Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy aj. dopravce

o všem možném, co se zrovna nehodí do žádné jiné kategorie

Moderátoři: Moderátoři - veteráni, Moderátoři - nová krev

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » stř črc 31, 2019 18:23

Pokud GM mel jizdenky zvlast zmI do Villachu a potom odtud do Cech (a z cenovych duvodu jsem o tom presvedceny), tak v A by na tu "ceskou" jizdenku mohla jit jinym vlakem casove a mistne pouze do prestupu na povinny preshranicny vlak do CR v cele delce jeji jizdy. Takove jsou mezinarodni podminky.
Toto je obecny problem, kdyz si kupujes jakoukoliv prepravu z A do B a z B do C zvlast, at se jedna o jakykoliv prostredek (vlak, bus, letadlo, lod...) a prepravce. Kazdy odpovida pouze za usek tem"sve" jizdenky. Kdyz koupis primo z A do C (i kdyz s prestupem v B anmichas prostredky - napr. v A mas vlak+bus na jedne jizdence, tak se v pripade problemu muze pouzivat jiny spoj.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » stř črc 31, 2019 21:48

apuka píše:tak v A by na tu "ceskou" jizdenku mohla jit jinym vlakem casove a mistne pouze do prestupu na povinny preshranicny vlak do CR v cele delce jeji jizdy.

Uplne ti nerozumim, ale realne je to tak, ze by mohla jet az do Summerau. Rakusaci povinny vlak nekontroluji, staci jim platna jizdenka a navic jsem tu povinnost pochopil tak, ze tim vlakem musis jet pres hranice. Takze klidne do Summerau a tam presednout. Kdyby to nebylo technicky mozne, tak je holt nutne si koupit dalsi jizdenku ze Summerau, jelikoz cesti pruvodci to kontroluji a jsou dokonce tak horlivi, ze kdyz ma clovek jizdenku z hranic (Summerau Gr.), tak chteji videt i predchozi jizdenku po hranice, ac jim po ni IMO nic neni. Takze mezinarodni ze Summerau kus za hranice a odtud normalni domu.

Jediny problem by mohl byt s platnosti. Vcasne jizdenky plati jen dva dny a je potreba zacit jizdu prvni den. Takze by museli stihnout vyjet ten samy den, co planovali.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod GreyMouse » stř črc 31, 2019 22:50

Koukám, že je dobře, že jsem se nezeptala před odjezdem, to bych se ty vaše rady pokoušela rozluštit ještě teď a nikam bysme neodjeli :D

Situace byla takováhle: potřebovali jsme se dopravit domů z Itálie od moře a hlavní komplikací byla v našem případě kola. Zkoušela jsem najít spojení z Udine, ale byla to bída. Našla jsem jen asi 2 vlaky do Vídně, oba s povinnou rezervací na kola. Pak jsem zjistila, že e-shop rakouských drah umožňuje koupit i mezinárodní jízdenku s místenkou pro kolo. (U nás to jde jen u pokladny, u italských drah jsem se k té informaci neproklikala.) Spojení z Villachu bylo taky mnohem lepší a když se daly koupit jízdenky i rezervace pro kola z Villachu až do Pardubic (s přestupem jen ve Vídni), tak nám to přišlo jako nejšikovnější řešení. Nižší cena už byla jen bonus k těm rezervacím pro kola. Ovšem právě kvůli těm kolům jsme potřebovali jet přesně těmi vlaky, na které jsem měli jízdenky koupené; bez předběžných rezervací bysme taky mohli zkejsnout někde na nádraží než by se našla volná místa pro kola (ve Vídni s náma nastupoval pár, který právě takhle na nádraží pár hodin čekal) nebo se plácat někde courákama přepravujícíma kola bez rezervace.

Takže hlavní část trasy jsme měli ošetřenou z domu, zbývalo jen dostat se včas do Villachu. Vypadalo to jednoduše protože osobáky z Monfalcone do Udine i z Udine do Tarvisia kola berou. Jen by zrovna na trase Udine - Tarvisio nesměli ten den stávkovat :roll:. Naštěstí to (stávkování) v 5 odpoledne zabalili, takže jsme si akorát užili neplánovaně pěkných pár hodin v parku s místními žebráky a odjeli až v podvečer :)
GreyMouse
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1979
Registrován: úte srp 18, 2015 23:09

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » stř črc 31, 2019 23:11

Za tech par hodin jste tam mohli dojet na kolech :twisted:

Nase diskuse se tykala vcasnych jizdenek, takze ne vas pripad a navic mne nenapadlo, ze byste jeli pres Viden. Ona je to celkem zajizdka i kdyz do Pardubic o neco min, nez do Prahy.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod GreyMouse » čtv srp 1, 2019 12:17

Jj, 140 km z větší části do kopce, hodně po prašných polňačkách a to v tom největším vedru... to už nechám mladším :) (Chvíli jsme teda uvažovali o tom, že dojedeme aspoň na nějakou další vlakovou zastávku, ale nakonec zvítězila lenost. Vlastně ohleduplnost ke spolucestujícím; večer nás nečekala sprcha, ale jen nějaký zabahněný slepý rameno, či co to bylo :D)

Nevím jak moc je to zajížďka, ale pro nás to bylo nejspíš časově výhodnější. A hlavně jen s jedním přestupem (z Pardubic jsme domů dojeli na kole). Kdybysme jeli přes Linec a Budějovice, přestupovali bysme několikrát, což je jednak otrava a taky se zvyšuje riziko, že nějaký přípoj ujede.
GreyMouse
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1979
Registrován: úte srp 18, 2015 23:09

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod JohnyFK » čtv srp 1, 2019 12:48

Dnes jsem posílal dceru s kamarádkou vlakem do Děčína Berlinerem. Přes rezervační systém jsem jim dlouho dopředu vybral sedadla aby mohli sedět spolu, ve vagónu kde jsou vždy dvě sedadla oddělené uličkou.

Pak příjdeme ráno na nádraží a pod číslem tohoto vagónu přijede normální vagón s kupé po šesti. To by nebyl takový problém. Horší bylo že číslo jednoho ze sedadel na které jsme měli rezervaci v tom vagónu vůbec nebylo. Jak jsme pak zjistili, tak vlaky s kupé po šesti mají číslování vždy jen X1-X6, zatímco v tom našem vlaku to bylo X1-X8... Takže spousta lidí, hlavně cizinců co měli rezervace, jen zmateně pobíhala po vagónu a hledala svoje číslo které tam nebylo. Průvodčí samozřejmě v nedohlednu na druhým konci vlaku.

Dcera mi pak psala že za Prahou pak přišel a omlouval se všem že museli dát jiný vagón, ale když to vědí že zařazují vagón s menší kapacitou než na kolik mají rezervace tak tam snad má někdo stát při nástupu alespoň v první stanici a vysvětlovat a pomáhat umístit lidi. :axe:
Uživatelský avatar
JohnyFK
účastník
účastník
 
Příspěvky: 261
Registrován: pát říj 14, 2011 10:49
Bydliště: Už zase Stověžatá

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » čtv srp 1, 2019 21:35

GreyMouse píše:Jj, 140 km z větší části do kopce, hodně po prašných polňačkách a to v tom největším vedru... to už nechám mladším :)

Duchodci na elektrokolech by to dali ;-)

GreyMouse píše:Nevím jak moc je to zajížďka, ale pro nás to bylo nejspíš časově výhodnější. A hlavně jen s jedním přestupem (z Pardubic jsme domů dojeli na kole). Kdybysme jeli přes Linec a Budějovice, přestupovali bysme několikrát, což je jednak otrava a taky se zvyšuje riziko, že nějaký přípoj ujede.

Asi jo, zvlast kdyz jste jeli z Villachu. Pro mne je to delsi, jelikoz jezdim pres Spittal a do Villachu je to zajizdka. Plus Praha versus Pardubice. Navic na Viden a hlavne z Vidne jezdi lepsi vlaky a je tam mensi riziko vyluky. S koly asi jasna volba.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Olchor » pát srp 2, 2019 8:03

2Mike: důchodci na elektrokolech by to nedali. Mám jich mezi kamarády už taky pár, dojezd kolem 70km.
Problémy vznikají jejich řešením.
Olchor
účastník
účastník
 
Příspěvky: 999
Registrován: úte kvě 12, 2009 7:38
Bydliště: Blansko

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod malejjarda » pát srp 2, 2019 9:25

Já zase znám důchodce co to dají i bez elektrokola. Když jsem jednoho nedávno popichoval kdy si koupí elektro, tak mě poslal někam, že je na to ještě mladý (má 70).

Jinak v pondělí jsme jeli z Gemuny z kempu až do Villachu na jeden zátah. Syn 12 let nás honil, že už konečně musí dát stovku. Nakonec 113km. :t:t
malejjarda
účastník
účastník
 
Příspěvky: 354
Registrován: ned pro 7, 2014 16:55
Bydliště: nejjižnější Morava

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod GreyMouse » pát srp 2, 2019 12:03

@malejjarda: Jeli jste z Gemony del Friuli po trase Alpe Adria? Ono když se to na Pontebbaně před Tarvisiem zlomí, tak těch posledních cca 40 km do Villachu už ty kilometry naskakují skoro bez námahy, ale to stoupání k Tarvisiu, i když převážně po bývalé trati, tudíž s přijatelným sklonem, je přeci jenom dlouhý. A navíc při běžným letním italským počasí si to člověk užije v tom největším vedru. Kluk je dobrej :smt023. (Naši haranti už s náma skoro nejezdí. Naštěstí. Kdo měl ty jejich blbý kecy ohledně rychlosti pořád poslouchat? :D)

Na to že mě předjíždějí důchodci na elektrokolech už jsem si celkem zvykla, takže než začnu pukat závistí nad skvělou kondicí seniora, tak nejdřív kouknu na čem to vlastně jede :). Štve mě ale když ve stoupání přemýšlím jestli jen vyplivnu plíce nebo rovnou chcípnu a dojede mě takový e-cyklista a chce se vykecávat #-o. A nepomůže když ze sebe mezi funěním vypravím Ich špreche nycht dojč ani následně, když první věta nezabere, Ich frštée nycht. Proč mi vykládá kam až jede na "kole", kde sedne na vlak a vrátí se kamsi, kde nechal auto? Mně je to úplně jedno, já už chci jen v klidu umřít a ne obdivovat výkony nějakého elektrokola :roll:
GreyMouse
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1979
Registrován: úte srp 18, 2015 23:09

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pát srp 2, 2019 21:22

Treba te chtel nastvat, aby ti vylitnul adrenalin a nechcipla jsi tam ;-) Ses ho mela chytit za sedlo, by se videlo, jak by tohle elektrokolo zvladlo :twisted:
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod malejjarda » pát srp 2, 2019 21:36

Ano, jeli jsme po trase Alpe - Adria. Trasu Villach - Grado - Villach. Po cestě dolů jsem to trochu upravil a jeli jsme mezi Vendogliem a Udine pořád po šotolinkách nějakým přírodním parkem.
malejjarda
účastník
účastník
 
Příspěvky: 354
Registrován: ned pro 7, 2014 16:55
Bydliště: nejjižnější Morava

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod Mawenzi » pon srp 5, 2019 6:47

uz nejakou dobu mam problem s vymenou mistenky u CD pres appky, mate to taky nekdo?
- vyberu si novy mista ale.pak to napise nedostatek kreditu a nic. driv to fungovalo OK a cd kredit sem nikdy nepouzivala
Uživatelský avatar
Mawenzi
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 9357
Registrován: čtv úno 3, 2011 13:37

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod GreyMouse » pon srp 5, 2019 13:11

mike píše:Ses ho mela chytit za sedlo, by se videlo, jak by tohle elektrokolo zvladlo :twisted:

To víš že jo, potahu dojde šťáva a jeden a půl metráku budu muset táhnout já k nějakýmu nádraží :roll:

malejjarda píše:Ano, jeli jsme po trase Alpe - Adria. Trasu Villach - Grado - Villach. Po cestě dolů jsem to trochu upravil a jeli jsme mezi Vendogliem a Udine pořád po šotolinkách nějakým přírodním parkem.

Tak to jsme se asi těsně minuli :). My projeli Villachem v pátek 19.7. kvečeru, v pondělí 22. jsme dorazili do Grada, ve středu 24. jsme se z Tarvisia od vlaku přiblížili k Villachu, odkud jsme ve čtvrtek 25. frčeli railjetem domů :)

Na trasu podél říčky Cormor jsem doma taky koukala, ale když pak manžel remcal, že už má prašných polňaček plný zuby, tak jsem to ani nezkoušela navrhnout :D
GreyMouse
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1979
Registrován: úte srp 18, 2015 23:09

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » pon srp 5, 2019 13:47

mike píše:Rakusaci povinny vlak nekontroluji, staci jim platna jizdenka a navic jsem tu povinnost pochopil tak, ze tim vlakem musis jet pres hranice.
a) ale obcas veru kontrolujou. Uz jsem musel i vysvetlovat pruvodcimu v RailJetu (rakouskem z Vidne do Zurichu), ze je to jedno, ze ten jizdni rad, co tam mam je orientacni a ze povinny vlak je jen ten preshranicny (u mne do Vidne) a ze vlak ve kterem sedime jede dal z Vidne. Az si to sam kontroloval v jejich (OEBB) podminkach.
b) povinnym vlakem musis jet celou cestu podle jizdenky. Tj. pokud jedes z OV do Villachu a mas povinny cesky RJ z Breclavi do Vidne, tak musis jim jet z Breclavi do Vidne (vystoupit drive a prestoupit na jiny vlak dal nesmis). Pokud ale jedes z Pardubic do Villachu a mas na jizdence povinny vlak primy RJ, tak jim musis jit celou cestu z PU do Villachu, nesmis nekde vystoupit a pokracovat. A toto zase (nekteri) rakousti pruvodci kontroluji.

Jinak i z Prahy do Villachu vetsinou mas (casove) kratci cestovani a lepsi spojeni pres Viden nez pres CB. A ver mi, ze i cesta kolem Semmeringu stoji za to, nejenom plouzak kolem Gasteinu, Hochkonigu, atd. :wink:
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » pon srp 5, 2019 15:30

Jeste ke GM a jejich jizde.
Nepochopil jsem uplne, jestli jste nakonec meli jizdenky z eshopu OEBB nebo z pokladny CD. Protoze v pripade OEBB eshopu jejich levnejsi jizdenky (tj. ne neco jako Standard Ticket za silene prachy) jsou vzdy na konretni spojeni, tj. plati pouze na spoje uvedene na jizdence, nelze bez duvodu pouzit zadny jiny spoj - a pruvodci to zvyknou kontrolovat.
Samozrejme, pokud Vam pripoj uvedeny na jizdence ujede, mate narok pouzit dalsi spoj, dokonce by Vam meli pridelit i mistenky na kola, kdyz jste predtim meli - samozrejme, jen pokud jeste jsou volna mista. Ale ze se nedostane vcas na prvni vlak v prvni stanici je jim suma fuk, neni to duvod pouziti jineho spoje.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pon srp 5, 2019 20:20

apuka píše:a) ale obcas veru kontrolujou. Uz jsem musel i vysvetlovat pruvodcimu v RailJetu (rakouskem z Vidne do Zurichu), ze je to jedno, ze ten jizdni rad, co tam mam je orientacni a ze povinny vlak je jen ten preshranicny (u mne do Vidne) a ze vlak ve kterem sedime jede dal z Vidne. Az si to sam kontroloval v jejich (OEBB) podminkach.

Asi nejaky aktivista ;-) Zrovna tohle je na nasich jizdenkach matouci a CD by si to mohly odpustit. V Rakousku jsem s tim teda jeste problem nemel, ale co jsem slysel, tak obcas byva na Slovensku.

apuka píše:povinnym vlakem musis jet celou cestu podle jizdenky. Tj. pokud jedes z OV do Villachu a mas povinny cesky RJ z Breclavi do Vidne, tak musis jim jet z Breclavi do Vidne (vystoupit drive a prestoupit na jiny vlak dal nesmis). Pokud ale jedes z Pardubic do Villachu a mas na jizdence povinny vlak primy RJ, tak jim musis jit celou cestu z PU do Villachu, nesmis nekde vystoupit a pokracovat. A toto zase (nekteri) rakousti pruvodci kontroluji.

Dokaz to. Jinak si budu myslet, ze je to tve obvykle sebemrskacstvi a sireni poplasne zpravy ;-)

apuka píše:Jinak i z Prahy do Villachu vetsinou mas (casove) kratci cestovani a lepsi spojeni pres Viden nez pres CB. A ver mi, ze i cesta kolem Semmeringu stoji za to, nejenom plouzak kolem Gasteinu, Hochkonigu, atd. :wink:

Od kdy je 8 hod 42 min delsi nez 9 hod 26 min, coz je to spojeni pres Viden jen s jednim prestupem? Ostatni jsou jeste delsi. Jel jsem obema zpusoby a Semmering znam. Kdyz to jde, tak radej jedu pres Linz. Uz jen proto, ze nejedu z Villachu, ale ze Spittalu, takze je to pres Viden jeste delsi a taky se takhle pres Rakousko cestuje hur, vlaky se postupne plni a uz hodne pred Vidni jsou uplne natriskane. Poprve jsem tam zazil, ze nestihala WiFi, moc lidi. Je pravda, ze u nas je to naopak, holt to chce vychytat ten spravny vlak pres Prdelovice. Je jich jen par, railjety z Vidne jsou lepsi.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod GreyMouse » pon srp 5, 2019 22:38

apuka píše:Jeste ke GM a jejich jizde.
Nepochopil jsem uplne, jestli jste nakonec meli jizdenky z eshopu OEBB nebo z pokladny CD...

Jízdenky jsme měli z e-shopu OEBB, jestli umí ČD zajistit rezervace pro kola v rakouském vlaku jsme nezkoušeli, ani nás to nenapadlo. A počítali jsme s tím, že musíme stihnout přesně ten vlak na který jízdenku máme a že pokud bysme to vlastní vinou (včetně zpoždění/stávky na italské železnici) nestihli, máme smůlu a musíme si koupit jízdenky nové. S rezervací pro kolo nemáš prostor pro kreativitu ohledně volby vlaků.
GreyMouse
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1979
Registrován: úte srp 18, 2015 23:09

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » úte srp 6, 2019 9:22

mike píše:Od kdy je 8 hod 42 min delsi nez 9 hod 26 min, coz je to spojeni pres Viden jen s jednim prestupem?
Omlouvam se, mel jsem nejak zafixovane, ze ceske/spolecne provozovane Railjety jezdi Praha - Viden a oni jdou Praha - Graz. Ja jsem nima cestoval jen po Bruck a.M., kde se trat deli, asi proto :toimonster: ... Takto mas pravdu, navic vetsinou je dost blbe spojeni od Prahy, ve Vidni se musi cekat.
mike píše:Zrovna tohle je na nasich jizdenkach matouci a CD by si to mohly odpustit.
Princip "povinneho vlaku" neni vymysl CD ale, myslim, DB ("ZUGBINDUNG"). Oni to zavedly v roce 2002 pri reforme svych tarifu. Je to na dalkove vlaky a je to docela presne definovano (mj., oni primo maji uvedeno v podminkach, ze kdyz ujede spojeni - uvedene na jizdence - nebo dokonce kdyz ma pripojny vlak spozdeni vice nez 20 minut, tak se "vazani spoju" rusi a da se jit jakymkoliv spojem).
A myslim si, ze zrovna CD na eshopu maji toto docela dobre a srozumitelne zvladnute. Kdyz vybiras typ jizdenky, kterou si chces koupit, mas tam podminky jednoduse primo napsane a vyberem jizdenky s nima automaticky souhlasis (i toto odklikavas pri koupe na zaverecne obrazovce pri souhlasu s obchodnimi podminkami):
2019-08-06 10_13_55-Volba jízdenky _ České dráhy.jpg

Nekdy je treba cist cele podminky nebo alespon ten nejdulezitejsi vycuc, co tam ve zkratce maji :wink:
mike píše:Dokaz to. Jinak si budu myslet, ze je to tve obvykle sebemrskacstvi a sireni poplasne zpravy
Ted nevim, co z toho potrebujes dokazat. Ze pravidla jsou, jak jsem napsal nebo ze to rakusane kontroluji?
a) koukni se na smluvni prepravne podminky CD pro mezinarodni prepravu, najdes to na jejich strankach. U OEBB tady mas zjednodusenou odpoved v Q&A na jejich strankach: "Zugbindung bedeutet, dass das Ticket nur für die bei der Buchung gewählte Verbindung am gewählten Tag gültig ist." Prelozit si to muzes uz sam. Taky si muzes na jejich strankach pohledat smluvni prepravni podminky, mas to tam presneji specifikovane, stejne jako u CD. DObre poctenicko v nemcine/cestine :wink:.
b) viz muj pripad s pruvodcim. On to kontroloval kvuli tomu, ze pro ty zlevnene jizdenky kupovane u OEBB (i DB) je "Zugbindung"/povinny vlak uplne cele spojeni, vsechny vlaky v cele delce, co je na jizdence uvedene. Tj. nejenom jeden vlak.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » úte srp 6, 2019 15:56

apuka píše:Princip "povinneho vlaku" neni vymysl CD ale...

Ne, myslel jsem, ze by si mohli odpustit ten jizdni rad pod jizdenkou. Povinny vlak je primo na jizdence, to je OK, ale pod jizdenkou je jizdni rad na celou cestu a to nektere pruvodci muze zmast. Pritom je to jen sluzba pro cestujiciho, aby mel sve spojeni primo na jizdence, ale povinny je jen ten jeden vlak.

apuka píše:A myslim si, ze zrovna CD na eshopu maji toto docela dobre a srozumitelne zvladnute. Kdyz vybiras typ jizdenky, kterou si chces koupit, mas tam podminky jednoduse primo napsane a vyberem jizdenky s nima automaticky souhlasis (i toto odklikavas pri koupe na zaverecne obrazovce pri souhlasu s obchodnimi podminkami):

Jiste, ale ja tam tuhle podminku nevidim. Ty si to zas vykladas tim pro cestujiciho nejhorsim moznym zpusobem. Ptam se proto, ze jsem to kdysi zjistoval a bylo mi receno, ze povinnym vlakem musim jen pres hranice, jinak je to jedno.

apuka píše:viz muj pripad s pruvodcim. On to kontroloval kvuli tomu, ze pro ty zlevnene jizdenky kupovane u OEBB (i DB) je "Zugbindung"/povinny vlak uplne cele spojeni, vsechny vlaky v cele delce, co je na jizdence uvedene. Tj. nejenom jeden vlak.

Jenze ja se neptam na tohle, ale konkretne na ty ceske jizdenky s povinnym vlakem. Jizdenky jsou ruzne a ano, existuji i primo na konkretni vlak.

Pri ceste pres Linz je to v zasade jedno, povinny je vlak z CB do Lince a tam nejake zmeny nedavaji smysl. Pres Viden to muze byt horsi, jelikoz railjety jedou z Prahy do Vidne a tam by se nekdy mohlo hodit cestu prerusit.

Nam ale slo o situaci, kdy clovek povinny vlak z nejakych duvodu nema sanci stihnout a potrebuje se dostat na puvodni jizdenku co nejdal. Podle mne muze jet az do posledni stanice pred hranicema.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod malejjarda » úte srp 6, 2019 20:38

jestli umí ČD zajistit rezervace pro kola v rakouském vlaku jsme nezkoušeli, ani nás to nenapadlo


V eshopu to nejde, jen přímo na mezinárodní pokladně.
malejjarda
účastník
účastník
 
Příspěvky: 354
Registrován: ned pro 7, 2014 16:55
Bydliště: nejjižnější Morava

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » stř srp 7, 2019 7:41

mike píše:Jiste, ale ja tam tuhle podminku nevidim. Ty si to zas vykladas tim pro cestujiciho nejhorsim moznym zpusobem. Ptam se proto, ze jsem to kdysi zjistoval a bylo mi receno, ze povinnym vlakem musim jen pres hranice, jinak je to jedno.
Ted fakt nevim, jakou podminku tam nevidis :-k :((.
V poslednim kroku musis souhlasit s obchodnimi podminkami CD, tj. i s tímto:
Zvláštní ujednání ČD pro mezinárodní přepravu píše:14.6. Jízdenky se vydávají s povinnou vazbou na přeshraniční vlak mezi ČR a sousední zemí. Povinný vlak a datum je na jízdence vždy uveden. Jízdní doklad je neplatný, použije-li cestující jiný vlak. Povinný vlak má cestující povinnost použít v celé jeho trase v rámci uzavřené přepravní smlouvy. Přípojné vlaky nejsou vlaky povinnými a jízdenku lze v této části trasy použít v kterémkoliv vlaku. Jestliže je jízdenka vydána formou eTiket, je na dokladu uveden také jízdní řád, který má informativní charakter.
Predpokladam, ze jako clovek rozumny si zvyknes nastudovat, s cim souhlasis :-).
Cely princip povinneho vlaku je (mezinarodne, jen jinde je to cele spojeni, vsechny vlaky) tato veta "povinny vlak ma cestujici povinnost pouzit v cele trase...". Ta veta je docela jednoznacna, ale stejne se najdou lidi, kteri zacnou hledat klicky: neni to myslene tak, ze kdyz uz ve vlaku sedim, tak mam pouzit? a pod.

Takze tady
mike píše:Nam ale slo o situaci, kdy clovek povinny vlak z nejakych duvodu nema sanci stihnout a potrebuje se dostat na puvodni jizdenku co nejdal. Podle mne muze jet az do posledni stanice pred hranicema.
je jednoznacna odpoved - muze, ale nesmi :wink:.
A ano, casto Ti reknou i na pokladne (nebo infolince nebo pruvodci) ze povinny vlak je ten pres hranice - coz je pravda, jen "zapomenou" dodat, ze jej (a pouze jej) musis pouzit v cele delce trasy vyznacene ve spojeni na jizdence. Bud je ani nenapadne, ze nekdo by nechtel jet celou trasou nebo jim to uplne jasne neni. (holt, tam jsou stejni lide jako napr. na OF, tady taky mnoho lidi napise jen cast informaci a mysli si, ze o zbytku ostatni premysli stejne jako on, takze to neni treba uvest :wink:).
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod GreyMouse » stř srp 7, 2019 12:37

malejjarda píše:V eshopu to nejde, jen přímo na mezinárodní pokladně.

Fajn, další možnost nákupu. Ale pořád mi přijde nákup přes eshop rakouských drah jednodušší. V teple domova zjistím, jestli se do vybraného vlaku s kolem vejdu nebo ne a můžu případně rovnou hledat jiné řešení. Před 2 lety jsme dorazili k mezinárodní pokladně s požadavkem na 3 místenky pro kola na vybraný vlak do Hamburku. Neměli ani na sobotu ani na neděli ani na pondělí :?. Takže jsme se odebrali zpátky domů a narychlo přeplánovali dovolenou jiným směrem, kam už naštěstí místenky měli.

A koukám, že nás nákup v pohodlí domova ani nepřišel draho. Platili jsme € 29,90 za osobu, v eshopu ČD by to bylo asi za 754 Kč :)


mike píše:Jenze ja se neptam na tohle, ale konkretne na ty ceske jizdenky s povinnym vlakem. Jizdenky jsou ruzne a ano, existuji i primo na konkretni vlak.

Asi bys měl napsat jaké české jízdenky s povinným vlakem máš na mysli. Myslela jsem, že se bavíte o Včasné jízdence Evropa a tam to chápu stejně jako apuka - viz Podmínky dokladů:
Vcasna_jizdenka_Evropa.jpg
Vcasna_jizdenka_Evropa.jpg (47.3 KiB) Zobrazeno 4469 krát
GreyMouse
nadšenec
nadšenec
 
Příspěvky: 1979
Registrován: úte srp 18, 2015 23:09

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » stř srp 7, 2019 15:43

OK, presvedcili jste mne. Jsem si skoro jisty, ze to takhle driv (kdyz vcasne jizdenky zacinaly), nebylo, ale ted holt jo.

Kdyby ovsem doslo na tu situaci, co jsem psal, tak stejne pojedu co nejdal a myslim, ze v Rakousku by to proslo. Kdyz ne, tak bych holt doplatil posledni usek. Tj. pri ceste pres Linz bych jel az do Summerau a v nejhorsim doplatil usek Linz - Summerau.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » čtv srp 8, 2019 12:20

Miku, ja jsem skoro presvedcen, ze to takto bylo od zacatku - jen, jak jsem psal, zpocatku se rikala jen prvni cast podminek jizdenky, tj. "Jízdenky se vydávají s povinnou vazbou na přeshraniční vlak mezi ČR a sousední zemí.". Dale to nikdo nerikal - a dle mych tehdejsich zkusenosti bych se nedivil, kdyby vetsina lidi na pokladnach a infolinkach to ani moc nevedela. Stejne tak jako pruvodci. Taky je mozne, ze formulace jeste nebyla tak jednoznacna, nejspise vsak lidi nebyli uplne presne narychlo preskoleni, toto fakt chvili (???) u CD potrvalo.
Ja jsem to taky puvodne chapal jako Ty, dokonce jsem parkrat na zacatku jizdenku podobne pouzil, ale tehdy jsem se do tech podminek jeste nedival (a o jizdenkach jsem se bavil v CD centrech). Kdyz jsem si to precetl poprve, bylo mi jasne, jak to je.
mike píše:Kdyby ovsem doslo na tu situaci, co jsem psal, tak stejne pojedu co nejdal a myslim, ze v Rakousku by to proslo. Kdyz ne, tak bych holt doplatil posledni usek.
No, ty si uz delas sve pro Tebe nejvyhodnejsi interpretaci podminek (ehm, nezvykne na OF nekdo se jmenem mike mne toto vycitavat :wink:).
Mas jasne napsane, ze "Přípojné vlaky nejsou vlaky povinnými", jenze vlak, ktery prijde podle jizdniho radu do (pro Tebe) vychozi stanice povinneho vlaku az po jeho odjezdu jednoduse neni pripojny vlak (presneji nemuze to byt na nej pripoj).
Na druhe strane mas v te same vete druhou cast "jízdenku lze v této části trasy použít v kterémkoliv vlaku", co zase nevylucuje zadny jiny vlak, ani "ne pripojny". Takze muzes zkusit a zacat se potom soudit s CD/OEBB, pokud by Ti chteli dat pokutu, ze ktera cast te vety je relevantni. Mne by docela zajimalo (hlavne s OEBB), jak bys dopadl :-). (Jeste dodavam, ze nejsem tak dobry nemcinar (ehm, spise nemecky vubec neumim), abych si dovolil presnou interpretaci podminek OEBB, ani si na to uz moc nepamatuji a hledat na jejich novem responsibilnim webu teda nechce, takze nevim uplne detaily formulace u nich.)
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » čtv srp 8, 2019 15:26

Ne, nevykladam, delal bych to s vedomim, ze to podminkam neodpovida. Pokutu? Za co? Mam jizdenku a spatne jsem si vylozil podminky. Omlouvam se a jsem samozrejme ochoten chybu napravit a co bylo spatne doplatit. Podle mych zkusenosti aspon s vlaky z Lince je 90+ % sance, ze by to pruvodci vubec neresil. Dokonce ani cesky pruvodci, a ti jsou v tomhle horsi, by IMO nechtel pokutu, jen doplatit. Jedine ze by byla extra smula a prisel revizor, tam nevim, nikdy jsem s nima nic neresil, mivam veci v poradku.

Dalsi vec je, ze takova situace je dost nepravepodobna, v podstate by muselo jit o neco takoveho, jako mela GM. Nestihnu prvni vlak a nasledne ani pak ten povinny, ale zaroven musim vyjet v ten spravny den. Kdyz budu vedet predem, ze nepojedu, tak muzu jizdenku do pulnoci zrusit. Kdyz budou mit vlaky na trase zpozdeni, tak by to melo byt OK. Takze jedine, kdyz se neco stane jeste pred nadrazim. Zasekne se nekde bus z hor apod.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » čtv srp 8, 2019 15:59

mike píše:Pokutu? Za co? Mam jizdenku a spatne jsem si vylozil podminky. Omlouvam se a jsem samozrejme ochoten chybu napravit a co bylo spatne doplatit.
No jo, jenze jsi se vezl bez platne jizdenky s nastupem ve stanici kde je pokladna. A za to je pokuta - v CR i v Rakousku :wink:. Jasne, muze se to resit jak rikas, ze jednoduse doplatis, ale to by nebylo tak zajimave reseni :-).
Jinak je to jak pises - asi bys v pripade potreby mel dost casu na zruseni jizdenky. I kdyz pokud se neco stane v den odjezdu, tak Vcasnou jizdenku uz nezrusis, do posledniho den predem jo, za 3 EUR.
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » čtv srp 8, 2019 16:14

Jenze ja jsem to prece nevedel ;-) Omyl se pokutou obvykle neresi. To uz jsem videl mnohokrat, typicky nejaci burani nalezou do jednicky a misto aby doplatili, pruvodci je posle do dvojky. Pritom nekteri to podle mne delaji schvalne a meli by dostat pokutu [-( Osobne se mi stalo, ze mi na pokladne prodali nejakou slevu, o kterou jsem nezadal a netusil o ni a pak ani pruvodci nevedel, jak to spravne vyresit. O pokute ani neuvazoval. Videl jsem lidi, kteri schvalne jeli nacerno a pruvodci je akorat vyhodil v nejblizsi stanici. Atd. Pokutu jsem snad videl jen jednou. Nejaka slapka jela z Prahy na sever do "prace", jizdenku si nekoupila a vystoupit v nejblizsi stanice odmitla. Pokuta ji vysla asi na 7 tisic, protoze se nejak nesmyslne pocitala mezi kazdyma dvema zastavkama. Pruvodci nad tim kroutil hlavou, sledoval to cely vagon, ale ta holka proste trvala na tom, ze pojede takhle a pokuta ji nezajimala, predpokladam, ze nemela v umyslu nic platit.

Teda, vlastne jsem platil. Poplatek za nakup jizdenky ve vlaku, tusim 40 Kc. Ale to je poplatek a ne pokuta. I tak rozumny pruvodci vyda listek z nejblizsi neobsazene zastavky, kde se poplatek neplati. Resili jsme to obvykle v pripade, ze jsem mel jizdenku po hranice a chtel koupit dalsi od hranic. Nekteri pruvodci s tim nemeli problem, jini tvrdili, ze jsem mel mit jizdenku do prvni stanice v CR, jinak poplatek, ale i ti ho vetsinou nakonec vydali prave z te stanice (ted uz si do ni kupuju sam).
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod apuka » pát srp 9, 2019 8:36

mike píše:Jenze ja jsem to prece nevedel ;-) Omyl se pokutou obvykle neresi.
:smt082 Snad vis, ze neznalost (zakona) - jinymi slovy "nevedel jsem" - neomlouva :wink: U nas hodne lidi dostava pokuty za veci o kterych nevedel nebo "nevedel" (spatne parkovani, rychlost v aute, prechod pres silnici kousek od prechodu, atd...)

Ale ani jeden jsem to nenazvali spravne. V podminkach CD to neni ani pokuta, ani poplatek ale manilpulacni prirazka, coz je vice navadi na slovickareni, ale podstatu nemeni.
Podival jsem se do SPPO CD, Kapitola IV, clanek 75-80 a mas pravdu, ze se 40 Kc prirazky plati pri vystaveni jizdenky z pohranicniho bodu, pokud nejsi ZTP nebo pes nebo zavazadlo :-).

Co jsem ale nevedel a mozna bude pro nekoho uzitecne je toto ustanoveni:
manipulacni poplatek se neplati "při prvním odbavení po přestupu z vlaku jiného železničního dopravce na základě předložení platného jízdního dokladu příslušného dopravce přípojného vlaku".
Jen nevim, kolik lidi si vytiskne (nebo alespon nosi v aplikaci) jizdenku napr. na Jancuru nebo Lea...
apuka
outdoor maniak
outdoor maniak
 
Příspěvky: 16500
Registrován: čtv bře 31, 2011 8:34

Re: Cestovani vlakem a stiznosti na Ceske drahy

Příspěvekod mike » pát srp 9, 2019 15:51

Nebavime se o policajtech ani o estebakovych pohuncich, ale o pruvodcich, kteri se vetsinou snazi chovat rozumne. Kdyz se clovek chova slusne. Tech 40 Kc jsem platil snad jen jednou a to kdyz jsem dobehl vlak v Usti a nestihl si koupit jizdenku. Tam to bylo jasne. Pres hranice jsem takhle jel hodnekrat, nekteri pruvodci mi vydavali jizdenku z nejblizsi neobsazene stanice sami od sebe, jini nevedeli a pak udelali to same a jen jedna mela reci, ktere mne pak prinutily si to zjistit. Ale ani ona mi tu prirazku nedala.

Problem bych videl akorat v pripadnem revizorovi, ale sance, ze na nej narazis, je docela mala. Ve vlaku se mi to stava tak jednou za rok, kdyz nepocitam vlak z Liberce do Bileho Potoka, kde jezdi pravidelne, jelikoz tam nejsou pruvodci.
Uživatelský avatar
mike
Moderátor
Moderátor
 
Příspěvky: 49288
Registrován: pát čer 13, 2008 17:27

PředchozíDalší

Zpět na Pokec