Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

dobré ceny, personál, slevy...

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod apuka » pát lis 24, 2023 10:57

Krucis, dnes jsem objednaval z Hudy dve nepromokave katata, tj. zadna zanedbatelna suma. Platil jsem pres online prevod pres branu. Jenze ouha - zaplaceni proslo, z banky se vratilo na stranky brany a tam jen zprava cca "cekame na dorazeni platby. Pokud platbu u sebe vidite jako provedenou, muzete stranku zavrit.". Cekal jsem asi pet minut (normalne je to par vterin), zkontroloval v int. bankovnictvi, platba je mezi odeslanyma jako okamzita platba iniciovana.
Ale na strankach Hudy stale mam objednavku jen v kosiku, ani z brany neprisla zadna zprava na mail. Resil jsem jeste pres chat s Hudy - ty ale nemohou objednavku potvrdit, kym jim neprijdou penize a jeste stale se jim ukazuje, ze neprisly. Navic cislo uctu, kam penize z meho uctu sly je ucet provozovatele brany...

To jsem zvedav, kdy, kdo a jak toto bude nakonec resit :twisted:. Mimochodem, neni to zdaleka prvni pripad, kdy se stranky brany nevratili k objednavka na eshopu. Jenze doted vzdy prisel mail, ze se dela platba a kde jsem mohl zkontrolovat (ne)provedeni platby - ale to byla jina brana nez pouziva Hudy.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Etheric » sob lis 25, 2023 11:51

Mně jeden eshop už měsíc a něco nevrátil taky nemalou sumu. Komunikace jak s tatary, spíše řečeno horký brambor. Tak jim známý JUDr poslal předžalobní výzvu, včera byla převzata. Uvidíme, jak se to začne hýbat
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod lojzmen » sob lis 25, 2023 22:08

Jen pro zajímavost - Kaufland má taky marketplace. Samozřejmě, jsou tam věci z alíka :-)
Uživatelský avatar
lojzmen
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1105
Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod apuka » ned lis 26, 2023 19:55

apuka píše:To jsem zvedav, kdy, kdo a jak toto bude nakonec resit
Tak "se to" castecne vyresilo "samo". Asi za 2+ hodiny od placeni (a po delsi diskuzi s p. Burdou z Hudy v chatu) jsem dostal mail od Hudy, ze objednavka byla potvrzena a dostal jsem k ni doklady. Objednavka je v mem profilu ve stavu "zpracovava se" - ale stale mam v kosiku ty veci z ni...

Takze nakonec pres tu branu "nejak" platba do Hudy s velkym opozdenim dosla, ale stale je stav ne uplne idealni.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod apuka » stř lis 29, 2023 11:17

Vyresilo se to "uplne". Kalhoty dorazily - a i v kosiku na eshopu mam stale cely nakup :-).
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod apuka » pon pro 4, 2023 16:26

Kurna... Asi nejakym pohnutim mysli jsem si objednal pred 16-ti dny v Sanasportu membranove kalhoty Mammut, pred chvili prisel mail, ze je prave odeslali... No jo, "na sklade u dodavatele", dodaci lhuta byla 10-15 dnu... Ja jsem na to uplne zapomel, mezitim mam doma ty same i od Hudy ve dvou velikostech, dnes jsem je chtel vratit, bo maji nesmyslne kratky poklopec bez rozepnuti, zato s dvoujezdcovym zipem ](*,).
Takze zase cekat, prevzit, vratit....
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Etheric » úte pro 5, 2023 3:59

Tak mám vyřešeno, předžalobní výzva zabrala, peníze jsou na účtě, dokonce větší suma, než kolik stálo zboží a doprava zpět. Nevím, jak to udělal.. Umí být velice nepříjemný a neodbytný, v rámci své profese (ne povahy). Šikovnej kluk :)
Odvděčím se mu tak, že až zas bude potřebovat zabít a zpracovat nějaký zvíře, přijedu a udělám. Všichni spokojeni. Vsadím se, že po nich v tý předžalobní výzvě krom peněz pro mě chtěl i pro sebe. Takže vlk se nažral a koza přibrala. Ideální stav :)
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod pavproch » stř pro 6, 2023 14:20

Zase jedna stížnost/pochvala: Alza (WeDo) doručili o jeden den dříf než avizovali = pochvala. Stížnost = firemní nákup, potřebuju fakturu, v zásilce nebyla, v mailu taky nic. Chjo no.
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28318
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » čtv pro 14, 2023 8:54

Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod pavproch » stř led 3, 2024 14:32

A už zase: Kdesyk sem tu spal, že mi doma zaschly kukundové lepidla (liquid i gel) = objednal sem si 1+1 nové (fšichni tady zřejmě ví, jak je normální kukundové lepidlo velké/malé) = přišlo to v "óbr" krabici vycpané bublinkama + v oznámení od ČP, že přepravuje/je na poště k vyzvednutí bylo opět místo toho sexshopu (jako odesílatele) "Hala xyz". Grrrr!
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28318
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Etheric » čtv led 4, 2024 4:14

Chválím obchod knifestock. Měl jsem objednané dvě věci, jedna za cca 2500 a druhá za necelá dvě sta. První měla být dostupná max do 8 týdnů, už je to 11 týdnů a nejsou schopni (nemají prostě info od výrobce / dodavatele) říct, kdy to dorazí. Tak jsem jim napsal, že chci tuto položku stornovat (plus vzkaz, který mají předat výrobci / dodavateli), ať mi pošlou jen tu druhou položku. Poslali mi ju včera a zdarma, ačkoliv u věci za ani ne 200Kč na to normálně není nárok. Tak asi jako omluvu.... Každopádně fajn :smt023
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 8108
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » úte led 9, 2024 22:58

Mám dotaz k fungování ebay, ale aby vám to bylo jasné o co mi jde, tak to musím trochu rozepsat:

Prodával jsem nějaké foto filtry a koupil je někdo z Polska. Ale mně tam nešla nastavit doprava tady od nás a jen mi to nabízelo služby dopravy z USA za nesmyslné ceny. Už dříve jsem kvůli tomu komunikoval s ebayem a oni mi sdělili, že to je kvůli tomu, že jsem se registroval na ebay.com, který je pro USA nebo co a prý to nejde změnit. Ale když jsem se registroval, tak jsem měl stránky normálně v češtině. Tak já jsem u tohoto inzerátu uvedl cenu dopravy zdarma po celém světě a s prodávajícím jsem se domluvil, že mi pošle dopravu na účet předem (poslal jsem mu číslo účtu) a já to pošlu normálně přes Českou poštu. Předem jsem totiž o tom s kupujícím komunikoval a vysvětlil mu mé obtíže s nastavením dopravy plus jsem to měl uvedené v inzerátu, že cena se bude stanovovat po domluvě podle místa zaslání.
No tak on to koupil, ale já teď zjišťuji, že ebay po mně chce změnit moji adresu z místa odeslání v ČR na USA, aby mi mohli nabídnout štítek a že mám odeslat do dvou dnů.

A já se chci zeptat. Je nutné to odeslat s tím štítkem od ebay nebo to můžu normálně odeslat přes tu ČP na adresu toho kupujícího nezávisle na ebay? Jde mi o to, aby mi pak ebay vyplatil ty peníze, jestli je nutné nějak tím štítkem potvrdit zároveň odeslání a třeba jim poslat nějaký kod, jestli oni to sledují v systému, zda zásilka byla odeslána a doručena. Aby mi pak na konci té lhůty 14dnů vyplatily ty peníze, pokud je nutné ten štítek u nich zakoupit nebo zadat ten kod, nevím teď. Nebo jestli mi to normálně vyplatí automaticky, když kupující nepodá stížnost a ten štítek od nich potřeba není. Ale už mi chodí maily od ebay, abych aktualizoval údaje. Že jsem se na to nevykašlal...
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » stř led 10, 2024 14:45

Získala si mě Ikea svým přístupem. Jsem tam před Vánoci koupil zatemňovací závěs a všiml jsem si, že mají novou službu, že člověk může vrátit nakoupené zboží (aniž by musel objednat přes eshop) až do jednoho roku a že zboží může být rozbalené, použité nebo dokonce poškozené vlivem instalace. Prostě, když si to člověk rozmyslí, že se mu to do bytu nehodí, tak to může vrátit. No a během Vánoc mi kámoška nabídla zatemňovací závěs hezčí, lepší a zdarma. Tak jsem to byl vyzkoušet v té Ikei a donesl jsem jim tam ten závěs už použitý a rozbalený, tak to ani nekontrolovali a hned mi vrátili peníze. Tak budu nakupovat tam, protože já umím být nerozhodný. Jen nevím, jestli tam člověk musí mít registraci nebo ne. Já ji mám kvůli snadnějšímu a rychlejšímu nakupovaní přes aplikaci a pak taky nemusím skladovat účtenky, že nakupuji na zákaznickou kartu.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod apuka » stř led 10, 2024 15:38

Ja jen nevim, jestli si uvedomujes, ze kvuly takovemu pristupu nakonec zaplati ti, co si tam neco koupi (a nevrati) vyssi, mozna i citelne vyssi cenu.
Stejny princip, jako, myslim, Ty jsi psal, ze nejradeji nakupujes v Tescu na jejich Tesco card (nebo jak se to jmenuje), protoze jsou na to velke slevy. Pro majitele karty je to vyrazne levnejsi (nekdy i o vice nez 50%, nejcasteji cca o tretinu). Ja to ale vidim i z druhe strany - oni maji docela slusny zisk i na ty se slevou prodane vyrobky. A vsichni, co slevovou kartu nemaji, tem to bez skrupuli prodaji o tu tretinu az pulku draz. Tj. je v podstate pekne oberou.... Kdyby to bylo na par vyrobcich a/nebo v kratkodobych akcich (jak to maji jinde, napr. v Lidlu), tak je to OK - jenze v Tescu je to stale snad na pulku sortimentu.

Ja pro toto u nich nakupuji jen kdyz neni zbyti. A ne, jejich kartu si urcite neporidim...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » stř led 10, 2024 21:41

Ne, to mě nenapadlo takhle uvažovat a ani to nějak nechápu, co bych měl dělat špatně. Prostě využívám nabídku a nikde si nic nevynucuju.

A když můžu nakoupit v Tescu levněji o 400Kč na nákup oproti třeba kdybych šel do Kauflandu, tak proč bych to nedělal, když nemám peněz na rozhazování. Já jsem slyšel nějaké názory, že to tam mají přepálené a pak to na tu kartu dají na normální cenu. Ale podle toho co kupuji já jsem si toho nevšiml. Většinou to stojí stejně jako jinde a díky té kartě se dostanu na nižší ceny a často dost výrazně. Třeba v Kauflandu tu jejich kartu nemám, protože mi to za to nestojí, ty slevy na členské karty jsou korunové.

V Ikea jsou pořád levní a pro mě dostačující, nevšiml jsem si, že by tam kvůli kartám bylo draho.

To bys to samé mohl říci o Alze, kde prodávají taky rozbalené věci levněji ale i jiné eshopy. Kdo slevy neřeší, tak asi nemá potřebu řešit, že je někde něco o stovku dražší a kdo slevy řeší, tak si zase díky tomu takhle může nakoupit levněji. S tvoji logikou by nemohly být ani jednorázové slevové akce, protože to taky platí zákazníci, když ty slevové akce nejsou.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod apuka » čtv led 11, 2024 13:12

Dromedaro píše:nějak nechápu, co bych měl dělat špatně
Ja jsem taky nepsal ani nenaznacoval, ze bys Ty delal neco spatne :wink:.
Dromedaro píše:S tvoji logikou by nemohly být ani jednorázové slevové akce, protože to taky platí zákazníci, když ty slevové akce nejsou.
No nevim, kdyz jsem primo napsal, ze na par vyrobku docasne akce je v poradku, tak si asi neco spatne pochopil.

U Tesca jde fakt o to, zo oni cca pulku sortimentu (i kdyz ne stale stejne, castecne se to meni, ale rozsah je cca staly) maji pro drzitele karet opravdu vyrazne levnejsi - a jeste i tak na tom vydelaji. Navic kdyz vejdes k nim, vsude na Tebe sviti ty ceny v akci - a az kdyz se podivas bliz a poradne, najdes na cenovem stitku, ze ta cena je pro drzitele ClubCard. Co si ja vsimnu, ale nekdo kdo tolik nepremysli, jeste hur vidi na to naleti. Ceho jsem svedkem u jinych na pokladni skoro pokazde, kdyz tam nahodou neco kupuji.
Problemem je i to, co pises, ze oni normalni cenu maji cca stejnou jako ostatni - ano, to je specifikum ceskeho prostredi. Jeden zdrazi, za chvili se ceny +- dorovnaji u vsech velkych retezcu. Plus navic Tesco silne tlaci na dodavatele na snizeni ceny - coz sice delaji vsichni a velka cast slevovych akci je ve "spolupraci" s vyrobcem/distributorem, ale Tesco toto dela v nejvesi mire a taky /pry/ nekdy docela agresivne.

U Ikei ano, oni jsou stale pomerne levni - ale ta moznost rocniho vraceni i pouzivaneho zbozi se nekde na cenach projevit musi. Spise se divim, ze jeste se nerozsirilo, co bych u nas cekal - ze si lide budou co rok "kupovat" nove veci a pred uplynutim roku to budou vracet. (Asi jako spoluzaci meho kolegu, kdyz delal nekde v USA delsi dobu "manazera bazenu" :-). Ti za nim prijeli na mesic+, ptali se ho, co si maji prinest, kdyz chteji jezdit na kole po prirode. On na to, ze nic. Az prijdou, zajdou do mistniho sportovniho obchodu, tam si vsechno nakoupi - kola, vybaveni, obleceni, obuv -, maji tam 100 dnu na vraceni i pouziteho, dokonce i hodne pouziteho zbozi, pokud nejsi s nim spokojeny. Tak zasli, nakoupili, vyuzivali - a den pred odjezdem vsechno vratili ve stavu, v jakem prijeli posledni den, tj. zablacene, spinave, poskrabane... Penize dostali zpet na ruku a spokojene odleteli zpet do CR... ](*,))
Zdaleka nebyli jedini Cesi (o jinych narodnostech netusim), o kterych vim, ze to v USA takto udelali.


A neni pravda, ze by me slevy nezajimaly. Ano, pokud neco kupuji, hledam z meho pohledu nejslusnejsi a nejvyhodnejsi nabidku a vetsinou si to koupim s pomerne vyrazneou slevou. Nebo nakoupim tehdy, kdyz na neco v akci narazim. Ale u spolecnosti/eshopu, ktera/-y by se tvaril(a) podobne jako Tesco bych si vec nekoupil, radeji bych zaplatil vice jinde. Jo, je to - mozna - moje blbost, ale nebudu se znasilnovat kvuli usetreni trochu penez, kdyz se mi chovani bytostne nelibi.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » pát led 12, 2024 10:31

Ano, to Tesco to má s těmi slevami dost jinak než ostatní obchody a má to založené na té klubové kartě.

U té Ikey mě napadlo to samé, že to nemají moc domyšlené, že jim to někteří lidi budou po roce vracet a koupí si to znovu a budou tak mít pořád nové zboží, pokud to Ikea nemá nějak podchycené. Zase mně by to třeba za to nestálo každý rok rozmontovávat třeba šatní stěnu, postel, gauč, někam to vozit nebo si to nechat odvézt, čekat na nové...

Ale s tím příkladem z Ameriky je to hustý, jestli to tam takhle funguje nějak rozšířeně. To si může člověk vždycky na sezonu koupit nové kolo, po sezoně vrátit a mít tak každý rok nové a třeba jiné kolo... A asi je to tam teda běžný postup, když jim to doporučil místní, tak proč by to tak zase nedělali na druhou stranu, když to jde a obchody jim to umožňují. Jen je to teda systém, který dost podporuje plýtvání a nevážení si věcí.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod apuka » pát led 12, 2024 10:48

Dromedaro píše:asi je to tam teda běžný postup, když jim to doporučil místní
Ten "mistni" byl jejich spoluzak, taky Cech, jen tam delal (legalne) uz asi dva roky.

Jinak bych uplne nerekl, ze to bezny postup - ano, pokud nekdo vec poradne odzkousi a zjisti, ze mu nevyhovuje nebo doslovne vadi, tak to vrati. Ale nedela to proto, aby mel "kazdy rok nove kolo", ale protoze opravdu neni spokojeny.
Rozdil je nejenom v obchodni politice obchodu, ale i nakupovaci politice lidi. Urcite se i tam najde nekdo, kdo to obcas zneuzije, ale v Cechach plati prislovy "dobra hospodynka pro pirko pres plot skoci", ted uz v ponekud prenesenem vyznamu, cca "vyuzij slevy a jine moznosti, jak muzes".
Dela se to i v CR - pred jistou dobou se medialne dost resilo, kolik bylo "dovolenkaru", kteri si koupili fotak tesne pred odjezdem a hned po navratu jej vratili. S nekolika tisici nafocenych snimu a desitkama/stovkama videi... Stale se pletou pojmy "vyzkouset na zjisteni funkcnosti a ovladani" a plnohodnotne (tj. ve velkem) nejakou dobu vyuzivat.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » pát led 12, 2024 10:53

apuka píše:Dela se to i v CR - pred jistou dobou se medialne dost resilo, kolik bylo "dovolenkaru", kteri si koupili fotak tesne odjezdem a hned po navratu jej vratili. S nekolika tisici nafocenych snimu a desitkama/stovkama videi... Stale se pletou pojmy "vyzkouset na zjisteni funkcnosti a ovladani" a plnohodnotne (tj. ve velkem) nejakou dobu vyuzivat.

No ale tak tohle si má snad obchod zkontrolovat, jestli s tím něco nafotili nebo ne. Teda já bych to čekal, že si to při vrácení zkontrolují a tohle mi neprojde. To už není vyzkoušení ale regulérní používání. Já bych čekal problémy i při vrácení jen s jedním zkušebním snímkem.

V Megapixelu jsem si foťáky z vitríny mohl jen osahat, ale ani zapnout, natož vyfotit jediný snímek, že už by to pak nemohli prodávat jako nový foťák, což jsem chápal.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » pát led 12, 2024 14:44

Jsem o tom ještě přemýšlel a s tím kolem to je zase dobrý, že to tam takhle mají. Ne kvůli nějakému odrbávání obchodů, ale že třeba s kolem ten problém je, že to člověk pozná až při pořádné jízdě, zda mu sedí ve všech ohledech a když zjistí, že ne, tak je to v řiti, protože ti to nikdo zpět nevezme. A vyzkoušení na chodníku před obchodem toho člověk moc nepozná.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod eimles » stř led 17, 2024 13:42

Má někdo zkušenosti s obchodem www.scarpavyprodej.com?
Ti co tvrdí že cesta může být cíl, žádného cíle obvykle nedosáhli.
Uživatelský avatar
eimles
účastník
účastník
 
Příspěvky: 450
Registrován: úte bře 27, 2007 12:37
Bydliště: kousek od Horní Suché

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Hafi » stř led 17, 2024 18:05

na první dobrou bych řekl, že to je jasně podvodný eshop
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8431
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod apuka » stř led 17, 2024 18:38

Jo - je to tak na nasem korporatnim blokatoru tvrde oznaceno. Na COI to sice v seznamu neni, tam je jen botyscarpa, ale rekl bych, ze to jsou ti sami.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16597
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » stř led 17, 2024 19:44

Dromedaro píše:A já se chci zeptat. Je nutné to odeslat s tím štítkem od ebay nebo to můžu normálně odeslat přes tu ČP na adresu toho kupujícího nezávisle na ebay?

Tak kdyby to někoho zajímalo, tak možné to je odeslat bez toho štítku od ebay.
Podařilo se mi vykomunikovat se zákaznickou podporou, jak to udělat. V sekci můj ebay si rozkliknu tu prodanou položku a je tam možnost vložit sledovací číslo a zvolit dopravce, kde je dokonce i Česká pošta. Takže jsem zvolil Českou poštu, vložil sledovací číslo, uložil a v systému se to hned změnilo, že jsem zásilku odeslal.

Jen teď ještě musím s nimi nějak vykomunikovat tu výplatu peněz. Protože jak jsem tam zvolil nějakou dopravu po celém světě z USA, aby mě to pustilo dál a umožnilo prodat do Polska, tak to byla nějaká ekonomická (pomalá) služba a v systému to teď mně, příjemci i ebay ukazuje doručení až do 28. března. To ale znamená, že mi ebay hlásí, že protože je to můj první prodej, budou mi zadržovat výplatu až do toho 28.března, zda kupující nenahlásí nějaký problém... Tak teď úplně nevím, jestli to platí fakt až do 28.března nebo když jim ten systém zahlásí doručeno třeba tento týden, tak jestli pak začne běžet ta lhůta cca 14dnů pro stížnosti (tak to bylo u mě, když jsem něco kupoval) a když do té doby nenahlásí stížnost, tak mi peníze vyplatí.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » sob led 20, 2024 13:48

Dromedaro píše: Tak teď úplně nevím, jestli to platí fakt až do 28.března nebo když jim ten systém zahlásí doručeno třeba tento týden, tak jestli pak začne běžet ta lhůta cca 14dnů pro stížnosti (tak to bylo u mě, když jsem něco kupoval) a když do té doby nenahlásí stížnost, tak mi peníze vyplatí.

Kupující si včera v Polsku balík převzal a v systému se to změnilo na doručeno a výplata peněz ke 24.lednu. Super.
Tak to funguje, poslat nezávisle na ebay s vlastní dopravou, když mi to nejde nastavit v jejich systému v rámci inzerce. Protože se to pak řídí ten jejich systém tím dodatečně vloženým sledovacím kódem a výběrem přepravní společnosti u prodaného zboží.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » pon úno 5, 2024 3:26

Mam dotaz nejspis na pravniky nebo v tomto ohledu zdatne uzivatele. U Kosiku se posledni dobou opakuje stale casteji nasledujici situace.

Objednam zbozi ze sekce Zachran mne, coz jsou veci s koncici zarukou za lepsi cenu. Objednavku odeslu a zaplatim. Kdyz ji privezou, dane zbozi tam neni a kdyz si stezuju, dostanu nasledujici prefabrikovanou omluvu:

Zmiňované zboží ze sekce zachraň mě je doplňováno, vyskladňováno a odepisováno průběžně po celý den. A to na základě různých kontrol kvality, nebo různých zákaznických podnětů. Často se zboží při manipulaci poškodí a jelikož jde o výprodej, tak máme většinou velmi omezený počet kusů. Dle nastavených procesů náhrad, zboží z výprodeje nemůže být bohužel nahrazováno za položku se standardní délkou trvanlivosti.

Jde mi o oznacenou vetu. Driv to tak totiz resili, kdyz uz zbozi nemeli, tak misto nej dali to same s normalni trvanlivosti. Coz povazuju za fer, jelikoz chyba je na jejich strane. Pak to ale delat prestali, protoze tam zrejme maji takovy bordel, ze jim to lezlo do penez. Jenze... nemeli by to nahodou udelat i tak? Uzavrel jsem s nima smlouvu a oni ji nesplnili. Zbozi k dispozici maji, jen za jinou cenu a nechteji ho dodat za puvodni. Jak je to z hlediska prava? Takove veci uz probehly, kdyz se treba v e-shopu sekli v radu a pak museli dodat zbozi za nesmyslne levnou cenu. Chapu, kdyby ho vubec nemeli, ale to oni obvykle maji.

Dalsi vec je, ze kdyz delam nakup, jsou na takovou vec casto navazany dalsi polozky. Rozhodnu se neco uvarit, a tak nakoupim cely recept. Kdyz hlavni polozku neprivezou, co s tema ostatnima, ktere muzou byt navic k rychle spotrebe? Cele to vznika tim, ze nesplnili svou cast smlouvy. Napsali mi na to tohle:

Zároveň se omlouváme, že vám to zkomplikovalo celou situaci, ale nelze reklamovat položky, které s tím byli vázany, pokud zboží nic není.

V tomhle pripade mi jeste pripsali jako omluvu kredity (stovku), protoze uz jsem si moc nebral servitky. Stalo se mi to uz v desitkach pripadu a uz toho mam dost. V zasade mi jde o to, jak na ne zatlacit, aby si ten bordel konecne spravili. Ano, muzu tam prestat nakupovat, ale to se mi uplne nechce, radej bych, kdyby to fungovalo a chci jim dat motivaci. Myslim, ze kdyby museli chybejici zbozi nahrazovat tim samym za plnou cenu, tak by to mohlo zafungovat.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49437
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Hafi » pon úno 5, 2024 8:25

1) jakože ti to nedaj do nakupu a nedaj ti o tom vědět? Mě vždy přijde zpráva předem, že to tam bohužel není
2) Dle mě je tam inzerované explicitně zboží s krátkou dobou trvanlivosti, To je prostě jedna z vlastností. A takové zboží prostě nemaj skladem. Když bude výprodejová cena na červený bundě a už ji nebudou mít (protože bordel ve skladu a někdo treba zadal blbě nějakou vratku), tak mi nepřijde možné po nich chtít modrou bundu jinak stejnýho typu
3) pokud bys při převzetí zjistil, že tam část nákupu není, tak se můžeš rozhodnout nepřevzít i další části nakupu. Akorát tím vysíráním potrestáš v první řadě kurýra a nevím, zda se to dostane výš.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8431
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod irem » pon úno 5, 2024 9:26

@mike Obavam se, ze to je jedna ze znacnych nevyhod nakupovani pres tento typ sluzeb. Muzes mit objednavku sestavenou okolo receptu a klicova ingredience proste nedorazi ... a poskytovatel sluzby tim neporusi obchodni podminky. Zda se, ze mas moznost objednavku zmenit v okamziku, kdy Te informuji, ze objednane zbozi neni dostupne. Uznavam ale, ze pokud si nekdo na rano objedna nakup, tezko bude nekolik hodin predem vstavat a kontrolovat, jestli nahodou nema zrusit objednavku nebo narychlo preplanovat jidelnicek na nasledujici dny a preobjednat suroviny :roll:

Jako zakaznik zajiste plnis svou cast povinnosti vuci kosiku a seznamil ses dukladne s obchodnimi podminkami :twisted: nicmene nize pripomenuti podminek, ktere se tykaji Tveho pripadu (4.1., 7.6.)

2.4. Zákazník si je vědom zejména následujících povinností vůči KOŠÍKu, a proto zaručuje následující: .... e) se před zahájením užívání internetového portálu http://www.kosik.cz důkladně seznámil s těmito VOP, je s nimi srozuměn a souhlasí s nimi

4.1. Objednávka je pro Zákazníka závazná od chvíle jejího dokončení na internetovém portálu http://www.kosik.cz. Změna Objednávky po jejím dokončení, resp. po uzavření Smlouvy, je možná pouze, pokud KOŠÍK telefonicky či jinak kontaktuje Zákazníka s tím, že objednané zboží již není dostupné ...

7.6. Dostupnost zboží je vázána na skladové zásoby a KOŠÍK dostupnost zboží negarantuje. V případě, že nebude možné Objednávku z jakýchkoli důvodů na straně KOŠÍKu vyřídit, bude o tom Zákazník informován prostřednictvím zákaznické linky KOŠÍKu anebo prostřednictvím e-mailu, který Zákazník uvede v Objednávce jako kontaktní.
irem
účastník
účastník
 
Příspěvky: 272
Registrován: čtv kvě 24, 2018 7:14

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » pon úno 5, 2024 9:28

mike píše: Takove veci uz probehly, kdyz se treba v e-shopu sekli v radu a pak museli dodat zbozi za nesmyslne levnou cenu. Chapu, kdyby ho vubec nemeli, ale to oni obvykle maji.

Ano, proběhli, ale myslím, že dodat zboží nakonec nemuseli. Vybavuje se mi případ, který byl medializován, kdy si nějaká parta v kanclu brzy ráno všimla, že v jednom eshopu nějaký notebook nestojí 20 000Kč, ale 2000Kč. Každý z nich si jich naobjednal deset dvacet kusů. Eshop jim to samozřejmě zrušil, protože se jednalo o chybu v systému. Oni se chtěli eshopu pomstít tím, že to medializovali a ještě v tom vystupovali anonymně. Ale reakce na to byly, že eshop byl v právu, protože se jednalo o zjevnou chybu a já to taky tak vnímám a ti kancelářští byli pěkní vychcánci. Tohle už eshopy mají ohlídané v obchodních podmínkách a tipuju, že ten Košík to tak mít taky bude.

V tom tvém případu bych viděl problém v tom, že tě na to neupozorní při placení, pokud tě neupozorňuje a ty se dozvíš až při dovozu, že není všechno. Třeba Rohlík to tak má. ITesco ne, ale nabízí ti možnost, že pokud nějaké zboží nebude skladem, tak ti tam přibalí stejný druh zboží jen třeba od jiného výrobce. Prostě to cenou nejblíže k produktu, který jim chybí.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » pon úno 5, 2024 14:16

Hafi píše:Akorát tím vysíráním potrestáš v první řadě kurýra a nevím, zda se to dostane výš.

Mike by ještě mohl udělat to, že jestli to neustále řeší se zákaznickou podporou, tak to řeší asi především s řadovými brigádníky atd a ti používají standardní řešení a odpovědi, která mají v popisech práce. Podle toho, co tu Mike píše, tak to není korunový nákupčí, ale nakupuje s vyššími a hlavně pravidelnými útratami, tak by Rohlík měl mít zájem si jej udržet. Mohl by tedy napsat na zákaznickou linku nebo zavolat a vyžádat si kontakt na nějakého vedoucího či si ho nechat zavolat k telefonu. Ten na to koukne, uvidí, že Mike dělá pravidelně velké útraty a tak třeba najde i nějaké individuální řešení, na které on už má pravomoci. Taková je i moje zkušenost, i když ne zrovna u tohoto specifického problému.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4385
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

PředchozíDalší

Zpět na Prodejny