten benzín je prostě cejtit.
mskultet
nováček
nováček
 
Příspěvky: 55
Registrován: sob úno 9, 2013 22:51

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod wawrik » ned bře 31, 2013 7:43

Varič aj prázdnu fľašu daj do odbavovanej batožiny, nebude s tým žiadny problém. Dobre je fľašu predtým poriadne vyvetrať. Do príručnej batožiny to určite nedávaj, zoberú ti to.
Uživatelský avatar
wawrik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pon úno 22, 2010 16:11

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod Trafikant » ned bře 31, 2013 13:34

Hlavně palivová láhev musí být v zavazadle otevřená, jinak se může stát, že si Tě vytáhnou, vytáhnou batoh a budeš to muset vybalit a ukázat jim, že v té lahvi nic nemáš.

Jinak ten benzíňák má opravdu smysl jen pro cesty tam, kam letíš a / nebo na místě nebudeš schopen sehnat plynové kartuše. Stejně tak mají opodstatnění při delším pobytu v nízkých teplotách a vysokých nadmořských výškách, ale co se týče spotřeby, vychází to nastejno a takový Reactor nebo Jetboil v pohodě zvládá provoz i ve vysokých nadmořských výškách a nižších teplotách.

http://www.e-outdoor.cz/jak-vybrat-varic
Uživatelský avatar
Trafikant
účastník
účastník
 
Příspěvky: 998
Registrován: pát led 9, 2009 22:54

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod Semo » ned bře 31, 2013 13:54

V com fyzikalne spociva ten udajny problem plynakov vo vyskach? Je za tym nieco zaujimavejsie nez, ze vo vyske je obvykle zima?
Semo
účastník
účastník
 
Příspěvky: 905
Registrován: čtv kvě 15, 2008 22:12
Bydliště: Praha, obcas Kosice

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod mskultet » ned bře 31, 2013 15:04

Díky za odpovědi. Je mi jasné, že s tím spousta lidí lítá a že s tím asi problémy nebývají. Ale mě to prostě nedá. Takže co nejlépe vyčistit a otevřené do zapsaného zavazadla. Já se původně bál vozit letadlem i bearspray, protože jsou zakázané i daleko menší obranné spreje. Teď už to neřeším a nikdy žádný problém. Ale slyšel jsem, že plynové kartuše v zavazadle našli.

Jinak benzín opravdu chci jen kvůli nemožnosti nákupu kartuší na východě. Jinak používám plyn. I když jsem měl s plynem problémy i v daleko nižších nadmořských výškách a vyšších teplotách než je zde popisováno. 3000mnm a +5 až +10°C a musel jsem střídat a zahřívat kartuše. Ale dalo se to.
mskultet
nováček
nováček
 
Příspěvky: 55
Registrován: sob úno 9, 2013 22:51

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod Trafikant » ned bře 31, 2013 20:32

Ono záleží na plnosti kartuše, náplni a samotném vařiči. Co mám Reactor, tak se takových komplikací nebojím (v kombinaci s ISO pro kartušema).
Uživatelský avatar
Trafikant
účastník
účastník
 
Příspěvky: 998
Registrován: pát led 9, 2009 22:54

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod mskultet » ned bře 31, 2013 22:03

To každopádně. O tom toho už asi bylo napsáno dost. Na fóru nejsem ani ne měsíc a narazil jsem na to mnohokrát. Ale né vždycky si budeš moct vybírat jaký plyn si koupíš. Aspoň teda pokud jde o cestu letadlem.

Taky jsem koukal po nějakém jiném plynovém vařiči, ale už zůstanu u VARu. Hlavně jestli půjdu do benzínu, tak budu mít do náročnějších podmínek vystaráno. Na vodu, na kolo a na trojdenku v Českém Ráji, nebo Beskydech bude VAR pořád za pár deka mojí jedničkou.

Teď ještě vybrat jaký benzíňák a pak se odhodlat vysypat tu prdu korun. No, možná by ještě stálo za to prohledat fórum, jestli se dá v letošním cíli koupit plyn.
mskultet
nováček
nováček
 
Příspěvky: 55
Registrován: sob úno 9, 2013 22:51

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod Trafikant » ned bře 31, 2013 22:25

Kamže se to vlastně chystáš?

Jo VAR je zkrátka klasika, funguje a nikdo ho prakticky nereklamuje, takže když chce někdo vařič za pěti kilo, je to dobrá volba. NicméněPocket Rocket už není cenově tak daleko a IMHO je to volba lepší, ale to už je fakt o subjektivních preferencích.

Opět čistě subjektivně - šel bych do Whisperlite Universal, XGK nebo OmniLite Ti od Primusu. Pro fajnšmejkry samozřejmě MUKA.

Každý z těch vařičů má nějaké své přednosti, ideální sepsat si to na papír, porovnat ceny, délku záruky a třebas i vypůjčit od kamaráda nebo z půjčovny (tam brzo budeme mít i tu MUKU) na nějaký víkend. Není dobré poslouchat názory dogmatických jedinců, kteří fanaticky prosazují jednu značku :).
Uživatelský avatar
Trafikant
účastník
účastník
 
Příspěvky: 998
Registrován: pát led 9, 2009 22:54

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod mskultet » pon dub 1, 2013 0:05

Letos se chystám do Turecka. Nejdřív Kackar a pak se uvidí. Přilétáme do Trabzonu, třeba seženeme nějaký info o dostupném plynu. Ale takhle si ten benzíňák nikdy nekoupím. Potom se tam nějak proplácáme a zpátky letíme z Istanbulu. Tam už by to s plynem bylo jednoduchý, ale tam budeme končit a zbavovat se nespotřebovaného plynu. Minulý rok jsme sehnali plyn i v Tbilisi a to je snad jediný krámek v Gruzii, kde ho mají. To jsem ale předem vygooglil a napsal si tam. Takže to bylo na jistotu a benzíňák jsem zase nekoupil.

Zatím se mi líbí Primus. Ta verze Omnilite Ti by měla být proti Omnifuel nějaká odlehčená, ne? Jinak Soto - MUKA neznám vůbec. V čem je tak revoluční a proč píšeš "pro fajnšmekry?" O něm jsem tu snad nikde nečetl. Jinak jsem taky koukal na Optimus Nova+ ale nemám to ke osahat. No a o MSR nejde neuvažovat, to je jasný, takže babo raď.
mskultet
nováček
nováček
 
Příspěvky: 55
Registrován: sob úno 9, 2013 22:51

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod Trafikant » pon dub 1, 2013 10:23

No jo, Kačkar =). Byl jsem tam už dvakrát, ty hory za to prostě stojí. My jsme pokaždé jeli po zemi, jednou busem, což bylo slušné peklo (skoro 60 hodin na cestě z ČR), podruhé vlastním autem, to už bylo lepší a hlavně bohatší na zážitky po cestě.

Jelikož jsme podruhé taky uvažovali o letadle, koukal sem se po té možnosti sehnat kartuše, nebylo to úplně jisté, Istanbul v klidu, ale města kolem Černého moře už byla horší, s tím že modré Campingaz kartuše v pohodě, šroubovací pak už méně.

Omnilite Ti je částečně z titanu, je menší a lehčí než klasický Omnifuel, to je jeho hlavní výhoda. Kamarád s ním byl dvakrát v Indii v horách a je z něj velmi nadšený, ta kompaktnost a váha jsou super. Akorát v základu je k němu jen 350 ml. láhev.

SOTO jsou Japonci, známí hlavně svým plyňákemOD-1R, který má zabudovaný mikroregulátor, díky čemuž dosahuje velmi dobrých vlastností bez ohledu na okolní teplotu a množství plynu v kartuši.

MUKA je pak jejich benzíňák, opět velmi vymakaný - nepředehřívá se, výrazně méně se zanáší, je výkonný a také celkem lehký.

Optimuse budeme mít na krámu teď během sezóny asi taky, ale spíš jen do počtu, jelikož těch benzíňáků je na trhu plno a IMHO trojice Primus, MSR a SOTO uspokojí potřeby skoro každého zákazníka.

Na MSR je fajn ta doživotní záruka a jsou to spolehlivé vařiče, stejně jako všechno od MSR.
Naposledy upravil Trafikant dne úte dub 2, 2013 17:08, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Trafikant
účastník
účastník
 
Příspěvky: 998
Registrován: pát led 9, 2009 22:54

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod mskultet » pon dub 1, 2013 21:05

Díky za informace. Zatím se mi líbí ten Universal Whisperlite, Omnilite Ti a teď jsem to malinko zkomplikoval vařičem Muka. Musím říct, že bych nebyl proti zařadit do výbavy pěknou technickou hračku z Japonska. Navíc se mi líbí řešení toho ovladače a že z vařiče netrčí žádný další ventil. Jen mám trochu strach, že bude náročnější na kvalitu paliva. Navíc je to čistě benzíňák. Takže, kdybych chtěl spálit litr nějakého levného benzínu ze Zila, nebo něco horšího a mastnějšího, tak bych měl asi smůlu. Na Omnilite Ti se mi zase líbí, že nemá tu zplyňovací část přívodu a má na pohled bytelnou pumpu. Trochu se mi nelíbí ten vytrčený jehlový regulátor. No a Whisperlite Universal je asi prověřená klasika. Čím míň věcí, tím míň závad. Jen z obázků mi příjde ta pumpa taková dost plastová, ale zřejmě ji má tolik lidí, že se není čeho bát.

No nic, vypadá to, že brzy nastane čas vyrazit osahávat a porovnávat. Chci se zeptat na Vaši trafiku, bývají tam tito favorité k vidění najednou? Občas mívám cestu. Ne často, ale zatím nikam nespěchám.
mskultet
nováček
nováček
 
Příspěvky: 55
Registrován: sob úno 9, 2013 22:51

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod Trafikant » pon dub 1, 2013 22:01

Určitě není problém. Muka tam je, Whisperlite dorazí asi ještě tento týden a OmniLite Ti má dovalit v jarním závozu zboží, což už taky nebude dlouho trvat.

Klidně pak napiš, kdy by ses mohl stavit a zařídíme, aby tam vše bylo. Muka pak možná půjde už i vyzkoušet.
Uživatelský avatar
Trafikant
účastník
účastník
 
Příspěvky: 998
Registrován: pát led 9, 2009 22:54

Re: Plynovy/benzinovy varic

Příspěvekod mskultet » pon dub 1, 2013 22:09

Tak díky. Až budu mít cestu, tak se Ti ozvu.
mskultet
nováček
nováček
 
Příspěvky: 55
Registrován: sob úno 9, 2013 22:51

Předchozí

Zpět na Vařiče, zapalovače, nádobí, vaření