Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Olchor » úte kvě 22, 2018 7:39

Tak jsem chtěl jet vlakem Brno - Bratislava s kolem. Jízdenka 156kč, kolo 156kč. Už nechci.
Problémy vznikají jejich řešením.
Olchor
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1001
Registrován: úte kvě 12, 2009 7:38
Bydliště: Blansko

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod budo » úte kvě 22, 2018 8:11

Tak jsem se po čase svezl vlakem. Je to asi 14 dni starý zážitek.
Všechno šlo super! Teda až na to, že přímý rychlík z hlaváku do Malé Skály mi o 10 minut ujel, protože kamarádi měli ráno dost času na kafíčka a cigárka na benzince.
Nevadí, řekl jsem si a sedl si do osobáku, který jel asi jen o 15 minut déle. Bude to s přestupama a pomalejší, ale nakonec tam budu jen o cca hodinu dýl. A to furt jde.

Jinak teda fakt šlo všechno skvěle, páč vod minule už vím, že na čísla označující služební číslo koleje se mám vyprdnout a že eSka označují na hlaváku směr sever ... (a tady která strana že to je).
Umně jsem zakoupil jízdenku přes aplikaci Můj Vlak.
Zdatně jsem využil aplikace Na Vlak a neomylně nasedl do správného vlaku.
Všechno v cajku.
Sedím, jedu, sbaštím nějakou sváču a říkám si ... cesta dlouhá, po jídle si schrupnu.
Usínám téměř okamžitě. Teda je to ten příjemnej polospánek, kdy vlak po kolejích ševelí "užsesypu-užsesypu-užsesypu..."

No a najednou prudký brždění. Dost prudký na to, abych z toho polospánku vyskočil rovnýma nohama k oknu s okamžitkou myšlenkou, že je průser. Stáhnu okno, koukám dopředu, vidím ohromnou hromadu prachu od lokomotivy a rovnou sahám po telefonu... A už vidím kus auta zmuchlanýho pod lokomotivou a točím 112.
Celkem zvláštní je zjištění, že z plného vagónu lidí jsem jedinej, kdo se zorientoval doslova ve zlomku vteřiny.
Znepokojující je zjištění, že operátor(ka) na lince 112 není schopná přijmout GPS souřednice a podle nich určit, kde jsme, zatímco tvrdošíjně opakuje požadavek, abych se podíval na značku přejezdu a přečetl jí z ní číslo. Ani na třikrát není ochotna akceptovat, že než vlak zastaví, tak se na přejezd dívám cca ze vzdálenosti 200m a navíc jsem ve vlaku zamčenej, takže jí přečtu prdlačky, ale kdyby zadala nadiktované souřadnice do mapy/googlu, tak bude přesně vědět, kde jsme - okamžitě.
No nic... následující průběh je nudnej, zdlouhavej a mám pro vás dvě zprávy - řidič té felícíe je totální kretén a jediný, co hraje v jeho prospěch (zcela pragmaticky), že v autě neseděl. Kretén je proto, že to po úzký nepřehledný vyasfaltovaný zemědělský cestičce mezi polema valil z kopce jako kráva a světe div se, zrovna když se závodní rychlostí blížil k přejezdu, tak na něm v protisměru potkal zemědělský stroj, co jel postřikovat estébákovi řepku na MEŘO. Milý kretén z feldy vyřešil nastalou situaci tak umně, že s autem skončil v kolejišti, načež díky svému kreténismu nepřišel s jednoduchým řešením - zavolat na 112 číslo přejezdu ze značky, aby došlo k zastavení vlaků, anóbrž místo mozku zapojil všechno svalstvo a pokoušel se cca 1000 kg vážící auto uvízlé v kolejišti zvednout nad hlavu a odnést s nobleskou pepka námořníka nadopovaného konzervou spiniče.

Takže proti ČD ani slovo. Snad kromě toho, že vás v tom vlaku fakt zamknou a kdyby se jim nepovedlo - i to se asi stát při další troše smůly může - zastavit další vlaky, tak to do vás ještě nahulí něco dalšího a i když se to asi nestane, pocit to rozhodně dobrej není.

Nicméně jsem zase jednou jel vlakem :mrgreen:

PS: jo a vstal jsem ve5 ráno (Zruč - Praha bylo autem a dál vlak) a na Malý Skále jsem byl už ve 4 odpoledne! :shock: :-..
Ovšem nevzdávám to, vlakem se přece svezu rád a navíc je to snadný, jak mi vysvětlil mike. Potřebuju vlakem ujet aspoň 1250km ročně - dyk mám Inkartu! No nechte to propadnout... :mrgreen:
EDIT: jedna motivační.
Uživatelský avatar
budo
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4034
Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte kvě 22, 2018 16:32

Dobre, budo, beru zpet. Ty uz vlakem nikdy nejezdi. Kdo vi, co by se mohlo stat, treba by na vlak spadlo letadlo... Myslim, ze po tomhle vysvetleni ti CD penize za IN kartu rady vrati a mozna pridaji i neco navic :twisted:

budo píše:Snad kromě toho, že vás v tom vlaku fakt zamknou a kdyby se jim nepovedlo - i to se asi stát při další troše smůly může - zastavit další vlaky, tak to do vás ještě nahulí něco dalšího a i když se to asi nestane, pocit to rozhodně dobrej není.

To mas tezky, asi je to lepsi, nez aby se jim lidi motali po kolejich. Vem si, kdyz se neco stane na vicekolejne trati. Dalsi vlaky by snad mohly byt zastavene automaticky, ale jisty si nejsem.

BTW, kdyby mel kreten mozek, stihnul by volanim na 112 vlak zastavit?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49359
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » úte kvě 22, 2018 18:42

@budo: hezky... Moc se mi to s GPS na 112 nesedi. Uz mnohokrat se ke mne dostala informace, ze kdyz nevim, kde jsem, mam volat radeji 112, protoze oni mohou prakticky okamzite zjistit polohu volajiciho (z mobilu). Tj. by s GPS pracovat meli umet bez problemu. Spise asi nekdo, koju se nechtelo nebo novy a neumel.
@mike: jo, i CD doporucuje v podobnych pripadech zavolat na 112. Oni maji opravneni vydat pokyn na zastaveni provozu. Samozrejme, kdyz mas primo cislo na prednostu nejblizsich stanic, muzes zkusit i tam, ale kym semoni domluvi... Jo, jeste se to da(lo?) zaridit tak, ze se na koleje polozi neco vodiveho, co obe propoji a to vyda signalmobsazenosti koleje - alemu vicekolejek se tomjusi na kazdou.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16553
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte kvě 22, 2018 21:41

Jasne, ale mne slo o to, jestli na to mel dost casu. Tj. jestli vlak nejel minutu po tom, co skoncil na kolejich. Protoze jestli mel treba 10 minut a mel telefon, tak je to fakt trestuhodna blbost. Chapu, ze prvni reflex je auto dostat pryc z koleji, ale kdyz to nejde, tak by se mel snazit zastavit vlak. Kdyz uz ne kvuli lidem v nem, tak aspon kvuli tomu, ze mu z auta udela hromadu srotu, kterou mu asi nikdo nezaplati (to by mohl pochopit i uplny buran).

Jinak 112 a GPS, uz jsem myslim psal o svem prvnim vylete vrtulnikem v Italii. Tam jsem mel GPS se souradnicema nachystanou, ale chlapik na lince souradnice nechtel, pry jsou s tim jen problemy. A to presto, ze jsme se nedokazali domluvit, kde presne jsem a pak jsem musel navigovat vrtulnik mobilem :) Ale zas uz je to 6 let, treba se od te doby neco zmenilo.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49359
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Miras » stř kvě 23, 2018 7:15

Na tu přesnou lokalizaci v případě průšvihu mi jako zajímavej počin přijde aplikace Záchranka.
Miras
účastník
účastník
 
Příspěvky: 600
Registrován: pon črc 12, 2010 9:28
Bydliště: Toho času Dobřichovice

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » pon kvě 28, 2018 14:13

apuka píše:Do zahranici, bohuzel, kod transakce od CD nestaci, neni kompatibilni s terminaly OEBB ani DB, mozna tak lze neco precist jeste na Slovensku, to nevim.
Tak jsem mel predminuly vikend moznost toho dost vyzkouset.
Kde co staci bez vytisteni (vsechno je to "nebo", staci jedna vec:
CR: Inkarta, kod v aplikaci Mujvlak, kod transakce
SK: kod v aplikaci Mujvlak, bohuzel plny vlak, takze jsem nestihl se zeptat na nacteni Inkarty a kod transakce
OEBB (REX, RJ a IC): kod v aplikaci Mujvlak nebo v stazenem PDF, Inkarta a kod transakce nelze pouzit; prukazku chteli jednou, jednou ne a jednou jak videl pruvodci kod na mobilu, hned rekl OK a to jej ani nesnimal ani nemohl precist. Jinak s nasnimanim z mobilu (Samsung S3 Neo) nikde zadny problem.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16553
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pon kvě 28, 2018 15:05

Jakou prukazku chteli v Rakousku? IN kartu? To se mi jeste nestalo :)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49359
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » pon kvě 28, 2018 17:54

Jakoukoliv znejici na jmeno na jizdence. A to jsem mel jizdenku od OEBB, ne od CD. (TedA, byla to taky fuska nakoupit jizdenku za slusnou cenu, z Galanty /SK/ do Gaschurnu v Montafonu. Prima - do Schrunsu bez busu dal - vychazela na cca 2750 Kc. Tak jsem musel zvlast GA-Wien od ZSSK za 13 Eur, Breclaw-Bludenz za cca 764 Kc a Bludenz-Gaschurn vlak+bus dokopy asi 4,90 Eur. A to puvodne jeste mel byt prvni usek rozdeleny, GA-Blava a Blava-Wien zpatecna, protoze az nedavno zavedli na SK, ze se da koupit jednosmerna do Vidne levnejsi nez zpatecna :roll:. Uspora cca 1500 Kc, cca 55%)
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16553
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Hafi » ned čer 3, 2018 19:13

Pro sběratele ČD bodů: na některé vlaky je bonus - dvojnásobný počet bodů. Včera jsem zjistil, že někdy je ten dvojnásobný počet bodů jen v první třídě. Např včera, zpáteční jízdenka v 2. třídě stála 205 Kč, tj. 20 bodů. Stejná trasa a stejný čas v první třídě nějakých 265 Kč, bonusové body, tj. 52 bodů. Jelikož body utrácím, když mi ušetří aspoň tak 1,80 Kč za bod, většinou spíš více, tak ta 1. třída byla za stejnou cenu jako druhá (nutno říct, že na dané relaci se nedá mluvit o vyšší kvalitě, výhoda byla, že jsem s prckem měl kupé sám pro sebe).
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8423
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pon čer 4, 2018 16:37

No ale v tom je prave ta vyssi kvalita :D Tipuju stara kupecka s polstrovanyma sedackama. Hodne prosezenyma, ale obvykle nove calounenyma. Nekdy to mam radej, nez novy letadlovy vuz. Kupecko pro sebe, sedacky sice nic moc, ale zas se daji polohovat, takze si udelam pohodli a pri navratu z vyletu si pospim. Coz v "letadle" moc nejde, neni tam tolik mista, nedaji se zhasnout svetla a casto se najde nejaky kreten s iPhonem, co pulku cesty protelefonuje a je ho slyset na cely vuz.

Jak se pozna, ktery vlak ma dvojnasobek bodu?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49359
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Hafi » pon čer 4, 2018 17:18

Při nákupu v eshopu při výběru spoje je to hned pod cenou. Dostaneš základní body za jízdenku, která platí jako kterákoliv jiná + bonusové ještě jednou tolik, když opravdu použiješ ten vlak (tj. kdyby nepřišel průvodčí, tak možná má smysl ho aktivně najít). Ale když vyhledáváš druhou třídu, tak informací, že za první je bonus, nezjistíš. Nutno zkusit. Mě to docela překvapilo - myslel jsem, že to je vázané vždy na spoj, ne na spoj a třídu.
Uživatelský avatar
Hafi
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 8423
Registrován: pát led 5, 2007 10:28
Bydliště: Už zas Praha :-(

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Miras » pon čer 4, 2018 18:22

Nevím, podle přesně jakýho klíče ten dvojnásobek bodů rozdávají, ale na jedný relaci jsem si všimnul, že je dvojnásobek bodů třeba za spoj s jedním přestupem, kterej je cca o 10 minut delší, než přímej, jedoucí stejnou trasu.
Miras
účastník
účastník
 
Příspěvky: 600
Registrován: pon črc 12, 2010 9:28
Bydliště: Toho času Dobřichovice

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod scinkk » pon čer 4, 2018 20:16

budo s tebou bych fakt vlakem nejel :)

budo píše:Celkem zvláštní je zjištění, že z plného vagónu lidí jsem jedinej, kdo se zorientoval doslova ve zlomku vteřiny.

Myslis jako to, ze vsichni nezacali vytacet 112? Ja bych teda ocekaval, ze mnohem efektivneji a rychleji ohlasi nehodu strojvudce ci vlakova ceta. Samozrejme clovek nezna rozsah nehody, takze asi neni od veci pro sichr to ohlaseni pojistit, ale nedovedu si predstavit, jak by pomohlo, pokud by stovka lidi ve vlaku zacala volat na 112. Mozna i proto dispecerka spis prepdokaldala, ze nahlasujes nehodu jako nekdo mimo vlak. Bral bych spis jako dobry pristup, ze se vsichni zacnou zajimat o to, zda nekdo v jejich blizkosti neni zraneny a pak volat 112 a nahlasit i toto zraneni, kor pokud neni ve vagonu pritomen nekdo z vlakove cety. Nebo to vidim spatne?

Uplne bych nevynasel primo soud nad tim kdo to zpusobil, je to blbec, kdyz dostal auto an koleje, o tom zadna, ale jak bylo receno, tezko rici kolik mel casu a da se predpokladat nejaky "nehodovy sok".

A o tom nepousteni lidi z vlaku, to je asi zakladni bezpecnostni pravidlo pro valkovou cetu, nas nepustili ani z vlaku 100 m za nastupistem, i kdyz byl zastaven provoz na trati, kvuli kteremu jsme tam zustali viset a cekali, az prijedou hasici (mimochodem clovek by cekal trochu rychlejsi akci u Prahy) nez vlak evakuji dle nejakeho postupu.
Naposledy upravil scinkk dne pon čer 4, 2018 20:32, celkově upraveno 1
MyFlickr - fotky ulovene cestou
Uživatelský avatar
scinkk
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3505
Registrován: pon dub 2, 2012 12:06

Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod budo » pon čer 4, 2018 20:29

Na Tvůj předpoklad s otázkou hned v první větě - ne. Myslím to, jak ostatní jeden přes druhého opakovali 'co se děje?' a 'nevim'.
Mimochodem když jsem ukončil telefonát, který trval min. 5 minut, tak vlakvedoucí na tu 112 teprve začínala volat. Stala mi pod oknem. Kdyby v tom autě býval někdo byl, tak těch 5 minut nevyvážíš zlatem a kašlu na to, jestli kromě mne volá někdo další. Protože je profesionální věci operátorů, aby si dovedli zmanagovat, jestli jim volá víc lidí od stejný nehody. Kdyby o tom všichni uvažovali tak, jako ty, taky by se mohlo stát, že nezavolá nikdo. Kdybych býval uvažoval stejně pitomě před 30 lety na nádvoří Pražského hradu, tak se tam bývala ta paní, které jsem tam poskytl první pomoc, taky možná udusila. Kolem chodily tisíce lidí a všichni dělali, že nevidí, jak se tam svíjí na zemi v záchvatu.

A toho, co řídil auto do kolejí, s klidem za blba označím, protože na rozdíl od tebe jsem to místo viděl a říkám, že rozumnej řidič by tam jen max. třicítkou a pak by se to nemohlo stát.
Uživatelský avatar
budo
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4034
Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod scinkk » pon čer 4, 2018 20:40

ok. Ale to ze by ohlaseni od vlakovy cety ci strojvudce bylo az po petiminutach se mi nezda, ale to tu tezko zjistime, tak to nechme lezet. Navic netusis, zda by nekdo nevolal 112, pokud by te neslysel ze uz volas, ci zda nekdo nevolal z jineho vagonu, ale samozrjme te tvuj pristup ctí, jen bych zas hned vsechny nepeskoval a neodsuzoval, kazdy je jiny, a vetsina lidi nedokaze regovat dost pruzne, kor pokud nic takoveho nazazili, s nehodou se tezko vyrovnava. Ono se to snadno ukaze na nekoho, kdo stoji nad krvacejicim clovek a nedokaze se ani pohnout.
U toho blba, jak pisu, neresim jak dostal auto na koleje, ale to, zda mel cas a schopnost to ohlasit, to uz je asi jen spekulace.
MyFlickr - fotky ulovene cestou
Uživatelský avatar
scinkk
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 3505
Registrován: pon dub 2, 2012 12:06

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod budo » pon čer 4, 2018 20:50

Podle výpisu hovorů můj telefonát trval 8 min 5 s
Uživatelský avatar
budo
inventář fóra
inventář fóra
 
Příspěvky: 4034
Registrován: pát kvě 29, 2009 20:54

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Morty » úte črc 3, 2018 10:18

ahoj.

Jedem s kámošem ve čtvrtek (tento týden) do Banátu (Rumunsko) vlakem (s kolama). Aspoň si teda myslím, že tam dojedeme, není to vůbec jistý, protože to vypadá, že z Budapešti do Temešváru/Orsovy nejede nic, kde by šlo vzít kolo legálně tak, jak jsme zvyklí tady v ČR. Podle komunikace s maďarskýma dráhama jezdí jen jeden vlak denně přes prázdniny, kterým jde pře převézt kola z Maďarska do Rumunska. Bohužel jede na sever Rumunska :-D. Už máme koupené lístky Brno- Budapešť.

Máte někdo zkušenost, jak to vyřešit přímo na místě (na nádraží, nebo až ve vlaku)? Dá se domluvit s průvodčím, že se nějak zminimalizujeme do posledního vagonu v uličce? Pomohlo by v krajní situaci kolo rozložit svázat kola špagátem k rámu a dělat, že je to kufr?

díky moc
Uživatelský avatar
Morty
účastník
účastník
 
Příspěvky: 289
Registrován: pon bře 13, 2006 20:16

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » úte črc 3, 2018 11:29

Morty píše:kolo rozložit svázat kola špagátem k rámu a dělat, že je to kufr
Jo, toto by mohlo pomoci, ve vlaku to dat nahoru jako zavazadlo. Otazka, jak se to bude libit celnikum na hranicich HU-RO, mohou Vas trochu "poskadlit".
Madarsku to neni problem az po hranice s RO, MAV pise, ze v kazdem IC vlaku Budapest-Szeged je razeny vagon s oddilem pro 8-12 kol. Musi se ale koupit "jizdenka" a mistenka pro kolo. Jinak v Madarsku ve vlacich bez oznaceni prepravy kol (ikona kola) je povolene prevazet kola (1-6 kol v zavislosti na typu vagonu) v prvnim anebo poslednim vagonu 2. tridy, s vyjimkou, kdyz tento vagon je povinne mistenkovy nebo je pro vlak zakaz prepravy kol (ikonka preskrtleho kola).
Tady mas prehled ikonek pouzivanych pro prepravu kol v jizdnim radu (odsek "A kerékpárszállításra vonatkozó menetrendi jelölések"). Kratky cesky preklad toho nejdulezitejsiho:
1. ikona: Kolo se smi prevazet na oznacenem miste (omezeny pocet mist).
2. ikona: Ve vlaku je razeny vuz na prepravu kol (minimalne 15 mist)
3. ikona: Povinna rezervace mist pro kola. Max. 8 kol se smi prevazet v tuzemsku.
4. ikona: Zakaz prepravy kol.
5. ikona: V mezinarodni preprave povinna rezervace mist pro kola, tuzemska preprava kol zakazana.

V RO se musis postarat asi sam, lidi lisou, ze nebyl problem, vzdy se dalo domluvit, jen to nekdy byl boj :-).
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16553
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » úte črc 3, 2018 11:42

Jeste dodatek. jsem se na jizdni rad MAVu. Po rozkliknuti spojeni zjistis prislusne ikonky z predch. prispevku. Na hranici do Lökösháza se s kolem neni problem dostat krome nekterych mezinarodnich vlaku, ve kterych je zakaz. Takze tam Vam nejspis zustane jina doprava a pote z Curtici se snad uz dostanete.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16553
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Morty » úte črc 3, 2018 12:54

dík moc.

Opravdu to vypadá, že jediný problém je skutečně dostat se s kolem přes hranici. Do Lökösháza pojedeme vlakem a pokud se nějak nedomluvíme, tak tam vystoupíme a 40 km do Aradu dojedeme na kole. Tam bychom stíhali nastoupit do vlaku D 1833 do Temešváru, kde už zase kola lze přepravovat normálně. Temešvár - Orsova by už pak taky neměl být problém.
Uživatelský avatar
Morty
účastník
účastník
 
Příspěvky: 289
Registrován: pon bře 13, 2006 20:16

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » stř srp 1, 2018 1:04

Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49359
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod vonkreuz » čtv srp 2, 2018 7:06

Tak jsem si zase střihl cestu Pobrežie Slotoviny - Stověžatá lůžkem v EN444. Vsechno v cajku, nebyla to nejvyšší specifikce vozu (různobarevné dveře v uličce a USB nabíječka u každého lůžka), ale čisto bylo. Jen ta pézetka (PZ - parchanti zasraný) z vedlejších kupé by nemusela řvát od šesté ráno.

Minulý týden nás dispečer nechal stát v osobaku 700m před vjezdem do stanice Bytča, ikdyž jízdní oddíl před máma byl prázdný. #-o Vydržel jsem to 10 minut a protože jsme zůstali stát pod mostem přes Váh, vystoupil jsem na straně odvrácené od žel.tělesa, obešel vlak, rozhlédl se, přešel koleje, na pokřikováni vlakvedoucí odpověděl topolánkovou jedničkou, vyšel po bočních schodech na most a šel jsem přes Váh. Když jsem se otočil, pěkných pár lidí mně napodobilo. Připadal jsem si jako Forrest Gump, když běžel přes Emeriku.

V neděli jsem dojel vlakem z Besky do Žiliny, za 5 minut mi jel rychlík na Bytču. Sednu do vlaku, kde klima nefungovala, okna nešla otevřít. :axe: Ani jsme nevyjeli a hned 10 minut sekera, pak 20 minut. Prý spadnuty strom na trať mezi Považskou Bystricou a Púchovom. Pak jsme vyjeli. Radost netrvala dlouho. Zůstali jsme stát před stanicí Dolný Hričov a užili si dalších 20 minut ve vlastní šťávě. Mezitím kolem projel klimatizovaný bus ZA-BY. Jízdní oddíly před náma volné, takže aspoň do Bytče nás mohli pustit. Nejen abych vystoupil, ale hlavně je tam kryté nástupiště a vlak by byl ve stínu. [-o<

Holt prostě východoevropské Mongolsko.
Nám šlo hlavně o člověka.
Kefalín, tyhle starosti pusťte z hlavy. Lidí je na světě jako sraček.

Hodnota života je přehnaná. Popeláři pro lidi dělají více než ti z horské služby.

Prarodiče současné generace si hřáli nohy v kravském lejnu a boty byl nejdražší majetek. Proto jsou boty tak sledované.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 9590
Registrován: sob bře 1, 2008 21:37
Bydliště: Co by cepínem dohodil a nemetodicky v mačkách do hor došel...

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte srp 14, 2018 19:20

Sel jsem po delsi dobe pres Hlavni nadrazi a vsiml si, ze zmizely automaty na jizdenky. Sel jsem se zeptat na informace, ale obe prepazky uzavreny, chvili po seste vecer, to jsou teda sluzby #-o

Nevite nekdo, co se deje? Z Holesovic zmizely uz pred casem a pokladni rikala, ze natrvalo a proc nevedela. Docela mne to stve, jelikoz to pro mne byl naprosto nejrychlejsi a nejpohodlnejsi zpusob, jak koupit jizdenku, kdyz specham na vlak.

V takove Italii maji automaty i na malych nadrazich a navic se v nich da platit i penezma a kartou (u nas jen elektronickou penezenkou na IN karte). Jsou teda vyrazne pomalejsi, kroku ke koupi jizdenky je tam podstatne vic a nekdy z nich rostu, ale furt je to lepsi, nez kupovat na pokladne. V Rakousku se mnozi taky. Jen CD jdou proti proudu?
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49359
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » stř srp 15, 2018 9:17

Nevim, jak je to v Italii, ale v A a D je duvod, proc mas automati na kazdem malem nadrazi je, ze tam nikde jinde (samozrejme, krome internetu a v mobilu) jizdenku nekoupis, casto nemaji pokladny, v Nemecku casto je pokladnu na vnitrostatni jizdenky nemas ani na velkych nadrazich. Resp. v Reisecenter jizdenku mozna koupis, ale oni jsou tam zarizeni na mezistatni a nejake specialni vnitrostatni. No a podle pravidel OEBB a DB do vlaku nesmis nastoupit bez jizdenky, resp. prukazu umoznujicim prepravu (tam ty Bahncard 100 se pouzivaji docela ve velkem a taky rocni jizdenky na oblastni integrovanou dopravu). Pruvodci by Ti jizdenku vydal spravne nemel - ne ze by se Ti ho nepovedlo obcas ukecat, ale to dela neco, co oficialne dovolene neni.
U nas jsou (byly???) ty automaty v prvni rade na umozneni rychlejsiho nakupu na elektronickou penezenku na InKarte a zavedly se jeste predtim, nez CD zprovoznily pouzitelny eshop a aplikaci MujVlak. A kupodivu, v Ostrave-Svinove byl jeden automat (hodne casto nefunkcni), kde se dalo platit i platebni kartou.
Pokud chces vedet, jaka je budoucnost cestovani v CR, koukni se na MHD v OV: uz zrusili prodej jizdenek u ridice, v brzke budoucnosti zrusi papirove jizdenky vubec (tj. i automaty). Cestovat muzes na predplatenou jizdenku nebo el. penezenku na ODIS karte, pri jednotlive cesty muzes pouzit placeni prilozenim bezne platebni karty ve vozidle nebo jizdenku do mobilu. Nebo nejakou prukazku opravnujici na bezplatnou prepravu. Tecka. Posledni moznosti je cesta nacerno...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16553
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » stř srp 15, 2018 15:55

Zajimalo mne, jestli nekdo nevi, co se deje a ne dohady, ty zvladnu i sam :twisted: U nas ty automaty jsou/byly na vetsich nadrazich. Pouzival jsem HN a Holesovice v Praze, pak v Usti, ten jeste funguje nebo aspon nedavno fungoval. Prijde mi to logicke, omezi se napor lidi na pokladny.

apuka píše:Nevim, jak je to v Italii, ale v A a D je duvod, proc mas automati na kazdem malem nadrazi je, ze tam nikde jinde (samozrejme, krome internetu a v mobilu) jizdenku nekoupis, casto nemaji pokladny

Ano, ale v Rakousku jsou i na velkych nadrazich. Treba v Linci je jich spousta v hale, minimalne 10, spis vic. Protoze je to lepsi pro vsechny zucastnene, ve fronte na pokladny pak uz stoji jen lidi, co si s automatem neporadi a tech i diky rozsireni mobilu ubyva. Nebo kdo chce neco specialniho.

apuka píše:No a podle pravidel OEBB a DB do vlaku nesmis nastoupit bez jizdenky

No nevim, na mensich stanicich v Rakousku jsem takhle nastupoval bezne a pruvodci se vubec nedivil a prodal mi jizdenku. Samozrejme kdyz tam automat nebyl, uz je to delsi dobu, co jsem takhle jel.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49359
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » stř srp 15, 2018 18:35

mike píše:Zajimalo mne, jestli nekdo nevi, co se deje a ne dohady, ty zvladnu i sam
Sice jen dalsi "dohad", ale na strankach CD uz neni psano nic o nakupu jizdenky v jizdenkovych automatech CD, pouze o moznosti: "V některých stanicích můžete v jízdenkových automatech místního integrovaného dopravního systému (IDS) zakoupit jízdenky IDS, z nichž některé platí i ve vlacích ČD (dle pravidel místního IDS)."
A docela mozne, ze to souvisi i se zrusenim velkeho tendru na nakup nejakych cca 350 automatu, pry se do nich nikdo nehrne. Stare mozna postupne dosluhuji a taky muze SZDC neprodluzovat smlouvy na jejich umistneni.

Ale nic Ti nebrani, aby ses nekde na toto nezeptal...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16553
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » stř srp 15, 2018 19:34

Brani, na informacich nikdo neni #-o OK, asi jim poslu mail.

Se divim, to je prece slusny kseft. Jednou jsem ten automat videl otevreny. Co myslis, ze tam je? Normalni PCcko :)
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49359
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » sob srp 18, 2018 23:46

mike píše:Pouzival jsem HN a Holesovice v Praze, pak v Usti, ten jeste funguje nebo aspon nedavno fungoval.

Uz je taky pryc :? Pry natrvalo a nahrada se neplanuje.

Vypada to, ze s nima CD opravdu konci. Chapu, ze je asi moc lidi nepouzivalo, ale za to si muzou sami. Kdyby umely krome penezenky na IN karte, kterou nejspis moc lidi nema, taky normalni platebni karty a penize, tak to vypada jinak. Taky tam neni motivace, driv byla za nakup v automatu mensi sleva (6 %?) a tu "chytre" zrusili, jak uz je u CD zvykem.

Chjo, ja si snad budu muset poridit novy mobil a kupovat jizdenky pres e-shop. Akorat je tu ten problem s nakupem minutu pred odjezdem :roll: Ktery prave automat resil nejlip.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49359
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » čtv srp 23, 2018 21:34

Zato CD neprekvapily. Nova IN karta za 28 dni a 100 Kc, expresni vydani neumi. Na prepazce byla taky mlada holka, ale chovala se jako stara otravena a neochotna krava. Opakovane se mi potvrzuje dojem, ze na informace davaji ty, co je nemuzou dat na pokladny (tam je to vetsinou v pohode). Posledne v Usti to bylo to same, pro zmenu mlady kluk.

Aspon jsem zjistil, jak je to s temi automaty. Opravdu je CD rusi a nahrada neni. Mooozna casem nejaka bude, ale zatim se nic nevi.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49359
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27
User is Online!

PředchozíDalší

Zpět na Pokec