Stránka 58 z 86

Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: pát srp 9, 2019 16:49
od budo
Dobrý den, tam a tam.
Bude to 43.
Počkejte, máte v tom toho psa?
Jakýho psa? Já zadnyho psa nevidím.

... takže to bude o lidech.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: ned srp 11, 2019 20:44
od Sirkka
Taky už jsme měli neviditelného psa :D

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: pát srp 16, 2019 16:09
od mike
Tem Nemcum hrabe cim dal vic, asi epidemie nemoci silenych krav... Zrušte první třídu ve vlaku. Německá levice chce rovnost mezi cestujícími

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: sob srp 17, 2019 6:04
od mila6032
No konečně. Už mě ta nespravedlnost fakt štve. Někde se začít musí a vlaky jsou pro to ideální. Pak bych pokračoval přes gastronomii, kde je taky nemyslitelný, aby si někdo pochutnával na stejku a druhej žužlal sekanou. Pěkně sekanou pro všechny. Máme na to právo. Pak taky bazén. Bazény jsou prostě problém. Soused má obrovskej bazén, ale fakt monstrum. A mě to teda pobuřuje strašně. Mám právo na to, aby soused neměl bazén. Hrozně mě tím dráždí. A jeho žena? To nejsou prsa, to jsou balóny. Škrtnout balóny. Okamžitě. A ještě oba chrápou do desíti. No to mám hned ráno nervy. Takže od září budíček v pět. Jako u nás. Auto...jako dobře, ale Porsche? Na co? Akorát tím zbytečně provokuje a rozséva špatnou náladu. Nebo třeba taková paní Zagorová. Jako je to milá holka...

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: sob srp 17, 2019 7:43
od dudy
Jo a taky to zdravotnictví.
Co to jako je, aby se boháči váleli po soukromejch sanatoriích, nebo na klimatizovaném nadstandardu s plasmou přes celou zeď.
Buďto domácí kino i na ARO a nebo, a to líp, milionáři na přistýlku na chodbě ve vokresním lazaretu...

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: sob srp 17, 2019 9:36
od malejjarda
A co ty vlaky zrušit úplně?
Vždyť kolik by se tím ušetřilo životů - hlavně sebevrahů. :lol:

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: sob srp 17, 2019 22:03
od mike
Zamer melounu (nahore zeleni, vevnitr rudi) je opacny. Zrusit auta, tim se zachrani mnohem vic zivotu, a lidi nahnat do vlaku. Aby se tam vsichni vesli, zrusi se i druha trida, vytrhaji se sedacky a udela se z toho dobytcak. Ostatne, Nemci maji v tomhle smeru cenne historicke zkusenosti. No a kdyz se tam nevejdou ani tak, tak proste zakazou cestovani, v tomhle smeru zas maji velke zkusenosti jejich vychodni vzory.

Sakra. V totalite jsem vyrustal a dospival. Kdyz pred 30 lety padla, tak mne fakt nenapadlo, ze jednou bude hrozit nova a tentokrat ze zapadu :? Pod zaminkou ekologie a boje proti globalnimu oteplovani. Mi vrstevnici si jiste vzpomenou, ze komousi taky furt proti necemu bojovali. Podobnost ciste nahodna.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: sob zář 14, 2019 22:13
od mike
Po dlouhe dobe koukam na CD eshop a vybaflo na mne:
Souhlasy se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely a se zasíláním personalizovaných obchodních nabídek ČD jsou nutnou podmínkou pro využívání věrnostního programu ČD Body. Pokud nesouhlasíte, bude vaše účast ve věrnostním programu ČD Body ukončena.

a u toho souhlasu pisou:
zaškrtnutím pole souhlasím svobodně, bez nátlaku, po úvaze, že za poskytnutí mých osobních údajů získám od ČD slevu v podobě nasbíraných věrnostních bodů v programu ČD Body

:axe: tomu pokryteckemu hajzlovi, co to napsal, bych dal svobodne a bez natlaku vybrat, jestli chce pesti do rypaku nebo odevzdat penezenku nejblizsimu bezdomovci :evil:

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: sob zář 14, 2019 22:28
od mike
TVL, novy IDOS #-o ](*,) Dementni responsivni design, ktery je dobry akorat pro mobily a na slusnem monitoru je z nej uzka nudle. Proti puvodni verzi mnohem min prehledny. Proc to sakra delaji? To vsem webovym designerum jeblo ci co?

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: pon zář 16, 2019 14:15
od fps
jojo, nový IDOS je pěkný hnus, stejně jako třeba nový meteoblue

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: pon zář 16, 2019 18:46
od mike
Jj, Meteoblue prosel stejnou zmenou, ale tam mi prijde rozdil k horsimu trochu mensi. Fakt peklo, chapu, ze si tim usetri praci, ale sakra, cil snad ma byt aby se s tim dobre pracovalo uzivatelum :evil:

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: pon zář 16, 2019 19:28
od malejjarda
Zase je tam víc místa pro reklamu. Jestli tohle vlastně nebyl cíl.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: pon zář 16, 2019 19:43
od Hafi
...že to vypadá hrozně, je jedna věc. Že se to hůř používá, je druhá věc. Obojí může být individuální. Ale, že odebrali dobře fungující funkce, to nepochopím. Zatím jsem přišel, že už tam není možnost přidání "nebo" do místa odjezdu/příjezdu.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: pon zář 16, 2019 19:52
od mike
Ha! V hamburgerovem menu je polozka Prejit na stary IDOS. Prijde mi teda nejaky uzsi, nez byval, ale mozna se mi to jen zda. Kazdopadne je mnohem lepsi, nez ta nova verze. Nebo tam mas :)

Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte zář 17, 2019 6:31
od Michal82
Řekl bych, že zcela zásadní pro vývojáře dnes je aby se to snadno ovládalo na telefonech a tabletech a vypadalo to tam přehledně.
PC je až druhořadá záležitost a musí ustoupit.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte zář 17, 2019 6:47
od tsunami
V případě idosu to vypadá, že to skutečně dělali jen vývojáři a zapoměli na někoho kdo rozumí (web)designu. Aplikace pro mobil jde udělat pěkně i pro počítač a naopak.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte zář 17, 2019 8:59
od apuka
Michale, ja jsem i ve starsi verzi na mobilu musel prepinat na klasickou PC verzi, protoze se mi to ovladalo mnohem snadneji a vypadalo to tam prehledneji.

Zase stale i ta nova verze je o konskou hlavu lepsi nez vyhledani spojeni na OEBB.at :evil:.

ad eshop Ceskych drah: docela bych tam uvital moznost pro prestupni stanici pridat minimalni cas, ktery chci stravit v prestupnem miste. Neco jako maji (zatim) DB. U CD nastavim jen minimalni cas na prestup (myslim max. na 4 hod to jde), ale napriklad primy vlak pres tu stanici bere ze vyhovuje, i kdyz tam stoji jen minutu.
Jde o to, ze takto si mohu na jednu jizdenku naplanovat napr. navstevu nejakeho obchodu, prohlidku nejake pametihodnosti, vyslapat na nejaky kopec, atd. V Nemecku jsem to napr. vyuzil, ze jsem dal, ze cestou z Duisburgu do Vidne chci prestoupit az po 26-ti hodinach ve Stuttgatu, kdyz tam byl syn. A ten den a neco jsem vyuzil na jeho navstevu. Cena jizdenky byla zachovana jako pri prime, nekdy to dokonce vyjde (u DB) levneji. Syn si s tim obcas hral a dokazal vyberem pripojneho vlaku pomoci toho na stejne trati dosahnout i polovicni ceny, jen tim, ze jel o 2 minuty pozdejsim vlakem z jedne prestupni stanice do druhe, kde potom prestoupil na stejny pripoj jako z toho drazsiho.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte zář 17, 2019 13:52
od fps
mike píše:Ha! V hamburgerovem menu je polozka Prejit na stary IDOS. Prijde mi teda nejaky uzsi, nez byval, ale mozna se mi to jen zda. Kazdopadne je mnohem lepsi, nez ta nova verze. Nebo tam mas :)

tak to máme štěstí, ale na jak dlouho? dle mě je to ten starý

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte zář 17, 2019 16:57
od mike
Je to ten stary, ale prislo mi, ze ho trochu zuzili. Nejspis se mi to ale jen zda.

Tak dlouho, nez se jim verze (interne) nerozjedou natolik, ze je prestane bavit starou udrzovat. Rok, v lepsim pripade nekolik. Ledaze bychom jim vsichni psali, az si tu novou verzi strci do rusufur a ze chceme zpatky starou ;-) Realne si nejspis vyhodnoti statistiky, kolik lidi pouziva novou a kolik starou a tam moc sanci nevidim. Vetsina lidi pouziva to, co jim vyskoci a sam jsem si moznosti prepnuti napoprve vubec nevsimnul.

tsunami píše:V případě idosu to vypadá, že to skutečně dělali jen vývojáři a zapoměli na někoho kdo rozumí (web)designu. Aplikace pro mobil jde udělat pěkně i pro počítač a naopak.

Asi tak. To je prece cela idea responsivniho designu, ze se prizpusobuje rozmerum obrazovky. Vysledky jsou vetsinou tristni, jako tady, ale uz jsem videl i rozumne pouzitelny. Cele je to o (ne)schopnosti designeru a vyvojaru. Ode zdi je zdi. Driv byly klasicke verze na siroke obrazovky a na mobilech se pouzivaly blbe. Ted zas naopak, delaji je na uzke a vysoke displeje a na monitoru je to otresne. Kdyz to sakra neumi, tak at udelaji dve verze.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: pon zář 30, 2019 20:10
od mike
Kolik přestupů, tolik jízdenek. Cestující čeká chaos s jízdenkami na vlak :evil:

(trochu delsi citace, jelikoz je to Premium, zatim sice zdarma, ale ne kazdy to ma zaregistrovane)

Od prosince čeká cestující na železnici více komplikací, než se původně s masivnějším zapojením soukromníků a další konkurence Českých drah počítalo. Plán na jednotnou jízdenku, na kterou by cestující mohl jet vlaky různých společnosti, se nepovedl.

Jedna jízdenka tak nebude platit nejen pro spoje provozované konkurenčními železničními společnostmi, ale v řadě případů ani na více vlaků Českých drah. Může za to experiment zatím pěti krajů, které se rozhodly s jízdním řádem kompletně překopat způsob, jakým si s dopravci rozdělují tržby z prodaných jízdenek.

Například cestující z Prahy, který bude chtít navštívit Lednicko-valtický areál, si bude moci na pražském hlavním nádraží koupit pouze jízdenku státem objednaným rychlíkem do Břeclavi, ale lístek na navazující osobní vlak do Valtic mu už pokladní nebude smět prodat. Nepomůže si ani při nákupu jízdenky na internetu nebo v mobilní aplikaci Můj vlak.
...

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: pon zář 30, 2019 22:00
od Hafi
teď tu budu apukovat: "ale za toto ČD nemůžou" (tohle je naprostý diletantství krajů a ministerstva)

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: pon zář 30, 2019 22:52
od apuka
Tady je to podrobne i bez toho premioveho pristupu.
Myslim si, ze chaos je slabe slovo na to, co z toho vznikne. Tech zmen bude mnohem vice nez jen samotne nakupovani vice jizdenek. Napr.:
- co zahranicni jizdenky do/ze stanic, kde rychliky nestavi a jsou v seznamu mezinarodnich stanic?
- co prava z prepravni smlouvy, zejmena kdyz kvuli zpozdeni se ztrati posledni pripoj? Zabezpeci se alternativni doprava jen do mista prestupu na jinou jizdenku? Bude se brat jako pripoj i spoj na jinou jizdenku? Co odskodneni v pripade ujeti navazujiciho vlaku (vlastne uz to neni pripoj, bo je to na jinou jizdenku, jinou prepravni smlouvu, ze ma koupenych vice "navazujicich" jizdenek je problem cestujiciho, ne prepravcu - coz asi plati o na predchozi otazku. (Tj. bude to stejne jako ted pri spojeni kombinujicich CD/RJ/LE/Ariva/...)
atd, atd.

No, bude asi velka prekopavka SPP... Kdyz clovek pujde na cestu pres celou republiku, pouzije prepravu 3-4 kraju/CD, v kazdem vlaku plati jina jizdenka, jine prepravni podminky...

Je to takove "ceske" reseni - kazdy at si hrabe na svem vlastnim pisecku... Vite nekdo o jinem state, kde to funguje podobne

Ale abych nebyl takovy stoural, ma to i jednu velkou vyhodu - prestanou v tech "jinych" vlacich CD platit rezijky.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte říj 1, 2019 0:44
od mike
@Hafi: o tom by se asi dalo polemizovat, co jsem prolitnul komentare, tak pricina ma byt v tom, ze kraje mely plne zuby cenove politiky CD. Ale ono je to jedno, podstatny je vysledek a ten je priserny :?

@apuka: diky, tohle je lepsi. A vyzniva to jeste hur, nez jsem si myslel. Kdyz pojedu z Prahy do Sulejovic pres Lovosice, tak si nekoupim jednu jizdenku, ktera je za usek Lovosice - Sulejovice o korunu drazsi (jsou to 2 km), ale budu si muset koupit v Lovosicich dalsi jizdenku, ktera bude drazsi, ale hlavne je na prestup par minut a staci mensi zpozdeni a je to akorat na prebehnuti :evil:

Rezijky vem cert, ac je vetsina diskuse k tomu clanku o nich. Prestanou platit i IN25/50 a celkove to bude kvuli rozkouskovani drazsi. Plus to nepohodli, ujete pripoje atd, atd. Slibovali jednotny tarif pro vsechny dopravce a misto to bude pravy opak. Se posrali v kine, idioti :axe:

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte říj 1, 2019 1:00
od mike
A dalsi skvela zprava: Přeshraniční osobní vlaky na Valašsku skončí, Zlínský kraj se nedohodl se ZSSK

Tak uz si holt na Fatru na otocku nezajedu :? No co, stejne tam maji nakazene klose...

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte říj 1, 2019 6:22
od karaya1
... a jako obvykle v tom JMK hraje prim: "Cestující bez jízdenky nastoupí do speciálně označených dveří a vyčkají ve vyhrazeném prostoru příchodu průvodčího" :lol:

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte říj 1, 2019 7:05
od tsunami
A zrovna když jsem se po skoro 20 letech začal vracet k cestování vlakem :-/ Poslední rok jsem se naučil plánovat výlety na kole nebo pěšky po ČR s příhlédnutím na dopravu vlakem. Ty změny se nedají ani nazvat návratem do minulého století.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte říj 1, 2019 7:32
od Olchor
Nepropadejte panice. Ono to nějak vyhnije, první nástřel je vždycky přehnaný.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte říj 1, 2019 9:12
od apuka
No jo, vyhnije - ale za kolik let? :twisted:
mike píše:co jsem prolitnul komentare, tak pricina ma byt v tom, ze kraje mely plne zuby cenove politiky CD
Na tom premiovem clanku na idnesu (necetl jsem to tam, nemam zajem se u nich registrovat)?
Rekl bych, ze pricina ani v nejmensim neni v cenove politice CD. Ty kraje si jednoduse chtely mit plny dohled nad vsim - z jisteho pohledu docela pochopitelne, z hlediska cestujiciho i mimo kraj uplne na houby -, proto chteli ten jiny typ smlouvy. Rozdil mezi brutto a netto smlouvou je tady.
Napriklad ODIS (integrovany system (nejenom) MS kraje umoznuje jezdit na jeden mistni doklad klidne ze Zlatych hor do Trince/Hrcavy/Bumbalku/Valmezu/Roznova s pouzitim do systemu zarazenych linek, jak busu, tak i vlaku CD/GW Train. Zadny problem neni s cenovou politikou CD - pouzit muzes jak tarif ODIS, tak i CD kdyz jdes vlakem. Dokonce muzes si prikoupit pro cestovani vlakem i casovy doplatek na prvni tridu k dlouhodobe (i jednodenni) jizdence.

Hnus by jenom byl, kdyby opravdu nejaky kraj zakazal prodavat jizdenku mimo svuj (resp. jeho int. dopravy) eshop nebo vyjmenovane pokladny. Tj. nemuzes si to koupit v predstihu jinde, na jednom miste s ostatnyma jizdenkama.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte říj 1, 2019 18:32
od mike
karaya1 píše:"Cestující bez jízdenky nastoupí do speciálně označených dveří a vyčkají ve vyhrazeném prostoru příchodu průvodčího" :lol:

Prostor bude mit tak 1 m^2 a vejde se tam az 30 lidi ;-)

apuka píše:Na tom premiovem clanku na idnesu (necetl jsem to tam, nemam zajem se u nich registrovat)?

V komentarich k nemu. Neni nutne se registrovat, prihlasil jsem se pres svuj testovaci Google ucet. To bude fungovat nez prejdou na placeny pristup a pak at si trhnou (estebakovi ani korunu, teda dobrovolne).

apuka píše:Rekl bych, ze pricina ani v nejmensim neni v cenove politice CD.

Co jsem z toho pochopil, tak CD pry nasazovaly velke ceny tam, kde nebyla konkurence a kdyz byla, tak sly na zlomek ceny a furt tvrdily, ze se jim to vyplati. Z pohledu zakaznika je to ale jedno, tohle je tak sileny bordel, ze ho neomlouva vubec nic.

Olchor píše:Nepropadejte panice. Ono to nějak vyhnije, první nástřel je vždycky přehnaný.

Maji na to neco malo pres dva mesice. Co myslis, ze se za tu dobu vyresi? U nas?

apuka píše:Hnus by jenom byl, kdyby opravdu nejaky kraj zakazal prodavat jizdenku mimo svuj (resp. jeho int. dopravy) eshop nebo vyjmenovane pokladny. Tj. nemuzes si to koupit v predstihu jinde, na jednom miste s ostatnyma jizdenkama.

Coz presne z clanku vyplyva. Minimalne v nekolika krajich vcetne Usteckeho, kam jezdim casto :? Obvykly zpusob je samozrejme prijet ECckem nebo rychlikem do vetsiho uzlu a pokracovat mistnim vlakem. Coz ted bude znamenat bezet na prestupnu k pokladne, jelikoz kupovani jizdenky ve vlaku budou pokutovat (kdyz je na nadrazi pokladna). Zabit malo.

Uz spoustu let jsem jizdenky nekupoval za hotovost. Platim penezenkou na IN karte, coz je zvlast ve vlaku vyrazne pohodlejsi pro vsechny zucastnene. Co zavedli kredit, tak platim mobilem. No a ted to vypada, ze v nejlepsim pripade budou mit lokalni spoje vlastni aplikaci, vlastni zpusob placeni... ](*,) Nevadilo by mi, kdyby CD jizdenka byla o neco drazsi, tak uz to ostatne bylo nekde i ted, ale fakt mne s*re, ze si nebudu moct koupit jednu na celou jizdu. To neni Kocourkov, ale Blbakov.

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

PříspěvekNapsal: úte říj 1, 2019 18:42
od tsunami
Jihomoravský kraj vysvětluje změny v uznávání jízdenek ČD: https://zdopravy.cz/dokument-jihomoravs ... rah-35190/