Skupinové finanční vyrovnání výletů, cest, pobytů
Napsal: pon lis 6, 2017 20:36
Zdar,
už ani nevím proč, ale celkem vždy na mě spadne funkce pokladníka. Ať už kdysi ve škole, tak vždy na konci konci každé společné akce se ozve "Hafi, tak pak pošli, kdo má komu kolik poslat.". Vesměs platíme tak nějak, kdo zrovna má peníze po ruce, ale zas to nechcem na konci dělit rovným dílem počtem účastníků - někdo přijede později, další nepije, jiný si dá v hospodě výrazně dražší jídlo než ostatní a další třeba jednu společnou aktivitu z nějakých důvodů vynechá.
Za léta jsem si udělal celkem funkční systém, jak se dopočítat výsledku, ale nikdy jsem neměl čas udělat tu práci pořádně, abych si to nějak zjednodušil - vesměs z důvodu nepřítomnosti počítače, nebo nedostatku času.
Naposledy jsem měl celkem čas cestou z vandru v Beskydech, tak jsem udělal tabulku, kterou jsem upravil tak, aby byla co nejobecněji použitelná, tak třeba někomu poslouží.
V detailech se excel a google verze lišej, protože některý vzorce fungují trochu jinak (a líp to neumím). Excel verze jde stáhnout, pro úpravy jsou odemčeny jen buňky, u kterých čekám, že by je uživatel měl měnit. Pro případ, že by si to někdo chtěl upravit, tak je tam uvedený heslo pro odemknutí. Je to dělaný v českym excelu 2016, nevím, jestli vše bude fungovat ve starší nebo jinojazyčné verzi.
Google drive je znatelně pomalejší na výpočty, ale možná leckdy na cestách univerzálnější. Pro úpravy je nutné si to uložit kopii na vlastní google disk: soubor - vytvořit kopii - ... Úpravy mimo očekávané změny jsou možné, ale jsou tam nastavené rozsahy, kdy to vyhodí upozornění, ale u té kopie si je samozřejmě můžete změnit.
Obě verze jsem uvažoval tak, že vždy začínat po každé akci s čistým souborem, nepůjde pak jen smazat vyplněné (protože v rámci toho nejspíš přepíšete nějaké default hodnoty, které jsme tam vnutil vzorcem).
Nevymyslel jsem nějaký univerzální postup, aby se ty vzorce v případě potřeby samy dál roztahovaly (a nechtěl jsem to připravovat na maximální technické možnosti excelu, když bych to stejně nevyužil, a jen by to bylo pomalejší), tedy tak jak to je, bude to fungovat pro až 20 lidí a 200 plateb (což by mě vždy stačilo), dál si to můžete upravit sami.
Návod - z části plyne z toho příkladu na google drive. Jinak do listu "seznam účastníků" se vyplní jména (unikátní!), pak do listu "přehled plateb" se napíše co, za kolik, v jaké měně, kdo a za koho platil. Poměry rozdělení platby tam jde napsat dosti v libovolném tvaru (viz příklad), defaultně to samozřejmě počítá dělení rovným dílem mezi všechny účastníky. A pak zpět v "seznamu účastníků" už se samo spočítá kdo je v mínusu, kdo v plusu, případně to jde zaokrouhlit na požadovanou částku (nikdy to neřešíme na koruny) a ručně upravit (aby součet vyšel na nula, což po zaokrouhlení nemusí). Třetí list je jen pracovní pro přehled.
Volně k dispozici, pokud tam najdete nějakou chybu, nebo budete mít námět, jak to ještě vylepšit, tak klidně napište. Pokud na to je nějaká úplně super aplikace, tak to klidně napište taky, třeba to někdo využije, nicméně to není zrovna řešení pro mě.
už ani nevím proč, ale celkem vždy na mě spadne funkce pokladníka. Ať už kdysi ve škole, tak vždy na konci konci každé společné akce se ozve "Hafi, tak pak pošli, kdo má komu kolik poslat.". Vesměs platíme tak nějak, kdo zrovna má peníze po ruce, ale zas to nechcem na konci dělit rovným dílem počtem účastníků - někdo přijede později, další nepije, jiný si dá v hospodě výrazně dražší jídlo než ostatní a další třeba jednu společnou aktivitu z nějakých důvodů vynechá.
Za léta jsem si udělal celkem funkční systém, jak se dopočítat výsledku, ale nikdy jsem neměl čas udělat tu práci pořádně, abych si to nějak zjednodušil - vesměs z důvodu nepřítomnosti počítače, nebo nedostatku času.
Naposledy jsem měl celkem čas cestou z vandru v Beskydech, tak jsem udělal tabulku, kterou jsem upravil tak, aby byla co nejobecněji použitelná, tak třeba někomu poslouží.
V detailech se excel a google verze lišej, protože některý vzorce fungují trochu jinak (a líp to neumím). Excel verze jde stáhnout, pro úpravy jsou odemčeny jen buňky, u kterých čekám, že by je uživatel měl měnit. Pro případ, že by si to někdo chtěl upravit, tak je tam uvedený heslo pro odemknutí. Je to dělaný v českym excelu 2016, nevím, jestli vše bude fungovat ve starší nebo jinojazyčné verzi.
Google drive je znatelně pomalejší na výpočty, ale možná leckdy na cestách univerzálnější. Pro úpravy je nutné si to uložit kopii na vlastní google disk: soubor - vytvořit kopii - ... Úpravy mimo očekávané změny jsou možné, ale jsou tam nastavené rozsahy, kdy to vyhodí upozornění, ale u té kopie si je samozřejmě můžete změnit.
Obě verze jsem uvažoval tak, že vždy začínat po každé akci s čistým souborem, nepůjde pak jen smazat vyplněné (protože v rámci toho nejspíš přepíšete nějaké default hodnoty, které jsme tam vnutil vzorcem).
Nevymyslel jsem nějaký univerzální postup, aby se ty vzorce v případě potřeby samy dál roztahovaly (a nechtěl jsem to připravovat na maximální technické možnosti excelu, když bych to stejně nevyužil, a jen by to bylo pomalejší), tedy tak jak to je, bude to fungovat pro až 20 lidí a 200 plateb (což by mě vždy stačilo), dál si to můžete upravit sami.
Návod - z části plyne z toho příkladu na google drive. Jinak do listu "seznam účastníků" se vyplní jména (unikátní!), pak do listu "přehled plateb" se napíše co, za kolik, v jaké měně, kdo a za koho platil. Poměry rozdělení platby tam jde napsat dosti v libovolném tvaru (viz příklad), defaultně to samozřejmě počítá dělení rovným dílem mezi všechny účastníky. A pak zpět v "seznamu účastníků" už se samo spočítá kdo je v mínusu, kdo v plusu, případně to jde zaokrouhlit na požadovanou částku (nikdy to neřešíme na koruny) a ručně upravit (aby součet vyšel na nula, což po zaokrouhlení nemusí). Třetí list je jen pracovní pro přehled.
Volně k dispozici, pokud tam najdete nějakou chybu, nebo budete mít námět, jak to ještě vylepšit, tak klidně napište. Pokud na to je nějaká úplně super aplikace, tak to klidně napište taky, třeba to někdo využije, nicméně to není zrovna řešení pro mě.