Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » pon led 3, 2022 20:55

No a co se auta tyce... Nechal jsem si propadnout papiry a auto nemam. Nemam, protoze nerad ridim, strasna otrava a navic je sice clovek ve sve bubline, ale sdili silnici se zbytkem populace, z nich nekteri se chovaji opravdu debilne, coz je na silnici nebezpecne. Uplne mi staci co vidim jako obcasny spolujezdec. Vlak je naproti tomu pohodlny, clovek muze relaxovat nebo spat po narocne ture a neni vazan na misto, kam prijel a ja delam prechody rad. Nemam problem si priplatit za jednicku, kde se vyhody nasobi.

Tohle platilo driv, nez prisla doba covidova a ja ted poprve v zivote lituju, ze auto nemam. Koupit libovolne treba zitra by nebyl problem, jenze jsem naposled ridil tak pred 25 lety, dostat se do toho by zabralo spoustu casu a namahy a navic uz nejsem nejmladsi. Vyvoj samoridicich aut bohuzel nejde dost rychle, chci takove, ktere vubec nebude mit volant a pujde ovladat na dalku. Auto, dovez mne na zacatek trasy a pak pro mne prijed na konec.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod milarepa » pon led 3, 2022 20:57

jo, kupéčka jsou nejlepší

mám pocit, že před časem ta bistra hromadně předělávali do jedniček, jde to mimo mně, bo do vlakového bistra jsem nikdy neměl potřebu zajít a jedničkou také nejezdím, protože mám rád socilální interakci, takže dycky dvojkou

Auto je fajn, když jedeš někam, kde je špatné spojení, usnadní ti to život a ušetří čas, naopak vlak, když je přímé spojení, nebo to na sebe navazuje, tak to je nejpohodlnější a nejpříjemnější dopravní prostředek, kterému dávám jednoznačně přednost, navíc to je i velká zábava v něm jezdit, se vším, co k tomu patří, tzn, i s těmi opilci a různými extrémními jedinci, pro mně je to všechno super zábava, i rozhovory s nimi, kde jinde bych se s takovými lidmi potkal a poznal jejich zajímavý duševní vesmír :-)
Naposledy upravil milarepa dne pon led 3, 2022 21:05, celkově upraveno 2
milarepa
účastník
účastník
 
Příspěvky: 831
Registrován: stř pro 30, 2020 22:01

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » pon led 3, 2022 20:59

Na trase Praha - Horni Lidec - Zilina bohuzel vlaky zkratili a vymenili vsechny jednicky za bistrovozy ](*,) Neni to tak davno, co tam jezdily opravdu fajn vlaky. Kde je jim konec...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod milarepa » pon led 3, 2022 21:13

říká se tomu optimalizace.....stejně tak mizí i ta malá hezká nádražíčka, se zahrádkou a s bohatou květinovou výzddobou, kde paní výpravčí si s tebou vždy ráda pokecá a když je zima a ujel ti vlak, tak ti i uvaří čaj .....další smutný příběh je hromadné zrušení nádražních hospod, v lepším připadě jejich nahrazením nějakým nadnárodním gastro shitem
milarepa
účastník
účastník
 
Příspěvky: 831
Registrován: stř pro 30, 2020 22:01

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » pon led 3, 2022 21:17

Njn, bohuzel je to tak.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod ratel » úte led 4, 2022 8:02

mike píše:Njn, bohuzel je to tak.

u nas nadrazka velmi sympaticka ( Radegast/Plzen) vcetne lavice pred nadrazim i na perone. Asi jak kde.
Edit: nelze nevzpomenout nadrazku Valmez - z boku budovy směr Vsetín. A Jedlovou .
Uživatelský avatar
ratel
účastník
účastník
 
Příspěvky: 638
Registrován: ned led 5, 2014 21:48
Bydliště: pod Ondřejníkem

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » sob led 29, 2022 20:13

Žena spadla v Trnavě pod rozjíždějící se vlak, jako zázrakem vyvázla bez zranění

TVL, jak je mozne, ze se vlak rozjizdi s otevrenyma dverma? Neni to stary s mechanickyma, myslel jsem, ze tyhle jsou pri jizde blokovane...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Tomas » ned úno 20, 2022 11:21

Včera jsem měl zase zážitek. Jel jsem po koridorové trati z Plzně do Planý u Mar. Lázní a pak z Chodový Planý zpět do Plzně s ČD.

No a ráno na rozkopaným nádraží v Plzni, kde si člověk nekoupí ani PETku pití do vlaku koukám, že za vlak "InterCity 566 Západní Expres" je náhradní doprava, protože vichr, popadaný stromy, stržený troleje. Tak říkám dceři, že nás dnes čeká zajímavý výlet a nemýlil jsem se. :lol:

Oficiální odjezd někdy v 8:05. Asi tak v 8:15 příjíždí neoznačený městský autobus. Řidič vyleze, lidé se ptají kam že to jede. Ano, je to tak. Tento městský autobus v počtu jednoho kusu nahrazuje cca pětivozový expres. Patřím mezi šťastlivce, kteří si ještě měli kam sednout, zbytek lidí porůznu stojí face to face, bus praská ve švech. S bolavou prdelí vylejzám s cca půl hodinovým zpožděním v Planý. No nic, snad tu trať do odpoledne opraví.

To se samozřejmě nestalo. V Chodový Planý se odpoledne asi se 40 min. zpožděním objevuje bus, zájezdový. Můj pokus koupit jízdenku zpět online se nedaří, nějáký problém s Google Pay, tak to vzdávám. Na pětistovku se průvodčí v autobuse netváří, drobné nemám, nabízím kartu, nelze. Nakonec se to ale něják podaří. Autobus je oficiálně náhradou za Sp 1677 z Chebu do Plzně. Za Brodem n. Tichou se musí sjet ze státovky a obsloužit stanici Pavlovice. Průvodčí neví kudy se tam jede, řidič taky ne, laborují s navigací. Občas řidič zastaví někde v polích a ptá se náhodných aut na cestu. Obsloužit stanici Pavlovice se ve finále nedaří, tak aspoň ten Ošelín.

Ve Stříbře se ptá, zda jedou všichni do Plzně. Ticho rozřízne až částečně nalitý polák "né ty vole, do Ostravy jedu, do pierdole!". Směji se, dítě se směje. Řidič rezignuje na to obsloužit zastávky Vranov u Stříbra a Pňovany, nekompromisně sjíždí na dálnici a dojíždíme do Plzně se 100 minutama zpoždění.

Doufám, že mám zas na nějáký čas vybráno.
Tomas
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1215
Registrován: stř črc 12, 2006 20:17
Bydliště: Plzeň

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » ned úno 20, 2022 15:44

Bud rad, zes nejel dal ;-) Žena zatáhla za záchrannou brzdu, rychlík prudce brzdil v Ejpovickém tunelu

V tom clanku mne trochu vydesilo tohle:

Záchrannou brzdu mohou použít nejen cestující, ale i dopravce. Například v lednu 2020 ji aktivoval v ejpovickém tunelu vlakvedoucí Západního expresu, když začal hořet podvozek. Vlak tehdy zastavil ve třetině tubusu. Po této události vydala Správa železnic opatření, že hořící vlak nesmí v tunelu zastavit.

S silenou cestujici se toho moc nenadela, ale vlakvedoucimu by snad mohlo dojit, ze zastavit horici vlak v tunelu neni dobry napad...
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod malejjarda » ned úno 20, 2022 19:36

Moderní vlak umožní strojvedoucí překlenout účinnost ruční brzdy a zastavit až na místě kde je to bezpečné. Aby to nebylo v tunelu nebo třeba v hlubokém zářezu, kam se těžko dostane pomoc.
malejjarda
účastník
účastník
 
Příspěvky: 354
Registrován: ned pro 7, 2014 16:55
Bydliště: nejjižnější Morava

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » ned úno 20, 2022 19:47

@Tomas:Tys asi vubec nesledoval media. Uz nekdy ve ctvrtek psali, ze na te trati je problem a kratce na to i ze se doprava jen tak rychle neobnovi... Takze potize se cekat daly. Ja jsem se to dozvedel z nekolika servru i radia v aute (a to jsem byl autem jen kratce) hodiny prestim, jak jsem zacal zjistovat, jestli se manzelka dostane vecer domu z Prahy - nedostala se, na hlavaku v Praze se jeste pred odjezdem objevilo 60 min spozdeni a vlak nikde, tak tam jeste den zustala.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Tomas » ned úno 20, 2022 20:38

apuka píše:@Tomas:Tys asi vubec nesledoval media.

Nesledoval, sledoval jsem web národního dopravce kde jsem v pátek v podvečer před odjezdem kupoval lístek. Trať 178 byla průjezdná, bez mimořádností a NAD.

Přerušili to až někdy v pátek večer.

Ráno v aplikaci než jsem šel z baráku normálně svítilo standardní zpoždění 5-10min kvůli rozkopanýmu Radotínu, což je běžný standard. Informace o NAD byla až na rozkopaným nádraží.

Což jen dále potvrzuje celkové diletanství ČD. Tak večer zavřu koridor na Cheb a ráno mám za IC jeden unavený (městský) autobus ? Stěží akceptovatelné.
Tomas
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1215
Registrován: stř črc 12, 2006 20:17
Bydliště: Plzeň

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » ned úno 20, 2022 21:34

Tomas píše:Stěží akceptovatelné.

To ses na ne docela hodnej ;-) Ja jsem byl pomerne nastvany, kdyz misto EC do Rakouska dali tri dalkove nahradni busy (na cast cesty). Uplne plne, ale stalo jen par lidi. Tohle je vylozeny hovadismus.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod malejjarda » ned úno 20, 2022 22:18

A to jako myslíš, že stojí před každým nádražím několik nastarovaných busú i s řidičem?
Dispečer je při mimořádné události někdy rád, že u nějakého dopravce sežene vůbec bus a řidiče (ti bývají největší problém).
A že bude hodně foukat a mohou padat stromy na trať se vědělo dopředu. V některých úsecích je to loterie.
V sobotu dopoledne jsem chtěl jet z Police nad Metují do Hradce Králové. Z Police na nádraží busem bez problémů. Tam přestoupit na vlak. Vlak vyjel z předchozí stanice na čas, ale čekáme a pořád nic. Za chvíli vyleze výpravčí a oznámí, že vlak nepojede, stojí před padlým stromem.
malejjarda
účastník
účastník
 
Příspěvky: 354
Registrován: ned pro 7, 2014 16:55
Bydliště: nejjižnější Morava

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » ned úno 20, 2022 22:25

malejjarda píše:A že bude hodně foukat a mohou padat stromy na trať se vědělo dopředu.

Bingo. Takze na to meli byt pripraveni.

Proc pred kazdym nadrazim? Proste maji mit nasmlouvane dopravce pro nouzove situace a pak je pouzit podle potreby.

Mam srovnani, jak vypada reseni vyluk u nas a v Rakousku. Nebe a dudy, u nas jsem se pred cizincema normalne stydel. Planovanych vyluk kvuli oprave trati, podotykam.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod malejjarda » ned úno 20, 2022 22:43

Ale teď se bavíme o mimořádnostech.
To si májí ČD platit pohotovostní řidiče u nasmlouvaného dopravce? V dnešní době, když se soutěží dopravní výkony na co nejnižší cenu?
malejjarda
účastník
účastník
 
Příspěvky: 354
Registrován: ned pro 7, 2014 16:55
Bydliště: nejjižnější Morava

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » ned úno 20, 2022 22:50

Jako cestujiciho mne celkem nezajima, jak to presne udelaji, ale vysledek.

Kdyz jsem se kdysi davno zivil spravou siti, tak se to resilo mesicnim pausalem za to, ze clovek schopny vyresit akutni problem bude k dispozici. Pricemz to reseni samozrejme dostal zaplaceno, pausal byl za dostupnost v rozumnem case.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Tomas » pon úno 21, 2022 7:53

mike píše:Jako cestujiciho mne celkem nezajima, jak to presne udelaji, ale vysledek.

Asi tak. Pokud v pátek večer vím, že za 12 hodin od vzniku mimořádnosti IC z Prahy přeš Plzeň na Cheb z Plzně dál neprojede, měl bych být do rána schopen mít adekvátní náhradu.

Pochopil bych to u nějáké lokální trati, ale na spoji kategorie IC na tranzitním železničním koridoru ze čtvrtého největšího města ČR je to prostě fail.
Tomas
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1215
Registrován: stř črc 12, 2006 20:17
Bydliště: Plzeň

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod GreyMouse » pon úno 21, 2022 17:45

mike píše:Kdyz jsem se kdysi davno zivil spravou siti, tak se to resilo mesicnim pausalem za to, ze clovek schopny vyresit akutni problem bude k dispozici. Pricemz to reseni samozrejme dostal zaplaceno, pausal byl za dostupnost v rozumnem case.

To nemůžeš srovnávat. Když programátor přeruší to na čem zrovna dělá (s termínem až to bude, tak to bude) a věnuje den nebo dva akutnímu problému, tak se nic nestane. Pokud řidič místo své pravidelné autobusové trasy bude suplovat vlak, tak na pravidelné autobusové trase bude chybět. Rezerv je málo. U nás třeba teď MHD jezdí podle prázdninového jízdního řádu, protože je řidičů nedostatek. A tady těch řidičů navíc byly potřeba najednou hned desítky.
GreyMouse
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1981
Registrován: úte srp 18, 2015 23:09

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » pon úno 21, 2022 18:20

Neslo o programovani, ale o spravu site a reseni mimoradnych udalosti typu spadnul nam server a nechce nabehnout, netiskne nam tiskarna (protoze ji uklizecka vytahla ze zasuvky) apod. Musel kvuli tomu byt nekdo na telefonu a reseni muselo byt idealne v radu hodin, nejpozdeji druhy den. Pricemz k takove udalosti doslo treba jednou za pul roku. Takze mi to v principu srovnatelne prijde, potrebujes cloveka, ktery je toho schopen, ale zaroven ho potrebujes jen jednou za dlouhy cas, kdyz dojde na mimoradnou udalost. Ten clovek ma normalne jinou praci, muze byt na dovolene apod.

Proste kdyz poskytujes takove sluzby, musis byt pripravena i na mimoradne udalosti. Pricemz v tomhle pripade se daly cekat s dostatecnym predstihem.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Hafi » pon úno 21, 2022 22:33

ale ten člověk má práci, kterou můžeme mnohem snáz přerušit/odložit než řidič autobusu.Tj. ten řidič-záloha by 363 dní v roce nevydělával firmě nic, síťař je trochu jiný případ
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8425
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » pon úno 21, 2022 22:47

A nebo taky ne. Pouzitelnych sitaru bylo malo a prace meli az nad hlavu.

Byl to jen priklad podobne situace. Tohle si proste firma velikosti CD musi umet nejak poresit a ano, neco to bude stat.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » úte úno 22, 2022 0:07

Ehm, ja bych byl hodne zvedavy, jak byste na miste "tech zodpovednych" resili situaci. Bo zapominate na par jinych mimoradnych "objektivnich skutecnosti", ktere vyrazne ovlivnuji tyto mimoradnosti.

1) Objektivne je malo "volnych" autobusu a jeste min "autobusaku" na zabezpeceni techto akci - kazda dopravni spolecnost je silne tlacena do optimalizace a nemuze si dovolit drzet vice nez absolutni minimalni mnozstvi zalohy. Autobusakum je jednodussi a vyhodnejsi nejaky ten spoj v pripade potreby jednoduse zrusit nektery spoj (a pripadne zaplatit smulvni pokutu). Tak jsou nastavene v nasi republice podminky, bohuzel.
1a) Objektivne je malo ridicu autobusu, i kdyby chteli pribrat, nejsou lidi.

2) Jeste zopakuji uz napsane - tady slo o velkou mimoradnost, zasahujici "pulku republiky", nejenom lokalne jednu linku. Tj. bylo treba sehnat rychle ( i 12+ hodin je rychle) hodne busu a ridicu.

3) Je stale covid a drtive vetsine dopravnich podniku chybi ridici i na pokryti beznych smluvnich spoju. Jsou doma v izolaci nebo karantene, pripadne i osetreni decek. Nebylo to tak davno, kdy napr. v OV se systematicky musely rusit spoje, protoze nebyl, kdo by ridil - a to jsem na tom tady byly jeste slusne. Konec-koncu i Bruca se tady trochu stezoval, ze nejsou lidi.

4) Existuje zakonik prace, bezpecnostni predpisy, povinne prestavky, atd. Kvuli tomu se nemuze nahnat kazdy ridic po bezne praci na dalsich par hodin prevazet lidi misto vlaku.

Jo, mikovi bych doporucil nemichat dlouhodobe planovane vyluky s mimoradnostmi tak velkeho rozsahu. Ja jsem parkrat zazil v Nemecku, ze vlaky nejely - stavka (to je jina vec), kvuli vychricim nebo povodnim. Mohu rict, ze nadrazi byla plne lidi, kteri resili, jak se dostat tam, kde se spoje zrusili. Byly to i ICE napr. Hamburk - Kolin (nad Rynem) - Mnichov, resp - Norimberk - Viden jezdil jenom od/do Kolina nebo v lepsim pripade do Duisburgu/Dortmundu a lidi z pripoju od Bazileje a Stuttgartu v Koline se nemeli jak dostat dal do Hamburku, jen o hodinu cesty bliz se mohli dopravit lokalnimi vlaky, dal uz nejelo nic. Nahradni doprava jednoduse nebyla k dispozici, to delaji jenom na regionalnich tratich (i to jen omezene). Drahy jim jen nabizely, ze vrati cenu jizdenky nebo jim mohou zkusit zabezpecit ubytovani (vsem urcite ne, tolik mist v hotelich nebylo, v D cestuje rychlovlakmi vyyyrazne vice lidi nez u nas)...

Taky bych mu doporucoval nesrovnavat se sitari, to je fakt neco nesrovnatelneho. A kdyz uz chce, tak mu dam priklad, kdy neco vypadlo v celem obrovskem datovem centru, totalne odeslo nejakych 10.000 servru, ktere bylo treba vsechny obnovit. Co tak asi s tim zmuze jeden-dva lidi, kteri na to jsou pausalem nasmlouvane? Houby... U nas na tom pracovali vsichni Windowsaci (skoro stovka lidi v CR, Finsku, Svedsku), kazdy server museli - po znovuzprovozneni samotneho datacentra - rucne nahazovat, zkontrolovat, vetsinou nektere zakladni veci znovunastavit, s tim, ze vsechna data bylo treba obnovovat a to rucne kvuli ruznych zavislostem. Vice nez dva tydny vsichni dlelali s malymi prestavkami 16-28 hodin denne. Samozrejme, vsechny ostatne sluzby pro jine zakazniky byly plne pozastavene. I tak stala cast statni zpravy minimalne ve Svedsku asi 10 dnu, plus nejake velke site prodejen po celem svete, atd.
Toto se uz trochu podoba situaci, co byla ted na zeleznici, i kdyz tam bylo alespon kam sahnout, pri nahradni doprave ne. Umis si takovou situaci, miku vubec predstavit??? Pokud ano, tak by TI melo byt jasnejsi, ze na toto se pripravit neda sebelepsim planovanim, resp. pocitat s tim jako moznosti muzes, stejne ale reseni bude vzdy improvizovane a hlavne neskutecne zdlouhave.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod GreyMouse » úte úno 22, 2022 16:14

mike píše:Neslo o programovani, ale o spravu site a reseni mimoradnych udalosti typu...

:roll: Vybral sis nepodstatný detail - prostě člověk, pracující na něčem co nespěchá, občas musí svoji běžnou práci přerušit a chvíli hasit, co kde hoří. V jeho pracovní náplni se s tím počítá. Jak chceš do tohodle modelu napasovat řidiče? To prostě nebyl zrovna dobrý příklad ;-)
GreyMouse
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1981
Registrován: úte srp 18, 2015 23:09

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » úte úno 22, 2022 16:24

Prave, ze ne. Programator ma podstatne vetsi volnost, sprava site je nekdy rehole, kdy si clovek fakt nemuze nekam odskocit. Kdyz jsem tyhle veci delal jako OSVC v devadesatych letech, tak jsem mel na software aspon mesic, klidne nekolik, ale kdyz byla zakazka na sit, tak byl presne dany termin, zakaznik na nekolik dni az tyden odstavil sit a ja jsem tam byl treba 16 hodin denne, aby to bylo co nejrychleji a zas mohli neco delat. A kdyby v tu chvili prisel urgentni pozadavek odjinud, tak to proste nedam. Uz to davno nedelam a predpokladam, ze po skoro 30 letech uz jsou veci jinak, tenkrat mi to ale prislo podobne, jako dnes s tema ridicema. Bylo malo lidi, moc pozadavku a do toho obcas nejaka mimoradna udalost.

Ale rekl bych, ze tahle odbocka je tak nejak nepodstatna cela ;-)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Tomas » úte úno 22, 2022 16:32

mike píše:Ale rekl bych, ze tahle odbocka je tak nejak nepodstatna cela ;-)

Ale relevantni je. Tak si predstav ze prijdes o data a nemas je zalohovany. Jsi v prdeli. Klient je v prdeli, vsichni jsou v prdeli.

Udrzovat nejakou zalohu neco stoji a leckde se s tim pocita. Akorat na draze jsou chudaci, protoze spadl strom a neni nahradni reseni (protoze by to stalo penize).
Tomas
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1215
Registrován: stř črc 12, 2006 20:17
Bydliště: Plzeň

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » úte úno 22, 2022 16:40

Jo, to je ten rozdil. U CD jsou v prdeli cestujici, ale CD jsou v pohode :twisted:

BTW, kdyz uz jsme u toho, tak se mi tohle jednou stalo. Zakazka na sit, kompletni predelavka, takze format disku se vsemi firemnimi daty a instalace noveho serveru na nej. Predtim se samozrejme udelala zaloha. Tenkrat to nebylo tak easy, mala a draha media, takze prisel chlapik s nejakym dnes uz neexistujicim typem disku a zazalohoval to. Trikrat jsem se jich ptal, jestli je to OK a jestli to teda muzu bezpecne zrusit. Pry jo, vsecho v pohode. No a kdyz jsem byl hotovy a chtel zalohu obnovit, tak se ukazalo, ze ten blb zazalohoval vsechno krome vsech jejich dat... Advokatni kancelar v prdeli a ja taky. Je to fakt uz skoro 30 let a dodnes z toho mam spatne svedomi, protoze jsem nemel blbovi verit, ale mel jsem to zkontrolovat.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod Tomas » úte úno 22, 2022 19:37

mike píše: Advokatni kancelar v prdeli a ja taky. Je to fakt uz skoro 30 let a dodnes z toho mam spatne svedomi, protoze jsem nemel blbovi verit, ale mel jsem to zkontrolovat.

Já to zažil tak před osmi lety. Dělal jsem pro menší firmu na živnosťák jen tak v létě nějáký veci a oni mimo jiné z historických důvodů provozovali mailovej server pro nějáký (mimo jiné i advokátní) firmy.

Bedna byla v datacentru v Praze, přes ssh jsme to dohromady nedali. Říkám, že tam je prostě jen jeden disk se kterým nic nejde dělat. Tak mi majitel firmy říkal ať tam s ním sjedu a tak jsem jel.
A tak jsem ve tři ráno na místě konstatoval to samé. Nějáký historický hotfix bez RAIDu, bez ničeho. Byl to ještě klasický HDD který se pak odvezl firmě která zachraňuje data. Tam řekli že odešla jedna hlava na tom tehdy (asi) čtyřplotnovým disku.

Vytažení dat z toho stálo řádově desítky tisíc (levnější varianta, do druhého dne by to bylo za nějáký násobek toho), zákaznící nasraní.

Mě ten princip ve finále přijde stejně amatérský jako u ČD. Máš tady mraky možných bodů, kde celá věc může selhat a proto se to v normálním světě lidi snaží předvídat a pojišťovať. Tak to snad prakticky funguje ve všem, proto nevidím důvod proč by se na ČD mělo nahlížet jinak.

Lidi reklamujou kde co. To je jako by mi doma začal týct kalná voda nebo běžet elektrika či internet jen pár dní denně s tím že to líp nejde.

Na Apuku nemám sílu reagovat, jen řeknu že existujou jistý SLA. Garantuješ službu s nějákou možností výpadků, jinak jsi nějákým způsobem sankcionován.
Tady jsem zaplatil plnou cenu za lístek a měl rezervované místo v Interjetu. Nikdo se mě na nic neptal a neřešil, se zpožděním jsem odjel z Plzně městským autobusem. Nikdo mě nekompenzoval, nikdo se se mnou nebavil a ani cestou zpět též ne.

Jeste zopakuji uz napsane - tady slo o velkou mimoradnost, zasahujici "pulku republiky"
A já se ptám co je po tom autobusákovi v Ostravě, že tady padl strom? Nic a ani to nijak nedokáže vyřešit. Problém je lokálni a je lokální v sobotu, kdy většina autobusů nikam nejezdí, protože je víkend a proto lidi jezděj o víkendu vlakem.
Tomas
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1215
Registrován: stř črc 12, 2006 20:17
Bydliště: Plzeň

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod apuka » úte úno 22, 2022 20:15

Ach jo, to je tady s nekteryma detma na piskovisti... Jen to tady je namisto piskoviste servry a data, atd. Jen Vam hodne unika podstata problemu.
Tomas píše:Na Apuku nemám sílu reagovat, jen řeknu že existujou jistý SLA. Garantuješ službu s nějákou možností výpadků, jinak jsi nějákým způsobem sankcionován.
Tady nejde o to, jestli na to mas silu nebo ne - tady jde o to, ze i kdyz existuje nejake SLA, tak jsou situace (objektivni!), kdy (z objektivnich pricin) resit veci v ramci SLA jednoduse NELZE, neni to v lidskych silach.
I v oblasti IT jsem tam napsal situaci, kdyz muzes mit SLA jake chces, ale nemuzes pocitat s tim, ze se to v takove mimoradne situaci da dodrzet. Ano, sankce tam byly, a byly opravdu obrovske - ale kdyby se pocitalo s takovou moznosti a "v zaloze" by na to bylo dost lidi, tak pri potrebnem poctu na dodrzeni SLA by vydaje jen za drzeni pohotovosti vysly kazdorocne na nasobky, mozna i radove vys. S pravdepodobnosti, ze se to stane blizici se nule. Jeste podotykam, ze k tem datum ani servrum se nesmel dostat nikdo, kdo nemel bezpecnostni proverku I. stupne, ktera se sice delala "na pracovisti", ale se neudela za nejakou hodinku; dodrzeni teto proverky bylo dulezitejsi nez samotna data.
Toto proste neukecas, nepripravis se na to - a taky "dostatecne dobre" neosefujes, at si sebelepsi manazer.

Taky bych od Vas docela rad slysel alespon naznak zpusobu, jakym by se situace dala resit - ale podotykam, s ohledem na mnou uvedene ctyri body (resp 4 plus jeden podbod), ktere se jednoduse nedaji prejit. Chtel bych slyset od Vas kde by se mely nabrat autobusy a kde by se mely nabrat ridici???

Je tady na foru Bruca, urcite rad poslouzi s podminkami prace ridicu autobusu, jake jsou jejich moznosti delat prescasy (jsou hodne omezene), stejne tak popsat rozlozeni jejich pracovni smeny, taky kolik maji povoleno ridit (oficialni pravidla jsou popsana na ministerstvu tady). Rozhodne tady to nefunguje tak, jako pro IT a jeste OSVC - kdyz potrebujese, budes pracovat nekolik dnu 16 hodin nepretrzite.

Ze Tys byl porusenim SLA zasazen, tak je jasne, ze bys mel byt, samozrejme, odskodneny - v ramci danych pravidel, se kterymi jsi souhlasil, kdyz jsi kupoval jizdenku (!). Ty pravidla jsou verejne k dispozici, mas moznost se podle nich zachovat. Pokud mas narok na odskodneni, mas se ozvat. Pokud nemas, muzes max. nadavat, ale zopakuji, pri koupe jizdenky jsi s temito podminkami souhlasil.

Taky hned se vyrojili vsichni "milovnici" CD a hned hazou hnuj na ne. Tento problem se ale tyka vsechn dopravcu, pokud je to zasahne. To si nedelejte nikdo iluzi. Ani RJ, ani Leo, ani Arriva, ... nema vetsi moznosti toto resit. A tam, kde k problemum na trati obcas dochazi a jezdi nekdo jine nez CD tak vedi dobre, ze jeste "zlate CD"...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16566
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

Příspěvekod mike » úte úno 22, 2022 21:46

Tomas píše:Na Apuku nemám sílu reagovat

To ani nema cenu, on si vzdycky najde zpusob, jak obhajit, proc odporny socialisticko-byrokraticky moloch nefunguje, jak ma. Kdyz oni to maji tak strasne tezke, zato na chudy lid musi byt prisnost :twisted: Viz treba tohle:
apuka píše:Pokud mas narok na odskodneni, mas se ozvat. Pokud nemas, muzes max. nadavat, ale zopakuji, pri koupe jizdenky jsi s temito podminkami souhlasil.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49390
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

PředchozíDalší

Zpět na Pokec