Vlakem, autem nebo letadlem?

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Dolomity

Příspěvekod wawrik » pát kvě 12, 2017 10:08

apuka píše:@wawrik: Za cely den mas jenom jedno spojeni BA - Mallnitz pod 6 hodin, jinak je to skoro zvdy za 6:17, myslim, ze dvakrat mas s jednym prestupem, jinak na dva (Wien a Salzburg). Spojeni Ti najde IDOS. Tak, jak jsi chtel, TI vyrazi vlak z Blavy 15:38 ... a Mallnitzi jsi 21:55
Pár minút sem, pár minút tam - a nakoniec malého v hoteli uložím namiesto o pol deviatej skoro o jedenástej - 20+ min do hotela, keďže taxíky tam večer nestoja, plus pol hodina na uloženie [-X To mi teda fakt nepríde ako výhodné, o čom by som mal uvažovať namiesto auta.

Do Košíc vlakom jazdím bežne, ale Alpy sú časovo a prestupmi naozaj úplne mimo.
Uživatelský avatar
wawrik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pon úno 22, 2010 16:11

Re: Dolomity

Příspěvekod pickard » pát kvě 12, 2017 10:54

Téma mne fascinuje :)

Prošel jsem si tedy archiv za poslední 3 roky a udělal jsem si malou statistiku, jaké jsou nejčastější důvody, proč jsem do Alp jel autem a ne veřejnou dopravou.

Očekával jsem, že se jako number one umístí "je to pomalé". Zjistil jsem, že to tak není. Na prvním místě se suverénně umístilo:

1) Nejede to tehdy, kdy potřebuju. Možná mám specifické nároky, ale prostě nejčastější důvod proti byl, že bych musel jet dříve nebo později než chci a nebo mohu. Někdy o den. Prostě poslední spoj odjíždí z Prahy ve 13:00, no já jsem do 18:00 v práci a jedu potom. Bez šance. Totéž zpět - slezu-li z kopce v šest večer, zpravidla musím přespat do dalšího dne. Asi to jde zařídit a naplánovat, ale já to nechci zařizovat a plánovat.

na druhém místě se umístilo klasické:

2) Jede to pomalu jak cyp. To je prostě hrůza děs běs, nedávám to psychicky. Nepojedu 8 hodin z Prahy do Innsbrucku. Prostě ne. Z principu. Z důvodu zachování duševního zdraví. K předešlé diskusi o délce cesty bych pak rád uvedl, že většina diskutujících nesprávně srovnává čas jízdy vlaku (který je ovšem Bahnhoff-Bahnhoff) s jízdou autem, která je ovšem dveře-dveře. Když to sečtu s bodem 1 - autem jedu, když chci, vlakem, když jede vlak, a tedy ža musím obvykle nějak zabít nějaký čas než to pojede - neboť to nikdy nejede přesně tehdy, když bych chtěl odjet - vychází ta doba cesty naprosto neakceptovatelně.

následovalo:

3) Nejede to tam, kam chci. Začátek či konec se nacházejí v nějaké řiti, kam nic nejezdí nebo velmi málo nebo nevím odkud, kdy a jak a nemám nejmenší motivaci to nějak řešit, když je tam přímo u trailheadu parkoviště, kam přijedu od vlastního baráku, aniž bych řešil cokoliv.

na děleném 4/5 místě se pak v podstatě se shodným počtem bodů umístilo:

4/5) Potřebuju auto i tam, protože v místě samém je očekávána náročná logistika.
4/5) Vezu příliš mnoho krámů na to, abych to tahal na hrbě.

Zkoušl jsem se zamyslet i nad tím, co by mne motivovalo tím vlakem jet a nepřišel jsem na nic lepšího než "romantika". Racionální důvod pro nevidím, ani když se snažím.
Samozřejmě chápu, že geografické důvody mhou vést k jiným závěrům. Já bydlím 800m od začátku D5 na Rozvadov, takže autem jsem někde u Rokycan, když se na hl.n. muzeální souprava národního dopravce dává do pohybu. Samozřejmě též chápu, že kdo auto nemá nebo má auto blbé, může to vidět jinak. Ale takhle?
pickard
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1066
Registrován: ned črc 7, 2013 8:35

Re: Dolomity

Příspěvekod pickard » pát kvě 12, 2017 11:23

Pěkná případová studie:

Krátký výlet na Hoher Nock. Záměrně vybírám výlet, který se nachází na železničním tahu a který naopak neleží na tahu dálničním, neb stav dálničního spojení na jih jest tristní.

Realita:
V pátek jsem to v práci zapíchl po pátý, nasedl do auta před kanclem a za cca. 3:45 jsem stavěl stan ve svém oblíbeném kempu u existu St. Pankraz. Pivo, spát. Ráno jsem sbalil stan, sežral kaši, sedl do auta a za 25 minut jsem měl zaparkováno v Rettenbachu u lovecký chatu u nástupu. Slezl jsem z kopce, sedl do auta a za cca. 4:15 jsem byl doma ve sprše.

Theoreticky veřejnou popravou:
V pátek bych to musel zapíchnout ve tři, protože poslední spoj jede 15:30. Půl hodiny bych se drbal na nádraží. To máme ztrátu 2 a půl hodiny a ještě jsme neodstartovali. Veřejná doprava jede 6:23, takže, když budu hodný a nebudu počítat, že nádraží musím dojít do toho kempu - je to blízko, tak to je ztráta dalších cca. 2 a půl. Takže první den jsme prodrbali 5 hodin navíc a jedinej benefit je, že jsme v cíli o hodinu později, takže stan stavíme s čelovkou.
Ráno zjišťujeme, že k nástupu nic nejede. Máme ale štěstí, do přilehlé obce jede z nedaleké zastávky bus. Poslední použitelný v 9 ráno, ale to je cajk. Bus jede podobně jako auto 25 minut, ale nejede k nástupu ale do dědiny 5km daleko. Takže půjdeme hodinu navíc přes obce po asfaltce. Tam i zpět. Dvě hodiny nesmyslů v kelu. Nestihneme-li vlakové spojení ve 13:46, počkáme si až do 15:46. vlak pak pojede přibližně o dvě hodiny déle než auto - a nepojede k baráku ale na nádraží, takže to máme 2.5 hodiny navíc za vlak - a to nepočítám to čekání, který může a nemusí bejt.

Prostý sčot říká, že na tomto malém výletu bych v důsledku užití veřejný dopravy prodrbal 5 hodin první den a 4.5 hodiny druhý den, total 9.5. Počítám přitom, že na zpáteční vlak bych přišel z kopce přesně a nečekal. Výlet je zvolen tak, aby veřejnou dopravu favorizoval - kemp je blízko zastávek, je to na velkém železničním tahu, využití dálnic je naopak horší.

Já prostě nevím, kde dělám chybu, ale tohle fakt nedává smysl.
pickard
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1066
Registrován: ned črc 7, 2013 8:35

Re: Dolomity

Příspěvekod ratel » pát kvě 12, 2017 11:37

pickard píše:Téma mne fascinuje :)

mne taky:-)

Je to opravdu individualni. Treba se rika ze Italie moc vlakum zaslibena neni, ale ja mam jinou zkusenost - sice ne Dolomiti, ale presto: .

Nekolik cest euronight vlakem do/z Rima, Neapole spojeno s cestou nekam dal, , jednou s cundrem po Mt.Lattari . Vecer lehnes ve Vidni, rano dostanes kafe a preclik v 7.30, usetris za nocleh nebo noc v aute. Lehatko za akcni cenu 50 EUR.
Na miste: hory na poloostrove Amalfi: byl jsem varovan abych tam nebral auto, bylo to fakt zbytecne: busy co hodinu, vsude jizdni rady ktere platily. Parkoviste neexistuji, nebo jsou plna a placena.

V predchozich hodnocenich chybi financni pohled. Cim to je ?
Uživatelský avatar
ratel
účastník
účastník
 
Příspěvky: 638
Registrován: ned led 5, 2014 21:48
Bydliště: pod Ondřejníkem

Re: Dolomity

Příspěvekod pickard » pát kvě 12, 2017 11:42

ratel píše:V predchozich hodnocenich chybi financni pohled. Cim to je ?


Tím, že bych tím vlakem nejel, ani kdyby byl zadarmo :)
pickard
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1066
Registrován: ned črc 7, 2013 8:35

Re: Dolomity

Příspěvekod wawrik » pát kvě 12, 2017 11:46

ratel píše:V predchozich hodnocenich chybi financni pohled. Cim to je ?
Mne osobne je cena celkom jedno, podstatné je rozumné využitie času a pohodlie. To prvé mi vlak nedá ani náhodou, to druhé so všetkým tým pobehovaním medzi zastávkami, hotelom/kempom a nástupmi tiež. Nemám chuť stráviť trištvrte víkendu v spojoch.
Uživatelský avatar
wawrik
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4311
Registrován: pon úno 22, 2010 16:11

Re: Dolomity

Příspěvekod apuka » pát kvě 12, 2017 12:02

Financne momentalne pri pouziti levnych jizdenek vede vlak o nekolik delek. Resp. cim dale jdes, tim vice. Ale myslim, ze je to dano i tim, ze jsme se trocha naucili ocenovat i svuj cas a pohodli, nejenom primo vydane penize. A to i kdyz kazdy povazuje za pohodlne neco jineho.
ratel píše:Parkoviste neexistuji, nebo jsou plna a placena.
A toto mi pripomelo jednu vec, co jsem pred par lety zjistil: na mnoha mistech je problem tam prijet, nekde jen tak zaparkovat a odejit na tydenni trek.
Napriklad Inneres Otztal:
Sölden: krome jednoho, vsechny parkoviste jsou oficialne otevrena 8-20, nektera 6-20 hod. Jedno je otevreno 24 hod denne, ale nas na to odkazali po delsi debate v infocentru, jinak to moc videt neni. Nejake neoficialni parkoviste jsou tam jen vyjimecne.
Obergurgl: parkoviste na zacatku 8-20 hod, dalsi moznosti je kryte a placene parkovani v centru, to nevim, jak funguje. Jina moznost prakticky zadna.
Vent: volne a zdarma parkovani je na malem parkovisti u lanovky, to ale byva od casneho rana do noci plne (velka cast aut z CR a SK :-)), u lanovky oficialni parkoviste a na zacatku Ventu taky jsou placene a nevim, jak to funguje pres noc.
Ledovce: placena silnice (i parkoviste) maji oficialni oteviraci dobu.
Vsude (krome Ventu, tam si nepamatuji) upozorneni, ze mimo oteviraci dobu parkovist je zakaz parkovani, obzvlaste v noci. Priznam se, nevim, jestli to pokutuji, odtahuji nebo na to kaslou, ale ty zakazy s potencialnim problemem tam jsou. U mistnich to tak jednoduche neni, vetsinou maji tak akurat pro ubytovane. Kemp je v Soldenu, ale nejsem si moc jisty, ze by majitel nechal parkovat, kdyz byva docela zaplneny.

Jak potom resit, kdyz chcete jet na ten tydenni trek? Nejde mi o penize za parkovne, ale abych auto nasel, az se vratim.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Dolomity

Příspěvekod Zdéňa » pát kvě 12, 2017 12:10

Vent - parkovali jsme pár let zpět na začátku vesnice napravo na louce. 4 dny a bez problémů, nebyli jsme tam ani náhodou sami. :wink:
Jinde v Otztalu nevím, ale zatím jsem s tím v Rakousku neměl problém. Např: Untertall Schladming, Oppenberg, Lucknerhaus nebo Seewiesen. Ale bylo toho o dost víc.
Uživatelský avatar
Zdéňa
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 1487
Registrován: pon srp 25, 2008 11:47
Bydliště: Příbram, práce v Praze

Re: Dolomity

Příspěvekod apuka » pát kvě 12, 2017 12:39

Prave ze predtim nikdy nebyl problem, napr. parkoviste u lanovek byly v pohode. Ale ted na cim dal tim vice mistech omezuji jak nocni dopravu (viz napr. Obergurgl, kde je v noci prakticky zakazan vjezd do mesta) a parkovani. Nevim, nakolik je to vseobecny trend, ale uz jsem si to vsiml i na jinych mistech, mimo Otztal. Jina vec je, ze ne vzdy je to tak dobre viditelne oznacene jako prave v Obergurglu nebo Soldene, takze si to bezny clovicek (obzvlaste Cech, co tam prijde po celonocni jizde) nevsimne.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » pát kvě 12, 2017 21:01

grco píše:Vy ste fakt dedci uz, tolko staznosti na sedenie a unavu som este necital :P hehehe :-..

Za 10 let se budeme smat my tobe :twisted: V tvem veku jsem byl schopen celkem v pohode programovat 12 hodin v kuse, kdyz bylo potreba, tak i 16, rekord byl neco ke 24, pak uz jsem prestaval videt. Dneska by mne to bud zabilo nebo uplne vyridilo. Prvni zmeny k horsimu jsem zacal pozorovat nekdy po 40, po 45 uz byly evidentni. Docela to koreluje s presbyopii, jak zacnes blbe videt do blizka, tak si to muzes jit hodit, mladi skoncilo a telo uz nefunguje, jako driv :twisted:

ratel píše: Treba se rika ze Italie moc vlakum zaslibena neni, ale ja mam jinou zkusenost

Taliani vlaky umeji a minimalne na severu jsou celkem v pohode. Akorat s udrzbou je to spatne, protoze ta zeme jde do kytek. Vzpominam si, ze kdyz jsem jel poprve vlakem do Aosty, coz bude skoro 10 let, tak byl posledni vlak uplne novy, krasny a cisty, kam se hrabou CD jsem si rikal. Jezdi tam porad a rok od roku je horsi. Kdyz se nekde neco ulomi nebo prestane fungovat, tak to nikdo nespravi a uz to tak zustane. Podobne nadrazi, upadek je rok od roku horsi, nekde uz je problem najit funkcni strojek, ve kterem se cvakaji jizdenky. Setri, zrusili pruvodci a misto nich se porad opakuje hlaseni, ze jizdenka je bez oznaceni neplatna ci co. Bavil jsem se o tom s italskym kolegou a muj dojem potvrdil...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » pát kvě 12, 2017 22:21

pickard píše:Já prostě nevím, kde dělám chybu, ale tohle fakt nedává smysl.

Nedelas chybu. Tobe to smysl nedava, protoze mas jine priority, nez ti, kterym jo. Lidi jsou ruzni, ale to uz sis asi vsimnul ;-)

Pekny priklad je tohle:
pickard píše:V pátek jsem to v práci zapíchl po pátý, nasedl do auta před kanclem a za cca. 3:45 jsem stavěl stan ve svém oblíbeném kempu u existu St. Pankraz. Pivo, spát. Ráno jsem sbalil stan, sežral kaši, sedl do auta a za 25 minut jsem měl zaparkováno v Rettenbachu u lovecký chatu u nástupu. Slezl jsem z kopce, sedl do auta a za cca. 4:15 jsem byl doma ve sprše.

Pro mne nocni mura a nikdy bych to takhle neudelal. Nejezdim na hory, protoze je patek, ale proto, ze si je chci v klidu uzit. Takze jedu, kdyz ma byt pekne a idealne mimo vikend, kdyz tam nejsou lidi. Taky chci oddelit cestovani, ktere nesnasim a chozeni po horach, ktere mam rad. Takze po prijezdu se bud ubytuju v miste nebo maximalne par hodin popojdu, coz neberu jako soucast trasy, ale jako nastup a zacinam az druhy den rano. To same na konci, bud sejdu vecer do udoli, v klidu se nekde osprchuju, navecerim a prespim nebo prespim jeste nahore a druhy den jen sebehnu primo na vlak a jedu domu. Celkem mi vadilo i kdyz jsme jezdivali domu posledni den po lyzovani. Misto abych se natahnul a relaxoval, tak jsem do noci trcel v aute, coz pokazilo dojem z posledniho dne.

Podle toho, co pises, jsi clovek, ktery toho chce stihnout hodne a porad nekam specha. Na turu, na ture, po ture. Ja jsem celkem pravy opak. Specham nerad a rikam, ze vsechno ma svuj cas.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Dolomity

Příspěvekod pickard » sob kvě 13, 2017 13:50

Všechno má svůj čas, jen já ne. Kdybych nejel takhle, nepojedu vůbec.
pickard
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1066
Registrován: ned črc 7, 2013 8:35

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » sob kvě 13, 2017 23:05

Jaky si to udelas... ;-) To je prave ten zasadni rozdil, nez abych jel takhle, tak radej vubec.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Dolomity

Příspěvekod grco » ned kvě 14, 2017 8:47

No a je zaujimave, ze ja to mam jak mike. Mysleno tak, ze mam cas, vezmem si radsej viac dni volna. V pohodicke sa 1 den presuniem na miesto, tam prespim a trek zacinam az dalsi den rano, a takisto po treku sa vratim k autu poobede, a niekde sa ubytujem, tam sa dam dohromady (sprcha), a domov idem az druhy den rano.

Take vylety na hrane, ze hned po praci niekam musim bezat, na mieste zaparkovat a slapat, tak to nie je pre mna. Potrebujem urcitu "pohodu", inak som nervozny a nasrany.

No, ale co som chcel, ze na jednu stranu to mam jak mike, ale na druhu, aj tak jazdim autom a nie vlakmi, jak pickard. :)
Uživatelský avatar
grco
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6896
Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » ned kvě 14, 2017 18:20

Vsak ono to neni jednorozmerne. Ted jsme se v podstate bavili o typu osobnosti. Jedna se porad pere s casem a druha jim spis proplouva. V tom druihem jsem myslim celkem extremni pripad a pickard zas mozna bude extrem v tom prvnim.

No a pak jsou vahy, ktere das jednotlivym kriteriim pohodli. Oba bereme presuny z mista A do mista B jako nutne zlo (coz taky nema kazdy), takze hledame zpusob, ktery bude nejmin otravny. Tobe nevadi dlouhe sezeni v aute, ale vadi ti prestupy pri cestovani vlakem, ja to mam naopak. Tobe nevadi to, ze musis ridit, ale mne extremne. Az tak, ze jsem si nechal propadnout ridicak, protoze uz ho nehodlam pouzivat.

Pak jsou taky moznosti a zvyky. Lidi, co maji auto a jsou na nej zvykli, o nem obvykle uvazuji jako o prvni volbe (kdyz mas v ruce kladivo, tak vsechno vypada jako hrebik). Ja auto nemam a prestoze uznavam, ze by to obcas byla lepsi volba (spis ale na jednodenni vylety u nas), tak ta bariera, kterou bych musel prekonat, je tak vysoka, ze uz se mi nemuze vyplatit. Vzhledem k veku, ted uz bych si musel obnovit ridicak a naucit se znovu jezdit, coz by byla vetsi casova investice, nez bych autem proti verejne doprave usetril. O financich ani nemluve, najezdim toho myslim celkem dost, jezdim prevazne jednickou a i tak jsou me naklady mensi, nez jen fixni naklady na auto, s provoznima bych byl o rad jinde. Kdybych zil na venkove, tak to vypada jinak, tam je zatim auto skoro nutnost. Ve meste ale potreba neni, spis naopak, jsou s nim jen problemy.

Takze volim z dostupnych moznosti to nejmensi zlo. Treba do Liberce jedu busem s SA, ac je to vyrazne min pohodlne, nez vlak, protoze zrovna tam je vlakove spojeni priserne. Bus hodina, vlak dve a pul, to uz casova vaha zvitezi nad pohodlim. Ale treba k rodicum na Moravu jedu radej vlakem, nez autem s brachou. Vlak je tam za 4 hodiny, auto za 3.5 kdyz to jde, ale taky za 5, kdyz to nejde (D1...). No a pohodli je ve vlaku jinde.

Proste vsechno ma sve plusy a minusy a idealni zpusob dopravy zatim neexistuje. Uz je ale na ceste, jak jsem psal, az bude k dispozici samoridici auto, tak si ho poridim. Tam odpadne hlavni nevyhoda, nebudu muset ridit a zaroven i nektere dalsi. Nebudu se muset vracet zpatky k autu, protoze si pro mne samo prijede tam, kam budu chtit (poslu mu SMS :)). Taky by mohlo byt delane na luzkovou upravu za jizdy. No a az prevladnou, tak budou auta s ridicem zakazana, cimz odpadne dalsi minus a to riziko nebezpecnych kokotu za volantem. Coz tady zatim nikdo nezminoval, ale riziko, ze se ti neco stane ve vlaku nebo v letadle, je radove mensi, nez ze te sejme kokot, co umi skvele ridit a proto ho nemusi zajimat nejake predpisy.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » pon kvě 15, 2017 5:56

Mimochodem, kdyz tu byla rec o italskych vlacich:
Roma Termini 7:00
Roma Tiburtina 7:05 7:07 zastavuje jen pro nástup
Milano Rogoredo 9:47 9:49 zastavuje jen pro výstup
Milano Centrale 9:59

Autem je nejkratsi cesta 580 km a 6 hodin... Vlak (max rychlost myslim 360 km/h) jede kazdou pulhodinu a navic vyjde levneji (na dalnicich se plati). No a pak si clovek precte, ze ministerstvo dopravy uvazuje o tom, ze by se u nas vyhledove (tj. nejspis v pristim stoleti) budovaly trate s maximalni rychlosti 200 km/h ](*,)

Otazka pro pickarda: v tomhle pripade bys jel autem nebo vlakem?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Dolomity

Příspěvekod ratel » pon kvě 15, 2017 6:17

@mike> to je Frecciarosa, italske tgv ne ?Ma samostatne koleje. Ale dal na jih nez pod neapol nejede :-). Jels nekdy Italou ? To je konkurencni dopravce, porad uvazuju jestli v logu maji klokana nebo zajice .-). Vsiml jsem si letos, ze buduje sit vlak - autobus i na jihu, na dalnici mne predjel jejich autobus.
Uživatelský avatar
ratel
účastník
účastník
 
Příspěvky: 638
Registrován: ned led 5, 2014 21:48
Bydliště: pod Ondřejníkem

Re: Dolomity

Příspěvekod pickard » pon kvě 15, 2017 16:08

mike píše:Otazka pro pickarda: v tomhle pripade bys jel autem nebo vlakem?


Mám zkušenosti s TGV a kdekoli je k dispozici takový systém, je to moje preferovaná forma dopravy. Nenastávají u něj dva největší problémy, které jsem zmiňoval, protože to jede rychle a často. Kdyby mezi Prahou a Innsbruckem jezdilo TGV, pojedu s ním odhadem v 50% případů mezi těmito místy. (Zbytek případů zahrnuje objemnou bagáž, kdy to prostě vlakem nejde, nejsem soumar.)

Přetrvává problém "nejede to tam, kam potřebuju", ale ta úspora z TGV většinou znamená, že je stále v pohodě to dojet přiměřeným místním spojem.

Proto je to velmi závislé na lokaci. Omlouvám se zase za Francouzké příklady, ale tam mám lepší představu. Do Alp poblíž Lyonu je možno bez problémů jezdit vlakem (TGV z Paříže), následuje síť místních vlaků a busů, stále rychlé a časté. Ale například relativně blízké Chamonix je na pováženou, protože je to veřejnou dopravou rychlejší jen o půl hodiny (a to je Gare - Gare, ne dveře-dveře, takže je to reálně pomalejší + na místě nemám auto. Na druhou stranu je moc hezká vysočina v okolí Clermont-Ferrand, což není na tahu TGV, takže je to i ve Francii pomalé jak cyp a vlakem bych tam nejel. Francouzi mají kromě pohodlných vlaků i pohodlné dálnice, takže autem je to tam dobrý.

Asi by na to šlo sestavit nějakou funkci, ale prostě je-li podstatná část cesty kryta vlakem třídy TGV, pak je to obecně dobrý způsob dopravy. Z hlediska ČR je to jako bavit se o tom, zda bych do Alp létal kosmickou lodí.
pickard
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1066
Registrován: ned črc 7, 2013 8:35

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » pon kvě 15, 2017 17:18

ratel píše:to je Frecciarosa, italske tgv ne ?

Jo. Proc to v Italli jde a u nas ne?

ratel píše:Jels nekdy Italou ? To je konkurencni dopravce, porad uvazuju jestli v logu maji klokana nebo zajice .-). Vsiml jsem si letos, ze buduje sit vlak - autobus i na jihu, na dalnici mne predjel jejich autobus.

Asi nejel, jih Italie mne nelaka, na mne je v lete moc horko i na severu. Teda, byl jsem na Sardinii, ale u more. Kdyz jsme zkouseli trochu chodit po kopeckach hned u more, tak to bylo narocne prave kvuli vedru.

pickard píše:Asi by na to šlo sestavit nějakou funkci, ale prostě je-li podstatná část cesty kryta vlakem třídy TGV, pak je to obecně dobrý způsob dopravy.

Fajn, takhle to dava smysl. Na kratsi vzdalenosti (tj. tak do 1000 km) TGV asi nahradi letadlo, ktere je sice rychlejsi, ale kvuli odbaveni a doprave na letiste to vyjde nastejno. No a kdyz TGV neni, tak to letadlo.

pickard píše:Z hlediska ČR je to jako bavit se o tom, zda bych do Alp létal kosmickou lodí.

Jj, tohle je k placi. Nejspis bude driv ten teleport, nez vysokorychlostni trat u nas :?

Vem si, ze kdyby byla VRT z Prahy na Linz, Salzburg a Innsbruck, tak jsi v Alpach za 2 - 3 hodiny...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Dolomity

Příspěvekod grco » pon kvě 15, 2017 17:59

Super mapa, na ktorej vidno, jak sme vprdeli :D
http://www.johomaps.com/eu/europehighspeed.html
Uživatelský avatar
grco
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6896
Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08

Re: Dolomity

Příspěvekod grco » pon kvě 15, 2017 18:16

Inak stale nechapem, kde beriete tie levne jizdenky...

Zas len taky nahodny priklad, skusim dat Vieden - Zeneva, vlakom 120 eur, to je skoro 3300 Kc za osobu! To mam rovnako drahe, ked pojdem v aute uplne sam :)
Uživatelský avatar
grco
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6896
Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » pon kvě 15, 2017 18:54

Na CD eshopu. Neplatime plne mezinarodni jizdne, to je nejdrazsi volba.

Praha nebo Brno do Zenevy je za 1891 Kc. Tabor -> kamkoliv do Rakouska je za 384 Kc, pripadne za 192 Kc do blizsich mist (Linz). Praha - Tabor mam (s IN 50) za 74 Kc, takze mne to stoji 458 nebo 266 Kc. To jde, ne? Na kolik te vyjde auto z Prahy do Sillianu? Podle route planneru je nejrychlejsi cesta (pres Mnichov) 637 km a nejkratsi (pres Linz) 576 km a naklady na obe asi 86 Euro tj. asi 2300 Kc (nevim, jak to presne pocita, vypada to na benzin plus dalnicni znamky plus tunely apod). Takze nastejno by to vyslo az pri peti lidech a to je v aute opruz maximalni, kdyz nemas minibus, ktery te zas vyjde draz.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Dolomity

Příspěvekod grco » pon kvě 15, 2017 19:00

Jo, lenze ty uz si pocitas do toho nejaku svoju inkartu, ktora urcite nie je zadarmo, ze ano?

A este k tomu si vyberas len nejake urcite trasy, kde mas nejaku levnu jizdenku alebo co. Ja si nevyberam vylety podla toho, kde mi ide levny vlak.

Kazdu cestu, co nahodne vyberiem a dam hladat, tak ma vyjde drahsie jak auto. Nemam ziadne inkarty, ani nie som dochodca, takze vase rozne rodinne a staresinske zlavy si nechaj :P

Cenu vieden - zeneva som zistil na oebb.at, jak zistis tu cenu u CD? Ja ked dam na CD hladat brno - zeneva, tak mi to da, ze si mozem nechat dat zistit cenu emailom, na to im seru...
Uživatelský avatar
grco
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6896
Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08

Re: Dolomity

Příspěvekod grco » pon kvě 15, 2017 19:04

A vobec, co je to za picovinu, ze na oebb.at ma vlak vieden - zeneva stoji 3300 kc, ale na cd, vlak brno - vieden - zeneva, ktory tipujem ze vyuziva ten isty spoj, ma stoji 1900 kc?

Nech idu s takym systemom doprdele! Kto sa v tom ma boha vyznat?!

Jak jako "neplatime plne medzinarodne jizdne"? Co to ma znamenat?

Tieto socialisticke protekcne systemy ma fakt seru! ](*,) :mrgreen:
Uživatelský avatar
grco
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6896
Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » pon kvě 15, 2017 19:17

Neni zadarmo, ale mam ji i tak, takze ji pouziju. Stejne, jako ty auto :P Kdybys mel pocitat kompletni naklady a ne jen na cestu, tak jsi s cenou uplne jinde.

Nevybiram zadne urcite trasy, ty slevy jsou kamkoliv, jen je podminka, ze trasa musi zacit v CR (coz je odpoved na tvou otazku). Samozrejme, ze kdyz budes kupovat pres OEBB do Svycarska, tak je to nejdrazsi, co se da sehnat. Protoze platis mezinarodni jizdne za celou trasu a nemas vubec zadnou slevu. Rakusaci maji vsichni tu jejich (jak tam jezdim, tak ji vsichni vytahuji) a na ni mas tusim 45 % slevu na jizdu po Rakousku. Nakonec, na tom eshopu si ji muzes nastavit, ne?

Se socialismem to nema nic spolecneho, to jsou mezinarodni dohody, ale to ti lip vysvetli apuka :twisted:

No a jinak vychazi Brno - Zeneva skoro na 1200 km. To je naprosta magorina jak autem, tak vlakem (krome TGV). Letadlem je to z Prahy hodina a pul a nejlevnejsi mam za 1446 Kc. Swiss a primy let, jasna volba. S vetsim predstihem tu mam dokonce 1194 Kc.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Dolomity

Příspěvekod grco » pon kvě 15, 2017 19:18

Bez batoziny...

Aj tak to nechapem.

Ked predsa idem vlakom X z viedne do zenevy a stoji to 3300kc, a potom mam vlak Y, ktory ide z brna do viedne, a stoji co ja viem, napriklad 200kc.

Tak jak ma moze cesta vlakom Y + X stat 1900kc a nie 3500kc?

To zas niekto vymyslel nejaky super uber zlozity system zasranych zliav pre dochodcov a spol! Este aby som riesil, ze sice aj ked idem z brna, tak je levnejsi si kupit jizdenku niekde zprdele z olomouce, co je sice dal, ale vyjde to nejakym zazrakom levneji, pretoze to niekomu prislo normalne!
Naposledy upravil grco dne pon kvě 15, 2017 19:23, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
grco
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6896
Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » pon kvě 15, 2017 19:21

Prirucni je obvykle v cene a jedno odbavene zavazadlo byva na takovem letu za par stovek. Urcite to nebude vic, nez 20 Euro, spis bych cekal 10.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Dolomity

Příspěvekod grco » pon kvě 15, 2017 19:23

By si sa divil kolko stoja zavazadla...
Uživatelský avatar
grco
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 6896
Registrován: čtv dub 8, 2010 20:08

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » pon kvě 15, 2017 19:34

Na tom neni moc co k chapani. To mas jako letenky, zpatecni muze byt levnejsi, nez jednosmerna (zazil jsem, ze jednosmerna stala skoro dvojnasobek).

Je nejake zakladni jizdne, ktere je nejdrazsi. K nemu jsou bezne slevy na ty karty, ktere se vyplati kazdemu, kdo obcas jede vlakem. Pak je specialni akcni jizdne, ktere je dano dohodami mezi jednotlivymi drahami. Coz je tenhle pripad, vcasna jizdenka Evropa. Ma jista omezeni, kupuje se na konkretni vlak, ktery prejizdi hranice CR, ale to by zrovna tobe nemelo vadit, protoze jsi organizovany ;-) No a pak jsou vcasne do konkretni zeme, kde je sleva nejvetsi, to je to Rakousko, tam je to ted fakt extra vyhodne. Ty, co jsem psal, si musis koupit 3 dny predem, coz by ti zas nemelo vadit, mne nekdy jo. Da se ale i draz den predem, porad je to vyrazne levnejsi, nez bezne jizdne i se slevami.

Vim, ze zavazadla muzou byt draha, ale na kratkych letech bez prestupu to neni tak hrozne. I Wizz do Italie, ktery se te snazi natahnout, kde se da, to ma tusim za 450 Kc.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Dolomity

Příspěvekod mike » pon kvě 15, 2017 19:50

Jeste k tomu mezinarodnimu jizdnemu. Normalni mezinarodni jizdenka Praha - Viden stoji 1123 Kc. Kdyz ji rozdelim na dve, tak Praha - Breclav je za 429 Kc a Breclav - Viden za 515 Kc. Platil bych tedy 179 Kc navic, prave kvuli mezinarodni prirazce na usek pro CR. Kdyz to hrube spocitam, tak to dava 42 % prirazku. Neni to presne, Breclav neni primo na hranici a jedna jizdenka by normalne byla levnejsi. Nekde jsem videl, ze ta mezinarodni prirazka je 50 % a to by mohlo odpovidat.

Ale zas kdyz mas aspon nejakou kartu, tak je na ni sleva Rail+, ktera dava slevu 25 % z mezinarodniho jizdneho. Takze realna prirazka je pak jen 12.5 % (uz ti praskla hlava? ;-)). To je duvod, proc jsem psal, ze plne mezinarodni jizdne je nejdrazsi moznost. Plati to jen lidi, co jedou vlakem jednou za uhersky rok a zadne slevy resit nechteji. Tj. akorat pro tebe :twisted:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

PředchozíDalší

Zpět na Pokec