Tak jsem teď taky vybíral autíčko. Před časem mě sejmul ,,profesionál v kamionu” který asi ani nečuměl na cestu a vehementně něco lovil na telefonu nebo čuměl na TV, takže auto na sra...čky. Paní na přechodě měla štěstí, že šla z druhé strany protože kdyby šla z mé prelítla by mi přes kapotu - skončil jsem deset metrů za přechodem.
Dlouho jsem váhal do čeho jít protože ty dnešní auta... ,,to je hnus velebnosti”
Samej dotykovej displej se zamrzajícím systémem, když chce člověk nastavit ventilaci aby si vzal příručku no nic pro mne a ovládat tohle za jízdy se divím že to EU už dávno nezakázala vždyť je to horší než si hrát s mobilem.
Motory samé litry s turbem což opět nesplnovalo mé představy o tom jak má vypadat motor.
Interiéry dost často fujky plasty nebo šílená divočina ,,designérů” co asi prošli prvním ročníkem a pak šli hledat práci.
Prostě když jsem si řekl dám do toho cca 600 tak opravdu nebylo moc na výběr, když jsem v reálu ty auta viděl.
Naštěstí jsem měl jednoho favorita a ten nezklamal.
4 válec s obsahem 2 litry ,,ano kujva fakt 2 litry” bez turba tak jak to mám rád pro krásný lineární chod a sametový zvuk.
Interiér opravdu prémiově zpracovaný s kvalitními materiály, palubka, dveře ale i středový tunel potažený kůží tak jak to má být, nikde nic nevrzká vše je na dotek měkké a příjemné, design krásně uhlazený bez výstředností, ovládání čudlíky (to jsou taková kolečka na klimatizaci se kterými se otáčí a nebo se to tlačítko zmáčkne prstíkem) ne ne ne tady se po displeji nehrají lodě kde to virtuální čudlítko asi je. Vše je krásně orientováno a navrženo pro řidiče.
A ten design, kdo designu trochu rozumí ten bude nadšen tohle nepůsobí jako dnešní tuctové nudné krabice které se řídí heslem čím víc hran tím víc Adidas. Design je nadčasový jemný zaoblený prostě třeba tak jak to dělá Porsche které naštěstí nepodlehlo tomu kýči co dnes automobilky chrlí.
Pokud jde o prostor se 186cm mám dostatek místa, pohodlně si sednu sám za sebe a před koleny mám prostor, kufr i přes papírové parametry je krásně velký, po jeho přeměření dává více prostoru než konkurence která se chlubí větším objemem (zřejmně počítá obsah pod podlahou a litry v tekutém stavu a né objem zavazadel).
Jistá povinnost dnešní doby se nevyhla ani tomuto autu v podobě MildHybridu nicméně je to uděláno aspoň velmi zajímavě a vlastně mě to jako řidiče nijak neobtěžuje.
Je zde startér-generátor s kondenzátorem který se připojuje typicky v nízkých otáčkách nebo dodává energii výbavě vozu, kterou sbírá z brždění.
Jistá zvláštnost je také to že u start stopu motor nenaskočí při zmáčknutí spojky ale až při řazení rychlosti a to naprosto okamžitě a tiše.
Elektro motor má 8 koní a 45Nm.
Jízdní projev je parádní, auto drží stopu v zatáčkách se nechá krásně korigovat plynem, který má fantastickou reakci až si skoro řeknete tohle snad není ele plyn.
Motor miluje otáčky tak jak je miluju já, chci jet pijánko válím tam 2-3 tisíce a motor není skoro slyšet. Chci jet dynamicky vytočím to na 4-6 tisíc kde si motor libuje a do kabiny proniká nádherný jadrný zvuk motoru.
Jinak musím zmínit perfektní odhlučnění - auto je fantasticky tiché vysoce za povolené dálniční limity - bějaký aero hluk vnímám až kolem 170.
Jestli mi tohle auto něco připomíná tak mou starou e46 což beru dodnes jako jedno z top aut pro lepší svezení a přitom s jistou dávkou praktičnosti a perfektním zpracováním které bohužel uz dnešní vozy značky BMW nemají.
Nová Mazda 3 naplnila mé očekávání