Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

dobré ceny, personál, slevy...

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » stř čer 27, 2018 19:38

27.06.2018 19:27 Velke Prilepy (C ... Zásilka byla přesměrována.(Vrácení)
Příjemce odmítl zásilku bez udání důvodu.
27.06.2018 19:24 Velke Prilepy (C ... Zásilku se nám nepodařilo doručit a vrátili jsme ji zpět na depo.
Příjemce odmítl zásilku bez udání důvodu.


Nemam slov :axe:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 32113
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » stř čer 27, 2018 20:09

Tady je kompletni historie. Cervene jsou vyznaceny lzi DPD. Nic takoveho jsem neudelal. O prvnich dvou pokusech o doruceni jsem vubec nevedel, jelikoz mne nijak nekontaktovali. Az kdyz jsem si zjistil tracking info u odesilatele a poslal jim formular s zadosti o pristupovy kod, zavolal mi chlapik, ktery tvrdil, ze od odesilatele na mne kontakt nedostali (cemuz moc neverim) a se kterym jsem se domluvil, ze zasilku doruci na jejich dorucovaci misto. Myslel jsem, ze tohle bude bez problemu, ale to jsem je podcenil, kreteny. Meli to tam dorucit v pondeli 25.6. a nepovedlo se jim to. Dvakrat! Od toho telefonatu se mi nepodarilo je kontaktovat a kod jsem nikdy nedostal. Ten debilni formular jsem vyplnil aspon 6x, poslal jsem par mailu, zkusil telefon, nic. Neskutecna banda neschopnych debilu.

Datum Čas Město Stav zásilky

27.06.2018 19:27 Velke Prilepy Zásilka byla přesměrována. (Vrácení) Příjemce odmítl zásilku bez udání důvodu.
27.06.2018 19:24 Velke Prilepy Zásilku se nám nepodařilo doručit a vrátili jsme ji zpět na depo. Příjemce odmítl zásilku bez udání důvodu.
27.06.2018 14:35 Velke Prilepy Zásilku se nám nepodařilo doručit.
27.06.2018 08:42 Velke Prilepy Zásilku jsme předali kurýrovi.
25.06.2018 17:43 Velke Prilepy Zásilku jsme nedoručili v původně stanoveném termínu.
25.06.2018 13:02 Velke Prilepy Zásilku se nám nepodařilo doručit.
25.06.2018 07:40 Velke Prilepy Zásilku jsme předali kurýrovi.
25.06.2018 06:32 Velke Prilepy Zásilku jsme přijali na depo.
20.06.2018 14:21 Nehvizdy (CZ) Zásilku se nám nepodařilo doručit a vrátili jsme ji zpět na depo.Kurýr nezastihl příjemce zásilky. (druhý pokus o doručení).
20.06.2018 11:16 Nehvizdy (CZ) Zásilku se nám nepodařilo doručit. Příjemce si změnil termín doručení.
20.06.2018 06:41 Nehvizdy (CZ) Zásilku jsme předali kurýrovi.
19.06.2018 17:19 Nehvizdy (CZ) Zásilku se nám nepodařilo doručit a vrátili jsme ji zpět na depo. Kurýr nezastihl příjemce zásilky a zanechal mu upozornění.
19.06.2018 13:35 Nehvizdy (CZ) Zásilku se nám nepodařilo doručit. Příjemce si změnil termín doručení.
19.06.2018 07:13 Nehvizdy (CZ) Zásilku jsme předali kurýrovi.
19.06.2018 06:57 Nehvizdy (CZ) Zásilku jsme přijali na depo.
18.06.2018 17:02 Wernberg-Köblitz ... Zásilka je na cestě na depo, ze kterého ji budeme doručovat.
18.06.2018 15:06 Datové centrum Přijali jsme informace k zásilce od odesílatele.
18.06.2018 14:23 Wernberg-Köblitz ... Zásilku jsme vyzvedli u odesílatele.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 32113
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod apuka » čtv čer 28, 2018 8:55

Myslim, ze toto bys uz klidne mohl poslat jako podnet na COI. V nejhorsim TI odpisou, ze to nespada pod ne nebo ze to neni na podnet.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6083
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » čtv čer 28, 2018 16:08

Mne prave zajimalo, jestli to ma smysl. Nejde totiz (asi) o nekale obchodni praktiky, ale o mizerne sluzby. Co ctu na Netu, tak podobnych stiznosti je spousta a fakt nerozumim tomu, jak je mozne, ze jeste nezkrachovali.

Napsal jsem mail odesilateli a odepsali, ze se hluboce omlouvaji, ze DPD vraceni potvrdilo a ze mi to poslou znovu pres DHL. Tam jsem volal a telefon zvedla prijemna operatorka asi na treti zazvoneni. Jsem zvedav, jestli se to stihne, pristi tyden jsou svatky a taky bych rad na hory.

Nasel jsem si na webu DPD maily na vedeni a poslal jim stiznost. Slusnou, podotykam. Mail si precetli minimalne dva a ... opet nic. Clovek by cekal aspon omluvu.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 32113
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Lipon » čtv čer 28, 2018 17:05

pošli papírově a na dodejku, mívá to obvykle podstatně větší váhu, než "obyčejný" mail
a budeš mít minimálně už dobře nabito na případné další kroky
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3021
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » čtv čer 28, 2018 18:16

Papirove, aby si meli cim vytrit prdel i doslova? :?

Jake dalsi kroky myslis? Zadna vycislitelna skoda v podstate nevznikla. Balik putuje zpatky k odesilateli, ktery mi ho (snad) posle znovu pres DHL a predpokladam, ze nic platit nebudu (zaplaceny uz je). Ztraceny cas? Nervy? Kdybych si mel za tohle nechat platit, tak 50k stacit nebude, jenze to by se dalo mozna v USA. Maximalne by se dalo dostat zpatky postovne a to je na odesilateli, doufam, ze to udela.

Posilal jsem jim to jednak proto, ze se to jeste dalo resit a jednak jako feedback, kdyby s tim chteli neco delat. Veskere udaje k tomu maji, ale nepocitam s tim. Minimalne ta nefunkcni infolinka musi byt s jejich vedomim, predpokladam, ze orezali naklady a je tam tak desetina operatoru, co je realne potreba. Takze v podstate muzu jen doufat, ze jsem jim zkazil rano, tak jako oni zkazili mne. Jedna si to precetla v 5:53.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 32113
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod apuka » pát čer 29, 2018 7:28

Ze Ty myslis pouze na sebe... ONI (DPD) by s tim mohli mit problemy. Napr. s COI, pokud podas podnet (a udela to i par dalsich).

Spomen si, co jsem nekdy psal o pokute pro prodejnu, co mi nechteli prijat "reklamaci jejich (ne)vyrizeni reklamace uz s posudkem soudniho znalce" (vedouci si vyminila, ze jen ona sama muze prijimat, prodavacka ne a zrovna byla nejakych par hodin pryc, takze jsem musel dop mesta jeste jednou). A v tomto pripade, hlavne kdyz jsou stiznosti opakovane se nemusi jednat jen o nejakych 10 000 Kc.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6083
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » pát čer 29, 2018 18:10

Premyslel jsem nad tim, ale jedine, co mne napadlo, je stiznost na to, ze uvadeji ve sledovani lzive udaje. Kdyz napisou, ze jsem odmitnul zasilku bez udani duvodu (aniz bych k tomu mel vubec moznost), tak mne to muze realne poskodit u odesilatele. Vcera jsem byl rozhodnut, ze to udelam, ale pak jsem zjistil, ze mi prece jen odpovedeli a omluvili se, mail skoncil ve spamu (spamfiltr na Centru je uplne chaoticky #-o). Porad jsem to ale jeste ochoten udelat, kdyz mi nekdo poradi, na co si stezovat, aby to melo efekt. Stiznosti na mizerne sluzby podle mne COI resit nemuze.

mike píše:Nasel jsem si na webu DPD maily na vedeni a poslal jim stiznost. Slusnou, podotykam. Mail si precetli minimalne dva a ... opet nic. Clovek by cekal aspon omluvu.
Takze beru zpet, odpovedeli. Prisel mi delsi mail od specialistky zakaznickych podnetu. Ne, ze by mne uspokojil, ale aspon se omluvila. Nebudu ho sem davat cely, vymluvy a bagatelizace si asi dovedete prestavit (... na naší zákaznické lince ... může se stát, že dojde ke zdržení odbavení dalšího hovoru -- realne se nikdy nedovolate), ale zabavny je popis, co se delo pote, co jsem se s operatorem dohodnul na doruceni na jejich vydejni misto:

Na základě požadavku ze zákaznické linky byla Vaše zásilka přesměrována do výdejního místa. Kurýr tak zásilku do výdejního místa dvakrát doručoval. U zásilky bohužel nebyla elektronická data, bez kterých nelze zásilku do výdejního místa doručit a u zahraničních odesílatelů není možné zpětné vyžádání těchto dat. Zásilka tak byla vrácena na depo, kde byla po čtvrtém neúspěšném pokusu o doručení označena kódem pro odmítnutí.

Takze. Operator nemel zadne namitky k doruceni na jejich (!) vydejni misto, prestoze to podle nich nebylo mozne. Ridic to tam pry dovezl a na miste zjistil, ze zasilku na vydejnim miste neni mozne nechat a odvezl ji zpatky. A proto mu ji nalozili znovu, aby udelal podruhe to same. Total retard! :D

Nejsem si jisty, co si o tom mam myslet. Na jednu stranu je to tak debilni, ze se mi tomu nechce verit. Na druhou stranu, kdyby si vymysleli vysvetleni, ze ktereho vychazeji jako uplni dementi, pravda by musela byt jeste horsi. Moje puvodni teorie byla, ze problem byl v tom, ze to jejich vydejni misto ma otevreno az od 11, cehoz jsem si puvodne nevsiml. Ridic tam byl driv a kdyz tam nikdo nebyl, vykaslal se na to a odvezl ji zpatky. A podruhe to same. Prijde mi to uveritelnejsi a odpovidajici tomu, jak jejich ridici funguji, ale fakt nevim.

Kazdopadne z toho vychazi, ze DPD jsou bud lhari nebo uplni kreteni. Pripadne oboji :twisted:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 32113
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » pát čer 29, 2018 18:22

Nemecky e-shop mi rano napsal, ze DPD jim zasilku vrati dnes a ze se pokusi ji poslat zpatky co nejdriv. Odpoledne prisel druhy mail, ze ji odeslali pres DHL :smt023

Volal jsem na DHL, opet mi operatorka zvedla telefon hned a podle cisla zjistila, ze jim nepatri, ale nasla mi ho a vysvetlila, jak to bude dal. Volal jsem totiz na DHL Express a ono je to tak, ze DHL koupila nemecka posta a pouziva jejich znacku, ale sluzby jsou oddelene. Takze balicek se da sledovat na strankach Deutsche Post a u nas ho bude (zrejme) dorucovat PPL. Pevne doufam, ze to s nima pujde lip, minimalne maji mnohem vic vydejnich mist a jedno je kousek ode mne. Blbe je, ze jsou na to jen tri dny, pak jsou svatky a pak asi budu pryc...

Kazdopadne, jak e-shop, tak DHL Express se chovaji k zakaznikum skvele, pravy opak DPD.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 32113
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Kjuba » pát čer 29, 2018 19:16

Ano, DHL Express je úplně jiný level doručování. Sám mám ročně dost balíků ze zahraničí, takže můžu porovnat. Proti tomu jsou služby třeba ČP spíše úsměvné.

Příklad cca měsíc zpátky: Cenný balík v hodnotě cca 50k peněz z Hongkongu.

1. Středa 13:00 objednání zboží.
2. Středa 18:30 naloženo DHL u prodejce
3. Středa večer dopraveno na hub, roztříděno, vypraveno letadlem.
4. Čtvrtek přeprava letadlem do Německa, večer přistálo, odbaveno, naloženo na kamion. Přes noc doprava po silnici do ČR.
5. Čtvrtek odpoledne mě byly doručeny komplet data na celní deklaraci. Eletronicky samozřejmě. Vyřídil jsem během cca 15ti minut. Do hodiny jsem měl v mailu potvrzeno od jejich celního deklaranta, že celní odbavení je vyřízeno v pořádku (ano clí zásilku, co je teprve na cestě). Předpokládaný den doručení PÁTEK!!!!
6. V pátek ve 14:30 mi volal kurýr, že mi veze zásilku!!!! Vydával mi ji po domluvě na jiném místě ve městě, kde jsem zrovna byl. No problem. Vydával mi ji usměvavý mladík, který mi na moji chválu odpověděl zcela lakonicky, že od toho tu přece jsou.

Do prdele, tomu říkám servis. Ano, jsou drazí, ale kurňa vědí proč a funguje to. Za tohle si rád příplatím.

To, že jejich elektronický systém je na stejné úrovni a neznám nic srovnatelně dobrého už člověk tak nějak očekává. Neustálé máte zcela přesnou informaci, co se s balíkem děje a kde zrovna je.

Nejsem jejich zaměstnanec, ale můžu zodpovědně říct, že lepší firmu neznám.

Btw. běžně po EU a v Shengenském prostoru doručují zásilky do 24 hodin.

Jestli si nějaký zaměstnanec ČP nebo DPD objednal tuhle službu, tak se musel asi hodně divit a stydět.

Takže tak
Kjuba
účastník
účastník
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte dub 29, 2014 20:49

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Hafi » pát čer 29, 2018 20:30

Obávám se, že nezávislé na kvalitě služeb by průměrného zákazníka České pošty po zjištění ceny DHL odnášeli na honosně vyzdobených nosidlách...
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 7453
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » pát čer 29, 2018 21:13

Jj, ale kdyz neco clovek potrebuje fakt rychle, tak je to ten spravny zpusob. Pripadne UPS, s tim jsem taky nemel problemy. Akorat ty jejich auta vypadaji jako pohrebaky :D

Slo mi ale spis o to, ze mi operatorka ochotne nasla vsechno potrebne, i kdyz se jich to v podstate vubec netykalo. Aspon ted vim, jak to s DHL vlastne je, ze jsou to dve skoro nezavisle firmy :)

BTW, nedaval bych na stejnou uroven DPD a Ceskou Postu. At je CP jaka chce, tak DPD ji nesaha ani po kotniky. Coz neznamena, ze CP je dobra, ale ze DPD je neuveritelne spatne.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 32113
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Kjuba » pát čer 29, 2018 21:47

Hafi: Ale ne, není to s tou cenou tak strašný. Je jasný, že podložku pod myš nebo pouzdro na mobil bych si takhle posílat nenechal, ale jsou prostě věci, u kterých jde buď o rychlost dodání nebo o spolehlivost, že to nezničí, neztratí nebo neukradnou.

Chtěl jsem tím říct, že to prostě jde. A, že to něco stojí. Někomu se může tahle informace hodit. Nic víc.
Kjuba
účastník
účastník
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte dub 29, 2014 20:49

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Hafi » sob čer 30, 2018 9:44

Už je to hodně let, co jsem zvažoval odeslání balíku z Pákistánu, abych si ulehčil batohu na dlouhou cestu zpět. Byla tam společná kancelář DHL a Fedexu, tedy už si nepamatuju, s kým by to vlastně šlo, nicméně to tehdy vyšlo na nějakých 6-7 tisíc (už nevím jaký bylo zadání, hádám tak 15 kg balík ne nijak extrémních rozměrů). Ale tuším, že to asi nějak jde i levněji, neb jsem si před časem nechal posílat Fedexem stan z Aliexpressu a poštovný bylo v ceně i u stanu za necelý 3000.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 7453
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Kjuba » sob čer 30, 2018 11:38

Jasně, že to jde levněji. Poštovné v tom mém příkladu bylo tuším nějak kolem 70 USD. Což při ceně zboží není nic kritického.

Jinak vím, že jsou schopni dávat velké slevy při větším počtu zásilek. Jsou hodně orientovaní na korporátní klientelu. Mají slevy odstupňované dle objemu do několika úrovní a slevy jsou velké. Nabízejí až 90%, pokud vím.
Kjuba
účastník
účastník
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte dub 29, 2014 20:49

Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Lipon » sob čer 30, 2018 16:22

DHL Post předává v CZ na PPL, pár dní stará zkušenost, vše OK a rychle
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3021
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » stř črc 4, 2018 18:05

Jo. Anabaze skoncila, balik je doma. PPL se zachovalo efektivne a inteligentne a dorucilo uz prvni den (a ja jsem si to vyzvedl druhy).

Porovnani:
- PPL: ridic prijel, nezastihnul mne a dal mi listek do schranky, ze mi zasilku nechava v nedalekem parcel shopu a na listek napsal i telefon na sebe
- DPD: ridic prijel, nezastihnul mne, listek nenechal, zasilku odvezl zpatky na depo a do zaznamu lhal, ze mi listek nechal. Druhy den to same a ja jsem tedy o zasilce vubec nevedel.

- PPL: na infolince mi to operator zvednul behem tak pul minuty, zadal do systemu muj telefon a od te doby mi chodily informacni SMS.
- DPD: na inflolinku jsem se ani po dlouhem cekani nedovolal a ac jsem je opakovane zadal o pristupovy kod do jejich systemu (pres webovy formular a maily), co mi meli poslat na zacatku, tak mi nic neposlali a tudiz jsem mohl jen zpetne sledovat, co spachali a nevidel, co planuji ani nemohl nic zmenit.

- PPL: dorucili na nejblizsi parcel shop sami od sebe, az jsem mel pocit, ze mi ctou myslenky, protoze presne tam jsem to chtel presmerovat sam. Pricemz ten obchod mam 5 minut pesky od baraku.
- DPD: nebyli schopni ani opakovane dorucit na vlastni parcel shop a zasilku poslali zpatky do Nemecka. Parcel shopu maji malo, tenhle byl nejblizsi a asi tak pul hodiny cesty MHD.

- PPL: doruceno prvni den.
- DPD: po osmi dnech marnych a nesmyslnych pokusu vraceno do Nemecka.

A jako tresnicka na dortu a posledni pozdrav od DPD byla promacknuta plechovka vevnitr. V PPL to udelat nemohli, jelikoz promacklina byla nahore a nad ni byla asi 10 cm mezera vyplnena nafouklymi polstarky a krabice taky promackla nebyla. U DPD byla asi plechovka opacne a hovada v DPD po tom snad musela skakat. Plechovky jsou docela pevne a kdyz je prazdne mackam, tak to da sakra prace, musim na to opravdu celou vahou stoupnout. A to jsou prazdne a otevrene, tahle byla plna a zavrena. Nastesti nepraskla, a tak to nevadi.

Jdu napsat e-shopu, ze od nich rad budu nakupovat dal, ale jen kdyz mi daji moznost dopravy pres DHL/PPL.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 32113
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » stř črc 4, 2018 18:12

Jedina vec mne trochu u PPL zarazila. Na infolince byl Slovak, ktery mluvil docela nezretelne. Bylo to pro mne na hranici srozumitelnosti a to se slovenstinou (pasivne) nemam problemy. Nekdo o 20 let mladsi by se mozna nechytal.

Tohle je ale obecny problem Slovaku v CR. Z nejakych duvodu nemaji potrebu se ucit cesky, prestoze tady ziji dlouhodobe nebo trvale. Jsou samozrejme vyjimky, znal jsem jednu servirku, u ktere jsem vubec netusil, ze je Slovenka, dokud mi to po case nerekla sama. Rikala, ze ji prijde samozrejme, ze kdyz tady zije, nauci se jazyk a komunikuje jim, zvlast v praci. Vidim to stejne a proto je mi divne, ze vetsina Slovaku ne a pritom mladsi generace uz jim opravdu rozumet nemusi.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 32113
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod vonkreuz » stř črc 4, 2018 18:38

To je tím s kým se stýkáš. Moje zkušenost je naopak taková, že Slovák vystoupí z vlaku na hlaváku a už mluví a říká.
Navíc každý není jazykově vzdělaný, taky po nemálo járech mluvím stále česky.
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9303
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Mawenzi » stř črc 4, 2018 18:43

ono hlavne slovaci od madarskejch hranic ani moc slovensky nemluvi, takze neni slovak jako slovak
Uživatelský avatar
Mawenzi
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4294
Registrován: čtv úno 3, 2011 13:37
Bydliště: brno - venkov

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » stř črc 4, 2018 18:44

Rec je hlavne o lidech ve sluzbach, kteri komunikuji se zakazniky. Neni jich uplne malo. Samozrejme, kdyz takovy mluvi dobre cesky, tak ani nepoznam, ze je Slovak.

Ale jinak treba byvaly kolega, chytry a schopny (matfyz), anglicky umel v pohode. Z fora treba grco, bibi, to same. To neni o jazykovych schopnostech. Mama zamestnavala jednu jako ucetni a ta pry nemohla pochopit, ze dopisy za firmu musi psat cesky. A to tady byla pres 20 let vdana. Ucetni od spravcovske firmy naseho domu mi taky pise slovensky.

Naopak, italsky kolega, co tu zije, se cesky ucil a snazil se mluvit i s nama, prestoze jsme normalne komunikovali anglicky. Sice mluvi dost srandovne, ale snaha se ceni.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 32113
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Předchozí

Zpět na Prodejny