Reklamace, opravy a vraceni zbozi

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod rebi » ned kvě 19, 2013 11:58

Zdarec,
nejsem si uplne jisty,zda sem dotaz umistil spravne,ale snad je to takto OK.
Zajimal by me vas nazor na stavajici situaci.

Dobry den,

v zarucni dobe jsem v obchode reklamoval objektiv (ztezka se zoomoval a byla nalomena clona).
Vyjadreni autorizovaneho servisu zni:

"nelze uznat záruku - objektiv po pádu nebo nárazu, možná pouze placená oprava v ceně xxx Kc.
Prasklý přední tubus, naražená vodítka (proto jde těžce zoom), prasklá
obruba. Nutná výměna poškozených částí."

Budiz.Cekal jsem tedy az to opravi a vrati se mi to opravene.
Kdyz jsem si pro opraveny objektiv prisel (mimochodem to bylo jiz v dobe,kdy
na tento objektiv zaruka vyprsela,ale to byla ma chyba-mel jsem si pro
opraveny objektiv prijit drive), tak jsem zjistil,ze HLAVNI chyba odstranena
nebyla-objektiv stale ztezka zoomoval.
Z tohoto duvodu jsem odmitl zaplatit a tuto opravu reklamoval.Co mam delat, kdyz
30 dnu na reklamaci opravy uz vyprselo?Resp. na co mam ze zakona pravo?
Musim zaplatit tu opravu,byt to opravene nebylo?Ano byla vymenena clona,kterou jsem
si mohl koupit za o nekolik radu nizsi cenu nez je cena vysledne opravy.Ale to
hlavni,tj. zoomovani objektivu opravene nebylo!!!
Today is a really good day for somebody else to die..
Time is the best teacher. Unfortunately it kills all its students.
Memories fade, but a google search never forgets.
Friends are just enemies you haven't met yet.
Uživatelský avatar
rebi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 838
Registrován: úte dub 7, 2009 18:04

Re: reklamace opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Aplik » pon kvě 20, 2013 5:20

Klíčové je, jakou opravu sis přesně objednal. Pokud sis objednal opravu vedoucí k "plynulejším a jemným" změnám ohniskové vzdálenosti, a to výměnou všech poškozených částí, měli to tak udělat. Pokud opravili jen jednu část, správně jsi reklamoval službu, oprava nebyla kompletní.

Záruka na službu je 3 měsíce, ty jsi ji využil hned první den. Skvěle, po měsíci bych rozjel prudění, jediné co ze zákona můžeš chtít je objektiv v původním stavu + úhrada vedlejších nákladů spojených s reklamačním řízením. Pokud bych se focením bavil, nebál bych se půjčit si jiný objektiv a fakturu za zápůjčku jim následně předložit. Připrav se na to, že tohle řešení se bude vléct a možná skončí u obávaných českých soudů.

Osobně bych začal prskat, že jsou to amatéři a že na ně pošleš ČOI. Moc víc rozumného ti nezbývá, stanovovat hodnotu poškozeného objektivu u soudního znalce, abys ji po nich potom vymáhal, mi přijde na hlavu padlé, už by to nabíhalo na stav v předchozím odstavci.
Aplik
nováček
nováček
 
Příspěvky: 29
Registrován: úte čer 5, 2012 7:32

Re: reklamace opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod rebi » pon kvě 20, 2013 6:45

Ty brdo,chlape diky moc...!!!
Asi budes mit s podobnyma situacema uz hafo zkusenosti,pac neco takovyho, ze bych po nich
chtel pujcovny na objektiv,co jsem zatim mel,tak na to bych si fakt asi netroufl..

A k tomu jakou opravu jsem si presne objednal..doslova toto:
Obrázek

Je tam proste presne napsane s cim jsou problemy,tak to snad bude OK..
Ale vidim to spis skepticky.

kazdopadne jeste raz diky!!! :prayer: =D>
Today is a really good day for somebody else to die..
Time is the best teacher. Unfortunately it kills all its students.
Memories fade, but a google search never forgets.
Friends are just enemies you haven't met yet.
Uživatelský avatar
rebi
účastník
účastník
 
Příspěvky: 838
Registrován: úte dub 7, 2009 18:04

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » stř úno 22, 2023 15:37

apuka píše:Jeste k tomu, co psal Dromedaro "nelze z hygienickych duvodu vratit..." - v zakone je pomerne dobre urcene, co nelze vracet, napr. prazdne pametove karty do toho urcite nespadaji. .


Vzhledem k tomu, že to tak má obchod, kterýmu jsem dnes poslal zpět Cameru obscuru v rámci odstoupení od smlouvy, tak se docela bojím s čím příjdou. Přes jejich stránky navíc lákali k objednání zpětné dopravy, která měla být výhodnější, ale ve skutečnosti je dražší o deset korun, než když si to člověk zařídí sám (PPL).

Já se rozhodl tu kameru vrátit a nechat si přímo od Dirkomy, protože jinde není aktuálně na prodej, vyrobit na formát 6x9cm. Já totiž přehlídl, že dělají i tento formát a všiml si toho až mi přišla ta 6x12cm... :oops:

Jo a PPL zdražilo. Platil jsem nedávno za poslání středně velkého balíku na adresu 100Kč a teď 120Kč. Přes ten obchod by to bylo za 130Kč.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4213
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » pát úno 24, 2023 13:42

Dromedaro píše:
apuka píše:Jeste k tomu, co psal Dromedaro "nelze z hygienickych duvodu vratit..." - v zakone je pomerne dobre urcene, co nelze vracet, napr. prazdne pametove karty do toho urcite nespadaji. .


Vzhledem k tomu, že to tak má obchod, kterýmu jsem dnes poslal zpět Cameru obscuru v rámci odstoupení od smlouvy, tak se docela bojím s čím příjdou.


Tak jak jsem čekal, tak se i stalo. Dnes mi napsali a přiložili fotky:

1.jpg
1.jpg (73.98 KiB) Zobrazeno 1620 krát




IMG_0559.jpg

IMG_0560.jpg


Těch 20% procent dělá 900Kč. Přičemž to údajné poškození mají být ty vytlačené okraje od šroubů, kterými je víko přišroubované, aby se mohlo oddělávat a už to tam bylo. Bez toho by to nebylo zašroubované. Šrouby jsem nijak zvlášť nedotahoval. Když tam jsou ty šrouby, tak to vidět není.
Přičemž jsem fotoaparát netestoval, ale jen klasicky prohlídl, k tomu se taky vyjádřím a za rámeček si to nedá, že mě obviňuje z něčeho, co není pravda. Uddělán si screen i těch jeho pofiderních obchodních podmínek a rovnou mu to tam taky napíšu, co to zkouší.

Jen teď nevím, jak dál postupovat, platit peníze mu nechci. Musím se uklidnit a pak sepsat slohovku. Jako, v obchodě bych to odšrouboval, abych se podíval dovnitř a zašrouboval zpět úplně stejně, tak nevím co zkouší.

Blacklist=instaxstore.cz
Naposledy upravil Dromedaro dne pát úno 24, 2023 20:00, celkově upraveno 2
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4213
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » pát úno 24, 2023 13:47

Přikládám foto, od čeho ty otlaky jsou:
591x493__otLh4.jpg
591x493__otLh4.jpg (113.53 KiB) Zobrazeno 1617 krát
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4213
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » pát úno 24, 2023 14:36

Dívám se teď na stránky DTestu, kde píší, kdy je možné zboží z hygienických důvodů vrátit a kdy ne. Řeší se tam, že Alza, nevrátila peníze za žehličku na vlasy z hygienických důvodů. DTest tam tvrdí, že to vrátit lze a zmiňuje případ, kdy neobstály hygienické důvody ani u matrace:

2023-02-24 (4).jpeg


To píšu, protože jsem si vzpomněl, že při diskuzi o vrácení z hygienických důvodů, Mike psal, že mu nešla z hygienických důvodů vrátit matrace a že to chápe.

Odkaz na celou diskuzi zde: vasestiznosti.cz

V zákoně to asi tedy přesně stanovené není, ale ve sporných případech se rozhoduje ve prospěch zákazníka.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4213
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Dromedaro » pát úno 24, 2023 16:12

První dobrá zpráva z DTestu:

Dobrý den,

děkujeme Vám za využití online poradny časopisu dTest.

Abyste se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčnosti zboží, měl byste s ním skutečně nakládat a zkontrolovat jej pouze tak, jak by Vám to bylo umožněno na prodejně. Snížením hodnoty zboží je proto v tomto kontextu třeba rozumět rozdíl v hodnotě zakoupeného a vráceného zboží, který je přičitatelný nakládání se zbožím v míře vyšší, než je třeba k provedení jeho náležité kontroly. Máme za to, že otlaky od šroubů, které na výrobku již byly upevněny, na něm byly už při odeslání a nevznikly až jejich odšroubováním. Odšroubování víka by Vám zřejmě umožněno také na kamenné prodejně, i vzhledem k tomuto je podle našeho názoru názor prodávajícího nesprávný.

Doporučili bychom Vám trvat na vrácení celé částky vzhledem k výše uvedeným důvodům. Na základě Vašeho uvážení můžete prodejci "pohrozit" řešením celé situace mimosoudním řešení sporu, a to prostřednictvím České obchodní inspekce nebo na portálu Vaše stížnosti. Pokud Vám po uplyuntí zákonné lhůty nebudou vráceny všechny peněžní prostředky, zadžoval by prodejce Vaše peněžní prostředky bez právního důvodu, jednalo by se tedy o tzv. bezdůvodné obohacení. Proto byste mu mohl zaslat předžalobní výzvu k vydání tohoto bezdůvodného obohacení, která Vás ale nijak nezavazuje k následnému podání žaloby.

Věříme, že Vám tato informace pomůže. V případě potřeby další konzultace kontaktujte prosím naši poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.


Ještě jsem psal dotaz na ČOI.
Podle map.cz, kde jsem se díval na uvedené sídlo společnosti, tak je to nějaký eshop, co si asi někdo provozuje doma. A podle toho, že vždy komunikuji s tím samým člověkem. Tak na mě to sídlo působí, že to asi nejsou nějaké veřejné prostory. Klasika... jak se říká "one man show" s těmi mám špatné zkušenosti.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4213
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod mike » pát úno 24, 2023 16:42

Presunul jsem tuhle diskusi sem. Prijde mi, ze se do puvodniho vlakna az tak nehodi, a tak jsem hledal vhodnejsi, nasel tohle stare a zrecykloval ho.

Jde mi mj. o to, ze do puvodniho potrebuju presunout jine prispevky a s timhle by se promichaly.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49213
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » pát úno 24, 2023 16:44

Ok, je to vhodnější vlákno. Nevěděl jsem, že tu takové je.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4213
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod mike » pát úno 24, 2023 17:04

Dromedaro píše:To píšu, protože jsem si vzpomněl, že při diskuzi o vrácení z hygienických důvodů, Mike psal, že mu nešla z hygienických důvodů vrátit matrace a že to chápe.

Psal jsem, ze to meli v podminkach, vracet jsem se ji nepokousel a ani nechtel. A ano, stale to chapu, protoze bych nechtel matraci, kterou si nekdo doma rozbalil a valel se mu po ni treba cokl. Pricemz matrace v uzavrenem obalu zabalena byla, musel se rozriznout a vratit by do nej nesla (byla sbalena pod tlakem). Takze "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" platilo a na vysledek pripadneho sporu bych si nevsadil.

Beru to tak, ze kdyz mi to jasne sdeli predem a dava to smysl (na rozdil od pametovych karet), tak mam moznost bud na to pristoupit nebo jit jinam.

Byrokraticky vyklad podminek je pro apuku, normalni lidi se chovaji primerene a kouknou se na problem i z pohledu druhe strany, pripadne dalsiho zakaznika, jak pisu.

Podotykam, ze v tomhle pripade si myslim, ze jsi v pravu ty. A ano, je to problem s onemanshow obchody a firmami. Vsecho zalezi na tom manovi :) Muzes to byt skvele nebo naprosta katastrofa. Zazil jsem oboji.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49213
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Pokec o e-shopech: Poštovné zdarma/platby kartou atd.

Příspěvekod Etheric » pát úno 24, 2023 18:24

mike píše:je to problem s onemanshow obchody a firmami. Vsecho zalezi na tom manovi :) Muzes to byt skvele nebo naprosta katastrofa. Zazil jsem oboji.

Jo. Viz Petr z nalehko a Peter z outdoorline.sk. Bohužel, to první už není one man show a už nemá ten zájem o zákazníka. To druhé jakbysmet, ale shopy jsou to furt dobrý, akorát už tam není taková ochota udělat něco navíc a víc se zákazníkovi věnovat..
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7990
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » pát úno 24, 2023 19:55

Mně už to přijde celkem drzost. Já bych do toho případného sporu možná i šel, kdyby na to došlo. Z principu. Jen nevím, kolik to stojí. A zase bych aspoň viděl, jak to funguje. Jde o to o kolik můžu kdyžtak přijít a co bych musel vše zaplatit, kdybych prohrál.

Říkal jsem si, že jestli něco takového zkusí, tak přes tu ošoupanou bedýnku, ve které to přišlo a kde to bylo uloženo. Že to svede na mě, že jsem to ošoupal já nebo tak něco. Tohle by mě teda nenapadlo.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4213
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » pát úno 24, 2023 20:32

Existuje vasenaroky.cz nebo tak nějak, neplatíš nic, když prohraješ a když vyhraješ, platíš 20% z ceny, o kterou šlo.
Aspoň to tak dřív bylo.
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7990
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » pát úno 24, 2023 20:33

Díky, mrknu na to.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4213
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Lipon » pát úno 24, 2023 21:21

kvalita služby tomu bude resp. může odpovídat, pokud nejsou financovaný odjinud (granty pro neziskovky apod.)
práci jejich "spolupracujícího advokáta" někdo musí zaplatit
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4876
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » sob úno 25, 2023 5:12

Řešili jsme takto zapejlitou reklamaci, páč znalci, soudy, atd, na to nebyly peníze ani čas.
Oni se s tím seznámili, domluvili jsme, co a jak a tím to pro nás končilo. Vyhráli /a kupodivu se to netáhlo dlouho/, dostali 20% z ceny, za mě ok, vzhledem k tomu, co všechno museli zařídit (třeba ne, třeba maj "tvrdý" právníky, kteří přesně ví...).
Každopádně ta služba fungovala, vydělávají si tou odměnou, beztak jim dá občas někdo něco navíc - ale samozřejmě každý případ zhodnotí a kde to vypadá nejistě, nejdou do toho, nebo za vyšší poplatek. Takže jim to nějak funguje. Ani nevím, jestli je to komerční program, nebo spíše - jak to nazvat - několik právníků, kteří to dělají z osobního přesvědčení. Ačkoliv ty sumy se tam taky točí velký. Krom 20% od "výherce" si určitě naúčtují i od poražených, mnohdy určitě více....
Nevim. Ale my byli spokojeni - jedna schůzka, mezitím několik telefonátů a mailů a pak přišel výsledek a peníze. Vole, za ten ušetřený čas a nervy si těch 20% plně zaslouží. Jinak jsem to taky zkusil ze zoufalosti.

kua, že mě tohle nenapadlo tenkrát s tím Tilakem, tito pánové by se s panem majitelem zrovna nesrali a byli by jistě velmi neodbytní
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7990
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » sob úno 25, 2023 8:02

Jel jsem jednou vlakem a tam se bavili dva mladí právnici a řešili tam právě služby, kdy je někdo v právu, ale nemá peníze na právní služby. Pochopil jsem z toho, že nějakou takovou službu chystají. Působili věkem tak nějak po škole, takže třeba někdo, kdo je v oboru déle a znalý, jak se věci mají a netrpí mladickou naivitou, tak mu to přijde úsměvné. Píši to jen proto, že mohou existovat právníci, kteří si vydělají dost a mají nějakou vnitřní potřebu tuto službu poskytovat nemajetným lidem za symbolickou cenu, protože třeba se jim taky moc nelíbí, že spravedlnost je často o penězích a známostech.

Ale chápu Liponovu poznámku, protože jsem k různým službám tohoto typu často také skeptický. I na základě vlastních zkušrností. Ti schopnější jsou často tzv. za vodou a s vlastní živností/firmou.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4213
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » sob úno 25, 2023 8:30

Dromedaro píše:mohou existovat právníci, kteří si vydělají dost a mají nějakou vnitřní potřebu tuto službu poskytovat nemajetným lidem

Existují a v různých oblastech práva. Když je holt někdo na něco bytostně vysazený a ze srdce to nenávidí, často proti tomu bojuje jako i jako dobrovolník. I já to dělám.
To platí pro všechny lidi napříč společností, právníky nevyjímaje.

Ale viz výše, značná část těchto služeb je jako "piča za korunu". Lepší přirovnání mě nenapadlo
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7990
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » sob úno 25, 2023 10:07

Přemýšlím nad jednou věcí - když reklamuješ do zahraničí, někam do Evropské Utopie, proplatí ti poštovný? :-k
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7990
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » sob úno 25, 2023 11:14

Ano, meli by. Je to soucast celoevropskych spotrebitelskych pravidel. Jen bacha na to, ze vetsinou neni na vyrizeni reklamace ceska 30-tidenni lhuta, ale neco jako primerena lhut
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16461
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Lipon » ned úno 26, 2023 11:14

směšuje se tady víc věcí

něco jiného jsou různá sdružení a neziskovky, která mají svoje právníky, a dělají to pro své přesvědčení či postoj k nějaké věci; ale to nejsou advokáti, nemůžou vystupovat jako nezávislí právní poradci, ale obvykle jako obecní zmocněnci, případně pak můžou mít nějakého spolupracujícího advokáta

dalším okruhem zástupců jsou advokáti, poskytující služby "pro bono", tedy krátká bezplatná právní pomoc potřebným; z okruhu kolegů a spolužáků to tu a tam dělá asi každý, ale na full time ne, často je na doporučení od nějakého klienta
advokátní komora na žádost taky přidělí bezplatně advokáta, pokud majetkové poměry žadatele neumožňují normální komerční zastoupení; často to dávají čerstvým advokátům, měl jsem asi 2 takové případy

pak jsou případy, kdy je advokát přidělen soudem, ex offo v trestních věcech, opatrovnické věci v civilu, každý soud má seznam advokátů, kteří mají zájem o tyto pozice, je na volbě advokáta, jestli se tam nechá zapsat, poskytnuté služby pak fakturuje státu podle sazebníku

a pak jsou tyhle subjekty, které sází na obvyklé spory a berou si success fee + náhrada nákladů od protistrany při vyhraném sporu
sází ale podle mě na to, že často stačí korespondence s advokátní kanceláří v hlavičce dopisů

třeba náhrady v letecké dopravě jsou poměrně přesně upraveny, plus k tomu existuje evropská judikatura, tam se to dá docela dobře hrát (osobní zkušenost), jen to není běh na krátkou trať
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4876
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Etheric » ned úno 26, 2023 12:06

Zjistil jsem, že dopis od právníka, "Předžalobní výzva", funguje často jako kouzelný proutek, kdy se věci najednou začnou hýbat :)
Pravda vítězí!
No jo, ale čí?!
Uživatelský avatar
Etheric
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7990
Registrován: úte říj 23, 2018 6:53

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod ripper6 » pon úno 27, 2023 12:33

Dromedaro píše:Jel jsem jednou vlakem a tam se bavili dva mladí právnici a řešili tam právě služby, kdy je někdo v právu, ale nemá peníze na právní služby.

Ver mi ve vaznem sporu, po zkusenostech takovou sluzbu fakt nechces :lol:
At uz je to vasenaroky cz s nehoraznym 20% tj zlodejna za bileho dne a hyenismus nebo podobna agentura eucs.cz :roll: :prayer:
Mozna ano v ramci tahanice o 900czk nebo 5000czk, kdy je to nejaky jen mensi spor.
U nehod, problemu kdy jde o vyssi castky radove nad 20 000czk a vic, je to desne.
Bohuzel chybi data od lidi, casto je to ze super, jeste ze je zachranili a pomohli a lidi jim veri a jeste daj 5 hvezdicek, jen kdyby vedeli... casto to nevi :evil:

Mam zkusenost, tak vysvetlim.

Proc? Kdo ma zajem necht cte dal...
Tyto agentury funguji stylem, nemas penize na pravnika, tak mi ti pomuzeme, vyridime treba spor poskozeni domu, pojistovna nechce platit. Meli jste nehodu, neboj mi to vyridime :lol:
Jednak toto funguje v USA, v CR tento system byl bran jako neeticky a nemoralni.
Je to proto, ze casto podepisete smlouvu, mysli se super to vyridi. Jenze nevyridi, musite aktivne i do agentury sem tam zavolat a pokud mate treba po nehode i sepsat sve problemy. Sepsat to dle sebe, nikdo nepomuze, jen reknou potrebujeme toto a tohle a tamto.
Uz na zacatku, pokud takovou firmu oslovite, je to az podezrele, ihned nastartuji auto a prijedou klidne domu nebo kde jste, fakt rychle, jako by prijel agent s teplou vodou :D
Z procent 15 az 20% + DPH (na to pozor tam to potom taky lita) zivite hlavne agenturu a anonymniho pravnika, ktery tam nekde je, jmeno pak reknou, ale pravnika ani do soudu nevidite.
Pravnik funguje stylem, posli to online agenture, potom se na to podivame.
To ucini, ale postupuje stylem ze pro dany soud vykopiruje veci kdesi od jineho soudu. To tam predlozi a zase ceka. Neni to zadne hajeni nebo tak neco, hlavne u nehod.
Princip je ten, ziskat prvni nejvyssi castku a potom uz neresit.
Takze zajem je dokud pojistovna nevyplati. Strhnou si pomerne vysoke penize.
Je treba vedet, ze ten pravnik je davno 10x zahojen, on dostane od soudu priznane penize, svuj tarif vcetne vsech nahrad. Ano muzeme zde namitnou, co kdyz nebude plne uspesny? Chudak jeste aby me dotoval. Ne vedi to dobre, takze nedotuje [-X

Potom co penize vyplati, vse utichne. Jeste casto kdyz mate joo zajem nebo se vam to nezda, reknou ze je tam take nejaka spoluvinna ne? Proste to tak je a ze muze byt clovek rad, ze pojistovna zaplatila a dala vinnu treba 30%, ze puvodne chtela dat 50% a je to normalni. Pul roku nic... dalsi mesic nic... kdyz do agentury zavolate, ze chces podat to dal, nezajem. Zvedne to pani a povi, bohuzel nic tu nemam, nezlobte se. Podat dal k soudu, ano to by slo, pokud chcete ale vite, no vite asi ta uspesnost moc nebude vysoka. Nas pravnik je vysoce kvalitni, bohuzel mu to neproslo a musel by se stat zazrak :)
Prdlajs zazrak, proste uz z dalsiho to pro neni tolik, kdyz chces soudit treba 100tisic, tak uz to neni zajmave. Kdyby ty lidi vedeli, ze treba tim prisli o dalsich 50k a ze jim tamhle jeste 20k propadlo, tak ty agentury asi za... :axe: :axe:

Diky tem expertum zvane agentury mi tam propadlo hned 30k, nastesti jsem to pak vytahal na urokach. Rekl jsem jim na rovinu ze ten pravnik stoji za nic moc a ze mam sehnaneho jineho (dostal jsem kontakt od pratel), at to laskave ve slusnosti ukonci :roll:
(pozn. nechal jsem se nachytat, nerozumel jsem tomu jak to funguje)

Navic ty soudy, znalci apod se mezi sebou znaj.
Pojistovna ma obyc pravnika, jenze zase tam se poradi s dalsima lidma, podivaji se na jmeno a rekne hele to je ten pravnik z te agentury, to zamitni, ty nevymuzou dal nic a ty dal uz do toho sporu nepujdou :lol:
Dobre to vedi, takze vesele zamitnou.
Proc tohle sakra zivit? :shock:

U nas v CR existuji taky pravnici, kteri umi daleko lepsi sepsat podklady k soudu a predzalobni vyzvu. Pokud na pravnika nemas, jsou ochotny domluvit se a dat 10%.
Ano je to taky dost, protoze on dostane svuj tarif + 10% se jeste napakuje bokem, ale kdyz na to nemas, tak toto je pokladano jeste za eticke kdyz uz :)
I kdyz soud treba stoji 150 tisic (bezne mas 4 stani, nejake to podani tak takova cena je realna, protoze ten soud to x odrocuje i kdyz probehne relativne brzo), ver tomu, ze oni z tebe vytahnou 90 000, potom dostane priznano i kdyby nebyl uplne uspesny treba 130 000, cast z tebe zatahne a je stale v plusu, vysmatej :D

Samozrejme, vetsinou solidnimu se toto musi navrhnout, jedou za sazbu na hodinu a nekteri to odmitnou.
Staci ale kdyz ma dobre jmeno, napise se svym jmenem a to by zdejsi koukali, jak pojistovna sakra rychle zaplati co dobu dluzila, vcetne uroku z prodleni 8)
Podobne je to se znalcema, znaji se a jeden ma ukol pachat skodu (i kdyz me zarputile tvrdili proc by to delal ma prece svoje penize ale jo zastupuje pojistovnu) a druhy je na tve strane. I zdanlive prohrani, se snadno stane vyhrou.
Je to realna zkusenost, mam to od jednoho likvidatora z pojistovny. Proste tam je ukol zamitat. Stejne tak to maji nektere eshopy, zname je to u bot, proste zamitnout nebo strhnou penize.


Jak tomu predejit:
Vzdy to nacet, stav pred, stav po a jak to davas do krabicky (vyresil jsem stojankem na mobilu kdy natacim jako recenzi zbozi).

Lze doporucit, platit zbozi pokud mozno nejlip kreditni kartou (neplest s debetni).
Pokud ti eshop nevrati penize a nebo nechce, lze to pak nasledne podat jako reklamaci bance. Banky maji formular pro tyto pripady. Cil je ze banka, musi toto zamitnout, to zamitnuti je potrebne pro arbitra. K arbitrovi se pak s tim odvola a ten rozhodne 8)

Vyhodne je to treba i u letenek, dobe covidu bylo caste ze nechteli vratit penize a ze jako poukaz. Pokud platbu clovek reklamoval primo u banky, s tim ze nebyla poskytnuta sluzba, banka to musela resit. Samozrejme zamitala, tlacila na to at si to da ten nekdo treba na pojistovnu. Pokud to dotycny udelal, mel pak prutahy, nez kdyz to hodil zase zamitnute na arbitra.

Nekdy tyto platby kartou, pomuzou i pri podvodu, kdy kamarad varoval znameho, presto mu to po nalehani a urgenci sel objednat (zbozi z podivneho obchodu) a pomohlo.

Idealni je mit i Premium ucet, kdy je tam casto i pojisteni na tyto pripady u zbozi napr CSOB Premium a treba dela to ted i SkipPay (nastesti jsem zatim nemel spor, nemohu posoudit jak je to kvalitni).

U toho zbozi jeste treba u bot to bude chtit casto posudek znalce. Nasel jsem ze to delaji i zadarmo, ale nikdy jsem realne nemusel pouzit. Stacilo mi napsat ze znalec uz posoudil a bylo to hned uznano a vraceni penize (treba u bot).

Vim ted jsem asi zabrousil i trochu jinde, ale popsal jsem to jak u pravniku, tak lehce u zbozi.
Kdyz ctu / slysim slovo agentura (zamestnani, pomoc, zachrana, cestovni agentura, agentura vymahani) tak chci jedine :axe: :vom:
ripper6
účastník
účastník
 
Příspěvky: 440
Registrován: pon dub 8, 2013 10:00

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » pon úno 27, 2023 13:22

ripper6: Opravdu jsi trochu zmylil vlakno... Tady se probiraji reklamace, vraceni, ne nehody a pojisteni.

Myslim, ze kazdemu je jasne, ze pokud si koupi neco za rekneme 100.000 a pujde mu o tech 100.000, tak se asi nebude zdrahat dat to pravnikovi (a zaplatit mu) a nebude resit pres nejake vasenaroky.cz.

Neco jineho je ale u outdooroveho zbozi max,. za par jednotek tisic. Ano, i takova suma zaboli, nekoho hrozne moc, ale je to neco jineho nez napr. u nove auta, ktere reklamujes az k vraceni. U tohodle zbozi muze pro mnoho lidi takova sluzba byt hodne prinosna - vlastne sam pises, ze pokud napises tak, ze je zrejme, ze se nenechas oblbnout a jsi ochotny do toho jit dal, tak vetsinou uspejes uz jenom tim.

Nevim, nakolik je to pravda, posledni novelu obc. zakonu a zakona o ochr, spotr. jsem nestudoval, ale pry uz zrusili moznost se pri neuspesne reklamaci obratit na COI, jak doted - uz se pry musi clovek obratit primo na soud. Coz asi mnoho lidi zase jen odradi - COI bylo zdarma, fungovalo to docela dobre a uspesne. Samozrejme v pripadech, kdy byla reklamace fakt opravnena, ne u "podvodniku".
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16461
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod ripper6 » pon úno 27, 2023 14:32

apuka: Ano, to dalsi byl jen priklad jak to funguje. U toho treba vasenaroky cz k cemu to ale bude jedinci? Pokud to bude levna vec, tedy slo by treba jsem tam videl o 900czk, tak to se mu ani nevyplati. Ta firma proste postrhava poplatky v te hodnote. U 10 tisic mozna.
Co je tam blby, ze to nejde v pripade uspechu narokovat, proste je to poplatek 20% za tu sluzbu :(
U soudu je vyhoda, pokud to vyhraje, soud prizna naklady tak jeste casto muze vydelat ve forme uroku navrh.
Nevyhoda je: musi zaplatit za radu pravnika a pripadne posouzeni a to neco stoji. Jedine vyuzit sluzbu advokatni koncipient, to je casto taky zdarma. Pripadne online pravni poradna asi za 60kc.

Ano je to spatne u toho zbozi. Ja co ale cetl ted ten zakonik, je tam uvedeno ze to zbozi jsi mas pouze prohlidnout, tak jako bys ucinil v obchode treba na pulte v prodejne :)
Bohuzel neni tam ale uvedeno, jak toto budou dokazovat? :shock:

Myslim ze pokud eshopy zacnou strhavat, lidi bud prestanou tom kterem nakupovat a nebo pak az ukaze soudni praxe :-k
Dalsi zadrhel je, ze budes mit na zbozi cca 1 rok zaruku. Duvod je ten, ze prvni rok bude dokazat obchodnik, ze zbozi bylo v poradku a nebo proste nebylo a tim ti ma uznat reklamaci.
Dalsi rok, ale uz to bude na tobe. Proste ty jsi jelito co to pokazil, spatne pouzival a tak dokazuj :( Pruser to bude prave treba u zbozi ala outdoor, kdy tu vec potrebuju v klidu doma rozbalit a nejak vic prohlidnout, premerit, zvazit.
Treba i ty karimatky, taky jsem je pak chtel videt vedle sebe. Jedine potom vyuzivat kamenne prodejny, kde je mozne to videt. Jen aby to zbozi meli skladem.
Ja mam casto smulu, neco chci a na vse je to ze se to musi objednat. Abyse ale vec objednala, mam ji ja zaplatit :(


Momentalne mam jeden spor, ktery jsem prehodil na banku. Pokud dopadne, tak muzu se potom nekdy za 3 mesice podelit jak to banka vyresila, pripadne jestli jsem neco platil. Tyka se to zbozi, jen to tedy neni outdoor.
ripper6
účastník
účastník
 
Příspěvky: 440
Registrován: pon dub 8, 2013 10:00

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » pon úno 27, 2023 15:14

ripper6 píše:e tam uvedeno ze to zbozi jsi mas pouze prohlidnout, tak jako bys ucinil v obchode treba na pulte v prodejne
Tak takto sformulovane tam urcite neni. Mas pravo s tim zbozim delat to same, co je Ti dovolene delat v obchode. Vcetne hygienickych pravidel.
ripper6 píše:Dalsi zadrhel je, ze budes mit na zbozi cca 1 rok zaruku. Duvod je ten, ze prvni rok bude dokazat obchodnik, ze zbozi bylo v poradku a nebo proste nebylo a tim ti ma uznat reklamaci. Dalsi rok, ale uz to bude na tobe.
Ja uz jsem to tady uvadel - stejne to pravne bylo i do ted, ale dukazni bremeno bylo na prodejci doted jen pul roku. No a dalsi veci je, ze toto cele je platne jen na jednu moznost reklamace, jsou i jine duvody, jine zduvodneni a tam to funguje trochu jinak.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16461
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod apuka » pon úno 27, 2023 15:25

@Dromedaro: K Tvemu problemu s dirkacem bych udelal jeste jednu vec - napsal vyrobci dirkace, jestli je toto normalni chovani pristroje pri pouzivani nebo je to jako poskozeni. Pokud Ti vyrobce napise, ze toto je normalne (a mozna napise, ze takove to je uz od vyroby hned po prvnim prisrobovani, tak to muzes prodejci omlatit o hlavu.

No a s tema hygienickymi duvody... Taky jsem mel ted doma dve mysky, ze jedna se vrati. Manzelka vybrala tu mensi. Obe byly v papirove krabici, Lenovo vevnitr jen tak v obycejnem sacku (nebo dokonce bez?), ale krabice zalepena kratkou neodlepitelnou papirovou paskou s hologramem. Dell byla v nezalepene krabici, zato v zatavenem uzavrenem sacku.
Manzelka si hned vybrala Lenovo kvuli velikosti, takze Dell se nedostala z krabice.
Kdyz jsem Del vracel, tak uz chtel prodaavac neco rikat, ze je problem s roztrzenym sackem, nastesti si vsiml, ze neni otevreny a rekl, ze "to je dobre". Evidentne bylo videt, ze nemel v umyslu "jen tak" vzit zpet.
Ale u mne by tim narazili.

Co se tyce te Tebou linkovaneho problemu s kulmou (pardon, zehlickou na vlasy), to by se u soudu nejspise velice jednoduse "laicky" poslal prodejce nekam. Stacilo by u nej objednat domu jakoukoliv cepici nebo celenku, ktera se nebali do zataveneho sacku. Pokud to muzes doma bez problemu s hyg. pravidly vyzkouset, neni duvod, proc bys nemohl udelat to same s kulmou.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16461
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Dromedaro » pon úno 27, 2023 16:04

Já jsem tu obscuru poslal zpět a pak jsem provedl objednávku toho modelu Dirkomy na 6x9cm přímo u výrobce, protože je nemají skladem a je potřeba je nejdříve vyrobit na objednávku, což bude trvat cca tři týdny s platbou předem. Ona ale s nimi nebo spíše s ní taky není úplně standardní komunikace. Je to nějaká ženská, která to vede stylem občas kouknu na mail a občas i odpovím. On to nebude její hlavní příjem zřejmě a ty foťáky asi vyrábí na objednávku. I jsem s ní mluvil telefonicky a i dovolat se byl problém. Psal jsem ji pak dotaz, jaký rozměr závitu tam mají pro stativovou destičku, tak až se jí chtělo, tak odepsala, že je tam závit, jako u všech ostatních fotoaparátů a když jsem jí na to odepsal, že se používají dva závity 1/4 a 3/8, tak který z nich to je, tak pro jistotu neodepsala vůbec. Uvidím, čeho se dočkám od nich.

No a ten instax obchod má od nich v nabídce celkem dost modelů, které si nejspíše musel nechat vyrobit na zakázku pro svoji nabídku v obchodě. A proto nemám důvěru, že by si "potopili" svého odběratele.

Já to tady asi teď nebudu moc rozebírat, protože internet je malý a já do toho sporu půjdu jestli nevrátí peníze.
Už tu byl Ethericův případ, kdy tu rozebíral případ s firmou T a v diskuzi se objevil pan z firmy T, protože mu to asi někdo nezapomněl poslat tu diskuzi nebo sem chodí také.

Přes víkend jsem sepsal slohovku, aby mu bylo jasné, že to myslím vážně a ještě to jen doladím a večer odešlu.
Dromedaro
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4213
Registrován: pát bře 27, 2020 8:20

Re: Reklamace, opravy a vraceni zbozi

Příspěvekod Lipon » pon úno 27, 2023 16:12

ad dirkac - pripadne koupit na nekoho jineho, po doruceni balicku dat na stativ fotak/telefon, pustit nahravani, natocit vybaleni z krabice a detail na na inkriminovana mista, pak zase zabalit do puvodniho obalu a do krabice a prelepit, zastavit fotak

pokud to tam bude tez, vratit (tou druhou osobou) a odmitnout naroky prodavajiciho, protoze se jedna o vlastnost z vyroby, kterou identicky vyrobek ma, dukaz v podobe nesestrihaneho filmu
pokud to tam nebude, budes se muset dohadovat s prodejcem, ze to neni technologicky osetrene, aby tam otlaky nevznikly (napr. silikonovymi nebo plstenymi podlozkami) pripadne; akorat nebudes v tak dobre dukazni situaci
Lipon
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4876
Registrován: úte pro 7, 2004 9:25
Bydliště: furt něgde ...

Další

Zpět na Pokec