Obří řetězce se sportovním vybavením ovládnou ĆR

dobré ceny, personál, slevy...

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Příspěvekod poiko » čtv led 25, 2007 10:38

zajímalo by mě, jestli třeba ty outdoor obchody, co jsou v centru prahy, Hudy, Roskpoint, tedko ten TNF, si na sebe vydělaj i přes ten horentní nájem.
Zážitek nemusí být hezký, hlavně když je intenzivní
Uživatelský avatar
poiko
účastník
účastník
 
Příspěvky: 751
Registrován: ned dub 2, 2006 19:20

Příspěvekod Hafi » čtv led 25, 2007 21:33

poiko píše:zajímalo by mě, jestli třeba ty outdoor obchody, co jsou v centru prahy, Hudy, Roskpoint, tedko ten TNF, si na sebe vydělaj i přes ten horentní nájem.


Tak to se zas neboj, že by prodělali, byť jen v jednotlivých obchodech. MAj na to určitě nějakej plán, odhady tržeb, atd. A pokud ne hned, tak časem se do plusu určitě dostanou. Třeba Rockpoint v Praze na poříčí možná ted neni uplně tolik vytizeny, ale to prijde jen co tam otevrou palladium. Pak tam bude hodne lidi a pritom to bude pristupny rovnou z ulice a ebude to mit takovou hypermarketovou prichut. :smt082
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8459
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

tak k tomu chci aspoň něco málo říct

Příspěvekod ppeppe » pát led 26, 2007 15:43

Tak nějak mám potřebu se k tomuhle tématu trošku vyjádřit. Sám provozuju kamený obchod s outdoorovým vybavením v normálním okresním městě. Když jsem to tady tak pročítal a viděl takový věci jako že ti zlatokopové v malých kamených obchodech už nevědí co by za to chtěli, tak mi z toho bylo až trochu smutno. Jen doufám, že moji zákazníci se na mě tak nedívají. Snad to tak neni, protože pak by se ke mě nevraceli a nezastavili se "jen" na kus řeči, když jdou okolo. Myslim si, že nás malý prodejce a vás outdoorový nadšence spojuje stejná záliba. Jen někomu se to prostě povedlo udělat i svým zaměstnáním. Ale doopravdy nevěřte, že ten koncovej prodejce má 300% marži. Co to znamená " je známe" jako, že jedna paní povídala? A bylo to i zveřejněné? Prosim vás kde? Blesk, Nova nebo někdo jinej seriózní? Hlavní rozdí je kde výrobek je vyrobenej, pokuď je to v ČR , myslím tím doopravdy vyrobeno v ČR, tak marže i když ten výrobek neni nejlevnější (jak už to u našich výrobků bývá) neni maržr zdaleka ani 50% ,když jsou to výrobky z Asie tak pak jsou ty marže vyšší. Není divné, že všechny ty obrovské sporty nenabízí vůbec české značky? Kam se třeba ztratili spacáky Prima z HUDY? Možná ti zlatokopové jsou někde jinde. Nevyděláváme jen na své živobytí, nájem apod, ale taky, abychom mohli rozšiřovat sortiment, aby vy jste byli spokojený z nabídkou a tím padem my byli spokojený s prodejem, ale taky jak to v tom svém obchůdku máme pěkný.Pak by jste nepřitele mohli vidět v jakém koliv prodejci nebo toho kdo nabízí jakékoliv služby. Ale malé outdoorové obchůdky si to myslim doopravdy nezaslouží. Toť asi vše
ppeppe
nováček
nováček
 
Příspěvky: 22
Registrován: pát led 26, 2007 14:58

Re: tak k tomu chci aspoň něco málo říct

Příspěvekod Hafi » pát led 26, 2007 15:57

ppeppe píše:Tak nějak mám potřebu se k tomuhle tématu trošku vyjádřit. Sám provozuju kamený obchod s outdoorovým vybavením v normálním okresním městě. Když jsem to tady tak pročítal a viděl takový věci jako že ti zlatokopové v malých kamených obchodech už nevědí co by za to chtěli, tak mi z toho bylo až trochu smutno. Jen doufám, že moji zákazníci se na mě tak nedívají. Snad to tak neni, protože pak by se ke mě nevraceli a nezastavili se "jen" na kus řeči, když jdou okolo. Myslim si, že nás malý prodejce a vás outdoorový nadšence spojuje stejná záliba. Jen někomu se to prostě povedlo udělat i svým zaměstnáním. Ale doopravdy nevěřte, že ten koncovej prodejce má 300% marži. Co to znamená " je známe" jako, že jedna paní povídala? A bylo to i zveřejněné? Prosim vás kde? Blesk, Nova nebo někdo jinej seriózní? Hlavní rozdí je kde výrobek je vyrobenej, pokuď je to v ČR , myslím tím doopravdy vyrobeno v ČR, tak marže i když ten výrobek neni nejlevnější (jak už to u našich výrobků bývá) neni maržr zdaleka ani 50% ,když jsou to výrobky z Asie tak pak jsou ty marže vyšší. Není divné, že všechny ty obrovské sporty nenabízí vůbec české značky? Kam se třeba ztratili spacáky Prima z HUDY? Možná ti zlatokopové jsou někde jinde. Nevyděláváme jen na své živobytí, nájem apod, ale taky, abychom mohli rozšiřovat sortiment, aby vy jste byli spokojený z nabídkou a tím padem my byli spokojený s prodejem, ale taky jak to v tom svém obchůdku máme pěkný.Pak by jste nepřitele mohli vidět v jakém koliv prodejci nebo toho kdo nabízí jakékoliv služby. Ale malé outdoorové obchůdky si to myslim doopravdy nezaslouží. Toť asi vše

Hele diky za vyjadreni! Ja bych jen chtel se zeptat jestli sem to dobre pochopil: marže 50 procent je že to nakoupíš za 500 a prodas za 750? Anebo nakoupis za 500 a prodas za 1000? Ja jen pro ujisteni, co to je marže. a jinak: tady všici nadavaj, jak velky sou marže, ale ja myslim, že relativně odpovídaj, že jsou s tim spojený i docela velký výdaje, jak píšeš. Rozhodně bych kvůli tomu nebyl naštvanej na svýho prodejce. Prostě každej se chce uživit. A jinak těch 300 procent bylo míněno jako celková marže, kterou si na tom nechaj všichni, kterým to zboží projde rukou od chvíle co je ušiý do chvíle co je prodaný. A to myslim neni přehnaný, že se zboží prodává za 3-4násobek nákladů na VÝROBU. Při nejmenšim pro oblečení z číny.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8459
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: tak k tomu chci aspoň něco málo říct

Příspěvekod uplne jinej martin » pát led 26, 2007 16:14

Hafi píše:
ppeppe píše:Tak nějak mám potřebu se k tomuhle tématu trošku vyjádřit. Sám provozuju kamený obchod s outdoorovým vybavením v normálním okresním městě. Když jsem to tady tak pročítal a viděl takový věci jako že ti zlatokopové v malých kamených obchodech už nevědí co by za to chtěli, tak mi z toho bylo až trochu smutno. Jen doufám, že moji zákazníci se na mě tak nedívají. Snad to tak neni, protože pak by se ke mě nevraceli a nezastavili se "jen" na kus řeči, když jdou okolo. Myslim si, že nás malý prodejce a vás outdoorový nadšence spojuje stejná záliba. Jen někomu se to prostě povedlo udělat i svým zaměstnáním. Ale doopravdy nevěřte, že ten koncovej prodejce má 300% marži. Co to znamená " je známe" jako, že jedna paní povídala? A bylo to i zveřejněné? Prosim vás kde? Blesk, Nova nebo někdo jinej seriózní? Hlavní rozdí je kde výrobek je vyrobenej, pokuď je to v ČR , myslím tím doopravdy vyrobeno v ČR, tak marže i když ten výrobek neni nejlevnější (jak už to u našich výrobků bývá) neni maržr zdaleka ani 50% ,když jsou to výrobky z Asie tak pak jsou ty marže vyšší. Není divné, že všechny ty obrovské sporty nenabízí vůbec české značky? Kam se třeba ztratili spacáky Prima z HUDY? Možná ti zlatokopové jsou někde jinde. Nevyděláváme jen na své živobytí, nájem apod, ale taky, abychom mohli rozšiřovat sortiment, aby vy jste byli spokojený z nabídkou a tím padem my byli spokojený s prodejem, ale taky jak to v tom svém obchůdku máme pěkný.Pak by jste nepřitele mohli vidět v jakém koliv prodejci nebo toho kdo nabízí jakékoliv služby. Ale malé outdoorové obchůdky si to myslim doopravdy nezaslouží. Toť asi vše

Hele diky za vyjadreni! Ja bych jen chtel se zeptat jestli sem to dobre pochopil: marže 50 procent je že to nakoupíš za 500 a prodas za 750? Anebo nakoupis za 500 a prodas za 1000? Ja jen pro ujisteni, co to je marže. a jinak: tady všici nadavaj, jak velky sou marže, ale ja myslim, že relativně odpovídaj, že jsou s tim spojený i docela velký výdaje, jak píšeš. Rozhodně bych kvůli tomu nebyl naštvanej na svýho prodejce. Prostě každej se chce uživit. A jinak těch 300 procent bylo míněno jako celková marže, kterou si na tom nechaj všichni, kterým to zboží projde rukou od chvíle co je ušiý do chvíle co je prodaný. A to myslim neni přehnaný, že se zboží prodává za 3-4násobek nákladů na VÝROBU. Při nejmenšim pro oblečení z číny.

"Marže se udává v absolutní hodnotě, nebo jako poměrové číslo. Např. nakupuje-li obchodník zboží za cenu 100 Kč a prodává spotřebiteli za 130 Kč, pak je marže 30 Kč, neboli 30%."

Celková marže je blbost. Nedělal bych v tom bordel, sem vůbec nemžeš tahat výrobní náklady. Do kterých ale navíc musíž započítat i amortizaci fabriky, etc.

P.S. Já osobně většinou, než ve svejch příspěvkách používam nějaký TERMITY, si ujasnim, co opravdu znamenaj. [rozdíl mezi výrobními náklady a EU cenou opravdu neni marže, leda že bys byl prodejce a výrobce zároveň].
Budocnost patří aluminiu!
Uživatelský avatar
uplne jinej martin
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1763
Registrován: ned led 9, 2005 21:41
Bydliště: Pragl

Příspěvekod conny » pát led 26, 2007 16:42

ach jo :(
a tak to dopadne vzdy, ked o ekonomickych veciach diskutuju neekonomovia, ktorych jedina skusenost je sprava vlastnej penazenky. je to podobne, ako keby sa moja mat vyjadrovala k horolezeckym karabinam - bud by dospela k (pre nu k logickemu) zaveru, ze to lano sa pod nou musi pretrhnut, alebo by svojho spolulezca poslala rovno na smrt.

kto si mysli, ze mali obchodnici su zlatokopi, moze si spokojne otvorit svoj vlastny obchod a spravit si z toho zlatu banu. pripane skusit inu zavratne vynosnu formu podnikania.

a vopred upoznornujem, ze akykolvek dobre spraveny podnikatelsky plan nedava ziadne zaruky uspechu - niektore veci nejde vopred spocitat - to riziko sa da zmensit, ale nie minimalizovat. a zvacsa plati, ze cim vacsi profit, tym vyssie bolo riziko, do ktoreho clovek siel.

po lopate povedane: peniaze nelezia na ulici nikomu, ani obchodnikom.
Every dream was given to us with the power to make it true.
Uživatelský avatar
conny
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3445
Registrován: úte zář 19, 2006 12:34
Bydliště: Praha - zbohom kopecky

Re: tak k tomu chci aspoň něco málo říct

Příspěvekod Hafi » pát led 26, 2007 17:29

uplne jinej martin píše:Já osobně většinou, než ve svejch příspěvkách používam nějaký TERMITY, si ujasnim, co opravdu znamenaj.

Co je marže, sem věděl (viz předchozí příspěvky), ikdyž pravda, nebyl jsem si uplne stopro jistý a už vubec sem si nebyl jisty jestli to vedi ostatni a tak jsem to chtěl ujasnit. A "celkova marže" ja myslim, že to je to co by tebe mělo zajimat, to co ti zveda cenu. Když budeš kupovat přímo od výrobce, tak ti přide 50 procent marže v poho a bude to levný. Když ty budeš kupovat neco, co mezi tim vlastnilo deset jinych spolecnosti a kazda si prirazila pouhych 10 procent (btw, timto zpusobem treba funguje DPH) tak te to bude stat nepomerne vic. Chapíto???
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8459
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Příspěvekod Hafi » pát led 26, 2007 17:34

conny píše:ach jo :(
kto si mysli, ze mali obchodnici su zlatokopi, moze si spokojne otvorit svoj vlastny obchod a spravit si z toho zlatu banu. pripane skusit inu zavratne vynosnu formu podnikania.
...
po lopate povedane: peniaze nelezia na ulici nikomu, ani obchodnikom.

AJ si rozhodne nemyslim, že by to byl zlatý důl, prostě tdy někdo (myslim, že Borek)řek, že v tom je vysoká marže a já k tomu jen napsal, že to je možné, ale že k tomu náleží taky vysoké náklady.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8459
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: tak k tomu chci aspoň něco málo říct

Příspěvekod conny » pát led 26, 2007 18:04

Hafi píše:
uplne jinej martin píše:Já osobně většinou, než ve svejch příspěvkách používam nějaký TERMITY, si ujasnim, co opravdu znamenaj.

Co je marže, sem věděl (viz předchozí příspěvky), ikdyž pravda, nebyl jsem si uplne stopro jistý a už vubec sem si nebyl jisty jestli to vedi ostatni a tak jsem to chtěl ujasnit. A "celkova marže" ja myslim, že to je to co by tebe mělo zajimat, to co ti zveda cenu. Když budeš kupovat přímo od výrobce, tak ti přide 50 procent marže v poho a bude to levný. Když ty budeš kupovat neco, co mezi tim vlastnilo deset jinych spolecnosti a kazda si prirazila pouhych 10 procent (btw, timto zpusobem treba funguje DPH) tak te to bude stat nepomerne vic. Chapíto???


naozaj tazko diskutovat, ked tomu nerozumies.
DPH funguje tak, ze sa prirazi len na konci - plati sa len RAZ. v zvysnych pripadoch sa to vyriesi ako vratky. inak je to len v pripade, ak je v retazci neplatca DPH, co vsak nie je standardne nas pripad.

vies si predstavit ako predava vyrobca tovar priamo spotrebitelom?

distribucny retazec nevznika na to, aby sa na nom nabalilo co najviac firiem, ale na to, aby sa predaj tovaru cez pol zemegule vobec dal realizovat, pripadne, aby sa zefektivnil. neviem si predstavit ako budes kupovat bundu priamo u vyrobcu vo francuzsku, a popri tom riesit postovne, dorozumievanie a reklamacie, dovozne povolenia, cla, certifikacie produktov, vyskusanie, ci ti produkt vyhovuje, vratenie naspat.

P.S.: z mozu byt ceny malicko nadhodnotene, s tym sa da v niektorych pripadoch suhlasit, v tomto pripade staci ten produkt nekupit alebo kupit inde.
Every dream was given to us with the power to make it true.
Uživatelský avatar
conny
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3445
Registrován: úte zář 19, 2006 12:34
Bydliště: Praha - zbohom kopecky

Re: tak k tomu chci aspoň něco málo říct

Příspěvekod Hafi » pát led 26, 2007 18:33

conny píše:naozaj tazko diskutovat, ked tomu nerozumies.
DPH funguje tak, ze sa prirazi len na konci - plati sa len RAZ. v zvysnych pripadoch sa to vyriesi ako vratky. inak je to len v pripade, ak je v retazci neplatca DPH, co vsak nie je standardne nas pripad.

nemyslim, že bych byl tak uplne mimo, krom toho od čeho je asi diskuze, že? A k DPH: nevim, vim jen co nas ucili na stredni v ekonomice a tam bylo že se daní jen ta část hodnoty, kterou ten daný vlastník tomu výrobku přidal (=přidaná hodnota). A s tou daní už to prodá dál, tam to zas někdo upraví´přidá tomu část hodnoty, atd. To jak se t v praxi zarizuje, aby kazdy zaplatil to, co ma, je druha vec.

conny píše:vies si predstavit ako predava vyrobca tovar priamo spotrebitelom?

Jo a neni to tak vyjimecny. A casto to bya levnejsi. Kupoval sem si takto treba spacak primo u Primy. Ale i Tilak třeba na svých stránkách prodává své výrobky. Samozrejme to je efektivní pouze u místních výrobců (tzn. do číny si pro bundu Hannah nepojedu :D ).

conny píše: distribucny retazec nevznika na to, aby sa na nom nabalilo co najviac firiem, ale na to, aby sa predaj tovaru cez pol zemegule vobec dal realizovat, pripadne, aby sa zefektivnil. neviem si predstavit ako budes kupovat bundu priamo u vyrobcu vo francuzsku, a popri tom riesit postovne, dorozumievanie a reklamacie, dovozne povolenia, cla, certifikacie produktov, vyskusanie, ci ti produkt vyhovuje, vratenie naspat.
Jasne, že varianta pres dovozce a prodejce je jednoduší pro všechny a ve výsledku určitě nebude příliš dražší. Já sem jen chtěl naznačit, že pro zákazníka je údaj o marži prodejce naprosto nezajímavý-mě jako zákazníka zajímá cena. A pokud by me zajimalo jeste neco jineho, tak je to vyrobni cena, abych vedel jaka je skutecna hodnota vyrobku a kolik platim "za značku". Marže prodejce je nezajímavá. Navíc musí i reflektovat to, kolik práce má prodejce s daným zbožím-takže rockpoint má určitě vyší marži na btách Garmont než na Meindlech, které dováží Tilak, protože navíc musí řešit i jejich dovoz (=zaměstnávat na to lidi). Proto nemůžu říct, že mě na garmontech okrádá a proto by pro mě byla spíš zajímavá informace o výrobní ceně/"celkové" marži.

conny píše:P.S.: z mozu byt ceny malicko nadhodnotene, s tym sa da v niektorych pripadoch suhlasit, v tomto pripade staci ten produkt nekupit alebo kupit inde.
Nadhodnocené, nenadhodnocené. Prostě ceny tvoří už nějakých 17 let trh. pokud by byly nadhodnocené tak si to nikdo nekoupí, takže by museli klesnout. To samozřejmě za předpokladu, že by výrobci mezi sebou neuzavřeli nějakou dohodu o cenách.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8459
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: tak k tomu chci aspoň něco málo říct

Příspěvekod uplne jinej martin » pát led 26, 2007 18:41

Hafi píše:
conny píše:naozaj tazko diskutovat, ked tomu nerozumies.
DPH funguje tak, ze sa prirazi len na konci - plati sa len RAZ. v zvysnych pripadoch sa to vyriesi ako vratky. inak je to len v pripade, ak je v retazci neplatca DPH, co vsak nie je standardne nas pripad.

nemyslim, že bych byl tak uplne mimo, krom toho od čeho je asi diskuze, že? A k DPH: nevim, vim jen co nas ucili na stredni v ekonomice a tam bylo že se daní jen ta část hodnoty, kterou ten daný vlastník tomu výrobku přidal (=přidaná hodnota). A s tou daní už to prodá dál, tam to zas někdo upraví´přidá tomu část hodnoty, atd. To jak se t v praxi zarizuje, aby kazdy zaplatil to, co ma, je druha vec.

conny píše:vies si predstavit ako predava vyrobca tovar priamo spotrebitelom?

Jo a neni to tak vyjimecny. A casto to bya levnejsi. Kupoval sem si takto treba spacak primo u Primy. Ale i Tilak třeba na svých stránkách prodává své výrobky. Samozrejme to je efektivní pouze u místních výrobců (tzn. do číny si pro bundu Hannah nepojedu :D ).

conny píše: distribucny retazec nevznika na to, aby sa na nom nabalilo co najviac firiem, ale na to, aby sa predaj tovaru cez pol zemegule vobec dal realizovat, pripadne, aby sa zefektivnil. neviem si predstavit ako budes kupovat bundu priamo u vyrobcu vo francuzsku, a popri tom riesit postovne, dorozumievanie a reklamacie, dovozne povolenia, cla, certifikacie produktov, vyskusanie, ci ti produkt vyhovuje, vratenie naspat.
Jasne, že varianta pres dovozce a prodejce je jednoduší pro všechny a ve výsledku určitě nebude příliš dražší. Já sem jen chtěl naznačit, že pro zákazníka je údaj o marži prodejce naprosto nezajímavý-mě jako zákazníka zajímá cena. A pokud by me zajimalo jeste neco jineho, tak je to vyrobni cena, abych vedel jaka je skutecna hodnota vyrobku a kolik platim "za značku". Marže prodejce je nezajímavá. Navíc musí i reflektovat to, kolik práce má prodejce s daným zbožím-takže rockpoint má určitě vyší marži na btách Garmont než na Meindlech, které dováží Tilak, protože navíc musí řešit i jejich dovoz (=zaměstnávat na to lidi). Proto nemůžu říct, že mě na garmontech okrádá a proto by pro mě byla spíš zajímavá informace o výrobní ceně/"celkové" marži.

conny píše:P.S.: z mozu byt ceny malicko nadhodnotene, s tym sa da v niektorych pripadoch suhlasit, v tomto pripade staci ten produkt nekupit alebo kupit inde.
Nadhodnocené, nenadhodnocené. Prostě ceny tvoří už nějakých 17 let trh. pokud by byly nadhodnocené tak si to nikdo nekoupí, takže by museli klesnout. To samozřejmě za předpokladu, že by výrobci mezi sebou neuzavřeli nějakou dohodu o cenách.

Ne, DPH je logickej nonsens, bohužel je to víc zakořeněno, než v poslední době (povětšinou bulvárními médii) protežované "jednou tolik", které je vlastně dvakrát tolik. Neni to daň z přidané hodnoty, ale přidaná daň z hodnoty (srovn. s angl. výrazem 'value added tax'). A to zaplatí nakonec spotřebitel; nějakejch 19% z ceny zboží. A je jedno, kolik kdo cestou tý hodnoty přidal; pokud to nebereš tak, že na začátku byla hodnota nulová. Krom toho, hodnota zboží se nemění, pokud se nemění samo, mění se jen jeho cena.

ikdyž pravda, nebyl jsem si uplne stopro jistý a už vubec sem si nebyl jisty jestli to vedi ostatni a tak jsem to chtěl ujasnit.

Byla jsem těhotná, ale jenom napůl...
Budocnost patří aluminiu!
Uživatelský avatar
uplne jinej martin
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1763
Registrován: ned led 9, 2005 21:41
Bydliště: Pragl

Příspěvekod Hafi » pát led 26, 2007 19:04

Ja myslim, že DPH je opavdu DPH jak jsem to psal. Aspon nam to rikali v ekonomice! A to sem si docela jistej. Jinak ta hodnota na pocatku je fakt nulová, takže pro kupujiciho to vyjde na stejno, jde jen o to kdo kolik zaplati. a hodnota se pridava pri uprave vyrobku. Tzn nekdo vyrobil plast a proda ho nekomu, kdo z nej udela goretex, který je pak prodán někomu, kdo na to nalaminuje latku, kterou pak někdo koupi, aby z toho udelal bundu. y všici tomu přidali nějakou hodnotu. A to sem zapomel na nekoho kdo vyrobi neco z ceho je delan ten plast. ale dejme tomu ze by se ten plast tezil. Na bundu je treba potreba 1 m2 latky...potažmo dejme omu 1m2 onoho plastu. No a někdo vytěží plast, čímž mu dá nějakou hodnotu (treba 100Kč)a zaplatí z toho 19 procent=19Kč. Někdo další koupí plast za 119Kč (ten první tu daň musel započíst do nákladů, že?) a udělá z toho gtx, který má hodnotu 219 Kč. Takže zaplatí 19 procent z 101Kč (dalších 19 Krun) A prodá to za 238Kč dál. Atd. Aspoň takhle nám to vysvětlovali.

martin píše:Byla jsem těhotná, ale jenom napůl...

Byla sem těhotná tak na 99 procent. To mi stačilo k tomu abych porodila :P
A co se týče té DPH tak sem si těhotná tak na 70 procent
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8459
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Příspěvekod conny » pát led 26, 2007 20:15

ti ucitelia na strednych skolach, to je fakt katastrofa 8)

rychlo kurz ekonomiky (kapitola 1 - DPH a marza):

obchodnik1 (dovozca)
kupi nieco za 100 korun + 19 korun (DPH)
DPH mu stat vrati spat
preda to za 200 korun + 38 korun (DPH)
tuto DPH zaplati statu (vlastne ju zaplati koncovy spotrebitel, on z nej nema NIC)

v nakladoch nema ZIADNU DPH. jeho marza je v tomto modelovom pripade 100%.

obchodnik2 (predajca koncakovi)
kupi od obchodnika1 za 200 korun + 38 korun (to je ta DPH - stale ta ista)
DPH mu stat vrati spat
preda to za 300 korun + 57 korun (DPH)
tuto DPH zaplati statu (vlastne ju zaplati koncovy spotrebitel, on z nej nema zasa NIC)

marza je 50%

P.S.: mne by nevadilo, ze tomu nerozumies, vsak ja tiez neviem vsetko, ale aspon to neprezentuj ako nezvratne fakty.

Jo a neni to tak vyjimecny. A casto to bya levnejsi. Kupoval sem si takto treba spacak primo u Primy. Ale i Tilak třeba na svých stránkách prodává své výrobky. Samozrejme to je efektivní pouze u místních výrobců (tzn. do číny si pro bundu Hannah nepojedu ).


kupovala som takto lezky u salticu (nikde som nevedela zohnat moje cislo):
cena za ktoru som to vedela dostat v obchode 2000 Skk

cena saltic s postovnym 1276 Czk
neplatila som bankovy prevod cca 300 skk, lebo som poprosila cesku kamosku ci mi to nezaplati
poslanie penazi ceskej kamoske v obalke 50 skk
takze celkova cena 1645, keby som platila bankovy prevod tak by to bolo 1900 skk

ked to nahodou budem reklamovat, tak som uz v strate :) takze asi tolko k vyhodnosti nakupu priamo u vyrobcu. takze otazke neznie, ze kolko to bude stat ale ci to vobec kupis.
Every dream was given to us with the power to make it true.
Uživatelský avatar
conny
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3445
Registrován: úte zář 19, 2006 12:34
Bydliště: Praha - zbohom kopecky

Re: tak k tomu chci aspoň něco málo říct

Příspěvekod brhel » pát led 26, 2007 20:25

ppeppe píše:Kam se třeba ztratili spacáky Prima z HUDY?

Oni už je nemaj, dyť posledně (rozuměj, před více než 3 lety) je tam měli :lol:

no jako třeba bunda pinguin parker tudle stála 4500 u malého prodejce a i hudyho a rockpointu.

Většinou ale velký prodejce dává slevy na isc karty atd...
ale jeden můj oblíbený malý prodejce v hradci dává taky slevy - stačí mu donést účtenku od posledního nákupu u něj a sleva je na světě.

takže podle mě u kvalitního zboží je cena stejná všude, jen někde dávaj slevu a jinde ne
Uživatelský avatar
brhel
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2561
Registrován: sob led 21, 2006 11:12
Bydliště: Praha / Oslo

Příspěvekod Hafi » sob led 27, 2007 0:38

conny píše:ti ucitelia na strednych skolach, to je fakt katastrofa 8)

rychlo kurz ekonomiky (kapitola 1 - DPH a marza):

obchodnik1 (dovozca)
kupi nieco za 100 korun + 19 korun (DPH)
DPH mu stat vrati spat
preda to za 200 korun + 38 korun (DPH)
tuto DPH zaplati statu (vlastne ju zaplati koncovy spotrebitel, on z nej nema NIC)

v nakladoch nema ZIADNU DPH. jeho marza je v tomto modelovom pripade 100%.

obchodnik2 (predajca koncakovi)
kupi od obchodnika1 za 200 korun + 38 korun (to je ta DPH - stale ta ista)
DPH mu stat vrati spat
preda to za 300 korun + 57 korun (DPH)
tuto DPH zaplati statu (vlastne ju zaplati koncovy spotrebitel, on z nej nema zasa NIC)

marza je 50%

P.S.: mne by nevadilo, ze tomu nerozumies, vsak ja tiez neviem vsetko, ale aspon to neprezentuj ako nezvratne fakty.

Dík za rychlokurz. Nevim jestli sem to po nekolika pivkach dobre pochopil, ale princip je myslim hodne podobny jako to co jsem psal ja. Jen s tim rozdilem, ze nejdriv obchodnikovi stat vrati "nakupni" DPH a ten to pri prodeji zdani z cele ceny. Sam sem tam psal, že system realizace vyberu neni prilis dulezity(=neznam ho). Mě šlo jen o tu postupnost.

Jinak k tem Salticum: ja sem jen opáčil, že " viem si predstavit ako predava vyrobca tovar priamo spotrebitelom" :ú
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8459
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Příspěvekod jonza » sob led 27, 2007 1:31

Proc tady nekdo nehodi treba nakupku obchodu na nejakou 9tisic bundu, myslim ze ji koupi tak za 6tisic, ale bohuzel proda tak jednu, 2mesicne a ma tam 5 prodavacu a kazdy dostane tak 12 tisic. Takze je jasne, ze je asi ta bunda neuzivi, asi jsou ziveni z kartusi a takovych blbin. Tak prosim hodte sem nekdo nejake udaje, nejaky obchodnik. Zajima me kolik je nakupka, prodejka, pocet prodanych za mesic. Nechci nikoho kritizovat, proste vim, ze je to tvrde vydelany chleba.
Uživatelský avatar
jonza
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2267
Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hafi » sob led 27, 2007 18:40

jonza píše:Proc tady nekdo nehodi treba nakupku obchodu na nejakou 9tisic bundu, myslim ze ji koupi tak za 6tisic, ale bohuzel proda tak jednu, 2mesicne a ma tam 5 prodavacu a kazdy dostane tak 12 tisic. Takze je jasne, ze je asi ta bunda neuzivi, asi jsou ziveni z kartusi a takovych blbin. Tak prosim hodte sem nekdo nejake udaje, nejaky obchodnik. Zajima me kolik je nakupka, prodejka, pocet prodanych za mesic. Nechci nikoho kritizovat, proste vim, ze je to tvrde vydelany chleba.

To ti nikdo neda...
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8459
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Příspěvekod jonza » ned led 28, 2007 0:19

me to je jasne, ale lina huba ... Zkusit jsem to musel
Uživatelský avatar
jonza
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2267
Registrován: ned kvě 28, 2006 14:37
Bydliště: Brno

Příspěvekod uplne jinej martin » ned led 28, 2007 12:14

jonza píše:Proc tady nekdo nehodi treba nakupku obchodu na nejakou 9tisic bundu, myslim ze ji koupi tak za 6tisic, ale bohuzel proda tak jednu, 2mesicne a ma tam 5 prodavacu a kazdy dostane tak 12 tisic. Takze je jasne, ze je asi ta bunda neuzivi, asi jsou ziveni z kartusi a takovych blbin. Tak prosim hodte sem nekdo nejake udaje, nejaky obchodnik. Zajima me kolik je nakupka, prodejka, pocet prodanych za mesic. Nechci nikoho kritizovat, proste vim, ze je to tvrde vydelany chleba.

Tak treba Colltex tuleně co se prodávaj za cca 2600 mají nákupku cca 1300.
Budocnost patří aluminiu!
Uživatelský avatar
uplne jinej martin
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1763
Registrován: ned led 9, 2005 21:41
Bydliště: Pragl

Příspěvekod Fly » stř úno 28, 2007 16:35

Borek Tomis píše:Ja by som rozhodne nad tým "hůl nelámal". Myslím si,že také obchody sú už dávno potrebné,lebo majitelia terajších tzv.malých obchodov už nevedia,čo si pýtať za tovar.Tak premrštené ceny ako za športové potreby nenájdete na žiadnom tovare.Je známe a bolo to aj zverejnené,že na tento typ tovaru je celkom bežne nasadená až 300%-ná marža. A až začnú velké obchody,tak budú musieť aj títo zlatokopy zlacnieť.Iná je pravda,že vám tam asi ťažko niekto poradí,ale niekedy natrafíte na blba aj v malom obchode.


Jestli si nekdo mysli ze sportovni obchody maji marzi 300% spadnul patrne z visne :-)
Fly
nováček
nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 15, 2006 16:55

Příspěvekod tuso » stř úno 28, 2007 18:10

Fly píše:Jestli si nekdo mysli ze sportovni obchody maji marzi 300% spadnul patrne z visne :-)


Mrkni sem a řekni mi ze které višně jsem spadnul. Nebo si myslíš, že prodávají pod cenu?
Být K.O. a říkat O.K. je tajemství úspěchu...
Uživatelský avatar
tuso
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 6608
Registrován: úte lis 29, 2005 12:19
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod brhel » stř úno 28, 2007 18:22

tuso píše:
Fly píše:Jestli si nekdo mysli ze sportovni obchody maji marzi 300% spadnul patrne z visne :-)


Mrkni sem a řekni mi ze které višně jsem spadnul. Nebo si myslíš, že prodávají pod cenu?

no těch -70% není na vše. možná teď ve slevě prodávají pod cenou, jinak by to asi neprodali a prodat musí, protože potřebují vyprázdnit sklad na nový zboží.

tady je příklad, jak se to dělat nemá:
potraviny Kubík:
zbyly jim perníkový mikuláši, původní cena 30, a ještě nyní to prodávají za 15. kupujeto někdo? ne
a takhle se to dělá:
potraviny Verner:
např Bebe brumík - mega balení, původní cena skoro 40, ve výprodeji (necelý měsíc prošlé) cena pod 10 korun. za chvíli to bylo všecko vyprodáno (a to bylo svačin do školy, mňam)

Takže když nezlevníš, neprodáš a ve zboží ti chcípnou prachy...
Uživatelský avatar
brhel
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2561
Registrován: sob led 21, 2006 11:12
Bydliště: Praha / Oslo

Příspěvekod tuso » stř úno 28, 2007 18:33

@Brhel: Já vím, že ne všechno slevní o 70%. V podstatě ti musí být jasné, že mají nehoráznou marži, když třeba lyže každoročně už od půlky ledna koupíš minimálně o 50% levněji. Prostě na Vánoce naroubují cenu a pak slevní. Netvrdím, že mají marži 300%, ale podle mě je to stejně dost. A ne všechno je o vyprázdnění skladu.
Být K.O. a říkat O.K. je tajemství úspěchu...
Uživatelský avatar
tuso
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 6608
Registrován: úte lis 29, 2005 12:19
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Paw » stř úno 28, 2007 18:59

Ahoj,

Nazačátek jen nejsem nijak zaujatý proti Hudy ci Rockpoint... jen popisuji jak to chodi (informace mám z vlastní zkušenosti nikoliv jedna babka povídala :o))) pracoval jsem ve firmě zabívající se velkoobchodem s outdoorem.

jsem také jeden z těch co má střední obchod s outdoorem a horolezectvím... jak kamenný tak internetový... Mám trošičku malou výhodu oproti ostatním a to v tom, že pro několik značek jsem specialka (tj. vybrali si nás dovozci jako svoje hlavní prodejny tak že máme kompletní sortiment skladem) a tudíž ted už máme trošičku snažší situaci a dokažem vice konkurovat větším obchodům typu RP nebo HS (takové ty giga a intersporty nepovažujem za obchody zabývající se lezením a outdoorem i když tam občas něco mají - každý kdo se v tom trochu vyzná raději nakoupí v obchodech kde se tomu věnují :lol: )

Teď k těm maržím... pohybují se od 30% - 100%... zaleží na několika faktorech...
jakou marži Vám nabídne dodavatel (u každého je to jiné) - většinou jako základní je ted 40% pokud jste byl dobrý obchodník v roce minulém můžete si přidat třeba dalších 5% takže už máte 45% no a pokud třeba zboží vezmete na předobejdnávku (tedy objednáte ted na zimu 07/08) můžete získat přeba i dalsích 20% navíc a tak už jste na 65% (ale pozor je to jen na obchodníkovi zda chce tak riskovat a nabrat zboží s touto marží a pak se může stát že to neprodáte)))

Tak to funguje pokud máte klasický obchudek. Trošičku jinak to pak funguje u HS a RP... jejich politika funguje asi takto ... (pripomíná mi to jednání teska) Pokud chcete jako dovozce mít Vás výrobek v katalogu tak zaplatíte od 1000,- Kč za jeden výrobek... Marže se urcují asi takto... vezme se klasický Velkoobchodní ceník a rekne se chceme o 20% lepsí marži + 5% z prodeje vašeho zboží... Malý obchod má základní marží 40% a ten veliky má 65% když oba udělají předobejdnávku tak malej je na 65% a velkej je skoro na 100% a to nemluvim o dobe splatností faktur... Tyto informace mam jelikoz jsem delal u dovozce kde se takove veci domlouvali...

Z toho vznika další věc a to jsou výprodejové slevy... velké řetězce dokážou udělat zimní výprodeje se slevou 50% což malej nedokaže (prodaval by to levněji nez to nakoupil)...

Proč jsou ceny tak vysoké? cenovou politiku zde urcují prodejny HS a RP... bohužel zde nefunguje konkurencní boj na základe ceny,,, proc já jako obchodník který je ve svem... nájem neplatím... nemohu snížit cenu bundy tilak třeba o 1500,- a přitom by to na moje náklady a zisk v pohode stačilo... ale oni rekli NE :o)) všichni stejnou cenu... a kdyz ne tak sankce... vyhruzky... a tak... tak cenu mame doporucenou a dáváme slevu za registraci... a tím snížíme cenu pro konečného zákazníka... (to je problem internetu ... když snížíte cenu pod hladinu dovoleného tak vás napráská konkurence že nedodržujete podmínky ) ... kamenný obchod má v tom trochu výhodu... tam se dá navázat kontakt a nějak se domluvíme :o))) přesně tak jak někdo psal... líná huba hole neštěstí...
:lol: *

Proc HS a RP neprodavaní moc české výrobky? jelikož jsou na ní male marže a oni pod 60% nejdou (velký kolos má velké náklady), Dále je to že dováží určité značky do CZ a ty pro změnu neprodávají dalším menším obchodníkům... V tomto jsme ve světe trochu unikat... Nikde neexistuje, aby retězec neco dovážel a pokud ano musí to prodávat všem obchodům... nesmí si držet monopol...

Ted trošičku nastíním výpočet ceny...

nakoupím za 500,- chci to prodavat s 50% marží 500x1,5=750,- to je cena (třeba doporučenka)

přijde zakazník a řekne že chce slevu třeba za registraci 12% 750,- - 12%
750x0,88 = 660,- Takže Zakazník ušetřil 90,- Prodejce měl hrubý zisk 160,- (250-90) takže jeho marže nebyla 50% ale jen 32% z této marže musí zaplatit... DANĚ, SOCIAL, ZDRAVOTNí, náem, zaměstnance, telefony, internet, topení, elektriku, reklamu, vybavení obchodu, a nepředvídatelné náklady (pokrýt ztrátu za ukradené zboží atd) a vase potřeby. Takže zakazník vydělal 90kc a obchodník možná i celých 50kč...
ALE PROTO TO DĚLÁME :o)

Pokud fungujete jako obchod na trochu solidní urovni tak asi budete chtít mít pěkný obchod a ne žádnou kulničku na dříví, budete ctít mít někde reklamu protože bez ní budete odkazan jen na nahodné zakazníky anebo kamarády...

nebo jde druhý způsob... a to ten ze si v obchudku budete dělat sám tak vám odpadne zamstnanec, ale na druhou stranu asi nebudete stíhat uz nic jineho

Dále co si mozná moc lidí neuvědomuje, že musíte mít zboží v obchodě... a to není vůbec levná záležitost... pokud tedy nechcete dělat katalogový prodej... což např u bot oblečení moc nejde... a tak si připravde pad milionu na to aby jste tam vubec něco měli...

Není to žádný zlatý důl pro malého obchodníka... jste omezován od dodavatelu a řetězců co to jde... chcete udělat akci a vše týden prodávat 20% slevou... už vám volají že to nemůžete... a pak zjistíte že RP dělá takové akce... tak se ohradíte a odpověď je ta že oni mohou oni jsou velky
:toimonster: ale pak zjistíte jak toto vše obchazet a neděláte si z toho hlavu... :lol: ze i dodavatele jsou nastvaní na retezce a ze vlastne maji radeji jednani s malým obchodníkem nez s retezcem jelikoz alespon platime pokud mozno v cas a nedluzime nekolik let nekolik milionu :o)))

a navíc mi svoje zakazníky máme moc radi a snažíme se vyhovět a udělat a sehnat nemožné... :lol:

Kurňa to je dlouhý to stejně nikdo číst nebude :o(
Paw
nováček
nováček
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned srp 29, 2004 19:53

Příspěvekod šíp » stř úno 28, 2007 19:13

Paw píše:Ahoj,

Nazačátek
................

Kurňa to je dlouhý to stejně nikdo číst nebude :o(


poctivě jsem to celé přečetla.
a proto nakupuju kde? no přeci u vény www.vf-outdoor.cz
(prosím nebijte mě za nezkrácení/
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Příspěvekod tuso » stř úno 28, 2007 19:13

@Paw: Tak to se pleteš, že to nikdo číst nebude. Konečně slušně napsaný názor- nebo spíš realita jak to je. Dává to logiku. Jsem za to vděčný. Když jsem psal o těch obřích řetězcech, měl jsem na mysli Giga sport, Intersport a podobně, ne RP, Hudy, které sice jsou mega řetězce, ale alespoň to nejsou obchody pro "hranolkáče". /I když dnes už nevíš..../Omezování prodeje určitých značek je hnusný, protože třeba mám slabost pro firmu Black Diamond- ale tady ji koupím jenom v Hudy. Což mě sere, protože když je monopol, tak jsou ceny vysoké. Ještě jednou dík za osvětlení problematiky.
Být K.O. a říkat O.K. je tajemství úspěchu...
Uživatelský avatar
tuso
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 6608
Registrován: úte lis 29, 2005 12:19
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod tuso » stř úno 28, 2007 19:15

šíp píše:a proto nakupuju kde? no přeci u vény www.vf-outdoor.cz
(prosím nebijte mě za nezkrácení/


Já mám taky zase naplánovaný nákup u V. ale bohužel některý věci prostřednictvím netu nekoupím /třeba boty/. I bágl je risk, ale risknul jsem /u V :mrgreen: /
Být K.O. a říkat O.K. je tajemství úspěchu...
Uživatelský avatar
tuso
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 6608
Registrován: úte lis 29, 2005 12:19
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod chonda » stř úno 28, 2007 19:17

No, já bych osobně řekl, že marže bývají podstatně nižší, podle mě tak do 30%, přeci jen konkurence je docela velká. E-shopy mívají cenu nižší tak o 10% a to mají náklady hodně zredukovaný.
Ono by se to dalo vcelku zjistit z účetních závěrek, jenže bohužel jak Rockpoint, tak Hudy, tak Eliass jsou pěkní bordeláři a nemají závěrky odevzdané na soud. Možná si o ně časem na ten soud napíšu, aspoň se tyhle diskuse vyřeší...Třeba mě osobně překvapilo, že zisky výrobců nejsou nějak horentní (jak jsem si myslel), že jsou tak průměrný...
chonda
účastník
účastník
 
Příspěvky: 763
Registrován: pát srp 11, 2006 22:44

Příspěvekod šíp » stř úno 28, 2007 19:17

boty byly jedny z mála které jsem kupovala v kamenném obchodě. zbytek u Vény. a myslím že i ty boty by nebyl problém co se týká výměny zboží
Uživatelský avatar
šíp
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 16153
Registrován: čtv črc 14, 2005 15:41
Bydliště: Brno

Příspěvekod Paw » stř úno 28, 2007 19:35

Je to jsem rád, že to někdo četl až do konce :o))

je to psano podle zkušeností... měl jsem možnost poznat obě strana jak dovozce tak maoobchod... a ted bych neměnil :o))) baví mě to a navíc mě baví podporovat různé akce a projekty...

ale jak jsem psal je to vše spojené tím že jsme se stali specialkou a tak mame o dosti problémů mín než jiné malé obchody...

S těma slevama na netu jj je to tak cca do 10% se to toleruje dodavatelema... ale podle zkušeností se nám vyplatimo mít na netu trošičku vyšší ceny (tím na nás nikdo neřve) a našim věrnám registrovaním zákazníkum nabízíme slušné slevy :o)

Stím že ty marzě jsou nižsí to zálezí na jednotlivých obchodech... např... pokud je obchod jen internetový a nemá kamennou prodejnu tak u dosti dovozců a výrobců (myslím ty důlezitý ne ty plečky a tesko značky jako husky aspol) tak má základní marži o pulku nižší takže cca 20% a je to jednoduché... Všichni si vyrobci a dodavatele chtejí aby s jejich zboží prodávalo trochu na urovni a lidi si ho mohli osahat... a tak významně zvýhodnuji prodejny kamenné... ale pozor kamenné s velkým K a ne takové ty kamrlíky kde maji jednu helmu a jeden sedák :o)))

Pokud jste schopen ukazat ze máte velky a plný kamenný obchod tak pak máte nakloněné dodavatela a marže jsou nahoru .o))))))))

Problem eshopu je ten že vyrobci a dovozci to u nas nechtejí podporovat...

Na světě jsou cca 3 typy netového nakupování a to USA - tlustosi co jsou líní chodit do kramů a je jim jedno co to stoji :o)) pak evropský - ceny jsou stejné jako v kamenných prodejnach jelikoz je tam ekonomika na jine urovni a nepotrebuji se extra honit za cenou a tretí je Ceský tan je specifický tím že všichni to chtějí za co nejmín to jde... mam několik příkladu ze jsem nekomu nabídl slevu na objednávku a i tak byla veliká a byl jsem si jist že vetší nikde nedostane a přesto žadonil o další % ze si to prý jinak nevezme a stejne za 3dny přišel že tedy jo ze to levneji nesehnal... to je klasický čech :lol: :lol: :lol:
Paw
nováček
nováček
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned srp 29, 2004 19:53

PředchozíDalší

Zpět na Prodejny