@Michal82: Nevim proc tu furt operujes, ze CD provozuje AE v Praze? Neprovozuje,
provozuje ji DPP, ale podle smlouvy s CD, vlastne cele je to jeste trochu slozitejsi....
Jasne, pruvodci v Ex jezdici do/z Prahy by o tom mohl neco vedet, o tom zadna. K tem pruvodcim bych Te jenom upozornil, ze zkus se dozvedet informace nesouvisejici primo s danym vlakem ani s vlastnim dopravcem od "personalu" (tj. oficialne ne pruvodci) v Leu nebo RJ... Pokud nenarazis na nejakeho iniciativniho nadsence, budes dost rozmrzely
.
Jo, taky je nerpijemne, kdyz Ti ve vlaku reknou info, ze vlak pocka - ale o tom nerozhoduje pruvodci, ale dispecer na prislusnem nadrazi, ktery klidne muze z nejakeho duvodu zmenit sve rozhodnuti. Ano, mel by to potom oznamit pruvodci jenze si nejsem uplne jisty, ze ma prehled cisel na mobil na vsechny vlakvedouci vlaku. Opacne je to jasne, to je jedno zname cislo, kazdy pruvodci i vlakvedouci ale ma jine. Navic delas klasickou chybu - ten dispecer, kdo ma hlavni slovo asi nebude z CD, ale SZDC, coz je uplne jina spolecnost. Na druhe strane - u CD v podobnem pripade za presne danych okolnosti mas alespon narok na odskodneni. Co ale kdyz pujdes do Prahy Leem nebo RJ na bus do Norimberka nebo Mnichova (nebo vlak do Drazdan/Berlina/Linze...) a odtud mas spoj dale do alleluja (nebo nedej boze na letadlo na dovolenou) ale Leo prijde spozdene a autobus ujde? Zustanou Ti oci pro plac a v sezone a spicce se muzes vratit domu, protoze jizdenku na nekolik dalsich spoju nesezenes.
Ad spozdeni: zase places nad spatnym hrobem. Ne CD ale v drtive vetsine SZDC nebo nehoda at uz kohokoliv. Casto pruvodci ani nevi, proc se spozduje, informace od SZDC neprichazi okamzite. Nepocitam planovane vyluky, ale tam byva informovanost dobra. Jinak srovnani s letadlem je uplne ujete, to srovnavas jabla s hruskama.
Kolikrat jsi videl odreknuty spoj CD kvuli poruse soupravy uz ve vychozi stanici nebo davno pred? Srovnej to s Leem: tem odejde jeden vlak, tak jednoduse bez nahrady zrusi vsechny spoje na kterych jel az do opravy (klidne i tydny - uz se stalo po nehode), jen vrati jizdenky (co je potesujici, kdyz rano prijdes na nadrazi s jizdenkou v kapse...). A ze to neni vyjimecna udalost, vi kazdy, kdo s nimi casteji jezdi nebo chodi casto na nadrazi. To same, jen v mensi mire RJ, v zavislosti, kde se problem stal (typicky jim odchazeji lokomotivy, pripadne je treba odpojit/vymenit porouchany vagon).
Mimochodem, postav se nekde v OV ve Svinove nebo v Praze na hlavaku pred tabuli a sleduj, ktery vlak na lince OV-Pha a zpet ma kolik spozdeni. A svysledkamai v rukou mi zopakuj narky, zes "nezazil za posledni roky abych vlakem CD dojel vcas podle JR" ale ve srovnani s Leem a RJ
Nahodou, je to dost poucne.
Ja zastavam neco podobneho jako Stani: Na kazde zeleznici (v A a D nevyjimaje, situace je tam cca stejna jako v CR nebo SK, pokud se nejezdi pouze "vyberovymi" vlaky na hlavnich tratich) se vetsina pruvodcich jakozto i samotny prepravce snazi, aby vsechno slo co nejlepe. Bohuzel taky se ale vsude najdou problemy stejneho charakteru - at uz bordel, zpozdeni, tak i nevrly, neochotny a nevedouci pruvodci.
Nevychvaluji do nebe ani CD ani ZSSK, ale hlavne v CD jen slepy nevidi ten obrovsky posun, ktery udelali. A nejvice to mozna videt prave u pruvodcich (alespon v tech lepsich vlacich), jsou informovani, ochotne pomahaji, dodaji informace, atd. Nerikam, ze vsichni a vzdy, ale v prumeru si ze svych zkusenosti dovoluji tvrdit, ze jsou na tom nejlip ze vsech dopravcu. Jenze na druhe strane stale plati: "Ako sa do lesa vola, tak sa z lesa ozyva." Pokud cestujici bude na pruvodci opakovane neprijemny a drzy, muze se stat, ze to dostane zpatky.