Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce
Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od Olchor » úte kvě 22, 2018 7:39
- Olchor
- nadšenec
- Příspěvky: 1007
- Registrován: úte kvě 12, 2009 7:38
- Bydliště: Blansko
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od budo » úte kvě 22, 2018 8:11
Všechno šlo super! Teda až na to, že přímý rychlík z hlaváku do Malé Skály mi o 10 minut ujel, protože kamarádi měli ráno dost času na kafíčka a cigárka na benzince.
Nevadí, řekl jsem si a sedl si do osobáku, který jel asi jen o 15 minut déle. Bude to s přestupama a pomalejší, ale nakonec tam budu jen o cca hodinu dýl. A to furt jde.
Jinak teda fakt šlo všechno skvěle, páč vod minule už vím, že na čísla označující služební číslo koleje se mám vyprdnout a že eSka označují na hlaváku směr sever ... (a tady která strana že to je).
Umně jsem zakoupil jízdenku přes aplikaci Můj Vlak.
Zdatně jsem využil aplikace Na Vlak a neomylně nasedl do správného vlaku.
Všechno v cajku.
Sedím, jedu, sbaštím nějakou sváču a říkám si ... cesta dlouhá, po jídle si schrupnu.
Usínám téměř okamžitě. Teda je to ten příjemnej polospánek, kdy vlak po kolejích ševelí "užsesypu-užsesypu-užsesypu..."
No a najednou prudký brždění. Dost prudký na to, abych z toho polospánku vyskočil rovnýma nohama k oknu s okamžitkou myšlenkou, že je průser. Stáhnu okno, koukám dopředu, vidím ohromnou hromadu prachu od lokomotivy a rovnou sahám po telefonu... A už vidím kus auta zmuchlanýho pod lokomotivou a točím 112.
Celkem zvláštní je zjištění, že z plného vagónu lidí jsem jedinej, kdo se zorientoval doslova ve zlomku vteřiny.
Znepokojující je zjištění, že operátor(ka) na lince 112 není schopná přijmout GPS souřednice a podle nich určit, kde jsme, zatímco tvrdošíjně opakuje požadavek, abych se podíval na značku přejezdu a přečetl jí z ní číslo. Ani na třikrát není ochotna akceptovat, že než vlak zastaví, tak se na přejezd dívám cca ze vzdálenosti 200m a navíc jsem ve vlaku zamčenej, takže jí přečtu prdlačky, ale kdyby zadala nadiktované souřadnice do mapy/googlu, tak bude přesně vědět, kde jsme - okamžitě.
No nic... následující průběh je nudnej, zdlouhavej a mám pro vás dvě zprávy - řidič té felícíe je totální kretén a jediný, co hraje v jeho prospěch (zcela pragmaticky), že v autě neseděl. Kretén je proto, že to po úzký nepřehledný vyasfaltovaný zemědělský cestičce mezi polema valil z kopce jako kráva a světe div se, zrovna když se závodní rychlostí blížil k přejezdu, tak na něm v protisměru potkal zemědělský stroj, co jel postřikovat estébákovi řepku na MEŘO. Milý kretén z feldy vyřešil nastalou situaci tak umně, že s autem skončil v kolejišti, načež díky svému kreténismu nepřišel s jednoduchým řešením - zavolat na 112 číslo přejezdu ze značky, aby došlo k zastavení vlaků, anóbrž místo mozku zapojil všechno svalstvo a pokoušel se cca 1000 kg vážící auto uvízlé v kolejišti zvednout nad hlavu a odnést s nobleskou pepka námořníka nadopovaného konzervou spiniče.
Takže proti ČD ani slovo. Snad kromě toho, že vás v tom vlaku fakt zamknou a kdyby se jim nepovedlo - i to se asi stát při další troše smůly může - zastavit další vlaky, tak to do vás ještě nahulí něco dalšího a i když se to asi nestane, pocit to rozhodně dobrej není.
Nicméně jsem zase jednou jel vlakem
PS: jo a vstal jsem ve5 ráno (Zruč - Praha bylo autem a dál vlak) a na Malý Skále jsem byl už ve 4 odpoledne!
Ovšem nevzdávám to, vlakem se přece svezu rád a navíc je to snadný, jak mi vysvětlil mike. Potřebuju vlakem ujet aspoň 1250km ročně - dyk mám Inkartu! No nechte to propadnout...
EDIT: jedna motivační.
-
budo - inventář fóra
- Příspěvky: 4034
- Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » úte kvě 22, 2018 16:32
budo píše:Snad kromě toho, že vás v tom vlaku fakt zamknou a kdyby se jim nepovedlo - i to se asi stát při další troše smůly může - zastavit další vlaky, tak to do vás ještě nahulí něco dalšího a i když se to asi nestane, pocit to rozhodně dobrej není.
To mas tezky, asi je to lepsi, nez aby se jim lidi motali po kolejich. Vem si, kdyz se neco stane na vicekolejne trati. Dalsi vlaky by snad mohly byt zastavene automaticky, ale jisty si nejsem.
BTW, kdyby mel kreten mozek, stihnul by volanim na 112 vlak zastavit?
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » úte kvě 22, 2018 18:42
@mike: jo, i CD doporucuje v podobnych pripadech zavolat na 112. Oni maji opravneni vydat pokyn na zastaveni provozu. Samozrejme, kdyz mas primo cislo na prednostu nejblizsich stanic, muzes zkusit i tam, ale kym semoni domluvi... Jo, jeste se to da(lo?) zaridit tak, ze se na koleje polozi neco vodiveho, co obe propoji a to vyda signalmobsazenosti koleje - alemu vicekolejek se tomjusi na kazdou.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » úte kvě 22, 2018 21:41
Jinak 112 a GPS, uz jsem myslim psal o svem prvnim vylete vrtulnikem v Italii. Tam jsem mel GPS se souradnicema nachystanou, ale chlapik na lince souradnice nechtel, pry jsou s tim jen problemy. A to presto, ze jsme se nedokazali domluvit, kde presne jsem a pak jsem musel navigovat vrtulnik mobilem Ale zas uz je to 6 let, treba se od te doby neco zmenilo.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od Miras » stř kvě 23, 2018 7:15
- Miras
- účastník
- Příspěvky: 600
- Registrován: pon črc 12, 2010 9:28
- Bydliště: Toho času Dobřichovice
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » pon kvě 28, 2018 14:13
Tak jsem mel predminuly vikend moznost toho dost vyzkouset.apuka píše:Do zahranici, bohuzel, kod transakce od CD nestaci, neni kompatibilni s terminaly OEBB ani DB, mozna tak lze neco precist jeste na Slovensku, to nevim.
Kde co staci bez vytisteni (vsechno je to "nebo", staci jedna vec:
CR: Inkarta, kod v aplikaci Mujvlak, kod transakce
SK: kod v aplikaci Mujvlak, bohuzel plny vlak, takze jsem nestihl se zeptat na nacteni Inkarty a kod transakce
OEBB (REX, RJ a IC): kod v aplikaci Mujvlak nebo v stazenem PDF, Inkarta a kod transakce nelze pouzit; prukazku chteli jednou, jednou ne a jednou jak videl pruvodci kod na mobilu, hned rekl OK a to jej ani nesnimal ani nemohl precist. Jinak s nasnimanim z mobilu (Samsung S3 Neo) nikde zadny problem.
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » pon kvě 28, 2018 15:05
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » pon kvě 28, 2018 17:54
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od Hafi » ned čer 3, 2018 19:13
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8429
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » pon čer 4, 2018 16:37
Jak se pozna, ktery vlak ma dvojnasobek bodu?
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od Hafi » pon čer 4, 2018 17:18
-
Hafi - Moderátor
- Příspěvky: 8429
- Registrován: pát led 5, 2007 10:28
- Bydliště: Už zas Praha :-(
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od Miras » pon čer 4, 2018 18:22
- Miras
- účastník
- Příspěvky: 600
- Registrován: pon črc 12, 2010 9:28
- Bydliště: Toho času Dobřichovice
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od scinkk » pon čer 4, 2018 20:16
budo píše:Celkem zvláštní je zjištění, že z plného vagónu lidí jsem jedinej, kdo se zorientoval doslova ve zlomku vteřiny.
Myslis jako to, ze vsichni nezacali vytacet 112? Ja bych teda ocekaval, ze mnohem efektivneji a rychleji ohlasi nehodu strojvudce ci vlakova ceta. Samozrejme clovek nezna rozsah nehody, takze asi neni od veci pro sichr to ohlaseni pojistit, ale nedovedu si predstavit, jak by pomohlo, pokud by stovka lidi ve vlaku zacala volat na 112. Mozna i proto dispecerka spis prepdokaldala, ze nahlasujes nehodu jako nekdo mimo vlak. Bral bych spis jako dobry pristup, ze se vsichni zacnou zajimat o to, zda nekdo v jejich blizkosti neni zraneny a pak volat 112 a nahlasit i toto zraneni, kor pokud neni ve vagonu pritomen nekdo z vlakove cety. Nebo to vidim spatne?
Uplne bych nevynasel primo soud nad tim kdo to zpusobil, je to blbec, kdyz dostal auto an koleje, o tom zadna, ale jak bylo receno, tezko rici kolik mel casu a da se predpokladat nejaky "nehodovy sok".
A o tom nepousteni lidi z vlaku, to je asi zakladni bezpecnostni pravidlo pro valkovou cetu, nas nepustili ani z vlaku 100 m za nastupistem, i kdyz byl zastaven provoz na trati, kvuli kteremu jsme tam zustali viset a cekali, az prijedou hasici (mimochodem clovek by cekal trochu rychlejsi akci u Prahy) nez vlak evakuji dle nejakeho postupu.
-
scinkk - inventář fóra
- Příspěvky: 3505
- Registrován: pon dub 2, 2012 12:06
Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od budo » pon čer 4, 2018 20:29
Mimochodem když jsem ukončil telefonát, který trval min. 5 minut, tak vlakvedoucí na tu 112 teprve začínala volat. Stala mi pod oknem. Kdyby v tom autě býval někdo byl, tak těch 5 minut nevyvážíš zlatem a kašlu na to, jestli kromě mne volá někdo další. Protože je profesionální věci operátorů, aby si dovedli zmanagovat, jestli jim volá víc lidí od stejný nehody. Kdyby o tom všichni uvažovali tak, jako ty, taky by se mohlo stát, že nezavolá nikdo. Kdybych býval uvažoval stejně pitomě před 30 lety na nádvoří Pražského hradu, tak se tam bývala ta paní, které jsem tam poskytl první pomoc, taky možná udusila. Kolem chodily tisíce lidí a všichni dělali, že nevidí, jak se tam svíjí na zemi v záchvatu.
A toho, co řídil auto do kolejí, s klidem za blba označím, protože na rozdíl od tebe jsem to místo viděl a říkám, že rozumnej řidič by tam jen max. třicítkou a pak by se to nemohlo stát.
-
budo - inventář fóra
- Příspěvky: 4034
- Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od scinkk » pon čer 4, 2018 20:40
U toho blba, jak pisu, neresim jak dostal auto na koleje, ale to, zda mel cas a schopnost to ohlasit, to uz je asi jen spekulace.
-
scinkk - inventář fóra
- Příspěvky: 3505
- Registrován: pon dub 2, 2012 12:06
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od budo » pon čer 4, 2018 20:50
-
budo - inventář fóra
- Příspěvky: 4034
- Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od Morty » úte črc 3, 2018 10:18
Jedem s kámošem ve čtvrtek (tento týden) do Banátu (Rumunsko) vlakem (s kolama). Aspoň si teda myslím, že tam dojedeme, není to vůbec jistý, protože to vypadá, že z Budapešti do Temešváru/Orsovy nejede nic, kde by šlo vzít kolo legálně tak, jak jsme zvyklí tady v ČR. Podle komunikace s maďarskýma dráhama jezdí jen jeden vlak denně přes prázdniny, kterým jde pře převézt kola z Maďarska do Rumunska. Bohužel jede na sever Rumunska . Už máme koupené lístky Brno- Budapešť.
Máte někdo zkušenost, jak to vyřešit přímo na místě (na nádraží, nebo až ve vlaku)? Dá se domluvit s průvodčím, že se nějak zminimalizujeme do posledního vagonu v uličce? Pomohlo by v krajní situaci kolo rozložit svázat kola špagátem k rámu a dělat, že je to kufr?
díky moc
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » úte črc 3, 2018 11:29
Jo, toto by mohlo pomoci, ve vlaku to dat nahoru jako zavazadlo. Otazka, jak se to bude libit celnikum na hranicich HU-RO, mohou Vas trochu "poskadlit".Morty píše:kolo rozložit svázat kola špagátem k rámu a dělat, že je to kufr
Madarsku to neni problem az po hranice s RO, MAV pise, ze v kazdem IC vlaku Budapest-Szeged je razeny vagon s oddilem pro 8-12 kol. Musi se ale koupit "jizdenka" a mistenka pro kolo. Jinak v Madarsku ve vlacich bez oznaceni prepravy kol (ikona kola) je povolene prevazet kola (1-6 kol v zavislosti na typu vagonu) v prvnim anebo poslednim vagonu 2. tridy, s vyjimkou, kdyz tento vagon je povinne mistenkovy nebo je pro vlak zakaz prepravy kol (ikonka preskrtleho kola).
Tady mas prehled ikonek pouzivanych pro prepravu kol v jizdnim radu (odsek "A kerékpárszállításra vonatkozó menetrendi jelölések"). Kratky cesky preklad toho nejdulezitejsiho:
1. ikona: Kolo se smi prevazet na oznacenem miste (omezeny pocet mist).
2. ikona: Ve vlaku je razeny vuz na prepravu kol (minimalne 15 mist)
3. ikona: Povinna rezervace mist pro kola. Max. 8 kol se smi prevazet v tuzemsku.
4. ikona: Zakaz prepravy kol.
5. ikona: V mezinarodni preprave povinna rezervace mist pro kola, tuzemska preprava kol zakazana.
V RO se musis postarat asi sam, lidi lisou, ze nebyl problem, vzdy se dalo domluvit, jen to nekdy byl boj .
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » úte črc 3, 2018 11:42
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od Morty » úte črc 3, 2018 12:54
Opravdu to vypadá, že jediný problém je skutečně dostat se s kolem přes hranici. Do Lökösháza pojedeme vlakem a pokud se nějak nedomluvíme, tak tam vystoupíme a 40 km do Aradu dojedeme na kole. Tam bychom stíhali nastoupit do vlaku D 1833 do Temešváru, kde už zase kola lze přepravovat normálně. Temešvár - Orsova by už pak taky neměl být problém.
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » stř srp 1, 2018 1:04
Taky vas hned napadlo to, co mne?
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od vonkreuz » čtv srp 2, 2018 7:06
Minulý týden nás dispečer nechal stát v osobaku 700m před vjezdem do stanice Bytča, ikdyž jízdní oddíl před máma byl prázdný. Vydržel jsem to 10 minut a protože jsme zůstali stát pod mostem přes Váh, vystoupil jsem na straně odvrácené od žel.tělesa, obešel vlak, rozhlédl se, přešel koleje, na pokřikováni vlakvedoucí odpověděl topolánkovou jedničkou, vyšel po bočních schodech na most a šel jsem přes Váh. Když jsem se otočil, pěkných pár lidí mně napodobilo. Připadal jsem si jako Forrest Gump, když běžel přes Emeriku.
V neděli jsem dojel vlakem z Besky do Žiliny, za 5 minut mi jel rychlík na Bytču. Sednu do vlaku, kde klima nefungovala, okna nešla otevřít. Ani jsme nevyjeli a hned 10 minut sekera, pak 20 minut. Prý spadnuty strom na trať mezi Považskou Bystricou a Púchovom. Pak jsme vyjeli. Radost netrvala dlouho. Zůstali jsme stát před stanicí Dolný Hričov a užili si dalších 20 minut ve vlastní šťávě. Mezitím kolem projel klimatizovaný bus ZA-BY. Jízdní oddíly před náma volné, takže aspoň do Bytče nás mohli pustit. Nejen abych vystoupil, ale hlavně je tam kryté nástupiště a vlak by byl ve stínu.
Holt prostě východoevropské Mongolsko.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.
Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.
Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
-
vonkreuz - Moderátor
- Příspěvky: 9590
- Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
- Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » úte srp 14, 2018 19:20
Nevite nekdo, co se deje? Z Holesovic zmizely uz pred casem a pokladni rikala, ze natrvalo a proc nevedela. Docela mne to stve, jelikoz to pro mne byl naprosto nejrychlejsi a nejpohodlnejsi zpusob, jak koupit jizdenku, kdyz specham na vlak.
V takove Italii maji automaty i na malych nadrazich a navic se v nich da platit i penezma a kartou (u nas jen elektronickou penezenkou na IN karte). Jsou teda vyrazne pomalejsi, kroku ke koupi jizdenky je tam podstatne vic a nekdy z nich rostu, ale furt je to lepsi, nez kupovat na pokladne. V Rakousku se mnozi taky. Jen CD jdou proti proudu?
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » stř srp 15, 2018 9:17
U nas jsou (byly???) ty automaty v prvni rade na umozneni rychlejsiho nakupu na elektronickou penezenku na InKarte a zavedly se jeste predtim, nez CD zprovoznily pouzitelny eshop a aplikaci MujVlak. A kupodivu, v Ostrave-Svinove byl jeden automat (hodne casto nefunkcni), kde se dalo platit i platebni kartou.
Pokud chces vedet, jaka je budoucnost cestovani v CR, koukni se na MHD v OV: uz zrusili prodej jizdenek u ridice, v brzke budoucnosti zrusi papirove jizdenky vubec (tj. i automaty). Cestovat muzes na predplatenou jizdenku nebo el. penezenku na ODIS karte, pri jednotlive cesty muzes pouzit placeni prilozenim bezne platebni karty ve vozidle nebo jizdenku do mobilu. Nebo nejakou prukazku opravnujici na bezplatnou prepravu. Tecka. Posledni moznosti je cesta nacerno...
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » stř srp 15, 2018 15:55
apuka píše:Nevim, jak je to v Italii, ale v A a D je duvod, proc mas automati na kazdem malem nadrazi je, ze tam nikde jinde (samozrejme, krome internetu a v mobilu) jizdenku nekoupis, casto nemaji pokladny
Ano, ale v Rakousku jsou i na velkych nadrazich. Treba v Linci je jich spousta v hale, minimalne 10, spis vic. Protoze je to lepsi pro vsechny zucastnene, ve fronte na pokladny pak uz stoji jen lidi, co si s automatem neporadi a tech i diky rozsireni mobilu ubyva. Nebo kdo chce neco specialniho.
apuka píše:No a podle pravidel OEBB a DB do vlaku nesmis nastoupit bez jizdenky
No nevim, na mensich stanicich v Rakousku jsem takhle nastupoval bezne a pruvodci se vubec nedivil a prodal mi jizdenku. Samozrejme kdyz tam automat nebyl, uz je to delsi dobu, co jsem takhle jel.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od apuka » stř srp 15, 2018 18:35
Sice jen dalsi "dohad", ale na strankach CD uz neni psano nic o nakupu jizdenky v jizdenkovych automatech CD, pouze o moznosti: "V některých stanicích můžete v jízdenkových automatech místního integrovaného dopravního systému (IDS) zakoupit jízdenky IDS, z nichž některé platí i ve vlacích ČD (dle pravidel místního IDS)."mike píše:Zajimalo mne, jestli nekdo nevi, co se deje a ne dohady, ty zvladnu i sam
A docela mozne, ze to souvisi i se zrusenim velkeho tendru na nakup nejakych cca 350 automatu, pry se do nich nikdo nehrne. Stare mozna postupne dosluhuji a taky muze SZDC neprodluzovat smlouvy na jejich umistneni.
Ale nic Ti nebrani, aby ses nekde na toto nezeptal...
- apuka
- outdoor maniak
- Příspěvky: 16585
- Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » stř srp 15, 2018 19:34
Se divim, to je prece slusny kseft. Jednou jsem ten automat videl otevreny. Co myslis, ze tam je? Normalni PCcko
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » sob srp 18, 2018 23:46
mike píše:Pouzival jsem HN a Holesovice v Praze, pak v Usti, ten jeste funguje nebo aspon nedavno fungoval.
Uz je taky pryc Pry natrvalo a nahrada se neplanuje.
Vypada to, ze s nima CD opravdu konci. Chapu, ze je asi moc lidi nepouzivalo, ale za to si muzou sami. Kdyby umely krome penezenky na IN karte, kterou nejspis moc lidi nema, taky normalni platebni karty a penize, tak to vypada jinak. Taky tam neni motivace, driv byla za nakup v automatu mensi sleva (6 %?) a tu "chytre" zrusili, jak uz je u CD zvykem.
Chjo, ja si snad budu muset poridit novy mobil a kupovat jizdenky pres e-shop. Akorat je tu ten problem s nakupem minutu pred odjezdem Ktery prave automat resil nejlip.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy
od mike » čtv srp 23, 2018 21:34
Aspon jsem zjistil, jak je to s temi automaty. Opravdu je CD rusi a nahrada neni. Mooozna casem nejaka bude, ale zatim se nic nevi.
-
mike - Moderátor
- Příspěvky: 49421
- Registrován: pát čer 13, 2008 17:27