Hedvábná stezka Pohora Svět outdooru Svět běhu Tulení pásy Pádler Festival OBZORY Expediční kamera SNOW FILM FEST Klub cestovatelů Praha a Brno

Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » čtv zář 6, 2018 20:02

Nevite nekdo, co se stalo s akcnimi jizdenkami do Rakouska? Driv byly asi za 360 Kc za tri dny a od jednoho asi za 650. Ted koukam a jsou bud za 1026 Kc nebo za 368 Kc, pricemz ty levnejsi na rozumne vlaky az za 5 dni a za 3 dny jen na osobaky (pres hranice) :?

Zase CD klasika, kdy zavedou nejake rozumne slevy, lidi je zacnou pouzivat a proto je musi zkurvit? :evil:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » pát zář 7, 2018 9:56

mike píše:Zase CD klasika, kdy zavedou nejake rozumne slevy, lidi je zacnou pouzivat a proto je musi zkurvit?
Obavam se, zes nepochopil system Akcnich jizdenek - je to do kazdeho vlaku na dany kontingent. Prave v tomto obdobi si spise myslim, ze je vice cestujicich.
Tvuj vyvod mi nesedi ani pri konkretni ceste, napr. Praha Innsbruck, 7:31 z Prahy pres CB
Na zitra a pozitri 1157 Kc, na 10.9., 11.9., 13.9. 500Kc, ale 12.9. 1157 Kc. Tj. spise to odpovida tomu, ze se 12.9. vyprodaly levnejsi jizdenky.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7459
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod fps » pát zář 7, 2018 17:48

když jsem kupoval v červnu jízdenky do Selzthalu, tak je to chtělo koupit aspoň pět dní předem, stala mě 501 Kč, a teďka stojí 500 Kč, ale musí být taky koupena aspoň pět dní předem
Levně kupuješ, dvakrát kupuješ
Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci
Doufej v nejlepší, ale buď připraven na nejhorší
fps
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7231
Registrován: úte zář 7, 2010 14:40

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pát zář 7, 2018 21:45

:roll: presne podle ocekavani. Don Apuka de la Hungría chyta na prvni naslapnuti, seda na kone a vyrazi branit poslapanou cest Ceskych drah.

Psal jsem o nekolika vecech. Ta horsi byla zdrazeni prvniho casoveho pasma o nejakych 60 %. To je hodne. Pouzival jsem ho casteji, jelikoz se obvykle rozhoduju na posledni chvili. Prijde mi to jako zasadni zhorseni.

Druha vec je dostupnost druheho casoveho pasma. Na rozdil od tebe jsem neplacnul prvni, co mne napadlo, ale trochu jsem si s tim pohral. Ze by se levnejsi jizdenky pokazde vyprodaly presne o pulnoci a byly pak uz jen na nasledujici den?

S vlakama to same. Na treti a ctvrty den jsou na trati z CB do Lince levne jen osobaky. Na paty a dalsi uz vsechny, tedy i expresy, kteryma se normalne jezdi (a psal jsem to). Naprosto pravidelne, jak bys zjistil, kdyby ses na to kouknul poradne. Tj. realne je to 5 dni dopredu, dalsi zasadni zhorseni. Proste to zkurvili.

Pridali moznost vraceni jizdenky za 3 Eura. Takze se da pouzit taktika koupit levnou jizdenku 5 dni dopredu a kdyz to nevyjde, tak ji vratit. To se mi nelibi, radej jsem zaplatil tech asi 650 den predem. A az to lidi zacnou pouzivat, tak to zas zrusi :vom:

@fps: kolik stala v cervnu ta drazsi? Mel jsem pocit, ze jeste nedavno to bylo okolo tech 650. Jinak ja tyhle jizdenky nekupuju z Prahy, ale z Tabora. To je posledni stanice, kde plati prvni pasmo, Praha je uz druhe. Takze platim 368 Kc a jizdenka z Prahy do Tabora je levnejsi, nez rozdil tj. 132 Kc (s mou IN50 vyrazne).
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod fps » sob zář 8, 2018 13:39

mám za to že cena za ty drahé byla stejná jako dneska, dneska stojí Praha - Selzthal 1157 Kč, včasná 500 Kč, akorát dříve se dala koupit včasná jízdenka tři dny před odjezdem, dneska je to pět dní před odjezdem, ale tohle změnili už v loňským prosinec
Levně kupuješ, dvakrát kupuješ
Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci
Doufej v nejlepší, ale buď připraven na nejhorší
fps
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7231
Registrován: úte zář 7, 2010 14:40

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » ned zář 9, 2018 17:27

mike píše:presne podle ocekavani. Don Apuka de la Hungría chyta na prvni naslapnuti, seda na kone a vyrazi branit poslapanou cest Ceskych drah
](*,) Miku, budu se opakovat: "obavam se, zes nepochopil system Akcnich jizdenek". Ten system funguje tak, ze pro kazdy konkretni preshranicni spoj (je jedno, jestli Os, R, Ex, RJ...) a kazdy den je stanoveny kontingent (pocet jizdenek) pro prvni cenove pasmo i pro druhe cenove pasmo. Kdyz se vyproda prvni pasmo, tak se akcni jiízdenky prodavaji automaticky za druhe, kdyz se vyproda i to, tak mozna za treti (???) nebo plnou cenu (tam jsem se nikdy nedostal, tak nevim presne, jak to funguje). Samozrejme jeste plati omezeni, ze prvni pasmo nejpozdeji 3 dny predem, druhe jeden den.
Neni to tak, ze na kazdy den je nejaky pocet a je jedno jakym vlakem jdes. Navic ty kontingenty mohou byt pro ruzne spoje i stejne tridy (napr. Ex) ruzne. Bohuzel, CDje nezverejnuje.

Takze Tvuj dotaz "Ze by se levnejsi jizdenky pokazde vyprodaly presne o pulnoci a byly pak uz jen na nasledujici den?" je uplne mimo misu, na nem jen videt, zes ten system nepochopil.

Abys videl, ze neplacam blbosti, zase trat PHA - Innsbruck pres CB...
12.9. (tj. tri dny predem); stejne je to i 13.9.:
- spojeni 6:01 (preshranicni spoj Os); 7:31 (R); 10:01 (Ex) - cena 1157,- Kc
- spojeni 11:31 (Os); 14:01 (Ex); 15:31 (Os); 23:31 (Os) - cena 500,-Kc
- spojeni (prime) 18:01 - cena 1026,-Kcm protoze je to Euronight
14.9. (5 dnu predem, patek):
- spojeni 6:01 a 7:31 za 500,-Kc
- ostatne (krome EN) za 1157,-Kc

Podobne i na dalsi dny najdes neco za 500, neco za 1157, kazdy den v jine kombinaci. Az v utery 18.9. mas vsechny spoje za 500.
Jinak mne to prijde docela logicke, protoze predpokladam, ze bude dost lidi se vracet na zacatek skolniho roku v Rakousku (17.9.).

A jeste jednou zduraznuji, ze ten kontingent se pocita na konkretni vlak pres hranice, takze je jedno, jsetli nekdo koupi jizdenku z Prahy do Innsbrucku nebo z Horniho Dvoriste do Summerau, v kazdem pripade se snizuje pocet dostupnych jizdenek za dany cenove pasmo o jednu.

Jinak je to naprosto stejny zpusob, jaky pouzivaji OEBB i DB pro svoje Sparpreis jizdenky, jen u nich je to zavisle na vsech konkretnich spojich jizdenky.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7459
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » ned zář 9, 2018 19:49

:D vim, jak to ma fungovat. Jen mi prislo, ze to tak nefunguje.

Nicmene, timhle jsi to vyvratil:
apuka píše:12.9. (tj. tri dny predem); stejne je to i 13.9.:
- spojeni 11:31 (Os); 14:01 (Ex); 15:31 (Os); 23:31 (Os) - cena 500,-Kc

Ano, tyhle odpoledni expresy jsou v prvnim pasmu i 3 dny dopredu, ale kdyz jsem to psal, tak jsem zadny takovy nenasel.

Driv se ale daly koupit na 3 dny dopredu bezne na vsechny vlaky. Bud to lidi zacali vic pouzivat nebo snizili mnozstvi. Nebo snizili mnozstvi na nektere vlaky. Kdybych chtel konspirovat, tak na ranni expresy a treti a ctvrty den na nulu ;-) Overime v zime, kdyz uz vlaky nebudou tak obsazene.

BTW, kdyz kupujes letenky, tak vidis, kolik jich na dany let jeste zbyva a podle toho se da odhadnout vyvoj ceny. CD by to mohly zverejnit taky, ale na to asi nedojde.

apuka píše:A jeste jednou zduraznuji, ze ten kontingent se pocita na konkretni vlak pres hranice, takze je jedno, jsetli nekdo koupi jizdenku z Prahy do Innsbrucku nebo z Horniho Dvoriste do Summerau

Ono to asi bude jeste slozitejsi. Jsem si naprosto jisty, ze jsem driv nekolikrat zazil situaci, ze jizdenka z Prahy nebo z Tabora za levno nebyla, ale z Ceskych Budejovic nebo stanic mezi jo. Na stejny vlak. Jisty si jsem, jelikoz jsem to tak i kupoval.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » ned zář 9, 2018 20:06

Vaham, jestli to mam vubec zverejnovat (aby to tim nezabil ;-)), ale na neco jsem prisel:
jizdne.jpg

Prvni trida prvni casove pasmo je levnejsi, nez druha a druhe, pricemz ta prvni vypada vyrazne dostupneji, tohle je na treti den. A neni to o moc drazsi (asi o stovku), nez puvodni druhe pasmo u druhe tridy. Nevyhoda je, ze prvni trida musi byt po cele trase, jinak to jizdenku nenajde :roll: Takze Praha - Mallnitz jo, ale Praha - Lienz ne, jelikoz na poslednim useku jede jen dvojka.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod scinkk » pon zář 10, 2018 18:35

Jsem dneska zapomnel koupit jizdenku pres appku a vzpomnel si az kdyz bylo pozde, takze jsem ji koupil na pokladne, ale jen jendosmernou, na zpet pres appku abych z toho mel par bodu, no ale co me zaujalo, ta sama jizdenka u pokladny drazsi, o par korun ale i tak o 10 %.
Ted uz vim proc po zadani trasy na cd.cz, pac mi to pani prodala s prestupem, ac tam ted jezdi odkolnem rychlik, co ale stale nechapu, proc je jizdenka s prestupem drazsi. Ten prestup je samozrejme ve stanici, kterou ten rychlik projede, tedy 50km trasa oboje. Zna nekdo vysvetleni? :)

Jeste pochavala pani pruvodci, kdy mi v patek zaridila pockani pripoje na Rx ze zpozdeneho osobaku, sic by mozna pockal i tak kvuli vyluce, ale spis to opravdu zaridila a pak informovala. =D>
MyFlickr - fotky ulovene cestou
Uživatelský avatar
scinkk
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3173
Registrován: pon dub 2, 2012 12:06

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pon zář 10, 2018 19:26

Zazitkove priplatky, to je dneska IN. Zazitek na pokladne, zazitek na prestupu :twisted:

Asi zalezi na konkretni jizdence, nebyla v eshopu nejaka akcni?

Proc si ten pitomy eshop pamatuje, ze jsem posledne zadal 1. tridu a nastavi ji zas, ale IN 50 ne? Zvlast kdyz jsem prihlasen a mam prirazenu IN kartu s tou slevou :?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod scinkk » pon zář 10, 2018 21:12

hm moc se mi to nezda, i kdyz asi teoreticky treba jo, proste zadam vlaky s odjezedem ihned, stejna trasa dva osobaky za 40,- rychlik za 36,- Navic ted koukam, nahore se da ve filtru zadat cena: u pokladny a stejnak
MyFlickr - fotky ulovene cestou
Uživatelský avatar
scinkk
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3173
Registrován: pon dub 2, 2012 12:06

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Hafi » pon zář 10, 2018 21:26

@mike: Mě si IN25 pamatuje, máš se nastavenýho jako hlavního uživatele? Kliknout nahoře na jméno, spravovat mé služby a vpravo oblíbení cestující, nastavit sebe a vybrat se jako hlavní uživatel. Neptej se mě proč.
@scinkk: to by rozdíl být neměl. Což tak cílová stanice? Stejná?
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 7540
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pon zář 10, 2018 21:48

:shock: nemel bych jeste trikrat obehnout stul proti smeru hodinovych rucicek a obetovat cerneho kohouta za uplnku? Diky, funguje, ptat se v zajmu zachovani sveho dusevniho zdravi radej nebudu :twisted:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod scinkk » úte zář 11, 2018 9:48

aha tak uz vim, jsem nenapsal ze ten rychlik jezdi odklonem takze kdyz dam v appce nymburk > praha-liben a zvolim rychlik, tak to bere jako trasu nymburk>praha vysocany (coz je puvodni trasa) a ta je o 6 km kratsi. Na pokladne na stejny pozadavek mi daji jen ten 2x osobak, takze jsem to mel na pokladne koupit do Vysocan :)
MyFlickr - fotky ulovene cestou
Uživatelský avatar
scinkk
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3173
Registrován: pon dub 2, 2012 12:06

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte zář 11, 2018 16:37

To je logicke, ne? Na stejnou trasu spotrebujes vic km a stravis ve vlaku vic casu, tak platis vic :twisted:

Jaky je vlastne ted ten limit na eshop? 15 minut pred planovanym (podle CD pry pravidelnym :D) odjezdem?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod scinkk » úte zář 11, 2018 17:51

U appky je 5 min, u eshopu nevim.
MyFlickr - fotky ulovene cestou
Uživatelský avatar
scinkk
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3173
Registrován: pon dub 2, 2012 12:06

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte zář 11, 2018 20:16

Tak to neni tak spatne, jak jsem si myslel. To bych mohl stihnout mozna i v 10 % pripadu ;-)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mitau » pát zář 14, 2018 13:36

Nebaví tě stostránková témata, kde je někde zmíněná odpověď na tvoji otázku? Nepromokavé bundy - shrnutí, Batohy 40-45l - shrnutí
mitau
účastník
účastník
 
Příspěvky: 873
Registrován: ned říj 9, 2011 10:56

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » pon říj 1, 2018 12:52

Tentokrat ne CD, ale sousede...
Odpoved na dotaz, kolik stoji jizdenka z BA do Wiener Neustadtu pouze tam a zpatecna. Nejak prestavam chapat vypocet CityStaru... :(( :(( :(( :
Jednosmerný medzinárodný cestovný lístok zakúpený na trati Bratislava hl. st. – Wiener Neustadt stojí 24,30 € v 2. triede.
Zľavnený spiatočný cestovný lístok zakúpený na stanici na tejto trati stojí 23,90 € s využitím medzinárodnej zľavy „CityStar“ v 2. triede.

S pozdravom a želaním príjemného dňa,
referent kontaktného centra
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s.
úsek obchodu | sekcia služieb zákazníkom
CeP - Kontaktné centrum

Mimochodem, do Murzzuschlagu (dalsi zastavka, o 68 km dale :twisted: ) je to 38,70 € Tam a 46,40 € zpatecni, tj. uz mnohem blize beznemu pocitani ceny.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7459
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte říj 16, 2018 7:49

To byl ale napad jet vlakem do Asie #-o
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte říj 16, 2018 21:48

Ale zas si aspon clovek na Slovensku uvedomi, o kolik se to u nas postupne zlepsilo a to nejen vlaky. Lecba sokem, navsteva skanzenu.

Do Puchova prijede rychlik, na cas. Nastoupim, rychlik 20 minut stoji a nic. Zadne hlaseni, zadny pruvodci. Teprve az projedou dva rychliky v protismeru, tak se ozve, ze je 20 minut zpozdeni, protoze vyluky na trati. Vlak se vlece jak podelany slimak a zpozdeni narusta, takze nezbyva, nez menit plany. Mezitim se obcas ozve hlaseni pro cestujici do Cadce, ktere jim radostne oznamuje, ze osobak na ne v Ziline nepocka (neco takoveho jsem jeste neslysel...). Zpatky taky zpozdeni. K tomu nezvykla koncentrace otravnych buranu (nesnasim velkoprostory), vlaky zanedbane, personal neprijemny... jedine plus bylo nove nadrazi v Puchove.

Jsem zas na nejakou dobu ze Slovenska vylecen. Pojedu radej do civilizace, do Italie ;-) Rozdil je asi jako kdyz se vracim z Rakouska k nam.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » úte říj 16, 2018 22:27

Kdyz Ty si vyberes zrovna cestu po stavbe koridoru... Vzpomen si, jake to bylo u nas, kdyz se stavel koridor OV - Praha na nekterych mistech (nebo jeste nedavno jsi sam spominal sve prihody pri modernizaci PHA - CB - hranice). No a taky si nedelej iluze, ze je to v A nebo I v podobnych pripadech moc jine. Jen v A postavili vetsi cast koridorovych trati (Viden - Salzburg, castecne i dal) nanovo vedle stare, proto byly vypadky nekde mensi. Taky se "perfektne" jezdilo v D mezi Stuttgartem a Basileji v CH, kdyz tam opravovali - jednoduse na cas vsechno zrusili, jezdily busy (hlavna trat a D do CH) nebo dlouhou oklikou. Pravda, hlaseni jsou jina...

Holt, vyvoj nezastavis.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7459
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte říj 16, 2018 22:32

Mne slo ale hlavne o to hlaseni. Nechat vlak stat 20 minut a ani nezabucet je buranstvi. Uz i u nas v takovych pripadech hlasi, o co jde.

A nejen to. Kdyz ma v Rakousku vlak zpozdeni, tak se ho snazi co nejvic dohnat. Zkracuji cekani v stanicich, kdyz se prepraha lokomotiva, tak na to nabehne nekolikanasobek lidi, co normalne a zkrati dobu treba z 10 minut na 2 (zazil jsem). A tady? Flakarna, leharo, nezajem, nabirali jsme zpozdeni i ve stanicich (3 minuty misto 2 apod.).
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 34870
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Michal82 » stř říj 17, 2018 6:32

mike budu ti odporovat :D

Před časem jsem opět jel s ČD.
Vlak vyjížděli z Prahy přistaven na čas nicméně jsme z neznámého důvodu odjeli o 35 minut později.
Okamžitě jsem se ptal průvodci co se stalo a zda na nás budou navazující vlaky čekat.
Řekla mi že ,,údajně” neví a že vlaky budou čekat.
Dojel jsem do Tábora kde už sme měli asi jen 8-10 minut zpoždění a navazující vlak - lokálka na náš rychlík samozřejmně nečekal - čekat jsem musel já další 2h na nový spoj.

ČD je otřesná společnost!

Promiň ale za posledních cca 10 let co s nimi občas jedu to snad není cesta bez nějakých zpoždění a problémů, přecpaných kupé kde nejsou vyznačeny rezervace a znečištěných toalet s čímž obsluha vlaku nic nedělá.

Personál neprofesionální bez schopnosti podat základní informace.

Přidám perličku - ČD provozuje autobusovou linku AirPort Express z hlaváku na letiště VH.
Ptal jsem se průvodčí v expresu zda lístek na tuto službu musím koupit jen na pokladně nebo mi ho prodá i řidič eventuelně ona - odpověď - nevím ze něco takového existuje to není naše služba - tak jsem vzal jejich katalog co se válel v kupé a ukazuju jí celostránkový inzerát na tuto službu kterou ČD provozuje - odpověď - nemám na to čas, zjistěte si to jinde.

Fuck ČD.
Michal82
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2912
Registrován: úte čer 24, 2014 6:45

Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Michal82 » stř říj 17, 2018 6:59

Ale abych jen nepomlouval.

Jel jsem z Ostravy do Prahy.
Nastoupim do vlaku kde mi poprála hezký den příjemná slečna.
Sednu si na sedačku a hodím si nabíjet telefon.
Dvě minutky po vyjetí ke mne jde slečna a dá mi lahvičku s vodou.
Jdu na toalety a přivítá mne čistota a svěží citronová vůně.
Ve vlaku si dám salát s masem za velmi sympatickou cenu a je ano je chuťově dobrý a čerstvý.
Za celou dobu se mne dvakrát přišla zeptat jiná slečna zda je klimatizace ok a nemá s tím něco udělat.
U Prahy nám hlásí, že se velmi omlouvají ale nás vlak bude o 2 minuty opožděný z důvodu závady na trati.
Při vystupování z vlaku stojí u dveří personál a ještě jednou se osobně omlouvá za 2 minuty zpoždění a přeje hezký den bez dalších komplikací.

Závěr

Takto si to představuji, jen to bohužel není vlak ČD ale LEO.

Cena cca 200 místo 450 co mi řekli u ČD.
Po celou dobu funkční Wi-Fi.
Michal82
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2912
Registrován: úte čer 24, 2014 6:45

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod oodoow » stř říj 17, 2018 7:20

Michal82 píše:Po celou dobu funkční Wi-Fi.

Jak to udělali? Na některých místech této trati není ani signál a je tam taky spousta tunelů. Moje zkušenost z vlaku je, že když je signál, tak wifi jede a když není, tak prostě ani wifi nejede.
Nebuď horolezcem, buď horou. A pár jich zasyp lavinami. - Gary Snyder
Uživatelský avatar
oodoow
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1795
Registrován: stř říj 7, 2009 13:19
Bydliště: Olomouc

Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Michal82 » stř říj 17, 2018 7:35

Nevím - možná to chvilkama mohlo byt bez signálu - koukal jsem se na film a tak se ti nacte kousek předem takže to pak vyrovná nějaký malý výpadek a taky jsem nebyl na mobilu celou cestu, ale kdykoliv když sem něco chtěl tak internet fungoval.
Michal82
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2912
Registrován: úte čer 24, 2014 6:45

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » stř říj 17, 2018 8:04

To je potom opravdu verrohodne hodnoceni kvality WiFi :-). Napriklad na trati OV - Pha ma nejlepsi a nejfunkcnejsi Wifi CD v Pendolinech, samozrejme kde neni signal, tam nefunguje ani jim. Cimz nerikam, ze nama nikdy vypadky - ale zkusenosti moje, manzelky a syna ukazuji, ze se v Pend. da pracovat, v RJ a LEO casto vypadava i tam, kde by nemel nebo jednoduse ani nechce pripojit.
mike píše:Kdyz ma v Rakousku vlak zpozdeni, tak se ho snazi co nejvic dohnat. ... A tady? Flakarna, leharo, nezajem, nabirali jsme zpozdeni i ve stanicich (3 minuty misto 2 apod.).
Neznam konkretni situaci na trati, kdes ted jel, ale srovnavas naprosto nesrovnatelne.
V A jsou ty "Tvoje" vlakove trate malo vyuzivane, jezdi tam malo vlaku, navic jeste mene osobni prepravy. Timpadem neni problem zajistit "volnou cestu". Na trati (BA-)Puchov-KE je vlaku vice nez je zdravo, timpadem hur zajistis volnou cestu, kdyz napriklad nekde jedes pouze po jedne koleji.
A to jeste nerikam, kdyz nefunguji zabezpecovaci systemy (jejich kontrola, vymena, oprava - to se ted na koridoru SK urcite dela), kdy je treba provoz ridit pekne rucne, po telefonu ze stanice do stanice. To mohla byt pravdepodobna situace proc jste nabrali spozdeni delsim stanim ve stanicich. To se urychlit jednoduse neda - vse se ridi bezpecnostnymi predpisy (ty jsou
dokonce cca stejne i v A), tj. vlak se pusti na trat az se na druhe strane useku potvrdi prijeti predchoziho. Takze Tvuj dojem "fakarna, leharo, nezajem" je jen Tvuj dojem, mozna (netvrdim) kazdy, kdo s tim neco delat mohl, delal nejrychleji a nejlepe, jak se dalo. Ty to ale nemas sanci videt.
Ze jakou rychlosti po trati vyluky pojedes je taky vzdy predepsano, rychleji nesmis - a zohlednuje se i to, ze se neco v okoli trate dela, ze by vlak mohl potrebovat rychle zastavit v pripade nejakeho necekaneho problemu (at se nestane - s prehnanim - neco jako ve Studence s mostem).
No a k pravde taky patri, ze v A si zase az tak hlavy s dodrzenim bezpectnostnich predpisu hlavy nelamou :twisted: - u nas se to kontroluje a postihuje taky mnohem silneji.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7459
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » stř říj 17, 2018 8:22

Maly priklad toho, jak to je u nas.
Minuly tyden v pondeli rano se Regiojetu podelala lokomotiva nekde u Havirova nebo kde. Kvuli tomu mnoho vlaku zacalo jezdit vrchem pres Bohumin. Pritom se (davno planovane) opravuji zabezpecovaci zarizeni v useku OV hl. - Polanka. Navic je v OV hl. jeste nejaka vyluka, omezeni. Tato trat je zdaleka nejvytezenejsi v CR (dokonce byla doba, kdy jeji vytezenost byla cca 120% kapacity), v pondeli rano je nejvetsi spicka. Takze vsechny vlaky nabrali zpozdeni uz pred prichodem na OV Svinov (tady jela manzelka do BA a syn - mel jet do Prahy s tim pokazenym RJ, povedlo se mu koupit jizdenku na Pendolino, ja jsem vezl manz. na vlak, takze jsme se tam nakonec vsichni stretli). Na nadrazi kazdy vlak stal misto 2 minut 5-10, kym, jej vypravili. Nikdo nic nehlasil, krome standardnich hlaseni pri prijezdu, ani ve vlacich.
Ptal jsem se pozdeji na nadrazi a kolegu, kdo tehdy tam prijel lokalkou a rozebirali to s pruvodcim, i se na to podival na strankach vyluk CD. Problem byl prave v tom, ze zabezp. zarizeni neslo, museli vlaky ridit rucne, mistnami po jedne koleji a, bohuzel, se jim nahromadili vlaky ve vsech stanicich po trati vyluky i pred a za, takze se stalo, ze i kdyz byla cast trati uz prazdna, vlak musel na stanici pockat, protoze ten predchozi zase cekal na nejblizsim miste aby mohl jit dal.
Nebyt te lokomotivy RJ vlaky naberou 10-15 min spozdeni, s tim se pocitalo, ale protoze tou trati jelo vice vlaku, i mezinarodni EC s nejvetsi prioritou nabralo 30 minut. S tim ale tezko nekdo mohl neco delat.

Jinou veci je, ze manzelce necekal pripoj v Breclavi. Z prosteho duvodu: dispecer na nadrazi volal pruvodcimu vlaku, jestli ma pockat na ne (jestli je tam hodne lidi na ten pripoj), na coz pruvodci reagoval cca slovy "klidne jedte, mne je to jedno" a polozil. :axe:
Samozrejme, druhe EC (za dve hodiny) mel zpozdeni 60+ minut, protoze zase RJ srazil nekoho klasicky u Kolina ...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 7459
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Michal82 » stř říj 17, 2018 8:48

Apuka - ale já psal, že za celou dobu jsem výpadek nezpozoroval - na film jsem koukal hodinu a půl a pak sem si četl různé články psal přes WA a posilal maily - výpadek jsem nezpozoroval čímž za mne bylo Wi-Fi kvalitní - určitě někde ten výpadek byl ale nepřišel jsem na nej.

Pendolino jezdí za 200....?

Pendolinem jsem kdysi taky parkrat jel a ta kvalita vlaku nebyla lepší než u LEO. Cena však úplně jiná.

Ostatní vlaky CD snad nemá smysl komentovat - kdyby jen vypadavalo Wi-Fi bylo by to to nejmenší - většina vlaku CD Wi-Fi nemá a hlavně jim hapruji zakladni služby jako čistota, přesnost spoje, odbornost personálu a jeho znalosti služeb které nabízejí.
Michal82
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 2912
Registrován: úte čer 24, 2014 6:45

PředchozíDalší

Zpět na Pokec

cron