pokec o autech
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: pokec o autech
od wawrik » ned led 15, 2017 10:22
Re: pokec o autech
od Hafi » čtv led 19, 2017 22:27
v autoškole mi kdysi říkali, že když mrzne, nemám na delší stání používat ruční brzdu, bo zamrzne a neodjedu.
Tak v zimě parkuju vždy jen na zařazenou rychlost a byl jsem přesvědčen, že je to OK. Už včera jsem zaparkoval před barákem v kopečku (směrem dolů), zařadil zpátečku...a po uvolnění brzdy to auto ještě několikrát poskočilo...ale nakonec zůstalo na místě, ikdyž to na mě nepůsobilo úplně důvěryhodně.
Dneska jsem odjel a pak parkoval na stejným místě....a autu zařazená zpátečka příliš nevadila a sice s odporem, ale jelo z kopce - po takovým metru jsem to vzdal a odjel najít parkování na rovince.
Dotazy:
1) dělám to dobře?
2) značí stav, že to podjíždí, že je něco v nepořádku s autem, nebo to je od určitého sklonu běžný stav?
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8430
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: pokec o autech
od ONDRA » čtv led 19, 2017 22:46
-
ONDRA - účastník
- Příspěvky: 664
- Registrován: úte pro 7, 2004 12:16
- Bydliště: OV
Re: pokec o autech
od lojzmen » pát led 20, 2017 0:05
Hafi píše:v zimě parkuju vždy jen na zařazenou rychlost ...
2) značí stav, že to podjíždí, že je něco v nepořádku s autem, nebo to je od určitého sklonu běžný stav?
Je třeba vědět, co se ve stroji děje.
Máš-li tam pouze zařazeno, brání proti otočení kol tření v převodech a hlavně v motoru.
Je-li motor těsně po jízdě, je namazaný a tření je malé a kopec neudrží.
Později by to možná drželo. Pokud nehrozí poškození kola a jde to, opři kolo o obrubník.
Nebo kámen pod kolo. Zařaď vyšší rychlost.
Obecně platí: za sucha se nic nestane a použij ručku.
Bylo-li v předešlé jízdě mokro, může brzda přirezivět, při několikadenním stání.
To je tak, že rez má 6x větší objem než původní kov, a byla-li brzda zatažena a povrch bubnu zrezaví,
zvýší se součinitel tření a čelisti bubnu jsou větším objemem rzi ještě víc sevřeny.
Další možností zatuhnutí ruční brzdy je, že jezdíš-li v posolené šlichtě a sněhu, brzdy jsou teplé, sníh taje, a v noci přituhne, i slaná voda zmrzne a slepí buben s čelistmi.
U starých aut se voda dostane do bovdenů ruční brzdy - a zase rez, nebo zamrznutí.
Drtivá většina aut s kotouči vzadu má uprostřed kotouče bubnovou brzdu, která je dost malá a málo brzdí.
-
lojzmen - nadšenec
- Příspěvky: 1105
- Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: pokec o autech
od Hafi » pát led 20, 2017 0:12
lojzmen píše:Zařaď vyšší rychlost.
jakože je jedno, že bych zařadil rychlost dopředu, když stojím z kopce? Přiznávám, že má představa převodovky je dosti laická, ale předpokládal jsem, že váha auta z kopce by i se zařazenou rychlostí mohla umožnit jízdu (a potažmo poničit motor, který není v daný okamžik promazán). Proto jsem vždy nechával zařazeno proti kopci...
To vysvětluje včerejší stav, kdy auto několikrát zlehka sjelo, ale nakonec jsem ho ráno našel na stejném místě (ikdyž během večera jsem to několikrát nerovózně kontroloval z okna). Ale i namazaný nenamazaný, prostě jsem čekal, že na zpátečku to dopředu nepustí.lojzmen píše:Je-li motor těsně po jízdě, je namazaný a tření je malé a kopec neudrží. Později by to možná drželo.
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8430
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: pokec o autech
od pavproch » pát led 20, 2017 8:30
A když bys teda chtěl parkovat bez ruční brzdy, tak zařazená rychlost - správně napsáno, že čím vyšší rychlost zařadíš (stojící auto, zhašený motor, šešláplá brzda!) tím se snižuje až eliminuje možnost poskočení auta v kopci po odbrždění.... a je jedno, jestli parkuješ čumákem něbo prdelí dolů z kopca...
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28318
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
Re: pokec o autech
od RUMcajs » pát led 20, 2017 8:58
Passat combi, 2003.
Zaseknuty zamek zadnich dveri v zamcene poloze. Neotevru zvenci ani zevnitr.
Klicova dirka neni.
(mam na to 2.5 mesice, potrebuju to vyresit pouze kvulli technicke kontrole)
Je nejaky figl jak dvere otevrit bez sundavani vnitrniho oblozeni a vyndavani skla?
-
RUMcajs - inventář fóra
- Příspěvky: 2419
- Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
- Bydliště: Sligo, Ireland
Re: pokec o autech
od booze » pát led 20, 2017 10:00
-
booze - outdoor maniak
- Příspěvky: 8315
- Registrován: ned pro 14, 2014 12:56
Re: pokec o autech
od wawrik » pát led 20, 2017 10:34
- rv.jpg (42.47 KiB) Zobrazeno 6907 krát
Re: pokec o autech
od lojzmen » pát led 20, 2017 11:39
-
lojzmen - nadšenec
- Příspěvky: 1105
- Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: pokec o autech
od lojzmen » pát led 20, 2017 11:54
Tipuji taky motorek. Nepůjde-li povolit, odvrtat šrouby/nýty supertvrdým vrtákem. Hledej na Volkswagen foru, běžná porucha.
-
lojzmen - nadšenec
- Příspěvky: 1105
- Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: pokec o autech
od booze » pát led 20, 2017 12:47
lojzmen píše: zlomené dráty
jj nejvetsi bolistka u vw. pojistka je dohromady s centralem ne?
-
booze - outdoor maniak
- Příspěvky: 8315
- Registrován: ned pro 14, 2014 12:56
Re: pokec o autech
od lojzmen » pát led 20, 2017 23:28
booze píše:pojistka je dohromady s centralem ne?
WV nevím neznám já mám Sirion. Impreza, Legacy, Sirion byly zlomené dráty, Oktávie 1 combi Tour přivřený hadr a něco povoleného v mechanizmu, Touran motorek.
Já to pozoroval, jak to kolega udělal. Základ je otevřít kufr a to jsem tam s ním uvnitř nebyl. Pak to šlo rychle.
-
lojzmen - nadšenec
- Příspěvky: 1105
- Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: pokec o autech
od RUMcajs » sob led 21, 2017 8:06
booze píše:Dostaneš se do kufru pres zadní sedadla? Zevnitr je tam mala páčka kterou stačí zmáčknout a otevřes to. A odešel ti asi motorek
V aute zadni sedadla nemam.
Vyhazel jsem je ven a je z toho "psi bouda" na koleckach.
Zaroven v tom obcas spim, nebo vozim nerozlozene kolo.
Dvere musim vyresit jen kvuli technicke.
Dvere nejdou otevrit ani zevnitr (jako bych chtel pasazer vystoupit) ani z venku.
Jakou packu mas na mysli?
-
RUMcajs - inventář fóra
- Příspěvky: 2419
- Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
- Bydliště: Sligo, Ireland
Re: pokec o autech
od RUMcajs » sob led 21, 2017 14:45
grco píše:Paneboze, to je humus.
Jo, je.
Staci tam psa nechat pul hodiny a on uz se zabavi.
Vuz pro me neni fetis.
-
RUMcajs - inventář fóra
- Příspěvky: 2419
- Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
- Bydliště: Sligo, Ireland
Re: pokec o autech
od vonkreuz » sob led 21, 2017 19:30
Hafi píše:jsem na auta lama asi jako pp na počítače
v autoškole mi kdysi říkali, že když mrzne, nemám na delší stání používat ruční brzdu, bo zamrzne a neodjedu.
Tak v zimě parkuju vždy jen na zařazenou rychlost a byl jsem přesvědčen, že je to OK. Už včera jsem zaparkoval před barákem v kopečku (směrem dolů), zařadil zpátečku...a po uvolnění brzdy to auto ještě několikrát poskočilo...ale nakonec zůstalo na místě, ikdyž to na mě nepůsobilo úplně důvěryhodně.
Dneska jsem odjel a pak parkoval na stejným místě....a autu zařazená zpátečka příliš nevadila a sice s odporem, ale jelo z kopce - po takovým metru jsem to vzdal a odjel najít parkování na rovince.
Dotazy:
1) dělám to dobře?
2) značí stav, že to podjíždí, že je něco v nepořádku s autem, nebo to je od určitého sklonu běžný stav?
Ruční brzda je na brzdění auta v kopci. Když budeš používat v kopci jenom převodovku, tak se ti mohou stát 3 věci.
1, vymačkáš si ozubená kola v převodovce na rychlostním stupni
2, vymačkáš si ozubená kola v převodovce na zpátečce
3, namáháš rozvodové ústrojí, respektive napínací mechanismus rozvodového řemene/řetězu a mohlo by se ti stát, že ti "skočí rozvody" a poškodí se motor (sací nebo výfukové ventily se potkají s vrškem pístu a poštkodí se buď píst nebo ohnou ventily)
U parkovací brzdy se počítá především se zábranou pohybu směrem dopředu. Proto ráno před rozjezdem vpřed primárně zařadím R a cuknu vzdat a tím se brzdy odlepí. Když se neodlepí, tak vypnout motor, zařadit rychlost (na tu chvíli to nevadí), povolit ruční brzdu a kopnout do horní poloviny zadního kola. Při nejhorším vyheverovat auto v zadní části jako při výměně pneu (ale aby se pneu aspoň zlehke dotýkalo země) a do kola kopnout... Při nejhorším pomočit a tím bzdy nahřát.
Když si jednou za 4 roky nebo kolik necháš v servisu vyměnit lanovody ruční brzdy (pokud máš klasické auto a ne moderní elektronickou hračku na kolečkách), tak se domluv v servisu, aby do lanovodu natlačili vazelínu, která zabraňuje vzlínání vody do bovdenu lanovodu a zamrzání.
Před tím, než budu parkovat a vím, že je venku vlhko a zima a nechci, aby mi brzdové obložení přimrzlo k brzd.kotouči, tak za jízdy zlehka přibrzdím pákou zadní brzdy, tím zahřeju obločení i kotouč a zdedukuju vlhkost. Například až takto ale ne.
https://www.youtube.com/watch?v=NBoMTYZAyJc
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: pokec o autech
od pavproch » sob led 21, 2017 20:39
grco píše:Paneboze, to je humus.
Humus non plus ultra
-
pavproch - outdoor maniak
- Příspěvky: 28318
- Registrován: čtv říj 6, 2005 10:50
- Bydliště: Zaplaťpanbu 350km na východ od 100věžaté (a často ještě o 200km dál východněji)
Re: pokec o autech
od RUMcajs » ned led 22, 2017 18:18
Nasledne asi 20 minut lomcoval mechanismem, kroutil draty a zaroven otviral dvere.
Elektrika zamku zije, takze to tipuju na nejaky zlomeny drat ci co.
Pln nadseni jsem dvere zavrel a vse se dalsich 20 minut opakovalo.
Nesli otevrit.
Odmontoval jsem tudiz kotvici bod z karoserie a dvere zajistil gumicukama.
Ted uz si s tim automechanik snadno poradi.
PS: Zavrel dvere tak ze nesli otevrit. Otevrel dvere tak ze nesli zavrit...
PPS: Vsimnete si jak je vuz cisty, jen pul kila pisku z dnesniho behani na plazi.
-
RUMcajs - inventář fóra
- Příspěvky: 2419
- Registrován: čtv lis 24, 2005 15:00
- Bydliště: Sligo, Ireland
Re: pokec o autech
od lojzmen » pon led 23, 2017 0:00
RUMcajs píše: Zaseknuty zamek zadnich dveri v zamcene poloze.
Boha, já te spatne pochopil. Já myslel, že ti nefunguje zámek zadního kufru.
Dobrá práce.
Pokud más centrál na vsechny dvere(a to más), má tam byt motorek, a ten bude za plechem.
To uz je slozitejsi.
Staré auto je spotřebka. A tam se samodomo údržba vyplatí. Majitel ušetří (kromě času) a něco se naučí.
-
lojzmen - nadšenec
- Příspěvky: 1105
- Registrován: ned lis 21, 2010 23:58
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: pokec o autech
od booze » pon led 23, 2017 8:43
lojzmen píše:Boha, já te spatne pochopil. Já myslel, že ti nefunguje zámek zadního kufru.
taky jsem to tak pochopil. tak sry za dezorientaci.
@rumcajs dobra prace
-
booze - outdoor maniak
- Příspěvky: 8315
- Registrován: ned pro 14, 2014 12:56
Re: pokec o autech
od wawrik » pon úno 6, 2017 20:35
To úplne nie, ale... LC tu nebude navždy a ja som príliš lenivý sa mu venovať, keď sa začne kaziť. Však už bude mať 20 rokov. Navyše s ním nebude kam jazdiť - z Islandu bude autodrom pre miniautá, Albánsko aj Čiernu Horu čaká v dohľadnej dobe turistický boom, na Afriku som priposratý. Rumunské/ukrajinské/fínske lesy nemám rád. A do Nórska ma s dízlom Euro0 zachvíľu ani nepustiapaldo píše:@wawrik: hádam len nechceš vymeniť lanďáka za Alfu?
Ale náhrada za ten kamión sa mi bude ťažko hľadať
Inak tie rozmery Alfy som hľadal skôr preto, aby som mal dôvod ju nechcieť Spolu so Subaru je AR srdcovka. AR164 so starým dvojventilovým trojlitrom bolo to naj, čo som kedy mal. Síce nebolo najrýchlejšie, najúspornejšie, najspoľahlivejšie ani žiadne iné naj, ale spomínam na neho s radosťou.
Re: pokec o autech
od wawrik » úte úno 7, 2017 8:43
Re: pokec o autech
od grco » úte úno 7, 2017 8:44
Proste vacsina webov je v dnesnej dobe cisto reklama, nie zdroj informacii, co je dost ubohe...
-
grco - outdoor maniak
- Příspěvky: 6899
- Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08
Re:
od wawrik » úte úno 7, 2017 8:48
Jo, ale u Dajbycha toho už veľa nie je a o pár rokov, keď to bude aktuálne, nebude nič. Navyše to z môjho hľadiska nie je riešenie - je to terénnejšie auto ako súčasný LC, a to nepotrebujem. Potrebujem skôr „cestnejšie“ auto, predsalen 90% najazdím po cestách a tam sú tie offroady veľmi ťažkopádne - vrátane tých luxusnejších, ako mám teraz.komin píše:Podla mna ak si uz spravne dospel mas iba jednu moznost a to upgradnut to na HZJ 76 kym sa este vyraba.
No nič, budem si ho hýčkať, vyhýbať sa brodom, a snáď ešte niečo pojazdí...
Re: pokec o autech
od remy77 » úte úno 7, 2017 11:23
to by ti mohol stacit aj facelift Nissan X-Trail od 2007. na cestu v pohode a mimo nej prekvapivo na svoju kategoriu. Zapadol som s nim iba raz
- remy77
- nadšenec
- Příspěvky: 1242
- Registrován: úte dub 21, 2015 22:40
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49432
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
- User is Online!