Primus Etapower MF - zapálení

zkušenosti, rady, dotazy.

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Primus Etapower MF - zapálení

Příspěvekod Johnaa » stř dub 6, 2011 19:45

Ahoj,
vlastním benzínový vařič Primus Etapower MF a nedaří se mě ho "nastartovat". Postupuji dle návodu- použiji správnou trysku, vyčištěná zplynovací trubička i tryska, ale stále mám vyšší žlutý plamen. Do modra (jak se píše v návodu) to má daleko. Zkusil jsem to s technickým benzínem i naturalem 95, se stejným výsledkem. Před každým dalším pokusem jsem schválně trubičku i trysku vyčistil.
Jinak jak postupuji: natlakuji lahev (cca 10-15 stlačení), na chvilku otevřu ventil (až se dostane trochu paliva na "pánvičku"), pak ho uzavřu a zapálím. Tady přesně nevím kdy mám pak ventil zase otevřít. Zkusil jsem to za cca 1 minutu i později a ve všech případech pak palivo na pánvičce dohořelo a z vařiče šel pouze žlutý a vyšší plamen.
Pro jistotu jsem zkusil i plyn a plamen taky nemůžu srovnat s tím co znám z vařiče VARII. Taky žlutý a vyšší.
Možná mám tedy jinou představu jaký plamen má z vařiče jít, ale s porovnáním s návodem takhle asi ne.
Jo a ještě vařič zapaluji bez hrnce, není třeba chyba v tomhle?

Prosím poraďte co dělám špatně. Dovolená se pomalu blíží a potřebuji vařič nějak zprovoznit.
Případně pokud by byl někdo znalý ochotný to vyzkoušet, tak třeba z okolí Brandýsa na Labem/Prahy...

Moc děkuji,
Honza
Johnaa
nováček
nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 15, 2011 7:26

Re: Primus Etapower MF - zapálení

Příspěvekod vonkreuz » stř dub 6, 2011 19:54

Kukni se na videa na youtube.com - třeba tohle video (stopáž 3:40 a později). Hoří ti takto nebo jinak?
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9590
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Primus Etapower MF - zapálení

Příspěvekod Hafi » stř dub 6, 2011 19:59

tezko soudit, rozhodne by to melo vypadat nakonec podobe jako na Varu, tedy plamen modry az neviditelny.
napada me:
1) nedostatecny tlak. 10-15 stlaceni by melo byt OK, je-li lahev plna. Pokud testujes s poloprazdnou lahvi mackej klidne mnohem vic
2) nějaký pevný bordel kdesi v trubicce, kam se dostal treba pri skladovani v obchode.
3) dal jsi tomu malo casu, zlutym plamenem to muze horet vcelku dlouho nez se to zahreje
4) nekvalitni benzin - napr pokud neni cerstvy, byl dlouhodobe skladovan v nejaky plechovce a muzou v nem byt usazeniny
5) nemam zkusenost primo s timto varicem, na mem primusu je proti trysce jakysi rozprasovac, bez nehoz to bud nehori vubec nebo blbe. Nevim jak to je reseno u tohoto, ale jestli tam proti trysce nic neni, tak je to divny, pripadne by to mohlo byt nepritomnosti hrnce, ktery je soucasti setu.

...body 2 a 5 vysvetluji i to proc to jede blbe i na plyn, ale jinak nevim.
Pokud bys mel cas to nejak po Praze privyst (Ladvi, Podoli, Karlin nebo Ujezd nad Lesy), tak na to muzu kouknout, ale zda se ze to delas dobre, takze nevim co bych vymyslel.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8425
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Primus Etapower MF - zapálení

Příspěvekod Johnaa » stř dub 6, 2011 20:24

To vonkreuz - na youtube jsem se díval a když to porovnám, tak plamen je podobný jako u toho odkazu co jsi psal, akorát že se pak nezmenšil (pokud jsem to nestáhnul ventilem) a zůstal žlutý.

To Hafi - ad1) zkoušel jsem plnou lahev (po rysku)
ad2) může něco být ještě v hadičce vedoucí od pumpy ke zplynovací trubičce, tu jsem nečistil (jak ji vyčistit?)
ad3) čekal jsem i tak dlouho, že palivo na pánvičce vyhořelo a vařič zhasnul, nebo když už pohasínal tak jsem přiotevřel ventil a čekal taky docela dlouho.
ad4) pravda, jako první jsem zkoušel natural 95 trošku starší z plastového kanystru. Dnes jsem zkoušel nově koupený technický benzín.
ad5) proti trysce je vingl 9O st. a vede k hořáku (podobný jako na VARu, ale se síťkou na celém povrchu)

Zkusím to ještě o víkendu i s hrncem a uvidím. Popřípadě se ozvu. Pracuji na Pražského Povstání, tak by nebyl problém seběhnout dolu na Podolí.

Co všechno bych se případně měl pokusit vyčistit (počínaje pumpou)?

Moc děkuji.
Johnaa
nováček
nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 15, 2011 7:26

Re: Primus Etapower MF - zapálení

Příspěvekod Hafi » stř dub 6, 2011 21:27

ad 1) kdyz horis tim tvym plapolavym zlutym plamenem a zapumpujes, vidis rozdil? (jestli to nezacne znatelne vic horet, nejde tam vic benzinu, coz je divny a indikovalo by to, ze je nekde neco ucpany)
ad 2) nevim, jak moc to jde rozebrat a jestli je duta. Pokud by do ni slo neco (pletaci jehlice, co neco takovyho) strcit, tak asi nejsnaz tim. Jinak leda neprimo (tlak vody, plynu...akorat ze ten plyn byva ucinejsi a evidentne to nepomaha, kdyz jsi to zkousel).
ad 3) mel jsem na mysli hlavne po druhem (definitivnim) otevreni privodu..ale zad se ani to neni ono...
ad 5) to si neumim moc predstavit, neznam primo tento varic a nejlepsi nahled mam z toho vonkreuzova videa, tj. nic moc. Nic to nemeni na tom, ze bych neocekaval, ze by k tomu rozpraseni proudu benzinovych vyparu byl potreba ten hrnec...

S cistenim to az tak neprehanej, delas to myslim dobre a neco to vydrzet musi. Pumpa bud tlakuje, nebo ne. Nic mezi. Takze jestli funguje, citis to v ruce pri stlacovani. Jediny co me napada je nejaky bordel v nektery trubicce a vylucovacim zpusobem by to mohla byt jen ta od lahve k varici. Ale nedokazu si stejne moc predstavit, ze by se tam neco dostalo, byva to celkem chraneny.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8425
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Primus Etapower MF - zapálení

Příspěvekod Svoby » ned bře 16, 2014 17:14

Tak s tímhle věřičem jsem se hodně natrápil. Pěkně nový jsem ho vyvenčil na 14denní zimní akci na Kavkaze, kdybychom neměli ještě jeden benzíňák MSR asi bych křoustal syrové nudle.....První 3 dny hořel ještě modrým plamenem, potom se kompletně zanesl a už fičel jenom žlutým/oranžovým neefektivním čadivým plamenem. Před každým vařením ho bylo potřeba vyčistit (trysku i potrubí) Jeho vada je myslím následující: Při zapálení benzínu na pánvičce hoří logicky "studený" žlutý čadivý plamen, který ale zároveň sazemi zanese přes "okysličovací mřížku" i trysku, takže při opětovném puštění paliva přes trysku crčí zplyněný benzín nepravidelně nebo málo (pulzování plamene a žlutý plamen). Prostě je to o štěsí. Každopádně každý neúspěšný pokus znamená: Počkat až to zchledne, znovu rozebrat vyčistit a znova to zkusit, furt dokola. Modrý plamen se vám podaří tak 1x z 20 pokusů, uděláte lépe když se smíříte se světležlutým 1x z 5 pokusů a úplně nějlépe uděláte když si tenhle drek nekoupíte....vyhnete se tak vysušeným a špinavým rukám od benzínu a hlevně sazí. Jinak je to pěkný květináč na kytky...
Svoby
nováček
nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned bře 16, 2014 16:46


Zpět na Vařiče, zapalovače, nádobí, vaření