Pokec o letectví :)

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev


Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod conny » pon dub 19, 2010 7:59

no vcera sme urobili kolecko na kolech okolo letiska a ten bozi klud. [-o<

kazdopadne podla vcerajsich sprav uz sefom aeroliniek situacia poriadne lezie na nervy a lufthansa a KLM si spravili testovacie lety, tak snad nam to uz zasa pustia.
Every dream was given to us with the power to make it true.
Uživatelský avatar
conny
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3445
Registrován: úte zář 19, 2006 12:34
Bydliště: Praha - zbohom kopecky

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod mike » úte čer 3, 2014 2:04

Ozivim stare vlakno.

Letam rad (kdyz to neni moc dlouhe) a v letadle se nebojim. Clanek o pet let stare katastrofe Airbusu Air France mne ale trochu vydesil. Timhle:

Piloti byli totálně zmateni. "Co se sakra děje? Vůbec to nechápu," komentoval Robert. Na své řídicí páce totiž necítil, co dělá jeho řídící kolega. V airbusech, kde jsou všechny pokyny pilota převáděny dál přes počítač, totiž nejsou řídicí páky obou pilotů mechanicky propojené.
...
Řízení se znovu ujal Robert a možná ve snaze vyzkoušet cokoli potlačil, jenomže druhý pilot Bonin svou páku nepustil. Počítač tedy oba vstupy zprůměroval a letadlo stále mířilo nosem vzhůru.

Prijde mi to uplne silene. Jeden nezkuseny pilot zpanikari a celou dobu pritahuje (cimz je vlastne vsechny zabil), druhy spravne potlaci a pocitac to zprumeruje? Takove rizeni mohl navrhnout jen Francouz. Aspon doufam. Vzdyt to nedava smysl v zadne situaci. Bud do dela spravne jeden nebo druhy, ale urcite nebude spravne neco mezi. Nejde o hlasovani, ale o rizeni.

Starsi letadla mela rizeni mechanicky propojena, takze piloti vedeli, co dela ten druhy a mohli si pomahat, coz bylo nekdy u mechanickeho (hydraulickeho) rizeni potreba. U elektronickeho neni, a tak by melo smysl bud jedno rizeni odpojit nebo pouzit neco jako force feeback u pocitacovych her. Nebo aspon dat nejak vedet (alarm), ze se o rizeni perou.

Doufam, ze s tim od te doby neco udelali, ale s Air France radej nepoletim (ono pry stejne neni o co stat ;-)).
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49405
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod Indy » úte čer 3, 2014 4:12

piloti predevsim nezvladli let s nespravne ukazujicim indikatorem vzdusne rychlosti. coz sice je jeden z primarnich pristroju, nicmene vzhledem k funkci varia (fungoval jim kombinovany sklonomer) a predpokladane spravne funkci vyskomeru to ukazuje na zanedbany pokrocily vycvik (!!!) podle vseho kombinovany s unavou.

na uvahy ze pri fly by wire(elektroimpulsnim rizeni) dosud nikdo neresil nesoulad ovladani mezi piloty se prosim vykasli. to je celkem prvni vec ktera se resi.. napr zablokovany ovladac atd atd.

vim je airbus a timpdem dilo francouzu ale kdyby to bylo takhle tak maji statistiku nehodovosti inverzni.!!!

krome toho rizeni se predava. povelem napr 'my controls'... to jen historickych dobach by se s tim rvali oba protoze potrebne sily mohly byt mimo moznosti jednotlivce.

jinak trvam na tom ze dnesni fly by wire ma zpetnou vazbu ovladacich sil.
Ajatolah politicke nekorektnosti od dob, kdy jeste nebylo nutne byt korektni ani v nicem jinem
Indy
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6759
Registrován: pon bře 3, 2008 17:27
Bydliště: Brno, Zlin

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod mike » úte čer 3, 2014 5:07

Vychazim z toho, co je napsano v clanku. Autorka je jedna z mala, kdo si da s clanky dava opravdu praci, veci rozumi a vychazela ze zpravy setreni nehody. Takze vyjimecne predpokladam, ze si to nevycucala z prstu a ze se to tak nejak skutecne stalo.

Indy píše:vim je airbus a timpdem dilo francouzu ale kdyby to bylo takhle tak maji statistiku nehodovosti inverzni.!!!

Proc? Takove situace se bezne nestavaji a jak pises, rizeni se predava. Ono by to ani jinak nemelo smysl. V tomhle pripade druhy pilot zrejme zpanikaril a zustal v kreci, takze tahal za paku i kdyz nemel. Stress, panika a pud sebezachovy.

Indy píše:jinak trvam na tom ze dnesni fly by wire ma zpetnou vazbu ovladacich sil.

Vsak pisu, ze bych cekal force feedback, proto mne to tak prekvapilo.

Tak jsem si v rychlosti prolitl popis nehody na Wiki a vypada, ze je to doopravdy jak se v clanku pise.
On 28 April 2012 in The Daily Telegraph, the British journalist Nick Ross published a comparison of Airbus and Boeing flight controls; unlike the control yoke used on Boeing flight decks, the Airbus side stick controls give no sensory or tactile and little visual feedback to the second pilot. Ross reasoned that this might - in part - explain why the handling pilot's fatal nose-up inputs were not countermanded by his two colleagues.[237][238] Nick Ross's thesis was also broadcast in the US.[239]

In a July 2012 CBS report, Chesley Sullenberger suggested that the design of the Airbus cockpit might have been a factor in the accident. The flight controls are not linked between the two pilot seats, and the left seat pilot, who believed he had taken over control of the plane, was not aware that the right seat pilot had continued to hold the stick back which overrode his own control.[240][241]

No, ja jsem se vzdycky lip citil v Boeingu a nejen proto, ze jsou pohodlnejsi. Zabozroutum neverit.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49405
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod mike » úte čer 3, 2014 5:46

Nedalo mi to a chvili jsem hledal. Bohuzel je to doopravdy tak. Rizeni Airbusu je delane tak, aby bylo pro piloty co nejpohodlnejsi a tohle je vedlejsi efekt. Precti si tenhle clanek. Z tohodle mi celkem jasne vyplyva, ze zpetna vazba tam neni:
As Captain King points out, a belief in automation and the elegantly simple side sticks in particular, is integral to the Airbus design philosophy: “You would have to build in artificial feedback – that would be a huge modification.”

A z tohodle, ze si nevsimli a ani moc nemohli vsimnout, co zpanikareny kolega provadi:
But the fact that the second pilot’s stick stays in neutral whatever the input to the other is not a good thing. As King concedes: “It’s not immediately apparent to one pilot what the other may be doing with the control stick, unless he makes a big effort to look across to the other side of the flight deck, which is not easy. In any case, the side stick is held back for only a few seconds, so you have to see the action being taken.”

Thus it was that even when Bonin had the A330’s nose pointed upward during the fatal stall, his colleagues failed to comprehend what was going on.

Taky tam pisou, ze Boeingy to maji jinak. Tomuhle rikam zdravy selsky rozum:
Boeing has always begged to differ, persisting with conventional controls on its fly-by-wire aircraft, including the new 787 Dreamliner, introduced into service this year. Boeing’s cluttering and old-fashioned levers still have to be pushed and turned like the old mechanical ones, even though they only send electronic impulses to computers. They need to be held in place for a climb or a turn to be accomplished, which some pilots think is archaic and distracting.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49405
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod mike » úte čer 3, 2014 6:36

Jeste jeden clanek, ten vypada nejlip: What Really Happened Aboard Air France 447
Cteni je to dost silene. A potvrzuje vsechno, co bylo receno vyse a v puvodnim clanku z Technetu. Zadna zpetna vazba a pocitac opravdu prumeroval vstupy.

Unlike the control yokes of a Boeing jetliner, the side sticks on an Airbus are "asynchronous"—that is, they move independently. "If the person in the right seat is pulling back on the joystick, the person in the left seat doesn't feel it," says Dr. David Esser, a professor of aeronautical science at Embry-Riddle Aeronautical University. "Their stick doesn't move just because the other one does, unlike the old-fashioned mechanical systems like you find in small planes, where if you turn one, the [other] one turns the same way." Robert has no idea that, despite their conversation about descending, Bonin has continued to pull back on the side stick.

As the plane approaches 10,000 feet, Robert tries to take back the controls, and pushes forward on the stick, but the plane is in "dual input" mode, and so the system averages his inputs with those of Bonin, who continues to pull back.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49405
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod Indy » úte čer 3, 2014 7:33

prumerovat vstupy dvou pilotu je blbost.

kapitan ma override. minimalne. ale pricina katastrofy byla jina thle patri mezi spolupusobici faktory.

jeste si uvedomte ze litali jen na tomhle. i samotny typovy preskoleni by melo stacit. rozdily mezi jednotlivymi typy jsou dost zasadni.

linkuj clanky prosim. bo tomu tak nejak moc neverim.

a to ze jde na ovladacich prvkach provest cokoliv bez vazby na akce druhych controls neznamena ze neni zpetna vazba...
Ajatolah politicke nekorektnosti od dob, kdy jeste nebylo nutne byt korektni ani v nicem jinem
Indy
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6759
Registrován: pon bře 3, 2008 17:27
Bydliště: Brno, Zlin

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod mike » úte čer 3, 2014 16:00

Indy píše:prumerovat vstupy dvou pilotu je blbost.

Ano, vsak to pisu od zacatku.

Indy píše:linkuj clanky prosim. bo tomu tak nejak moc neverim.

Linkuju. Nahore mas linky na tri clanky, ted jsem je pro jistotu zvyraznil.

Indy píše:a to ze jde na ovladacich prvkach provest cokoliv bez vazby na akce druhych controls neznamena ze neni zpetna vazba...

Jasne, ale oni tam pisou, ze zpetna vazba neni.

Hele, ja si to nevymyslim, neco tak sileneho by mne ani nenapadlo. Jsem to snad ani nemel cist, ted se mozna v Airbusech zacnu bat.

Stejne je zajimave, jak instinkty funguji. Boeingy na mne vzdycky pusobily tak nejak solidneji a spolehliveji. Naposled jsem pres ocean letel 747 tam a A380 zpatky. Jumbo bylo tak 40 let stare, ale letelo se mi v nem lip. Airbus byl novy, moderni, ale takovy nejaky sterilni a ne moc pohodlny. Jumbo bylo utulne. I z venku vypadaji uplne jinak. 747 je elegantni, A380 je jen bachrate monstrum. Blbe je, ze si clovek obvykle nemuze vybirat...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49405
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod pavproch » ned srp 31, 2014 19:05

tak po pěti dnech nebo jaxme tu dlůho přesně v přistávací ose runwaie jediného letiště tady sem už profíkem v rozeznávání typu podle vzhledu (pravda s malou pomocí strejdy gůgla).... jednoznačně nejčastejší sou tu zkrácené A320 (318, 319), pak taky tady lítá spousta 737 a 767, sem tam nějaký biz-jet Lear, cessna či Gulfstream, občas i nějaký turboprop (Bombardier nebo ATR) a už sem i 2x viděl A340 a jedno jumbo..... obzvláště ti posledně jmenovaní čtyřmotoroví drobečci, dyž vám přeletí pár desítek metrů na hlavou (s vysunutým podvozkem a spojlerama a pod plným, dyž zistí, že sou moc nízko) je docela působivé divadlo....
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28300
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Příspěvekod zonn » ned srp 31, 2014 21:26

A?
zonn
účastník
účastník
 
Příspěvky: 957
Registrován: pát lis 11, 2005 8:16
User is Online!

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod pavproch » pon zář 1, 2014 5:53

B!

:twisted:
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28300
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod Lipon » pon zář 1, 2014 9:45

zonn - pp je proste na rodinne dovolene v ramci zachovani domaci harmonie; a jelikoz valeni se u more se za chvili omrzi, tak se chyta kazdeho stebla :mrgreen:
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4911
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod pavproch » pon zář 1, 2014 16:37

BINGO!

(+ nejsou tady -téměř - žádné koukatelné kozy volně na pastvě...)
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28300
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod ratel » úte zář 2, 2014 8:28

mike píše: Blbe je, ze si clovek obvykle nemuze vybirat...


bud rad ze muzes letet, k nam (OSR) na vesnici na vychode uz nelita z civilizovanych zemi skoro nic. Doporucuju let SAABem 340. To se pak citis v jakemkoli jinem letadle jako na zaoceanske lodi.
Uživatelský avatar
ratel
účastník
účastník
 
Příspěvky: 638
Registrován: ned led 5, 2014 21:48
Bydliště: pod Ondřejníkem

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod tulak » čtv zář 4, 2014 19:08

AN-2 do Španělska s tříčlennou posádkou, 5ti cestujícími, psem a jedním dvoumístným motorovým rogalem a jednomístným ULLA na vás a budete si vážit každého dopraváku. :P
Už se těším až zapomenu, že zapomínám .....
Uživatelský avatar
tulak
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1115
Registrován: ned črc 10, 2005 9:21
Bydliště: jinde než bych chtěl

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod pavproch » čtv zář 4, 2014 19:36

@ratel: eee, lítá sa do Paryža a do Londona (ale enem od dubence do říjence)
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28300
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod ratel » čtv zář 4, 2014 20:52

jo, však píšu skoro. Ale jsou to poněkud nepraktické spoje.
Uživatelský avatar
ratel
účastník
účastník
 
Příspěvky: 638
Registrován: ned led 5, 2014 21:48
Bydliště: pod Ondřejníkem

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod pavproch » pát zář 5, 2014 6:24

CDG je OK, dostaneš sa tamocuto skoro všude, ten stansted je na kosočtverec
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28300
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod ratel » pát zář 5, 2014 9:39

jo. ale jenom ve ctvrtek a v lete :P , se podivej na rozpis letu.
Pro pracovni cesty ( pokud nepocitam spojene vikendove vylety a pak sluzebka :P ) to je nepouzitelne.
Naposledy upravil mike dne pát zář 5, 2014 15:19, celkově upraveno 1
Důvod: zbytecna citace celeho predchoziho prispevku
Uživatelský avatar
ratel
účastník
účastník
 
Příspěvky: 638
Registrován: ned led 5, 2014 21:48
Bydliště: pod Ondřejníkem

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod pavproch » pát zář 5, 2014 9:54

já sem takle posílal chlopy na služebku do FR. tam ve čtvrtek, v pátek jednání v sobotu bloumali po paryžu a v neděli letěli dom
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28300
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod mike » pát zář 5, 2014 15:22

Neni nahodou CDG jedno z nejhorsich letist na svete? Co jsem slysel od zkusenejsich cestovatelu, tak se mu za kazdou cenu vyhnout, jelikoz tam skoro vzdycky na prestupu zustanou zavazadla a nekdy se i uplne ztrati.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49405
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod pavproch » pát zář 5, 2014 15:29

nevím, moc temu nevěřím, přes CDG sem letěl (přestupoval) už aspoň 8-10x a vždy vše OK.
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28300
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod mike » pát zář 5, 2014 15:35

Mozna zalezi na tom, kam letis a kolik je casu na prestup. Tady slo o sluzebky do USA. Frankurt a Amsterodam OK, Londyn tak pul na pul a Pariz katastrofa (ja jsem nastesti vzdycky trefil Nemce nebo Holandany a zavazadlo vzdycky dorazilo, ale byli takovi, co na nej cekali 4 dny).
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49405
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod ratel » pát zář 5, 2014 19:47

Pokud jde o zavazadla, na letisti nezalezi. Mne se jednou stala vesela prihoda ve Stockholmu.
Letel jsem se dvema prestupy - Viden a Stocholm, pri odbaveni jsem se ujistil ze kufr poleti sam az do cile. Ve Stockholmu jsem se trochu spletl, chvili bloudil a pak nesel do transferu ale ven kolem pasu se zavazadly. A rikam si, hm tady ma nekdo stejny kufr jako ja (mam kanarkove zluty neznicitelny klasicky samsonite, takovou dost neprehlednutelnou barvu, druhy stejny jsem jeste nevidel). Jo - a byl to on, ten muj :| . Pritom uz mel byt v letadle do cilove destinace. Tak jsem ho chvilku nechal krouzit - jestli se s nim nahodou nebude neco dit, ale po trech kolech uz tam byl sam, Tak jsem ho vzal a sel k prepazce SASu. Nechal jsem ho na zemi aby nebyl videt, ukazal babe u prepazky palubni listek s nalepkou a ptam se jestli podle nalepky poleti kufr sam dal nebo si ho mam nechat znova odbavit. Ona se na mne podivala pohrdave, pravila ze samozrejme poleti sam az na konec. V te chvili jsem ji dal kufr na pas a nerekl ani slovo. Ona se asi 4x omluvila, vzala kufr a zmizela. Doletel na misto se mnou. :P . Omluvou budiz mozna to, ze to byl asi uplne posledni let ze Stockholmu okolo pulnoci a vsichni uz byli asi opili nebo unaveni. Ale kdybych se nemotal jak vesnican po letisti, tak jsem ho treba uz nevidel.
Uživatelský avatar
ratel
účastník
účastník
 
Příspěvky: 638
Registrován: ned led 5, 2014 21:48
Bydliště: pod Ondřejníkem

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod pavproch » pát zář 5, 2014 19:51

já mám jinou, taky veselou: před 4 rokama - přímý let z Tunisu do Ovy (charter) - v tunisu sme se odbavili se 4 kuframa, do ovy s náma přiletěly jen 3.... ten čtvrtý doletěl přes rio de žaneiro do katowic odkuto nám ho po třech dnech (pěkně zasmrádlý, byly v ňom mokré plavky) přivezl kurýr až domů.... :mrgreen:
...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28300
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod mike » pát zář 5, 2014 19:56

@ratel: ale jo, oni by si ho casem vsimli a nakonec by ti ho behem par dni dorucili.

Zavazadlo se sice muze zpozdit nebo ztratit kdekoliv, ale jde o pravdepodobnost a ta na letisti zalezi. To co jsem psal byla souhrnna zkusenost par desitek lidi pri letech stejnym smerem, jestli chces vetsi vzorek, staci pohledat na Netu. Ale pak uz mozna pres CDG nebudes chtit nikdy letet ;-)

@pp: vidis, litat k mori ti evidentne nesvedci :twisted:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49405
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Pokec o letectví :)

Příspěvekod Lipon » sob zář 6, 2014 7:26

Ja mam s kuframa zas spatnou zkusenost ve Frankfurtu. Uletel nam pripoj, tak sme prenocovavali, po priletu do cile druh den prijel kufr bez balici folie, rozparany u zipu a vybrany. Vechny nabijecky a velky rucniky v cudu.
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4911
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod pavproch » čtv zář 8, 2016 16:57

...and push the baby hard.... well, gotta admit I do...
Uživatelský avatar
pavproch
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 28300
Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)

Re: Pokec o letectví :)

Příspěvekod vonkreuz » čtv zář 8, 2016 19:31

Neřekl bych. Shodou náhod jsem si ty případy ráno procital jinde a myslím, ze to vzal trochu hupem a par veci vynechal...
Např. Pilot Gimly glideru letal na větroni L-13 Blaník. Kdyz zpomaloval skluzem před přistáním, aby snížil rychlost, tak vrtule pomocného el. systemu (který pohanel i trochu te hydrauliky), se dostala do "vzdušného stinu" což vedlo k poklesu hydraulického tlaku a letadlo bylo tím méně ovladatelne...
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9590
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

PředchozíDalší

Zpět na Pokec